Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η ιστορία σε κίνηση
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 15, 2016 12:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"Ρευστά" γεγονότα δε σημαίνει ,φυσικά,"αυθαίρετα". Επομένως,υπάρχει ερμηνεία πιο κοντά στα γεγονότα κι ερμηνεία "αυθαίρετη". Κι από την λογικότερη ερμηνεία εξάγεται ΚΑΙ πιθανότερη πρόβλεψη. (βλ. ανακάλυψη της Τροίας)

Κι επειδή η ανθρώπινη ιστορία σημαίνει εκούσιες ανθρώπινες πράξεις που επηρεάζουν τη ζωή μεγάλων ομάδων ανθρώπων ή όλη την ανθρωπότητα κι επειδή το εκούσιο σημαίνει "ηθικότητα" στη βάση αντικειμενικών συνθηκών ορισμού του (πολιτιστικό-οικονομικό επίπεδο ,π.χ. δε θ' απαιτούσαμε δημοκρατική ή εξουσιαστική συνείδηση στη νεολιθική εποχή,όπου η ανθρώπινη ελευθερία δε συνειδητοποιείται ακόμα,λόγω σκληρών όρων ζωής και πολιτιστικού επιπέδου και ο άνθρωπος δεν έχει απελευθερωθεί ακόμα από τη μαγική συνείδηση των φυσικών δυνάμεων),λογικό είναι να συμπεράνουμε ότι η ιστορία κινείται μέσω της εξέλιξης της γνώσης της φύσης και την εξέλιξη των οικονομικών εκείνων όρων που δημιουργούν συνθήκες ελευθερίας,η οποία ,όπως κάθε ελευθερία είναι τραγική: η ελευθερία και η αυθαιρεσία εύκολα συγχέονται κι από δω και πέρα η μαγεία απ' το συλλογικό επίπεδο μεταφέρεται στο προσωπικό ,αφού ο καθένας έχει την ευκαιρία να νομίζει ότι είναι ανώτερος απ' τους άλλους.

Συνεπεία τούτου κι έως ότου ξεπεραστεί κι αυτή η μαγική συνείδηση ,η Ιστορία θα βάφεται με αίμα.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 17, 2016 6:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Η ιστορία είναι κι αυτή, "συνομήλικε", ένα λάστιχο που ο καθένας το τραβάει καταπώς γουστάρει. Το νόημά της είναι όχι η καταγραφή-περιγραφή, όπως λες, αλλά η ερμηνεία, κι εκεί γίνεται η σφαγή. Μια σφαγή που δεν είναι παρά η συνέχιση της περιγραφής με άλλα μέσα, με μια έννοια όπως η ειρήνη είναι η συνέχιση του πολέμου με άλλα μέσα.

Αν της αφαιρέσεις αυτό το νόημα, παύει να έχει σημασία, και ουσιαστικά παύει να υπάρχει, γιατί το τι συμβαίνει παύει να έχει αξία. Η αξία συνδέεται με την ερμηνεία. Και βέβαια η ερμηνεία προεκτείνεται και στην περιγραφή, γιατί κι εκεί ο καθένας "καταγράφει" καταπώς γουστάρει.

Συνεπώς, ακόμα και τα γεγονότα είναι ρευστά σε τελική ανάλυση, κι ακόμα και στους επιστήμονες υπάρχουν διαφωνίες κι όταν δεν θα έπρεπε, η αντικειμενικότητα ακόμα και στην καταγραφή πάει περίπατο, και τελικά η ιστορία καταντάει μια ακόμα αφηρημένη έννοια που ο καθένας ερμηνεύει όπως θέλει και κατά το δοκούν και κατά τα συμφέροντα που υπηρετεί. Επομένως αν τελικά κάτι κινεί την ιστορία, αυτό είναι το αντίθετο από εκείνο που θα θέλαμε! Wink



