Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ .
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 13, 2019 2:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ατελείς όντας άνθρωποι,αλλά σοφοί άνθρωποι.Η ατέλεια μέσω της γνώσης και της αγάπης τους οδήγησε στην αρετή .Αλλά η αρετή δεν είναι τελειότητα,είναι καθημερινός μόχθος και ευθύνη παράλληλα,βέβαια,με το αίσθημα της αξιοπρέπειας.


Ποια αρετή ,ονόμασέ την ,για να σε αντιληφθώ .

Υποθέτω ότι εννοείς την σοφία ?


Σοφία,δικαιοσύνη,θάρρος,σωφροσύνη.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 798

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 13, 2019 3:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτη η αρετή δεν έχει σημείο τελειοποίησης, πληρότητας ?
Παραμένει στους ανθρώπους, που μοχθουνε για την αιώνια αλήθεια, ατελής σε όλη την διάρκεια της ζωής μας ?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 13, 2019 9:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ακόμα και ο πιο ενάρετος μπορεί να βρεθεί σε ηθικά διλήμματα,για τα οποία οι αρχές του και η παιδεία του δεν μπορούν να τον βοηθήσουν να εκτιμήσει σε ποιο αντιστοιχεί το μεγαλύτερο τίμημα.Αυτό δεν είναι ατέλεια;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 14, 2019 10:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
gianiss έγραψε:

Ο τρόπος που κατασπαράσσεται μια Ζέμπρα στην Αφρικανική σαβάνα από μια αγέλη αφρικανικών σκύλων είναι πάρα πολύ επώδυνη για την “δύστυχη” Ζέμπρα ..... και πολύ καλή για τα “κακά” ....τα αιμοβόρα σκυλιά ...
Ποια είναι η “αλήθεια” για σένα , η δική σου αλήθεια αυτή που εσύ υπηρετείς όπως λες, για την μείωση της δυστυχίας των άλλων?
Ποιον άλλων ?
Των πλησίον σου?
Μόνο ο άνθρωπος υπάρχει στο φυσικό κόσμο σου?
...
Δεν νοούνται αντικειμενικά αυθύπαρκτες στον φυσικό μας κόσμο.



1) Ο πόλεμος για την επιβίωση στην άγρια φύση δεν είναι ανήθικος γιατί δεν έχει ως αυτοσκοπό τον πόνο του θύματος...τις περισσότερες φορές πεθαίνει σε λίγα λεπτά...ή την συνειδητή εκμετάλλευση του θύματος αλλά την αναπόδραστη ανάγκη της επιβίωσης.

2) Η αλήθεια της φύσης είναι η μόνη αντικειμενική αλήθεια,λοιπόν,δηλαδή να ζεις μειώνοντας όσο είναι δυνατόν μέσω του Λόγου τη δυστυχία γύρω σου.Η αντίθετη κατεύθυνση είναι η ανηθικότητα και η παρά φύσιν ζωή.Οσο ο άνθρωπος ωθείται από άγνοια και παράλογους φόβους ή υπέρμετρες επιδιώξεις θα ζει παρά φύσιν κι όχι αληθινά,κατά φύσιν.


Έχεις επιδερμική γνώση της φυσικής ζωής , για τον λόγο αυτό την θεωρείς “άγρια” .

Η συμπεριφορά των όντων είναι φυσιολογική , δεν είναι ούτε άγρια ούτε ήρεμη, ούτε κακή ούτε καλή, ούτε ηθική ούτε ανήθικη.
Αυτοί είναι χαρακτηρισμοί που αποδίδει ο άνθρωπος , όπως σε κάθε περίπτωση τους αντιλαμβάνεται .

Την περασμένη εβδομάδα ,- παράδειγμα-, ένα ζευγάρι λεόντων κατασπάραξε κάποιον .... “φιλόζωο”.
Είχε πάρει τα ζώα μικρά στην “φάρμα” του. Τα τάιζε και έπαιζε μαζί τους για τρία χρόνια, θεωρώντας αφελώς, ότι είναι κατοικίδια .
Οι λέοντες έδρασαν φυσιολογικά , ο άντρας εκείνος ήταν αφύσικος.
Κάποιοι .... “αγανακτισμένοι” απαιτούσαν να θανατωθούν τα .... άγρια θηρία.



