Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ποια είναι η Αλήθεια;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
xenitemenos
Επίκουρος


Εγγραφή: 13 Αύγ 2005
Δημοσιεύσεις: 43
Τόπος: Βοστώνη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 29, 2005 9:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

pros ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ego file oute fasko oute antifasko. polu apla epeidi den se vohthaei h antiliptiki sou ikanotita, perneis mia seira h' frasi kai tin (par-) ermineueis opos mono esu xereis horis na skefteis esto kai ligo h' na parathriseis ton eirmo tis skepseos mou.

Congratulations you are the man!!!
_________________
«Πρώτον αίτιον του ουρανίου έρωτος ο Θεός έστιν εξηρημένως και αναιτίως, εί γάρ ο έρως αυτός έστιν η αγάπη, ως προείρηται, γέγραπται δέ ότι ο Θεός αγάπη εστί, δήλον ότι πάντων ενοποιός έρως ήτοι αγάπη ο Θεός έστι.»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
jupiter
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Αύγ 2005
Δημοσιεύσεις: 151

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Αύγ 29, 2005 11:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

xenitemenos έγραψε:


.................. κτλ

«Ούς εί αναμάρτητος, πρώτος τον λίθον βαλέτο.»


Δεν θέλω να σχολιάσω εδώ τα όσα γράφεις, φίλε Ξενιτεμένε μας. Θα μου επιτρέψεις όμως να κάνω μια διόρθωση στην ορθογραφία σου. Γιατί όποιος επικαλείται ρήσεις στο πρωτότυπο χωρίς να βγαίνει νόημα από τη διατύπωση που μας παρουσιάζει, νομίζω ότι διακινδυνεύει το κύρος των λεγομένων του ... Σε τέτοια περίπτωση, καλύτερα είναι να μας τα λεει περιφραστικά.

"Ος έστιν αναμάρτητος, πρώτος τον λίθον βαλέτω" φίλε Ξενιτεμένε μας !

Ος = όποιος
έστιν = είναι (μετάθεση του τόνου, λόγω του "Ος" - κανονικά : εστίν)
εί = είσαι (2ο πρόσωπο αντί του επιβαλλόμενου 3ου)
Ούς = τους οποίους (αιτιατική πληθυντικού αναφορικής αντωνυμίας "Ος")
βαλέτω = προστακτική αορίστου ρήματος "βάλλω" που σημαίνει ρίπτω
βαλέτο = βαρβαρικός και ανύπαρκτος γραμματικός τύπος για την ελληνική γλώσσα

Οπως βλέπεις λοιπόν, δεν βγαίνει νόημα από τη διατύπωση που μας δίνεις. Διότι αντίθετα προς το "λακωνίζειν", το "βαρβαρίζειν" ουκ έστι φιλοσοφείν ...

Πάλι καλά, που δεν μιλάμε πια σήμερα την αρχαία ελληνική γλώσσα, έστω κι αν πρόκειται για τη μεσαιωνική της εκδοχή, που είναι αυτή των ευαγγελίων ...

Να είσαι καλά και να μας γράφεις - JU
_________________
Η σχέση του λογικού προς το παράλογο, είναι μονόδρομη : ενώ το πρώτο μπορεί να γίνει δυσνόητο για να του μοιάσει, το δεύτερο δεν τα καταφέρνει ποτέ, προσπαθωντας να γίνει ευνόητο - Ιουπητέριος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 30, 2005 2:07 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Xenitemene,ωραία,παρερμηνεύω!Θα μας πεις επιτέλους τι εννοούσε ο Παύλος με το περίφημο "Κάθε εξουσία είναι δοσμένη απ' το Θεό";
Επίσης,γιατί μασάς συνέχεια την καραμέλα που σου είπαν οι παπάδες περί ελευθερίας και κακού και νομίζεις ότι τα λένε και οι νεοορθόδοξοι όπως ο Γιανναράς.Κι εμείς τους διαβάσαμε,ρε φίλε,αλλά σκεφτόμαστε κιόλας κι έχουμε τις αντιρρήσεις μας.Ο ίδιος ο Γιανναράς έχει γράψει σε άρθρο του πως δεν υπάρχει ικανοποιητική θεολογική εξήγηση για την παρουσία του κακού στον κόσμο.Έχεις βρει εσύ;Ποια ελευθερία μας τσαμπουνάτε είναι υπεύθυνη για το κακό;Όταν πρόκειται για την ελευθερία του Θεού αυτή είναι αναμάρτητη,η ανθρώπινη,όμως,γεννάει το κακό.(!!!).
Σε δουλεύουν,φίλε,κι ύστερα έρχεσαι να δουλέψεις εμάς.Τα τσιτάτα δεν περνάνε εδώ μέσα,αν έχεις να πεις κάτι να το στηρίζεις επαρκώς αλλιώς να έχεις το θάρρος ν' αλλάζεις γνώμη ή τουλάχιστον να προβληματίζεσαι.Το κατηχητικό είναι 2 sites παρακάτω.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Αύγ 30, 2005 4:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εγώ πάντως θυμάμαι πριν λίγα χρόνια τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στην Ελλάδα να απαντά σε ερωτήσεις δημοσιογράφων γύρω απ τα ελληνοτουρκικά προβλήματα και την στάση του πατριαρχείου γι αυτά. Επικαλέστηκε ακριβώς αυτή την παράγραφο του Παύλου. Δεν είναι τυχαία τούρκος πολίτης ο άνθρωπος ούτε τυχαία οι τούρκοι θεωρούν το Πατριαρχείο ως το αρχαιότερο τουρκικό ίδρυμα Το χειρότερο ήταν πως οι δημοσιογράφοι ούτε που κατάλαβαν τι εννοούσε. Με βάση την ίδια παράγραφο το πατριαρχείο αφόρισε και τους επαναστάτες του 21 διότι τόλμησαν να αμφισβητήσουν ευθέως την ελέω θεού εξουσία του Σουλτάνου και των φοροεισπρακτόρων του, δηλ το ίδιο το Πατριαρχείο.
Οι άνθρωποι αυτοί χρησιμοποίησαν τη άδολη λατρεία που είναι υγιέστατο συναίσθημα και σημαίνει αγάπη για την ζωή, και που σημειωτέων στην άδολη μορφή της αντιμετωπίζει το κάθε τι σε αυτόν τον κόσμο ως ζωντανό, και την μετέτρεψαν σε όργανο επιβολής και φόβου. Δηλητηρίασαν ότι το υγιές είχε με μοναδικό σκοπό την δική τους προσωπική κυριαρχία στις μάζες. Έτσι βλέπουν τον κόσμο. Σαν μάζα στην οποία μπορούν και επιβάλλεται να επιβληθούν.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 31, 2005 12:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Mια διευκρίνηση,Ουλιάδη,μπορεί να υπάρχει αγάπη για τη ζωή και χωρίς θρησκευτική, άδολη λατρεία,έτσι;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 31, 2005 9:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννη θα απαντήσω στο ερώτημα ως εξής. Αν με την αγάπη για ζωή εννοούμε την προσωπική μας ζωή και μόνο, ή ότι κατέχουμε ή νομίζουμε πως κατέχουμε αυτό δεν το ονομάζω αγάπη για την ζωή. Άλλη ονομασία του πρέπει. Ρώτα τον Βαρθολομαίο ποια. Αν πάλι εννοούμε αγάπη για τη ζωή ως όλον, και εννοώ με αυτό το κάθε τι στο Σύμπαν, όλα τα ζωντανά που ξέρουμε, και όσα δεν ξέρουμε, τονίζω το δεύτερο, τότε αυτό το ονομάζω αγνή λατρεία και θρησκευτικότητα. Άλλος μπορεί να το ονομάσει αυτό και μπαρμπαγιάννη κανατά δεν ξέρω, στις λέξεις αρνούμαι να κολλήσω.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
dim mam
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2005
Δημοσιεύσεις: 1711
Τόπος: καλαματα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 31, 2005 9:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το ιδιο με τον φιλο Ouliathi πιστευω και εγω φιλε Νεοφωτιστε Ιωαννη.Για να αγαπησεις την ζωη θα πρεπει να την δεις αντικειμενικα.Ητοι και τα θετικα της και τα αρνητικα της κλπ προκειμενου να εχεις μια ολοκληρωμενη αντικειμενικη εικονα,διχως να ζεις σε ΄΄πλανες΄΄.ΣΗΜΕΙΩΣΗ:το δευτερο ενικο εκφραζει καθολικοτητα για ολους μας ετσι....
_________________
''Οταν λέω ποίηση δεν εννοώ κάποιο λογοτεχνικό είδος. Ποίηση είναι ένας ξεχωριστός τρόπος να συνειδητοποιείς τον κόσμο...'' (Αντρέι Ταρκόφσκι)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Αύγ 31, 2005 11:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εννούσα πως δεν είναι ανάγκη να είσαι οπαδός κάποιου δόγματος για να μπορείς ν' αγαπάς.Συμφωνούμε.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 03, 2005 7:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