Σε πλανά η σχετικότητα που τα ίδια γεγονότα περιγράφονται / καταγράφονται από τους ανθρώπους .
Αυτό σε κάποιο βαθμό μπορεί να οφείλεται , στη σχετικότητα του χρόνου και του τόπου , όπου το ίδιο γεγονός καταγράφεται διαφορετικά , ανάλογα με τη θέση και την κίνηση του παρατηρητή στο χώρο.
Κυρίως όμως σχετίζεται με την ιδιοσυγκρασία του παρατηρητή , καθώς αυτός θα περιγράψει τα γεγονότα.
Έτσι τα ιστορικά γεγονότα είναι άκρως υποκειμενικά , χωρίς όμως κρίνοντας από αυτό , να κάνουμε την ιστορία λάστιχο

Όσο για το “νόημα” της ιστορίας , είναι σε μεγαλύτερο βαθμό σχετικό από την ίδια την ιστορία .
Η ιστορία δεν έχει νόημα , καθώς είναι η εξέλιξη μιας σειράς απροσδιόριστων γεγονότων.
Η μελέτη της εξέλιξης των γεγονότων , σε σχέση με τις αιτίες που τα προκάλεσαν , μπορεί να της δώσει ένα νόημα , που θα είναι μόνο η άποψη του μελετητή των γεγονότων

Υ.Γ
Για την ιστορία. σε ερωτώ ... νεανία μου...
Τι σχέση έχει με το θέμα μας , η αναφορά σου σε διαφωνίες επιστημόνων
Και οι θεολόγοι διαφωνούν ,- ενώ δεν θα έπρεπε - , αλλά μην το κάνουμε ....θέμα ..

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 17, 2016 6:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

"Ρευστά" γεγονότα δε σημαίνει ,φυσικά,"αυθαίρετα".


Σημαίνει όμως , “φυσικά απροσδιόριστα" .

Παράθεση:

Συνεπεία τούτου κι έως ότου ξεπεραστεί κι αυτή η μαγική συνείδηση ,η Ιστορία θα βάφεται με αίμα.


Μα δεν έχεις καταλάβει ακόμα , πως αυτό είναι βασικό στοιχείο της ίδιας της φύσης?
Ο κόσμος – η ζωή - είναι γεμάτος αίμα , ένας διαρκής αγώνας για την επιβίωση.

Σε καμία περίπτωση δεν είναι ο κόσμος μας, “αγγελικά πλασμένος”


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 18, 2016 1:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Υ.Γ
Για την ιστορία. σε ερωτώ ... νεανία μου...
Τι σχέση έχει με το θέμα μας , η αναφορά σου σε διαφωνίες επιστημόνων
Και οι θεολόγοι διαφωνούν ,- ενώ δεν θα έπρεπε - , αλλά μην το κάνουμε ....θέμα ..
.


Για την ιστορία ρωτάς, αλλά στερείς ένα θέμα... από την ιστορία;
Οι άλλοι διαφωνούν μεταξύ τους δηλαδή, εσύ διαφωνείς με τον εαυτό σου;
Πολύ προχωρημένος! Laughing
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 18, 2016 4:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ιason έγραψε:


Σημαίνει όμως , “φυσικά απροσδιόριστα" .




Και στο forum ο ένας για τον άλλον φυσικά απροσδιόριστοι είμαστε. Υπάρχουμε,όμως,και μάλιστα υπό συγκεκριμένες αντικειμενικές συνθήκες,οι οποίες μπορούν να γίνουν γνωστές από τα λογικά συμφραζόμενα του καθενός,δηλαδή τα "ίχνη" του. Αναλογικά και στην ιστορία,τα γεγονότα αφήνουν "ίχνη",λογικά (και αρχαιο-λογικά,ειδικότερα).

ιason έγραψε:

Μα δεν έχεις καταλάβει ακόμα , πως αυτό είναι βασικό στοιχείο της ίδιας της φύσης?
Ο κόσμος – η ζωή - είναι γεμάτος αίμα , ένας διαρκής αγώνας για την επιβίωση.

