Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ο προορισμός του ανθρώπου στη ζωή...
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
235711
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 22 Αύγ 2005
Δημοσιεύσεις: 5
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 30, 2005 9:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ζητώ εξ' αρχλης συγγνώμη μιας και δεν μελετησα εκτενώς τις απόψεις που παρατεθηκαν.

Δυστυχώς όταν θέτουμε γενικά ερωτήματα οι απαντήσεις οφείλουν να είναι γενικές, ακόμα και αντιφατικές.
Επι το προκείμενο....
Ο σκοπός κάθε οντότητας είναι να εξαλείψει τον λόγο ύπαρξης της.

Το καλό και το κακό μοιάζουν τόσο πολύ! είναι και τα δύο καταστροφικά, μόνο που το πρώτο οδηγεί σε κάτι "ανώτερο" ενώ το δεύτερο σε κάτι "υποδιέστερο".

Για να γίνω πιο κατανοητός,

Ο Ο.Η.Ε. , η UNICEF, κλπ υπάρχουν με απώτερο σκοπό να φέρουν ειρήνη στον κόσμό, να εξαλείψουν την πείνα κλπ....
μόλις το καταφέρουν δεν έχουν λόγο ύπαρξης....
μπορεί να αλλάξουν σκοπό, αλλά τότε θα είναι άλλος οργανισμός με ίδιο όνομα (όπως έγινε με το ΝΑΤΟ).

Σ'αυτό το μήκος κύματος βρίσκεται και η τεκνοποίηση.... φθίνει/καταστρέφεται ο εαυτός μας βιολογικά για να δώσει τόπο και ζωή σε κάτι καινούργιο.

Άλλο παράδειγμα, είναι ο σκοπός πχ ενός οδηγού λεοφωρείου ή ταξι;
Να μεταφέρει κόσμο, σωστά;
Αν κατάφερνε να εξαλίψει την ανάγκη μεταφοράς δεν θα επιτελούσε στο έπαρκο τον σκοπό του;;; Μάλλον ναι! Αλλά τότε θα έπαβε και η ανάγκη ύπαρξης του!!!!

αυτά.
_________________
Το άπειρο τείνει στο μηδέν....
η διαφορά μεταξύ τείνω και είμαι είναι άπειρη.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
NightGoblin
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 29 Αύγ 2005
Δημοσιεύσεις: 6

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 30, 2005 3:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Dim mam...σ'ευχαριστώ!

Και αυτό γιατί, δίνοντας μου την απάντηση που περίμενα μπορώ να συνεχίσω στο να διερωτούμαι...Πως και πότε κάποιος είναι ικανός στο να ορίσει το ποιός είναι ο σκοπός του σε αυτό τον κόσμο;Βάσει ποιών κριτιρίων οφείλεται να παρθεί αυτή η απόφαση; είναι αναστρέψιμη; Η αντίληψη του κόσμου τριγύρω μας και κατ' επέκτασιν του ίδιου μας του εαυτού, πόσο σημαντική είναι στη κατανόηση του σκοπού/προορισμού μας;

Εξέλιξη...μια χοντρή κυρία που σχοινοβατεί σε ένα λεπτό σκοινί! Απο την μία η δημιουργία, απο την άλλη η καταστροφή. Απο την μία το καλό, απο την άλλη το κακό. Απο την μία ο Θεος, απο την άλλη ο διάβολος και ούτο καθεξής...μήπως είναι στο χέρι μας το να καθορίσουμε προς τα πού θα γύρει αυτή η κυρία; Η ουσία/προορισμός του ανθρώπου έχει να κάνει με την διατήρηση της ισοοροπίας στο σκοινί;

Προς 235711 :
1. Η διατήρηση των κεκτημένων; την ξέχασες; και αν πούμε οτι εκπληρώσαμε ένα σκοπό, φτάσαμε σε ένα στόχο, ανεβήκαμε στον όλυμπο...γιατί να μην προσπαθήσουμε να ανέβουμε και σε μια πιο ψηλή κορφή; (Αυτό το λέω με μια μικρή επιφύλξη, γιατί δεν κατανόησα καλά τα λεγόμενα σου).
2. Το όνομα σου είναι ο κωδικός σου στη φυλακή; Wink
_________________
Η Φαντασία είναι σημαντικότερη απο τη γνώση...

