Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Σύμφωνο συμβίωσης
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 10, 2016 11:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Ηθική – επαναλαμβάνω- είναι κανόνας συμπεριφοράς - ορισμένος ή άτυπος – με τον οποίον θεσπίζονται ή καθιερώνονται άτυπα , πράξεις και συμπεριφορές των μελών μιας κοινωνίας ανθρώπων.


Αν ορίσεις έτσι την ηθική,ναι,εννοώ κάτι άλλο: την αρετή. Έτσι όπως το πας,για να ξέρει ένας άνθρωπος αν κάτι είναι ενάρετο ή όχι,θα πρέπει να συντονίζεται με το κανονιστικό πλαίσιο της κοινωνίας στην οποία μεγάλωσε. Τότε γιατί αυτό το πλαίσιο εξελίσσεται; Σύμφωνα με τη λογική αυτή,θα έπρεπε να μένει ίδιο.


gianiss έγραψε:

Εσύ εστιάζεις μάλλον την ηθική στην σεξουαλική συμπεριφορά , όπως κάνουν (υποκριτικά) και οι σύγχρονες μονοθεϊστικές θρησκείες , παπαγαλίζοντας μονότονα την περίπτωση του βιασμού, μια πράξη ανήθικη μεν , που ωστόσο δεν φαίνεται να την έχεις εξετάσει αναλυτικά και σε βάθος.



Ένα παράδειγμα έφερα. Ηθική είναι η έμφυτη τάση του ανθρώπου να πράττει σύμφωνα με τις φυσικές του δυνατότητες έτσι ώστε να φτάνει ως πολιτικό ον (γιατί μόνο έτσι εκπληρώνονται οι φυσικές του δυνατότητες) στην μεγαλύτερη δυνατή ευδαιμονία. Έμφυτο δε σημαίνει,βέβαια, και αναγκαστικά φαινοτυπικό.Η παιδεία είναι καθοριστική στο αν η προδιάθεση για αρετή θα γίνει συμπεριφορά.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Κρίτων
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Αύγ 2007
Δημοσιεύσεις: 632

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 10, 2016 1:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το θέμα βλέπω οτι ακόμα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του forum

gianiss έγραψε:
Εσύ εστιάζεις μάλλον την ηθική στην σεξουαλική συμπεριφορά , όπως κάνουν (υποκριτικά) και οι σύγχρονες μονοθεϊστικές θρησκείες , παπαγαλίζοντας μονότονα την περίπτωση του βιασμού, μια πράξη ανήθικη μεν , που ωστόσο δεν φαίνεται να την έχεις εξετάσει αναλυτικά και σε βάθος.


Όλους τους απασχολεί η ηθική στην σεξουαλική συμπεριφορά όχι μόνο τις μονοθειστικές θρησκείες αλλά και τις πολυθειστικές, τους άθεους ακόμα και τα ζώα, τα πάντα βάζουν τους φραγμούς των.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 11, 2016 11:49 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Αν ορίσεις έτσι την ηθική,ναι,εννοώ κάτι άλλο: την αρετή. 


Και λέει πως η “αρετή” δεν είναι υποσύνολο της ηθικής ?
Όρισε μου έναν.... ανήθικο ενάρετο, η το αντίστροφο .

Παράθεση:
Έτσι όπως το πας,για να ξέρει ένας άνθρωπος αν κάτι είναι ενάρετο ή όχι,θα πρέπει να συντονίζεται με το κανονιστικό πλαίσιο της κοινωνίας στην οποία μεγάλωσε. Τότε γιατί αυτό το πλαίσιο εξελίσσεται; Σύμφωνα με τη λογική αυτή,θα έπρεπε να μένει ίδιο. 



