Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Τι μάς έχει προσφέρει η (χριστιανική) θρησκεία;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
πόκΑΑς
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1033
Τόπος: Το Αιώνιον Ποθητόν της Ανθρωπότις.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 13, 2011 2:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επειδή δεν μπορώ να "ξανοιχτώ" και να πω πολλά, θα καταθέσω τις πλέον απλοϊκές σκέψεις οι οποίες απορρέουν όχι από το τι πρόσφερε ο Χριστιανισμός αλλά από το τι προσφέρει στον άνθρωπο διαχρονικά.

Βέβαια στην επίγνωση μου είναι το γεγονός πως για να καταλάβει κάποιος τις απλοϊκές μου απόψεις περί Χριστιανισμού, πρέπει να έχει ένα είδος εμπειρίας, Χάρη το λένε οι εν Χριστώ ένθεοι. Ωστόσο θα πρότεινα να ξεπεράσετε τα γραφώμενα μου ως αδόκιμα, ως τη γραφίδα ως επι το πλείστον κάποιου ονειροπαρμένου.



Συνεχίζεται...
_________________


pol gt
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
πόκΑΑς
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1033
Τόπος: Το Αιώνιον Ποθητόν της Ανθρωπότις.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 13, 2011 9:52 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

πόκΑΑς έγραψε:
Επειδή δεν μπορώ να "ξανοιχτώ" και να πω πολλά, θα καταθέσω τις πλέον απλοϊκές σκέψεις οι οποίες απορρέουν όχι από το τι πρόσφερε ο Χριστιανισμός αλλά από το τι προσφέρει στον άνθρωπο διαχρονικά.

Βέβαια στην επίγνωση μου είναι το γεγονός πως για να καταλάβει κάποιος τις απλοϊκές μου απόψεις περί Χριστιανισμού, πρέπει να έχει ένα είδος εμπειρίας, Χάρη το λένε οι εν Χριστώ ένθεοι. Ωστόσο θα πρότεινα να ξεπεράσετε τα γραφώμενα μου ως αδόκιμα, ως τη γραφίδα ως επι το πλείστον κάποιου ονειροπαρμένου.



Συνεχίζεται...




Σαφέστατα ο λόγος πρέπει να είναι ισορροπημένος για να επιτύχουμε μία, στο μέτρο του δυνατού, κατάληψη από εκείνον που εντρυφεί, σε οποιονδήποτε όχι μόνο στον παρών λόγο, και το μέτρο της ισορροπίας καθορίζετε από την αντιληπτική ικανότητα του δέκτη του λόγου. Εδώ εμείς όμως δεν αντιμετωπίζουμε κάποιου είδους πρόβλημα διότι όλα τα μέλη στο παρών φόρουμ χαρακτηρίζονται από μιά ιδιαίτερη οξύνοια.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από την βάση, το θεμέλιο, του Χριστιανισμού. Κι ως βάση του θα πρέπει να δεχτούμε τα κείμενα του. Την Αγία Γραφή ή Ιερά Γραφή. Την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Ας μην εξετάσουμε εδώ για ποιό λόγο αποκαλούνται Ιερά τα κείμενα του Χριστιανισμού, αν και ωφείλει ο εραστής της Σοφίας, ο φιλόσοφος δηλαδή, να διερευνήσει από που "πηγάζει" ο χαρακτήρας της Ιερότητας, κι αν αυτός είναι επειδή πρόκειτε για θρησκευτικά κείμενα απλά ή εμπεριέχουν μία Ιερότητα σε σχέση με την ανθρώπινη εσωτερική πραγματικότητα, σε τέτοιο βαθμό σπουδαία και σημαντική, η σχέση, ώστε να τους αποδίδεται ο χαρακτηριστικός ορισμός του Ιερού. Κάτι φυσικά το οποίο θα απαντηθεί από τον φιλόσοφο Νού, από τον εραστή της Σοφίας.

Έχουμε, λοιπόν, την Αγία Γραφή. Ένα Έργο αμιγώς Ποιητικό.



Συνεχίζεται...
_________________


pol gt
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 13, 2011 8:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκη, δε μπορείς να ρωτάς τι προσέφερε ο Χριστιανισμός στην ανθρωπότητα, όταν συν-πορεύεται με αυτήν από την εμφάνισή του, αδιαλείπτως.

Γιατί δεν μπορείς;
Επειδή ζεις, λειτουργείς και εσύ μέσα στην ανθρωπότητα.

Tο γεγονός ότι αναρωτιέσαι για κάτι που είναι τετριμμένο στους περισσότερους προγόνους σου αλλά και σύγχρονούς σου, φανερώνει είτε έναν αφελή προβληματισμό (είναι αφέλεια να αναρωτιέμαι τι προσέφερε π.χ. ο σοσιαλισμός ακόμα και ως ιδεολογία, από τη στιγμή που υπάρχουν στο εγγύς κοινωνικό μας περιβάλλον, άνθρωποι οι οποίοι στο παρελθόν θυσιάστηκαν και στο παρόν εμπνέονται από αυτόν), είτε έναν κακοπροαίρετο (π.χ. ποιός έκανε τις εκαθαρίσεις των αντιφρονούντων τροτσκιστών στην πρώην ένωση σοβιετικών σοσιαλιστικών δημοκρατιών; ο Στάλιν. Και τι ήταν ο Στάλιν; Ο γενικός γραμματέας της ΕΣΣΔ. Άρα γέννημα θρέμα, υπόθεση αν θέλεις, του σοσιαλισμού. Επομένως ο σοσιαλισμός είναι κακό πράγμα αφού κρίνεται από τα έργα (και τα τέκνα) του, και τα έργα του είναι πολιτικές ή φυλετικές εκκαθαρίσεις).

Επειδή λοιπόν δε σε θεωρώ αφελή, προσπάθησα να σε προστατεύσω από την ενδεχόμενη κακή σου προαίρεση απέναντι στον χριστιανισμό.

