Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ακραία νοημοσύνη
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3708
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 03, 2017 8:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ακραία νοημοσύνη Απάντηση με Συμπερίληψη

Την 1 Απριλίου (άκου μέρα), του 1898 γεννήθηκε ο κύριος Γουίλιαμ Τζέιμς Σίντις – William James Sidis. Ο κύριος αυτός μας λένε αυτοί που εξετάζουν το IQ των ανθρώπων, πως το αντίστοιχο δικό του ήταν από 250 έως 300. Για να καταλάβετε για τι νούμερο μιλάμε, από στατιστική άποψη, για να γεννηθεί ένας τέτοιος άνθρωπος, όλος ο πληθυσμός που έζησε ποτέ στην γη ως την σήμερον ημέρα, δεν είναι αρκετός για να υπάρξει! Κι όμως υπήρξε. Σε ηλικία 8 χρονών γνώριζε ήδη 8 γλώσσες μεταξύ άλλων άριστα και τα Ελληνικά, ήταν έτοιμος για το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, αλλά δεν τον δέχτηκαν γιατί ήταν μόλις 8 χρονών!! Τον δέχτηκαν όμως στα 11!!! Ήταν μεγάλος δηλαδή γι αυτούς τότε;
Στην ηλικία αυτή ο κύριος Σίντις ανέπτυξε ήδη μαθημστικούς τύπους για αντικείμενα μέχρι τις 7 διαστάσεις. Το μυαλό του δηλαδή ήταν ήδη έτοιμο και μπορούσε να φανταστεί αντικείμενα τόσων διαστάσεων!!!!! Για παράδειγμα, ένα τετράγωνο είναι μια σκιά ενός τρισδιάστατου αντικειμένου. Αν το τετράγωνο αυτό (που είναι δισδιάστατο βέβαια), το τραβήξουμε στις 3 διαστάσεις, ως αποτέλεσμα έχουμε έναν κύβο, που αντίστοιχα είναι η σκιά ενός 4διάστατου τέτοιου που λέγεται υπερκύβος. Μπορεί κανένας μας να τον φανταστεί; Πως δηλαδή μοιάζει ένας τετραδιάστατος υπεκύβος;; Κανείς, κι όμως αυτός έφτανε μέχρι και τις 7. Η νοημοσύνη του ήταν τέτοια, που ούτε οι καθηγητές του μπορούσαν να την αντέξουν, με αποτέλεσμα να τον διώξουν από το πανεπιστήμιο. Η νοητική απόσταση μεταξύ αυτού και του υπόλοιπου κόσμου ήταν τέτοια που του απέκλειε κάθε είδους συνενόηση μαζί του. Ως αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος, ανέπτυξε παραβατική συμπεριφορά. Οι άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και οι ίδιοι οι επιστήμονες, ήταν αδύνατον να τον καταλάβουν. Από την άλλη ο ίδιος δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί δεν τον καταλαβαίνουν!!!!! Είναι κάτι σαν ο θεός να έκανε πλάκα γι αυτό τον έφερε στον κόσμο πρωταπριλιά!!! Δεν ξέρω όμως κατά πόσον κι ο ίδιος ο γουίλιαμ το έβλεπε έτσι. Υπάρχει μάλιστα και κινηματογραφική ταινία για την ζωή του, που απ ότι είδα είναι αρκετά ακριβής, και συστήνω να την δείτε αν δεν την έχετε ήδη δει.
Ιδού η διεύθυνση
http://streamcloud.eu/uaha5iqt7sk8/good_will_hunting_1997_xvid_dvd_rip_xvid_2281a.avi.html

Αφήστε να περάσουν καμμιά 10ρια δευτερόλεπτα και μετά κάντε κλικ στο proceed video και θα δείτε την ταινία. Είναι με ελληνικούς υπότιτλους
Το ερώτημα είναι πως νομίζετε καθένας για τον εαυτό του, πως θα αντιμετώπιζε έναν τέτοιον άνθρωπο, αλλά και τι θα έπρεπε να κάνει ο ίδιος για να αντιμετωπίσει εμάς;; Για να δώσω ακόμα ένα παράδειγμα θα πω το εξής. Η νοημοσύνη ενός σκύλου στην κλίμακα του IQ είναι περίπου 7, ενός μέσου ανθρώπου από την άλλη, όπως ίσως όλοι μας εδώ μέσα, είναι μεταξύ 95 και 100. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η απόστασή του από εμάς είναι μεγαλύτερη απ ότι η δική μας από του σκύλου!!!!!! Δηλαδή μπορεί να είμαστε σκύλοι γι αυτόν;Απλά ρωτάω! Τι τελικά υπήρχε στην διάνοια αυτού του ανθρώπου, και τι μπορούμε να ελπίζουμε ότι είναι η δική μας;;;;;;;;;;;
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 16873

