Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Τρομοκρατία!
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2213
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 02, 2017 7:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

timestotimes έγραψε:
Ακουγα με προσοχή πριν απο δυο μέρες ενα φίλο που υποστήριζε ακριβως αυτό που έχει ήδη ειπωθεί. Οτι δήθεν ο κομουνισμός βρίσκεται στα λάθος χέρια και γι αυτό έχει αποτύχει. Μιλούσε λοιπόν για μια κοινωνία ίσων.. κι εγω κούναγα το κεφάλι. Αυτά τα ζήτω η εργατιά δεν μπορώ να τα καταλάβω με τίποτα. Εργάτες ίσοι μεταξύ τους, ναι. Εργάτες. Δεν βλέπω καμία ισότητα σ' αυτό όταν αυτός που οργανώνει τους εργάτες έχει τον έλεγχο χωρίς ο ίδιος να ελέγχεται. Στην πραγματικότητα η ισότητα δίνει στους άλλους την ευκαιρία να ανέβουν επίπεδο ενώ ο κομουνισμός προϋποθέτει να κατέβουν (όλοι οι άλλοι) για ένα υποτιθέμενο συνολικό συμφέρον (που ποτέ δεν είδαμε). Δώσε σε έναν άνθρωπο μια καρέκλα και θα σου πει ποιος είναι..

Και βέβαια υπήρχαν προβλήματα στην σοσιαλιστική οικοδόμιση, αντικειμενικά προβλήματα, όπως η αντίθεση πόλης και χωριού, η αντίθεση χειρονακτικής και πνευματικής εργασίας που δημιουργούσαν μια γραφειοκρατική κλίκα, το πρόβλημα της ιμπεριαλιστικής περικύκλωσης που δημιουργούσε φοβικά αντανακλαστικά αναδίπλωσης. Αυτή δεν είναι η συνολική όμως εικόνα του σοσιαλισμού.


εδω: http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=193196#193196
είχαμε κάνει μια απόπειρα, έτσι πίστευα, συνολικής κριτικής στον σοσιαλισμό. Δυστυχως η προσπαθεια αυτή απέτυχε οικτρά στα πρωτα κίολας ποστ. Προσθεσα 2-3 στοιχεία, είχα την πρόθεση να προσθέσω κιάλλα αλλά δεν βοηθήθηκα και το παρατήσαμε. Τελος πάντων, γενικότερα έναν διαλογο καλό είναι να μην τον βλέπουμε σαν μάχη.
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1743

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 02, 2017 8:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian ειλικρινά, όχι. Δεν νομίζω οτι κάποιος το βλέπει σαν μάχη. Αλλά δεν είχα στο μυαλό μου τον σοσιαλισμό ούτε και κανένα συνδικαλισμό. Όλοι λιγο πολλοί έχουμε μια προσωπική σχετική εμπειρία και πίστεψε με αυτό που έχω δει εγω είναι ένα συνολικό βόλεμα. Σήμερα δεν πίστεύω οτι μπορεί κάποιος να μη δει συμφέρον πίσω από όλα αυτά κι όσοι πραγματικά τα πίστεψαν κι ανακατεύτηκαν, απογοητεύτηκαν και τα παράτησαν. Όλα αυτά σήμερα απότελούν πλέον κατεστημένα κι όχι επαναστάσεις.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17628

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 02, 2017 8:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το ανέκδοτο με τον Χόνεκερ είναι πέρα για πέρα αληθινό...αλλιώς δε θα υπήρχε τείχος . Ή μήπως το έχτισαν για τους μετανάστες;

Το άσπρο μαύρο δε γίνεται!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4003
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 02, 2017 9:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
iason έγραψε:
troian έγραψε:
Οι κομμουνιστες θεωρουμε ανάξιο να κρυβουμε τις ιδεες και τις προθέσεις μας.


Μπαίνω στον πειρασμό να ρωτήσω: έτσι για το καλό ρώτημα, εσύ συγκεκριμένα σε ποιους από όλους τους κομμουνιστές εντάσσεσαι;

Καλοπροαίρετη αμφισβήτηση κάνουμε τώρα, μη παρεξηγηθούμε κιόλας...
αναρχοκομμουνι είμαι ρε ιανε
πάμε παρακάτω

Ηρέμησε. Είπες "εμείς οι κομμουνιστές", οπότε ρώτησα για το "εσείς", αλλά από ότι φαίνεται αυτή η πολιτική ουσία μάλλον δεν σε πολυνοιάζει. Ή να το πω αλλιώς, σε νοιάζει μόνο όταν την θεωρείς εσύ. Ή μάλλον εσείς τα "αναρχοκομμούνια"... Πας γυρεύοντας και οι άλλοι σού φταίνε μετά;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11719
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 02, 2017 9:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Exclamation ... Ουδεις φιλοσοφος αθεος .... Mr. Green Ολα τα ... ονομαζομενα νοητικα πειραματα ειναι ... απατες Mr. Green .... Η Ζωη Εχει Το Νοημα Που Της Δινεις....Exclamation
Ο κοσμος ειναι το οντως επιταχυνομενο οχημα της ΖΩΗΣ . 0.2.2.β.β.β.β.β . Ο χρονος ειναι το αποτελεσμα της αδρανειας των ΟΝΤΩΝ

troian
προς
iason

έγραψε:
αναρχοκομμουνι είμαι ...

troian
προς
Ouliathis

έγραψε:
Αν δεν έχεις διάθεση για μια έντιμη συζήτηση να με το πεις.

troian
στην
υπογραφη
του

έγραψε:
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με

Μπορεις να εισαι ο,τι θες ...