Δεν “το πάω” κάπου.
Στο εξηγώ, και σε ερωτώ....
Γιατί νομίζεις πως ο άνθρωπος δεν “συντονίζεται” , στην πλειοψηφία των μελών, με την κοινωνία του ?
Που εντοπίζεις εσύ το παράλογο?
Δεν είναι λογικό η ηθική να ακολουθεί την εξέλιξη μιας κοινωνίας ?
Τι ποιο φυσιολογικό ?
Η γυναίκα – στο παράδειγμα της βίβλου – θεωρούσε πως το να πάει με κάθε ένα από τους επτά αδερφούς ήταν ηθικό , ενάρετο και θεάρεστο , γιατί αυτό ήταν η παγιωμένη ηθική εκείνης της εποχής .
Η ηθική και η αρετή , ορίζεται από το εκάστοτε ιερατείο, σαν πράξη που εναρμονίζεται με τις επιθυμίες και εντολές των θεών ή της κοινωνίας των ανθρώπων .

Οι “ιδέες” για πράγματα, γεγονότα, καταστάσεις , αλήθειες, δημιουργούνται/σχηματίζονται/μορφοποιούνται από τον άνθρωπο μόνο όταν εντοπίζονται και σχετίζονται πάντα με τον άνθρωπο και την εξέλιξη του εγκεφάλου του.

Παράθεση:
Ένα παράδειγμα έφερα. Ηθική είναι η έμφυτη τάση του ανθρώπου να πράττει σύμφωνα με τις φυσικές του δυνατότητες έτσι ώστε να φτάνει ως πολιτικό ον (γιατί μόνο έτσι εκπληρώνονται οι φυσικές του δυνατότητες) στην μεγαλύτερη δυνατή ευδαιμονία. Έμφυτο δε σημαίνει,βέβαια, και αναγκαστικά φαινοτυπικό.Η παιδεία είναι καθοριστική στο αν η προδιάθεση για αρετή θα γίνει συμπεριφορά.


Έμφυτες συμπεριφορές , είναι οι ενστικτώδεις συμπεριφορές που ορίζονται – επί το πλείστον – βιοχημικά / γονιδιακά και σχετίζονται με αναπαραγωγικές διαδικασίες , και λειτουργίες αυτοσυντήρησης / επιβίωσης .Δεν εντοπίζονται μόνο στον άνθρωπο , αλλά σε όλες τις μορφές ζωής .
Οι συμπεριφορές αυτές είναι “φυσιολογικές” , εντός ενός καθοριστικού εύρους αποκλίσεων , πέραν του οποίου , ελέγχονται σαν παρεκκλίσεις της φυσιολογικής συμπεριφοράς .
Αν εσύ θες να τις ονομάσεις και “ηθικές” , δικαίωμα σου.
Δεν ορίζουν όμως αυτές την ηθική , ειδικά του ανθρώπου.
Η παιδεία βεβαίως και η διαπαιδαγώγηση στην οικογένειας αρχικά καθώς και η άμεση κοινωνική σινάφια , μεταφέρουν και την επικρατούσα ηθική της κοινωνίας στο άτομο και διαπλάθουν σταδιακά τον χαρακτήρα του .

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 11, 2016 11:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κρίτων έγραψε:
Το θέμα βλέπω οτι ακόμα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του forum

gianiss έγραψε:
Εσύ εστιάζεις μάλλον την ηθική στην σεξουαλική συμπεριφορά , όπως κάνουν (υποκριτικά) και οι σύγχρονες μονοθεϊστικές θρησκείες , παπαγαλίζοντας μονότονα την περίπτωση του βιασμού, μια πράξη ανήθικη μεν , που ωστόσο δεν φαίνεται να την έχεις εξετάσει αναλυτικά και σε βάθος.


Όλους τους απασχολεί η ηθική στην σεξουαλική συμπεριφορά όχι μόνο τις μονοθειστικές θρησκείες αλλά και τις πολυθειστικές, τους άθεους ακόμα και τα ζώα, τα πάντα βάζουν τους φραγμούς των.



