Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Τι είναι η Αρετή;
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 3929
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 16, 2017 11:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Τι είναι η Αρετή; Απάντηση με Συμπερίληψη

Το ερώτημα μάλλον χαζό φαίνεται, αλλά ρωτώ με την πρόθεση να διαβάσω προσωπικές γνώμες. Δεν με ενδιαφέρει τι λέει ο τάδε γνωστός φιλόσοφος, ή ο άλλος. Με ενδιαφέρει να δω τι νομίζεις εσύ, πώς βλέπεις την λεγόμενη "αρετή" εσύ προσωπικά, και για σένα τον ίδιο και για τους άλλους. Πώς θεωρεί ο καθένας την αρετή, και εάν τη θεωρεί, εάν τον ενδιαφέρει και γιατί.

Βοηθητικά ερωτήματα/αναλύσεις:
α. Πώς εξελίχθηκε η αρετή μέσα στο χρόνο (βοηθάει η ετυμολογία).
β. Ποια η σχέση με τη φιλοσοφία. Είναι φιλοσοφική έννοια ή όχι;
γ. Συσχετισμός με το αξιακό σύστημα (ατομικό, συλλογικό, κοινωνικό).
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 21, 2017 9:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Τι είναι η Αρετή; Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Το ερώτημα μάλλον χαζό φαίνεται, αλλά ρωτώ με την πρόθεση να διαβάσω προσωπικές γνώμες. Δεν με ενδιαφέρει τι λέει ο τάδε γνωστός φιλόσοφος, ή ο άλλος. Με ενδιαφέρει να δω τι νομίζεις εσύ, πώς βλέπεις την λεγόμενη "αρετή" εσύ προσωπικά, και για σένα τον ίδιο και για τους άλλους. Πώς θεωρεί ο καθένας την αρετή, και εάν τη θεωρεί, εάν τον ενδιαφέρει και γιατί.

Βοηθητικά ερωτήματα/αναλύσεις:
α. Πώς εξελίχθηκε η αρετή μέσα στο χρόνο (βοηθάει η ετυμολογία).
β. Ποια η σχέση με τη φιλοσοφία. Είναι φιλοσοφική έννοια ή όχι;
γ. Συσχετισμός με το αξιακό σύστημα (ατομικό, συλλογικό, κοινωνικό).



Η "ΑΡΕΤΗ" προκύπτει στον κάθε σκεπτόμενο ορθολογιστικά άτομο ως αποτέλεσμα κρίσης του "καλου" και του "κακου " για το "εγω" του πρωτίστως και δευτερευόντως για τους αλλους.

Χωρίς φιλοσοφική διάθεση και επίπονης πολύπλευρης καλλιέργειας του ατόμου η ΑΡΕΤΗ δεν γίνεται να υπάρξει.

Η ΑΡΕΤΗ συνεπάγεται γνωσιολογική επαρκεία της φυσης των πραγματων και πνευματικής ωριμότητας για να είναι ένα από τα στοιχεια του χαρακτηρα ενός εκάστου σε ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ της εννοιας περι "ΗΘΙΚΗΣ" η οποια εχει κυριο χαρακτηριστικά της, την υπακοή στον νομο από ΦΟΒΟ τιμωριας ....ειτε ο νομος αυτος είναι ανθρώπινος ειτε "Θεικος"....
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 3929
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 21, 2017 11:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Με ενδιαφέρει το γιατί αντιπαραβάλλεις την αρετή με την ηθική. Θεωρείς ότι η ηθική αντιστρατεύεται την αρετή; Θεωρείς ότι η ηθική παράγεται από το φόβο του νόμου; Ο νόμος (ο ανθρώπινος, σε αυτόν να μείνουμε) την ηθική δεν προσπαθεί να προσεγγίσει; Υποτίθεται τουλάχιστον, και άλλο το εάν το καταφέρνει. Αυτή τη διάκριση δεν την πιάνω, το πώς αντιλαμβάνεσαι την ηθική. Η ηθική δε νομίζεις ότι είναι κομμάτι της αρετής;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 22, 2017 11:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Με ενδιαφέρει το γιατί αντιπαραβάλλεις την αρετή με την ηθική. Θεωρείς ότι η ηθική αντιστρατεύεται την αρετή; Θεωρείς ότι η ηθική παράγεται από το φόβο του νόμου; Ο νόμος (ο ανθρώπινος, σε αυτόν να μείνουμε) την ηθική δεν προσπαθεί να προσεγγίσει; Υποτίθεται τουλάχιστον, και άλλο το εάν το καταφέρνει. Αυτή τη διάκριση δεν την πιάνω, το πώς αντιλαμβάνεσαι την ηθική. Η ηθική δε νομίζεις ότι είναι κομμάτι της αρετής;