Αλλά αν θελεις εντιμη συζητηση, εξηγησε πρωτα με σαφηνεια γιατι στην υπογραφη σου εχεις ενα καθαρο χριστιανικο λογο ενω πρεπει να λες οτι εισαι αθεος λογω ιδεολογιας

Παράθεση:
" ξένος ἤμην, καὶ οὐ συνηγάγετέ με, ... " ( Ματθαιος ΚΕ, 43 )


Ο ανθρωπος ανακαλυπτει οντως παντοτε ο,τι πιστευει Mr. Green Σε ποιο υπαρκτο επιστημονικο ερωτημα απανταει ο Αϊνσταϊν με την ειδικη σχετικοτητα ; ;
Η υποθεση γινεται πίστη οταν της αφιερωνεις ενεργεια Twisted Evil Σκεψου τι πιστευεις Exclamation Η διαφορά μεταξυ του ειναι και του γιγνεσθαι ειναι η συνειδηση

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ελευθερος, αθανατος και προοδευτικος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 5686

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 04, 2017 12:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

timestotimes έγραψε:
Ακουγα με προσοχή πριν απο δυο μέρες ενα φίλο που υποστήριζε ακριβως αυτό που έχει ήδη ειπωθεί. Οτι δήθεν ο κομουνισμός βρίσκεται στα λάθος χέρια και γι αυτό έχει αποτύχει. Μιλούσε λοιπόν για μια κοινωνία ίσων.. κι εγω κούναγα το κεφάλι. Αυτά τα ζήτω η εργατιά δεν μπορώ να τα καταλάβω με τίποτα. Εργάτες ίσοι μεταξύ τους, ναι. Εργάτες. Δεν βλέπω καμία ισότητα σ' αυτό όταν αυτός που οργανώνει τους εργάτες έχει τον έλεγχο χωρίς ο ίδιος να ελέγχεται. Στην πραγματικότητα η ισότητα δίνει στους άλλους την ευκαιρία να ανέβουν επίπεδο ενώ ο κομουνισμός προϋποθέτει να κατέβουν (όλοι οι άλλοι) για ένα υποτιθέμενο συνολικό συμφέρον (που ποτέ δεν είδαμε). Δώσε σε έναν άνθρωπο μια καρέκλα και θα σου πει ποιος είναι..


Εσύ καλά τα άκουγες να λέγονται, ή αυτά που άκουγες τα σκέφτηκες και έκρινες πως αν δίκαιο ή όχι , δεν σε συμφέρει η υλοποίησή τους?

Ας το δούμε εξ αρχής θεωρητικά
Σε μια αυτάρκη κοινωνία ανθρώπων , παράγεται πλούτος και αγαθά από τα μέλη της , που τον μοιράζονται μεταξύ τους, με τον τρόπο που ορίζουν κάποιοι , ανάλογα με το πως καταλαβαίνουν δίκαιο το μοίρασμα.

Κάποιοι θεωρούν πως δίκαιο είναι , να παίρνει ο καθένας όσο μερτικό από τον πλούτο μπορεί με την ...”εφευρετικότητα” του να πάρει , δυσανάλογα πολλαπλάσιο από τις πραγματικές ανάγκες επιβίωσής του.

Άλλοι θεωρούν πως το σωστό και δίκαιο θα ήταν , να λαβαίνει κάθε πολίτης τόσο μερτικό από τον πλούτο της κοινωνίας , ανάλογα με την συνεισφορά του στην δημιουργία του πλούτου.
Εδώ έχουμε το θέμα να ορίσουμε/ζυγίσουμε την αξία της συνεισφορά διαφορετικών δραστηριοτήτων των ατόμων. Παράδειγμα , αξίζει ποιο πολύ το “έργο” του γιατρού ή του σκουπιδιάρη ?
Ποιος θα τα ορίσει αυτά?

Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι – αιθεροβάμονες - που θεωρούν σωστό και δίκαιο , να μοιράζεται ο πλούτος της κοινωνίας , σύμφωνα με τις ανάγκες επιβίωσης του κάθε πολίτη της , και το πλέόνασμα – αν υπάρχει πλεόνασμα – να μοιράζεται ίσια σε όλους

Το ερώτημα είναι....
Ποια μοιρασιά θα μπορούσε να σταθεί σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία , χωρίς να δημιουργήσει τέτοιες αντιθέσεις μεταξύ των διαφορετικών κοινωνικών τάξεων , που θα οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις ολόκληρη την ανθρωπότητα?
Κάθε χρόνο , όλος ο πλούτος που παράγεται παγκόσμια, συγκεντρώνεται σε λιγότερα χέρια .