Mr. Albert...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
dim mam
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2005
Δημοσιεύσεις: 1711
Τόπος: καλαματα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 30, 2005 6:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[quote="NightGoblin"]Dim mam...σ'ευχαριστώ!

Και αυτό γιατί, δίνοντας μου την απάντηση που περίμενα μπορώ να συνεχίσω στο να διερωτούμαι...Πως και πότε κάποιος είναι ικανός στο να ορίσει το ποιός είναι ο σκοπός του σε αυτό τον κόσμο;Βάσει ποιών κριτιρίων οφείλεται να παρθεί αυτή η απόφαση; είναι αναστρέψιμη; Η αντίληψη του κόσμου τριγύρω μας και κατ' επέκτασιν του ίδιου μας του εαυτού, πόσο σημαντική είναι στη κατανόηση του σκοπού/προορισμού μας;

Εξέλιξη...μια χοντρή κυρία που σχοινοβατεί σε ένα λεπτό σκοινί! Απο την μία η δημιουργία, απο την άλλη η καταστροφή. Απο την μία το καλό, απο την άλλη το κακό. Απο την μία ο Θεος, απο την άλλη ο διάβολος και ούτο καθεξής...μήπως είναι στο χέρι μας το να καθορίσουμε προς τα πού θα γύρει αυτή η κυρία; Η ουσία/προορισμός του ανθρώπου έχει να κάνει με την διατήρηση της ισοοροπίας στο σκοινί;[guote]



Καλησπερα φιλε Nightgoblin.Θα προσπαθησω να δωσω καποια απαντηση στα ερωτηματα που συγκεκριμενα εθεσες.Θα το κανω βαζοντας αριθμους προκειμενου να ειμαι συγκεκριμενος Wink.Εχουμε λοιπον ως εξης:
1)Μπορω να ορισω τον σκοπο μου οταν φθασω σε εναν βαθμο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ οριμωτητας(προσεξε ΔΕΝ εχει ΑΠΟΛΥΤΑ σχεση με την ηλικια).Απο την στιγμη που εχω βαδισει το πρωτο σκαλοπατι της γνωσης τους εαυτου μου(κρισης και αντιληψης) τοτε μπορω να θεσω ενα στοχο-σκοπο.Θετω αλλωστε εναν σκοπο-στοχο σημαινει ΑΥΤΟ-ΓΝΩΣΙΑ και αντιληψη της παρουσας καταστασης μου.Γνωριζω ποιος ειμαι,που βρισκμομαι,πως ειναι αυτο που βρισκομαι(πνευματικη ωριμοητα) αρα προσπαθω να εξελιξω-αλλαξω αυτο που γνωριζω.
2)Τα κριτηρια νομιζω πως στα εθεσα ηδη:Πνευματικη....,Αντιληψη,Κριση,Γνωση του εγω,Αγαπη για τον στοχο,Οραμα.Και βεβαια ειναι αναστρεψιμη.Εφοσον κατεχω τα κριτηρια ΔΕΝ σημαινει πως και δεν κανω λαθη.Ετσι μπορω να αλλαξω εναν σκοπο που εθεσα προκειμενου να γινει ορθοτερος(αλλαγη αποφασης) αντικαθιστωντας τον με εναν αλλο περισσοτερο μελετημενο και εκλεγμενο με προσοχη.
3)Νομιζω πως τα προηγουμενα καλυπτουν το ερωτημα.

4) Η ισορροπια ειναι αποτελεσμα ολων των ανωτερων διαδικασιων.ΝΑΙ η ισορροπια αποτελει σημαντικο παραγοντα στην εξελιξη.Η εξελιξη ΔΕΝ ειναι ισορροπια κατω απο συνεχως ιδιους σκοπους.Η εξελιξη τραβα τα δυο αντιμαχα στρατοπεδα(που ανεφερες) μαζι της προκειμενου να διατηρησει την ισορροπια αλλα και να την αναπτυξει.Διχως ισορροπια ΔΕΝ γνωριζουμε γιατι χρειαζεται η εξελιξη αλλωστε....
Ελπιζω να σε βοηθησα,αναμενω και τις αποψεις σου φιλε μου....
_________________
''Οταν λέω ποίηση δεν εννοώ κάποιο λογοτεχνικό είδος. Ποίηση είναι ένας ξεχωριστός τρόπος να συνειδητοποιείς τον κόσμο...'' (Αντρέι Ταρκόφσκι)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
dim mam
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2005
Δημοσιεύσεις: 1711
Τόπος: καλαματα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 30, 2005 7:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

235711 έγραψε:
Ζητώ εξ' αρχλης συγγνώμη μιας και δεν μελετησα εκτενώς τις απόψεις που παρατεθηκαν.