Η Ιστορια περι "ηθικης" αρχιζει και τελειωνει με τον ΦΟΒΟ Θεου -Διαβολου κλπ νοητικων φανταστικων οντοτήτων που διαχρονικα "συμμορφώνουν" συνειδησεις στο κοινωνικο κατεστημενο αξιων....

Η "ηθικη" δεν εχει να κανει με την τεκμηριωμενη επιστημονικη αληθεια των πραγματων η φαινομενων που η γνωσιολογικη "κατακτηση" αυτων συνεπάγεται φιλομαθεια ορθολογιστικης σκεψης και παιδειας που για τους περισσοτερους λαους ηταν σχεδόν αγνωστη εως απαγορευτικη διαδικασια πνευματικης λειτουργιας και παιδειας των ανθρωπων.

Οι θρησκείες "φροντιζαν" γι' αυτά τα πραγματα οπου η ελευθερια σκεψης και εκφρασης ηταν ΑΔΙΑΝΟΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΦΟΡΙΣΜΕΝΕΣ μεχρι εξωστρακισμου και θανατου καταστασεις αναλογες σαν κι' αυτές που βλέπουμε στις μερες μας από τους πολιτιστικά υποανάπτυκτους Εβραιομουσουλμανους στο θρήσκευμα Ταλιμπαν η Τζιχαντιστες.

Αρετη χωρις παιδεια δημοκρατικης ελευθερης επιστημονικης τεκμηριωμένης σκεψης και πραξης δεν μπορει να υπαρξει, σε αντιθεση με την Ηθικη που μπορει να επιβληθει μεσω νομων και κανονων (ανθρώπινης η και Θειικης έμπνευσης ...)
Η Ηθική επιβάλλεται η Αρετή κατακταται από την αντικειμενικη ΓΝΩΣΗ των πραγματων γενικως με αυτογνωσία και αυτοκριτική διαθεση.

Η διαφορα μεταξυ "ηθικης" - "αρετης" είναι πως στην πρωτη περιπτωση το ατομο υποκυπτει στην θεληση των νομων ....και στην περιπτωση της Αρετης το ατομο λειτουργει με κανονες που ο ιδιος εχει επεξεργαστεί και επιλεξει ως ΑΞΙΕΣ ικανες να του διαμορφωσουν συνειδηση να ρέπει προς το κοινωνικο και ατομικο ψυχολογικο καλο , με τις πραξεις του.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17074

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 22, 2017 2:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"...όσοι διατηρούν την ελευθερία τους το χρωστούν στη δύναμή τους... ".

Αυτοί οι Έλληνες έλεγαν σοφά πράγματα ακόμα και στον εμφύλιο πόλεμο...το απόσπασμα είναι απ' τον διάλογο Αθηναίων-Μηλίων πριν τη σφαγή.

Επομένως,maxim,δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση της ελευθερίας...η μόνη τεκμηρίωση είναι η δύναμη να μπορώ να είμαι ελεύθερος...το "μολών λαβέ" δεν είναι μαθηματικό θεώρημα για ν' αποδειχτεί...
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 22, 2017 6:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
"...όσοι διατηρούν την ελευθερία τους το χρωστούν στη δύναμή τους... ".

