Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΟΣ

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
KOSTAS GIAVASOGLOU
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2011
Δημοσιεύσεις: 176

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 21, 2020 11:47 am    Θέμα δημοσίευσης: ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΟΣ Απάντηση με Συμπερίληψη

Μυθολογία Κοσμολογία και Λόγος
Τι είναι μυθολογία
Η λέξη μυθολογία σήμερα χρησιμοποιείται για εκείνες τις ιστορίες που πιθανώς είναι ή δεν είναι ιστορικά αληθείς, αλλά αποκαλύπτουν θεμελιώδεις αλήθειες και ενοράσεις για την ανθρώπινη φύση, συχνά μέσω των αρχετύπων που διαθέτουν στη δομή τους. Επίσης, οι εν λόγω ιστορίες εκφράζουν τις απόψεις και τις πίστεις της χώρας, της χρονικής περιόδου, του πολιτισμού και/ή της θρησκείας που τους γέννησε. Μπορεί να μιλά κανείς για Ιουδαϊκή, Χριστιανική, ή Ισλαμική μυθολογία, περιγράφοντας το μυθολογικό τους δυναμικό, χωρίς να ασχολείται με την ιστορική εγκυρότητα ή μη των μύθων. ¶λλωστε, πολλοί σύγχρονοι φιλελεύθεροι ραβίνοι και ιερείς του Ιουδαϊσμού και του Χριστιανισμού, όπως και οι Νεοπαγανιστές δεν έχουν κανένα πρόβλημα να δεχθούν ότι τα ιερά τους κείμενα είναι δυνατόν να περιέχουν μυθολογικά στοιχεία. Βλέπουν ότι στα ιερά τους κείμενα περιέχονται θρησκευτικές αλήθειες, θεϊκά εμπνευσμένες, που αποδίδονται στη φυσική γλώσσα της ανθρωπότητας, το μύθο. Φυσικά κάποιοι άλλοι διαφωνούν επ' αυτού.
Μύθος του Προμηθέα
Κοσμολογία
Στην αρχή ήταν το Χάος από γεννήθηκε ο Ουρανός και η Γη εκ του Ουρανού και της γαιας μητρός γεννήθηκαν οι Θεοί και οι Τιτάνες. Οι Τιτάνες πολέμησαν εναντίον των Θεών και ο μόνος που στάθηκε δίπλα στον Δία και τον βοήθησε να νικήσει ήταν ο Προμηθεύς και ο αδελφός αυτού Επιμηθευς. Συγκεκριμένα συμβούλευσε τον Δία να αφήσει την αγαπημένη του Θέτιδα με την όποια είχε σχέση και να την δώσει σε έναν βασιλέα πράγμα που έκανε ο Δίας. Ετσι ο Προμηθέας κέρδισε την ευγνωμοσύνη και την εύνοια του Δία και ότι του ζητούσε το έκανε.
Κάποια στιγμή οι Θεοί βαριούνται μόνοι χωρίς κάποιους κάτω από αυτούς να μπορούν να τους κυβερνάνε και να τους τιμωρούνε όταν παραβαίνουν τις εντολές και να τους βασανίζουν.
Ετσι λοιπόν με πρόταση του Προμηθέα ο Δίας κάλεσε του Θεούς και όλοι μαζί με χώμα και φωτιά φτιάξανε το γένος των ανθρώπων.
Οι άνθρωποι ήταν σαν του θεούς όμως θνητοί.
Ο Δίας με κεραυνό τους έδωσε την φωτιά και έτσι ζούσαν σα Θεοί.
Ζούσαν μαζί με τους θεούς σε απόλυτη ηρεμία και γαλήνη. Τρώγανε πίνανε διασκέδαζαν μαζί ως ίσοι.
Στο τέλος της ζωής τους τους έπιανε μια κούραση και ύπνος και κοιμούνται ειρηνικά και πήγαιναν στα Ηλύσια πεδία του κάτω κόσμου στη γη των μακάρων.
Κάποια στιγμή ο Δίας βαρέθηκε την κατάσταση αυτή της ισότητας και έδιωξε τους ανθρώπους από τον Όλυμπο και τους έστειλε κάτω στη γη.
Ετσι δημιουργήθηκαν τρία επίπεδα 1 των Θεών 2 των ημιθεων που ήταν μείγμα Θεού και θνητής και 3 των ανθρώπων