Μπορεί να συνεχίζεται αυτό στο μέλλον , χωρίς να υπάρξει κοινωνική αντίδραση, και για πόσο?

Όσο για το αποτέλεσμα της “ισότητας” που αναφέρεις .
Ας το δούμε από την άλλη .
Ποιο σύστημα θα πρότεινες , που θα ανεβάζει σε όλους ίδια , το επίπεδο διαβίωσης ?

Αυτό το σύστημα – αν το γνωρίζεις – πες το .
Θα ήταν το ιδανικό σύστημα για μένα .
Ποιο είναι?

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1743

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 04, 2017 3:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γιάννη, ο ouliathis παραπάνω, αν παρατήρησες, μίλησε για αποκέντρωση της εξουσίας. Εσύ πάλι το γυρίζεις ξανά στην παγκοσμιοποίηση. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα που να μπορεί να είναι εφικτό σε αυτή τη βάση. Η κάθε χώρα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει τα συμφέροντα της. Κάθε τι άλλο μας έχει, μέχρι τώρα, αποδειχτει οτι ανήκει στη σφαίρα της ουτοπίας. Ευημερία έχουν οι κοινωνίες που παράγουν και δημιουργουν. DEMOCRACY.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3818
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 04, 2017 4:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
παρακάτω, απαυτο το αποσπασματικό χωρίο που έβαλες, μιλάω για ψηφοφορία των θεσεων. Αν δεν έχεις διάθεση για μια έντιμη συζήτηση να με το πεις.

Λυπάμαι ιδιαιτέρως για την απάντησή σου. Ούτε τρεις γραμμές απάντησης δεν άξιζαν για σένα για να σχολιάσεις ότι έγραψα. Δικαίωμά σου.
Όσον αφορά τις λεγόμενες ψηφοφορίες θέσεων, αν δεν έχεις καταλάβει ακόμα τι είδους ίντριγκες και τι είδους χαρτάκια και λίστες κυκλοφορούν κατά την διάρκεια τέτοιου είδους συνεδρίων, προκειμένου να περάσει - και πάντα περνάει - αυτό που θέλει η κεντρική επιτροπή, ή το όποιο ανώτατο όργανο του όποιου κόμματος, - γιατί όλα τα κόμματα πάνω κάτω έχουν την ίδια οργανωτική δομή, ανεξάρτητα του τι είδους ιδεολογία πρεσβεύουν - τότε δεν έχεις καταλάβει τίποτα απολύτως και εξακολουθείς να είσαι αφελής. Αν είχες συνειδητοποιήσει, πως δεν είναι δυνατόν ένα κόμμα, να μπορεί να απελευθερώσει μια ολόκληρη κοινωνία, αν την αλλαγή θεσμών που ευαγγελίζεται πως μπορεί κάνει, δεν την έχει κάνει πρώτα από όλα στον εαυτό του, και δεν έχει πετύχει πρώτιστα εκεί. Αυτός είναι ο κανόνας και είναι εξαιρετικά απλός. Δεν χρειάζεται φιλοσοφία για να το καταλάβει κάποιος. Αρκεί να μην είναι ιδεολογικά τυφλωμένος.
Κατά τα άλλα, οι αντιθέσεις μεταξύ πόλεων και χωριών και όλα τα σχετικά, είναι ανούσιες κουβέντες για να περνάει η ώρα, η ακόμα χειρότερα για να ξοδεύουν τον χρόνο ομιλίας τους οι πολιτικοί, χωρίς βέβαια στο τέλος να έχουν πει το παραμικρό. Κουλτούρα να φύγουμε δηλαδή, ή όπως αλλιώς μπορεί να λέγεται αυτό.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11719
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 05, 2017 11:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Exclamation ... Ουδεις φιλοσοφος αθεος .... Mr. Green Ολα τα ... ονομαζομενα νοητικα πειραματα ειναι ... απατες Mr. Green .... Η Ζωη Εχει Το Νοημα Που Της Δινεις....Exclamation
Ο κοσμος ειναι το οντως επιταχυνομενο οχημα της ΖΩΗΣ . 0.2.2.β.β.β.β.β . Ο χρονος ειναι το αποτελεσμα της αδρανειας των ΟΝΤΩΝ

gianiss έγραψε:
Σε μια αυτάρκη κοινωνία ανθρώπων, παράγεται πλούτος και αγαθά από τα μέλη της , που τον μοιράζονται μεταξύ τους, με τον τρόπο που ορίζουν κάποιοι , ανάλογα με το πως καταλαβαίνουν δίκαιο το μοίρασμα