Αυτοί οι Έλληνες έλεγαν σοφά πράγματα ακόμα και στον εμφύλιο πόλεμο...το απόσπασμα είναι απ' τον διάλογο Αθηναίων-Μηλίων πριν τη σφαγή.

Επομένως,maxim,δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση της ελευθερίας...η μόνη τεκμηρίωση είναι η δύναμη να μπορώ να είμαι ελεύθερος...το "μολών λαβέ" δεν είναι μαθηματικό θεώρημα για ν' αποδειχτεί...


Γιαννη για όλα τα ζητήματα , από τα απλουστερα εως τα πλεον συνθετα υπαρχει παντα ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ και πολλα , παρα πολλα ψεματα που μπορει να την συνοδευουν. Θα μου πεις πως είναι δυνατον να υπαρχουν και "πολλες αληθειες" για καποιο θεμα που εξετάζουμε και που θα εξαρτάται από την εκάστοτε θεση που ο παρατηρητης μπορει να την αντιλαμβάνεται. Αποψη δικη μου είναι πως ανεξάρτητα πως ο καθενας εκφραζει την "αληθεια" του...και πως και με ποια επιχειρηματα την τεκμηριωνει μερικως η ολικως....

Η ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ θα είναι παντα ΜΙΑ.
Θα είναι το ζητουμενο ανακαλυψης της στο ολον της, οσο θα υπάρχουμε ως λογικα οντα στον πλανητη στον βαθμο που αμφιβαλουμε γι' αυτην με τα σημερινα δεδομενα.
Το "μολων λαβε" σιγουρα δεν είναι μαθηματικο θεωρημα ....Είναι και εχει όμως την ΛΟΓΙΚΗ εκφρασης της για την συγκεκριμενη συγκυρια και ΛΟΓΟΥΣ που ηθελε να πετυχει ....Μια πρόκληση στον εχθρο για να δειξει πως δεν τον φοβαται....

Η ελευθερια κερδίζεται και δεν χαριζεται από κανενα...Θελει ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ όπως μας διδαξε ο ποιητης.....Στην περιπτωση της "ΗΘΙΚΗΣ" απλα το ατομο υποτάσσεται σε δοξασιες που βολευουν αλλους....
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17074

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 22, 2017 8:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Βέβαια κι έχει τη λογική του το "Μολών λαβέ" !

Κι εγώ το θεωρώ πιο υγιές από την υποταγή αλλά δεν μπορώ να το αποδείξω σε κάποιον που υποτάσσεται γιατί θα μου αντιπαρατάξει πως η υποταγή έχει και ωφελήματα:την ησυχία,τάξη και ασφάλεια της φυλακής.

Επομένως,έρχεται η θεμελιώδης επιλογή για την αρετή ,που αναφέρει ο Θουκυδίδης,"θέλετε ησυχία ή ελευθερία;". Και σ' αυτήν την κατάσταση δεν υπάρχει παρά μόνο ο θαυμασμός για την ελευθερία και η αξιοπρέπεια του ανθρώπου ,παρόλα τα βάσανα που συνεπάγεται...

Ο θαυμασμός,όμως,δεν είναι αντικειμενική απόδειξη.,Για τον υποταγμένο που δεν μπορεί ή δε θέλει να τον νιώσει είσαι κορόιδο και βλάκας.Ακόμα κι αν υπήρχε τέτοια απόδειξη...δε θα είχε καμιά σημασία για εκείνον,όπως δε θα έχει καμιά σημασία για σένα και για μένα,αν αποδεικνυόταν ότι ο θαυμασμός αυτός είναι μια ψευδαίσθηση.Θα συνεχίζαμε στην πράξη να θαυμάζουμε την ελευθερία.

