Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Karl Marx(1818-1883)
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 29, 2010 9:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

O καθένας μπορεί να κρίνει όπως θέλει το γενειοφόρο ανθρωπάκο από την Τριέρη της Πρωσσίας με τη μαύρη ρεντιγκότα και το λευκό πουκάμισο, δεν μπορεί όμως να παραβλέψει τις αναλύσεις του για την ιστορική ανάπτυξη, οι οποίες παραμένουν ακόμα και σήμερα παραγωγικές. Θα αναφέρω περιληπτικά δύο μόνο αναλύσεις που είναι ιδιαίτερα επίκαιρες σε συνθήκες ύφεσης και κρίσης.

Η πρώτη είναι η τάση για συγκέντρωση της οικονομικής εξουσίας και η διαπλοκή της με την πολιτική εξουσία. Η συγκέντρωση της οικονομικής εξουσίας και το ζευγάρωμά της με την πολιτική εξουσία αποτέλεσε και αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο στην ιστορία και ενισχύεται σήμερα ακόμα περισσότερο.

Η δεύτερη έχει να κάνει με τη διαδικασία της παγκοσμιοποίησης. Κανένας άλλος συγγραφέας δεν περιέγραψε τόσο λεπτομερειακά και μεθοδικά την ακατανίκητη ώθηση του καπιταλισμού προς την παγκοσμιοποίηση, που γίνεται σήμερα αισθητή σε κάθε γωνιά του πλανήτη.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Δευ Μάϊ 24, 2010 11:05 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 01, 2010 9:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πραγματικά οι αναλύσεις του βοηθούν να καταλάβουμε ποιοι μας κοροϊδεύουν με πολιτικές λιτότητας και μειώσεις μισθών για "λόγους ανταγωνιστικότητας".
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 01, 2010 7:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όλα γι' αυτήν τη ρημάδα την ανταγωνιστικότητα γίνονται. Αλλά ανταγωνιστικότητα ακούω και ανταγωνιστικότητα δεν βλέπω!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
seeker
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Οκτ 2007
Δημοσιεύσεις: 163
Τόπος: Πειραιάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 16, 2010 7:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έρχομαι, δυστυχώς καθυστερημένα, σ' αυτήν τη συζήτηση και έχω να βάλω έναν απλό προβληματισμό: μήπως ο μαρξισμός (αρχής γενομένης από τον ίδιο το Μαρξ) κουβαλάει μέσα του, σαν δικό του πυρήνα, τον πυρήνα της ιδεολογίας του καπιταλιστικού κόσμου, τον καθαγιασμό της όλο και μεγαλύτερης παραγωγής στη σφαίρα της οικονομίας;
Μήπως αυτό είναι ένα εμπόδιο στη δημιουργία μιας πραγματικά καινούργιας κοινωνίας, δηλ. στη δημιουργία ενός πραγματικά νέου τύπου ανθρώπου;
Πού δημιουργήθηκε αυτός ο νέος τύπος ανθρώπου; Κατά τη γνώμη μου, σε κανένα από τα "εργατικά κράτη".
Αυτό φαίνεται και από το ότι τα περισσότερα από αυτά κατέρρευσαν, χωρίς αυτός ο "νέος, σοβιετικός" άνθρωπος να ορθωθεί απέναντι στην εισβολή του δυτικού καπιταλισμού και να την εμποδίσει.
Ελπίζω οι τοποθετήσεις σας να συμβάλουν στο να απαντηθεί αυτό το ερώτημα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
seeker
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Οκτ 2007
Δημοσιεύσεις: 163
Τόπος: Πειραιάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 16, 2010 7:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Εγώ -για παράδειγμα, λέμε τώρα- ξέρω με σιγουριά (και όχι "μπορεί") ότι στην Ελλάδα το οχτάωρο το επέβαλε ο... Μεταξάς!


Το οκτάωρο όντως το εφάρμοσε πρώτος ο Μεταξάς, (ενεργοποιώντας μια παλιότερη διάταξη του Βενιζέλου, αν δεν κάνω λάθος), αλλά πρέπει να αναρωτηθούμε: πριν από το Μεταξά δεν υπήρχαν εργατικοί αγώνες και στην Ελλάδα για το οκτάωρο και άλλα θέματα; Χωρίς αυτούς θα υπήρχε οκτάωρο; (Βέβαια, το ότι το εφάρμοσε ο Μεταξάς, είναι ένα θέμα).
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
seeker
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Οκτ 2007
Δημοσιεύσεις: 163
Τόπος: Πειραιάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 16, 2010 8:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΓΕΡΗΣ έγραψε:
Ο Σταλιν δεν ηταν αγαπητος στον Καζαντζακη, αλλα "δυνατος".
Και οπως ολοι οι δυνατοι ανθρωποι, ανεξαρτητα καλου η κακου, ηταν αξιος θαυμασμου.
Στο 2ο Παγκοσμιο πολεμο, ο Σταλιν εστειλε το γιο του, σαν απλο στρατιωτη.
Οι Γερμανοι, τον επιασαν αιχμαλωτο.
Ζητησαν να τον ανταλαξουν με τρεις Γερμανους στρατηγους, κι αυτος αρνηθηκε.
Ζητησαν δυο στρατηγους, και αρνηθηκε.
Ζητησαν ενα στρατηγο.
"Δεν προκειται να ανταλαξω εναν Ροσο στρατιωτη, με εναν γερμανο αξιωματικο" τους ειπε.
Τελικα ο γιος του πεθανε στο στρατοπεδο αιχμαλωτων.
Αυτος, ηταν κομμουνιστης.
Εσεις ξερετε πολλους τετοιους?