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 03, 2017 9:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μια στιγμή, μην ξεχνάμε πως δεν υπάρχει ευφυία χωρίς γλώσσα και γλώσσα χωρίς πολιτισμό και κοινωνικοποίηση.

Άρα ένας τόσο έξυπνος άνθρωπος ,θα έχει την ελάχιστη ταπεινότητα να αναγνωρίζει στον πολιτισμό την απαραίτητη προϋπόθεση για την εκδήλωση της ευφυίας του.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1950
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 03, 2017 10:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η αβασταχτη τραγικότητα της ευφυίας
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3708
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 1:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Μια στιγμή, μην ξεχνάμε πως δεν υπάρχει ευφυία χωρίς γλώσσα και γλώσσα χωρίς πολιτισμό και κοινωνικοποίηση.


Δεν το καταλαβαίνω ακριβώς αυτό!! Τα άτομα με παραβατική συμπεριφορά δεν ξέρουν να χειρίζονται την γλώσσα δηλαδή; Από που προκύπτει αυτό; Όσον αφορά αυτόν τον περίφημο πολιτισμό, μπορεί να τον είχε και να τον ξεπερνούσε κατά πολύ. Γνωρίζω και έναν άλλον μαθηματικό, Ινδό αυτήν την φορά, Ραμανουτζάν είναι το ονομά του, αναφέρεται μάλιστα και στην ταινία απ ότι θυμάμαι. Ο τύπος αυτός ήταν κουρελής χωριάτης, ακριβώς όπως αυτοί που βλέπετε στις τηλεοράσεις. εντελώς ανειδίκευτος στα μαθηματικά, ώσπου μια μέρα τυχαία βρέθηκε στα χέρια του, ένα βιβλιαράκι με μαθηματικούς τύπους, που περιέγραφαν διάφορα μαθηματικά προβλήματα. Ο Ραμανουτζάν όχι μόνο τα έλυσε, αλλά και μέχρι σήμερα οι μαθηματικοί προσπαθούν να καταλάβουν πως. Δηλαδή βλέπουν πως οι λύσεις του λειτουργούν, αλλά οι τύποι του περιέχουν λογικά άλματα για μας, που μας είναι δύσκολο να κατανοήσουμε. Κοινώς δηλαδή, λογικά εμπόδια που διαφαίνονται σε εμάς τους κοινούς ανθρώπους, και που πρέπει να υπερπηδήσουμε πριν οριστικοποιήσουμε μια λύση, για τον Ινδό μαθηματικό απλά δεν υπήρχαν, και έφτανε στην λύση με έναν τέτοιο τρόπο που εμάς ακόμα μας βασανίζει ακατάπαυστα. Αυτό συγνώμη αλλά μου θυμίζει πάρα πολύ την θεωρία του Σωκράτη και των πυθαγορείων, πως η γνώση είναι ανάμνηση. Δυστυχώς πέθανε νωρίς, σε μια σημαδιακή ηλικία θα έλεγα των 32 προς 33 ετών. Ως γνωστόν σε αυτήν την ηλικία με λίγους μήνες μόνο διαφορά, πέθαναν ο Αχιλλέας, ο μεγάλος θαυμαστής του ο Μέγας Αλέξανδρος, καθώς και ο Ιησούς, αλλά για τον τελευταίο θεωρώ πως του δόθηκε αυτή η ηλικία θανάτου εξ αιτίας των άλλων δύο, γιατί είχε ήδη δημιουργηθεί ο μύθος του σημαδιακού της ηλικίας. Ετσι και με μια δόση χιούμορ θα αναφέρω ακόμα έναν που πέθανε σε αυτήν την ηλικία. Πρόκειται για τον μεγάλο Μπρους Λη. Smile
Πως είναι δυνατόν ένας χωριάτης, εντελώς ανειδίκευτος στα μαθηματικά, να φτάνει στο σημείο να λύνει τα δυσκολότερα προβλήματα της εποχής, γράφοντας 4000 και πλέον θεωρήματα, και μάλιστα με τέτοιον τρόπο ώστε οι υπόλοιποι να ψαχνόμαστε ακόμα πως το έκανε;
Ποτέ μην λες ποτέ Ιωάννη. Δυστυχώς για κάποιους μπορεί και να είμαστε όπως όταν εμείς προσπαθούμε να συνεννοηθούμε με τις γάτες. Πόσο μας βοηθάει δηλαδή η ταπεινότητα εδώ προκειμένου να καταλάβουμε τι μας λένε; Νομίζω πως πρέπει να παραδεχτείς πως όχι και τόσο πολύ Smile
Ακόμα λίγο χιούμορ. Ο κύριος Γουίλιαμ Σίντις ήταν εβραιο-ουκρανός!
Εβραίος ο ένας, Ινδός ό άλλος, άσχημα τα πράγματα για μερικούς!!!!!!
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 16873