Σε καμία περίπτωση δεν είναι ο κόσμος μας, “αγγελικά πλασμένος”


.


Για την επιβίωση,όχι για το ψέμα και την ψευδαίσθηση ανωτερότητας.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2016 11:02 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ωρέ Ιωάννη έμπλεξες τον κώδικα από την πολλή την κίνηση;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2016 4:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
iason

Για την ιστορία ρωτάς, αλλά στερείς ένα θέμα... από την ιστορία;


Έλα ρε συ ..σειρά...
Ρητορικό ήταν το ερώτημα .

Όλα τα παρελθόντα , εμπεριέχουν μια ιστορία , και κανείς μπαγάσας δεν μπορεί να στερήσει την ιστορία τους.
Να τα αγνοήσει , βεβαίως μπορεί , να της τα στερήσει όμως πως?
Με ποιο τρόπο θαρρείς πως θα μπορούσε κανείς να το κάνει?
Για πες ?
Έτσι κουβέντα να γίνεται.

Παράθεση:
Οι άλλοι διαφωνούν μεταξύ τους δηλαδή, εσύ διαφωνείς με τον εαυτό σου;

Οι διαφωνίες και οι συμφωνίες , είναι και αυτές γεγονότα της ιστορίας , που η καταγραφή τους , απλά τα ονομάζει , τα κάνει γνωστά στους πολλούς , δεν τα ορίζει.
Ο καθείς , γνωρίζοντας τα γεγονότα , μπορεί να κάνει προβλέψεις για τα μελλούμενα να συμβούν .
Ανάλογα την μαγκιά του “προφήτη” , μπορεί η ροή των γεγονότων που προέβλεψε , να επαληθευτεί σε μεγάλο ποσοστό .
Αυτός δεν θα είναι “ιστορικός” αλλά “προφήτης”
Εδώ κοτζάμ θεός (με την μορφή του Ιησού) διαβεβαίωνε όσους τον ρώτησαν για το τέλος του κόσμου, πως πολλοί από δαύτους θα είναι ζωντανοί , όταν θα γίνει ο μεγάλος χαμός .
Αλλά την πάτησε

Μάλλον θα έκανε την πρόβλεψη όταν ήταν στο χωριό του , και ως γνωστόν καμία προφητεία δεν πιάνει όταν γίνεται στο χωριό μας


Παράθεση:
Πολύ προχωρημένος!



Μα κάθε τι , προηγείται της “ιστορίας” του .
Δεν ξέρεις ?

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2016 4:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Και στο forum ο ένας για τον άλλον φυσικά απροσδιόριστοι είμαστε. Υπάρχουμε,όμως,και μάλιστα υπό συγκεκριμένες αντικειμενικές συνθήκες,οι οποίες μπορούν να γίνουν γνωστές από τα λογικά συμφραζόμενα του καθενός,δηλαδή τα "ίχνη" του.



Κάθε “αιτιατό” έχει την “αιτία” του .
Αυτό δεν αντικρούει την “φυσική απροσδιοριστία”, καθώς κανένα αιτιατό ,- γνωστής αιτίας- , δεν μπορεί να προσδιοριστεί εκ των προτέρων , με απόλυτη επιστημονική ακρίβεια.
Απλά μπορούμε να ορίσουμε ένα εύρος πιθανών αποτελεσμάτων/εξελίξεων , με μεγάλες πιθανότητες επαλήθευσης .

Πέραν αυτών , κάθε αιτιατό είναι υπαρκτό , μόνο και εφόσον είναι υπαρκτή και η αιτία του.
Η ιστορία θα καταγράψει κάθε αιτιατό που εντοπίζει και ενδιαφέρει κάποιον να το καταγράψει σαν ιστορικό γεγονός

Παράθεση:

Αναλογικά και στην ιστορία,τα γεγονότα αφήνουν "ίχνη",λογικά (και αρχαιο-λογικά,ειδικότερα).


Είναι θέμα λογικής.
Τα “'ίχνη” έπονται του λέοντα , δεν προηγούνται
Δεν υπάρχουν ίχνη λέοντος , χωρίς να υπάρχει ο λέων .

