Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ο άπειρος Θεός

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Tesla
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009
Δημοσιεύσεις: 1703

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 02, 2020 5:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ο άπειρος Θεός Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ζωή μου είναι ένα υποσύνολο του απείρου. Ένα άπειρο Ον θα βιώσει τα πάντα οπότε σε κάποια στιγμή θα βιώσει τη ζωή που έχω βιώσει εγώ μέχρι τώρα.
Αυτό σημαίνει ότι είμαι ο Θεός;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 03, 2020 8:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αφού λες ότι είσαι υποσύνολο του Όλου,δεν μπορεί να είσαι το Όλον.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Tesla
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009
Δημοσιεύσεις: 1703

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 03, 2020 9:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Υποσύνολο είναι η ζωή που θυμάμαι να έζησα. Η συνείδηση για να υπάρχει έχει την ανάγκη πεπερασμένης μνήμης, όχι άπειρης.

Η μέτρηση του χρόνου ορίζεται βιωματικά που σημαίνει ότι όταν πεθαίνεις ο χρόνος απειρίζεται και στο τέλους του απείρου υπάρχει η προηγούμενη στιγμή που έχεις ζήσει.

Αυτό γίνεται γιατί έχουν υπολογίσει ότι όσο πλησιάζεις την ταχύτητα του φωτός, τόσο ο χρόνος φτάνει στο τέλος του και αν το ξεπεράσεις πας πίσω στο χρόνο.

Το ίδιο πρέπει να ισχύει και με το θάνατο, όπως με το αν ταξιδεύεις με την ταχύτητα του φωτός, έτσι και όταν είσαι πεθαμένος από τη στιγμή που δεν βιώνεις κάτι ο χρόνος απειρίζεται. Αλλά αν είσαι για άπειρο χρόνο πεθαμένος, αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρξες ποτέ, που παίρνουμε σαν δεδομένο ότι δεν ισχύει.
Έτσι όπως δύο παράλληλες γραμμές μετά από άπειρη απόσταση ακουμπάει η μια την άλλη, έτσι το κάτι μέσα στο άπειρο τίποτα μπορεί να ξανασμίξει.

Αν δεν είμαι το Όλον, είμαι το τίποτα, γιατί το κάτι είναι μηδέν μπροστά στο Όλον.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 03, 2020 11:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tesla έγραψε:
Υποσύνολο είναι η ζωή που θυμάμαι να έζησα. Η συνείδηση για να υπάρχει έχει την ανάγκη πεπερασμένης μνήμης, όχι άπειρης.


Άρα ο Θεός δεν μπορεί να έχει συνείδηση του απείρου. Τότε δεν θα είναι ένας θεός αλλά άπειροι με πεπερασμένη συνείδηση



Tesla έγραψε:

Η μέτρηση του χρόνου ορίζεται βιωματικά που σημαίνει ότι όταν πεθαίνεις ο χρόνος απειρίζεται και στο τέλους του απείρου υπάρχει η προηγούμενη στιγμή που έχεις ζήσει.

Αυτό γίνεται γιατί έχουν υπολογίσει ότι όσο πλησιάζεις την ταχύτητα του φωτός, τόσο ο χρόνος φτάνει στο τέλος του και αν το ξεπεράσεις πας πίσω στο χρόνο.


Από πού τεκμαίρεται πως με τον θάνατο κινούμαστε με c και πότε βρέθηκε πως μπορεί να υπερβαθεί;
Tesla έγραψε:

Αλλά αν είσαι για άπειρο χρόνο πεθαμένος, αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρξες ποτέ, που παίρνουμε σαν δεδομένο ότι δεν ισχύει.


Δηλαδή ένα σημείο σε μια ευθεία δεν υπάρχει;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Tesla
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009
Δημοσιεύσεις: 1703

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2020 8:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Άρα ο Θεός δεν μπορεί να έχει συνείδηση του απείρου. Τότε δεν θα είναι ένας θεός αλλά άπειροι με πεπερασμένη συνείδηση


Αν κάποιος πάθει αμνησία αυτό δεν ακυρώνει το γεγονός ότι υπήρχε πριν πάθει αμνησία.
Ένας θα είναι, ο οποίος θα εκφράζει την ύπαρξη του με άπειρους τρόπους.

