Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 06, 2016 6:00 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αρετή είναι ο δρόμος προς την πραγματική ευτυχία μέσω της μάθησης.Είναι στη φύση μας να είμαστε περήφανοι για την αλήθεια ,τη δικαιοσύνη και την ομορφιά .Αυτή είναι η φύση που ζητάς ,δε χρειάζεται καμιά μεταφυσική πατερίτσα η ηθική παρά μόνο για όσους δε γνωρίζουν ή είναι ανήθικοι. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 08, 2016 9:49 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ποιος το λέει αυτό για την αρετή, και πώς ξέρεις ότι δεν είναι αρλούμπες. Απαρίθμησε ενάρετους που ξέρεις.
Αν δεν υπάρχουν τότε στηρίζεσαι στο τίποτα. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 08, 2016 1:36 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Καλά,χρειάζεσαι κάποιες αυθεντίες για να πειστείς για την δύναμη της φύσης που ωθεί στην αρετή;Εσύ ποτέ δεν ένιωσες ευτυχισμένος επειδή γνώρισες ή υπερασπίστηκες την αλήθεια και τη δικαιοσύνη; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2016 12:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αναφέρεις, πράγματα, που θεωρείς κάπως, σε ένα κόσμο, που πιστεύει ότι το δίκαιο και το καλό έχει πηγή. Παράλληλα διαφωνείς πως αυτή η πηγή είναι μη ανθρώπινη. Αν είναι έτσι τότε το δίκιο και το καλό είναι ό,τι μας αρέσει. Πχ αν όλοι ψηφίσουμε, να κόψουμε το φαγητό για τους άνω των 80 για να μειώσουμε τα έξοδα του ασφαλιστικού, με το σκεπτικό σου...κάνουμε καλό, αφού αυτό, θέλει η πλειοψηφία.
Φυσικά θα σκεφτείς ότι αυτά δεν γίνονται, αλλά τι εγγυήσεις έχεις; Καμιά εγγύηση. Οι ελπίδες δεν στηρίζονται στα κέφια των άλλων. Ή κάνω λάθος; _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2016 8:30 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η ανθρώπινη φύση είναι δημιούργημα της φύσης.Η φύση,λοιπόν,είναι η πηγή της ηθικής κι όχι η μεταφυσική ούτε η ανθρώπινη αυθαιρεσία.
Ο συντονισμός μας με την αρετή,λοιπόν,απαιτεί γνώση της φύσης μας με ελευθερία,χωρίς τεχνητούς φόβους ή φαντασιώσεις παντοδυναμίας.Το μόνο που χρειάζεται είναι να σκεφτόμαστε λογικά και η λογική δεν είναι θέμα άλογης πλειοψηφίας αλλά συντονισμού της ύπαρξής μας με τη συνύπαρξη (υπάρχω σημαίνει ότι αποτελώ μέρος ενός συνόλου) και με τον παγκόσμιο νόμο της Δράσης-αντίδρασης:αφού οι σημερινοί συνταξιούχοι πλήρωναν, ως εργαζόμενοι, τους προηγούμενους συνταξιούχους,το φυσικό είναι να τους ανταποδοθεί παρόμοια ασφάλεια κι όχι η εξόντωση,κάτι που δε θα θέλαμε ούτε για τους εαυτούς μας.
Αλλά ακόμα κι αν κάποιος δεν εργαζόταν κι έμενε άστεγος όλη του τη ζωή ,η κοινωνία πρέπει να τον περιθάλψει γιατί αυτή του χρωστάει ,εφόσον δε ζήτησε αυτός να γεννηθεί και να κοινωνικοποιηθεί,η κοινωνία επέτρεψε να συμβούν αυτά που τον έκαναν δυστυχισμένο,εξαιτίας της κοινωνικής ανισότητας που απαιτεί να υπάρχει περίσσεια εργατικού δυναμικού για ν' ασκούνται πιέσεις στο κόστος της εργασίας.
Η φροντίδα του ,λοιπόν,είναι η ελάχιστη επανόρθωση .