Όμως, ας απολαύσουμε παρέα (και δεν αστειεύομαι καθόλου σ'αυτό), την επικείμενη ανάλυση του ποκαα..
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
πόκΑΑς
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1033
Τόπος: Το Αιώνιον Ποθητόν της Ανθρωπότις.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 15, 2011 3:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

πόκΑΑς έγραψε:




Σαφέστατα ο λόγος πρέπει να είναι ισορροπημένος για να επιτύχουμε μία, στο μέτρο του δυνατού, κατάληψη από εκείνον που εντρυφεί, σε οποιονδήποτε όχι μόνο στον παρών λόγο, και το μέτρο της ισορροπίας καθορίζετε από την αντιληπτική ικανότητα του δέκτη του λόγου. Εδώ εμείς όμως δεν αντιμετωπίζουμε κάποιου είδους πρόβλημα διότι όλα τα μέλη στο παρών φόρουμ χαρακτηρίζονται από μιά ιδιαίτερη οξύνοια.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από την βάση, το θεμέλιο, του Χριστιανισμού. Κι ως βάση του θα πρέπει να δεχτούμε τα κείμενα του. Την Αγία Γραφή ή Ιερά Γραφή. Την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Ας μην εξετάσουμε εδώ για ποιό λόγο αποκαλούνται Ιερά τα κείμενα του Χριστιανισμού, αν και ωφείλει ο εραστής της Σοφίας, ο φιλόσοφος δηλαδή, να διερευνήσει από που "πηγάζει" ο χαρακτήρας της Ιερότητας, κι αν αυτός είναι επειδή πρόκειτε για θρησκευτικά κείμενα απλά ή εμπεριέχουν μία Ιερότητα σε σχέση με την ανθρώπινη εσωτερική πραγματικότητα, σε τέτοιο βαθμό σπουδαία και σημαντική, η σχέση, ώστε να τους αποδίδεται ο χαρακτηριστικός ορισμός του Ιερού. Κάτι φυσικά το οποίο θα απαντηθεί από τον φιλόσοφο Νού, από τον εραστή της Σοφίας.

Έχουμε, λοιπόν, την Αγία Γραφή. Ένα Έργο αμιγώς Ποιητικό.



Συνεχίζεται...



Και σήμερα θα είμαι σύντομος. Είναι τόσα πολλά τα Πράγματα που αφορούν στον Χριστιανισμό ώστε θα μπορούσε να συμπληρωθεί ολόκληρο βιβλίο, και δεν θέλω να μπω σε τέτοιο λούκι, ούτε όμως να πω εδώ και πράγματα περισσότερα από τα επιτρεπώμενα.

Πρέπει να εξηγήσω τι εννοώ όταν γράφω πως η Αγία Γραφή είναι έργο αμιγώς Ποιητικό. Βέβαια όλοι γνωρίζεται τι είναι Ποίηση και οπωσδήποτε δεν υπάρχει ανάγκη επεξηγήσεων για να καταλάβεται τι εννοώ με τον Ποιητικό χαρακτιρισμό που αποδίδω στα ιερογραφικά κείμενα, αυτό που θέλω όμως την παρούσα στιγμή είναι να σας οδηγήσω, κατά κάποιον τρόπο, να γευθείτε εννοιολογονοηματικά ένα, έστω, ελάχιστο, από την Ειδική Ποιητική Φύση-Ουσία των συγκεκριμένων κειμένων.

Βέβαια θα λάβουμε υπ' όψιν μας πως η έννοια της Ποίησης έχει δύο χαρακτήρες, δύο διαστάσεις με άλλα λόγια, και ο ένας χαρακτήρας-διάσταση είναι ο Θεωρητικός ενώ ο άλλος χαρακτήρας-διάσταση είναι ο Πρακτικός.

Κι ως Θεωρητικό ας εννοήσουμε την ιδιαιτερότητα του ιδιώματος του Λόγου, Λόγος είναι η Ποίηση, Λόγος με το δικό του ιδίωμα, ενώ ως Πρακτικό ας εννοήσουμε την ποιητική δύναμη (από το ποιώ, φτιάχνω) που μπορεί να απελευθερώσει ο άνθρωπος μέσα του.

Ας το δούμε "γευστικοπαραστασιεννοιολογικονοηματικά".

Διαβάζουμε στη Γένεση, αν θυμάμαι καλά, μεταξύ άλλων Πραγμάτων που εδημιούργησε ο Θεός, πως έφτιαξε τον Παράδεισο κάπου "Ανατολικά" τον οποίο διέσχιζαν ποτίζοντας και συντηρώντας τον με τα υπεραφθονοπλούσια νερά τους δύο ποταμοί, ο Τίγρης και ο Ευφράτης.

Ο Παράδεισος δεν είναι μια γεωγραφική τοποθεσία κάπου ανατολικά, όπως φαντάζονται προφανώς οι περισσότεροι όταν διαβάζουν το συγκεκριμένο ιερογραφικό χωρίο, ούτε τα δύο ποτάμια που τον διασχίζουν είναι τα γνωστά μας από την γεωγραφία που μαθαίναμε στο δημοτικό σχολείο, αλλά' Παράδεισος είναι το σύνολο των ανθρωπίνων και των θεοειδών Αρετών. Φρόνιμο θα ήταν να λέγαμε στο σημείο αυτό ποιές αρετές είναι ανθρώπινες και ποιές θεοειδείς, δεν μας πιέζει όμως κάτι απαραίτητα ούτε είναι του παρώντος. Αυτό που έχει σημασία είναι να καταλάβεται, έστω αυτό το λίγο ελάχιστο, τι εννοούμε όταν λέμε πως η Αγία Γραφή είναι Ποίηση.

Και οι ποταμοί είναι ο μεν Τίγρης, η αρετή της Διάκρισης, ο δε Ευφράτης είναι η αρετή της Ταπείνωσης (θεοειδής αρετή).

Αυτά όσοναφορά την θεωρητική διάσταση της ιερογραφικής ποίησης.

Ας δούμε την πρακτική διάσταση στη συνέχεια, πολύ σύντομα και να κλείσω για να πάω να ασχοληθώ με τα τουρνουά που τρέχουν εδώ και 6-7 ώρες... Laughing

Διαβάζουμε στη Γένεση πάλι, πως μόλις ο Θεός εδημιούργησε τον ορατό κόσμο και τον τελείωσε, "σκέφτηκε" να φέρει στην ύπαρξη και την Κορωνίδα της Δημιουργίας, τον άνθρωπο. Συγκεκριμένα γράφει στο ιερό κείμενο, εάν φυσικά θυμάμαι καλά: << Ποιήσωμεν άνθρωπο κατά την δική μας Εικόνα και Ομοίωση>>. Βλέπουμε πως λέει <<ποιήσωμεν>>, πληθυντικό είναι το <<ποιήσωμεν>>, δεν είπε <<ποιήσω>> αλλά <<ποιήσωμεν>>. Οι ιεροί θεολόγοι ερμηνεύουν πως απευθύνεται ο Θεός Πατέρας στα άλλα δύο Πρόσωπα της θεότητας, στον Υιό-Λόγο και στο Πνέμα το Άγιον. Φυσικότατα πολύ σωστά το λένε οι θεολόγοι.