anti έγραψε:
xenitemenos έγραψε:
νεοφώτιστε μη το κουράζεισ, ούτε δύο γραμμέσ δεν μπορείσ να ερμυνεύσεισ, άκου εκεί το είπε ο απ. παύλοσ εγώ μιλούσα για τον ανθρώπινο παράγων, για ξυπνήστε γιατι κοιμάστε με τα τσαρούχια!!!


Aγαπητε ξενιτεμένε,αν δεν συμφωνεις με κάποιον δεν ειναι αναγκη να χρησιμοποιεις τέτοιες εκφράσεις

Παράθεση:
νεοφώτιστε μη το κουράζεισ, ούτε δύο γραμμέσ δεν μπορείσ να ερμυνεύσεισ


μπορείς να πείς ό,τι θέλεις πολυ καλύτερο τρόπο.
Τωρασ θα μου πεις τι ειναι καλο κ τι κακό?
Ολα ειναι υποκειμενικά, αλλα το φορουμ ειναι απροσωπο και ο συγκεκριμενος τρόπος δεν ειναι ο πρέπον....

Επίσης δεν εχω ιδεα που εχει φτάσει το θέμα.....και ζητω συγνωμη αλλα μπορει να μου εξηγησει καποιος τι ακριβως γίνεται.... Embarassed Embarassed Embarassed Confused Confused Confused



Αν θελεις να γνωρισεις την ΑΛΗΘΕΙΑ εξω απ' τα οποια μεταφυσικα παραμυθια, πρεπει φιλη μου να εχεις γνωσιολογικη υποδομη θετικων επιστημων. Αν οχι, μεινε στα πιστευω και δοξασιες σου για να μην κουραζεσαι ανευ λογου μιας και δεν υπαρχει περιπτωση να καταλαβεις. Αν ομως θελεις να παρεις μια "γευση" σε προσκαλω στο PATHFINDER club maxim_97 να διαβασεις λιγα σχετικα με την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ - ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
anti
Επίκουρος


Εγγραφή: 04 Αύγ 2005
Δημοσιεύσεις: 40
Τόπος: θουλκάντρα... Ελλάς... Θεσσαλονίκη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 04, 2005 1:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σε ευχαριστω maxim_97...
Μεσα απο αυτην την συζητηση που γινεται εδω απλα δεν βγαζω νοημα.
Η Αλήθεια μπορει να βρεθει μεσα απο πολλα μονοπάτια, αρκει να εχουμε ανοιχτα τα μάτια μας και να δεχόμαστε και αλλα μονοπάτια.
Δεν βλέπω κάτι τετοιο να γινεται....
αλλα δεν πειραζει, η ιθάκη δεν χάνεται....
_________________
Απλά χαμογέλα...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 04, 2005 9:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

anti έγραψε:
Σε ευχαριστω maxim_97...
Μεσα απο αυτην την συζητηση που γινεται εδω απλα δεν βγαζω νοημα.
Η Αλήθεια μπορει να βρεθει μεσα απο πολλα μονοπάτια, αρκει να εχουμε ανοιχτα τα μάτια μας και να δεχόμαστε και αλλα μονοπάτια.
Δεν βλέπω κάτι τετοιο να γινεται....
αλλα δεν πειραζει, η ιθάκη δεν χάνεται....


Σε παραπεμπω σ' ενα απ' αυτα τα μονοπατια της ιστοριας για να γνωρισεις μερικα γεγονοτα που δεν στα διδαξαν ποτε φιλη μου αυτοι που διαμορφωνουν την "συγχρονη" παιδεια μας.....

Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Ο θρησκευτικός φανατισμός ήταν (και είναι ακόμα για πολλά εκατομμύρια τυφλών πιστών) η αιτία να θυσιαστούν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι στη Δύση και στην Ανατολή. Οι διωγμοί των «αιρετικών», (έτσι βάφτιζαν αυτούς που ήθελαν να εξοντώσουν), με μαζικές η ατομικές εκτελέσεις, οι «Ιεροί πόλεμοι», η «Ιερά εξέταση» πήραν μεγαλύτερη έκταση στη Δύση, αλλά και στην Ανατολική Ορθόδοξη εκκλησία όπου συνέβαιναν γεγονότα αντίστοιχα, όπως π.χ. αυτά του 9 ΟΥ αιώνα μ.Χ. Το κράτος, κατά τους χρονογράφους της εποχής, έρμαιο στα χέρια του Πατριαρχείου εξόντωσε πάνω από 100 χιλιάδες «αιρετικών» Παυλικανων που δεν ασπάζονταν την Ορθοδοξία. Δόθηκε διαταγή να σχηματιστούν ομάδες ενόπλων και να επαναφέρουν τους «αιρετικούς» στον «ίσιο δρόμο» της Ορθοδοξίας η να τους εξοντώσουν. Δεκάδες χιλιάδες υποβλήθηκαν σε φρικτά βασανιστήρια .Τους γδέρνανε, τους πνίγανε στη θάλασσα η τέλος τους δολοφονούσαν.
Ένα από τα πρώτα θύματα του θρησκευτικού φανατισμού ήταν η φημισμένη για την πολυμάθεια και την ομορφιά της ΥΠΑΤΙΑ. Ήταν μαθηματικός και φιλόσοφος . Είχε γράψει βιβλία φιλοσοφικά, μαθηματικά και αστρονομίας.(«Υπόμνημα εις Διόφαντον», «Αστρονομικός Κανών» και αλλά, που καταστράφηκαν. Η Υπατία έμεινε πίστη στον Ελληνισμό , αυτό ήταν το έγκλημα της....
Το πλήθος των φανατικών μοναχών της Αλεξάνδρειας , με την συγκατάθεση του Πατριαρχείου , της επιτέθηκε στο δρόμο το 414 μ.Χ. και την σκότωσε με τρόπο θηριώδη: «αποδυσαντες τε ,την εσθητα οστρακοις ανειλον ...», την κομμάτιασαν και την κάψανε !
Οι διωγμοί κατά των εθνικών πιστών του Ελληνισμού και των «αιρετικών» συνεχίστηκαν. Κορυφώθηκαν κατά τον 6 Ο αιώνα, στην εποχή του Ιουστινιανού .
Το 529 , κλείστηκε η ανώτερη φιλοσοφική σχολή της Αθήνας και οι τελευταίοι δάσκαλοι στάλθηκαν στην εξορία. Το 489 είχε κλείσει προηγουμένως η σχολή της Έδεσσας. Όλα τα κέντρα Ελληνικής παιδείας εξαφανίστηκαν. Το 425 είχε ιδρυθεί στην Κωνσταντινούπολη ανώτερη χριστιανική σχολή. Και κατά τον 6Ο αιώνα ακόμα μια σχολή στο Πατριαρχείο.
Οι επιστήμες σ’ αυτές τις σχολές μεταβλήθηκαν σε κλάδους της θεολογίας .... Κυρίως στον τομέα των φυσικών επιστημών γινόταν φοβερή διαστροφή. Συντάχθηκαν χριστιανικές εγκυκλοπαίδειες που λέγονταν «Εξαήμεροι» η «Ομιλίαι εις την εξαήμερον» που βασίζονταν στο μύθο της Βίβλου για την δημιουργία του κόσμου σε έξι ημέρες . Η μαζική καταστροφή των αρχαίων πηγών ήταν θανάσιμο πλήγμα, που δόθηκε στην αρχαία Ελληνική σκέψη και στον παγκόσμιο πολιτισμό. Ένα μέρος της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας είχε καεί το 47 π.Χ. με την πυρπόληση του Αιγυπτιακού στόλου από τον Ιούλιο Καίσαρα.
Έμειναν όμως χιλιάδες βιβλία, που ήταν αρκετά για την ανασύνδεση και συνέχιση της αρχαίας επιστημονικής παράδοσης. Η καταστροφή όμως που έγινε το 391 μ.Χ. από τους χριστιανούς, με προτροπή του επίσκοπου Θεόφιλου, ήταν πραγματικά ανεπανόρθωτη συμφορά.
Πυρπολήθηκε το περίφημο Σεραπειο, με όλους τους θησαυρούς του. Η καταστροφή συμπληρώθηκε από το μουσουλμανικό θρησκευτικό φανατισμό , κατά τον 7Οαιώνα. Οι καταστροφές βιβλίων συνεχίστηκαν. Ιδιαίτερα κατά τον 8Ο και 9Ο αιώνα, οι θρησκευτικές αγριότητες, που συνόδευαν την κοινωνική πάλη ανάμεσα στους εικονομάχους και τους εικονολάτρες, προκάλεσαν την εξαφάνιση χιλιάδων βιβλίων , που χαρακτηρίζονταν «αιρετικά», «εθνικά», «βέβηλα» !
Κατά τον 4Ο ,5Ο και 6Ο αιώνα , ο χριστιανισμός κερδίζει την τελική νίκη του κατά του Ελληνισμού. Γίνονται ωμοί διωγμοί, όσων παρέμεναν πιστοί στο ορθολογιστικό Ελληνικό Πνεύμα, της επιστημονικής ΑΛΗΘΕΙΑΣ των πραγμάτων, του οποίους κατηγορούσαν σαν ειδωλολάτρες, τρομοκρατούσαν πόλεις και χωριά, και επέβαλαν μέσω αυτού του κλίματος στις συνειδήσεις των ανθρώπων, την χριστιανική τους βάφτιση σαν αυτονόητη ενέργεια προκειμένου να αποφύγουν την κοινωνική τους απομόνωση. Παρ’ όλα αυτά το Βυζάντιο παραμένει ακόμα το θησαυροφυλάκιο του αρχαίου πολιτισμού και γίνεται προσπάθεια δημιουργικής συνέχισης του.
Ο γιατρός Ορειβάσιος συνέταξε ιατρική εγκυκλοπαίδεια από 70 βιβλία. Κατά τους διωγμούς, θα πάθαινε ότι και η Υπατία, αν δεν πρόφταινε να φύγει απ’ την Κωνσταντινούπολη. Άλλοι γιατροί - συγγραφείς, όπως ο Ποσειδόνιος , ο Αλέξανδρος Τραλλιανός και άλλοι, προσπαθούσαν να υπερασπίσουν τις κατακτήσεις της αρχαίας επιστήμης και να κάνουν γενικεύσεις βασιζόμενες στην δική τους πραχτική. Τα έργα του Τραλλιανού μεταφράστηκαν αργότερα στα λατινικά, στα αραβικά, στα εβραϊκά και στα συριακά. Την ίδια εποχή ζει στο Βυζάντιο ο εγκυκλοπαιδιστής Ησύχιος.
Κατά τον 6 Ο αιώνα , ο Ιωάννης ο Φιλόπονος γράφει βιβλία φιλοσοφίας, μαθηματικών και ρητορικής. Σχολιάζει τον Αριστοτέλη και αντικρούει τους νεοπλατωνικούς. Παρ’ όλο που παρουσιάζεται σαν υπερασπιστής της θρησκείας κατηγορείται ότι δεν είναι ....Ορθόδοξος . Στην ίδια περίοδο του 6 ΟΥ αιώνα ο Ιωάννης Στοβαίος συντάσσει το «Ανθολόγιον» τεραστία συλλογή αποσπασμάτων από 500 περίπου αρχαίους συγγραφείς . Πολύτιμο απάνθισμα, που από αυτό σώθηκαν αρκετά κείμενα από τα βιβλία που αφάνισαν οι διωγμοί. Όλες αυτές και άλλες επιστημονικές προσπάθειες αποτελούν κατάφωρη αντίθεση με τα θλιβερά δείγματα των «Εξαήμερων» και της «Χριστιανικής Τοπογραφίας» του Κοσμά του Ινδικοπλεύστη, που γράφτηκε τον 6 Ο αιώνα και είχε μεγάλη διάδοση σε όλο τον Μεσαίωνα. Μ’ αυτό το βιβλίο παρουσιαζόταν η Γη σαν επίπεδο παραλληλόγραμμο , που απ’ όλες τις πλευρές του περιβάλλονταν από θάλασσα . Πέρα από εκεί είναι τα σύνορα του Παράδεισου.....