Δυστυχώς όταν θέτουμε γενικά ερωτήματα οι απαντήσεις οφείλουν να είναι γενικές, ακόμα και αντιφατικές.
Επι το προκείμενο....
Ο σκοπός κάθε οντότητας είναι να εξαλείψει τον λόγο ύπαρξης της.

Το καλό και το κακό μοιάζουν τόσο πολύ! είναι και τα δύο καταστροφικά, μόνο που το πρώτο οδηγεί σε κάτι "ανώτερο" ενώ το δεύτερο σε κάτι "υποδιέστερο".

Για να γίνω πιο κατανοητός,

Ο Ο.Η.Ε. , η UNICEF, κλπ υπάρχουν με απώτερο σκοπό να φέρουν ειρήνη στον κόσμό, να εξαλείψουν την πείνα κλπ....
μόλις το καταφέρουν δεν έχουν λόγο ύπαρξης....
μπορεί να αλλάξουν σκοπό, αλλά τότε θα είναι άλλος οργανισμός με ίδιο όνομα (όπως έγινε με το ΝΑΤΟ).

Σ'αυτό το μήκος κύματος βρίσκεται και η τεκνοποίηση.... φθίνει/καταστρέφεται ο εαυτός μας βιολογικά για να δώσει τόπο και ζωή σε κάτι καινούργιο.

Άλλο παράδειγμα, είναι ο σκοπός πχ ενός οδηγού λεοφωρείου ή ταξι;
Να μεταφέρει κόσμο, σωστά;
Αν κατάφερνε να εξαλίψει την ανάγκη μεταφοράς δεν θα επιτελούσε στο έπαρκο τον σκοπό του;;; Μάλλον ναι! Αλλά τότε θα έπαβε και η ανάγκη ύπαρξης του!!!!

αυτά.