Συμπέρασμα: η αρετή είναι ευτυχία αλλά η ευτυχία είναι θέμα λογικής ευθύνης. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2016 9:56 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η λογική δεν έχει ηθική. Πχ ποιος λογικός κανόνας λέει ότι για να φύγει κάποιο άτομο από ένα τραπέζι, χρειάζεται να εκτελεστεί ένας ηθικός; Η λογική δεν βλέπει το ηθικό αποτέλεσμα. Η ηθική είναι γνώση πέρα από τη λογική, που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά και πολλές φορές με αλλοιώσεις, με συνέπεια να μιλάμε για νέα ήθη. Δεν υπάρχει νέα λογική, η λογική έχει κανόνες, ώστε αν κάτι τους παραβαίνει να θεωρείται μη λογικό. Όμως αυτά που κάνουμε δεν ανήκουν στο στενό φάσμα της λογικής. Τα φυσικά φαινόμενα, δεχόμαστε ότι είναι σποτελέσματα, πολλών παραγόντων. Αν σε κάτι που εξετάζουμε παράγοντας είναι ο άνθρωπος, τότε ενώ είναι φυσικό φαινόμενο, μιλάμε για ανθρώπινη δράση, για κάτι ξεχωριστό. Και συ Νεοφώτιστε έθεσες θέμα αυθαιρεσίας, ως κάτι ανθρώπινο, και όχι ως είδος από κάποια φυσική αυθαιρεσία.
Η συνταγή για την αρετή που έδωσες είναι αυθέρετη διότι με λογικούς κανόνες δεν βγάζεις τον φόβο. Αντίθετα, μας κάνει επιφυλακτικούς, μέχρι και αντικοινωνικούς, με το έξυπνο δήθεν, προσωπικό δεδομένο, και το δικαίωμα της μη δημοσιοποίησής του.
Πώς λοιπόν φτάνουμε σε Αρετή όταν οι επιταγές των καιρών μας λένε για την προστασία των προσωπικών δεδομένων;
Δεν είναι αφέλεια να πιστεύουμε ότι κάποιος με δικαιώματα όπως η απόκρυψη της ζως του σε επίπεδο..προσωπικό..θα τον κάνει ενάρετο; Δεν έχει κανένα λόγο να εφάρμοσει κανόνες αρετής, αν δεν τον ελέγχει κανείς. Εκτός μιας περίπτωσης, να πιστεύει ότι υπάρχει θεός όπου τίποτα προσωπικό δεν μένει κρυφό.
Και να μην αποκαλυφθεί ο Θεός, θα έπρεπε να τον εφεύρουμε και να τον περάουμε ως θρησκευτικό ήθος.Ασφαλώς κάποιοι νεοτεριστές θα το αρνηθούν. Αλλά αυτοί χωρίς να το καταλάβουν...λειτουργούν ως ζηζάνια. Σε άλλες εποχές αυτό θα συνιστούσε, όχι μόνο την έκπτωση σπό το τραπέζι, την ώρα του φαγητού, αλλά την πραγματική εξόντωση. Ευτυχώς υπάρχει μια διαφοροποίηση στην αντίληψη του Θείου, που κύρια έχει να κάνει με μας, τους αποδέκτες των αποκαλύψεων, και τυγχάνει το μήνυμα να είναι αγαπάτε αλλήλους, ανεξάρτητα του πόσο ζητάνιο είναι ο άλλος.
Αυτό το μήνυμά.δεν υπάρχει σε.καμία λογική και σε κανένα κανόνα αρετής. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2016 12:05 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Bugman έγραψε: | Και συ Νεοφώτιστε έθεσες θέμα αυθαιρεσίας, ως κάτι ανθρώπινο, και όχι ως είδος από κάποια φυσική αυθαιρεσία.
Η συνταγή για την αρετή που έδωσες είναι αυθέρετη διότι με λογικούς κανόνες δεν βγάζεις τον φόβο. |
Με γνώση και λογική αποτρέπεις όχι το φόβο αλλά τις συνθήκες που τον προκαλούν.Γι' αυτό η ηθική του φόβου απευθύνεται σε αμόρφωτους ή χαζούς.
Bugman έγραψε: |
Και να μην αποκαλυφθεί ο Θεός, θα έπρεπε να τον εφεύρουμε και να τον περάουμε ως θρησκευτικό ήθος.Ασφαλώς κάποιοι νεοτεριστές θα το αρνηθούν. Αλλά αυτοί χωρίς να το καταλάβουν...λειτουργούν ως ζηζάνια. Σε άλλες εποχές αυτό θα συνιστούσε, όχι μόνο την έκπτωση σπό το τραπέζι, την ώρα του φαγητού, αλλά την πραγματική εξόντωση. Ευτυχώς υπάρχει μια διαφοροποίηση στην αντίληψη του Θείου, που κύρια έχει να κάνει με μας, τους αποδέκτες των αποκαλύψεων, και τυγχάνει το μήνυμα να είναι αγαπάτε αλλήλους, ανεξάρτητα του πόσο ζητάνιο είναι ο άλλος.
