Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 27, 2012 1:59 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
opyrgos έγραψε: | Bugman έγραψε: | Ψυχή είναι ιδέα της κινητοποίησης ενός οργανισμού. | Ό,τι να 'ναι! Δηλ. ένα φυτό π.χ. έχει ψυχή! |
Αυτό από που το συμπεραίνεις; _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 27, 2012 10:26 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αυτό να μου πεις!
Να έλεγα απ' αυτά που λες; Θα ήταν σαν να αποδεχόμουν ότι έλεγες κάτι σοβαρό απ' το οποίο να μπορεί να βγει κάποιο συμπερασμα. _________________ "Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 27, 2012 10:36 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
opyrgos έγραψε: | Αυτό να μου πεις!
Να έλεγα απ' αυτά που λες; Θα ήταν σαν να αποδεχόμουν ότι έλεγες κάτι σοβαρό απ' το οποίο να μπορεί να βγει κάποιο συμπερασμα. |
Ο Καραγκιόζης Opyrgos!
Γράφεις για να δείξεις το μεγαλείο σου! Και μόνος σου διαπιστώνεις ότι λες μαλακίες...και καλά το δικαιολογείς επειδή δεν μπορείς να καταλάβεις τι γράφω. Όποιος δεν καταλαβαίνει ρωτάει...εκτός και αν είναι Καραγκιόζης! _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 27, 2012 11:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Bugman έγραψε: | Γράφεις για να δείξεις το μεγαλείο σου! Και μόνος σου διαπιστώνεις ότι λες μαλακίες... | Μα είναι δυνατόν από μαλακίες να βγάλεις κάτι σοβαρό; _________________ "Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 27, 2012 11:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
opyrgos έγραψε: | Bugman έγραψε: | Γράφεις για να δείξεις το μεγαλείο σου! Και μόνος σου διαπιστώνεις ότι λες μαλακίες... | Μα είναι δυνατόν από μαλακίες να βγάλεις κάτι σοβαρό; |
Εδώ ο άνθρωπος έγινε από τον πρόγονο του πιθήκου...και συ το δέχεσαι...πως δηλαδή από ένα πράγμα βγήκε και ο άνθρωπος και ο πίθηκος...άρα κατ επέκταση από μαλακίες μπορεί να βγουν και μαλακίες και σοβαρά θέματα! Είναι θέμα εξέλιξης. Όσο εξελίσσεται η μαλακία σου για παράδειγμα τόσο σοβαροφανείς φαίνεσαι και αρχίζεις να βρίζεις τους πάντες...και ενώ η μαλακία σου δεν είναι τίποτα σοβαρό...το βρισίδι όμως είναι αφού βλέπουμε πολλούς να σου την λένε με τον τρόπο τους "εξαιρείται από το παρόν θέμα ο Opyrgos"...Όπως και μένα πολλοί από δω με ταυτίζουν με σένα στη συμπεριφορά...κακώς όμως! Δεν μοιάζουμε, μας χωρίζουν δεκαετίες! _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 28, 2012 9:29 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σίγουρα δεν μοιάζουμε. Εσύ άλλωστε είσαι μετεξέλιξη πιθήκου! _________________ "Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
KOSTAS GIAVASOGLOU Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Ιούν 2011 Δημοσιεύσεις: 186
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 30, 2012 1:21 pm Θέμα δημοσίευσης: Τι είναι ψυχή |
|
|
Θεωρώ ορθό να διαβάζει κανείς τις θεωρίες όλων των φιλοσόφων πριν καταλήξει σε εικασίες. Ο Ηρακλειτος λέει: όταν η ψυχή του ανθρώπου αποπυρωθεί, είναι σαν να εξαχνώνεται μια σταγόνα νερού χρωματισμένη όπου όταν πάει στα συννεφα και ξαναπέσει σα βροχή, αποκλείεται τα στοιχεία που αποτελούν τα χρώματα να επιστρέψουν ενωμένα.
Τι σημαίνει αυτό, μια εκδοχή θα μπορούσε να είναι ότι, ότι η ψυχή μετά θάνατον χάνει την ατομικότητά της και την μνήμη της, καθαρίζει από τα γήϊνα στοιχεία και επιστρέφει αγνή από τον ουράνιο κόσμο στη γή για μια νέα επαναγέννηση. Ομως ο Ηράκλειτος δεν πιστεύει στην μετενσάρκωση που πρεσβεύει ο Πυθαγόρας και η συνέχεια αυτού Πλάτων. Θεωρεί ότι η ιδέα αυτή παρηγορεί τους ανθρώπους ξορκίζοντας τον θάνατο και την ιδέα ότι τίποτα δεν υπάρχει μετά από αυτόν.
Ομως και το τίποτα είναι σχετικό, θα μπορούσε να είναι η ψυχή ένα ενεργειακό δυναμικό που μετά θάνατον να ενώνεται με το ενεργειακό δυναμικό του κόσμου.