Πάμε στο άλλο θέμα .... “ηθικής” στην φύση που ανέφερες.

Οι μπαμπουίνοι είναι είδος πιθήκου με ουρά , που έχει κατέβει από τα δέντρα και ζει κυρίως στο έδαφος . Τα βράδια κοιμάται στα δέντρα.
Τα ζώα αυτά ζουν σε ομάδες 10 – 30 ατόμων, έχουν κοινωνική ιεραρχία, διακριτή και στα αρσενικά και στα θηλυκά . Υπάρχει δηλαδή κυρίαρχο αρσενικό και κυρίαρχο θηλυκό , υπάρχουν και ευνοούμενοι αλλά και οι παρατρεχάμενοι καθώς και τα παιδιά.
Τα θηλυκά όταν ενηλικιωθούν έχουν έχουν κάθε μήνα περίοδο μέχρι να συλλάβουν , όπως ακριβώς και οι γυναίκες .
Αυτό σημαίνει , πώς όπως και στον άνθρωπο , δεν υπάρχει ειδική περίοδος αναπαραγωγής και τα ζώα ζευγαρώνουν οποτεδήποτε.
Το κυρίαρχο αρσενικό (μπορεί να υπάρχουν 2 ή 3 αν η ομάδα είναι μεγάλη) ζευγαρώνει με όποιο θηλυκό θέλει , αλλά προτιμά τα κυρίαρχα θηλυκά που είναι και τα ποιο “ωραία” στα στάνταρ των μπαμπουίνων.

Το πρόβλημα στην κοινωνία τους είναι , λόγο του ελεύθερου κύκλου γονιμότητας των θηλυκών , ότι ο πατέρας δεν μπορεί να είναι βέβαιος ότι το παιδί είναι δικό του (γεννάται συνήθως ένα)
Έτσι αν το κυρίαρχο αρσενικό (όχι τα άλλα αρσενικά) έχει αμφιβολίες για το παιδί του , δεν έχει κανένα πρόβλημα να το θανατώσει .
Σε αυτή την περίπτωση , το κυρίαρχο θηλυκό , που αποστερείται βίαια την μητρότητα, κλέβει με το έτσι θέλω το νεογέννητο ενός άλλου κατώτερου θηλυκού, και το φροντίζει αυτή.

Ποιο το “ηθικό” δίδαγμα ?

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 798

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 14, 2019 11:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ακόμα και ο πιο ενάρετος μπορεί να βρεθεί σε ηθικά διλήμματα,για τα οποία οι αρχές του και η παιδεία του δεν μπορούν να τον βοηθήσουν να εκτιμήσει σε ποιο αντιστοιχεί το μεγαλύτερο τίμημα.Αυτό δεν είναι ατέλεια;