Πλουτος δεν παραγεται με την εννοια του χρηματος ή άλλου τεχνητου μεσου που απεικονιζει ποσοτητα συμβατικη αγαθων

Σε μια κοινωνια μονο αγαθα παραγονται, τα οποία ανταλλασονται μεταξυ των μελων της, κατοπιν αμοιβαιας συμφωνιας

Το χρημα εχει εφευρεθει ως μεσο διευκολυνσης των ανταλλαγων, προκειμενου να μην κουβαλαει καθε παραγωγος αυτο που παραγει μαζι του ( στο ... παζαρι )

Αν τωρα το χρημα εχει αναχθει σε πρωτευον "αγαθο" χωρις το ιδιο ως πραγμα να συμβαλει αμεσα και φυσικα στη ζωη των ατομων ή στη βελτιωση της ποιοτητας της, αυτο ειναι κομπινα των ... """εξυπνων""" ... για να δεσμευουν την ελευθερια των ατομων με το συνεχη και εντοκο βεβαια δανεισμο, χωρις οι ιδιοι να παραγουν απολυτως τιποτα στην πραγματικοτητα αμεσα ή εμμεσα καταναλωσιμο απο τον ανθρωπο ως βιολογικη οντοτητα

Ο πλουτος λοιπον με την εννοια του συσσωρευμενου χρηματος, σε καμια περιπτωση δεν αντιπροσωπευει πραγματικη παραγωγη αγαθων αν λαβουμε υποψη τη διακυμαση των τιμων στο εμποριο, το χρηματιστηριο και κυριως το γεγονος οτι αυτοι που κοβουν το χρημα και το ριχνουν στην αγορα διευκολυνοντας υποτιθεται τις συναλλαγες, μπορουν να κοβουν οσο χρημα θελουν και όποτε θελουν και αρα να εχουν οσο πλουτο θελουν χωρις κανενας να μπορει να τους ελεγχει


        Παραδειγμα ( που εχω ξαναπει στο παρελθον )

        Η ευρωπαϊκη κεντρικη τραπεζα που κοβει και διαχειριζεται το ευρω για λογαριασμο της ευρωπαϊκης ενωσης, το δανειζει με τοκο στα μελη της ...

        ... Που θα βρουν ομως οι δανειζομενοι τα παραπανισια ευρω του τοκου για να τα επιστρεψουν στην τραπεζα μαζι με το αρχικο κεφάλαιο, αφου η ιδια ( η τραπεζα ) εχει το καρπουζι εχει και το μαχαιρι ;

        Αρα οι δανειζομενοι ειναι απο χερι καταδικασμενοι

        Δεν το βλεπουν οι "ισχυροι" αυτο ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
        Το βλεπουν ...
        ... αλλά τι να κανουν ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
        Να χασουν τον ελεγχο που ασκουν χρηματικα στη ζωη και το μελλον των ανθρωπων ;
        "Αστεια" πραγματα ( γι΄αυτους )


Και ... ξερω οτι μερικοι βολεμενοι με την παραπανω αντιληψη περι του πλουτου ( και οχι απλοι και συμβατικοι καθημερινοι χρηστες του ) θα αντιδρασουν, εξαρτημενοι ουσιαστικα απο την ιδεα του και την ψευδαισθηση της δυναμης που αυτος δινει πανω στους ανθρωπους...
... αλλά ... αυτη ειναι η αληθεια για τον πλουτο


Τα ιδια και απαραλλαχτα συμβαινουν σε ολες τις κοινωνιες που εχουν βασισει την ευημερια τους πανω στη τεχνητη παραγωγη του χρηματος την τεχνηεντως επιβληθεισα πανω στους λαους


Η λυση ποιά ειναι ;

Το κρατος ειναι αυτο που κοβει το χρημα και το μοιραζει στους πολιτες του διευκολυνοντας τις συναλλαγες τους, ανανεωνοντας καθε τοσο την ποσοτητα του χρηματος που κυκλοφορει οταν απο την πολυχρησια κατα την κινηση του απο χερι σε χερι καθισταται δυσχρηστο

Κατα συνεπεια το κρατος σε καμια περιπτωση δεν ( πρεπει να ) φορολογει τους πολιτες του ( η φορολογια ειναι απαραιτητη, με την εννοια της συμβολης του καθε παραγωγου αφομοιωσιμων ανθρωπινα αγαθων στην κοινωνικη ευημερια, την οποία πρεπει να διαχειριζεται εντιμα και αποκλειστικα η πολιτεια ) περισσοτερο απο ο,τι αναλογει στην πραγματικη παραγωγικη τους και απορροφομενη βεβαια απο την κοινωνια ικανοτητα τους πατασσοντας αμειλικτα καθε περιπτωση δημοσιας διαφθορας


Ο ανθρωπος ανακαλυπτει οντως παντοτε ο,τι πιστευει Mr. Green Σε ποιο υπαρκτο επιστημονικο ερωτημα απανταει ο Αϊνσταϊν με την ειδικη σχετικοτητα ; ;
Η υποθεση γινεται πίστη οταν της αφιερωνεις ενεργεια Twisted Evil Σκεψου τι πιστευεις Exclamation Η διαφορά μεταξυ του ειναι και του γιγνεσθαι ειναι η συνειδηση