Σ' αυτό το θεμελιακό επίπεδο,λοιπόν,επιλέγουμε όχι με τη λογική αλλά με
το συναίσθημα (ο έρωτας προς το Αγαθό,που έλεγε κι ο Πλάτων,ή η έλλειψή του)...η λογική έπεται να συντονίσει τις πράξεις μας με το θεμελιώδες αυτό συναίσθημα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 3929
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 22, 2017 10:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα έλεγα ότι επειδή έχω ας αρχή μου -- και σαν αρχή αρετής και σαν ηθική αρχή Razz - να προσπαθώ να καταλάβω τη σκέψη του άλλου, θα ήθελα maxim να σε ρωτήσω.

Ανάγεις ως σημείο σου αναφοράς, την ελευθερία. Ωραία. Στον αστερισμό της αλήθειας σου - αυτής που απαιτεί αντικειμενική τεκμηρίωση -, πώς την τεκμηριώνεις αντικειμενικά την ελευθερία;

Πάμε σε πρακτική εφαρμογή: Θερμοπύλες, 480 π.Χ. Το ότι καμιά 800αριά άνδρες έκαναν ό,τι έκαναν για την ελευθερία δεν θα το αρνηθείς! Πόσο μάλλον για την αρετή, αυτό είναι αυτονόητο. Ωραία, λοιπόν, πες μου, όταν η αντικειμενική και τεκμηριωμένη επιστήμη και στρατιωτική γνώση, επιβάλλει να φύγουν αυτοί απ΄ εκεί και σαν στρατιωτικό σώμα να δώσουν μάχη σε άλλο μέρος κάτω από άλλες συνθήκες, απλά γιατί ο χαμός τους δεν θα έχει κανένα απολύτως στρατιωτικό αποτέλεσμα, αυτοί γιατί συνειδητά επιλέγουν να μείνουν ξέροντας ότι σε λίγο δεν θα είναι ζωντανοί; Τεκμηρίωση θέλω και αντικειμενική αλήθεια να μου δώσεις.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 23, 2017 8:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Θα έλεγα ότι επειδή έχω ας αρχή μου -- και σαν αρχή αρετής και σαν ηθική αρχή Razz - να προσπαθώ να καταλάβω τη σκέψη του άλλου, θα ήθελα maxim να σε ρωτήσω.

Ανάγεις ως σημείο σου αναφοράς, την ελευθερία. Ωραία. Στον αστερισμό της αλήθειας σου - αυτής που απαιτεί αντικειμενική τεκμηρίωση -, πώς την τεκμηριώνεις αντικειμενικά την ελευθερία;

Πάμε σε πρακτική εφαρμογή: Θερμοπύλες, 480 π.Χ. Το ότι καμιά 800αριά άνδρες έκαναν ό,τι έκαναν για την ελευθερία δεν θα το αρνηθείς! Πόσο μάλλον για την αρετή, αυτό είναι αυτονόητο. Ωραία, λοιπόν, πες μου, όταν η αντικειμενική και τεκμηριωμένη επιστήμη και στρατιωτική γνώση, επιβάλλει να φύγουν αυτοί απ΄ εκεί και σαν στρατιωτικό σώμα να δώσουν μάχη σε άλλο μέρος κάτω από άλλες συνθήκες, απλά γιατί ο χαμός τους δεν θα έχει κανένα απολύτως στρατιωτικό αποτέλεσμα, αυτοί γιατί συνειδητά επιλέγουν να μείνουν ξέροντας ότι σε λίγο δεν θα είναι ζωντανοί; Τεκμηρίωση θέλω και αντικειμενική αλήθεια να μου δώσεις.


Η "Ελευθερια" σκεψης και βούλησης από μονη της τεκμηριωνεται από το αποτέλεσμα και στον βαθμο που δεν υπαρχει κατι άλλο να την ανατρεψει ...