Ήδη απάντησα ότι οι έννοιες είναι ατελής ,διότι αγνοούμε ως ανθρωπότητα τον τρόπο της φύσης με τον οποίο λειτουργεί απρόσκοπτα ,επομένως κάθε έννοια αναβαθμίζεται ,εξελίσσεται και δεν φτάνει ποτέ στην πληρότητα ,την τελειότητα. Τι νόημα έχει να δούμε ποια είναι η λιγότερο ατελής ?
Το ερώτημά μου ήτανε περιττό.Mr. GreenEmbarassed
Από την άλλη αν τελειοποιηθεί μια έννοια ,παύει να εξελίσσεται.
Στην αγάπη εκτιμώ ότι βρίσκεται η απάντηση .
Δηλαδή δύο άτομα να κατορθώσουν να συμπεριφέρονται ως ένα .
Αυτό έγραψες ότι εσύ το κατόρθωσες ,η εγώ το αντιλήφθηκα εσφαλμένα .
Αν όντας δύο άτομα μπορούν να ενοποιηθούν ,να αγαπηθούν μέχρι το βαθμό ,όπου αμφότερα να μην ξεχωρίζουν τον εαυτό τους ,αλλά να βλέπουν έναν και μοναδικό εαυτό ενοποιημένο ,τότε μπορούμε να πούμε ότι αυτό είναι απρόσκοπτη εκδήλωση ,συμπεριφορά ,όπως ,η ακριβώς, όπως αυτή της φύσης .
Θίξαμε τις αιτίες που η ανθρωπότητα αδυνατεί να το πετύχει σε καθολικό επίπεδο .
Βγαίνει το συμπέρασμα ότι η αγάπη είναι η δύναμη ενοποίησης που μπορεί να οδηγήσει την ανθρωπότητα στην μέγιστη εφικτή ενότητα ,ώστε να ελαττωθεί στο ελάχιστο η δυστυχία μας .
Παραμένει όμως ένα ερώτημα να απαντηθεί .

Πως ,με ποιον τρόπο δύο άτομα σε μια κοινωνία πράγματι φτάνουν σε αυτήν την ενότητα ,παρότι ζούνε όπως όλη η ανθρωπότητα πάρα φύσιν ,μακριά από την φύση ?
Αν αυτή η αντίληψή μου εμπεριέχει κάποιο ,η κάποια λάθη ,θα επιθυμούσα να μου τα δείξεις ….,,,, Smile
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 14, 2019 2:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Η συμπεριφορά των όντων είναι φυσιολογική , δεν είναι ούτε άγρια ούτε ήρεμη, ούτε κακή ούτε καλή, ούτε ηθική ούτε ανήθικη.
Αυτοί είναι χαρακτηρισμοί που αποδίδει ο άνθρωπος , όπως σε κάθε περίπτωση τους αντιλαμβάνεται .


Δεν είπα ότι το άγριο είναι το ανήθικο.Είπα ότι η φύση είναι ηθική επειδή ο σκοπός της δεν είναι η μεγιστοποίηση του πόνου και του θανάτου αλλά η επιβίωση με το μικρότερο δυνατό τίμημα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 14, 2019 2:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:


Βγαίνει το συμπέρασμα ότι η αγάπη είναι η δύναμη ενοποίησης που μπορεί να οδηγήσει την ανθρωπότητα στην μέγιστη εφικτή ενότητα ,ώστε να ελαττωθεί στο ελάχιστο η δυστυχία μας .



Μάλλον εννοείς τη δικαιοσύνη,γιατί αγάπη μπορείς να έχεις και χωρίς δικαιοσύνη...είναι πιο ολοκληρωμένη κατάσταση η δικαιοσύνη,είναι η αγάπη με τη γνώση μαζί.
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:

Παραμένει όμως ένα ερώτημα να απαντηθεί .[/i]
Πως ,με ποιον τρόπο δύο άτομα σε μια κοινωνία πράγματι φτάνουν σε αυτήν την ενότητα ,παρότι ζούνε όπως όλη η ανθρωπότητα πάρα φύσιν ,μακριά από την φύση ?
Αν αυτή η αντίληψή μου εμπεριέχει κάποιο ,η κάποια λάθη ,θα επιθυμούσα να μου τα δείξεις ….,,,, Smile


Αν έχουν αγαπηθεί στα παιδικά τους χρόνια και η κοινωνία δεν τους προσφέρει συνθήκες εξαθλίωσης,ενεργοποιείται αυτό το συναίσθημα φυσικά ... αγαπάς οικογένεια,φίλους ή ερωτεύεσαι...για να μην καταντήσει ,όμως,η αγάπη συνήθεια ή ιδιοκτησία,θα πρέπει ο καθένας να μπορεί να ζει και μόνος του,να τα έχει καλά με τον εαυτό του δηλαδή ώστε οι σχέσεις αγάπης να είναι δώρο ευθύνης κι ελευθερίας.