Το στάρι πλέον δεν φυτρώνει από μόνο του και έτσι οι άνθρωποι ήταν υποχρεωμένοι να σπείρουνε για να θερίσουν. Ήταν επίσης υποχρεωμένοι να αναπαράγονται. Ο Επιμηθευς έφτιαξε τα ζώα για να βοηθάνε τους ανθρώπους και να τρέφονται. Όμως ως πράττων και μετά αναλογίζομενος τις συνέπειες των πράξεών του ξέχασε ότι οι άνθρωπο δεν είχαν το πυρ την θεϊκή φωτιά την οποία τους είχε στερήσει ο Δίας. Ετσι λοιπόν το γένος των ανθρώπων κινδύνευε να αφανιστεί. Ο Προμηθέας έκλεψε την φωτιά από τον Όλυμπο και την έφερε στους ανθρώπους.
έτσι η ανθρωπότητα άρχισε να προοδεύει. Ο Δίας τον τιμώρησε δένοντας τον σε όρος ψηλό και απόκρημνο μεταξύ Κασπίας θάλασσας και Εύξεινου Πόντου. Κάθε ημέρα ένας αϊτός του έτρωγε το συκώτι το οποίο κάθε ημέρα αναπλάθονταν. Επίσης ο Δίας για να τιμωρήσει το γένος των ανθρώπων έπλασε μια γυναίκα πανέμορφη την Πανδώρα την οποία έδωσε στον Επιμηθέα μαζί με ένα κουτί το οποίο της είπε ότι ποτέ δεν πρέπει να ανοίξει. Ο Επιμηθέας τα δέχτηκε πάρα τη συμβουλή που του είχε δώσει ο Προμηθεύς να μη δεχτεί δώρο από τον Δία Η περιέργεια όμως έκανε την Πανδώρα να ανοίξει το κουτί και από το κουτί ξεπήδησαν όλες οι συμφορές και η δυστυχία για το γένος των ανθρώπων. (πόσο μοιάζει αυτό με την ιστορία των πρωτοπλάστων όπου η περιέργεια έκανε την Εύα να κόψει το μήλο από το δέντρο με το οποίο θα είχε την γνώση του καλού και του κακού. Και ήταν ο όφις ο αρχαίος ο εωσφόρος που την έπεισε, κοινή συνισταμένη και στις δύο περιπτώσεις η περιέργεια και είναι η περιέργεια η βάση για κάθε έρευνα, μόνο που τα κατεστημένα είναι εναντίον αυτής διότι θέλουν να έχουν τον έλεγχο)
Ο Δίας τελικά μετά από χιλιάδες χρόνια συγχώρησε τον Προμηθέα και έστειλε τον υιό του τον Ηρακλή να σκοτώσει τον αϊτό και να τον ελευθερώνει.
Το ανθρώπινο γένος όμως χρωστάει σε αυτόν την πρόοδό και την επιβίωσή του. Ήταν αυτός που έφερε το Φως την έρευνα την επιστήμη.
Ομοιάζει κάπως με την ιστορία των πρωτοπλάστων στον παράδεισο όπου ο όφις ο αρχαίος ο τρισκατάρατος ο οποίος ήταν ο ίδιος ο διάβολος ως άγγελος των φωτός ΕΩΣ-ΦΟΡΟΣ ο φέρων εντός του το φως της γνώσεως οδήγησε αυτούς στον έξοδο εκ του παραδείσου και σε έναν κόσμο φθαρτό υλικό όπου έπρεπε συνέχεια να εργάζονται και να δημιουργούν για να επιβιώσουν. Έχοντας όμως πλέον την γνώση του καλού και του κακού, του σωστού και του λάθους.
Έτσι λοιπόν άρχισε η δημιουργία, έτσι δόθηκε ο κόσμος στον άνθρωπο για να τον διαχειριστεί και να τον εξελίξει με τα σωστά και τα λάθη του. Η περιέργεια ως βάση της έρευνα και η έρευνα ως βάση της εξέλιξης των επιστημών και της φιλοσοφίας. Αυτό ομοιάζει με αφύπνιση πνευματικών λειτουργιών. Είναι η απορία, η περιέργεια, το τι υπάρχει παραπέρα αυτό που εξελίσσει τον κόσμο. Είναι η βάση τη εξέλιξης.
Τι ήταν προηγουμένως;; μια κατάσταση εν δυνάμει μια ενδελέχεια μια εντροπία ενδεχομένως πολύ υψηλή η οποία έπρεπε να μειωθεί για να υπάρξει τάξη και να παραχθεί έργο.
Και πως μειώθηκε; Ισως από την απορρόφηση ενός άλλους συστήματος, μιας άλλης διάστασης.
Αν επιχειρήσει κάποιος μια ερμηνεία σε βάθος ίσως να αντιληφθεί πολλά κοινά στοιχεία της κοσμογονίας της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας και της Βίβλου Γενέσεως.