Εγώ όμως αντιλαμβάνομαι κάτι ακόμη. Νοιώθω κάτι ακόμη στο <<ποιήσωμεν >> του Θεού. Αισθάνομαι πως απευθύνεται σε εμένα ο Θεός και με καλεί να φτιάξουμε μέσα μου άνθρωπο κατά τη δική Του Εικόνα και Ομοίωση. Κι από το κάλεσμα αυτό του Θεού αφετηριάζομαι την Πρακτική διάσταση ή χαρακτήρα της αγιογραφικής ποίησης.



Θα αναρωτηθείτε ίσως και πείτε' μα πως ένας άθεος μιλάει έτσι και τα λοιπά...

Τι να κάνω ο καψερός !!! Προσπαθώ μπας και φέρω τον Θεό στο φιλότιμο και κανονίση να παίρνω έστω ένα τουρνουά κάθε ημέρα. Δεν θέλω πολλά. 150 ευρώ να πιάνω καθημερινά είμαι ευχαριστημένος. Μα ο παλιοθεός δεν κάνει κατάσταση. Με έχει γραμμένο στα παλιά σαντάλια του γιού του που φόραγε όταν γυρνούσε και κήρρυτε στη μεσοανατολία...

Ο Παλιοθεός... Evil or Very Mad
_________________


pol gt
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 18, 2011 6:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ενδιαφέρον.

Και εγώ συμφωνώ ότι η Γραφή είναι ποιητικό κείμενο.

Μάλιστα, ακόμα και στα χωρία της που η Παλαιά Διαθήκη "σοκάρει" με την ωμότητά της, εάν τα δεί κανείς ποιητικά υπάρχει νόημα.

Βέβαια, θα πει κάποιος, και τι έγινε;
Όλα τα πράγματα για άλλους έχουν νόημα ενώ για άλλους όχι, αλλά και η πίστη δεν είναι για όλους.
Πάντως είναι ενδιαφέρον το ότι οι άνθρωποι που θέλουν να πιστεύουν πάντα αναζητούν ένα νόημα,και πάντα το βρίσκουν, ενώ οι άνθρωποι που δεν θέλουν να πιστεύουν δεν μπαίνουν καν στη λογική μήπως υπάρχει κάτι το οποίο χάνουν.

Πόκαα σου στέλνω ένα μηνυμα.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 19, 2011 3:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συμφωνώ με τον Αναρχοφιλελεύθερος, και το επεκτείνω κιόλας: Ο Χριστιανισμός επειδή είναι θρησκεία με βάση τη κατανόηση και την συμπόνοια ως το μέγιστο δώρο της αγάπης, και υπό μια έννοια αυτή είναι και η χριστιανική αγάπη, αν και δεν αγγίζει ευθέως τα αγαθά αλλά έμμεσα ως εκείνα που θα στηρίξουν την συναδελφοσύνη, οι πιστοί της επιδόθηκαν σε μεγάλη επιχειρηματικότητα, συνιστώντας μεγάλες επιχειρήσεις με σταθερότητα που βασίζονταν στις αρχές του χριστιανισμού. Ουσιαστικά ο χριστιανισμός δεν είναι ο μόνος δρόμος για το σύγχρονο πολιτισμό. Είναι όμως ένα γρήγορος δρόμος, αφού τελικά ισοπεδώνει τις τάξεις, φέρνει διαφορετικούς ανθρώπους κοντά, σπάει τους φραγμούς. Όπου άλλου έγινε αυτή η ισοπέδωση, ο πολιτισμός επιταχύνθηκε, τόσο ιδεολογικά όσο και τεχνολογικά. Ο Χριστιανισμός ξεκίνησε από μια εποχή που ο υπέρτατος ηγέτης, ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ήταν "Θεός" και έφθασε σε μια εποχή όπου υπέρτατος ηγέτης των ΗΠΑ, ο πρόεδρος, είναι ένας μιγάς πατέρας δυο κοριτσιών, με θητεία σε πολιτικές θέσεις, το ίδιο ευαίσθητος όπως ο καθένας άνθρωπος.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 19, 2011 10:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Συμφωνώ με τον Αναρχοφιλελεύθερος, και το επεκτείνω κιόλας: Ο Χριστιανισμός επειδή είναι θρησκεία με βάση τη κατανόηση και την συμπόνοια ως το μέγιστο δώρο της αγάπης, και υπό μια έννοια αυτή είναι και η χριστιανική αγάπη, αν και δεν αγγίζει ευθέως τα αγαθά αλλά έμμεσα ως εκείνα που θα στηρίξουν την συναδελφοσύνη, οι πιστοί της επιδόθηκαν σε μεγάλη επιχειρηματικότητα, συνιστώντας μεγάλες επιχειρήσεις με σταθερότητα που βασίζονταν στις αρχές του χριστιανισμού. Ουσιαστικά ο χριστιανισμός δεν είναι ο μόνος δρόμος για το σύγχρονο πολιτισμό. Είναι όμως ένα γρήγορος δρόμος, αφού τελικά ισοπεδώνει τις τάξεις, φέρνει διαφορετικούς ανθρώπους κοντά, σπάει τους φραγμούς. Όπου άλλου έγινε αυτή η ισοπέδωση, ο πολιτισμός επιταχύνθηκε, τόσο ιδεολογικά όσο και τεχνολογικά. Ο Χριστιανισμός ξεκίνησε από μια εποχή που ο υπέρτατος ηγέτης, ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ήταν "Θεός" και έφθασε σε μια εποχή όπου υπέρτατος ηγέτης των ΗΠΑ, ο πρόεδρος, είναι ένας μιγάς πατέρας δυο κοριτσιών, με θητεία σε πολιτικές θέσεις, το ίδιο ευαίσθητος όπως ο καθένας άνθρωπος.