Η “ηθική” δεν εξαντλείται μόνο στην σεξουαλική συμπεριφορά , αλλά σχετίζεται με κάθε ανθρώπινη συμπεριφορά.
Τα ζώα δεν ελέγχονται για ηθική, καθώς η συμπεριφορά τους είναι ενστικτώδης /φυσιολογική, δηλαδή ελέγχεται από το πρόγραμμα τους.
Σε ορισμένα πρωτεύοντα , παρατηρούνται κάποιες “αφύσικες” συμπεριφορές, που εμείς θεωρούμε – κρίνοντας με την ηθική των ανθρώπων – ανήθικες .

Η αναφορά μου στις σύγχρονες μονοθεϊστικές θρησκείες , έγινε με αφορμή της άποψης πως το γυμνό σώμα – σε δημόσια θέα – είναι πράξη ανήθικη , και αυτό γιατί κατά την γένεση , ο Αδάμ και η Εύα αμέσως μετά το “αμάρτημα” , κάλυψαν να γενετικά τους όργανα με φύλλα συκής .
Όταν οι Ισπανοί (χριστιανοί) συνάντησαν για πρώτη φορά τους Ιθαγενής στην Αμερική γυμνούς , περιέγραφαν το γεγονός σαν φοβερή ανηθικότητα που χαρακτήριζε όλους τους ιθαγενείς .

Για τους ιθαγενείς όμως ήταν μια “φυσιολογική” συμπεριφορά

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Κρίτων
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Αύγ 2007
Δημοσιεύσεις: 632

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 11, 2016 4:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Σε ορισμένα πρωτεύοντα , παρατηρούνται κάποιες “αφύσικες” συμπεριφορές, που εμείς θεωρούμε – κρίνοντας με την ηθική των ανθρώπων – ανήθικες .


Τα πρωτεύοντα στα οποία αναφέρεσαι έχουν το μυαλό όπως ο άνθρωπος γι'αυτό τους δημιουργείται η ψευδαίσθηση οτι μπορούν με όπλο το μυαλό να νικήσουν την φύση.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 11, 2016 7:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Δεν είναι λογικό η ηθική να ακολουθεί την εξέλιξη μιας κοινωνίας ?



Δεν είναι λογικό να υπάρχει ηθική εξέλιξη ,εφόσον η ηθική εξαρτάται μόνο από τη συνήθεια. Γιατί ν' αλλάξει μια συνήθεια ,αν δεν υπάρχει η φυσική προδιάθεση ότι αυτή η αλλαγή ωφελεί περισσότερο τον άνθρωπο για κάποιους λόγους αντικειμενικούς;

Είναι σαν τη λογική:αν δεν υπήρχε η σταθερότητα της λογικής, η επιστημονική εξέλιξη δε θα ήταν δυνατή. Το ανάλογο της λογικής για την ηθική είναι η φυσική προδιάθεση του ανθρώπου για ευτυχία και μείωση του πόνου.(Στην επιστήμη ο σταθερός άξονας είναι η μείωση των αντιφάσεων)
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 12, 2016 7:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κρίτων έγραψε:
gianiss έγραψε:
Σε ορισμένα πρωτεύοντα , παρατηρούνται κάποιες “αφύσικες” συμπεριφορές, που εμείς θεωρούμε – κρίνοντας με την ηθική των ανθρώπων – ανήθικες .


Τα πρωτεύοντα στα οποία αναφέρεσαι έχουν το μυαλό όπως ο άνθρωπος γι'αυτό τους δημιουργείται η ψευδαίσθηση οτι μπορούν με όπλο το μυαλό να νικήσουν την φύση.