Εν αρχή ήν το Χάος και η Νύκτα, τι σημαίνει αυτό; ;σκοτάδι αδημιούργητο χάος, όπως λέει ο Πλάτωνας στον Τίμαιο ατάκτως κινούμενο υλικό. Κάτι το απροσδιόριστο χωρίς αρχή και τέλος χωρίς σκοπό, χωρίς τάξη, χωρίς πάνω και κάτω δεξιά και αριστερά. ¶ρα μέγιστη εντροπία.
Τι λέει η Βίβλος Γενέσεως << εν αρχή εποίησε ο Θεός την γη και τον ουρανό>>. Τα πάνω και τα κάτω. Τι λέει η κοσμογονία; Το χάος εποίησε δύο τέκνα τον ουρανό και τη γη. Γαία μήτηρ.
Τι λέει η Βίβλος << Η δε γη ήτο άμορφος και έρημος και σκότος επί του προσώπου της αβήσσου. Και Πνεύμα Θεού εφέρετο επί της επιφανείας των υδάτων>> άρα αρχικά ήταν τα πάντα νερό.
Τι λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης << Εν αρχή ήν ο Λόγος και ο Λόγος ήν προς τον Θεό και Θεός ην ο Λόγος. Ούτος ην εν αρχή αρχή παρά των Θεώ. Πάντα διΆ αυτού έγιναν και άνευ αυτού ουδέν εν των οποίων έγινεν. . Εν αυτώ ήτο ζωή και ζωή ήτο το φως των ανθρώπων. Και το φως εν τη σκοτία φέγγει, και η σκοτία δεν κατέλαβε αυτό>> Είναι λοιπόν το αιώνιο φως το οποίο περιέχει τα πάντα και προς το οποίο τα πάντα κατευθύνονται. Είναι Φως άκτιστο που φωτίζει τον νου, είναι το πυρ του προμηθέα.
Τι λέει η βίβλος: υπήρξεν άνθρωπος απεσταλμένος παρά του Θεού ονομαζόμενος Ιωάννης. Ούτος ήλθεν εις μαρτυρίαν, δια να μαρτυρήσει περί του Φωτός, δια να πιστεύσωσι πάντες διΆ αυτού. Δεν ήτο εκείνος το Φως, αλλά δια να μαρτυρήσει περί του Φωτός. Το Φως το αληθινό το οποίο φωτίζει πάντα άνθρωπο ερχόμενον εις τον κόσμο. Υπήρχε στον κόσμο και ο κόσμος έγινε από αυτό και ο κόσμος δεν εγνώρισεν αυτό. Και όμως δεν το δέχτηκαν όλοι, όσοι όμως το δέχτηκαν, έδωκεν εξουσία να γίνουν τέκνα του Θεού εις τους πιστεύοντας στο όνομα αυτού, οι οποίοι ουχί εξΆ αίματος, ουδέ εκ σαρκός, ουδέ εκ θελήματος ανδρός, αλλΆ εκ Θεού εγεννήθηκαν.
Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ωριμότητα, την ικανότητα την καθαρότητα την αγνότητα να αντιληφθούν το Φως ούτε ακόμη και την διδασκαλία αυτού. Είναι η διαδικασία μιας διαρκούς μυήσεως, μια διδασκαλία με στάδια ωριμότητας μέσα από καθαρμούς, όπου ο άνθρωπος προσεγγίζει προς τις ακτίνες του Φωτός. Είναι ο Μύθος του Σπηλαίου του Πλάτωνος όπου οι δεσμώτες που καταφέρνουν να λυθούν προσεγγίζουν το Φως.
Όμως αυτό το Φως τυφλώνει δεν το αντέχουν τα μάτια και έτσι πλέον στο τελευταίο στάδιο της προσεγγίσεώς του είναι πιθανή η τύφλωση των αισθήσεων, χάνει τις αισθήσεις και αποκτά εσωτερικότητα και προσεγγίζει τον Λόγο.
Και ο Λόγος έγινε σαρξ ενσαρκωθείς Λόγος και κατώκησεν μεταξύ ημών, και είδομεν την δόξαν Αυτού, δόξα ως μονογενούς παρά Πατρός, πλήρης Χάριτος και Αληθείας.
Και λέγει ο Ιωάννης: ο οπίσω μου ερχόμενος είναι ανώτερός μου διότι ήταν πρότερός μου.
Τι λέει η αρχαία κοσμογονία;
Αποτυπώνει αυτό που αντιλαμβάνεται δια των αισθήσεων. Τι είναι έξω από τον κόσμο μας όπως το βλέπανε τότε;; Χάος και Νύκτα, άρα αυτά ήταν τα αρχικά μέχρι που άρχισε η δημιουργία και έγινε Ουρανός και γη. Το ίδιο και στην Βίβλο. ¶ρα εδώ δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι το καινούργιο πλην αυτού που γίνεται αντιληπτό δια των αισθήσεων. Σε αυτά δίδεται μια νοητική ακολουθία. Είναι φυσιοκρατικά και άπτονται του δικού μας κόσμου μέσα από την πεπερασμένη ανθρώπινη αντίληψη.