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 4:57 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σαφώς και πρέπει να χειρίζεσαι τη γλώσσα για να είσαι συνειδητά παραβατικός αλλά η κοινωνικοποίηση δεν περιορίζεται μόνο στην εκμάθηση της γλώσσας αλλά και τον έλεγχο των ενστίκτων προς όφελος της κοινωνικής συμβίωσης.

Πάντως,χωρίς κοινωνικοποίηση ,συγκεκριμένα χωρίς πνευματικά και γλωσσικά ερεθίσματα από την οικογένεια και το σχολείο δεν εκδηλώνεται η ευφυία,τουλάχιστον με τη μορφή που μας ενδιαφέρει εδώ,την κριτική και δημιουργική σκέψη που πρωτοπορεί στην επιστήμη.Ο Ραμανούτζαν,που αναφέρεις, πήγαινε κανονικά σχολείο και ανήκε σε μια οικογένεια σε προνομιούχο κάστα.Η χειρωνακτική εργασία σκοτώνει το πνεύμα.

Τα λογικά άλματα,τώρα,είναι δυνατόν να είναι πράγματι εκπληκτικά όπως είναι δυνατόν ν' αποδειχτούν και λάθος.Επίσης,μια άλλη διάνοια , ο Feymnan, έλεγε πως αν δεν μπορείς να εξηγήσεις με απλά λόγια μια επιστημονική αλήθεια...τότε δεν την έχεις καταλάβει ούτε εσύ.Δεν αμφισβητώ την ευφυία του Ραμανούτζαν αλλά δεν υπάρχουν στοιχεία που να την θέτουν σε διπολική σχέση αντίθεσης με την απλούστευση και την εκλαϊκευσή της για τους πολλούς.Η γνώση είναι ενθύμηση αλλά στον διάλογο "Μένων" κι ο δούλος είναι αυτός που διδάσκεται το πυθαγόρειο θεώρημα και μπορεί να το κατανοήσει,άσχετα αν η ευφυία του είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή του Πυθαγόρα.

Εφόσον μπορεί να υπάρξει,λοιπόν,σημείο κοινής κατανόησης ,δε θα ήταν λάθος να πούμε ότι υπάρχει και σημείο κοινής ενθύμησης της γνώσης,απλά κάποιοι τη θυμούνται πρώτοι και μας δείχνουν το δρόμο να περάσουμε κι εμείς οι υπόλοιποι.Κι απ' το πέρασμά μας ωφελούνται κι οι ίδιοι γιατί το να διδάσκεις έναν λιγότερο έξυπνο απαιτεί ακόμα μεγαλύτερη ευφυία από αυτή που χρειάζεσαι για να διδάξεις τον εαυτό σου.

Με άλλα λόγια,η ουσιαστική μας διαφορά με τις διάνοιες δεν είναι του τύπου "κοινός άνθρωπος-ζώο".Στο ζώο δεν μπορείς να διδάξεις τίποτα επιστημονικό.