Επειδή,όμως,ο κοινωνικός ιστός είναι αλλοτριωμένος,προσπαθούμε να υποκαταστήσουμε την χαμένη μας ανθρωπιά με τον φιλικό ή οικογενειακό περίγυρο κι αυτό είναι σοβαρό πλήγμα στην πολιτική μας φύση και το ενστικτικό μας ενδιαφέρον για τους άλλους.Ζώντας έτσι καχύποπτοι ως ιδιώτες ,η οικογενειακή και φιλική αγάπη πολλές φορές καταπίπτει σε αντικείμενο ιδιωτικής κατανάλωσης κι όχι αληθινής σχέσης.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 798

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 14, 2019 7:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Οπότε ανάλογα με την δικαιοσύνη που αποδίδει ένα άτομο, μπορουμε να πούμε,οτι διαθέτει ελάχιστη, μικρή, η μεγάλη γνώση για την αγάπη.
Η δικαιοσύνη προϋποθέτει σοφία,θάρρος,σωφροσύνη τα οποία είναι στοιχεία της αρετής.
Όλα αυτά, αν συνδυαστούν στην σωστή αναλογία, συντελούν στο να εκδηλώνεται, συμπεριφερεται ένα άτομο εναρετα.
Αν πάρουμε ένα, ένα, ξεχωριστά τα στοιχεία της αρετής, θα διαπυστωσουμε, ότι το καθένα απαιτεί από το άτομο, που θα επιδίωξη εναρετη ζωή, γνώση για διαφορετικά θέματα.
Π. Χ ψυχολογίας, διακριτικής ικανότητας, πολιτικής,ιστορίας, κοινωνιολογιας, φυσικής, θρησκείας, επιστημονική μεθοδολογία, κ.α.
Δηλαδή να γνωρίζει γενικά καλά τον φυσικό και τον τεχνητό κόσμο.
Να είναι φωτισμένος άνθρωπος και να υπερισχύουν στον χαρακτήρα του οι θετικές, από τις αρνητικές ιδιότητες.
Και η προσπάθεια που θα κάνει θα αμοιφθεί με την επίγνωση, ότι έκανε ότι μπορούσε, για να φύγει ως άνθρωπος και όχι ως θηρίο από την ζωή.
Αν αυτό είναι επαρκής αμοιβή η καλό κίνητρο, θα πρέπει ο καθένας μας να το ξεχακαθισει με τον εαυτό του.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ στις Πεμ Μάρ 14, 2019 8:56 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάρ 14, 2019 7:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
gianiss έγραψε:

Η συμπεριφορά των όντων είναι φυσιολογική , δεν είναι ούτε άγρια ούτε ήρεμη, ούτε κακή ούτε καλή, ούτε ηθική ούτε ανήθικη.
Αυτοί είναι χαρακτηρισμοί που αποδίδει ο άνθρωπος , όπως σε κάθε περίπτωση τους αντιλαμβάνεται .


Δεν είπα ότι το άγριο είναι το ανήθικο.Είπα ότι η φύση είναι ηθική επειδή ο σκοπός της δεν είναι η μεγιστοποίηση του πόνου και του θανάτου αλλά η επιβίωση με το μικρότερο δυνατό τίμημα.


Η φύση δεν είναι ούτε “άγρια” ούτε “ανήθικη”
Αυτοί είναι δικοί σου χαρακτηρισμοί και αποδίδονται στην φύση από δική σου άγνοια.
Δεν τα λέω εγώ.