Αιτιοκρατία δε υπάρχει; Ή μήπως υπάρχει; Για ποιο λόγο; Γίνανε όλα αυτά τι εξυπηρετούν; Δεν είναι Θεοί το Χάος και η Νύκτα ούτε ο Ουρανός και η Γη. Ούτε ημίθεοι ούτε τιτάνες.
Όμως η Βίβλος ομιλεί για Πνεύμα Θεού που υπερίπτατο των υδάτων . Ο Λόγος του Ευαγγελιστή.
¶ρα εδώ έχουμε Θεό έξω από τον κόσμο αυτό και όχι θεός ο κόσμος αυτός.
Αυτή η τεράστια ουσιαστική διαφορά υπάρχει. Υπάρχει ο Λόγος που είναι η Αλήθεια, ο λόγος που φτιάχτηκε ο κόσμος αυτός.
Υπάρχει έξω από τον κόσμο αυτόν κάτι πολύ ανώτερο, μια υπερτάτη Αρχή. Ο Κόσμος αυτός δημιούργημα είναι και όχι αυτοδημιούργητος. Όμως ως δημιούργημα μήπως φέρει κάτι από τα θεϊκά στοιχεία της αρχής αυτής; Η μερίκευση στον υλικό κόσμο της αϋλης δημιουργίας. Το μεριστό στοιχείο από το αμέριστο. Με λίγα λόγια έχει και κάτι το θεϊκό. Διότι απλούστατα αν δεν είχε κάτι το θεϊκό δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει.
Όλα αυτά αποτελούν τον μύθο της δημιουργίας του κόσμου, και είναι μύθος ο οποίος μπορεί να έχει στοιχεία της αλήθειας υπό μορφή αλληγορίας ή και συμβόλων.
Ένας σχολαστικός παρατηρητής θα μπορούσε να διαπιστώσει πολλά κοινά στοιχεία στους μύθους και στις θρησκείες. Συνήθως κάθε θρησκεία έχει από πίσω ένα μύθο και έναν μεγάλο εκπαιδευτή.
Κάθε θρησκεία έχει μέσα της ένα εσωτερικό κεφάλαιο, μια εσωτερική διδασκαλία για τους ολίγους τους μυημένους και είναι αυτό που άπτεται της δημιουργίας του κόσμου μέσα από με εσωτερική φυσιοκρατική και επιστημονική ερμηνεία των αρχικών κειμένων.
Εδώ μπορεί να διαπιστώσει κάποιος κοινά κεφάλαια των θρησκειών, κοινές παραδοχές, διότι η πραγματική γνώση είναι αλήθεια και αλήθεια είναι μόνο μία.
Ο τρόπος που επικοινωνείται είναι διαφορετικός ανάλογα με την ιστορία τις κοινωνικές συνθήκες τα ήθη και τα έθιμα που ισχύουν στις γεωγραφικές περιοχές που αναπτύχθηκε.
Είναι αυτό λοιπόν το εσωτερικό κομμάτι κάθε θρησκείας η οποία με τον τρόπο της οδηγεί σε μια ανώτατη αρχή.
Η αρχή αυτή στέκει έξω από τον κόσμο αυτόν και είναι πνευματική. Είναι λοιπόν η αναγνώριση του πνεύματος ως ανωτάτης αρχής και είναι αυτή του πυρός.
Το Πυρ =Ενέργεια αυτό που δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό σε όλες τις μορφές.
Κατά την αρχαιότητα ήταν οι κεραυνοί του Δία, ένα φυσικό φαινόμενο το οποίο όμως έφερε το πυρ στη γη.
Η έκφανση αυτή του πυρός είναι μια μορφή της ενέργειας αυτής. Μια ανώτερη μορφή είναι η πυρηνική.
Όλα αυτά υπακούνε σε φυσικούς νόμους, όμως η αρχική αιτία που εμπεριέχει τα πάντα είναι άγνωστη.
Συμβολικά όμως θα μπορούσε να πει κάποιος ότι όλες αυτές οι εκφάνσεις του πυρός της ενέργειας ενοποιούνται και το καταστροφικό πυρ γίνεται δημιουργικό πυρ. ΚΑΙ αυτό παραπέμπει στο άκτιστο πυρ αυτό που βρίσκεται εκτός δημιουργίας ή ίσως σε μια άλλη διάσταση μη προσεγγίσιμη επί του παρόντος. Εδώ δίνουμε την ονομασία Ανωτάτη ΑΡΧΉ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 216