Τώρα, αυτό αληθεύει; (από απλή περιέργεια)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 16, 2010 9:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

seeker έγραψε:
Έρχομαι, δυστυχώς καθυστερημένα, σ' αυτήν τη συζήτηση και έχω να βάλω έναν απλό προβληματισμό: μήπως ο μαρξισμός (αρχής γενομένης από τον ίδιο το Μαρξ) κουβαλάει μέσα του, σαν δικό του πυρήνα, τον πυρήνα της ιδεολογίας του καπιταλιστικού κόσμου, τον καθαγιασμό της όλο και μεγαλύτερης παραγωγής στη σφαίρα της οικονομίας;
Μήπως αυτό είναι ένα εμπόδιο στη δημιουργία μιας πραγματικά καινούργιας κοινωνίας, δηλ. στη δημιουργία ενός πραγματικά νέου τύπου ανθρώπου;
Πού δημιουργήθηκε αυτός ο νέος τύπος ανθρώπου; Κατά τη γνώμη μου, σε κανένα από τα "εργατικά κράτη".
Αυτό φαίνεται και από το ότι τα περισσότερα από αυτά κατέρρευσαν, χωρίς αυτός ο "νέος, σοβιετικός" άνθρωπος να ορθωθεί απέναντι στην εισβολή του δυτικού καπιταλισμού και να την εμποδίσει.
Ελπίζω οι τοποθετήσεις σας να συμβάλουν στο να απαντηθεί αυτό το ερώτημα.


ο Μαρξ υποτροπιάζει στην οικονομία μέσω λογιστικών υπολογισμών καθώς δεν απαλλάσσεται από τη μεταγλώσσα της οικονομίας. Η διαλεκτική-φορμαλιστική λογική του την εγκαθιστά στην τάξη του σημαίνοντος και επαναφέρει το διαφωτιστικό μύθο της απόλυτης γνώσης.Οι οικονομικές του αναλύσεις εκβάλλουν στα σημαίνοντα της πολιτικής οικονομίας και άρα έχουμε έναν Μαρξ που θεμελιώνει τον καπιταλισμό.

Αναγνωρίζω βεβαιότατα στον Μαρξ ότι εντόπισε την εκμετάλλευση κάτι που είναι εκτός των σημαινόντων της πολιτικής οικονομίας. Από την άλλη, όσο ο Μαρξ συνεχίζει στη γλώσσα της πολιτικής οικονομίας, όσο για παράδειγμα προσπαθεί να υπολογίσει την υπεραξία σε χρήμα, εγκλωβίζεται στα σημαίνοντα της πολιτικής οικονομίας και ό,τι ανακαλύπτει το ξανακαλύπτει.

Εν ολίγοις, όπως λέει κι ο Λακάν υπάρχει ένας Μαρξ που κριτικάρει με τρόπο καθοριστικό και ριζικό την πολιτική οικονομία, και ένας Μαρξ που θεμελίωσε τον καπιταλισμό.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
seeker
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Οκτ 2007
Δημοσιεύσεις: 163
Τόπος: Πειραιάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2010 12:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλε rakis
Επειδή δεν έγινες κατανοητός, τουλάχιστον σε μένα, μπορείς να τα κάνεις πιο "δίφραγκα";
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2010 12:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η πολιτική οικονομία ως επιστήμη δεν ασχολείται με την εκμετάλλευση ως κοινωνικό φαινόμενο.

Ο Μαρξ κατέδειξε με την υπεραξία ως εκμετάλλευση κάτι που η πολιτική οικονομία δεν μπορεί να δει ως επιστήμη.

Και αυτή είναι η ριζοσπαστικότητα του Μαρξ.