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ελευθερος, αθανατος και προοδευτικος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 5686

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 05, 2017 11:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

timestotimes έγραψε:
Γιάννη, ο ouliathis παραπάνω, αν παρατήρησες, μίλησε για αποκέντρωση της εξουσίας. Εσύ πάλι το γυρίζεις ξανά στην παγκοσμιοποίηση. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα που να μπορεί να είναι εφικτό σε αυτή τη βάση. Η κάθε χώρα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει τα συμφέροντα της. Κάθε τι άλλο μας έχει, μέχρι τώρα, αποδειχτει οτι ανήκει στη σφαίρα της ουτοπίας. Ευημερία έχουν οι κοινωνίες που παράγουν και δημιουργουν. DEMOCRACY.


Εγώ εξετάζω την παγκόσμια κοινωνία και προσπαθώ να προσδιορίσω την εξέλιξή της συνολικά
Ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία , πάνω από χώρες , κράτη , έθνη, που ωστόσο όμως υπάρχουν και υποστηρίζουν όπως λες η κάθε χώρα , τα δικά της συμφέροντα.
Και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα , καθώς τα συμφέροντα του ενός συγκρούεται πολλές φορές με τα συμφέροντα κάποιων άλλων.
Τα καλά και συμφέροντα εμάς , είναι η αιτία όλων των κακών .
Η κοινωνία των ανθρώπων , δεν μπορεί να βαδίσει σωστά για πολύ καιρό καθοδηγούμενη από τα συμφέροντα του ενός και του άλλου , καθώς έχει πλέον αναπτύξει όπλα μαζικής καταστροφής , ικανά να αφανίσουν 10 φορές , κάθε μορφής ζωή στον πλανήτη.

Ουτοπία είναι να φαντάζεται μια χώρα , πως μπορεί να παράγει και να αναπτύσσεται ιδανικά και αρμονικά, απομονωμένη από τον υπόλοιπο κόσμο.

Αν δεν βρούμε λύσεις – χωρίς συμφέροντα – η ανθρωπότητα έχει το πολύ άλλα 200 χρόνια ζωής.
Αυτό σκέφτομαι , και αυτό φοβάμαι θα είναι το μέλλον του πολιτισμού και της τεχνολογίας μας . .

Ουσιαστικά νομίζω πως αυτό είναι και το μέλλον κάθε προηγμένου πολιτισμού στο σύμπαν.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1743

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 05, 2017 2:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πως γίνεται ρε Γιάννη να ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία , πάνω από χώρες , κράτη , έθνη, όπως λες, και ταυτόχρονα να υποστηρίζει η κάθε χώρα τα δικά της συμφέροντα? Και μη πας μακριά. Η χώρα μας υποστηρίζει τα συμφέροντα της ή μήπως έχει φτάσει να υποστηρίζει συμφέροντα άλλων??? Επιπλέον, νομίζω οτι έχουν ήδη αναφέρει αρκετά εδώ σε σχέση με το νόημα της δημοκρατίας. Όποιος θέλει να καταλάβει τι σημαίνει αυτός ο όρος νομίζω οτι μπορεί. Ασε τις μελλοντολογίες Γιάννη. Δεν ωφελούν πουθενά.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 5686

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 05, 2017 7:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μωρέ γίνεται και παραγίνεται

Πρώτα πρώτα , τι σχέση έχει η δημοκρατία , με αυτά που λέω εγώ?

Για τα “συμφέροντα” , όπως τα λες μιας χώρας , προφανώς δεν έχεις καταλάβει ότι αυτά “καθορίζονται” από τα συμφέροντας των πολυεθνικών , .... “τις αγορές”, τα “Φανς” όπως λένε , που συνεχώς γιγαντώνονται, πάνω από τα κράτη / έθνη και ορίζουν τις τύχες των λαών τους , ανάλογα τον φυσικό “πλούτο” , που θέλουν να απομυζήσουν στην κάθε περίπτωση .
Έτσι δημιουργούν εντάσεις (εσωτερικές ή εξωτερικές ) , για τα δικά τους συμφέροντα .

Όσο για το μέλλον μιας τεχνολογικά ανεπτυγμένης κοινωνίας , είναι ένα αντικείμενο που με ενδιαφέρει πολύ , και το εξετάζω σε πολλά επίπεδα.
Είναι κάτι που ανησυχώ , όχι για τον εαυτό μου , αλλά για τα παιδιά και τα παιδιά των παιδιών μου.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2213
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 05, 2017 7:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

timestotimes έγραψε:
troian ειλικρινά, όχι. Δεν νομίζω οτι κάποιος το βλέπει σαν μάχη. Αλλά δεν είχα στο μυαλό μου τον σοσιαλισμό ούτε και κανένα συνδικαλισμό. Όλοι λιγο πολλοί έχουμε μια προσωπική σχετική εμπειρία και πίστεψε με αυτό που έχω δει εγω είναι ένα συνολικό βόλεμα. Σήμερα δεν πίστεύω οτι μπορεί κάποιος να μη δει συμφέρον πίσω από όλα αυτά κι όσοι πραγματικά τα πίστεψαν κι ανακατεύτηκαν, απογοητεύτηκαν και τα παράτησαν. Όλα αυτά σήμερα απότελούν πλέον κατεστημένα κι όχι επαναστάσεις.