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Από πού τεκμαίρεται πως με τον θάνατο κινούμαστε με c και πότε βρέθηκε πως μπορεί να υπερβαθεί;


Δεν κινούμαστε με c γιατί δεν υπάρχει κάτι για να κινηθεί. Το παράδειγμα με την ταχύτητα του φωτός το ανέφερα γιατί σχετίζεται με το πέρασμα του χρόνου όταν κάτι δεν έχει συνείδηση.

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Δηλαδή ένα σημείο σε μια ευθεία δεν υπάρχει;


Υπάρχουν άπειρα σημεία πάνω σε μια ευθεία. Που θες να καταλήξεις;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 04, 2020 8:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tesla έγραψε:


Αν κάποιος πάθει αμνησία αυτό δεν ακυρώνει το γεγονός ότι υπήρχε πριν πάθει αμνησία.
Ένας θα είναι, ο οποίος θα εκφράζει την ύπαρξη του με άπειρους τρόπους.


Αν ξεχάσω τι έφαγα προχθές ,προφανώς και δεν θα επηρεαστεί το Εγώ μου,αν ξεχάσω το φύλο,την ηλικία,τη γλώσσα και τα ενδιαφέροντά μου,προφανώς θα είμαι κάποιος άλλος κι όχι η συνέχεια του Εαυτού που έχω ξεχάσει.

Tesla έγραψε:
Δεν κινούμαστε με c γιατί δεν υπάρχει κάτι για να κινηθεί.Το παράδειγμα με την ταχύτητα του φωτός το ανέφερα γιατί σχετίζεται με το πέρασμα του χρόνου όταν κάτι δεν έχει συνείδηση.


Αφού δεν υπάρχει κάτι για να κινηθεί, για ποιον απειρίζεται ο χρόνος;


Tesla έγραψε:



Υπάρχουν άπειρα σημεία πάνω σε μια ευθεία. Που θες να καταλήξεις;


Το καθένα από αυτά είναι υπαρκτό ,ως λογική οντότητα βέβαια,κι όχι ως τρισδιάστατο αντικείμενο...άρα παρόλο που το σημείο δεν είναι το Όλον της ευθείας δεν είναι το τίποτα.
("Αν δεν είμαι το Όλον, είμαι το τίποτα, γιατί το κάτι είναι μηδέν μπροστά στο Όλον.")
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 05, 2020 6:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ο άπειρος Θεός Απάντηση με Συμπερίληψη

Tesla έγραψε:
Ο άπειρος Θεός.
Η ζωή μου είναι ένα υποσύνολο του απείρου. Ένα άπειρο Ον θα βιώσει τα πάντα οπότε σε κάποια στιγμή θα βιώσει τη ζωή που έχω βιώσει εγώ μέχρι τώρα.
Αυτό σημαίνει ότι είμαι ο Θεός;

Φίλε μου
Αν και μετά από την κατάντια αυτού του πλανήτη
θεωρώ πως άπειρη σε αυτό το σύμπαν
είναι μόνο η ανθρώπινη βλακεία….
θα ήθελες παρακαλώ να μας πεις κατ’ αρχήν
τι είναι ¨θεός¨ και γιατί άπειρος;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Tesla
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009
Δημοσιεύσεις: 1703

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 13, 2020 11:44 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωαννη, ακομα κι αν ξεχασεις τα παντα θα παραμεινει κατι που θα σε συνδεει με τον προηγουμενο σου εαυτο. Αυτο το κατι ειναι η ουσια της συνειδησης οπως την δεχομαι εγω τουλαχιστον. Ενας αναδρομικος βρογχος χωρις ταυτοτητα.

Θα υπαρχει κατι, απλα δεν θα υπαρχει στο τωρα αυτων που ζουνε. Αν δεις το χρονο ως μια διασταση αυτο σημαινει οτι δεχεσαι οτι το παρελθον υπαρχει. Αρα ο βιωματικος χρονος μηδενιζεται και ο αντικειμενικος χρονος(για τα οντα που ζουνε) απειριζεται.

