Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 29, 2010 9:20 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
O καθένας μπορεί να κρίνει όπως θέλει το γενειοφόρο ανθρωπάκο από την Τριέρη της Πρωσσίας με τη μαύρη ρεντιγκότα και το λευκό πουκάμισο, δεν μπορεί όμως να παραβλέψει τις αναλύσεις του για την ιστορική ανάπτυξη, οι οποίες παραμένουν ακόμα και σήμερα παραγωγικές. Θα αναφέρω περιληπτικά δύο μόνο αναλύσεις που είναι ιδιαίτερα επίκαιρες σε συνθήκες ύφεσης και κρίσης.
Η πρώτη είναι η τάση για συγκέντρωση της οικονομικής εξουσίας και η διαπλοκή της με την πολιτική εξουσία. Η συγκέντρωση της οικονομικής εξουσίας και το ζευγάρωμά της με την πολιτική εξουσία αποτέλεσε και αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο στην ιστορία και ενισχύεται σήμερα ακόμα περισσότερο.
Η δεύτερη έχει να κάνει με τη διαδικασία της παγκοσμιοποίησης. Κανένας άλλος συγγραφέας δεν περιέγραψε τόσο λεπτομερειακά και μεθοδικά την ακατανίκητη ώθηση του καπιταλισμού προς την παγκοσμιοποίηση, που γίνεται σήμερα αισθητή σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Δευ Μάϊ 24, 2010 11:05 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 01, 2010 9:01 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πραγματικά οι αναλύσεις του βοηθούν να καταλάβουμε ποιοι μας κοροϊδεύουν με πολιτικές λιτότητας και μειώσεις μισθών για "λόγους ανταγωνιστικότητας". _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 01, 2010 7:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Όλα γι' αυτήν τη ρημάδα την ανταγωνιστικότητα γίνονται. Αλλά ανταγωνιστικότητα ακούω και ανταγωνιστικότητα δεν βλέπω! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
seeker Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 163 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 16, 2010 7:51 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Έρχομαι, δυστυχώς καθυστερημένα, σ' αυτήν τη συζήτηση και έχω να βάλω έναν απλό προβληματισμό: μήπως ο μαρξισμός (αρχής γενομένης από τον ίδιο το Μαρξ) κουβαλάει μέσα του, σαν δικό του πυρήνα, τον πυρήνα της ιδεολογίας του καπιταλιστικού κόσμου, τον καθαγιασμό της όλο και μεγαλύτερης παραγωγής στη σφαίρα της οικονομίας;
Μήπως αυτό είναι ένα εμπόδιο στη δημιουργία μιας πραγματικά καινούργιας κοινωνίας, δηλ. στη δημιουργία ενός πραγματικά νέου τύπου ανθρώπου;
Πού δημιουργήθηκε αυτός ο νέος τύπος ανθρώπου; Κατά τη γνώμη μου, σε κανένα από τα "εργατικά κράτη".
Αυτό φαίνεται και από το ότι τα περισσότερα από αυτά κατέρρευσαν, χωρίς αυτός ο "νέος, σοβιετικός" άνθρωπος να ορθωθεί απέναντι στην εισβολή του δυτικού καπιταλισμού και να την εμποδίσει.
Ελπίζω οι τοποθετήσεις σας να συμβάλουν στο να απαντηθεί αυτό το ερώτημα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
seeker Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 163 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 16, 2010 7:59 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Εγώ -για παράδειγμα, λέμε τώρα- ξέρω με σιγουριά (και όχι "μπορεί") ότι στην Ελλάδα το οχτάωρο το επέβαλε ο... Μεταξάς! |
Το οκτάωρο όντως το εφάρμοσε πρώτος ο Μεταξάς, (ενεργοποιώντας μια παλιότερη διάταξη του Βενιζέλου, αν δεν κάνω λάθος), αλλά πρέπει να αναρωτηθούμε: πριν από το Μεταξά δεν υπήρχαν εργατικοί αγώνες και στην Ελλάδα για το οκτάωρο και άλλα θέματα; Χωρίς αυτούς θα υπήρχε οκτάωρο; (Βέβαια, το ότι το εφάρμοσε ο Μεταξάς, είναι ένα θέμα). |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
seeker Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 163 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 16, 2010 8:19 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΓΕΡΗΣ έγραψε: | Ο Σταλιν δεν ηταν αγαπητος στον Καζαντζακη, αλλα "δυνατος".
Και οπως ολοι οι δυνατοι ανθρωποι, ανεξαρτητα καλου η κακου, ηταν αξιος θαυμασμου.
Στο 2ο Παγκοσμιο πολεμο, ο Σταλιν εστειλε το γιο του, σαν απλο στρατιωτη.
Οι Γερμανοι, τον επιασαν αιχμαλωτο.