Έχω την εντύπωση,λοιπόν,πως μας βλέπουν σαν μαθητές τους κι όχι σαν υποζύγια,εκτός κι αν έχουν καβαλήσει το καλάμι και νομίζουν ότι κατέβηκαν απ' τον ουρανό,όπως και μερικοί μαθητές τους ενώ είναι γκαβάδια νομίζουν πως τα ξέρουν όλα και δε δείχνουν τον πρέποντα σεβασμό και προσοχή στο δάσκαλο.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 3910
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 10:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το πρώτο πράγμα και βασικό που θεωρώ ότι πρέπει να απασχολεί όποιον θελήσει να ανιχνεύσει την ανθρώπινη "ευφυΐα", είναι η ουσία της, η ποιότητά της. Τι είναι ακριβώς η "νοημοσύνη"; Γιατί για να είμαστε σοβαροί, πρέπει πρώτα να ορίσουμε κάτι σαφώς, και μετά... να το μετρήσουμε!

Εγώ δεν καταλαβαίνω καθόλου πώς μετράνε αυτό το διαόλι που το λένε νοημοσύνη. Με τα μαθηματικά; Τα μαθηματικά είναι ένα μέρος μόνο, είναι η τεχνική βάση του ανθρώπινου μυαλού, κάτι αντίστοιχο με την ταχύτητα του επεξεργαστή σε ένα κομπιούτερ. Όμως ακόμα και το κομπιούτερ - που είναι μια απλή μηχανή, θεμελιακά υποδεέστερο του ανθρώπινου μυαλού, ως κατασκεύασμά του - ακόμη κι αυτό το πόσο καλά θα τρέξει όταν κάνεις τη δουλειά σου ως μηχάνημα δεν εξαρτάται από τον επεξεργαστή μόνο αλλά παίζουν ρόλο και η φυσική μνήμη, η εικονική μνήμη, και η κάρτα γραφικών κλπ. Επομένως όταν εμένα μου λες ρε Ουλιάδη ότι αυτός είχε 700 ή δεν ξέρω πόσο, και κάνεις και τη σύγκριση αποστάσεων σκύλου-εμάς-αυτού και τέτοια, εμένα δε μου λες τίποτα. Ελπίζω ότι δεν με παρεξηγείς αλλά καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.

Τα υπόλοιπα, περί κοινωνικοποίησης, ιδιότυπου παραβατισμού, γλώσσας, επικοινωνίας κλπ. έπονται, και οπωσδήποτε πρέπει να έπονται, αφού κατανοηθεί πρώτα η φύση της κρινόμενης ευφυΐας. Είναι δηλαδή σα να λέμε ότι μετρήσανε την ευφυΐα κάποιου που είχε πολύ υψηλότερη ευφυΐα από τη δική τους, ποιοι, αυτοί που είχαν μικρότερη από αυτόν! Καλά, είμαστε σοβαροί δηλαδή;

Το εργαλείο δηλαδή με τη οποίο τη μέτρησαν ποιος το έφτιαξε, για να έχουμε το καλό ρώτημα; Αυτός ή αυτοί; Εάν μεν το έφτιαξαν αυτοί το εργαλείο δεν είναι κατάλληλο, εάν δε το έφτιαξε αυτός τότε αυτοί δεν ξέρουν να το χειριστούν! Κάτι δεν πάει καθόλου καλά σε αυτή την ιστορία!

Εκτός βέβαια αν έκανες λάθος και δημοσίευσες το πράγμα σε λάθος χρόνο, γιατί δεν ήταν πρωταπριλιά χτες! Laughing
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 16873

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 12:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εντάξει,ρε Iason,μην κολλάς στη μέτρηση αλλά στην εκπληκτική τους δημιουργικότητα ,που μπορεί ν' αναδομεί το γνωστό ώστε να ανακαλύπτει το νέο.Αυτό το πράγμα δε διδάσκεται,πώς να το κάνουμε τώρα;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 3910
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 2:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ουσία του θέματος έτσι όπως τέθηκε είναι το "ακραίο" της νοημοσύνης. Δε διαφωνώ αλλά αυτό που ενδιαφέρει και νομίζω ότι έχει σημασία, είναι το κριτήριο αυτής της δημιουργικότητας. Εάν μόνο ο ίδιος ο "ακραίος" μπορεί να το κρίνει, τότε υπάρχει ένα θέμα, που χτυπάει στην φιλοσοφική καρδιά του φαινομένου, η φιλοσοφική αξία του πράγματος είναι εκεί ακριβώς. Φυσικά αυτό κάτω από τη λογική του ότι δεν μένουμε στον άνθρωπο-μηχανή αλλά προχωράμε στην βαθύτερη αξία του ανθρώπου. Εάν κάποιο μυαλό έχει ικανότητα συνάψεων στο μαθηματικό πεδίο, έχουμε έναν καλό σκακιστή π.χ. ή θεωρητικό των μαθηματικών, εάν όμως το πράγμα σχετίζεται με ανθρώπινες ιδιότητες εκεί πλέον το πράγμα αποκτά φιλοσοφική έννοια.