Από την άλλη, όσο προσπαθεί να ορίσει την υπεραξία λογιστικά δηλ. μέσα στα πλαίσια της γλώσσας της πολιτικής οικονομίας χάνεται η ριζοσπαστικότητά του γιατί παρασύρεται και παραπέει στα συμβατικά πλαίσια της επιστήμης της πολιτικής οικονομίας, δηλ. μιας γλώσσας του καπιταλισμού.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΓΕΡΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2005
Δημοσιεύσεις: 740
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2010 4:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

seeker έγραψε:
Φίλε rakis
Επειδή δεν έγινες κατανοητός, τουλάχιστον σε μένα, μπορείς να τα κάνεις πιο "δίφραγκα";

http://www.youtube.com/watch?v=3kfJHHn_ygA
_________________
Αλλο τα ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ κι αλλο τα ΠΑΧΥΑ ΛΟΓΙΑ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
seeker
Πρύτανης


Εγγραφή: 17 Οκτ 2007
Δημοσιεύσεις: 163
Τόπος: Πειραιάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2010 8:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
Από την άλλη, όσο προσπαθεί να ορίσει την υπεραξία λογιστικά δηλ. μέσα στα πλαίσια της γλώσσας της πολιτικής οικονομίας χάνεται η ριζοσπαστικότητά του γιατί παρασύρεται και παραπέει στα συμβατικά πλαίσια της επιστήμης της πολιτικής οικονομίας, δηλ. μιας γλώσσας του καπιταλισμού.


Δεν μπορεί, δηλαδή, να υπάρχει μια σοσιαλιστική ή μη καπιταλιστική πολιτική οικονομία, και αν όχι, γιατί;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 18, 2010 7:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο 2ος Μαρξ, ο κακός Smile ,πάντα σύμφωνα με τον Λακάν, θεμελίωσε ένα καπιταλισμό που με τη μορφή του σοσιαλιστικού μοντέλου γράφεται με οικονομικούς όρους ως λόγος της πολιτικής οικονομίας. Στο μοντέλο αυτό, το κόμμα ως συλλογικός διανοούμενος βρίσκεται κυρίαρχος εν ονόματι της επιστήμης, της οικονομίας και του επιστημονικού σοσιαλισμού. Με ποιον συνομιλεί ο κάτοχος αυτής της γνώσης; Είναι το άτομο χωρίς ιδιότητες, ο εργαζόμενος που έχει στερηθεί τη γνώση του.

Αυτό που ρωτάς είναι ακόμη επίδικο. Στην πράξη θα φανεί από τον κοινωνικό αγώνα.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 19, 2010 6:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Στο μοντέλο αυτό, το κόμμα ως συλλογικός διανοούμενος βρίσκεται κυρίαρχος εν ονόματι της επιστήμης, της οικονομίας και του επιστημονικού σοσιαλισμού. Με ποιον συνομιλεί ο κάτοχος αυτής της γνώσης;


Με κανέναν, μόνο με τον εαυτό του. Εδώ εγινε το μέγα λάθος, κανένας δεν αμφισβήτησε την απόλυτη κυριαρχία του κόμματος. Ο ίδιος ο Λένιν φρόντισε γι αυτό όταν έσφαξε τους ναύτες της Κροστάνδης. Αυτό ήταν το κρίσιμο σημείο. Από εκεί και πέρα η τύχη της επανάστασης ήταν προδιαγεγραμμένη.
Η ταφόπλακα είχε πέσει μια για πάντα.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 23, 2010 10:53 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

seeker έγραψε:
Έρχομαι, δυστυχώς καθυστερημένα, σ' αυτήν τη συζήτηση και έχω να βάλω έναν απλό προβληματισμό: μήπως ο μαρξισμός (αρχής γενομένης από τον ίδιο το Μαρξ) κουβαλάει μέσα του, σαν δικό του πυρήνα, τον πυρήνα της ιδεολογίας του καπιταλιστικού κόσμου, τον καθαγιασμό της όλο και μεγαλύτερης παραγωγής στη σφαίρα της οικονομίας;
Μήπως αυτό είναι ένα εμπόδιο στη δημιουργία μιας πραγματικά καινούργιας κοινωνίας, δηλ. στη δημιουργία ενός πραγματικά νέου τύπου ανθρώπου;
Πού δημιουργήθηκε αυτός ο νέος τύπος ανθρώπου; Κατά τη γνώμη μου, σε κανένα από τα "εργατικά κράτη".
Αυτό φαίνεται και από το ότι τα περισσότερα από αυτά κατέρρευσαν, χωρίς αυτός ο "νέος, σοβιετικός" άνθρωπος να ορθωθεί απέναντι στην εισβολή του δυτικού καπιταλισμού και να την εμποδίσει.
Ελπίζω οι τοποθετήσεις σας να συμβάλουν στο να απαντηθεί αυτό το ερώτημα.
Έχει μεγάλη βάση αυτό που λες και πολλά μπορούν να ειπωθούν, δεδομένου ότι ο Μαρξ μένει πράγματι δέσμιος των ιδεών και των κατηγοριών του κόσμου μέσα στον οποίο έζησε, του καπιταλιστικού κόσμου της Αγγλίας του 19ου αιώνα. Και αυτό βέβαια έχει τις θετικές και τις αρνητικές του συνέπειες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Πρόσωπα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4
Σελίδα 4 από 4

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center