Eνδιαφερουσα οπτικη φιλε 235711.Παραλυπεις ομως κατι.Την α-τελεια μας.Η τελειοτητα αποτελει την μεγαλυτερη μορφη αδρανειας.Το ατομο εαν καποτε χαρακτηρισθει τελειο στην ουσια παυει να εξελισσεται,μενει στασιμο στην κατασταση του.ΔΕΝ σημαινει πως επειδη εκανε ΄΄ολους΄΄ τους σκοπους του(προσεξε το του ειναι κτητικο αρα και υποκειμενικο και ΟΧΙ αντικειμενικο-καθολικο-συνολικο), δεν υπαρχουν και σκοποι.Επειδη το συμπαν(και κατ επεκταση και ο ανθρωπος) ΔΕΝ ειναι αιτιοκρατικο αλλα τυχαιοκρατικο ΠΟΤΕ οι σκοποι δεν τελειωνουν.Στο τυχαιοκρατικο συμπαν καθε ανθρωπος δεν εχει μονιστικη προσωπικοτητα αλλα...πλουραλιστικη.Ο οδηγος του λεωφορειου πως ξερουμε πως εχει μονο τον σκοπο της δουλειας του(την οδηγηση) και οχι και κατι αλλο για παραδειγμα...Το μελλον ΔΕΝ υπαρχει,δημιουργειται.Ετσι τον μελλον -για παραδειγμα- του οδηγου ΔΕΝ εχει προκαθορισθει αρα και οι σκοποι του ειναι αγνωστοι και συνεχως υπο την επιδραση της εξελιξης.Σε μια γενικη θεωρηση της τελειοτητας(γενικη τονιζω) μπορουμε να πουμε:H μεγιστη τελειοτητα ειναι η.... ατελεια μας(με την εννοια της διαρκους εξελιξης και της πορειας σε κατι).
_________________
''Οταν λέω ποίηση δεν εννοώ κάποιο λογοτεχνικό είδος. Ποίηση είναι ένας ξεχωριστός τρόπος να συνειδητοποιείς τον κόσμο...'' (Αντρέι Ταρκόφσκι)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
235711
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 22 Αύγ 2005
Δημοσιεύσεις: 5
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 30, 2005 7:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"
Eνδιαφερουσα οπτικη φιλε 235711.Παραλυπεις ομως κατι.Την α-τελεια μας.Η τελειοτητα αποτελει την μεγαλυτερη μορφη αδρανειας.Το ατομο εαν καποτε χαρακτηρισθει τελειο στην ουσια παυει να εξελισσεται,μενει στασιμο στην κατασταση του.ΔΕΝ σημαινει πως επειδη εκανε ΄΄ολους΄΄ τους σκοπους του(προσεξε το του ειναι κτητικο αρα και υποκειμενικο και ΟΧΙ αντικειμενικο-καθολικο-συνολικο), δεν υπαρχουν και σκοποι.Επειδη το συμπαν(και κατ επεκταση και ο ανθρωπος) ΔΕΝ ειναι αιτιοκρατικο αλλα τυχαιοκρατικο ΠΟΤΕ οι σκοποι δεν τελειωνουν.Στο τυχαιοκρατικο συμπαν καθε ανθρωπος δεν εχει μονιστικη προσωπικοτητα αλλα...πλουραλιστικη.Ο οδηγος του λεωφορειου πως ξερουμε πως εχει μονο τον σκοπο της δουλειας του(την οδηγηση) και οχι και κατι αλλο για παραδειγμα...Το μελλον ΔΕΝ υπαρχει,δημιουργειται.Ετσι τον μελλον -για παραδειγμα- του οδηγου ΔΕΝ εχει προκαθορισθει αρα και οι σκοποι του ειναι αγνωστοι και συνεχως υπο την επιδραση της εξελιξης.Σε μια γενικη θεωρηση της τελειοτητας(γενικη τονιζω) μπορουμε να πουμε:H μεγιστη τελειοτητα ειναι η.... ατελεια μας(με την εννοια της διαρκους εξελιξης και της πορειας σε κατι).[/quote]


Σε καμμιά περίπτωση δεν αναφέρθηκα σε/στην τελειότητα!!!!
Η τελειότητα είναι δρόμος ή ίσως ακόμα καλύτερα αντικατοπρισμός όασης στην έρημο του χρόνου, μια πορεία προς άνω δίχως ταβάνι!!!!
Είναι ενδεικτικό ότι ποτέ κανείς δεν μίλησε για θεοποίηση, αλλά μόνο για θέοση! Προσεγγίζουμε ασύμπτωτα το τέλειο και εκεί είναι και η ομορφιά!
Ο οδηγός που εκπληρώνει τον "σκοπό" του ως οδηγός δεν γίνεται ουτε τέλειος ούτε θεός. Απλά "κλείνει" ως οδηγός και πάει για άλλα μετερίζια....

πράγματι η τελειότητα είναι τέλμα και παραφράζοντας της φράση σου η τελειότητα είναι η μεγαλύτερη ατέλεια για τον άνθρωπο διότι δεν του επιτρέπει να γίνεται καλύτερος.

Η παγκόσμια ειρήνη π.χ. είναι ένας μέγας σκοπός, που ασύμπτωτα και μόνο μπορεί να επιτευχθεί και ποτέ τελειωτικά και οριστικά!!!

Οι σκοποί ορίζονται από εμάς ... "φτάσε εκεί οπού δεν φτάνεις"

απο εκεί και πέρα ο ορισμός του σκοπού δεν σημένει και αυτόματη επιτέλεση του, μιας και για αυτό χρειάζεται πολυ μα πολύ δουλειά.