Διάβασα για τον Sidis και έμεινα με την αντιφατικότητα των μαρτυριών περί αυτού. Αυτό επιβεβαιώνει το θέμα που έβαλα για το ποιος είναι σε θέση να κρίνει ποιον. Επίσης για αυτό, υπάρχει το γεγονός ότι ο ίδιος αποκόπηκε από επιλογή από το περιβάλλον του θέλοντας να ζήσει μόνος, προφανώς γιατί η επικοινωνία με τους γύρω ήταν προβληματική, και επίσης πάλι, προφανώς επειδή η πρακτική εξουσία ουδέποτε αγαπά τα ιδιαίτερα προικισμένα άτομα, είχε και θέματα με το κατεστημένο, ακαδημαϊκό και θεσμικό, ακόμα και με τους συμφοιτητές του.

Συμφωνώ ότι δεν είναι όλα διδάξιμα στο τέλος τέλος, και αυτό είναι που θέτει νέες κοινωνικές και γνωσιολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις στα προβλήματα με τα χαρισματικά άτομα γενικά, πράγμα που υπογραμμίζει ότι το να είσαι είτε θέσει είτε φύσει διαφορετικός είναι κάτι που έχει το κόστος του, ιδιαίτερα σήμερα που η προπαγάνδα θέλει να πολώνει τους ανθρώπους μέσω της παλιάς καλής συνταγής του διαίρει και βασίλευε.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 16873