Ζητησαν να τον ανταλαξουν με τρεις Γερμανους στρατηγους, κι αυτος αρνηθηκε.
Ζητησαν δυο στρατηγους, και αρνηθηκε.
Ζητησαν ενα στρατηγο.
"Δεν προκειται να ανταλαξω εναν Ροσο στρατιωτη, με εναν γερμανο αξιωματικο" τους ειπε.
Τελικα ο γιος του πεθανε στο στρατοπεδο αιχμαλωτων.
Αυτος, ηταν κομμουνιστης.
Εσεις ξερετε πολλους τετοιους? |
Τώρα, αυτό αληθεύει; (από απλή περιέργεια) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 16, 2010 9:40 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
seeker έγραψε: | Έρχομαι, δυστυχώς καθυστερημένα, σ' αυτήν τη συζήτηση και έχω να βάλω έναν απλό προβληματισμό: μήπως ο μαρξισμός (αρχής γενομένης από τον ίδιο το Μαρξ) κουβαλάει μέσα του, σαν δικό του πυρήνα, τον πυρήνα της ιδεολογίας του καπιταλιστικού κόσμου, τον καθαγιασμό της όλο και μεγαλύτερης παραγωγής στη σφαίρα της οικονομίας;
Μήπως αυτό είναι ένα εμπόδιο στη δημιουργία μιας πραγματικά καινούργιας κοινωνίας, δηλ. στη δημιουργία ενός πραγματικά νέου τύπου ανθρώπου;
Πού δημιουργήθηκε αυτός ο νέος τύπος ανθρώπου; Κατά τη γνώμη μου, σε κανένα από τα "εργατικά κράτη".
Αυτό φαίνεται και από το ότι τα περισσότερα από αυτά κατέρρευσαν, χωρίς αυτός ο "νέος, σοβιετικός" άνθρωπος να ορθωθεί απέναντι στην εισβολή του δυτικού καπιταλισμού και να την εμποδίσει.
Ελπίζω οι τοποθετήσεις σας να συμβάλουν στο να απαντηθεί αυτό το ερώτημα. |
ο Μαρξ υποτροπιάζει στην οικονομία μέσω λογιστικών υπολογισμών καθώς δεν απαλλάσσεται από τη μεταγλώσσα της οικονομίας. Η διαλεκτική-φορμαλιστική λογική του την εγκαθιστά στην τάξη του σημαίνοντος και επαναφέρει το διαφωτιστικό μύθο της απόλυτης γνώσης.Οι οικονομικές του αναλύσεις εκβάλλουν στα σημαίνοντα της πολιτικής οικονομίας και άρα έχουμε έναν Μαρξ που θεμελιώνει τον καπιταλισμό.
Αναγνωρίζω βεβαιότατα στον Μαρξ ότι εντόπισε την εκμετάλλευση κάτι που είναι εκτός των σημαινόντων της πολιτικής οικονομίας. Από την άλλη, όσο ο Μαρξ συνεχίζει στη γλώσσα της πολιτικής οικονομίας, όσο για παράδειγμα προσπαθεί να υπολογίσει την υπεραξία σε χρήμα, εγκλωβίζεται στα σημαίνοντα της πολιτικής οικονομίας και ό,τι ανακαλύπτει το ξανακαλύπτει.
Εν ολίγοις, όπως λέει κι ο Λακάν υπάρχει ένας Μαρξ που κριτικάρει με τρόπο καθοριστικό και ριζικό την πολιτική οικονομία, και ένας Μαρξ που θεμελίωσε τον καπιταλισμό. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
seeker Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 163 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2010 12:15 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Φίλε rakis
Επειδή δεν έγινες κατανοητός, τουλάχιστον σε μένα, μπορείς να τα κάνεις πιο "δίφραγκα"; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2010 12:42 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η πολιτική οικονομία ως επιστήμη δεν ασχολείται με την εκμετάλλευση ως κοινωνικό φαινόμενο.
Ο Μαρξ κατέδειξε με την υπεραξία ως εκμετάλλευση κάτι που η πολιτική οικονομία δεν μπορεί να δει ως επιστήμη.
Και αυτή είναι η ριζοσπαστικότητα του Μαρξ.