Όλοι οι σκοποί?!?!?! Δείξε μου έναν που έχει πει οτι έχει δοκιμάσει όλα τα φαγητά του κόσμου και θα σου δείξω έναν ψεύτη!!!! Πόσο μάλλον να επιτελέσει όλους τους σκοπούς!?!?!? Ας μην μπλεχτούμε στο άπειρο....
_________________
Το άπειρο τείνει στο μηδέν....
η διαφορά μεταξύ τείνω και είμαι είναι άπειρη.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
jupiter
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Αύγ 2005
Δημοσιεύσεις: 151

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 04, 2005 1:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ο προορισμός του ανθρώπου στη ζωή... Απάντηση με Συμπερίληψη

jupiter έγραψε:
nicole έγραψε:
iason έγραψε:
Και γιατί να υπάρχει προορισμός; Δεν μπορούμε να ζούμε μια χαρά χωρίς προορισμό;

Ο Παρμενίδης πρώτος αμφισβήτησε τη Γένεση - άρα τη δημιουργία (εμμέσως) - άρα τον ... τελικό προορισμό. Με απλά λόγια, δεν μπορεί το Ον να δημιουργηθεί από το Μη Ον - το οποίο θα έπρεπε να προϋπάρχει του Όντος. Αυτό δεν είναι νοητό, δυνατό, υπαρκτό - είναι ανόητο, αδύνατο, ανύπαρκτο.

Ο προορισμός -αν ακολουθήσουμε έναν τέτοιο δρόμο- είναι υπόθεση καθαρά προσωπική. Άρα - ακόμα και στην περίπτωση που (πρέπει να) υπάρχει-, θα το βρείς μόνη/ος σου, χωρίς να σου το πει κανείς άλλος. Όσο για τα υπόλοιπα, δεν φαίνεται να είναι δημογραφικό το πρόβλημα,, αφού με τον υπερπληθυσμό (τον οποίο καθόλου τυχαία προωθούν κράτη και θρησκείες) υπάρχουν μπόλικοι σκλάβοι να δουλεύουν, απλά θέλουν ακόμα περισσότερους γιατί η οικονομία δεν έχει σταματημό.


Κι όμως τα λόγια σας μου θυμίζουν περισσότερο τον Ηράκλειτο και τους επικούρειους και λιγώτερο τον Παρμενίδη...
Είπατε πως πιστεύετε ότι η αναζήτηση του προορισμού του ανθρώπου είναι καθαρά προσωπική υπόθεση για τον καθένα μας...Πιστεύετε πως υπάρχει κιόλας ένας ξεχωριστός "προορισμός" για το κάθε άτομο, ένας "ξεχωριστός" δρόμος...???
Αν όχι, τότε πως λέτε ότι είναι προσωπική υπόθεση του καθενός αυτή η αναζήτηση του πού βαδίζουμε, από πού ερχόμαστε και πού πάμε??? Μα αυτά δεν αποτελούν φιλοσοφικά ερωτήματα από την Αρχαιότητα...???Αυτά τα ερωτήματα, αυτή η ασταμάτητη περιέργεια και "δίψα" δεν είναι που κατά κάποιο τρόπο έβγαλαν τη φιλοσοφία στην επιφάνεια???
Κι ύστερα εγώ δε μίλησα για "τελικό προορισμό"...τελικός προορισμός μπορεί να θεωρηθεί και η μετάβαση απο τη ζωή στο θάνατο, από την ύπαρξη στην μη ύπαρξη, από την ύλη στην μη ύλη...


Αγαπητή nicole, το παρά πάνω σημείωμά μου το έγραψα πριν να δώ αυτό εδώ το δικό σου. Το οποίο με οδηγεί στη σκέψη πως δεν έχουμε τελειώσει ακόμη με την οριοθέτηση του ζητήματος. Συγκεκριμένα ζητώ συγγνώμη, αλλά δυσκολεύομαι να κατανοήσω κάποιον προοροσμό της ζωής του ανθώπου, που δεν είναι τελικός. Τότε, τι σόι προορισμός είναι ; Ενδιάμεσος ; Κι αν ναι, πώς μπορεί να θεωρηθεί σαν προορισμός μιας ολόκληρης ζωής ; Κι αν το εννοείς έτσι, τότε μήπως πρέπει να μιλήσουμε για "προορισμούς" αντί για προορισμό ; Αν αναζητούμε την απάντηση στο ερώτημα : από πού ερχόμαστε, πώς βαδίζουμε και πού πάμε, αυτό δεν είναι συνώνυμο με τον τελικό προορισμό του ανθρώπινου είδους ; Μήπως τελικά πρέπει να μας τα κάνεις κι εσύ λίγο πιο "λιανά" ;
Ευχαριστώ -JU


Διάβασα τα ενδιαφέροντα σχόλια που δημοσιεύτηκαν εδώ μέχρι στιγμής, με αφορμή την αρχική απορία της φίλης nicole γύρω από τον προορισμό του ανθρώπου στη ζωή και βάζω και το δικό μου σαν απάντηση στην παρά πάνω παράθεση, για λόγους συνέχειας και συνέπειας των προηγούμενων λόγων μου πάνω στο θέμα αυτό.