Το σημειο σαν λογικη οντοτητα υπαρχει απειρες φορες πανω σε μια ευθεια επομενως το αθροισμα του ειναι το Ολων. Το ιδιο δεν ισχυει και για την συμβατικα πεπερασμενη μου υπαρξη αρα δεν βλεπω καποια ταυτιση με το παραδειγμα που ανεφερες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 14, 2020 10:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tesla έγραψε:
Ιωαννη, ακομα κι αν ξεχασεις τα παντα θα παραμεινει κατι που θα σε συνδεει με τον προηγουμενο σου εαυτο. Αυτο το κατι ειναι η ουσια της συνειδησης οπως την δεχομαι εγω τουλαχιστον. Ενας αναδρομικος βρογχος χωρις ταυτοτητα.


Και ποια είναι η ουσία της συνείδησης ανάμεσα στην συνειδητή ζωή μας και την ασυνείδητη; Θα πρέπει να υπερβαίνει και το συνειδητό και το ασυνείδητο, δηλαδή να είναι το ον καθεαυτό, για το οποίο δεν μπορούμε να έχουμε κανένα βίωμα εξ ορισμού, αφού αν γινόταν γνωστό δεν θα ήταν καθεαυτό πια αλλά διεαυτό,αντικείμενο της συνείδησης.

Tesla έγραψε:


Θα υπαρχει κατι, απλα δεν θα υπαρχει στο τωρα αυτων που ζουνε. Αν δεις το χρονο ως μια διασταση αυτο σημαινει οτι δεχεσαι οτι το παρελθον υπαρχει. Αρα ο βιωματικος χρονος μηδενιζεται και ο αντικειμενικος χρονος(για τα οντα που ζουνε) απειριζεται.



Ακόμα κι έτσι να είναι, θα είναι χαοτικό σε σχέση με αυτό που ζούμε τώρα...θα είμαι ταυτόχρονα όλες οι δυνατές επιλογές μου, αντιφατικές και μη.Δεν μου φαίνεται και τόσο διασκεδαστικό ,ιδίως αν θέλω να πάω διακοπές και μου εμφανίζεται μπροστά μου ο εαυτός μου που δεν πήγε. 😮





Tesla έγραψε:


Το σημειο σαν λογικη οντοτητα υπαρχει απειρες φορες πανω σε μια ευθεια επομενως το αθροισμα του ειναι το Ολων. Το ιδιο δεν ισχυει και για την συμβατικα πεπερασμενη μου υπαρξη αρα δεν βλεπω καποια ταυτιση με το παραδειγμα που ανεφερες.



Λες πως είμαστε το Όλον γιατί αν είμαστε ένα απειροελάχιστο κομμάτι του,τότε θα ήμασταν μηδενικά. Το Όλον όμως μπορεί να είναι συμβατικά οριζόμενο σε σχέση με ένα Υπερκείμενο Όλον κ.ο.κ. στο άπειρο...τότε το Όλον θα είναι κι αυτό ένα τίποτα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Tesla
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009
Δημοσιεύσεις: 1703

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 24, 2020 11:36 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Και ποια είναι η ουσία της συνείδησης ανάμεσα στην συνειδητή ζωή μας και την ασυνείδητη; Θα πρέπει να υπερβαίνει και το συνειδητό και το ασυνείδητο, δηλαδή να είναι το ον καθεαυτό, για το οποίο δεν μπορούμε να έχουμε κανένα βίωμα εξ ορισμού, αφού αν γινόταν γνωστό δεν θα ήταν καθεαυτό πια αλλά διεαυτό,αντικείμενο της συνείδησης.