Στις Θερμοπύλες του 480 π.χ. περαν της στρατιωτικης αντιπαράθεσης υπηρχε κυριως και ο παραγοντας της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ σκοπιμότητας να λεχθει το "μολων λαβε"....Στην πολιτικη και στην στρατιωτικη τακτικη μεσολαβούν πολλοι παράγοντες που δεν είναι απαραίτητο να ακολουθούν την κοινή ΛΟΓΙΚΗ προκειμένου να επιτύχει ο σχεδιαζόμενος επιθυμητος στοχος.....

Ο στοχος δεν ηταν άλλος παρα η ενωση των Ελληνικων πολεων - κρατων κατά του κοινου εχθρου πραγμα που όπως τελικο απεδειχθει ειχε αισιο τελος, που ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΙΚΑ και να δικαιολογεί την συγκεκριμένη πραξη του Λεωνίδα ...Αν ειχε επιλεξει να υποχωρησει ο Λεωνιδας προκειμενου να σωθουν οι αντρες του....θα εδειχνε ΦΟΒΟ προς τον εχθρο και αυτό ισως επηρεαζε αρνητικα τους παντες...Όχι ισως....Πιθανότατα !!!!
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 3929
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 23, 2017 12:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εξακολουθώ να έχω κενό στο σκεπτικό σου, και προσπαθώ να το καταλάβω. Πώς μπορείς να λες ότι τεκμηριώνεται από το αποτέλεσμα, αφού όλες οι πιθανότητες ήταν εναντίον ότι και να έκαναν, δηλαδή δεν το βλέπω λογικό το να κρίνεις την τότε κατάσταση με κριτήρια εκ των υστέρων, γιατί κάλλιστα θα μπορούσε η εξέλιξη να είναι διαφορετική, και για το ότι δεν ήταν διαφορετική ακόμα και σήμερα που βλέπουμε από απόσταση την ιστορία, δεν έχει δοθεί λογική εξήγηση. Άρα η εξήγηση θα κρύβεται σε ένα πεδίο μη λογικό. Η υποχώρηση του Λεωνίδα δεν θα ήταν ένδειξη φόβου, θα ήταν λογική πράξη, ενώ αυτό που έκαναν δεν ήταν λογικό. Έχεις βέβαια ένα δίκιο στο ότι κρίνοντας εκ των υστέρων μπορούμε να εξηγήσουμε το αποτέλεσμα, αλλά δεν μπορείς να λογικοποιείς την πράξη τους καθεαυτή, γιατί αυτό που έκαναν ξεφεύγει πιο πέρα από τη λογική, και δείχνει ότι είναι δυνατόν ακόμα και με μη λογικές πράξεις να επιτευχθεί λογικό αποτέλεσμα, δηλαδή παίζει ρόλο από πιο σημείο αναφοράς κρίνει κανείς, και αυτό υποθέτω ότι θέλεις να πεις. Το συσχετίζω με το άλλο που είπες περί της ηθικής, ότι προκύπτει από το φόβο του νόμου. Δε νομίζω, το αντίθετο βλέπω, ο νόμος προέκυψε από την ηθική. Πρώτα οι ανθρώπινες ομάδες συνειδητοποίησαν την ανάγκη της ηθικής, και μετά άρχισαν να θεσπίζουν νόμους (προφορικούς σε πρώτη