Αν και το ζήτημα, όπως τέθηκε, δεν μου φαίνεται αρκετά σαφές, νομίζω ότι τα περισσότερα σχόλια συμφωνούν με την αντίληψη ότι, τελικά, προορισμός του ανθρώπου στη ζωή, είναι η ίδια η ζωή. Ευθυγραμμίζομαι κατ΄ αρχήν και εγώ με την άποψη αυτή, κάτω από ορισμένες επιφυλάξεις που θα προσπαθήσω να εξηγήσω αμέσως παρά κάτω.

Σχετικά με τη σαφήνεια, μου φαίνεται πράγματι ότι το ζήτημα δεν έχει αρκούντως οριοθετηθεί από την εισηγήτριά μας και πρέπει πρώτα να εξηγηθώ πάνω σ’ αυτό. Πράγματι, η φίλη nicole αρχίζει δίνοντας στην απορία της τον τίτλο «Ο προορισμός του ανθρώπου στη ζωή», για να μας βεβαιώσει στη συνέχεια ότι δεν μπορεί να τον ταυτίσει με τις βιολογικές ανάγκες που επιβάλλει η Μητέρα Φύση σε όλες τις μορφές ζωής πάνω στη Γη, αφήνοντάς μας έτσι να υποπτευθούμε ότι, κατ’ εκείνη, το ανθρώπινο είδος είναι τόσο διαφορετικό, ώστε να στερείται από τα βασικά χαρακτηριστικά που έχουν όλες οι άλλες μορφές ζωής στον γαλάζιο πλανήτη μας (Τι θα πει αυτό ; Νόμιζα ότι αυτός ήταν ο προορισμός των ζώων ... είναι δημιούργημα της φαντασίας ... - μας λεει, για να υπενθυμίσω τα λόγια της) τελειώνει δε το μικρό εισαγωγικό της σημείωμα, μ’ ένα ερώτημα – παγίδα : «Κι έπειτα ποιος είναι ο πραγματικός προορισμός του ανθρώπου???...» Παγίδα, διότι δεν μας λεει τη δική της άποψη ευθύς εξ αρχής για να οριοθετήσει το πρόβλημα και να επικεντρώσει τη συζήτηση όπως νομίζω θα έπρεπε να κάνει ο κάθε εισηγητής για να μην μας δίνει την εντύπωση ότι αυτό που επιδιώκει, είναι να κάθεται σαν τον Ξέρξη πάνω στο Αιγάλεω για να βλέπει τα στρατιωτάκια να σφάζονται κάτω στη θάλασσα, διατηρώντας έτσι κάθε ελευθερία να επεμβαίνει και να χαίρεται να τους τα κάνει ακόμα πιο δύσκολα ή να την «κοπανάει» αν τύχει και δει τα σκούρα ...

Αυτή είναι η πρώτη μου αντίρρηση σχετικά με τη διατύπωση του ζητήματος και δηλώνω πως τη διατυπώνω καλόβουλα και χωρίς υστεροβουλία.

Η δεύτερη, έχει σχέση με τη δεύτερη παρέμβαση της nicole με προφανή σκοπό να οριοθετήσει καλύτερα το ζήτημα. Μόνο που το κάνει μέσα από την κριτική εκείνων που είχαν λόγους, λόγω των παρά πάνω, να μην καταλάβουν καλά επιβεβαιώνοντας έτσι τα προλεγόμενά μου ... Αρπάζοντας για παράδειγμα μια αναφορά του iason, ρίχνει το μπαλάκι στους προσωκρατικούς φιλοσόφους της αρχαιότητας, μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο τη σύγχυση γύρω από το ζήτημα. Τώρα, δεν καταλαβαίνουμε πια αν συζητάμε για τον προορισμό του ανθρώπου στη ζωή, ή για τον προορισμό της ζωής του ανθρώπου, πράγμα που είναι βέβαια τελείως διαφορετικό. «... πως λέτε ότι είναι προσωπική υπόθεση του καθενός αυτή η αναζήτηση του πού βαδίζουμε, από πού ερχόμαστε και πού πάμε??? Μα αυτά δεν αποτελούν φιλοσοφικά ερωτήματα από την Αρχαιότητα...??? μας επισημαίνει η φίλη nicole.