Ο Αρίσταρχος ο Σάμiος, ο Ίππαρχος, ο Ερατοσθένης ΑΧΡΗΣΤΕΥΟΝΤΑΝ για να σωθεί το «κύρος» της Εβραϊκής κοσμογονίας ......
Κατά τον 7 Ο ,8 Ο και 9 Ο αιώνα, διαμορφώνεται στο Βυζάντιο η φεουδαρχική κοινωνία. Οι διωγμοί έγιναν οξύτεροι κατά την εποχή των εικονομαχιών. Τον 7 Ο αιώνα εφευρέθηκε το εμπρηστικό μίγμα, που ονομάστηκε «Υγρό πυρ». Ο γιατρός Παύλος Αιγινήτης συνέταξε ιατρική εγκυκλοπαίδεια που μεταφράστηκε από τους Άραβες.
Τα κεφάλαια για την χειρουργική και την μαιευτική ήταν πρωτότυπες εργασίες για την εποχή. Σε αντίθεση με την προσπάθεια αυτή, γράφονταν αλλά βιβλία, που προσπαθούσαν να συνδυάσουν την ιατρική επιστήμη με την θεολογία.... Οι δυο αιώνες έβδομος και όγδοος , ονομάστηκαν «σκοτεινοί» για το Βυζάντιο και τον πολιτισμό του. Είναι η περίοδος των πιο άγριων διωγμών κατά των «αιρέσεων». Ασφαλώς θα υπήρχαν και αλλά έργα κατά την περίοδο αυτή , αλλά εξαφανίσθηκαν .
Αυτά που διασώθηκαν είναι κυρίως τα έργα των ιδεολογικών εκπροσώπων της νικήτριας νέας θρησκείας και εξουσίας του Χριστιανισμού.
Κατά τον 9 Ο αιώνα παρουσιάστηκε ένα είδος φιλολογικής «αναγέννησης» , με την επαναλειτουργία της Σχολής και με την σημαντική εργασία περισυλλογής αρχαίων κειμένων που έγινε από τον πατριάρχη Φώτιο. Η περίφημη βιβλιοθήκη , η «Μυριόβιβλος» όπως ονομάστηκε , αποτελέστηκε από 300 περίπου φιλολογικά δοκίμια, με βιογραφικές σημειώσεις για τους συγγραφείς, με περικοπές βιβλίων, με κριτική των κειμένων . Εργασία εξαιρετικά πολύτιμη, επειδή σ’ αυτή παρουσιάζονται έργα που κατόπιν χάθηκαν. Η εργασία αυτή μαζί με το μεγάλο λεξικό του Σουίδα του δέκατου - ενδέκατου αιώνα , αποτέλεσαν σοβαρότατη προσπάθεια για να περισωθούν μερικά πολύτιμα λείψανα απ’ τον αρχαιοελληνικό πλούτο, που είχε συντριβεί και εξαφανιστεί κατά την μακρότατη περίοδο της φανατικής επίθεσης του χριστιανισμού κατά της «ειδωλολατρικής» όπως την χαρακτήριζαν, Ελληνικής σκέψης. Υπήρξαν και άλλοι που συνέχισαν αυτή την προσπάθεια, όπως ο επίσκοπος Θεσσαλονίκης Ευστάθιος, που σχολίασε τον Όμηρο και τον Πίνδαρο (12ΟΣ αιώνας) και άλλοι.
Κατά τον δέκατο, τον ενδέκατο και δωδέκατο αιώνα ,δημιουργήθηκε μια γενικότερη τάση πλατύτερης χρησιμοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Εκδόθηκαν διάφορα απανθίσματα και εγκυκλοπαίδειες. Μέσα σ’ αυτή την προσπάθεια εντάσσονται και οι εργασίες του Σουιδα και του Ευστάθιου. Σ’ αυτή την εποχή έζησε και η πιο πολυσύνθετη και αντιφατική μορφή του βυζαντινού διανοούμενου Μιχαήλ Ψελλού. Πρότυπο εγκυκλοπαιδιστή , που κατέχει όλες τις γνώσεις της εποχής του, μα που κατέχεται από την δουλικότητα του αυλοκόλακα και εκπροσωπεί το διαφθαρμένο αυλικό περιβάλλον εκείνης της εποχής.
Στα έργα του, ασχολήθηκε με όλα τα ζητήματα: έγραψε ιστορικά ενθυμήματα, εκατοντάδες μικρά έργα φυσικής, αγρονομίας, φυσιολογίας, φιλοσοφικές πραγματείες, ακόμα και έργα....δαιμονολογίας . Οι φιλοσοφικές του απόψεις πλησιάζουν στον ιδεαλισμό των νεοπλατωνικών. Θαύμαζε τον Πρόκλο αλλά η λογική του ήταν απόπειρα προσαρμογής της λογικής του Αριστοτέλη. Τα μαθήματα κοσμικής μόρφωσης που είχε γράψει ο Ψελλός (αριθμητική, γεωμετρία, αστρονομία και μουσική), μεταφράστηκαν κατά τον 16 Ο αιώνα στα λατινικά και αποτέλεσαν το γνωστό «κουαντρίβιουμ» βασικό βιβλίο εκπαίδευσης στις λεγόμενες «ελευθέριες γνώσεις ».
Την εποχή εκείνη άρχισε να ασκείται κάπως πιο ελεύθερη κριτική στα θρησκευτικά δόγματα, και το θεοκρατικό Βυζαντινό κράτος παίρνει αυστηρά μέτρα σε όσους το επιχειρούν. Τον συγγραφέα Ιωάννη Ίταλο τον 11 Ο αιώνα που διαμαρτυρήθηκε για τον εξαναγκασμό που επέβαλλε ο θρησκευτικός δογματισμός, τον κατηγόρησαν σαν αιρετικό, τον αναθεμάτισαν και τον έκλεισαν αναγκαστικά σε μοναστήρι. Εκδόθηκε τότε νόμος που απαγόρευε κάθε διδασκαλία που δεν επιβεβαιωνόταν απ’ τη «Αγία Γραφή» και τις αποφάσεις των Συνόδων. Κατά τον 13Ο αιώνα, ύστερα απ’ την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους βανδαλιστές η καταστροφή όλων των αξιών του πολιτισμού, η εξαφάνιση επιστημονικών χειρογράφων κλπ.. ήταν ένα ακόμα φοβερό πλήγμα για την ανθρώπινη σκέψη. Στη διάρκεια των 57 χρόνων διακυβέρνησης του κράτους από τους Λατίνους , η Κωνσταντινούπολη έπαψε να είναι η «Παγκόσμια πρωτεύουσα».
Με την ανασύσταση όμως της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, μέχρι την κατάληψη της Πόλης απ’ τους Τούρκους, δημιουργήθηκαν προϋποθέσεις οικονομικής και πολιτιστικής προόδου. Ο Μάξιμος Πλανούδης , ο Μανουήλ Μοσχόπουλος , ο Ισαάκιος Αργυρός, ο Ιωάννης Πεδιάσιμος και άλλοι, έγραψαν εργασίες για την αριθμητική, τη γεωμετρία, την τριγωνομετρία, και την αστρονομία. Γράφτηκαν ιατρικά έργα με βάση την βαθύτερη μελέτη του ανθρώπινου οργανισμού. Ένα βιβλίο φαρμακολογίας του Νικολάου Μυρεψού μεταφράστηκε στα λατινικά και το χρησιμοποιούσαν στην ιατρική σχολή του Πανεπιστήμιου των Παρισίων ως τον 17 Ο αιώνα. Τότε εμφανίζονται οι πρώτες ουμανιστικές κοσμοθεωρίες στα έργα των Χρυσολωρά, Θεόδωρου Μετοχίτη, Δημητρίου Τρίκλινου και άλλων. Ο μεγάλος βυζαντινός φιλόσοφος Γεώργιος Γεμιστός (Πλήθωνας) που προσπάθησε να αποσπασθεί από τα θεολογικά δόγματα, καταφέρθηκε εναντίων των μοναχών και διατύπωσε σχέδια κοινωνικής και πολιτικής μεταρρύθμισης.
Όλη αυτή η προοδευτική κίνηση έπαιρνε πολλές φορές έντονη μορφή μαζικής εξέγερσης.. Παράδειγμα χαρακτηριστικό αποτελεί το δημοκρατικό κίνημα των Ζηλωτών, που κράτησε 7 χρόνια την εξουσία στη Θεσσαλονίκη. (1342 - 1349). Η αντίδραση των φεουδαρχών αριστοκρατών και του κλήρου, σε ότι αφορούσαν τις κοινωνικές μεταρρυθμίσεις προς όφελος των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, έγινε σκληρότερη. Η μυστικιστική θεωρία των «Ησυχαστών» με αρχηγό τον Γρηγόριο Παλαμά, κήρυσσε τον μυστικισμό και τη φυγή απ’ τη ζωή. Στους «Ησυχαστές» αντιτάχθηκε ένα προοδευτικό κίνημα με αρχηγό τον Βαρλαάμ, που δίδασκε ότι τη φύση των υλικών πραγμάτων μπορούμε να την κατανοούμε χωρίς την «αποκάλυψη» και τόνιζε την ανάγκη μελέτης του αρχαίου Ελληνικού πνεύματος, της ορθολογικής εξήγησης των φαινομένων τους. Η Τουρκική κατάχτηση του ρασοφορεμένου Βυζαντινού κράτους, σταμάτησε αυτή την εξέλιξη της επιστημονικής αντίληψης των πραγμάτων, της ζωής και του σύμπαντος, και η ανθρωπότητα χάνει την ιστορική ευκαιρία μετά από 15 αιώνες χριστιανικής θεοκρατικής «αντίληψης», να προχωρήσει στη αντικειμενική γνώση και απ’ αυτή στην ΑΛΗΘΕΙΑ και στην πρόοδο των κοινωνιών όλου του κόσμου.
_________________
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
jupiter
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Αύγ 2005
Δημοσιεύσεις: 151