Παράθεση:
Για την επιβίωση,όχι για το ψέμα και την ψευδαίσθηση ανωτερότητας.



Η “επιβίωση” , - ο αγώνας για επιβίωση” είναι βασικό στοιχείο του προγράμματος ΟΛΩΝ των ζωντανών οργανισμών .
Είναι το “θαύμα” , η απλότητα που οδήγησε – και οδηγεί- στην θαυμαστή βιοποικιλότητα που παρατηρούμε στον φυσικό μας κόσμο.

Το “ψέμα” και οι “ψευδαισθήσεις” , και όλες αυτές οι “ιδέες” τους, υπάρχουν μόνο στα μυαλά των φαντασμένων ανθρώπων , αυτών που η μεγαλομανία τους , δημιούργησε ανώτερες οντότητας, μόνο και μόνο για να έχουν ένα λόγο να λένε πως οι ίδιοι διαφέρουν τελείως από τα ζώα .
Έτσι επικαλούνται πως το δημιούργημα τους , -ο θεός- , τους δημιούργησε “κατ εικόνα και ομοίωση του” , δηλαδή με τα χαρακτηριστικά στοιχεία , μιας μη υπαρκτής οντότητας .

Τα έχουμε πει τόσες φορές αυτά .

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2016 9:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Ωρέ Ιωάννη έμπλεξες τον κώδικα από την πολλή την κίνηση;


Λες;

Εγώ απλά εννοούσα ότι το ψέμα και η βία ως αυτοσκοπός είναι ο μοχλός της ιστορίας ενώ στη φύση δεν είναι αυτοσκοπός ,εξυπηρετεί την επιβίωση.

Λανθάνω;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 19, 2016 9:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Δεν υπάρχουν ίχνη λέοντος , χωρίς να υπάρχει ο λέων .




Άρα μπορούμε να προβλέψουμε ότι εφόσον είναι λέων θα έχει κι άλλα ίχνη ,τα οποία δεν έχουμε δει ακόμα και πρέπει να βρεθούν .Άρα η Ιστορία ,όσο περισσότερο είναι αντικειμενική,τόσο πιο πολλές προβλέψεις επαληθεύει.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 24, 2016 12:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Άρα μπορούμε να προβλέψουμε ότι εφόσον είναι λέων θα έχει κι άλλα ίχνη ,τα οποία δεν έχουμε δει ακόμα και πρέπει να βρεθούν .


Το λογικό συμπέρασμα “άρα” είναι , πως εφόσον υπάρχουν ίχνη λέοντος , θα υπάρχει τουλάχιστον ένας ζωντανός λέοντας .
Αν αποφασίσουμε να το ψάξουμε , θα μπορούσαμε να γράψουμε απο τα ίχνη του , την “ιστορία” του
Το σκατό του λέοντα – για παράδειγμα – μπορεί να μας δείξει τι έτρωγε ο λέων.
Επιπλέον ίχνη που ενδεχομένως βρεθούν μαζί με τα δικά του, θα μας δείξουν την “παρέα” του, και την δράση του κλπ κλπ .
Παράθεση:
Άρα η Ιστορία ,όσο περισσότερο είναι αντικειμενική,τόσο πιο πολλές προβλέψεις επαληθεύει.

Δεν είναι η ιστορία που κάνει τις προβλέψεις να επαληθεύονται , αλλά η γνώση της ιστορίας σε συνδυασμό με υπάρχουσες καταστάσεις και γεγονότα που βιώνουμε , μας βοηθά να κάνουμε προβλέψεις , που ενδεχομένως θα επαληθευτούν .
Δεν είναι δηλαδή , η ιστορία που κατευθύνει τα γεγονότα, αλά είναι τα γεγονότα που τα “ίχνη” τους , “γράφουν” την ιστορία

Αυτό δεν ισχύει μόνο για την “ιστορία” του ανθρώπου , αλλά για την “ιστορία” της ζωής και της εξέλιξης της , αλλά και την “ιστορία” κάθε “όντως υπαρκτού” , καθώς ως γνωστόν τα “πάντα χωρεί και ουδέν μένει ” .