Ρίξε μια ματιά σε αυτό: https://en.wikipedia.org/wiki/Ego_death


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ακόμα κι έτσι να είναι, θα είναι χαοτικό σε σχέση με αυτό που ζούμε τώρα...θα είμαι ταυτόχρονα όλες οι δυνατές επιλογές μου, αντιφατικές και μη.Δεν μου φαίνεται και τόσο διασκεδαστικό ,ιδίως αν θέλω να πάω διακοπές και μου εμφανίζεται μπροστά μου ο εαυτός μου που δεν πήγε. 😮


Ο κόσμος που ζούμε είναι χαοτικός. Ένας κινέζος τρώει μια νυχτερίδα και μετά από μερικούς μήνες η παγκόσμια οικονομία καταρρέει. Very Happy


ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Λες πως είμαστε το Όλον γιατί αν είμαστε ένα απειροελάχιστο κομμάτι του,τότε θα ήμασταν μηδενικά. Το Όλον όμως μπορεί να είναι συμβατικά οριζόμενο σε σχέση με ένα Υπερκείμενο Όλον κ.ο.κ. στο άπειρο...τότε το Όλον θα είναι κι αυτό ένα τίποτα.


Ναι ισχύει αυτό που λες γιατί έχουν αποδείξει ότι υπάρχουν μικρά και μεγάλα άπειρα. Οπότε ένα μικρό άπειρο μέσα σε ένα μεγάλο άπειρο μπορεί να ισούται με μηδέν. Γενικά τα άπειρα είναι τεράστια σπαζοκεφαλιά και είναι πολύ δύσκολα να τα μελετήσουμε με τη συμβατική λογική που έχουμε χτίσει μέχρι τώρα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Tesla
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Μάϊ 2009
Δημοσιεύσεις: 1703

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 24, 2020 11:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ο άπειρος Θεός Απάντηση με Συμπερίληψη

mars έγραψε:

Φίλε μου
Αν και μετά από την κατάντια αυτού του πλανήτη
θεωρώ πως άπειρη σε αυτό το σύμπαν
είναι μόνο η ανθρώπινη βλακεία….
θα ήθελες παρακαλώ να μας πεις κατ’ αρχήν
τι είναι ¨θεός¨ και γιατί άπειρος;


Δεν ξέρω τι είναι θεός. Χρησιμοποίησα αυτό τον όρο για να περιγράψω ένα Ον το οποίο μπορεί να βιώσει τα πάντα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2020 11:07 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ο άπειρος Θεός Απάντηση με Συμπερίληψη

Tesla έγραψε:

Δεν ξέρω τι είναι θεός. Χρησιμοποίησα αυτό τον όρο για να περιγράψω ένα Ον το οποίο μπορεί να βιώσει τα πάντα.

Φίλε μου καλέ μου φίλε

Όταν θέτεις ένα τόσο σοβαρό θέμα σε δημόσιο διάλογο,
θεωρώ πως πρέπει να διαθέτεις και τις ανάλογες γνώσεις
να το υποστηρίξεις.
Δεν είναι δυνατόν να εισέρχεσαι σε κάποια επί μέρους
που αφορούν την δημιουργία και τα όντα της και να απαντάς
πως πρόκειται για ένα Ον… το οποίον περιγραφικά μπορεί
να βιώσει τα πάντα.
Δεν νομίζω πως είναι απάντηση αυτή σε ένα τόσο σοβαρό θέμα.
Δεν σε κατηγορώ και μην το παρεξηγήσεις.
Καλοπροαίρετη είναι η κριτική.
Το λέω απλώς επειδή έχω διαβάσει κατά καιρούς αυτά που γράφεις.
Ο διάλογος δε…είναι πάντα θεμιτός και ο καθείς δικαιούται
να εκφράσει την άποψή του.

Για να υπάρξει όμως ένας εποικοδομητικός διάλογος και
να καταλήξει επίσης κα σε ένα λογικό αποτέλεσμα, προϋπόθεση
είναι να ετυμολογηθούν ορθά οι λέξεις που είναι ο πυρήνας
του διαλόγου και το έναυσμα της ύπαρξής του.
Σε άλλη περίπτωση.. το μόνο που καταφέρνουμε είναι η ανακύκλωση
της ημιμάθειας και της αγνοίας μας.