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 04, 2005 9:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ποία είναι η Αλήθεια ; Απάντηση με Συμπερίληψη

xenitemenos έγραψε:
Τώρα το αν με περιμένει λαμπρό μέλλον ή όχι θα φανεί σύντομα. Ο χριστόδουλος δεν έχει ανάγκη εμένα ή εσένα, είναι βολεμένος αυτός κτλ ..........

...... Τώρα για το Νεο-χριστιάνε δεν απαντώ γιατί εννοιολογικά είναι οξύμωρο.

Τον πολιτισμό που δημιούργησε η Ελληνική φιλοσοφία—τον οποίο έχω τιμή και καμάρι μου—τον κληρονόμησε το Βυζάντιο και αυτή την Ελληνική φιλοσοφία ανέπτυξαν οι Έλληνες φιλόσοφοι (Βλέπε Δ. Αρεοπαγίτης, Μ. Βασίλειος, Γ. Νύσσης, Γ. Ναζιανζηνός, Ι Χρυσόστομος, Μάξιμος Ομολογητής κλπ, κλπ.) της πρώτης και μέσης χριστιανικής περιόδου από τον 3ο ώς τον 15ο αιώνα μΧ και τον έκαναν ζωή, πολιτισμό, πρόοδο στην ιατρική, τη μουσική, στις τέχνες και τα γράμματα. Τα χίλια χρόνια λοιπόν που η δύση πνιγόταν στο σκοτάδι του μεσαίωνα η ανατολή διαμέσου της Ελληνορθοδοξίας έλλαμπε κτλ ........

Ευχαριστώ


Ξενιτεμένε μας, να με συγχωρείς αλλά δεν μπορώ να μη σου το πω. Η πρόκληση είναι μεγάλη. Λοιπόν, φίλε μου, δεν ξέρω αν, μέσα σε όλα αυτά που σου έμαθαν για το Βυζάντιο στο Αμέρικα, σου έμαθαν και τη σοφή, κρητική παροιμία μας : στω σταβώ τη χώρα, χαράστονε απούχει ένα μάτι ....

Ελπίζω να κατανοείς ολίγον την κρητική μας διάλεκτο. Είναι ελληνική εκατό τα εκατό και δεν έπαψε να ομιλείται σε όλη την εποχή της μακράς ξενοκρατίας. Οχι μόνο, αλλά συνετέλεσε στον εξελληνισμό πολλών από τους βαρβάρους κατακτητές μας όπως πολλοί απόγονοι Βενετών σταυροφόρων (βλέπε π.χ το έξοχο παράδειγμα του Βιντσέτσου Κορνάρου) αλλά και Τούρκων στη συνέχεια (πλέπε το παράδειγμα των πολυπληθών Τουρκοκρητικών)

Ιουπητέριος

(ελληνική προσαρμογή του διαδικτυακού μου ονόματος αλά ... Ιουστινιανός που, από μισθοφόρος ρωμαίος εκατόνταρχος άριστος όμως κομπιναδόρος, στασιαστής και δολοφόνος, κατόρθωσε να γίνει και αυτοκράτορας και που, ως γνωστόν, δεν είχε τίποτε το ελληνικό απάνω του - όπως εξ άλλου και το Βυζάντιο - πλην μιας ελληνικοποιημένης εκδοχής του εκλατινισμένου για λόγους σκοπιμότητας ιβηρικού του ονόματος, ήτοι Jutprada ... )

ΥΓ Μα, επί τέλους, τι είδους Ιστορία σας μαθαίνουν εκεί στο Αμέρικα ;

(Για το κύριο θέμα του παρόντος "τοπικίου", σκοπεύω να επανέλθω, πρώτα ο Θεός ... )
_________________
Η σχέση του λογικού προς το παράλογο, είναι μονόδρομη : ενώ το πρώτο μπορεί να γίνει δυσνόητο για να του μοιάσει, το δεύτερο δεν τα καταφέρνει ποτέ, προσπαθωντας να γίνει ευνόητο - Ιουπητέριος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
jupiter
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Αύγ 2005
Δημοσιεύσεις: 151