Ιστορία είναι η καταγραφή της ροής των γεγονότων .
Καθώς όμως αυτή η καταγραφή γίνεται από ανθρώπους , είναι άκρως υποκειμενική , έτσι που καμία σχεδόν ιστορία να μην είναι απόλυτα αληθείς

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 25, 2016 5:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η Ιστορία του πολιτισμού είναι σημαντικά για πολλούς γεγονότα με σκοπό.Ακόμα,λοιπόν,και πριν καταγραφούν κινούνται από κάποια συνειδητά αίτια.

Η καταγραφή,λοιπόν,είναι περισσότερο ή λιγότερο αντικειμενική αναλόγως με το αν οι σκοποί αυτοί επαληθεύονται από τα "ίχνη" που άφησαν τα γεγονότα στο παρόν.

(Τον λέοντα αποκλείεται να τον δούμε ,γιατί ο λέων είναι το παρελθόν αυτούσιο ,όπως έγινε ακριβώς,κι αυτό δε θα το δούμε ποτέ.)
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 26, 2016 1:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Η Ιστορία του πολιτισμού είναι σημαντικά για πολλούς γεγονότα με σκοπό.Ακόμα,λοιπόν,και πριν καταγραφούν κινούνται από κάποια συνειδητά αίτια.


Μπερδεύεις τα “γεγονότα” με τους “σκοπούς” ,
Γενικά μπερδεύεσαι.
Τα γεγονότα και οι σκοποί τους , αναγκαστικά πρέπει να “κινηθούν” πριν να καταγραφεί η ιστορία τους , δηλαδή να .... προ-τρέξουν της ιστορίας τους .
Γιατί σε μπερδεύει το λογικό ενδεχόμενο πως κάποια γεγονότα θα μπορούσαν να έχουν σκοπούμενη (συνειδητή) αιτία , ενώ σε άλλα , η αιτία τους να είναι απροσδιόριστη , σε άλλα απρόβλεπτη και σε πολλά τυχαία?
Τι έχει να κάνει αυτό με την καταγραφή τους – δηλαδή την ιστορία τους - εφόσον και μόνο αν πράγματι “τρέξουν” και γίνει άμεσα αισθητή η ροή τους , ή εντοπισθούν τα ίχνη της ροής τους στον χώρο και τον χρόνο , από κάποιον ερευνητή άλλες φορές τυχαία , άλλες φορές υποθετικά , ως λογικό συμπέρασμα μιας συγκροτημένης σκέψης?

Η ιστορία έπεται υπαρκτών γεγονότων που ρέουν.
Δεν τα προ-καθορίζει τα περιγράψει .

Μοιάζει παράδοξο – αλλά δεν είναι -
Αν και η ροή ενός συγκεκριμένου γεγονότος “είναι μία και ωυτή”, η ιστορία του μπορεί να καταγραφεί διαφορετικά από διαφορετικούς παρατηρητές , είτε σκόπιμα , είτε λόγο διαφορετικής αντίληψης των γεγονότων , λόγο θέσης ή ιδιοσυγκρασίας και διάθεσης την στιγμή της ροής των γεγονότων

Παράθεση:

Η καταγραφή,λοιπόν,είναι περισσότερο ή λιγότερο αντικειμενική αναλόγως με το αν οι σκοποί αυτοί επαληθεύονται από τα "ίχνη" που άφησαν τα γεγονότα στο παρόν.

Δεν είναι υποχρεωτικό να υπάρχει πάντα κάποιος σκοπός – συνειδητή αιτία - στην ροή των γεγονότων .
Στις περισσότερες φορές δεν υπάρχει σκοπός .
Μπερδεύεις τον “λόγο” με τον “σκοπό”

Παράθεση:

(Τον λέοντα αποκλείεται να τον δούμε ,γιατί ο λέων είναι το παρελθόν αυτούσιο ,όπως έγινε ακριβώς,κι αυτό δε θα το δούμε ποτέ.)