?

Αυτοί ακριβώς οι "συμπονούντες αδερφοί χριστιανοί" έκαψαν τη βιβλιοθήκη της αλεξάνδρειας, κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς, ισοπέδωσαν αρχαία μνημεία, ανάγκασαν πολλούς να εκχριστιανιστούν δια της βίας, άλλαξαν τα πιστεύω και τις παραδόσεις πολλών λαών, με τελικό σκοπό να τους εκδυτικοποιήσουν και να τους έχουν του χεριού τους. Αλλά έτσι είναι πάντα. Ο χριστιανισμός έφερε μια νέα εποχή. Μια εποχή που έμελλε να καταβαραθρώσει την αρχαία θρησκεία και μαζί μ' αυτήν όλα όσα τη συνόδευαν. Η ζωή είναι ένας κύκλος. Όμως δεν είμαστε αναγκασμένοι να τον αποδεχτούμε αυτόν τον κύκλο, απλά καλούμαστε να τον καταλάβουμε.


Ο χριστιανός δεν αντέχει κάποιον που πιστεύει διαφορετικά ή δεν πιστεύει καθόλου. Αλλά δε φταίει ο ίδιος, έτσι του έμαθαν. Δε φταίει που είναι χριστιανός, η θρησκεία είναι που δημιουργεί διχόνια και έριδες. όλες οι καταπατήσεις των νεότερων χρόνων (βλ. Βρετανική Αυτοκρατορία και Γαλλικές αποικίες) πήγαιναν χέρι- χέρι με το "ιεραποστολικό έργο". Γιατί "πρέπει να εκπολιτιστούν οι βάρβαροι...". αν το μέγιστο δώρο ήταν η αγάπη, θα άφηναν τους βαρβάρους στην ησυχία τους.

Είναι δυνατόν ο χριστιανισμός να ισοπεδώσει τις τάξεις, από τη στιγμή που είναι μια τάξη από μόνος του; Όλα αυτά που αναφέρονται σχετικά με την ηθική του χριστιανισμού ήταν γνωστά αιώνες πριν. Αλλά ούτε αυτά δεν μπορούν να ακολουθήσουν οι πιστοί! Πού είναι άραγε η αγάπη;

τελικά, το πρόβλημα μάλλον δεν είναι ο χριστιανισμός. Είναι η θρησκεία που διαχωρίζει τους ανθρώπους βάζοντάς τους ταυτότητες. πολλά εγκλήματα μπορούν να γίνουν στο όνομα της θρησκείας. Γιατί να μην τα αποφύγουμε; Προσωπικά δεν πιστεύω ότι η άφιξη του χριστιανισμού έκανε τον κοσμο καλύτερο. Επίσης, είμαι σίγουρος ότι οποιαδήποτε θρησκεία αντικαταστήσει τον χριστιανισμό στο εσωτερικό του δυτικού πολιτισμού, δε θα προσφέρει κάτι καλύτερο.

Πάντως, η τελευταία φράση του Bugman σπάει κόκαλα. Bugman, αυτός ο μιγάς αυτή τη στιγμή συνεχίζει τα εγκλήματα πολέμου των προκατόχων του, αφήνοντας την ίδια στιγμή το λαό του αμμόρφωτο. Σπουδαίο επίτευγμα.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 20, 2011 2:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκης Μαυροφρείδης
Γράφεις πράγματα για τον χριστιανισμό σε σχέση με το πως τον εννοούσαν σε αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα σχεδόν δυο χιλιάδες χρόνια. Ο καθένας λοιπόν μπορεί να εννοεί όπως θέλει τον χριστιανισμό και αυτό δεν αλλάζει αυτό που είναι για τον κάθε άλλο ο χριστιανισμός. Υπήρξαν σκοτεινές στιγμές, όπου έγιναν με βάση τη θρησκεία πόλεμοι και σφαγές. Δεν μπορούν οι απόγονοι να απολογούνται για αυτά που έκαναν οι πρόγονοι...Αυτό που μπορούν να κάνουν είναι να προσέξουν τις δικές τους επιλογές. Και ουσιαστικά αυτό είναι το μήνυμα...η θρησκεία έχει αξία στις καθημερινές επιλογές. Όταν όμως οι καθημερινές επιλογές μας είναι συνηθισμένες...τότε χάνουμε την αίσθηση της αξίας αυτών. Πρέπει να συμβεί κάτι καινούργιο, όπου η εμπειρία μας δεν θα μας σώσει, και εκεί η επιλογή θα έχει μεγάλη αξία. η επιλογή του τι θα κάνουμε από κει και μετά. Θα κινηθούμε στην τύχη "θα κοιτάξω τα άστρα στην εφημερίδα για να δω τι θα κάνω" ή θα κάνουμε αυτό: "ο θεός βοηθός επιλέγω αυτό". Ποιος δηλαδή θα μας εγγυηθεί ότι η απόφαση που θα πάρουμε μπορεί να έχει προοπτική; Κανείς δεν μπορεί να μας εγγυηθεί και για το λόγο αυτό πιστεύουμε ότι ως παιδιά του Θεού ο Θεός δεν θα μας αφήσει έτσι, ή και αν μας αφήσει...κάτι ξέρει και δεν μας το λέει....(πάντα δηλαδή η αναφορά στον Θεό αλαφραίνει το βάρος της επιλογής κατά την επιλογή). Η ανάγκη για Θεό ή Θεούς ήταν και θα είναι πάντα παρούσα. Όμως υπάρχουν παραδείγματα ανθρώπων που υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει Θεός, και πως οι επιλογές τους μπορούν να πέσουν έξω μόνο από προδοσία, από τους κακούς ανθρώπους που υπάρχουν εκεί έξω. Αυτοί οι άνθρωποι, οι πραγματικά άθεοι, βρίσκονται συνέχεια σε μια αμυντική θέση, που μπορεί στην δουλειά τους να μην τους προβληματίζει αλλά ουδέποτε θα έχουν φίλους.
Διαβάζω το καταστατικό της Ένωσης Άθεων, στο άρθρο τέσσερα παράγραφος 2:
Παράθεση:
Οι προσωπικές απόψεις των μελών της Ένωσης δεν εκφράζουν τις απόψεις της Ένωσης. Οι θέσεις της Ένωσης εκφράζονται μόνο μέσω των νόμιμων εκπροσώπων της.