Δεν είναι θέμα “ψευδαίσθησης”
Ούτε καν τίθεται τέτοιο θέμα.
Είναι θέμα συμπεριφοράς , αποτέλεσμα σκέψης , που οδηγούν σε πράξεις που μπορεί να είναι ωφέλιμες για το άτομο ή για την ομάδα , μπορεί και βλαβερές .
Δεν σχετίζονται όμως με κάποια προκαθορισμένη ηθική .
Στην φύση , δεν νοείται ηθική , αλλά φυσική επιλογή στην “λογική” της ευνοϊκότερης εξέλιξης, για κάθε ξεχωριστό είδος

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 12, 2016 7:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δεν είναι λογικό να υπάρχει ηθική εξέλιξη ,εφόσον η ηθική εξαρτάται μόνο από τη συνήθεια. Γιατί ν' αλλάξει μια συνήθεια ,αν δεν υπάρχει η φυσική προδιάθεση ότι αυτή η αλλαγή ωφελεί περισσότερο τον άνθρωπο για κάποιους λόγους αντικειμενικούς; 


Ποιος σου είπε πως δεν αλλάζουν οι συνήθειες ?
Αλλάζουν και πάρα πολύ εύκολα μερικές φορές , καθώς η διάθεση , η εφευρετικότητα , οι συναναστροφές καθώς και άλλοι παράγοντες , μεταβάλλονται .
Τα παιχνίδια και οι τρόποι διασκέδασης και αλλάζουν και διαφέρουν , όχι μόνο διαχρονικά , αλλά και τοπικά , ακόμα και από άτομο σε άτομο.

Παράθεση:
Είναι σαν τη λογική:αν δεν υπήρχε η σταθερότητα της λογικής, η επιστημονική εξέλιξη δε θα ήταν δυνατή. Το ανάλογο της λογικής για την ηθική είναι η φυσική προδιάθεση του ανθρώπου για ευτυχία και μείωση του πόνου.(Στην επιστήμη ο σταθερός άξονας είναι η μείωση των αντιφάσεων)


Η ηθική , δεν είναι “σαν την λογική” όπως λες.
Η “λογική” είναι άλλου παπά βαγγέλιο.
Θέλει πολύ προσεκτική κουβέντα , για να αποφύγουμε το μπλέξιμο με τα ονόματα και τα νοήματα τους.

Δεν βρίσκω καμία, μα καμία σχέση, του “λόγου” με την “ηθική” , ενώ κάθε “ηθική” έχει μια “λογική” εξήγηση.
Είναι ανάλογα πως χρησιμοποιούμε τις λέξεις και τα νοήματα .

Η μάχη των αρσενικών για το γαμήσι (στην πλειοψηφία των θηλαστικών) , έχει μεν λογική βάση (φυσική επιλογή) , δεν έχει όμως καμία σχέση με την ηθική .
Δεν τίθεται καν θέμα ηθικής στο χαρακτηρισμό της πράξης
Στους ανθρώπους , - παράδειγμα - ο γάμος σαν προϋπόθεση για το γαμήσι , έχει κάποια λογική βάση ( οικογένεια, περιουσιακά δικαιώματα , κλπ κλπ ) , ηθική σχέση δεν έχει .
Κάθε άντρας και κάθε γυναίκα έχουν το δικαίωμα να συνευρίσκονται όποτε το επιθυμούν οι ίδιοι . Το γαμήσι σαν πράξη μεταξύ δύο ενήλικων ατόμων που το επιθυμούν, είναι πράξη φυσιολογική και δεν σχετίζεται με την ηθική , δεν χαρακτηρίζει δηλαδή κάποιον ως ηθικό ή ανήθικο.

Οι σχέσεις (σεξουαλικές) μεταξύ δύο ατόμων του ίδιου φύλου , είναι “αφύσικες” , “παρά φύση” , δεν είναι ανήθικες .
Τα άτομα αυτά μπορούμε να τα χαρακτηρίσουμε “διαφορετικά” , όχι “ανήθικα”

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 12, 2016 10:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μϊλησες για διάθεση,εφευρετικότητα,συναναστροφές...