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 06, 2005 1:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Ποια είναι η Αλήθεια ; Απάντηση με Συμπερίληψη

Αλήθεια και σύστημα αναφοράς

ΜΙΑ ΑΡΧΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ : Οπως λεω παρά κάτω στον φίλο maxim_97, ξαναδιαβάζοντας τα όσα έγραψα στο πρώτο μέρος, αντιλαμβάνομαι ότι δεν μπορώ να βάλω ξεχωριστά, όσα είχα σκοπό να γράψω στο δεύτερο. Παρεμβάλλονται πολύ στενά ανάμεσα στα πρώτα και είμαι υποχρεωμένος να συμπεριλάβω πρώτο και δεύτερο μέρος σε ένα ενιαίο κείμενο που, όπως μου προέκυψε μετά από επεξεργασία του προηγούμενου, είναι το ακόλουθο : (1)

Διάβασα κι εγώ με πολύ ενδιαφέρον τα όσα γράφτηκαν μέχρι σήμερα (αν όχι όλα, τα περισσότερα, μέρος από τα οποία κάπως βιαστικά, είναι αλήθεια, αρκετά όμως για να αντιληφθώ την ουσία του κάθε γραφτού) σ’ αυτή τη θεματική ενότητα, που αφορά την αναζήτηση της Αλήθειας. Οπως τέθηκε αρχικά από τη φίλη anti και όπως συζητήθηκε στη συνέχεια, βλέπω ότι η Αλήθεια που αναζητάμε εδώ σχετίζεται με το μεγάλο υπαρξιακό ζήτημα που ο άνθρωπος έθεσε από πολύ παλιά στο εαυτό του και που απασχολεί πολύ κόσμο ακόμη και σήμερα. Ενα ζήτημα, που βλέπουμε συχνά να διατυπώνεται διασπώμενο σε διάφορα επί μέρους ερωτήματα που απασχόλησαν κατά καιρούς πολλούς από μας, όπως : ποιος έφτιαξε τον κόσμο ; γιατί ; ποιος δημιούργησε τη ζωή ; γιατί ; εμείς τι ζητάμε σ’ αυτόν τον κόσμο ; από πού ερχόμαστε ; πού πηγαίνουμε σαν ανθρώπινο γένος ; γιατί ;

Είδα τις ενδιαφέρουσες εξηγήσεις που έδωσε ο καθένας και που, κατά τη γνώμη μου, μπορούν να διαιρεθούν σε δυο βασικές κατηγορίες : εκείνες που υπαγορεύονται από την ορθολογική ανάλυση των πραγμάτων με τη λογική του ανθρώπινου μυαλού και εκείνες που υπαγορεύονται από δογματικές, μεταφυσικές αντιλήψεις. Αυτό που μου έκανε εντύπωση στις διάφορες αναλύσεις και παραθέσεις που διάβασα είναι ότι, τόσο στη μια όσο και στην άλλη περίπτωση, οι θεωρήσεις των πραγμάτων στηρίζονται σε αντιλήψεις πολύ παλιές, λες και το ρολόι της ανθρώπινης εξέλιξης να έχει σταματήσει για μεν τους ορθολογιστές στα όσα μας κληροδότησαν οι προσωκρατικοί φιλόσοφοι, για δε τους δογματιστές στα όσα μας κληροδότησε η μεσαιωνική χριστιανική ορθοδοξία.

Καίτοι το κατακρίνω, δεν θα σταθώ εδώ στο «πνεύμα βίαιης εισβολής» των γραφτών του εκπροσώπου των «δογματικών» εξ Αμερικής ομογενούς μας, όνομα και μη χωριό που λενε, το επισημαίνω όμως και εγώ μαζί με τους άλλους, διότι ένα τέτοιο απαράδεκτο ύφος δεν περνά δυστυχώς απαρατήρητο. Αν μου επιτρέπεται κάποιος χαρακτηρισμός για το ύφος αυτό, θα περιοριστώ να επισημάνω ότι, η απλή αναφορά λίστας συγγραφέων που μας παρουσιάστηκε σαν υποστήριξη δογματικών απόψεων, δεν αποτελεί επιχείρημα μιας καλόπιστης και αντικειμενικής συζήτησης μεταξύ πεπαιδευμένων ανθρώπων (η αποστήθιση δεν αποτελεί ως γνωστόν παιδεία της οποίας αναπόσπαστο τμήμα αποτελεί η κριτική της μάθησης). Η αποφυγή της αναφοράς των επιχειρημάτων των συγγραφέων αυτών ανά περίπτωση, ανάγει την επίκλησή τους σε επιδειξιμανία στερούμενη πειστικότητας.

Τέλος πάντων ...

Αν εγώ έχω κάτι διαφορετικό να προσθέσω στα όσα ήδη ελέχθησαν, αυτό εμπνέεται ακριβώς στα όσα ήδη παρατήρησα παρά πάνω και που συνίσταται συνοπτικά στα εξής :

Πρώτον, ότι η ανθρώπινη σκέψη δεν έχει σταματήσει να εξελίσσεται στον τομέα αυτόν. Τα τελευταία μάλιστα πενήντα χρόνια, η ανθρώπινη σκέψη έχει εξελιχθεί περισσότερο, από όσο στα έξι περίπου εκατομμύρια χρόνια της παρουσίας του ανθρώπινου είδους πάνω στη Γη.

Δεύτερον ότι συμφωνώ και εγώ με τον φίλο maxim_97 (τον οποίο και συγχαίρω για την εξαιρετική τεκμηρίωση του άρθρου του περί του διωγμού του ελληνικού φιλοσοφικού πνεύματος κατά τον μεσαίωνα πράγμα που, αν δεν συνέβαινε, είμαι προσωπικά βέβαιος ότι ο άνθρωπος θα είχε ήδη ανακαλύψει μόνος του τον Δημιουργό του, χωρίς την ανάγκη καμιάς μεταφυσικής αποκάλυψης) λέγοντας ότι, για να κατανοήσει κανείς την Αλήθεια στο υπαρξιακό μας αυτό ζήτημα, πρέπει σήμερα να κατανοεί σε αρκετό βαθμό τη φιλοσοφία ή αν θέλουμε την επιστημολογική σκέψη των λεγομένων θετικών επιστημών, σκέψη που θεμελίωσε ο Αριστοτέλης και που σήμερα έχει πια τόσο εξελιχτεί, ώστε να έχει ευρέως υποσκελίσει, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, τη φιλοσοφική θεώρηση του Κόσμου των Ιδεών, του Πλάτωνα. Η σύγχρονη επιστημολογική σκέψη, θέλει ανάλυση των γεγονότων εκ του μηδενός, συγκρότηση θεωριών που εξηγούν τα γεγονότα και, τέλος, επαλήθευση των θεωριών στην πράξη, δηλαδή με το πείραμα.