φάση, γραπτούς μετά) σε μια προσπάθεια να υπολοποιήσουν πρακτικά την αναγκαιότητα της ηθικής. Και πάλι εδώ καραδοκεί ένα σχήμα πρωθύστερο, το πώς εμείς κρίνουμε εκ των υστέρων την εξέλιξη βάσει της οποίας μας έφερε στη θέση να κρίνουμε ηθικά την πρακτική αναγκαιότητα. Με άλλα λόγια, η αρετή και η ηθική έχουν κοινή αφετηρία, ξεκίνησαν από τη λογική και στην πορεία απλά την ξεπέρασαν τη λογική... πρώτα η αρετή και μετά η ηθική μάλλον, ή ίσως...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 23, 2017 7:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Εξακολουθώ να έχω κενό στο σκεπτικό σου, και προσπαθώ να το καταλάβω. Πώς μπορείς να λες ότι τεκμηριώνεται από το αποτέλεσμα, αφού όλες οι πιθανότητες ήταν εναντίον ότι και να έκαναν, δηλαδή δεν το βλέπω λογικό το να κρίνεις την τότε κατάσταση με κριτήρια εκ των υστέρων, γιατί κάλλιστα θα μπορούσε η εξέλιξη να είναι διαφορετική, και για το ότι δεν ήταν διαφορετική ακόμα και σήμερα που βλέπουμε από απόσταση την ιστορία, δεν έχει δοθεί λογική εξήγηση. Άρα η εξήγηση θα κρύβεται σε ένα πεδίο μη λογικό. Η υποχώρηση του Λεωνίδα δεν θα ήταν ένδειξη φόβου, θα ήταν λογική πράξη, ενώ αυτό που έκαναν δεν ήταν λογικό. Έχεις βέβαια ένα δίκιο στο ότι κρίνοντας εκ των υστέρων μπορούμε να εξηγήσουμε το αποτέλεσμα, αλλά δεν μπορείς να λογικοποιείς την πράξη τους καθεαυτή, γιατί αυτό που έκαναν ξεφεύγει πιο πέρα από τη λογική, και δείχνει ότι είναι δυνατόν ακόμα και με μη λογικές πράξεις να επιτευχθεί λογικό αποτέλεσμα, δηλαδή παίζει ρόλο από πιο σημείο αναφοράς κρίνει κανείς, και αυτό υποθέτω ότι θέλεις να πεις. Το συσχετίζω με το άλλο που είπες περί της ηθικής, ότι προκύπτει από το φόβο του νόμου. Δε νομίζω, το αντίθετο βλέπω, ο νόμος προέκυψε από την ηθική. Πρώτα οι ανθρώπινες ομάδες συνειδητοποίησαν την ανάγκη της ηθικής, και μετά άρχισαν να θεσπίζουν νόμους (προφορικούς σε πρώτη φάση, γραπτούς μετά) σε μια προσπάθεια να υπολοποιήσουν πρακτικά την αναγκαιότητα της ηθικής. Και πάλι εδώ καραδοκεί ένα σχήμα πρωθύστερο, το πώς εμείς κρίνουμε εκ των υστέρων την εξέλιξη βάσει της οποίας μας έφερε στη θέση να κρίνουμε ηθικά την πρακτική αναγκαιότητα. Με άλλα λόγια, η αρετή και η ηθική έχουν κοινή αφετηρία, ξεκίνησαν από τη λογική και στην πορεία απλά την ξεπέρασαν τη λογική... πρώτα η αρετή και μετά η ηθική μάλλον, ή ίσως...