Καμιά διάθεση και καμιά εφευρετικότητα και καμιά συναναστροφή δεν μπορεί ν' αλλάξει τον πόνο που προκαλεί π.χ.ένας βιασμός. Είναι ένας πόνος που δεν εξυπηρετεί παρά μόνο μια διαστροφή,δηλαδή είναι αφύσικος,δηλαδή ανήθικος.

Η αλλαγή της νόμιμης ανηθικότητας σε παράνομη πράξη,λόγω πολιτιστικής εξέλιξης,δείχνει ότι ο άνθρωπος στην ιστορική του πορεία συνειδητοποιεί με τραγικό τρόπο (μέσω του πόνου και του θανάτου) τα φυσικά του όρια,δηλαδή τα όρια της ηθικής του.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 13, 2016 12:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν μίλησα για αυτά που λες.
Σου απάντησα για τις “συνήθειες” που εσύ νομίζεις πως δεν αλλάζουν.
Και επαναλαμβάνω την άποψή μου.
Οι συνήθειες αλλάζουν πολλές φορές, ανάλογα με την διάθεση,την εφευρετικότητα, τις συναναστροφές των ανθρώπων ....και όχι μόνο
 
Όσο για το “κόλλημα” του “βιασμού”
Ας το ξεκαθαρίσουμε.
Με την λέξη “βιασμός” , φαντάζομαι πως αναφέρεσαι σε μονομερή σεξουαλική πράξη χωρίς την συναίνεση του άλλου , όταν συνοδεύεται από πόνο ?
Ο βιασμός σχετίζεται πάντα – κατα την άποψή σου – με το γαμήσι?
Δεν υπάρχουν άλλου είδους “βιασμοί”?

Αλλά ας εξετάσουμε μόνο τον σεξουαλικό βιασμό.
“Βιασμός” σεξουαλικός ... αναίμακτος και χωρίς πόνο , υπάρχει κατά την άποψή σου, ή μόνο αν συνοδεύεται με πόνο?
Κάθε γυναίκα (ή άλλο άτομο) που δεν συναινεί να γαμηθεί , αλλά αναγκάζεται (για πολλούς λόγους) να υποστεί το γαμήσι κατά φύση ή παρά φύση , - χωρίς πόνο- βιάζεται ναι ή όχι?

Θεωρείς πως κάθε πόνος που προκαλείται σε ένα γαμήσι είναι “βιασμός” , ή “διαστροφή” ?

Γιατί σχετίζεις τον πόνο με την ηθική?
Υπάρχει -κατα την γνώμη - σου πόνος και βία στην φύση , ή όλα είναι “ηθικά” και αγγελικά πλασμένα?

Ο πόνος – κατα την γνώμη μου - είναι στοιχείο της ζωής .
Θα σου θυμίσω μόνο, πως με πόνο γεννιόμαστε και ο πόνος μας προειδοποιεί για κάποιο πρόβλημα που πρέπει να φροντίσουμε ή να αποφύγουμε.

Θα μπορούσα να σου μιλώ με τις ώρες για πλήθος βίαιες και “ανήθικες” συμπεριφορές στο φυσικό βασίλειο , που έχω εξετάσει ο ίδιος .
Ακόμα και προσπάθειες – παρεκκλίσεις – σεξουαλικού βιασμού νεαρών ατόμων, από μεγαλύτερα νεαρά άτομα του ίδιου είδους αλά σεξουαλικά ενεργά .
Υπάρχουν περιπτώσεις προσπάθειας βιασμού (σεξουαλικού) από άτομα διαφορετικού είδους , όταν βρίσκονται σε εγκλωβισμένα σε πάρκα
Κάθε πράξη επιβίωσης , πολλές φορές συνοδεύεται από πόνο .

Για ποια ηθική μιλάς ?
Για την ηθική σαν “ιδέα” ?.