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 30, 2020 2:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

¨Αν στην βιβλιοθήκη του σπιτιού σας δεν έχετε
τα έργα των Ελλήνων συγγραφέων, τότε μένετε
σε ένα σπίτι δίχως φως¨.

[ΜΠΕΡΝΑΡ ΣΩ]

Ποία η σχέση των θρησκειών αγαπητέ μου με την Ελληνική
μυθολογία – μυθιστορία, την φιλοσοφία και την επιστήμη;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 216

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 25, 2020 12:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Οι αρχαίοι έλληνες δεν είχαν θρησκείες. Θεατές βεβαίως του σπηλαίου
του Πλάτωνος, αλλά όρθιοι στο ανώτερο σημείο του και πάντα κάτω
από το φως της δημιουργίας και το φως του θείου Αιθέρος.
Ποτέ δεν αποδέχτηκαν την σκοτεινή φύση και τα δεσμά του σκότους.
Για να τα αποδεχτούν γενοκτονήθηκαν ανηλεώς.
Ούτε το θέαμα των σκιών, διότι γνώριζαν πως οι σκιές
είναι κατά κύριον λόγο οι θρησκείες.

Θεούς ονόμασαν τους αιθερικούς αθανάτους, διότι είναι οντότητες
του αιθέρος και των ανώτερων διαστάσεων και οποίες άπτονται
του κύκλου της ζωής στο υλικό σύμπαν. Ως άφθαστοι δε καλλιτέχνες,
αυτό που έβλεπαν απεικόνισαν στα αγάλματα.
Πλην όμως ..ποτέ τους δεν γονάτισαν και δεν τα προσκύνησαν.
Σήκωναν όρθιοι τα χέρια προς το σύμπαν.

Στην κοσμοθεωρία τους όμως οι θεοί και οι θεότητες, εκπροσωπούν,
αρχές, νόμους και δυνάμεις της δημιουργίας.
Ο Κρόνος είναι ο χρόνος και η Ρέα η αέναος ροή της ενέργειας.
Υιός του χρόνου και της ενεργείας ο Δίας = Νούς και Πυρ
και ο Ζεύς Αιθήρ.
Εκ του αρχικού Νοός, του πυρός και του αιθέρος προκύπτει
η Διαίρεσις και η Ζεύξις που είναι ο νόμος της Ζωής.
Αυτό έχει αποδειχθεί δια της επιστήμης.
Στους Ναούς τους συνεπώς στέγασαν τις αρχές, τους νόμους
και τις δυνάμεις, ούτως ώστε να μην τα ξεχνούν.

Ναός: εκ του Ναίω, κατοικώ.

Η Ελληνική μυθολογία είναι καταγεγραμμένη ιστορία
και επιστήμη. Οι Έλληνες που την συνέγραψαν διέθεταν
υψηλή νόηση.. γιΆ αυτό και είναι αλληγορική η σημασία της.
Ο μόνος από τους ¨κοινούς θνητούς¨ που αντίκρισε
τα πρωτότυπα, ήταν ο Ζαν Ρισπέν.