Και φυσικά οι νόμιμοι εκπρόσωποί της δεν μπορούν να έχουν σκοπούς διάφορους από εκείνους που το καταστατικό της ένωσης ορίζει (τους έχω αριθμήσει):
Παράθεση:

1. Διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους, θρησκευτικός αποχρωματισμός των δημοσίων υπηρεσιών και του κράτους εν γένει, και εφαρμογή της αρχής της ισονομίας για όλους τους θρησκευτικούς οργανισμούς.
2. Πολιτιστική, μορφωτική και παιδαγωγική δράση για την προώθηση των στόχων της Ένωσης και περαιτέρω ανάπτυξη της κοινότητας των άθρησκων, άθεων και αγνωστικιστών.
3. Υπεράσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας και των δικαιωμάτων των άθρησκων, άθεων και αγνωστικιστών δια της νομικής οδού και παροχή πληροφόρησης προς το κοινό σχετικά με τα δικαιώματά του.
4. Δικτύωση και συνεργασία με ελληνικούς και διεθνείς φορείς που προωθούν τους σκοπούς της Ένωσης.

Κανένας στόχος δεν περιγράφει τι θέλει να πετύχει ο άθεος εκτός από το να λέει ότι είναι άθεος...Η μόνη δυνατότητα που μπορεί να προσφέρει αυτή η δήλωση περί αθεΐας(διότι δεν είναι πίστη, δεν υπάρχει πίστη στο τίποτα), είναι να μην γίνει λάθος και θάψουν κάποιο σε νεκροταφείο...με διάβασμα παπά (πράγμα που δεν γίνεται αν γνωρίζουν ότι κάποιος είναι άθεος). Ίσως και στο σχολείο ο άθεος μαθητής να γλιτώσει τον εκκλησιασμό. Στήθηκε δηλαδή μια ένωση που ενώνει τα μέλη της μια κοινή δήλωση...ότι είναι άθεοι...διότι τίποτα άλλο δεν μπορεί να τους ενώνει. Κάθε άλλο σχηματίζει αυτόματα ιδεολογία το οποίο απαγορεύει το άρθρο τέσσερα του καταστατικού:
Παράθεση:

Η Ένωση Άθεων:

i. Δεν υιοθετεί οποιαδήποτε πολιτική, κομματική, ή θρησκευτική ιδεολογία


Ποιος λοιπόν είναι ο λόγος ύπαρξης του "μηδέν πιστεύω"; Ένας μόνος...να επιδειχθεί η διαφορετικότητα. http://union.atheia.gr/declaration.php (και όποιος άπιστος να γραφτεί αμέσως)....αρκεί να δεχθεί πως η άποψή του δεν έχει καμία σχέση με την άποψη των αρχηγών εκεί! Και αν το σκεφτούμε καλά τότε εφόσον η προσωπική άποψη ξεφεύγει από την απλή δήλωση περί αθεΐας...γίνεται αυτόματα μια ιδεολογία η οποία απορρίπτεται.
Στο ΔΣ του συλλόγου...μια κουβέντα είναι δυνατή "είμαι άθεος"...και ένας είναι ο σκοπός "αυτός είναι κατά των άθεων....είναι πιστός....και το εκμεταλλεύεται εναντίον μας". Αυτό το τελευταίο δεν είναι ιδεολογία...είναι σχετικό με τους μηχανισμούς της ένωσης για να διατηρήσει τους στόχους της.

Τι άλλο θα δούμε!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 20, 2011 3:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

όλα καλά, αλλά αυτό το "η πίστη στο τίποτα δεν είναι πίστη", πως εξηγείται;

ο άθεος δεν δηλώνει οτι πιστεύει: οτι δεν πιστεύει;

αν το πιστεύει αυτό, σε τι διαφέρει απο οποιονδήποτε πιστεύει κάτι διαφορετικό, πέραν του οτι πιστεύει κάτι διαφορετικό;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 20, 2011 2:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η πρόταση προφανώς έχει λάθος...δεν γίνεται να μην πιστεύεις τίποτα. Αυτό που γίνεται είναι για κάθε ιδέα να έχεις πίστη πως είναι σωστή ή όχι...έτσι πιστός θα λέγεται αυτός που θεωρεί σωστή την ιδέα και άπιστος αυτός που δεν την θεωρεί σωστή. Προφανώς λοιπόν όπως και να έχει το πράγμα πίστη θα υπάρχει, ενώ δεν θα υπάρχει η πίστη στο τίποτα!
Ο άθεος πιστεύει. Πιστεύει ότι δεν υπάρχει Θεός. Υπάρχουν όμως δυο πράγματα να δούμε: Ένα που δεν θα το αγγίξουμε εδώ, τον μηχανισμό να πιστεύει κανείς υπέρ ή κατά σε κάτι, και το άλλο είναι τι σημαίνει ένωση άθεων, τι νόημα έχει η σύσταση συλλόγου για έναν άθεο. Εδώ λοιπόν συζήτησα το δεύτερο θέμα, είδα τους στόχους και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ένας και μόνο πραγματικός στόχος υπάρχει ο διαμοιρασμός των εξόδων για δικαστικά έξοδα, για την προστασία του άθεου από κακόβουλους ανθρώπους.
Η ένωση δηλαδή δεν είναι αντίστοιχη με μια εκκλησία! Ούτε καν σχετίζεται με την βελτίωση της ποιότητας της ζωής των μελών της. Διότι η αθεΐα δεν σου παρέχει ένα ιδεολογικό υπόβαθρο για να στηρίξεις την ζωή σου. Εκτός και αν περιμένει κανείς να ανακαλύψει ένα τέτοιο ιδεολογικό υπόβαθρο από την ερμηνεία των νόμων. Αυτό μπορούμε να το συζητήσουμε. Έτσι αναγκαστικά ο "άθεος" πρέπει και θα έχει ένα ιδεολογικό υπόβαθρο, χωρίς να ονομάζει όμως αίτιο πίσω από αυτό. Ο άθεος στην πράξη είναι αυτός που δεν ομολογεί ένα ή περισσότερους Θεούς...όχι όμως ότι δεν τους περιλαμβάνει ως συνθήκες που προσδιορίζουν την τύχη του!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 20, 2011 3:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για τον Ποκαα:
Φίλε μολις διάβασα την απάντησή σου και σε ευχαριστώ.