Πέραν αυτών , η φύση δεν έχει κάποιο σκοπό , δεν σκέπτεται .
Ότι παρατηρούμε είναι το αποτέλεσμα απροσδιόριστων αλλαγών όπου επικρατούν αυτές μόνο που ευνοούν την σταθερότητα , επιβεβαιώνοντας την ύπαρξη του “Λόγου”

Όσο για τον πόνο και τον θάνατο είναι και αυτές “θαυμαστές”καταστάσεις που προέκυψαν , πάλι ένεκα του “Λόγου” .
Ο “πόνος” είναι το “καμπανάκι” συναγερμού των όντων , για κάποιο πρόβλημα , μια απειλή που πρέπει να αντιμετωπίσουν.
Ο “θάνατος” η καλύτερη επιλογή στον “κύκλο” της ζωής τους , που βελτιώνει την εξέλιξη του κάθε είδους , και το προσαρμόζει σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο φυσικό περιβάλλον

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 15, 2019 7:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είπα εγώ ότι η φύση σκέφτεται; Μάθε να συζητάς,ο συνομιλητής δεν είναι κατασκευή δική σου,έχει δικές του σκέψεις.

Ο πόνος και ο θάνατος ,λοιπόν,στη φύση δεν μεγιστοποιούνται...ίσα ίσα αναστέλλονται στο ελάχιστο δυνατό για την επιβίωση.Γι' αυτό η ηθική είναι ο τρόπος που λειτουργεί η φύση στο επίπεδο της ζωής,ακόμα κι αν δε σκέφτεται.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 15, 2019 7:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε:
Οπότε ανάλογα με την δικαιοσύνη που αποδίδει ένα άτομο, μπορουμε να πούμε,οτι διαθέτει ελάχιστη, μικρή, η μεγάλη γνώση για την αγάπη.
Η δικαιοσύνη προϋποθέτει σοφία,θάρρος,σωφροσύνη τα οποία είναι στοιχεία της αρετής.
Όλα αυτά, αν συνδυαστούν στην σωστή αναλογία, συντελούν στο να εκδηλώνεται, συμπεριφερεται ένα άτομο εναρετα.
Αν πάρουμε ένα, ένα, ξεχωριστά τα στοιχεία της αρετής, θα διαπυστωσουμε, ότι το καθένα απαιτεί από το άτομο, που θα επιδίωξη εναρετη ζωή, γνώση για διαφορετικά θέματα.
Π. Χ ψυχολογίας, διακριτικής ικανότητας, πολιτικής,ιστορίας, κοινωνιολογιας, φυσικής, θρησκείας, επιστημονική μεθοδολογία, κ.α.
Δηλαδή να γνωρίζει γενικά καλά τον φυσικό και τον τεχνητό κόσμο.
Να είναι φωτισμένος άνθρωπος και να υπερισχύουν στον χαρακτήρα του οι θετικές, από τις αρνητικές ιδιότητες.
Και η προσπάθεια που θα κάνει θα αμοιφθεί με την επίγνωση, ότι έκανε ότι μπορούσε, για να φύγει ως άνθρωπος και όχι ως θηρίο από την ζωή.
Αν αυτό είναι επαρκής αμοιβή η καλό κίνητρο, θα πρέπει ο καθένας μας να το ξεχακαθισει με τον εαυτό του.


Στο επίπεδο της θρησκείας ειδικά θα πρέπει ν' αναγνωρίζει το δικαίωμα της ανεξιθρησκείας,εφόσον αυτό δεν συγκρούεται με τα άλλα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα.

Στην πολιτική,πάλι,αν και χώρος όπου επικρατούν ομαδικά συμφέροντα,να προτιμάει το γενικό καλό παρά το δικό του βόλεμα.

Γενικά ,να ρωτάει με γνώμονα την αλήθεια και να βρίσκει πληροφορίες από διάφορες πηγές,τις οποίες θα διασταυρώνει λογικά.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 15, 2019 11:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ

Είπα εγώ ότι η φύση σκέφτεται; Μάθε να συζητάς,ο συνομιλητής δεν είναι κατασκευή δική σου,έχει δικές του σκέψεις.


Άντε πάλι .....
Αν φίλε μου χρησιμοποιείς λέξεις , την έννοια των οποίων αγνοείς , έχεις σοβαρό πρόβλημα επικοινωνίας.

Όταν λες η φύση έχει “σκοπό” , καταλαβαίνεις τι στην ουσία λες?
Πως θα μπορούσε φίλε μου να υπάρχει “σκοπός” χωρίς σκέψη?
Μια “σκοπούμενη” ενέργεια , προϋποθέτει ΠΑΝΤΑ “σκέψη” .