Από την άλλη, όσο προσπαθεί να ορίσει την υπεραξία λογιστικά δηλ. μέσα στα πλαίσια της γλώσσας της πολιτικής οικονομίας χάνεται η ριζοσπαστικότητά του γιατί παρασύρεται και παραπέει στα συμβατικά πλαίσια της επιστήμης της πολιτικής οικονομίας, δηλ. μιας γλώσσας του καπιταλισμού. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΓΕΡΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2005 Δημοσιεύσεις: 740 Τόπος: ΚΡΗΤΗ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2010 4:37 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
seeker έγραψε: | Φίλε rakis
Επειδή δεν έγινες κατανοητός, τουλάχιστον σε μένα, μπορείς να τα κάνεις πιο "δίφραγκα"; |
http://www.youtube.com/watch?v=3kfJHHn_ygA _________________ Αλλο τα ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ κι αλλο τα ΠΑΧΥΑ ΛΟΓΙΑ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
seeker Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 163 Τόπος: Πειραιάς
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2010 8:16 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | Από την άλλη, όσο προσπαθεί να ορίσει την υπεραξία λογιστικά δηλ. μέσα στα πλαίσια της γλώσσας της πολιτικής οικονομίας χάνεται η ριζοσπαστικότητά του γιατί παρασύρεται και παραπέει στα συμβατικά πλαίσια της επιστήμης της πολιτικής οικονομίας, δηλ. μιας γλώσσας του καπιταλισμού. |
Δεν μπορεί, δηλαδή, να υπάρχει μια σοσιαλιστική ή μη καπιταλιστική πολιτική οικονομία, και αν όχι, γιατί; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 18, 2010 7:15 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο 2ος Μαρξ, ο κακός ,πάντα σύμφωνα με τον Λακάν, θεμελίωσε ένα καπιταλισμό που με τη μορφή του σοσιαλιστικού μοντέλου γράφεται με οικονομικούς όρους ως λόγος της πολιτικής οικονομίας. Στο μοντέλο αυτό, το κόμμα ως συλλογικός διανοούμενος βρίσκεται κυρίαρχος εν ονόματι της επιστήμης, της οικονομίας και του επιστημονικού σοσιαλισμού. Με ποιον συνομιλεί ο κάτοχος αυτής της γνώσης; Είναι το άτομο χωρίς ιδιότητες, ο εργαζόμενος που έχει στερηθεί τη γνώση του.
Αυτό που ρωτάς είναι ακόμη επίδικο. Στην πράξη θα φανεί από τον κοινωνικό αγώνα. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 19, 2010 6:50 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Στο μοντέλο αυτό, το κόμμα ως συλλογικός διανοούμενος βρίσκεται κυρίαρχος εν ονόματι της επιστήμης, της οικονομίας και του επιστημονικού σοσιαλισμού. Με ποιον συνομιλεί ο κάτοχος αυτής της γνώσης; |
Με κανέναν, μόνο με τον εαυτό του. Εδώ εγινε το μέγα λάθος, κανένας δεν αμφισβήτησε την απόλυτη κυριαρχία του κόμματος. Ο ίδιος ο Λένιν φρόντισε γι αυτό όταν έσφαξε τους ναύτες της Κροστάνδης. Αυτό ήταν το κρίσιμο σημείο. Από εκεί και πέρα η τύχη της επανάστασης ήταν προδιαγεγραμμένη.
Η ταφόπλακα είχε πέσει μια για πάντα. _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
opyrgos Αποκλεισμένο μέλος
Εγγραφή: 30 Νοέ 2007 Δημοσιεύσεις: 13248
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 23, 2010 10:53 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
seeker έγραψε: | Έρχομαι, δυστυχώς καθυστερημένα, σ' αυτήν τη συζήτηση και έχω να βάλω έναν απλό προβληματισμό: μήπως ο μαρξισμός (αρχής γενομένης από τον ίδιο το Μαρξ) κουβαλάει μέσα του, σαν δικό του πυρήνα, τον πυρήνα της ιδεολογίας του καπιταλιστικού κόσμου, τον καθαγιασμό της όλο και μεγαλύτερης παραγωγής στη σφαίρα της οικονομίας;
Μήπως αυτό είναι ένα εμπόδιο στη δημιουργία μιας πραγματικά καινούργιας κοινωνίας, δηλ. στη δημιουργία ενός πραγματικά νέου τύπου ανθρώπου;
Πού δημιουργήθηκε αυτός ο νέος τύπος ανθρώπου; Κατά τη γνώμη μου, σε κανένα από τα "εργατικά κράτη".
Αυτό φαίνεται και από το ότι τα περισσότερα από αυτά κατέρρευσαν, χωρίς αυτός ο "νέος, σοβιετικός" άνθρωπος να ορθωθεί απέναντι στην εισβολή του δυτικού καπιταλισμού και να την εμποδίσει.
Ελπίζω οι τοποθετήσεις σας να συμβάλουν στο να απαντηθεί αυτό το ερώτημα. | Έχει μεγάλη βάση αυτό που λες και πολλά μπορούν να ειπωθούν, δεδομένου ότι ο Μαρξ μένει πράγματι δέσμιος των ιδεών και των κατηγοριών του κόσμου μέσα στον οποίο έζησε, του καπιταλιστικού κόσμου της Αγγλίας του 19ου αιώνα. Και αυτό βέβαια έχει τις θετικές και τις αρνητικές του συνέπειες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|