Για τον Δάκη:
Θυμάσαι τι σου έγραψα περι κακής προαίρεσης..
Όπως βλέπεις, δεν έπεσα έξω.
Τελικά πράγματι αυτό που είχες κατά νου να πείς εξαρχής, ήταν για την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, και όλες εκείνες τις γνωστές καραμέλες.
Επιτέλους ξεκόλλα!
(Δεν φταίει το ποδόσφαιρο επειδή δέκα θερμοκέφαλοι επιτέθηκαν σε έναν ποδοσφαιριστή.)

Κατά τά άλλα συμφωνώ με τον Μπάκμαν.
Σήμερα που η επιστήμη δείχνει τόσο αβέβαιη όσο ποτέ, είναι ανόητο να πιστεύει κάποιος ότι μπορούν όλα να ερμηνευτούν ορθολογικά.

Και την θρησκευτική πίστη, δηλαδή την εμπιστοσύνη στην ύπαρξη ενός νομοθέτη, πρέπει να μάθουμε να τη σεβόμαστε, όπως πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε και την πίστη ότι δεν υπάρχει ένας τέτοιος νομοθέτης.
Καμμία από τις δύο δεν μπορεί να αποδειχτεί καθολικά.
Είναι μια προσωπική επιλογή.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 21, 2011 1:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Δάκης Μαυροφρείδης
Γράφεις πράγματα για τον χριστιανισμό σε σχέση με το πως τον εννοούσαν σε αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα σχεδόν δυο χιλιάδες χρόνια. Ο καθένας λοιπόν μπορεί να εννοεί όπως θέλει τον χριστιανισμό και αυτό δεν αλλάζει αυτό που είναι για τον κάθε άλλο ο χριστιανισμός. Υπήρξαν σκοτεινές στιγμές, όπου έγιναν με βάση τη θρησκεία πόλεμοι και σφαγές. Δεν μπορούν οι απόγονοι να απολογούνται για αυτά που έκαναν οι πρόγονοι...Αυτό που μπορούν να κάνουν είναι να προσέξουν τις δικές τους επιλογές. Και ουσιαστικά αυτό είναι το μήνυμα...η θρησκεία έχει αξία στις καθημερινές επιλογές. Όταν όμως οι καθημερινές επιλογές μας είναι συνηθισμένες...τότε χάνουμε την αίσθηση της αξίας αυτών. Πρέπει να συμβεί κάτι καινούργιο, όπου η εμπειρία μας δεν θα μας σώσει, και εκεί η επιλογή θα έχει μεγάλη αξία. η επιλογή του τι θα κάνουμε από κει και μετά. Θα κινηθούμε στην τύχη "θα κοιτάξω τα άστρα στην εφημερίδα για να δω τι θα κάνω" ή θα κάνουμε αυτό: "ο θεός βοηθός επιλέγω αυτό". Ποιος δηλαδή θα μας εγγυηθεί ότι η απόφαση που θα πάρουμε μπορεί να έχει προοπτική; Κανείς δεν μπορεί να μας εγγυηθεί και για το λόγο αυτό πιστεύουμε ότι ως παιδιά του Θεού ο Θεός δεν θα μας αφήσει έτσι, ή και αν μας αφήσει...κάτι ξέρει και δεν μας το λέει....(πάντα δηλαδή η αναφορά στον Θεό αλαφραίνει το βάρος της επιλογής κατά την επιλογή). Η ανάγκη για Θεό ή Θεούς ήταν και θα είναι πάντα παρούσα. Όμως υπάρχουν παραδείγματα ανθρώπων που υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει Θεός, και πως οι επιλογές τους μπορούν να πέσουν έξω μόνο από προδοσία, από τους κακούς ανθρώπους που υπάρχουν εκεί έξω. Αυτοί οι άνθρωποι, οι πραγματικά άθεοι, βρίσκονται συνέχεια σε μια αμυντική θέση, που μπορεί στην δουλειά τους να μην τους προβληματίζει αλλά ουδέποτε θα έχουν φίλους.


Bugman

Αλήθεια, δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείς.

1. Δεν είναι δικό μου θέμα τι πιστεύει κανείς ως χριστιανισμό αλλά τι είναι πρακτικά ο χριστιανισμός μέσα από τα έργα του. Αλλά αφού το θες, ας πάμε και στη σημερινή εποχή. Ο χριστιανισμός εκφράζεται μέσα από έναν τεράστιο οργανισμό που λέγεται εκκλησία. Η εκκλησία αυτή έχει γιγαντωθεί από δωρεές πιστών αλλά δεν δίνει τα αντίστοιχα στους τελευταίους. Αντίθετα κατέχει τεράστιες εκτάσεις τις οποίες αυγατεύει στο όνομα του Ιησού Χριστού. Μπορεί ο Spyros να λέει ότι μπερδεύω την ουσία με το περιτύλιγμα, το θέμα όμως είναι ότι χωρίς την πέτρα δεν υπάρχει ναός. Εκτός των άλλων, όλες οι χριστιανικές χώρες, μηδενός εξαιρουμένου, συμμετέχουν σε ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ, αφού είναι μέλη του ΝΑΤΟ!!! Δηλαδή με την άδεια ή την ανοχή του θεού, σκοτώνουμε ανθρώπους και καταστρέφουμε ζωές. Όλα λοιπόν είναι ένα ψέμα.