¨Όταν η γη θα εκπνέη στο διάστημα, ΅
η τελευταία της λέξις θα είναι ¨ΕΛΛΑΣ.¨
Αυτό έγραψε… και δεν το έγραψε τυχαία.

¨..κόσμον τόνδε, τὸν αὐτὸν ἁπάντων, οὔτε τις θεῶν οὔτε ἀνθρώπων
ἐποίησεν, ἀλλ᾽ ἦν ἀεὶ καὶ ἔστιν καὶ ἔσται πῦρ ἀείζωον ἁπτόμενον
μέτρα καὶ ἀποσβεννύμενον μέτρα.¨

[ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ]

¨δι᾽ ὃν ζῆν ἀεὶ πᾶσι τοῖς ζῶσιν ὑπάρχει• διείληπται δὲ δίχα,
ὥσπερ λέγω, ἓν ὂν τὸ ὄνομα, τῷ Διὶ καὶ τῷ Ζηνί.¨

[ΠΛΑΤΩΝ, ΚΡΑΤΥΛΟΣ]

(Η Ζωή υπάρχει παντοτινά σΆ όλα τα ζώντα.
Και είναι το όνομά του, ενώ ήταν ένα,
μοιρασμένο, καθώς είναι σε δύο
δηλαδή στον Δία και στον Ζήνα.)

¨..και ότι ο Ζ Ε Υ Σ και Α Ι Θ Η Ρ λέγεται..¨
[Ορφικόν Απόσπ. Νο 28]

¨…νοῦς δέ οἱ ἀψευδὴς βασιλήιος ἄφθιτος αἰθήρ, ὧι δή πάντα
κλύει καί φράζεται• οὐδέ τις ἐστιν αὐδὴ οὔδ' ἐνοπὴ οὐδὲ ϰτύπος
οὐδὲ μὲν ὄσσα,. ἣ λήθει Διὸς οὖας ὑπερμενέος Κρονίωνος¨.
[Ορφικόν Αποσπ. Νο 6]

(Ο Νους δε Αυτού αδιάψευστος, βασιλιάς, είναι ο άφθαρτος
Αιθήρ. ΔιΆ αυτού λέει τα πάντα και ακούει και δεν υπάρχει φωνή,
ούτε κραυγή, ούτε κρότος, ούτε και φήμη, που να διαφεύγει
της ακοής του Διός, του πανίσχυρου Υιού του Κρόνου (Χρόνου).

ΕΝ = ΖΕΥΣ
Ἓν τὸ σοφὸν μοῦνον λέγεσθαι οὐκ ἐθέλει καὶ ἐθέλει Ζηνὸς ὄνομα.

(Ηράκλειτος, απόσπ. 32)

(Το Εν, το μόνο Σοφό, θέλει και δεν θέλει να αποκαλείται με το όνομα:
Ζεύς-Ζην!)

¨Ζεύς δε ο αιθήρ, τουτέστιν, η πυρώδης και ένθερμος ουσία.¨
[ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΣ, ΡΑΨ.Λ]

¨Ζεύς έστιν αιθήρ, Ζεύς δε Γή, Ζεύς δ' ουρανός, Ζεύς τοι τα πάντα¨
[ΑΙΣΧΥΛΟΣ]

“Τὸν ποιητὴν καὶ πατέρα τοῦδε τοῦ παντὸς ἔθος ἦν τοῖς Πυθαγορείοις
τῷ τοῦ Διὸς καὶ Ζηνὸς ὀνόματι σεμνύνειν. διΆ ὃν γὰρ τὸ εἶναι καὶ
τὸ ζῇν τοῖς πᾶσιν ὑπάρχει, τοῦτον δίκαιον ἀπὸ τῆς ἐνεργείας ὀνομάζεσθαι“.

(Βλ., Ιεροκλής “Υπόμνημα εις τα Χρυσά Έπη των Πυθαγορειών, 25″) .

(Ήταν συνήθεια των Πυθαγορείων να εξυμνούν τον δημιουργό
και πατέρα τούτου του σύμπαντος με το όνομα του Διός και Ζηνός.
Διότι αυτός λόγω του οποίου τα πάντα αποκτούν “είναι”=ύπαρξη
και ζωή, είναι δίκαιο να ονομάζεται από αυτή την ενέργειά του.)