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 2:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και ο ακραίος και οι υπόλοιποι ανήκουν στην κοινή λογική:το πρωτοποριακό αναγνωρίζεται απ' όλους,έστω κι αν δεν το καταλαβαίνουν εις βάθος.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 3910
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 3:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μια κουβέντα είναι αυτό όμως. Και τι είναι *πρωτοποριακό*;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3708
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 6:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιάσονα μεταξύ της μηχανικής ευφυΐας και της ανθρώπινης υπάρχει μια σημαντική διαφορά. Η πρώτη συνίσταται στο να μπορεί να συνεχίζει να κάνει απλές μαθηματικές πράξεις, όπου το πρόγραμμα της λέει πως να το κάνει, ενω η ανθρώπινη ευφυία ανακαλύπτει πως να κάνει κάτι. Η μηχανή δεν ανακαλύπτει τίποτα, απλά επαναλαμβάνει χωρίς να κουράζεται.
Πως μετριέται τώρα αυτή; Ένα γρήγορο παράδειγμα. Αν σου πετάξω ένα μάτσο σπίρτα μπροστά σου και σε ρωτήσω πες μου πόσα είναι χωρίς να τα μετρήσεις, μπορείς να το κάνεις προφανώς μέχρι τον αριθμό πέντε. Αν σου πετάξω όμως 53 και βρεις αμέσως τον αριθμό χωρίς να τα μετρήσεις, τότε κάτι ιδιαίτερο συμβαίνει με τις εγκεφαλικές σου συνάψεις. Δεν είναι απλά ζήτημα ταχύτητας αυτό, είναι κάτι άλλο. Είναι ποιοτική διαφορά, δεν μπορείς να το πεις αλλιώς.
Και γνωρίζεις τι σημαίνει ποιότητα. Την γλώσσα επίσης, και εδώ μάλλον θα εκπλαγείτε, δεν είναι μόνο ο άνθρωπος που μπορεί να την χρησιμοποιήσει. Μπορεί να το κάνει και ένα ζώο που τον λένε πίθηκο. Είναι ικανός να χρησιμοποιήσει ένα λεξιλόγιο γύρω στις 300 λέξεις. Για να καταλάβεις τι σημαίνει αυτό, θα σου πω πως μπορείς να πάρεις έναν πίθηκο τηλέφωνο (υπάρχει σχετικό πείραμα), όπου αυτός θα ψάξει να βρεί τι χτυπάει, και εξετάζοντας το τηλέφωνο μπορεί να ακούσει και την φωνή του πειραματιστή να του λέει αύριο θα σου φέρω μια μπανάνα για παράδειγμα. Αυριο θα τον ξαναπάρει και θα του πει συγνώμη όχι σήμερα αλλά αύριο. Και ο πίθηκος θα τα καταλάβει όλα αυτά χωρίς πρόβλημα. Αυτό προυποθέτει αρκετά ικανή ευφυια πολυ μεγαλύτερη από του σκύλου, και προφανώς ο πίθηκος καταλαβαίνει και πόσο ανώτερος είναι ο άνθρωπος, και εδώ υπάρχει μια διαφορά. Δεν τον φθονεί γι αυτό, ενώ ο άνθρωπος το κάνει. Φθάνουμε τώρα στις βαθύτερες ανθρώπινες αξίες; Πως μπορούμε να μιλήσουμε γι αυτές χωρίς να αναφερθούμε σε φθηνές ηθικολογίες;Δεν ξέρω ρωτάω, χρειάζομαι και εγώ λίγο χρόνο για να το επεξεργαστώ καλύτερα το θέμα. Θα πω επίσης πως το λεξικολογικό όριο για τους περισσότερους ανθρώπους είναι γύρω στις 2000 λέξεις. Ναι μόνο!!! Αν σκεφτούμε την ρήση του βινγκεσταιν που λέει πως τα όρια του κόσμου μου είναι τα όρια της γλώσσας μου, μπορούμε τότε να φανταστούμε τι σημαίνει ανθρώπινη μαλακία, και αν σκεφτούμε επίσης πως στην ηλικία των 8 χρονών ο κύριος γουίλιαμ μιλούσε ήδη 8 γλώσσες, μπορούμε να φανταστούμε ακόμα περισσότερα!
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3708
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 6:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Τα λογικά άλματα,τώρα,είναι δυνατόν να είναι πράγματι εκπληκτικά όπως είναι δυνατόν ν' αποδειχτούν και λάθος.Επίσης,μια άλλη διάνοια , ο Feymnan, έλεγε πως αν δεν μπορείς να εξηγήσεις με απλά λόγια μια επιστημονική αλήθεια...τότε δεν την έχεις καταλάβει ούτε εσύ.Δεν αμφισβητώ την ευφυία του Ραμανούτζαν αλλά δεν υπάρχουν στοιχεία που να την θέτουν σε διπολική σχέση αντίθεσης με την απλούστευση και την εκλαϊκευσή της για τους πολλούς.Η γνώση είναι ενθύμηση αλλά στον διάλογο "Μένων" κι ο δούλος είναι αυτός που διδάσκεται το πυθαγόρειο θεώρημα και μπορεί να το κατανοήσει,άσχετα αν η ευφυία του είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή του Πυθαγόρα.


Πως θα αποδειχτούν λάθος αφού η λύση είναι σωστή;
Το απλό είναι σχετικό. Αυτό που είναι απλό για τον Ινδό μαθηματικό προφανώς δεν είναι απλό για μένα. Μηνξεχνάς επίσης πως ο ινδός όταν έλυνε τα προβλήματα, απλά τα έλυνε γι αυτόν, όχι για να τα εξηγήσει σε καθυστερημένους σαν εμένα Smile
Ο δούλος μπορεί να διδαχτεί ένα θεώρημα, γιατί είναι στο χέρι του δασκάλου του να του το διδάξει, εφόσον βέβαια ο μαθητής δέχετε να κουραστεί να το μάθει. Μπορεί όμως και να το ανακαλύψει; Αυτή είναι η διαφορά

Παράθεση:
Και ο ακραίος και οι υπόλοιποι ανήκουν στην κοινή λογική:το πρωτοποριακό αναγνωρίζεται απ' όλους,έστω κι αν δεν το καταλαβαίνουν εις βάθος.