2. Αν τώρα μεταφερθούμε στο γεγονός ότι η θρησκεία είναι μια προσωπική υπόθεση οπως και η σωτηρία της ψυχής, -εκεί δηλαδή που στοχεύουν τα επιχειρήματα του Spyros- τότε εκεί έχουμε ένα μεγαλύτερο μπέρδεμα. Από τη στιγμή που ο καθένας πιστεύει στο δικό του Χριστό, δεν είναι χριστιανός διότι ο χριστιανισμός ως δόγμα είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο και κανείς δε δικαιούται να προσθέτει ή να αφαιρεί κάτι κατά το δοκούν. Υπάρχουν εντολές χριστιανικές που πολλοί τις διαγράφουν ως αχρείαστες ή ανεδαφικές, όπως το να αγαπάς τους εχθρούς σου περισσότερο από τους φίλους σου. Ή το να μοιράζεσαι τα υπάρχοντά σου με τους μη έχοντες. ;ή όταν σε χτυπούν από το ένα μάγουλο να γυρνάς και το άλλο. Παρόλα αυτά, ο θεός μπορεί να δικαιολογήσει μια ιμπεριαλιστική εκστρατεία του ΝΑΤΟ στη Μέση Ανατολή. Το 99% των χρήσιμων παραινέσεων της Καινής Διαθήκης ήταν γνωστό ήδη ως ηθική διδασκαλία. Η εκκλησία με τα χρόνια οδήγησε τη γυναίκα στον απολυτο υποβιβασμό και παραλλήλισε την πηγή της αμαρτίας με το γυναικείο κορμί. Απόδειξη αυτού είναι πως οι γυναίκες σύφωνα με την παράδοση απαγορεύεται να κοινωνούν ή να φιλούν εικόνες όταν έχουν περίοδο. Φυσικά αυτό ήταν ένα Ιουδαϊκό φαινόμενο, αφού πάλι σύμφωνα με την παράδοση, η Εύα ήταν αυτή που παραπλάνησε τον Αδάμ. Το χειρότερο όμως που ήρθε μαζί με τον χριστιανισμό ήταν η πίστη στην αιώνια τιμωρία. Αν δεν ακολουθηθεί η διδαχή των πατέρων της εκκλησίας, τότε ο αμαρτωλός θα καεί αιωνίως στο πυρ το εξώτερο. Αυτό το τελευταίο αφαιρεί κάθε έννοια ελεύθερης επιλογης, αφού εμπεριέχει μέσα την έννοια του διπόλου επιβράβευση- τιιμωρία.

3. Η ανάγκη για θεό ή θεούς δε μας αφορά εδώ μιας και μιλάμε ειδικά για την προσφορά της χριστιανικής θρησκείας στο σύγχρονο γίγνεσθαι. Ξέρετε πόσες παραλλαγές του χριστιανισμού υπάρχουν; Ούτε κι εγώ. Αυτό καταδεικνύει το ανθρώπινο του πράγματος και την απέραντη ματαιοδοξία (ιδίως ακόμα και της ορθοδόξου εκκλησίας) για την κατοχή της μοναδικής αλήθειας (οι άλλοι χριστιανοί είναι πιο επικίνδυνοι ακόμα και από τους απίστους)

4. Δηλαδή αυτός που πιστεύει πως οι κακοτοπιές οφείλονται σε μια πραγματική αιτία που έχει τη λύση της- γιατί αυτό πιστεύει αυτός που δεν πιστεύει- δεν θα έχει εκ των πραγμάτων φίλους πραγματικούς; Από πού προκύπτει αυτό, Bugman, που συμφωνεί και ο Spyros μαζί σου;
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 21, 2011 1:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Διαβάζω το καταστατικό της Ένωσης Άθεων



Bugman,

Ποιος σού είπε ότι ενδιαφέρεται κανείς για το καταστατικό της ένωσης Αθέων.
Έπρεπε ήδη να ξέρεις ότι όταν κάποιοι δημιουργούν μια οργάνωση για να προωθήσουν κα να προπαγανδίσουν αυτό που πιστεύουν ότι ενσαρκώνει την αλήθεια δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να δημιουργούν μια νέα θρησκεία. Και είπαμε ήδη ότι είμαστε αντίθετοι σε κάτι σαν κι αυτό.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 21, 2011 1:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Για τον Ποκαα:
Φίλε μολις διάβασα την απάντησή σου και σε ευχαριστώ.

Για τον Δάκη:
Θυμάσαι τι σου έγραψα περι κακής προαίρεσης..
Όπως βλέπεις, δεν έπεσα έξω.
Τελικά πράγματι αυτό που είχες κατά νου να πείς εξαρχής, ήταν για την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, και όλες εκείνες τις γνωστές καραμέλες.
Επιτέλους ξεκόλλα!
(Δεν φταίει το ποδόσφαιρο επειδή δέκα θερμοκέφαλοι επιτέθηκαν σε έναν ποδοσφαιριστή.)

Κατά τά άλλα συμφωνώ με τον Μπάκμαν.
Σήμερα που η επιστήμη δείχνει τόσο αβέβαιη όσο ποτέ, είναι ανόητο να πιστεύει κάποιος ότι μπορούν όλα να ερμηνευτούν ορθολογικά.

Και την θρησκευτική πίστη, δηλαδή την εμπιστοσύνη στην ύπαρξη ενός νομοθέτη, πρέπει να μάθουμε να τη σεβόμαστε, όπως πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε και την πίστη ότι δεν υπάρχει ένας τέτοιος νομοθέτης.
Καμμία από τις δύο δεν μπορεί να αποδειχτεί καθολικά.
Είναι μια προσωπική επιλογή.


Spyros,

Όλες εκείνες οι γνωστές χθεσινές και σημερινές καραμέλες μετριούνται σε ανθρώπινες ζωές και πόνο και αίμα, στο όνομα μιας θρησκείας.

Το ποδόσφαιρο δεν πρεσβεύει καμία καθολική αλήθεια, ούτε συμβουλεύει για σωτηρία. Άρα τι σχέση μπορεί να έχει με το χριστιανισμό που απευθύνεται σε όλους και, επόμένως, κρίνεται και από όλους. Μη μού αρχίζεις πάλι τέτοιους άσχετους παραλληλισμούς.

Σήμερα, η επιστήμη δείχνει τόσο αβέβαιη όσο ποτέ ως προς τι; Η επιστήμη μιλάει με "θεωρία- πείραμα- επαλήθευση", όπου κι αν ποτέ φτάσει. Η θρησκεία σύμφωνα με τι μιλά;

Ναι, να σεβόμαστε την πίστη του καθενός, στο σημείο που δεν παραβιάζει τη δική μας, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς μας, να μην πω της ίδιας μας της ζωής. Έτσι δεν είναι, Spyros;

Τελικά τι μάς έχει προσφέρει σήμερα η χριστιανική θρησκεία;
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 21, 2011 11:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Απαντήσεις αριθμημένες!