Ομως άλλο πράγμα είναι η αίσθηση, η συνείδηση, αυτά χάνονται οριστικά.
Ο Ηράκλειτος είναι πάντοτε επίκαιρος, σε μια εποχή όπου η επιστήμη και η τεχνολογία δεν είχαν αναπτυχθεί ομίλησε για πράγματα που άπτονται της θεωρίας της Εντροπίας της Πολυπλοκότητας, του χάους, θέματα που ερευνήθηκαν στον σύγχρονο αιώνα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Isida Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Μάρ 2012 Δημοσιεύσεις: 239
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 17, 2012 6:11 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
TI EINAI ΨΥΧΗ;
Η λέξη ψυχή είναι από τις πιο δύσκολες στη χριστιανική γραμματεία, είναι ένας πολυσήμαντος όρος.
Ψυχή ονομάζεται κάθε τι έμβιο, δηλώνει τον τρόπο με τον οποίο η ζωή εκδηλώνεται, ως ενιαία ζωντανή υπόσταση.
Η ψυχή δεν κατοικεί απλώς στο σώμα, αλλά εκφράζεται με το σώμα, που κι αυτό, όπως και η σάρκα
ή η καρδιά αντιστοιχεί στο εγώ μας, στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τη ζωή.
Ψυχή είναι ένας άνθρωπος είναι κάποιος, δεν είναι η αιτία της ζωής, αλλά είναι κυρίως ο φορέας της ζωής.
Γι αυτό και σε πολλά σημεία δεν είναι ξεκαθαρισμένα τα πράγματα.
Ο όρος ψυχή χρησιμοποιήται ακόμη για τη δήλωση του πνευματικού στοιχείου της ύπαρξής μας.
Ο Κύριος είπε: << Μην φοβηθείτε από των αποκτηνόντων το σώμα, την δε ψυχήν, μη δυναμένων αποκτείνε.
Φοβηθείτε δε μάλλον τον δυνάμενον και ψυχήν και σώμα να απολέσαι εν γεένη>>. Ματθ.ι’ 28.
Οι άνθρωποι δεν μπορούν να φονεύσουν την ψυχή ενώ ο διάβολος μπορεί να το κάνει,
με την έννοια, ότι η ψυχή εάν δεν έχει το Πνεύμα το Άγιο είναι νεκρά, ο διάβολος είναι νεκρό πνεύμα, γιατί δεν μετέχει του Θεού,
Και μεταδίδει την νέκρωση σ’ αυτούς που συνδέονται μαζί του.
Είναι ζωντανή οντότης αλλά δεν υπάρχει κατά Θεόν.
Στην παραβολή του άφρονος πλουσίου ο Θεός του λέει:
<<Άφρον ταύτη την νυκτί την ψυχή σου απετούσι από σου, α δε ητοίμασας τίνι έσται; (Λουκά, ιβ’20).
Στις τρεις παρακάτω περιπτώσεις ο όρος ψυχή σημαίνει ζωή.
<<Ή τεθνήκασι γαρ οι ζητούντες την ψυχή του παιδίου>> (Ιησού). (Ματθ. β’ 20.)
<<Εγώ ειμί ο ποιμήν ο καλός, ο ποιμήν ο καλός την ψυχήν αυτού τίθησιν υπέρ των προβάτων>>.(Ι.Ιωαν.ι’ 11)
Στην Πρίσκυλλα και τον Ακύλα λέει: <<Oίτινες υπέρ της ψυχής μου, τον εαυτόν τράχηλον , υπέθηκαν. >>.( Ρωμ.)
Η διαφορά μεταξύ της ψυχής, ως πνευματικού στοιχείου και της υπάρξεως του ανθρώπου που είναι φύση θνητή
αλλά χάριτη αθάνατη, και της ζωής φαίνεται εδώ: <<Ος γαρ, αν θέλει την ψυχή αυτού σώσαι, απολέσει αυτήν.
Ος δ’ αν απολέσει την ψυχήν αυτού ένεκεν εμού, ευρήσει αυτήν>>. (Mατθ.ι,στ, 25.) Στην μια περίπτωση
με τον όρο ψυχή ο Κύριος εννοεί το πνευματικό στοιχείο της υπάρξεώς μας, και στην αλλή περίπτωση εννοεί τη ζωή.
<<Eγένετο ο πρώτος άνθρωπος Aδάμ, εις ψυχήν ζώσαν>>.( A’ Kορ. Ιε 45.)