"Εἷς δὲ ὢν πολυώνυμός ἐστι, κατονομαζόμενος τοῖς πά θεσι πᾶσιν
ἅπερ αὐτὸς νεοχμοῖ. Καλοῦμεν γὰρ αὐτὸν καὶ Ζῆνα καὶ Δία,
παραλλήλως χρώμενοι τοῖς ὀνόμασιν, ὡς κἂν εἰ λέγοιμεν δι᾽ ὃν ζῶμεν."

(Βλ., Αριστοτέλης «Περί Κόσμου» 401a.12-15)

(Ένας είναι ο Νους αλλά έχει πολλά ονόματα, και κατονομάζεται
από τις καταστάσεις που ο ίδιος δημιουργεί. Τον καλούμε και Ζήνα
και Δία, χρησιμοποιώντας παράλληλα τα ονόματα, σαν να λέμε
“διΆ ον ζώμεν” (αυτός δια του οποίου ζούμε).

Συνεχίζεται..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 216

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 25, 2020 12:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συνέχεια του προηγουμένου.

Οι έλληνες σοφοί και επιστήμονες είναι οι ειδωλολάτρες;
Όμως αυτός ο κόσμος στάθηκε στα πόδια του επί σειράς
2.000 ετών, από την γνώση των ¨ειδωλολατρών¨.
Ασχέτως αν δεν την κατανόησαν ή δεν την διαχειρίστηκαν ορθά.
Διότι για την ορθή της διαχείριση απαιτείται υψηλή νόηση
και έτσι κατέληξαν στην αλόγιστη χρήση της υψηλής τεχνολογίας.
Στα συντρίμμια του Ελληνικού πολιτισμού του φωτός, της συνέπειας
και της συνέχειας, έκτισαν ένα ανοσιούργημα σκότους, γενοκτονιών,
φόνων αθώων και παιδιών, λεηλασιών, αδικίας, τρομοκρατίας
και καταστροφών.
Στηρίχτηκε μόνο στην τεχνολογία, της οποίας η αλόγιστη χρήση οδηγεί
στην καταστροφή με μαθηματική ακρίβεια. Για τους περισσότερους
συνεπώς κατοίκους του σπηλαίου, οι αθάνατοι, οι αρχές, οι νόμοι
και οι δυνάμεις είναι άγνωστα είδωλα και οι έλληνες σοφοί
και επιστήμονες είναι οι ειδωλολάτρες.
Και όποιος έλλην ή άνθρωπος της γης διαβάζει τα αρχαία κείμενα.
Ειδωλολάτρες τους ονόμασε το σκοτεινό ιερατείο, προκειμένου
να δικαιολογήσει στις επόμενες γενιές την καταστροφή του Ελληνικού
πολιτισμού και κυρίως την υφαρπαγή της καταγεγραμμένης
γνώσεως των ελλήνων.

Πλήρης σχεδόν η αποχή από το συμπαντικό γίγνεσθαι.
Αναθεματίστε τους και αφορίστε τους.
Ό, χι μόνο της Κυριακή της ορθοδοξίας.
Κάθε μέρα, κάθε ώρα και κάθε λεπτό.
Έως ότου έλθει η ώρα του σύμπαντος.

Αντί λοιπόν να προσφέρουν στον άνθρωπο πολιτισμό και
την γνώση που του στέρησαν χιλιάδες χρόνια, να αποκτήσει
συμπαντικό γίγνεσθαι για να αποβάλει μόνος του τις σκιές
του σπηλαίου και την ουτοπία, επιδιώκουν και πάλι με την εξαθλίωση
και την τρομοκρατία να ξεριζώσουν τις υπάρχουσες θρησκείες
και να επιβάλουν μια πανθρησκεία που θα μας αποτελειώσει στην γη.
Πέρα από τις όποιες παρεμβάσεις στο ανθρώπινο ον
και τις παραβιάσεις των νόμων..

Εσείς λοιπόν που συσχετίσατε τις θρησκείες με την Ελληνική
και την συμπαντική πραγματικότητα, βρείτε μου παρακαλώ μία
αναφορά των θρησκειών που να θεμελιώνεται με την επιστήμη.
Έστω και μία.

«Οι θρησκείες θα αφανίσουν τον άνθρωπο γιατί διδάσκουν
χωρίς την φερεγγυότητα της επιστήμης.
Θεμελιώνουν απάνω στη ανεξέλεγκτη φαντασία.»

[ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ]
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center