Τρίτον, ότι δεν έχουμε να κάνουμε με πολλές και μάλιστα υποκειμενικές υπαρξιακές «αλήθειες». Η Αλήθεια (δηλαδή η αληθινή ιστορία της δημιουργίας και της πορείας του κόσμου και της ζωής) είναι μία και μόνη και οι διαφορές που παρατηρούνται, δεν είναι παρά φαινομενικές ή αν θέλουμε, «εικονικές πραγματικότητες» Δεν ξέρω, τώρα που το σκέφτομαι, αν ο φίλος maxim_97 τα βλέπει και αυτός έτσι, στο PATHFINDER. Δεν το επισκέφτηκα προς το παρόν. Αλλά αν είναι έτσι, ας τα πούμε και εδώ, για τους «τεμπέληδες» σαν και μένα.

Θα προσπαθήσω να εκλαϊκεύσω, όσο αυτό είναι δυνατόν, τη βασική αυτή λεπτομέρεια. Αν κατορθώσουμε να φανταστούμε, βγαίνοντας για λίγο από τον φυσικό τρισδιάστατο κόσμο μας – να η πρώτη δυσκολία – ότι κάπου υπάρχει ένας κόσμος με δύο μόνο διαστάσεις (φάρδος – μήκος), οι «άνθρωποι» εκεί δεν μπορούν με τίποτε να αντιληφθούν το τι σημαίνει ύψος. Δεν μπορούν να αντιληφθούν τίποτε που να μην μοιάζει, για μας, μ’ ένα επίπεδο διάγραμμα. Αν ένας τέτοιος κόσμος υπήρχε, οι κάτοικοί του δεν μπορούν να μας δουν. Αυτό που μπορούν ίσως να δουν είναι μόνο η σκιά μας, ή, στα μαθηματικά, η προβολή ή η τομή του εαυτού μας από τον επίπεδο κόσμο τους. Βλέπουμε λοιπόν ότι, η πραγματικότητα για τους κατοίκους εκείνου του κόσμου, είναι εικονική γιατί δεν συμπίπτει με την «πραγματική» πραγματικότητα που έχουμε την τύχη να αντιλαμβανόμαστε εμείς. Σε όρους της παλιάς, καλής Ευκλείδειας Γεωμετρίας, τη σφαίρα που βλέπουμε εμείς τελείως φυσικά, εκείνοι βλέπουν μόνο την προβολή, ή την τομή της, δηλαδή έναν κύκλο ή μια έλλειψη ...

Οι δύο λοιπόν διαστάσεις των «επιπεδανθρώπων» αυτών, αποτελούν το «σύστημα αναφοράς» σε σχέση με το οποίο αντιλαμβάνονται τα φαινόμενα ή, με άλλα λόγια, την ΑΛΗΘΕΙΑ του κόσμου. Οι «άνθρωποι» αυτοί, δεν μπορούν να αντιληφθούν τίποτε με τις αισθήσεις τους, που δεν εμπίπτει στο σύστημα αυτό της αναφοράς τους. Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και σε μας, τους «στερεανθρώπους». Οπως και οι «επιπεδάνθρωποι», αντιλαμβανόμαστε μιαν ΕΚΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ του φυσικού κόσμου : εκείνη που εμπίπτει και μπορεί να περιγραφεί διεξοδικά (exhaustively) από το δικό μας σύστημα αναφοράς, που είναι οι τρεις διαστάσεις του χώρου μας. Μπορούμε επίσης να αντιληφθούμε και κάθε άλλη εκδοχή της Αλήθειας, όταν αυτή περιγράφεται από υποδεέστερα συστήματα αναφοράς, όπως εκείνο των «επιπεδανθρώπων» που λέγαμε.

Δεν νομίζω να χρειάζεται να εξηγήσω στους αμύητους το τι θα συνέβαινε συγκρίνοντας τον δικό μας τρισδιάστατο κόσμο, μ’ έναν άλλο υποθετικό, ο οποίος όμως θα διέπεται όχι πια από τρεις, αλλά από τέσσερις διαστάσεις. Το καταλαβαίνετε τώρα και μόνοι σας ...

Στο διάστημα (το Σύμπαν) τα πράγματα είναι ανάλογα συγκρινόμενα με τα επί του μικρού, τόσο αμελητέου αλλά τόσο προσφιλούς μας πλανήτη που αποτελεί την κοιτίδα μας. Δεν θα σταθώ εδώ στην ταπείνωση που υπέστη η Εκκλησία μας, όταν αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι δεν ήμασταν εμείς το κέντρο του Σύμπαντος. Είναι βέβαια απορίας άξιον, το ότι συνεχίζει να επιμένει ότι αποτελούμε το κύριο μέλημα του Δημιουργού του ...

Ας επανέλθουμε όμως στο προκείμενο. Οι ιλιγγιώδεις για το ανθρώπινο μυαλό αποστάσεις στο διάστημα, είναι τέτοιες ώστε οι ακτινοβολίες με τις οποίες ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται την ύπαρξη των αντικειμένων (το φως, τα ραδιοκύματα κτλ ... ) να χρειάζονται από μερικά λεπτά (8 λεπτά για τον ήλιο μας) μέχρι μερικά εκατομμύρια γήινα χρόνια για να φθάσουν ως εμάς. Αποτέλεσμα, πολλά από τα αντικείμενα και τα γεγονότα που παρατηρούμε σήμερα, να έχουν εξαφανιστεί προ πολλών χιλιάδων ετών. Ετσι, όσο πιο μακριά βλέπουμε στο διάστημα, τόσο πιο πίσω ταξιδεύουμε στο χρόνο. Ο χώρος και ο χρόνος στο διάστημα συγχέονται λοιπόν (θυμήσου τι σου είπε ο φίλος σου, αγαπητή μας anti), πράγμα που δεν συμβαίνει στις μικρές διαστάσεις της Γης μας, όπου οι νόμοι της φύσης προβάλλονται. Οι νόμοι της φύσης πάνω στη Γη, είναι συνεπώς μια μερική περίπτωση των νόμων της φύσης στο διάστημα, όπως ακριβώς οι νόμοι του δυσδιάστατου κόσμου που λέγαμε, είναι μια μερική περίπτωση των δικών μας νόμων, όταν αυτοί εφαρμόζονται σ’ ένα επίπεδο.