Ψυχή ζώσα σημαίνει: <<Αείζωον, αθάνατον, ταυτόν δ ειπείν η γαρ, αθάνατος λογική, και ου τούτο μόνον,
αλλά και χαριτωμένην Θειώς. Τοιαύτην γαρ, ή όντως ζώσα ψυχήν>>. _________________ isida |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
KOSTAS GIAVASOGLOU Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Ιούν 2011 Δημοσιεύσεις: 186
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 17, 2012 9:29 pm Θέμα δημοσίευσης: Τι είναι Ψυχή |
|
|
Isida έγραψε: | TI EINAI ΨΥΧΗ;
Η λέξη ψυχή είναι από τις πιο δύσκολες στη χριστιανική γραμματεία, είναι ένας πολυσήμαντος όρος.
Ψυχή ονομάζεται κάθε τι έμβιο, δηλώνει τον τρόπο με τον οποίο η ζωή εκδηλώνεται, ως ενιαία ζωντανή υπόσταση.
Η ψυχή δεν κατοικεί απλώς στο σώμα, αλλά εκφράζεται με το σώμα, που κι αυτό, όπως και η σάρκα
ή η καρδιά αντιστοιχεί στο εγώ μας, στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τη ζωή.
Ψυχή είναι ένας άνθρωπος είναι κάποιος, δεν είναι η αιτία της ζωής, αλλά είναι κυρίως ο φορέας της ζωής.
Γι αυτό και σε πολλά σημεία δεν είναι ξεκαθαρισμένα τα πράγματα.
Ο όρος ψυχή χρησιμοποιήται ακόμη για τη δήλωση του πνευματικού στοιχείου της ύπαρξής μας.
Ο Κύριος είπε: << Μην φοβηθείτε από των αποκτηνόντων το σώμα, την δε ψυχήν, μη δυναμένων αποκτείνε.
Φοβηθείτε δε μάλλον τον δυνάμενον και ψυχήν και σώμα να απολέσαι εν γεένη>>. Ματθ.ι’ 28.
Οι άνθρωποι δεν μπορούν να φονεύσουν την ψυχή ενώ ο διάβολος μπορεί να το κάνει,
με την έννοια, ότι η ψυχή εάν δεν έχει το Πνεύμα το Άγιο είναι νεκρά, ο διάβολος είναι νεκρό πνεύμα, γιατί δεν μετέχει του Θεού,
Και μεταδίδει την νέκρωση σ’ αυτούς που συνδέονται μαζί του.
Είναι ζωντανή οντότης αλλά δεν υπάρχει κατά Θεόν.
Στην παραβολή του άφρονος πλουσίου ο Θεός του λέει:
<<Άφρον ταύτη την νυκτί την ψυχή σου απετούσι από σου, α δε ητοίμασας τίνι έσται; (Λουκά, ιβ’20).
Στις τρεις παρακάτω περιπτώσεις ο όρος ψυχή σημαίνει ζωή.
<<Ή τεθνήκασι γαρ οι ζητούντες την ψυχή του παιδίου>> (Ιησού). (Ματθ. β’ 20.)
<<Εγώ ειμί ο ποιμήν ο καλός, ο ποιμήν ο καλός την ψυχήν αυτού τίθησιν υπέρ των προβάτων>>.(Ι.Ιωαν.ι’ 11)
Στην Πρίσκυλλα και τον Ακύλα λέει: <<Oίτινες υπέρ της ψυχής μου, τον εαυτόν τράχηλον , υπέθηκαν. >>.( Ρωμ.)
Η διαφορά μεταξύ της ψυχής, ως πνευματικού στοιχείου και της υπάρξεως του ανθρώπου που είναι φύση θνητή
αλλά χάριτη αθάνατη, και της ζωής φαίνεται εδώ: <<Ος γαρ, αν θέλει την ψυχή αυτού σώσαι, απολέσει αυτήν.
Ος δ’ αν απολέσει την ψυχήν αυτού ένεκεν εμού, ευρήσει αυτήν>>. (Mατθ.ι,στ, 25.) Στην μια περίπτωση
με τον όρο ψυχή ο Κύριος εννοεί το πνευματικό στοιχείο της υπάρξεώς μας, και στην αλλή περίπτωση εννοεί τη ζωή.
<<Eγένετο ο πρώτος άνθρωπος Aδάμ, εις ψυχήν ζώσαν>>.( A’ Kορ. Ιε 45.)