Παράθεση:
Άντε πάλι .....
Αν φίλε μου χρησιμοποιείς λέξεις , την έννοια των οποίων αγνοείς , έχεις σοβαρό πρόβλημα επικοινωνίας.

Όταν λες η φύση έχει “σκοπό” , καταλαβαίνεις τι στην ουσία λες?
Πως θα μπορούσε φίλε μου να υπάρχει “σκοπός” χωρίς σκέψη?
Μια “σκοπούμενη” ενέργεια , προϋποθέτει ΠΑΝΤΑ “σκέψη” .



Πάλι ξανά η “ηθική της φύσης”?
Φίλε μου κατάλαβε τι λες.
Ηθική χωρίς κάποιον σκεπτόμενο νου , υπάρχει?

Όσο για τον πόνο και ο θάνατο, επαναλαμβάνω και εξηγώ, είναι φυσιολογικές καταστάσεις που σχετίζονται με την εξέλιξη της ζωής και προέκυψαν σιγά σιγά σε βάθος εκατοντάδων εκατομμυρίων χρόνων προσαρμογής της ζωής σε φυσικά περιβάλλοντα που μεταβάλλονταν αργά.
Στην ιστορία της εξέλιξης των όντων πάνω στην γη, μια ιστορία πάνω από 3 δις χρόνια (σύμφωνα με παλαιοντολογικά ευρήματα) , υπήρξαν 4-5 ραγδαίες αλλαγές στο φυσικό περιβάλλον με αποτέλεσμα την εξαφάνιση του 90% των όντων που δεν κατάφεραν να προσαρμοστούν στις ραγδαίες φυσικές αλλαγές.

Η φύση δεν “στοχεύει” στην ελαχιστοποίηση του πόνου και του θανάτου και αυτό που λες επιβεβαιώνει την ελλειπή γνώση σου των συνθηκών επιβίωσης των όντων.

Η ενστικτώδης ανάγκη διαιώνισης των ειδών μέσω της αναπαραγωγής , οδηγεί τα αρσενικά σε οδυνηρές μάχες .
Η ενστικτώδης ορμή που διεγείρεται από τις ορμονικές οσμές του θηλυκού, αναστατώνει τον γάτο –για παράδειγμα- που ορμά σε ένα άλλο “αναστατωμένο” γάτο, με φανερή πρόθεση να του προκαλέσει τον μέγιστο πόνο , ώστε να φύγει τρέχοντας . Πολλές φορές τον καταδιώκει .

Από την άλλη μεριά , η διαδικασία θανάτωσης μιας ενήλικης Άλκης που μπορεί να ξεπερνά τα 500 κιλά βάρους , από μια αγέλη λύκων , δηλαδή σαρκοφάγα πολύ μικρότερα σε όγκο (10-15 φορές μικρότερα) μπορεί να διαρκέσει ακόμα και 30 λεπτά (ανάλογα του πλήθους των λύκων και του μεγέθους της Άλκης) .
Στην ουσία οι λύκοι την κατασπαράσσουν σιγά σιγά ζωντανή , ακινητοποιώντας το .... “άτυχο” ζώο , περικυκλώνοντας το.

Δεν προκύπτει με άλλα λόγια , καμία αναστολή στο ελάχιστο της διάρκειας του πόνου, όπως λες,.
Στο φυσικό περιβάλλον που ζει η Άλκης, είναι ένα “φυσιολογικό” επακόλουθο , με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν μεγαλόσωμοι θηρευτές.

Η φύση δεν ... “σκέφτηκε” να αναπτύξει εκεί μεγαλόσωμους θηρευτές ή μικρόσωμα θηράματα.

Λάθος της φύσης?
Σωστό?