Αν βρούμε ίχνη λέοντος , είναι “λόγος” να δεχθούμε την αιτία τους , που είναι η ύπαρξη ενός λέοντος .
Αν ενδιαφερθούμε να ακολουθήσουμε τα ίχνη του , ενδεχομένως να τον εντοπίσουμε ζώντα ή το κουφάρι του.
Αν δεν μας ενδιαφέρει να μάθουμε την “ιστορία” των ιχνών του λέοντος , αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρξε ποτέ ο λέων που ίχνη του εντοπίσαμε
Τα “ίχνη” όλων των γεγονότων , αναφέρονται σε ιστορίες γεγονότων , ανεξάρτητα αν τις καταγράψει κάποιος ή όχι.
Η γεωλογική ιστορία της γης – παράδειγμα- υπάρχει και ένα μέρος της έχει καταγραφεί , όχι ολόκληρη η ιστορία .
Αυτό δεν θα πει πως είναι μόνο αυτή που ήδη εντοπίσαμε


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 27, 2016 9:36 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο άνθρωπος θα μπορούσε συνειδητά και σκόπιμα , να οδηγήσει την “ιστορία” του και την ιστορία άλλων, με δικές του πράξεις και δράσεις.
Σε κάθε περίπτωση όμως , η “ιστορία” θα έπεται των πράξεων , θα είναι δηλαδή το αποτέλεσμα αυτών των πράξεων και συμπεριφορών του.
Είναι ο μόνος παράγοντας που συνειδητά και σκόπιμα , ή και από αμέλεια, απληστία , άγνοια ή βλακεία , μπορεί πλέον να αλλάζει την “ροή” της ιστορίας του πλανήτη μας.

Αυτός ενδεχομένως να είναι “λόγος”, που δεν έχουμε εντοπίσει μέχρι σήμερα “ίχνη” άλλου εξωγήινου πολιτισμού αντίστοιχης τεχνολογίας – πόσο μάλλον ποιο προηγμένης από την δική μας-

Η αυτοκαταστροφή , φαίνεται να είναι το όριο της ιστορίας κάθε πολιτισμού, που αποκτά τα μέσα να την καθορίζει μαζικά.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 27, 2016 11:55 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Να ξεκαθαρίσουμε λίγο τους όρους γιατί αλλιώς δε θα βγάλουμε άκρη...

α) Καταρχήν,η Ιστορία του Πολιτισμού είναι ή δεν είναι γεγονότα με σκοπό σημαντικά για πολλούς ,ανεξάρτητα απ' την καταγραφή τους;

β)Υπάρχουν τυχαία γεγονότα που μπορούν καθεαυτά να επηρεάσουν την ανθρώπινη κοινωνία ή φιλτράρονται κι αυτά από παραμέτρους κοινωνικούς ώστε να παράξουν κάποια ιστορική αλλαγή;

γ) Οι σκοποί και τα κοινωνικά φίλτρα μπορούν να προσδιοριστούν ; Αν ναι,δε θα έχουμε τους "υποκινητές" της ιστορικής εξέλιξης των πολιτισμών;

δ) Η καταγραφή γίνεται ή όχι βάσει αντικειμενικών ιχνών και πιθανών προβλέψεων βάσει αυτών των ιχνών ,που επαληθεύονται ή όχι;

ε) Αν τα ίχνη είναι αντικειμενικά ,οι ερμηνείες περισσότερο ή λιγότερο λογικές και οι προβλέψεις που επαληθεύονται περισσότερες ή λιγότερες ,η καταγραφή των ιχνών,των ερμηνειών και των επαληθεύσεων της Ιστορίας δεν είναι περισσότερο ή λιγότερο κοντά στην Ιστορία όπως έγινε;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
Σελίδα 2 από 6

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center