1. Ο χριστιανισμός ΔΕΝ εκφράζεται μέσα από έναν τεράστιο οργανισμό που λέγεται εκκλησία. Όπως και η μόρφωση δεν εκφράζεται μέσα από έναν τεράστιο οργανισμό που λέγεται υπουργείο παιδείας. Το ρήμα είναι λάθος. Στη θέση του μπορούμε να βάλουμε το στηρίζεται. Η έκφραση είναι από τη μεριά του καθένα μας, η στήριξη είναι από την άλλη πλευρά, από τη συλλογική προσπάθεια. Όπως και η πολιτική δρα βάσει μια συλλογικής προσπάθειας, αλλά αναθέτει έργα σε καθέναν χωριστά....έτσι ο καθένας αναλαμβάνει υποχρεώσεις, και η έκφρασή του ελέγχεται βάση του έργου που έχει αναλάβει. Ο κάθε χριστιανός δεν είναι ανεύθυνος (επειδή θα έλεγε κανείς ότι τον ελέγχει ένας οργανισμός). Μπορεί και έχει το δικαίωμα να πάει κόντρα σε κάθε έναν που δηλώνει ότι "αυτός ξέρει" ή ότι "αυτός μεταφέρει την αλήθεια". Οι ασχήμιες τις εκκλησίας μιαν εποχή ήταν αποτέλεσμα της πολιτικής που είχε φορέσει τα ράσα...


2. "η θρησκεία είναι μια προσωπική υπόθεση" πράγματι. Το δόγμα(ιδέα) είναι ο σπόρος....από εκεί και πέρα στον καθένα φυτρώνει η ιδέα όπως μπορεί! Τα περί τιμωρίας είναι πάλι θέμα πολιτικής οργάνωσης. Σε μια κοινωνία που το λάθος φέρνει τιμωρία...η κακή ανάπτυξη του σπόρου...ελέγχεται και τιμωρείται. Ο ναός έχει το νόημα να συγκεντρώσει τα πλήθη σε ένα χώρο ελεγχόμενο, όπου όλοι είναι σε ένα επίπεδο...κάτω από τους ιερείς. Μετεξέλιξη είναι η προσθήκη γυναικωνίτη. Να ελέγχονται όλοι όχι όμως οι γυναίκες! Όλα αυτά δηλαδή δεν έχουν σχέση με το δόγμα αλλά με την πολιτική φορεσιά του...η οποία θα αλλάζει με τα χρόνια.

3. Η ανάγκη για θρησκεία εξηγεί και τις πολλές εκδοχές του Χριστιανισμού...γιατί η ανάγκη αυτή έχει ένα προσωπικό χαρακτήρα και λόγω της ανάγκης στήριξης σε κοινοτικό επίπεδο, η κοινότητα δείχνει τη στήριξη αυτή δημιουργώντας μια εκδοχή. Ομοίως το εμπόριο είναι η κοινοτική απάντηση στην προσωπική ανάγκη για υλικά αγαθά. Έτσι η κοινοτική προσπάθεια με εκκλησίες καλύπτει την ανάγκη για πνευματικά αγαθά. Και για το λόγο αυτό για πολλά χρόνια στερήθηκε ο κόσμος την παράδοση του ελληνικού πνεύματος. Στη θέση του είχαμε την ανάδειξη των εκκλησιαστικών συγγραμμάτων και τεχνών. Και θα είχαμε μείνει εκεί αν δεν έρχονταν καταστροφές και αρρώστιες, που έδειξαν ότι η επιλογή αυτή δεν ήταν και ότι καλύτερο...και έτσι ξεκίνησε ο κόσμος να ψάχνει τον νέο δρόμο...ανακαλύπτοντας τους αρχαίους ξανά! Η πνευματική ενασχόληση έφερε όμως τα θαύματα επιστήμης, και η επιστήμη την βιομηχανική επανάσταση. Το πνεύμα κατεύθυνε την ύλη...η πνευματική ανάγκη στηρίζει την υλική ανάγκη. Κοινός παρανομαστής ο Θεός, η θρησκεία. Όπως έγραψα και αλλού, ο Θεός ως ιδέα πιστοποιεί ένα κόσμο με αρχές, άρα έναν κόσμο λογικό και φωτεινό (με την έννοια της μετάδοσης της γνώσης). Αν αφαιρέσουμε αυτήν την ιδέα, τότε η επιστήμη μας δείχνει αυτόματα το ανάποδο...ότι η φύση κάνει λάθη και πως ουδέποτε θα μάθουμε από την επιστήμη..και ότι νομίζουμε ότι ξέρουμε περισσότερα προβλήματα θα μας δημιουργεί. Αυτές είναι οι δυο αντίθετες απόψεις...και ο άνθρωπος διαλέγει πάντα την ελπίδα, άρα είναι με τον Θεό!


4. Αυτός που πιστεύει πως οι κακοτοπιές οφείλονται σε μια πραγματική αιτία που έχει τη λύση της έχει κάνει το φοβερό λάθος να παραβλέπει τη φύση. Η φύση εξελίσσεται άρα οι υποτιθέμενες λύσεις δεν θα προλάβουν την φύση. Αυτός που πιστεύει στις πραγματικές αιτίες και στις λύσεις, πιστεύει και ότι λύθηκαν τα προβλήματά του, ψευδώς γιατί συνέχεια ανακαλύπτει νέα προβλήματα! Ο μόνος τρόπος να ελπίζει πως δεν θα πλακώσουν όλα τα προβλήματα μαζί είναι η ελπίδα κάποιος πίσω από αυτά να τα ρυθμίσει κατάλληλα. Μόνο την ελπίδα χρειάζεται κανείς για να έχει τα λογικά του (τα οποία βλέπουν τα λάθη της φύσης, αλλά αν τα πιστέψουν τότε δεν θα έχουν λόγο να λειτουργούν...αφού η κάθε λογική θα βρίσκει απέναντί της μια παράλογη φύση). Η φύση σε απλές δράσεις είναι λογικότατη...π.χ. θα βρέξει όταν η θερμοκρασία φθάσει στο σημείο δρόσου, κανείς όμως δεν μπορεί να ξέρει αν θα γίνει αυτό στις 21-3-2130...στο μέρος που μένει.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4  Επόμενο
Σελίδα 2 από 4

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center