Στο σημείο αυτό ακριβώς, θα ήθελα να κάμω δύο παρατηρήσεις : πρώτα, ότι με την επισήμανση αυτή πηδάμε από τον προορισμό του ανθρώπου στη ζωή, στον προορισμό της ζωής του ανθρώπου, δυο διαφορετικά πράγματα όπως έλεγα παρά πάνω. Και μετά, καθ’ όσον τουλάχιστον μου προκύπτει, ούτε οι προσωκρατικοί ούτε οι μετασωκρατικοί φιλόσοφοι, ούτε ο ίδιος ο Σωκράτης ασχολήθηκαν ποτέ με το «πού πάμε». Οι μεν προσωκρατικοί ασχολήθηκαν βασικά με τη δημιουργία του κόσμου σε αντιδιαστολή με την επικρατούσα θεολογική μυθολογία (και διώχτηκαν γι αυτό) οι δε μετασωκρατικοί όπως και ο ίδιος ο Σωκράτης, πρόσθεσαν στον φιλοσοφικό αυτόν προβληματισμό, την αναζήτηση του νοήματος της ζωής μας, με άλλα λόγια τον τρόπο με τον οποίο θα έπρεπε να ζούμε σαν κοινωνία. Να προσθέσω ακόμη, ότι ουδείς από αυτούς από όσα μας είναι τουλάχιστον γνωστά, ενδιαφέρθηκε να αμφισβητήσει τις βασικές λειτουργίες της ζωής και της κοινωνίας, όπως η οικογένεια και η αναπαραγωγή του είδους μας. Αυτά τα δύο θεωρήθηκαν πάντα δεδομένα και αναμφισβήτητα, μέχρι τις μέρες μας κατά τις οποίες πράγματι αμφισβητούνται. Για να τα πούμε καθαρά, σήμερα βλέπουμε όχι χωρίς τρόμο, να αμφισβητούνται οι Νόμοι της Φύσεως ...

Συμπερασματικά, η αρχαία φιλοσοφία ασχολήθηκε κυρίως με την εξήγηση της Δημιουργίας και τη φιλοσοφική οργάνωση της κοινωνικής μας συμπεριφοράς, που θεωρήθηκε συνισταμένη της συμπεριφοράς του καθενός μας. Οι αρχαίοι μας πρόγονοι ήσαν ευτυχείς επειδή ζούσαν και όχι επειδή θα πέθαιναν. Ο θάνατος, θεωρήθηκε φυσικό φαινόμενο του πεπερασμένου της ζωής και ουδείς αρχαίος φιλόσοφος ασχολήθηκε σοβαρά με τις επικρατούσες μεταθανάτιες ιστορίες περί Πλούτωνα, Περσεφόνης, ψυχών, Ταντάλων κτλ, εκτός κι αν το έκανε προσωπικά από παράδοση (λέγεται για παράδειγμα, ότι ο Πλάτων είχε μυηθεί στα Ελευσίνια Μυστήρια). Το «πού πηγαίνουμε» υπήρξε αποκλειστική αρμοδιότητα των εσχατολογικών θρησκειών όπως ο χριστιανισμός, μόνη ίσως θρησκεία (μαζί με το Ισλάμ) στην οποία ο θάνατος σχεδόν θεοποιείται αφού σύμφωνα μ’ αυτές, ο άνθρωπος δεν ζει για τη ζωή αλλά για τον θάνατό του, για τον οποίο και οφείλει να προετοιμάζεται συνεχώς ...