Ίσως, ίσως να είναι στασιμα, παρόλαυτα μη ξεχνάς πως μπορεί για πολλά χρόνια να μη κουνιέται ρούπι η κοινωνική εξέλιξη και η ιστορία. Έτσι να φαίνεται δηλαδή, και μες σε λίγα χρόνια να κάνει άλματα σαν να πηδά αιώνες όπως οι γαλλική και οκτωβριανή επαναστάσεις. Ακόμα και τα "400 χρόνια σκλαβιάς" που σαν αφήγημα έχει το ελληνικό φαντασιακό και εδω το παίρνω σαν δεδομένο, ακόμα και αυτό φαίνεται πως δεν ήταν επιτυχημένες όλες οι εξεγέρσεις, φαινεται πως κάποιοι ήταν και βολεμένοι, κάποιοι άλλοι είχαν προσωπικό συμφέρον σαν κατσαπλιάδες. Αυτά τα στοιχεία δεν είναι τα μοναδικά της ελληνικής επανάστασης, υπάρχουν και θετικά.
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2213
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 05, 2017 7:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Παράθεση:
παρακάτω, απαυτο το αποσπασματικό χωρίο που έβαλες, μιλάω για ψηφοφορία των θεσεων. Αν δεν έχεις διάθεση για μια έντιμη συζήτηση να με το πεις.

Λυπάμαι ιδιαιτέρως για την απάντησή σου. Ούτε τρεις γραμμές απάντησης δεν άξιζαν για σένα για να σχολιάσεις ότι έγραψα. Δικαίωμά σου.
Όσον αφορά τις λεγόμενες ψηφοφορίες θέσεων, αν δεν έχεις καταλάβει ακόμα τι είδους ίντριγκες και τι είδους χαρτάκια και λίστες κυκλοφορούν κατά την διάρκεια τέτοιου είδους συνεδρίων, προκειμένου να περάσει - και πάντα περνάει - αυτό που θέλει η κεντρική επιτροπή, ή το όποιο ανώτατο όργανο του όποιου κόμματος, - γιατί όλα τα κόμματα πάνω κάτω έχουν την ίδια οργανωτική δομή, ανεξάρτητα του τι είδους ιδεολογία πρεσβεύουν - τότε δεν έχεις καταλάβει τίποτα απολύτως και εξακολουθείς να είσαι αφελής. Αν είχες συνειδητοποιήσει, πως δεν είναι δυνατόν ένα κόμμα, να μπορεί να απελευθερώσει μια ολόκληρη κοινωνία, αν την αλλαγή θεσμών που ευαγγελίζεται πως μπορεί κάνει, δεν την έχει κάνει πρώτα από όλα στον εαυτό του, και δεν έχει πετύχει πρώτιστα εκεί. Αυτός είναι ο κανόνας και είναι εξαιρετικά απλός. Δεν χρειάζεται φιλοσοφία για να το καταλάβει κάποιος. Αρκεί να μην είναι ιδεολογικά τυφλωμένος.
Κατά τα άλλα, οι αντιθέσεις μεταξύ πόλεων και χωριών και όλα τα σχετικά, είναι ανούσιες κουβέντες για να περνάει η ώρα, η ακόμα χειρότερα για να ξοδεύουν τον χρόνο ομιλίας τους οι πολιτικοί, χωρίς βέβαια στο τέλος να έχουν πει το παραμικρό. Κουλτούρα να φύγουμε δηλαδή, ή όπως αλλιώς μπορεί να λέγεται αυτό.


Εδώ έχεις ένα λάθος, δεν απελευθερώνει το κόμμα την κοινωνία και απορρώ που το έχεις ακούσει αυτό. Η κοινωνία απελευθερώνεται μόνη της μέσα από αγώνες και αίμα. Είναι τρομακτικό; Ναι είναι. Γιατί δεν θα καθήσει αυτός που έχει μάθει να ιδιοποιείται την υπεραξία της εργασίας σου να στερηθεί αυτό που έχει μάθει να κάνει, να σε ρουφάει δηλαδή το αίμα. Μιλάμε δηλαδή για αντιβία που έλεγα στις πρώτες δημοσιευσεις στην βία των εκμεταλλευτών. Επομένως δεν ελευθέρωσε ο λένιν, ο στάλιν, το κόμμα των ρώσσικο λαό και τις υπόλοιπες λαότητες που υπήρχαν στην τσαρική αυτοκρατορία, μόνοι τους το έκαναν. Το κόμμα αυτό που έκανε, ήταν ο ιστορικός του ρόλος δηλαδή ήταν να καθοδηγήσει και να οργανώσει τον λαό. Αυτός ο ρόλος του μπορεί να φανει αν συγκρίνεις τις επαναστάσεις του φλεβάρη και του οκτωβρη του 1917. Πως ο λαός ήταν ανοργάνωτος και αυθόρμητος τον φλεβάρη και η κυβερνηση κερενσκυ του την φόρεσε ενώ ο ίδιος ο λαός επαναστάτησε για να σταματήσει ο πόλεμος και πως με την καθοδήγηση και την οργάνωση του κόμματος επιτεύχθει η λαϊκή βούληση τον οκτωβρη.