Να παρατηρήσουμε επίσης, ότι και τα συμπεράσματα από την εφαρμογή των νόμων της φύσης στα διάφορα αυτά συστήματα αναφοράς μπορούν να διαφέρουν, αφού υποχρεωτικά καταλήγουν στην περιγραφή μιας εκδοχής της Αλήθειας, όπως την αντιλαμβάνεται ένας παρατηρητής τοποθετημένος στην αρχή του κάθε συστήματος αναφοράς (την αρχή των «αξόνων» του για να είμαι ακριβέστερος τουλάχιστον προς όσους έχουν μερικές έστω βασικές γνώσεις αναλυτικής γεωμετρίας)

Ετσι, όσο πιο μακριά βλέπουμε στο διάστημα, όσο πιο πίσω ταξιδεύουμε στο χρόνο, τόσο πιο πολύ πλησιάζουμε την αρχή της Δημιουργίας ! Τα σημερινά μέσα που διαθέτει ο άνθρωπος, του επιτρέπουν να «βλέπει» ήδη πολύ μακριά, μέχρι σχεδόν την κατάπρωτη αρχή της Δημιουργίας. Η θεωρία της Δημιουργίας (το big bang) έχει σήμερα αρκετά επαληθευτεί και πειραματικά, αφού έχει συλληφθεί (με ραδιοκύματα) ο απόηχος του τρομακτικού αυτού γεγονότος. Και αυτό είναι φυσικό, αφού το Σύμπαν δεν έχει διέξοδο. Πέρα από αυτό, υπάρχει το απόλυτο ΜΗΔΕΝ. Ούτε χώρος, ούτε χρόνος, ούτε φως, ούτε σκότος, ούτε ύλη, ούτε πνεύμα, ούτε βαρύτητα, ούτε ορατά, ή αόρατα όντα. Απολύτως τίποτε. Σε αυτό, η σύγχρονη επιστήμη συμφωνεί απόλυτα με την εκδοχή της Εκκλησίας μας : «Ο Θεός, εποίησεν τον κόσμον εκ του μηδενός», είναι ο «ποιητής ορατών τε πάντων και αοράτων» διδάσκει η Εκκλησία μας. Εκεί όμως που δεν έχει απάντηση, είναι στο ερώτημα : πού βρισκόταν ο Δημιουργός πριν και κατά τη Δημιουργία ; Διότι, από τη στιγμή που πριν από τη Δημιουργία δεν υπήρχε ούτε ύλη ούτε πνεύμα (αφού όλα αυτά τα έκαμε ο Θεός), Εκείνος δεν μπορούσε να βρίσκεται έξω από το Δημιούργημά του. Αν όμως βρισκόταν μέσα, τότε πώς δημιούργησε κάτι που υπήρχε ήδη αφού περιείχε τουλάχιστον τον Δημιουργό του ;

Ας μην ξεχνάμε ότι η δική μας δομή από το επίπεδο του ατόμου και κάτω είναι ίδια με τη δομή του σύμπαντος, ότι για έναν παρατηρητή που βρίσκεται στον απειροελάχιστο αυτόν κόσμο οι αποστάσεις είναι το ίδιο ιλιγγιώδεις όπως και εκείνες του διαστήματος και ότι, τέλος, στον απειροελάχιστο αυτόν κόσμο βρίσκονται οι μεγαλύτερες, τρομερότερες και πλέον ανεξερεύνητες δυνάμεις της Δημιουργίας. Αν υπάρχει Δημιουργός πρέπει αν αναζητηθεί εκεί, όπου ο άνθρωπος διατηρεί ακόμη την άγνοιά του, εμποδιζόμενος από τον κύριο Heisenberg. Ο Δημιουργός με τις τεράστιες δυνάμεις, δεν είναι μέγιστος, όπως τον βλέπει η Εκκλησία μας, εκμεταλλευόμενη τον αρχέγονο φόβο του ανθρώπου για ότι είναι τεράστιο σε σύγκριση με εκείνον και ακατανόητο από αυτόν. Κι η ανθρώπινη διανόηση, δεν είναι πλέον εκείνη του Μεσαίωνα. Ο Δημιουργός, πρέπει να απέχει πολύ από τον «εν ύδασι την Γην κρεμάσας», του συστήματος αναφοράς της Εκκλησίας μας. Αντίθετα δε με τις αντιλήψεις της, πρέπει να είναι μικροσκοπικός, απειροελάχιστος, αλλά παντοδύναμος. Ισως γι αυτό γεμίζει τον κόσμο και ταυτίζεται με αυτόν. Οπως και ο άνθρωπος ....

Τελειώνοντας, μούρχεται πάλι στο νου αυτό που κάποτε, είδα κάπου γραμμένο : αν είναι αλήθεια – έγραφε - πως το κάθε άτομο του σώματός μας ήταν κάποτε μέρος ενός αστεριού, δεν πάμε δα και στο άγνωστο αφήνοντας αυτόν τον κόσμο. Απλά, γυρνάμε σπίτι ...

Καλή σας νύχτα –JU

(1) Κάποια άλλη στιγμή, ένα συμπληρωματικό κείμενο θάπρεπε να συμπληρώσει αυτό εδώ. Ο τίτλος του, θα μπορούσε νάναι περίπου ο εξής : «Η Αλήθεια, τα συστήματα αναφοράς και τα συστήματα αξιών». Ο ρόλος του, μια συμβολή από μια άλλη οπτική γωνία στην προσπάθεια εξήγησης και συγκερασμού ανάμεσα στις δογματικές και τις ορθολογικές αντιλήψεις του ανθρώπου. Ιδωμεν ...
_________________
Η σχέση του λογικού προς το παράλογο, είναι μονόδρομη : ενώ το πρώτο μπορεί να γίνει δυσνόητο για να του μοιάσει, το δεύτερο δεν τα καταφέρνει ποτέ, προσπαθωντας να γίνει ευνόητο - Ιουπητέριος


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την jupiter στις Πεμ Σεπ 08, 2005 9:43 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 07, 2005 9:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ποια είναι η Αλήθεια ; Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλε Jupiter
Οι θέσεις σου είναι και θέσεις μου όπως και για όλους εκείνους τους ανθρώπους που διαθέτουν λογική συγκρότησης - επεξεργασίας – αποδοχής η απόρριψης των δεδομένων πληροφοριών του εγκεφάλου τους. Δυστυχώς η ευτυχώς για την ανθρωπότητα, οι φίλοι της σοφίας (γνώσης αντικειμενικής και τεκμηριωμένης για τη φύση και λειτουργία των πραγμάτων) αποτελούν από πάντα τους ελάχιστους του συνόλου. Αυτό το γεγονός ασφαλώς και έχει τις απαντήσεις του αλλά δεν είναι του παρόντος.
Σε προσκαλώ στο club maxim_97 ως ενεργό μέλος του, γιατί οι απόψεις και θέσεις σου, μπορούν να προσφέρουν πολλά στους καλοπροαίρετους – φιλομαθείς μη κομπλεξικούς από ταμπού και στείρο εγωισμό φίλους μας.

Σημειωση: Θα μου επιτρεψεις ελπιζω να δημοσιευσω το παραπανω κειμενο σου στις σελιδες του club maxim_97.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 07, 2005 11:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μια αλλη αποψη ειναι οτι ενω διανοητικα αληθεια σημαινει αρση της ληθης και γνωριζεται μεσω των λογικων κατηγοριων κτλ παραδοξως και περιεργως στο βιωματικο επιπεδο,για να κοινωνησεις αμεσα δηλαδη με το αληθως ον,με την πλατωνικη ιδεα του οντος,σημαινει καταφαση της ληθης,το παρατημα δηλαδη ολων των εργαλειων που μεσολαβουν για να γνωρισω κατι και την ευθεια μετοχη μου σ αυτην την αληθεια του.
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
Σελίδα 6 από 7

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center