Τελειώνοντας προσωρινά ένα ζήτημα για το οποίο θα είχα ακόμη πάρα πολλά να προσθέσω, μεταξύ των οποίων και η φιλοσοφική σκοπιμότητα της ηθελημένης εξόδου από μια άθλια ζωή, υπάρχουν και τέτοιες δυστυχώς – ίσως το κάμω αργότερα αν μου δώσετε την αφορμή με τις παρεμβάσεις σας – πιστεύω λοιπόν ότι, προορισμός του ανθρώπου στη ζωή είναι αφ’ ενός μεν να τη διαφυλάσσει σαν κόρη οφθαλμού και να την διαιωνίζει χωρίς τον βιασμό των Νόμων της Φύσεως και, αφ’ ετέρου, να αναζητεί τους συλλογικά συμφερότερους τρόπους για τη βελτίωση των φυσικών και διανοητικών τρόπων της διαβίωσής του πάνω στη Γη. Στους συλλογικούς αυτούς συμφερότερους τρόπους για το ανθρώπινο είδος, περιλαμβάνονται κατ’ εμέ η ανάπτυξη μιας αληθινής και όχι υποκριτικής δικαιοσύνης (όπου υπάρχει φιλία δεν χρειάζεται δικαιοσύνη, δίδασκε ο μέγας Αριστοτέλης) η εξασφάλιση της ελευθερίας (η δική σου ελευθερία τελειώνει εκεί που αρχίζει η δική μου και αντιστρόφως) και, βεβαίως η εξασφάλιση της δημοκρατίας, αν και την βλέπω σαν φυσικό επακόλουθο των δύο προηγουμένων. Τέλος, οι μεταφυσικές αναζητήσεις δεν αφορούν, για μένα, τη συλλογική συνείδηση του ανθρώπινου είδους, αλλά είναι στενά προσωπική υπόθεση του καθενός χωριστά, αρκεί να ευθυγραμμίζεται με τις συλλογικές αυτές αρετές που απαρίθμησα παρά πάνω.

Ολα αυτά, είναι προσωπικές μου απόψεις φυσικά και δεν υποχρεώνουν κανέναν.

Καλή σας νύχτα. Να είστε όλοι και όλες καλά – JU
_________________
Η σχέση του λογικού προς το παράλογο, είναι μονόδρομη : ενώ το πρώτο μπορεί να γίνει δυσνόητο για να του μοιάσει, το δεύτερο δεν τα καταφέρνει ποτέ, προσπαθωντας να γίνει ευνόητο - Ιουπητέριος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
'ATHEOS<aL>
Υφηγητής


Εγγραφή: 16 Σεπ 2004
Δημοσιεύσεις: 15

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 06, 2005 1:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kata thn filosofikh mou apopsh gi ayto to thema , theorw pos den exei proorismo gia ton anthropo oute gia kanenan ov , to mono pragma pou thelei o anthropos afou geniete einai to na zei , na anakaliptei (giati os gnosto ston anthropo aresei na dimiourgei ), na kiriarxei (na einai pano apo olous tous alous , kai meta opou bgalei ,tipota den einai sigouro .............................

Aytous tous tris asiniditous skopous exei o anthropos sto proorismo tou pros to thanato .
_________________
To kathe ti einai kati , kai to tipota einai kati

OI nomoi ths fishs xoris telos

SE kathe thetiko yparxei tolaxiston ena arnitiko
kai se kathe arnitiko yparxei tolaxiston ena thetiko.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Derevirn
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 04 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 5

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2006 6:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: RE: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είμαστε δυστυχώς σκλάβοι του DNA μας, το οποίο πασχίζει να κάνει copy-paste τον εαυτό του. Πέρα απο αυτό, βρίσκω αφελές να πιστεύουμε οτι υπάρχει κοινός λόγος ύπαρξης για όλους μας (δεν θα μας έδιναν manual με την γέννηση μας; Twisted Evil)... Μπορεί να φαίνεται πεσσιμιστική αυτή η αντίληψη, ωστόσο απο την δική μου οπτική γωνία είναι άκρως θετική... Συμφωνώ κατα πολύ με τον υπαρξισμό (του Sartre) σ'αυτό και πιστεύω οτι το νόημα πρέπει να το βρούμε μόνοι μας κι αν δεν υπάρχει να το δημιουργήσουμε ! Very Happy
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2
Σελίδα 2 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center