Ο άνθρωπος (ως λογικό υποτίθεται ον)…θεωρεί και πράττει.
Στην περίπτωση όμως που ο υλικός του εγκέφαλος επεξεργάζεται
λάθος ή προπαρασκευασμένα δεδομένα …
ούτε το θεώρημα είναι ορθό αλλά ούτε και η πράξη η οποία ακολουθεί.
Συνεπώς και το αποτέλεσμα της κάθε σκέψης του, δεν είναι δυνατόν
να θεωρηθεί και ως λογικόν.
Φυσικής παιδείας και γνώσεως χρήζουν τα λογικά όντα,
και όχι φόβου, τρομοκρατίας και θανάτου για να συνετιστούν.
Ούτε μετάλλαξης και μετεξελίξεως σε άβουλα όντα.

Θα καταθέσω την ετυμολογία της λέξεως, ότι έχει γραφτεί
και αφορά την ύπαρξη του θεού ή των θεών.. και ο καθείς
ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Ο Πλάτων στο έργο του «Κρατύλος 397d» υποστηρίζει
ότι η λέξη θεός παράγεται από το ρήμα θέειν = τρέχειν
που κυριολεκτείται για κάθε κυκλοτερές πράγμα που φαίνεται
ότι περιτρέχει και επανέρχεται εις εαυτόν
(θο-ός = ταχύς, δηλώνει ενέργεια).

Θέω. ΤόΘέω (=τρέχω). Ἀπό θέμα θεF = θέ+ω
θε- ἔγινε θο- μέ μετάπτωση. Παράγωγα: θοός
(=γρήγορος, ταχύς), θοάζω (=σπεύδω), θοόω (=κά-
νω κάτι ὀξύ), καί τά σύνθετα: βοηθόος καί βοη-
θός, Ναυσίθοος, ὅπου δές γιά περισσότερα πα-
ράγωγα.

ΗΡΟΔΟΤΟΣ, 2.52.
΄..ἔθυον δὲ πάντα πρότερον οἱ Πελασγοὶ θεοῖσι ἐπευχόμενοι,
ὡς ἐγὼ ἐν Δωδώνῃ οἶδα ἀκούσας, ἐπωνυμίην δὲ οὐδ᾽ οὔνομα
ἐποιεῦντο οὐδενὶ αὐτῶν· οὐ γὰρ ἀκηκόεσάν κω.
θεοὺς δὲ προσωνόμασαν σφέας ἀπὸ τοῦ τοιούτου,
ὅτι κόσμῳ θέντες τὰ πάντα πρήγματα καὶ πάσας νομὰς εἶχον.¨

Αυτό λέει επακριβώς ο Ηρόδοτος.
Μας λέει πως η λέξις ¨θεός¨ ετυμολογήθηκε για πρώτη φορά
από του Πελασγούς της Δωδώνης.
Παράγει επίσης τη λέξη από το ασθενές θέμα του ρήμ. τί-θη-μι …
αλλά οι θέντες τα πάντα στην δημιουργία και οι νομές τους,
παραπέμπουν σε νόμους.

Κατά την αναφορά του Πλάτωνος αυτό που τρέχει και ενεργεί..
παραπέμπει επίσης νόμο.
Το αυτό προκύπτει από την κοσμοθεωρία των αρχαίων ελλήνων,
οι οποίοι θεούς ονόμασαν τους νόμους της δημιουργίας.
Τον δε Δημιουργό των πάντων.. ως Νουν και Πυρ.
Θεός = Νόμος.
Και οι νόμοι…. δεν αντικαθιστούν σε ουδεμία περίπτωση
τον Δημιουργό των πάντων, που είναι ο Νους και το Πυρ
(κράτος του πυρός) και το Δημιούργημα, το οποίον διέπεται
και διοικείται εκ των νόμων (θεών) και διαμορφώνεται
εκ του νόμου του Φωτός.
Τον κύριο (άρχοντα) του φωτός, ως αναφέρει ο Πλάτων (514 c),
στην Πολιτεία του.
Άλλο δημιουργός και δημιουργία… και άλλο θεός.
Μπορεί βεβαίως ο θεός ή νόμος να μην θεωρηθεί ως
άπειρος, αλλά είναι αέναος.
Διότι, άπειρον θεωρείται αυτό που δεν έχει αρχή και τέλος.