Εδώ θα διαφωνήσω, και μάλιστα εντόνως!!!! Όχι μόνο δεν αναγνωρίζεται, αλλά καταπολεμάται κιόλας, και μάλιστα με κάθε διαθέσιμο και μη μέσον. Δες λίγο την ιστορία!!
Τα υπόλοιπα Ιωάννη νομίζω πως συμπίπτουν λίγο πολύ με την απάντησή μου στον Ιάσονα! Πάντως το επεξαργάζομαι ακόμα το θέμα, που ομολογουμένως είναι λίγο εκνευριστικό!!!!
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3708
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 6:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μόλις είδα ψάχνοντας στο internet πως υπάρχει και για τον Ινδό μαθηματικό ταινία που γυρίστηκε πρόσφατα. Θα την δω τώρα και θα επανέλθω!!!
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 16873

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 7:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:


Πως θα αποδειχτούν λάθος αφού η λύση είναι σωστή;


Όπως αποδείχτηκαν λάθος μερικές διαισθητικές λύσεις του Ραμανουτζάν.

Ouliathis έγραψε:
Το απλό είναι σχετικό. Αυτό που είναι απλό για τον Ινδό μαθηματικό προφανώς δεν είναι απλό για μένα.


Εννοείται...όμως,μπορεί να γίνει απλούστερο για τους απλούς ανθρώπους,αν ο υπερευφυής θελήσει να μοιράσει λίγη απ' τη χαρά που ένιωσε στη θέα της νέας αλήθειας.



Ouliathis έγραψε:
Μην ξεχνάς επίσης πως ο ινδός όταν έλυνε τα προβλήματα, απλά τα έλυνε γι αυτόν, όχι για να τα εξηγήσει σε καθυστερημένους σαν εμένα Smile


Αν σκέφτονταν έτσι οι υπερευφυίες ,δε θα υπήρχε εξάπλωση της παιδείας αλλά μια κάστα διανοιών ,κάτι σαν ιερείς της "απαγορευμένης γνώσης".


Ouliathis έγραψε:
Ο δούλος μπορεί να διδαχτεί ένα θεώρημα, γιατί είναι στο χέρι του δασκάλου του να του το διδάξει, εφόσον βέβαια ο μαθητής δέχετε να κουραστεί να το μάθει. Μπορεί όμως και να το ανακαλύψει; Αυτή είναι η διαφορά


Δε διαφωνώ σ' αυτό ,το οποίο δεν αναιρεί ότι μεταξύ τους έχουν ένα σημείο συναντίληψης κι όχι χάσμα αγεφύρωτο,όπως ο άνθρωπος και το ζώο.Η γλώσσα που μπορεί να μάθει ένα ζώο είναι το πολύ προνηπιακή.



Ouliathis έγραψε:
Εδώ θα διαφωνήσω, και μάλιστα εντόνως!!!! Όχι μόνο δεν αναγνωρίζεται, αλλά καταπολεμάται κιόλας, και μάλιστα με κάθε διαθέσιμο και μη μέσον. Δες λίγο την ιστορία!!


Ναι,διαχώρισα τους "μαθητές" σ' αυτούς που σέβονται και στα πολύξερα γκαβάδια.

Ouliathis έγραψε:
Αν σκεφτούμε την ρήση του βινγκεσταιν που λέει πως τα όρια του κόσμου μου είναι τα όρια της γλώσσας μου, μπορούμε τότε να φανταστούμε τι σημαίνει ανθρώπινη μαλακία, και αν σκεφτούμε επίσης πως στην ηλικία των 8 χρονών ο κύριος γουίλιαμ μιλούσε ήδη 8 γλώσσες, μπορούμε να φανταστούμε ακόμα περισσότερα!


Υπάρχει ένα μίνιμουμ πνευματικής καλλιέργειας που από εκεί και κάτω οι ηθικές αξίες είναι ετερόνομες ,καθοδηγούνται δηλαδή από φοβίες και φαντάσματα ενώ στην άλλη κατεύθυνση αυτόνομες,με βάση τη λογική και το θαυμασμό για το ωραίο και το αληθινό που ενυπάρχει στη φύση , μέχρι να κριθεί από την ίδια την κοινωνία ότι υπάρχει δυνατότητα βελτίωσής τους, ώστε ν' αλλάξουν.Δεν είναι ανάγκη να είσαι διάνοια για να βιώνεις μια τέτοια αυτόνομη ηθική,η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, δεν αποκλείει τη βαρβαρότητα αλλά την περιορίζει αισθητά.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 16873

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 04, 2017 7:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Μια κουβέντα είναι αυτό όμως. Και τι είναι *πρωτοποριακό*;


Aυτό που εξηγεί και προβλέπει φαινόμενα που το παλιό δεν μπορούσε...
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
Σελίδα 1 από 8

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center