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Κρίτων
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Αύγ 2007
Δημοσιεύσεις: 632

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 13, 2016 1:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Υπάρχει σημαντική διαφορά ανάμεσα στην εκούσια σεξουαλική επαφή που γίνεται με την σύμφωνη γνώμη και των δυο συμβαλλομένων με την ακούσια σεξουαλική επαφή δίχως την σύμφωνη γνώμη του ενός εκ των δυο συνηθέστερα του σωματικά αδυνάμου.
Η ακούσια σεξουαλική επαφή λέγεται κοινώς "βιασμός" και πρόκειται σε οιανδήποτε περίπτωση για έγκλημα ακόμα και απέναντι σε ενήλικες γυναίκες να το πάω πιο μακρυά ακόμα και μεταξύ παντρεμένων.
Σε όλες τις περιπτώσεις μιλάμε μονάχα για αυτές των εκουσίων που σε ουδεμία περίπτωση δεν θα πρέπει να διώκονται, το αποτέλεσμα όμως είναι πάντοτε το ίδιο.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 13, 2016 5:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πολύ σωστά το έθεσε ο Κρίτων και απαντώντας στον giannis στο θέμα του πόνου στη φύση,πάντα υπάρχει μια φυσική αναγκαιότητα (ιεραρχία,επιβίωση κ.λπ.) ,η οποία στην περίπτωση του βιασμού στους ανθρώπους απουσιάζει.

Καθαρός βιασμός,ως επιδιωκόμενη πρόκληση πόνου μόνο για ατομική ευχαρίστηση δεν υπάρχει στη φύση.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 14, 2016 10:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ας το ξεκαθαρίσουμε , για να μην πηδάμε από ένα θέμα σε άλλο.
Η κουβέντα ήταν για την ηθική , ειδικά αν είναι κάτι που υπάρχει στην φύση από μόνο του , όπως εσύ λες.
Φέρνοντας το παράδειγμα του σεξουαλικού βιασμού, περιορίζεις την έννοια της ηθικής στην σεξουαλική συμπεριφορά , ενώ στην ανθρωπότητα υπάρχει πλήθος “βιασμών” , που δεν έχουν σχέση με την σεξουαλική πράξη.
Αντίθετα ,ανέφερα πως υπάρχουν σεξουαλικοί βιασμοί που θεωρούνται “νόμιμοι”.
Πέραν αυτών υπάρχουν και περιπτώσεις σεξουαλικών συνευρέσεων που συνοδεύονται από πόνο , εκούσιο ή ακούσιο , που είναι δύσκολο να τους αποδώσουμε κάποιο ηθικό χαρακτηριστικό , καθώς δεν είναι σαφείς οι ψυχοσωματικές διαθέσεις και τα “βίτσια” των ατόμων στην κάθε περίπτωση.
Εξαρτάται από τον συγχρονισμό αυτών των τάσεων , και με δεδομένο μια έμφυτη σαδιστική διάθεση των αρσενικών , σε αντιδιαστολή με μια μαζοχιστική διάθεση των θηλυκών , είναι δύσκολο να ορίσουμε τα όρια του εξαναγκασμού , που ενδεχομένως μπορεί να είναι ανεκτός και ευχάριστος για κάποια άτομα, ενώ για άλλα όχι (δεν αναφέρομαι σε ακραίες περιπτώσεις )
Στα αιλουροειδή για παράδειγμα , στις περισσότερες περιπτώσεις, η σεξουαλική πράξη συνοδεύεται πόνο.
Οι κότες -άλλο παράδειγμα - , κάθε φορά που τις γαμάει ο κόκορας , “βιάζονται” , καθώς αυτό γίνεται όποτε καυλώσει του κόκορα (οι κότες δεν έχουν περίοδο ζευγαρώματος , ενώ τα περιστέρια – για παράδειγμα – έχουν , και το ζευγάρωμα είναι συναινετικό)
Στους ανθρώπους , σε ακραίες περιπτώσεις μαζοχισμού, ο πόνος είναι απαραίτητο στοιχείο για τον οργασμό.
Τι σχέση μπορεί να έχουν αυτά με την ηθική?
Δεν μιλάμε για το σεξουαλικό βιασμό ενός 8 χρονου παιδιού, αν είναι πράξη ηθική η όχι.
Ένα παιδί μπορεί να βιάζεται (όχι σεξουαλικά) καθημερινά ακόμα και από την μητέρα του
Υπάρχουν παιδιά που τα εξαναγκάζουν στην επαιτεία , σβήνοντας στο σώμα τους τσιγάρα.
Είναι αυτός “βιασμός” και μάλιστα φρικτός , ναι ή όχι?