Ουδεμία δε σχέση έχει η φωτιά που γνωρίζουμε με του Πυρ
της δημιουργίας και κακώς στις μεταφράσεις των αρχαιοελληνικών
κειμένων, αναγράφεται ως ¨φωτιά¨.

¨ΚΟΣΜΟΝ ΤΟΝΔΕ, ΤΟΝ ΑΥΤΟΝ ΑΠΑΝΤΩΝ, ΟΥΤΕ ΤΙΣ ΘΕΩΝ
ΟΥΤΕ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΠΟΙΗΣΕΝ, ΑΛΛ’ ΗΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΕΣΤΙΝ
ΚΑΙ ΕΣΤΑΙ ΠΥΡ ΑΕΙΖΩΟΝ, ΑΠΤΟΜΕΝΟΝ ΜΕΤΡΑ
ΚΑΙ ΑΠΟΣΒΕΝΝΥΜΕΝΟΝ ΜΕΤΡΑ¨

[ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ]

Συνεχίζεται….
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mars
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 26, 2020 11:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συνέχεια εκ του προηγουμένου...

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΥΣ
Το κάθε ον φέρει τον θείον στην ύπαρξη του.
Είναι ο θείος Νους και ο σεβασμός και η τήρηση των νόμων
που το διέπουν.
Συνεπώς, ένθεος είναι αυτός που φέρει εντός του τον θείο Νου
(ο οποίος τον κυβερνά και είναι ο κυβερνήτης της ψυχής) και σέβεται
τους νόμους τις δημιουργίας.
Κακώς δε χαρακτηρίζεται ως άθεος… από όσους τους αγνοούν
και τους παραβιάζουν.
Τίποτα δε δεν διαγράφεται από τα πεπραγμένα των ανθρώπων.

¨Πάντα γαρ φύσει έχει τι θείον.¨
[ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ]
(Σε όλα υπάρχει εκ φύσεως κάτι το θείον.)

¨γοῦν φησὶν αὐτὸν τῶν ὄντων ἁπλοῦν εἶναι καὶ ἀμιγῆ
τε καὶ καθαρόν. ἀποδίδωσι δ' ἄμφω τῇ αὐτῇ ἀρχῇ, τό τε
γινώσκειν καὶ τὸ κινεῖν, λέγων νοῦν κινῆσαι τὸ πᾶν.¨

[ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ Β, ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΑΝΑΞΑΓΟΡΑ]

(Ούτω λέγει ότι εκ των όντων μόνος ο Νους είναι απλούς
και αμιγής και καθαρός• αποδίδει όμως εις μίαν και την
αυτήν αρχήν αμφότερα, και το γινώσκειν και το κινείν,
διότι λέγει ότι ο Νους εκίνησε το παν.)

Σωκράτης
¨ὦ φίλε Πάν τε καὶ ἄλλοι ὅσοι τῇδε θεοί, δοίητέ μοι καλῷ
γενέσθαι τἄνδοθεν· ἔξωθεν δὲ ὅσα ἔχω, τοῖς ἐντὸς
[279c] εἶναί μοι φίλια. πλούσιον δὲ νομίζοιμι τὸν σοφόν·
τὸ δὲ χρυσοῦ πλῆθος εἴη μοι ὅσον μήτε φέρειν μήτε ἄγειν
δύναιτο ἄλλος ἢ ὁ σώφρων.¨

[Πλάτων, Φαίδρος, 279 B-C]

(Ω φίλε(αγαπητέ) ΠΑΝ (Δημιουργέ που έχεις φτιάξει το ΠΑΝ),
και σεις άλλοι θεοί (νόμοι), όσοι λατρεύεστε εδώ ,κάνε τε με
να γίνω ωραίος εσωτερικά(στην ψυχή).
Τα δε υλικά αγαθά, όσα έχω, κάντε τα να βρίσκονται σε αρμονική
σχέση με τις ιδέες μου. Να νομίζω πλούσιο μόνο το σοφό,
και να έχω τόση περιουσία, όση θα ήταν αρκετή να έχει και να ανέχεται,
όχι άλλος άνθρωπος αλλά ο σώφρων.)

Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
¨..ἐμοὶ φαινόμενα οὕτω φαίνεται, ἐν τῷ γνωστῷ τελευταία
ἡ τοῦ [c.] ἀγαθοῦ ἰδέα καὶ μόγις ὁρᾶσθαι, ὀφθεῖσα δὲ συλλογιστέα
εἶναι ὡς ἄρα πᾶσι πάντων αὕτη ὀρθῶν τε καὶ καλῶν αἰτία,
ἔν τε ὁρατῷ φῶς καὶ τὸν τούτου κύριον τεκοῦσα, ἔν τε νοητῷ
αὐτὴ κυρία ἀλήθειαν καὶ νοῦν παρασχομένη, καὶ ὅτι δεῖ ταύτην
ἰδεῖν τὸν μέλλοντα ἐμφρόνως πράξειν ἢ ἰδίᾳ ἢ δημοσίᾳ¨.

[Πλάτων, Πολιτεία, 514 c]

(Εμένα λοιπόν έτσι μου φαίνεται. Πως στην περιοχή του γνωστού
η ιδέα του αγαθού είναι τελευταία και μετά βίας διακρίνεται,
όταν όμως τη διακρίνει κανείς δεν μπορεί να μην συλλογιστεί
πως αυτή είναι η αιτία για όλα γενικά τα σωστά και καλά πράγματα,
γεννώντας μέσα στον ορατό κόσμο το φως (φως της δημιουργίας)
και τον κύριο του φωτός (νόμο του φωτός), και γιατί μέσα
στον νοητό κόσμο αυτή είναι που διευθύνει και παρέχει
την αλήθεια και τον Νουν Και πως πρέπει να την ατενίσει
οπωσδήποτε αυτός που εννοεί να ενεργήσει φρόνιμα
και στην ιδιωτική και στη δημόσια ζωή.)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 27, 2020 11:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tesla έγραψε:



Ρίξε μια ματιά σε αυτό: https://en.wikipedia.org/wiki/Ego_death


Δεν καταλαβαίνω πώς είναι δυνατόν να έχει κανείς βιώματα και να μην έχει ταυτόχρονα...ή το ένα θα ισχύει ή το άλλο...αν δεν ισχύει η δυιστική λογική σε έναν άλλο τρόπο ύπαρξης,τότε αυτός εδώ που ζούμε θα πεθάνει,οπότε πάλι το πρόβλημα του θανάτου δεν έχει λυθεί.


Tesla έγραψε:

Ο κόσμος που ζούμε είναι χαοτικός. Ένας κινέζος τρώει μια νυχτερίδα και μετά από μερικούς μήνες η παγκόσμια οικονομία καταρρέει. Very Happy


Τα χαοτικά φαινόμενα εξελίσσονται μεν απρόβλεπτα αλλά το πλαίσιό τους είναι ντετερμινιστικό.Αν πω,όμως,πως τρώγοντας νυχτερίδα θα γίνω νυχτερίδα, βρίσκομαι εκτός ντετερμινισμού και η ζωή χωρίς κάποιο ελάχιστο όριο κανονικότητας θα ήταν ή ακατανόητη ή κόλαση.



Tesla έγραψε:

Γενικά τα άπειρα είναι τεράστια σπαζοκεφαλιά και είναι πολύ δύσκολα να τα μελετήσουμε με τη συμβατική λογική που έχουμε χτίσει μέχρι τώρα.


Έχουμε κι άλλη; Έστω ότι υπάρχει ... προφανώς θα ήταν μια ευρύτερη λογική που θα μπορούσε να εξηγήσει και τα παράδοξα των απείρων στη δική μας . Τότε,όμως,θα υπήρχαν κοινοί λογικοί κανόνες που θα μετασχηματίζουν το παράδοξο σε κατανοητό. Άρα δεν θα ήταν άλλη λογική αλλά άλλη θεωρία περί παραδόξων εντός της λογικής μας.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center