Ρε συντροφε αμφισβητείς τον δημοκρατικό συγκεντρωτισμό, δηλαδή δέχεσαι πως οι θέσεις του κόμματος βγαίνουν από ψηφοφορία, πλειοψηφούν οι γραμμές της κεντρικής επίτροπής, πολιτικού γραφείου, γενικού γραμματέα (όλα αυτά είναι όργανα του κόμματος) αλλά δεν είναι δημοκρατία. Δηλαδή αν δε θέσεις προς ψηφιση τις θέσεις πως μπορείς να πεις ποιες θέσεις θα ακολουθήσεις; Οι μπολσεβίκοι και οι μενσεβίκοι ξέρεις τι σημαίνουν. Μπορείς να αποδείξεις ότι οι μπολσεβίκοι δεν ήταν μπολσεβίκοι αλλά μενσεβίκοι και το αντίστροφο; Για να μην συνεχίζω να είμαι αφελης δηλαδή.

Οι αντικειμενικές δυσκολίες στην οικοδομιση του σοσιαλισμού δεν είναι καθόλου ανούσιες κουβέντες. Ανούσιες κουβέντες είναι να οικοδομείς τον σοσιαλισμό με την βούληση και μόνο. Τότε, με τον βολονταρισμό, είτε ξεπέφτεις στον αριστερισμό και τον ρεφορμισμό του τσίπρα είτε στον ουτοπικό σοσιαλίσμο μη έχοντας γνωση των νόμων που κινούν την οικονομία όπως στην περίπτωση διάφορων ουτοπικών σοσιαλιστών, π.χ. ρομπερτ όουεν. Και στις 2 περιπτώσεις αφήνεις ανέγγιχτα και το επικοδόμημα αλλά κυρίως την βάση του οικονομικού συστήματος που πας να αλλάξεις.
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2213
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 05, 2017 8:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Παράθεση:
Πάμε λοιπόν να κριτικάρουμε τον δημοκρατικό συγκεντρωτισμό στην βάση του. Τι είναι ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός; Ο καθένας λέει την αποψη του, την αναλύει και την προωθεί μέσα στο κόμμα όταν ανοίγει ο διάλογος.


Κοινό τόπος όλων των ιδεολογιών, είτε έχουν θρησκευτικές ρίζες είτε πολιτικές, είτε και φιλοσοφικές ακόμα, είναι η κακοποίηση των λέξεων προς όφελος αυτών που υποστηρίζουν. Αυτό διότι είναι και αυτός ένας τρόπος να επιβληθούν. Δημοκρατικός συγκεντρωτισμός μας λένε, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά πως η έννοια της Δημοκρατίας απαιτεί αποκέντρωση, (εξουσιών), και σε καμία, μα σε καμία περίπτωση, συγκέντρωση. Αυτά τα δύο σε μία δημοκρατία είναι παντελώς ασυμβίβαστα μεταξύ τους. Το να μπορείς να λες την άποψή σου, δεν σημαίνει Δημοκρατία. Μπορώ και το κάνω κι εγώ αυτή την στιγμή. Μήπως αυτό σημαίνει πως ζω σε δημοκρατικό πολίτευμα και δεν το ξέρω; Η Δημοκρατία είναι κάτι πολύ βαθύτερο από αυτό και έχει σχέση με το ποιος και πως ασκεί τις εξουσίες. Στην ένδοξη εποχή του Στάλιν για παράδειγμα και που αποτελεί ακραία περίπτωση, το να εξέφραζε κανείς άποψη - που δεν ήταν ίδια με αυτή του Στάλιν εννοείται - αυτό είχε ως αποτέλεσμα η την άμεση εκτέλεση, η την έμμεση στην Σιβηρία. Πολύ λένε μα δεν είναι το ίδιο να συγκρίνουμε τον Στάλιν με τον Χίτλερ που ήτανε φασίστας, επειδή και οι δύο σκότωσαν. Δεν ξέρω, ας ρωτήσουν τους νεκρούς να τους πουν αν βλέπουν καμία διαφορά. Στην αστική δημοκρατία από την άλλη, μπορείς να μιλάς και να ξαναμιλάς όσο θες, απλά κανείς δεν θα σε ακούει. Τίποτα από αυτά δεν είναι Δημοκρατία. Άλλη βάναυση κακοποίηση λέξεων είναι η λεγόμενη δικτατορία του προλεταριάτου, όπου με την λέξη προλεταριάτο, εννοούν την κεντρική επιτροπή ενός κόμματος απαρτιζόμενο υποτίθεται από επαναστάτες προλετάριους. Άρα είναι του προλεταριάτου αυτή η δικτατορία. Ε όχι δεν είναι. Είναι η δικτατορία μιας ολιγαρχίας που προπαγανδίζει στο προλεταριάτο πως είναι φίλος του, αλλά στην πραγματικότητα είναι φίλοι μόνο μεταξύ τους, κι αυτό μέχρι να βρεθεί αυτός ο ένας που θα σουβλίσει τους υπόλοιπους φίλους, και θα μείνει αυτός μόνος ως ο καλύτερος φίλος, δηλαδή ο νέος πατερούλης Στάλιν, με το οποιοδήποτε νέο όνομα η κάλυψη. Αυτά δεν τα διδάσκω εγώ, αλλά η ίδια η Ιστορία. Κακό είναι αυτό ακριβώς, να αρνείσαι τις διδαχή που σου προσφέρει, και αντί να εξελιχθείς σύμφωνα με αυτό που σου λέει, εσύ αντίθετα να προσκολλάσαι στην θεωρία, μέχρι έως ότου η θα αναγκαστείς να εξελιχθείς, η θα σε σκοτώσει. Τελεία και παύλα. Αν δεν ήταν έτσι, τότε οι πράξεις δεν θα είχαν καμία συνέπεια, και η ανθρώπινη ελευθερία θα στερούνταν νοήματος. Δεν φταίει το κακό αυτό το ίδιο συνεπώς, αλλά οι ανθρώπινες πεποιθήσεις.