Ψυχή ζώσα σημαίνει: <<Αείζωον, αθάνατον, ταυτόν δ ειπείν η γαρ, αθάνατος λογική, και ου τούτο μόνον,
αλλά και χαριτωμένην Θειώς. Τοιαύτην γαρ, ή όντως ζώσα ψυχήν>>. |
Ο διάβολος είναι νεκρό πνεύμα; νεκρή ψυχή; γιατί, δεν ανήκει στην στρατιά των αγγέλων που αποστατησαν; δεν είναι ο αρχηγός της αποστασίας; μπορεί να είναι ένα πνεύμα αντίθετο από το καλό όπως εμείς το θεωρούμε και όπως η θρησκεία το διδάσκει, όμως είναι ενεργό, είναι ζωντανό, και σε αιώνια αντιπαράθεση με το καλό. Ομως έχει εξουσία επί των όντων της γης και του διαστήματος γιατί ευρίσκεται σε μια κατάσταση μέσα σε εμάς όπως και το καλό. Ο άνθρωπος βαρύνεται με το προπατορικό αμάρτημα και πάντοτε είναι το πεδίο αντιπαράθεσης του καλού με το κακό. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Isida Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Μάρ 2012 Δημοσιεύσεις: 239
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 19, 2012 7:53 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ψυχή γεννημένη "μέσα στο Χριστικό Πνεύμα".
«Εν Χριστώ», μέσα στο Χριστό, μέσα στην ψυχή του Χριστού, υπάρχει μόνο αυτός που γεννήθηκε πρώτα κατά σάρκα και στη συνέχεια κατά πνεύμα.
Μόνο αυτός φέρει την ψυχή του Χριστού, όλοι οι άλλοι, αναφέρει η επιστολή Ιακώβου οι αμφιβάλλοντες μοιάζουν με το κύμα της θάλασσας που το παρασέρνει ο άνεμος και το πήγαινει πότε εδώ και πότε εκεί, μοιάζουν επίσης,"ως ανήρ δίψυχος και δίγνωμος, ακατάστατος εν πάσαις ταις οδοίς αυτού". (Ιακ.α'8.). Γι αυτό ο Κύριος εξηγεί στο Νικόδημο τι είναι αυτό που ξαναγενιέται στον ώριμο άνθρωπο από «νερό» και τι, από «Πνεύμα».«Το γεννημένο από τη σάρκα είναι σάρκα (=νερό=ύλη), και το γεννημένο από το Πνεύμα είναι πνεύμα..». (Ιωαν.γ’3, 5, 6.)
Στην κυριολέκτική σημασία τους τα λόγια του Κυρίου, μας φανερώνουν εδώ καθαρά, ότι μόνο ο ξαναγεννημένος μπορεί να αποκτήσει αυτή τη Νέα Ψυχή και να βγει από την κατάσταση του δiψυχου και δίγνωμου ανθρώπου. Όλος ο κόσμος σήμερα ζει στην « κατά σάρκα» κατάσταση , δεν έχει γεννηθεί «κατά πνεύμα», και επειδή δεν εννοεί, συμβαίνει αυτό: «Ο κατά σάρκα πάντα εδιώκεν τον κατά πνεύμα, έτσι και τώρα..». (Γαλάτας δ’29.)
Ο πρώτος άνθρωπος , ο Αδάμ, έγινε ζωντανή ψυχή, ο έσχατος Αδάμ (=ο Χριστός, ο κατά σάρκα) - Πνεύμα - Ζωοποιό.
Αλλά όχι πρώτα το πνευματικό, -αλλά το ψυχικό- (=το σαρκικό), έπειτα το πνευματικό. Ο πρώτος Αδάμ ήταν από γη, χωματένιος, ο δεύτερος άνθρωπος (Χριστός) είναι από τον ουρανό. Όποιος είναι χωματένιος τέτοιοι είναι και οι χωματένιοι , όποιος είναι επουράνιος, τέτοιοι είναι και οι επουράνιοι. Όπως όλοι φορέσαμε την εικόνα του χωματένιου θα φορέσουμε και την εικόνα του επουρανίου. Α’ Κορ. ιε’ 45-49.).
ΥΣΤ. Ζωντανή οντότης αυτή η δύναμη που οι ανθρώποι ονομάζουν σατανά, αλλά δεν υπάρχει μέσα της το Πνεύμα της Δυνάμεως ΑΥΤΟΥ! (ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ).
Πρόκειται για μια δύναμη που δαμάζεται και μόλις την νικήσουμε υποδουλώνεται και μας υπηρετεί. Όλα εξαρτώνται με το ποιες δυνάμεις εργάζεσαι, σε ποιο τομέα βρίσκεσαι, και ποια στοιχεία αγγίζεις.
(Σημ. Ο γράφων απέκτησε την εμπειρία της δεύτερης γέννησης την κατάσταση "εν πνεύματι" πριν 30 περίπου χρόνια). _________________ isida |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Astrarxis Πρύτανης
Εγγραφή: 06 Ιαν 2013 Δημοσιεύσεις: 138
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 26, 2013 12:28 am Θέμα δημοσίευσης: Re: ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ |
|
|
ΚΟΜΝΗΝΟΣ ΣΤΑΘΗΣ έγραψε: | http://www.academia.edu/2404522/H_LA_POESIA_VEDE_LA_MORTE |
Πάλι κείμενο! Βρε πανάθεμα σε! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|