Αυτό το μήνυμά.δεν υπάρχει σε.καμία λογική και σε κανένα κανόνα αρετής. |
Αν πιστεύεις ότι ο θεός βρίσκεται πίσω από καθετί ηθικό ,λογικό είναι να πιστεύεις ότι πίσω απ' το κακό βρίσκεται ο διάβολος.Το θέμα είναι να το αποδείξεις και δεν μπορείς.Μη το χρησιμοποιείς,λοιπόν,ως επιχείρημα (λήψη του ζητουμένου) ,είναι λογικό λάθος.
Επίσης,το μήνυμα της ανοχής απέναντι στον αλλόδοξο είναι λογικότατο:αν αυτός είναι αλλόδοξος για μένα,το ίδιο είμαι κι εγώ γι' αυτόν.Αν τον βλάψω,λοιπόν,ίσως με βλάψει κι εμένα.
Τέλος,η απόδειξη ότι ο θεός δε χρειάζεται για να υπάρχει ηθική είναι ότι υπάρχουν άθεοι ενάρετοι και πιστοί καθάρματα.Τι άλλο θες για να πειστείς;Να κατέβει ο θεός και να σου πει "χρειάζομαι κι εγώ την ηθική,όπως εσείς,αλλιώς το καλό θα ήταν καλό επειδή το λέω εγώ κι όχι επειδή είναι όντως καλό". _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 12, 2016 1:59 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο φόβος είναι η ανθρώπινη αδυναμία να συλλάβει το μέγεθος των αλλαγών που συμβαίνουν γύρω μας. Ουδεμία γνώση, πόσο μάλλον η άσκηση λογικών συμπερασμάτων, μπορεί να αποκαλύψει την βαρύτητα και τις λεπτομέρειες αυτών που θα ακολουθήσουν.
Οι ερμηνείες που δινεις για το θεό δεν ανήκουν σε αυτά που πιστεύει εκείνος που πράγματι πιστεύει σε θεό.
Τι σημαίνει άθεος ενάρετος;
Aπό που πηγάζει η αρετή; _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 12, 2016 9:47 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Έχω απαντήσει:από τη φύση μας. Πού σου φαίνεται το παράξενο; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2016 1:06 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | skakos
Οι άθεοι ακόμα δεν έχουν βαρεθεί να παπαγαλίζουν "έρευνες" που δείχνουν πόσο χαζοί ή ηλίθιοι είναι οι θρήσκοι
|
Το “χαζοί” είναι που σε ενοχλεί , ή το “ηλίθιοι” ?
Πως θα εσύ θα ονόμαζες αυτόν που “πιστεύει” σε κάτι παράλογο , έτσι για να χρησιμοποιούμε έναν όρο που θα πάψει να σε προσβάλει , που να κοιμάσαι ήσυχος τον ύπνο του δικαίου ? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2016 4:47 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
γιατι χρειαζεται να ονομασεις; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2016 5:30 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μα γιατί απλά , τον ενοχλούν οι επιθετικοί προσδιορισμοί.
Το χαζοί , ηλίθιοι, βλάκες και λοιπά κοσμητικά επίθετα , τον ενοχλούν.
Αν τον πω φαντασιόπληκτο , ονειροπόλο ή δεν ξέρω εγώ πως , φανατικό θρησκόληπτο μήπως , θα ηρεμήσει λες?
Μα στην ηλικία του να πιστεύει σε φαντάσματα?
Σε ένα παντοδύναμο θεό δημιουργό σύμπαντος κόσμου από το μηδέν ?
Επιτρέπεται να μπλέκει τον "θεό" του Σπινόζα με τον βιβλικό Γιαχβέ .
Τα μύδια με τα φρύδια ?
Ήμαρτον!!!
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2016 6:02 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
καλα τι κολημα ρε συ κι αυτο με το μηδεν..
ξερεις οτι υπαρχει και εναλλακτικη εννοια για το μηδεν, περαν του "τιποτα", ετσι; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2016 6:47 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Κόλλημα λογικής?
Χμ!.....................
Η έννοια του μηδενός στερείται λογικής.
Σε μπερδεύουν οι διάφορες σοφιστείες και παράλογες μπούρδες .
Όταν απόλυτα υπάρχει “κάτι” , το “απόλυτο μηδέν” είναι εκτός “λόγου”
Δεν έχεις την ικανότητα να καταλάβεις αυτή την μοναδική “απόλυτη” αλήθεια
Δεν είναι για σένα αυτά ,μην ασχολείσαι , θα σαλτάρεις .
Σαν φίλος σου στο λέω
.
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
JollyRoger Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2016 8:08 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
αν σε ενδιαφερει (υποθετω οτι δεν την ξερεις) μια εναλλακτικη αποψη περι της εννοιας του μηδεν.. δες μια εδω
http://everythingforever.com/st_math.htm |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|