Η βάση της δημοκρατίας είναι η αρχή της πλειοψηφίας, δε θα ξανακάνουμε πολιτική και κοινωνική αγωγή.

Και βέβαια βρίσκεσαι σε δημοκρατία, αστική δημοκρατία μάλιστα. Αν δεν σαρέσει και θες να την λες αλλιώς καλώς.

Αυτά για τον στάλιν που τα έχεις ακούσει; Μεγαλύτερος ανθρωπιστής δεν πρέπει να έχει υπάρξει μέχρι σήμερα. Λάθος όμως νο τα δείχνεις επιείκεια στους εχθρούς του λαού, την επόμενη φορά δε θα κάνουμε τα λάθη του συντροφου Ιωσήφ. Ο ίδιος έχει μιλήσει για την αναδιόμενη γραφειοκρατική κλίκα στα στεγανά νερά του κόμματος, όταν αναφύονταν γραφειοκράτες τομάρια με την δηκαιολογία πως άνηκαν στο κόμμα. Και η μεγάλη καρδία του πατερούλη τους την χάριζε. Αλλά όταν πήγε το κόμμα να καθαρίσει από τέτοια ύπουλα φίδια βγήκε όλη η μαυρη αντίδραση και το είπαν "εκκαθαρίσεις-σφαγες του σταλιν". Ήταν πράγματι εκκαθαρίσεις, πήγε να καθαρίσει το κόμμα απο τους γραφειοκράτες. Δυσττυχως έγινε μιση δουλεια, μετά ήρθε ο πόλεμος και έμεινε στη μέση.

Για την δικτατορία του προλεταριάτου, έχεις την εντύπωση πως το προλεταριάτο δεν είχε συνείδηση του τι έκανε; Το κόμμα έκανε ότι έκανε ερήμην του λαού; ή μήπως στον δρόμο με τα κόκκινα λάβαρα βγήκε μια ολιγαρχία του κόμματος; Αν ήταν έτσι οι κομμουνιστές θα ήταν τουφεκισμένοι και δε θα μιλούσαμε για επανάσταση σημερα, ο κόκκινος ήλιος δεν θα είχε ανατείλει. Και δε μιλάμε μόνο για την ρωσσία, αλλά και την κίνα και την κόυβα και όπου αλλου. Εσυ μπορεί να θεωρεις το προλεταριάτο χαζό και να το υποτιμάς έτσι, εγω όμως δεν συμμερίζομαι την αποψη σου


Για την προσκόλλιση στην θεωρία, ποιος προσκολλάται στην θεωρία;
Ο ίδιος ο λένιν στο 3ο συνεδριο της κομσομόλ είπε: «Η διδασκαλία μας δεν είναι δόγμα, μα καθοδήγηση για δράση», έτσι έλεγαν πάντα ο Μαρξ και ο Ενγκελς, που δίκαια ειρωνεύονταν την αποστήθιση και την απλή επανάληψη «διατυπώσεων», ικανών στην καλύτερη περίπτωση μόνο να προδιαγράφουν τα γενικά καθήκοντα
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
Σελίδα 4 από 6

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center