Ξεχνας πως Ο ΣΚΟΠΟΣ "ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ" όπως ελεγαν οι Εβραιοχριστιανοι προκειμενου να δικαιολογησουν τα εγκληματα τους κατά των αλλοπιστων.....

Επαναλαμβάνω ....Στην πολιτικη στον στρατο αλλα και στα οικονομικα ζητήματα μεσολαβούν πολλοι παράγοντες που δεν είναι απαραίτητο να ακολουθούν την κοινή ΛΟΓΙΚΗ προκειμένου να επιτύχει ο σχεδιαζόμενος επιθυμητος στοχος.....Η επιτυχία του σκοπού τεκμηριώνει την οσό παράλογη πράξη από το αποτέλεσμα.

Την ηθικη την οριζουν οι εκάστοτε ισχυροι της κοινωνιας με τους νομους και κανονες που θελουν κυρίως να υποταξουν συνειδησεις στα συμφεροντα τους. Δεν υπαρχει σταθερη ΑΞΙΑ αμεταβλητη στον χρονο από αποψη ηθικης. Μεταβάλλεται αναλογα των συνθηκων και καταστάσεων που προκυπτουν στην κοινωνια. Το χθεσινο "ηθικο" ενδεχομένως σημερα να θεωρείται ξεπερασμενο και μη αποδεκτο από την πλειοψηφια. Δεν συμβαινει το ιδιο με την ΑΡΕΤΗ που εχει διαχρονικη αξια μιας και αφορα παιδεια και όχι υποχρεωση από νομους που την επιβαλλουν.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 10913
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 23, 2017 8:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

Διαχρονικο προτυπο αρετης ο Ηρακλης με τους αθλους του, κατοπιν της επιλογης του μεταξυ αρετης και κακιας


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 3929
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 23, 2017 9:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

maxim_97 έγραψε:
...
Ωραία, νομίζω κατάλαβα τους ορισμούς σου.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 10913
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 24, 2017 9:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όποιος λεει οτι ειναι ο ανθρωπος δεν ξερει τι λεει Very Happy Very Happy & Mr. Green Mr. Green Αν μετανοησεις πριν αμαρτησεις οταν αμαρτησεις δεν θα μετανοησεις

maxim_97 έγραψε:
Την ηθικη την οριζουν οι εκάστοτε ισχυροι της κοινωνιας με τους νομους και κανονες που θελουν κυρίως να υποταξουν συνειδησεις στα συμφεροντα τους. Δεν υπαρχει σταθερη ΑΞΙΑ αμεταβλητη στον χρονο από αποψη ηθικης. Μεταβάλλεται αναλογα των συνθηκων και καταστάσεων που προκυπτουν στην κοινωνια. Το χθεσινο "ηθικο" ενδεχομένως σημερα να θεωρείται ξεπερασμενο και μη αποδεκτο από την πλειοψηφια. Δεν συμβαινει το ιδιο με την ΑΡΕΤΗ που εχει διαχρονικη αξια μιας και αφορα παιδεια και όχι υποχρεωση από νομους που την επιβαλλουν.

Εαν η ηθικη Μαξιμε οριζεται απο τους ισχυρους σε καθε εποχη και αρα ειναι κατευθυνομενη, η παιδεια οριζεται απο τους δασκαλους σε καθε εποχη, και αρα και η αρετη η εξαρτωμενη απο την παιδεια ειναι και αυτη κατευθυνομενη

Και με δεδομενο οτι η διδασκαλια και αρα η παιδεια εξαρταται απο την ηθικη του δασκαλου, η αρετη εξαρταται απο το ποιον του δασκαλου και καθοριζεται σε μεγαλο βαθμο απο τη διδασκαλια που αυτος παρεχει, μια και ο καθε μαθητης μπορει και επιλεγει διαφορετικους δασκαλους

Κατα συνεπεια η αρετη εξαρταται απο την διακριτικη ικανοτητα του καθε ανθρωπου στην επιλογη των "θετικων" επιρροων σε αυτον απο τον καθε δασκαλο που μαθητευει


"Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογενή φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην" ( Ι. Χρ. )
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 24, 2017 9:23 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΣΚΑΠΑΝΕΑ

Ο ΚΑΘΕ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ....ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΥΤΟΝΟΜΑ....ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΒΑΜΜΕΝΗ ΤΗΝ ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ.....ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΡΙΑ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ....ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΖΤΟΥΜΕΝΟ ΑΠΟ ΙΔΡΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΟΡΦΩΜΑΤΟΣ - ΚΡΑΤΟΥΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΡΑΣΟ ΚΑΝΕΙ Ο,ΤΙ ΤΟ ΒΟΛΕΥΕΙ ...

ΑΠΟΣΙΩΠΟΝΤΑΣ Η ΠΑΡΑΧΑΡΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ , ΑΦΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.....ΟΤΑΝ ΑΠΟ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 12+ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΣΚΟΤΑΔΙΣΤΙΚΑ ΜΥΘΕΥΜΑΤΑ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ....ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΣΗΣ ....ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠ' ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ....ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΙΣ ΔΟΞΑΣΙΕΣ ΤΩΝ "ΣΟΦΩΝ" ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΟΥΣ....
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center