Κοντολογίς , για να μην μακρηγορώ, η ηθική δεν σχετίζεται πάντα με τον πόνο, και ούτε αφορά αποκλειστικά την σεξουαλική συμπεριφορά. Ένας ομοφυλόφιλος – που ήταν αρχικά το θέμα – μπορεί να είναι ηθικός , καθώς η ομοφυλοφιλία δεν σχετίζεται με την ηθική συμπεριφορά.

Η πρόκληση πόνου, για ατομική ευχαρίστηση – όπως αναφέρεις – πράγματι δεν έχω παρατηρήσει , και ούτε έχει κάποιος αναφέρει , να γίνεται στα έμβια όντα στην φύση, εκτός από τον άνθρωπο .
Έχουμε πλήθος αναφορών βασανισμών ανθρώπων και ζώων , από ανθρώπους που το απολαμβάνουν , και δεν μιλάω μόνο για τις ακραίες “αρρωστημένες” περιπτώσεις βασανισμών .
Οι συμπεριφορές των ανθρώπων μπορεί να είναι μερικές φορές “ακραίες” , οι διαβαθμίσεις είναι πάντα υπαρκτές , και το μέτρο τους σχετικό με τον κριτή του “μέτρου” , του ατόμου που κρατά την μεζούρα.
Το “μέτρο” είναι αυτό που χαρακτηρίζει την εκάστοτε ηθική μιας κοινωνίας ανθρώπων

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 14, 2016 5:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σου ξαναλέω ότι ήταν μόνο ένα παράδειγμα ο βιασμός .Ένα παράδειγμα αναδεικνύει το θέμα ,δεν το περιορίζει.Μϊλησα για οποιαδήποτε επιδιωκόμενη πρόκληση πόνου με κίνητρο την ευχαρίστηση του θύτη. Πώς λες ,λοιπόν,ότι περιορίζω το θέμα μόνο στο σεξουαλικό βιασμό;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 14, 2016 7:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είναι πρώτη φορά που το λες αυτό.
Την διάκριση της , “πρόκληση πόνου” για ευχαρίστηση του θύτη (όχι υποχρεωτικά σεξουαλική) , την έκανες μόλις στην προηγούμενη σου τοποθέτηση , και μετά από σειρά δικών μου τοποθετήσεων και αναφορών σχετικά με την διάκριση του “βιασμού” σαν πράξη όχι μόνο αποκλειστικά σεξουαλική , αλλά οποιασδήποτε μορφής εξαναγκασμού από μέρους του ισχυρού .

Σου εξήγησα επι τη ευκαιρία , πως στις περιπτώσεις πόνου που προκαλείται – ειδικά - στο γαμήσι, μπορεί να υπάρχει “συνεργασία” και ευχαρίστηση θύτη και θύματος .
Η πρόκληση και η αποδοχή πόνου κατά την σεξουαλική πράξη , είναι στην “φύση” αρκετών έμβιων όντων και στον άνθρωπο.
Οι άντρες από την φύση τους είναι - σε κάποιο βαθμό - “σαδιστές” και οι γυναίκες “μαζόχες”.

Αυτά μέσα σε φυσιολογικά πλαίσια .

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Θέματα Επικαιρότητας Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Επόμενο
Σελίδα 15 από 16

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center