Ούτε το ένα , ούτε το άλλο έχει λογική αναφορά , σε ένα φυσικό οικοσύστημα που ισορροπεί τέλεια

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 15 Φεβ 2010
Δημοσιεύσεις: 798

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 15, 2019 1:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ
Ούτε το ένα , ούτε το άλλο έχει λογική αναφορά , σε ένα φυσικό οικοσύστημα που ισορροπεί τέλεια
.

Αμάν ? Shocked
Χρησιμοποίησες την λέξη ,έννοια, τέλεια .
Οπότε το φυσικό οικοσύστημα ,στο οποίο αναφέρεσαι είναι τελειοποιημένο ?
Εκτός και αν εννοείς κάτι άλλο ,γράφοντας ότι το φυσικό σύστημα ισορροπεί τέλεια ,η την χρησιμοποιείς μεταφορικά και όχι κυριολεκτικά ;


Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ
Όσο για τον πόνο και ο θάνατο, επαναλαμβάνω και εξηγώ, είναι φυσιολογικές καταστάσεις που σχετίζονται με την εξέλιξη της ζωής και προέκυψαν σιγά σιγά σε βάθος εκατοντάδων εκατομμυρίων χρόνων προσαρμογής της ζωής σε φυσικά περιβάλλοντα που μεταβάλλονταν αργά.

Δηλαδή η ζωή δεν είναι τέλεια και εξελίσσεται ακόμη ?
Ποια η σχέση φύσης & ζωής ?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 15, 2019 4:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυθόρμητε ,δεν είναι δικές μου οι παραπομπές που σχολιάζεις.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 15, 2019 4:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Όταν λες η φύση έχει “σκοπό” , καταλαβαίνεις τι στην ουσία λες?
Πως θα μπορούσε φίλε μου να υπάρχει “σκοπός” χωρίς σκέψη?
Μια “σκοπούμενη” ενέργεια , προϋποθέτει ΠΑΝΤΑ “σκέψη” .



Δηλαδή τα λουλούδια όταν ανοίγουν για να γίνει επικονίαση ή δεν έχουν σκοπό ή σκέφτονται.(!!!!!!!!!!!!!!)

gianiss έγραψε:



Η φύση δεν “στοχεύει” στην ελαχιστοποίηση του πόνου και του θανάτου και αυτό που λες επιβεβαιώνει την ελλειπή γνώση σου των συνθηκών επιβίωσης των όντων.

Η ενστικτώδης ανάγκη διαιώνισης των ειδών μέσω της αναπαραγωγής , οδηγεί τα αρσενικά σε οδυνηρές μάχες .
Η ενστικτώδης ορμή που διεγείρεται από τις ορμονικές οσμές του θηλυκού, αναστατώνει τον γάτο –για παράδειγμα- που ορμά σε ένα άλλο “αναστατωμένο” γάτο, με φανερή πρόθεση να του προκαλέσει τον μέγιστο πόνο , ώστε να φύγει τρέχοντας . Πολλές φορές τον καταδιώκει .


Πολύ σπάνια ,όμως,σκοτώνεται! Εσένα δεν σου λέει τίποτα αυτό,εμένα με διδάσκει!

gianiss έγραψε:

Από την άλλη μεριά , η διαδικασία θανάτωσης μιας ενήλικης Άλκης που μπορεί να ξεπερνά τα 500 κιλά βάρους , από μια αγέλη λύκων , δηλαδή σαρκοφάγα πολύ μικρότερα σε όγκο (10-15 φορές μικρότερα) μπορεί να διαρκέσει ακόμα και 30 λεπτά (ανάλογα του πλήθους των λύκων και του μεγέθους της Άλκης) .
Στην ουσία οι λύκοι την κατασπαράσσουν σιγά σιγά ζωντανή , ακινητοποιώντας το .... “άτυχο” ζώο , περικυκλώνοντας το.


Δεν κρατάει τόσο πολύ τις περισσότερες φορές,ένα δάγκωμα στην καρωτίδα είναι αρκετό για έναν πολύ γρηγορότερο θάνατο.

Άρα στη φύση ο σαδισμός δεν υφίσταται.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 9 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center