Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Χριστιανισμός - Κόλαση
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1982
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 15, 2016 2:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Χριστιανισμός - Κόλαση Απάντηση με Συμπερίληψη

Ανοίγω αυτό το νήμα με αφορμή το παρακάτω

troian έγραψε:
spyros έγραψε:
Η σφαγη δεν ειναι παρα μια μεταφορα του τελικου θανατου, της ανυπαρξιας, που καποιοι θα υποστουνε μετα την ανασταση των νεκρων. Μετα την ανασταση των νεκρων θα γινει η τελικη κριση. Τοτε οι εχθροι του Χριστου, δηλαδη οι δαιμονες και οσοι ανθρωποι εγιναν συνειδητα οργανα των δαιμονων, θα σφαγιαστουν, δηλαδη θα εξοβελιστουν στην ανυπαρξια.


Μάρτυρας Σπύρο;
http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=190181#190181

Θυμάμαι μια κουβέντα που είχα με φίλους Μαρτυρες του Ιεχωβά και είχαν το ίδιο ακριβώς επιχείρημα δεν υπάρχει κόλαση, δεν αναφέρεται πουθενα στην αγία γραφή, αν είσαι ενάρετος κερδίζεις την αιώνια ζωή μέσω του Ιησου Χριστού αλλά αν είσαι αμαρτωλός εξαφανίζεσαι σαν λογικό επόμενο αφου δεν έχεις κερδίσει την αιώνια ζωή κτλπ κτλπ.
Καλά οι ΜτΙ πουλάνε και αγοράζουν παπά αλλά εσύ ρε Σπύρο τέτοιο λάθος;


36 Τότε ἄφησε τὰ πλήθη καὶ ἦλθε εἰς τὸ σπίτι του. Καὶ ἦλθαν οἱ μαθηταί του καὶ τοῦ εἶπαν, «Ἐξήγησέ μας τὴν παραβολὴν τῶν ζιζανίων τοῦ χωραφιοῦ».
37 Αὐτὸς δὲ ἀπεκρίθη, «Ἐκεῖνος ποὺ σπέρνει τὸν καλὸν σπόρον, εἶναι ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου.
38 Τὸ δὲ χωράφι εἶναι ὁ κόσμος· ὁ καλὸς σπόρος εἶναι οἱ υἱοὶ τῆς βασιλείας, τὰ δὲ ζιζάνια εἶναι οἱ υἱοὶ τοῦ πονηροῦ·
39 ὁ ἐχθρὸς, ποὺ τὰ ἔσπειρε, εἶναι ὁ διάβολος, ὁ δὲ θερισμὸς εἶναι τὸ τέλος τοῦ κόσμου, καὶ οἱ θερισταὶ εἶναι οἱ ἄγγελοι.
40 Ὅπως λοιπὸν μαζεύονται τὰ ζιζάνια καὶ καίονται, ἔτσι θὰ γίνῃ καὶ στὸ τέλος τοῦ κόσμου τούτου.
41 Θὰ ἀποστείλῃ δηλαδὴ ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου τοὺς ἀγγέλους του καὶ θὰ μαζέψουν ἀπὸ τὸ βασίλειόν του ὅλα τὰ σκάνδαλα καὶ ὅσους κάνουν τὴν ἀνομίαν, καὶ θὰ τοὺς ρίξουν εἰς τὸ καμίνι ποὺ καίει.
42 Ἐκεῖ θὰ εἶναι τὸ κλάμα καὶ τὸ τρίξιμο τῶν δοντιῶν
.
Ματθαίος 13
Το παραπάνω είναι η ερμηνεία της παραβολής, και είναι ευθεία ερμηνεία του χριστού και όχι κάποιου τρίτου.

Επίσης η παραβολή της τελικής κρίσης είναι ένα καλό παράδειγμα που δείχνει την αιώνια τιμωρία.
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3791
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 15, 2016 11:30 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τελικά το μόνο διαχρονικά ενδιαφέρον σε ένα φορουμ είναι οι θεολογικού τύπου συζητήσεις. Σταθερή αξία..!

Οκ, μπορεί να κάνω λάθος. Και λοιπόν;

Παρ'όλα αυτά πρόσεξε, διότι ο Θεός μιλάει με ανθρωπομορφισμούς. Και πως να μην μιλά βέβαια. Εδώ ακόμα και εμείς, 2000 χρόνια μετά μόνο μέσω ανθρωπομορφισμών καταλαβαίνουμε, είναι δυνατόν εκείνα τα χρόνια να μην τους χρησιμοποιούσαν πιο συχνά; Και η δική σου ερώτηση έχει έντονο το ανθρωπομορφιστικό στοιχείο.

Μπορεί λοιπόν να κάνω λάθος, όπως μπορεί να το καταλαβαίνεις λάθος και εσύ.
Για να το ξαναδούμε:
Θὰ ἀποστείλῃ δηλαδὴ ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου τοὺς ἀγγέλους του καὶ θὰ μαζέψουν ἀπὸ τὸ βασίλειόν του ὅλα τὰ σκάνδαλα καὶ ὅσους κάνουν τὴν ἀνομίαν, καὶ θὰ τοὺς ρίξουν εἰς τὸ καμίνι ποὺ καίει.

Κανένας άνθρωπος μετά τον σωματικό του θάνατο δεν μπορεί να κάνει σκάνδαλα ή ανομίες. Άρα, η απειλή αφορά ανθρώπους που είναι στη ζωή και αμαρτάνουν συνειδητά. Τι θα συμβεί λοιπόν με αυτούς; Κάποια στιγμή θα αποκαλυφθούν και θα πάψουν τα σκάνδαλά τους και οι ανομίες τους και οι ίδιοι με τον σωματικό τους θάνατο περνάνε ως ψυχές πλέον στη φάση της τιμωρίας τους, δηλαδή στην κόλαση. Η φάση της κοιμήσεως είναι η φάση αυτή για τους ανθρώπους αυτούς.

Εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι. Αν κάνω λάθος, έκανα λάθος. Δεν είναι όμως δογματικό θέμα, ούτε προσβάλει την πίστη στην άλλη ζωή, ή στην απόδοση δικαιοσύνης.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3791
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 15, 2016 2:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τώρα που το ξαναδιάβασα, ίσως δεν το έγραψα με την λεπτομέρεια που έπρεπε.

Λοιπόν έχουμε τον σωματικό θάνατο. Από τον σωματικό θάνατο μέχρι την ανάσταση των νεκρών, είναι η περίοδος της κοιμήσεως.
Στην περίοδο της κοιμήσεως, οι ψυχές δεν κοιμούνται κυριολεκτικά, αλλά βιώνουν την ίδια τους την φύση.
Δηλαδή όσες ψυχές είχαν ως ζώντες άνθρωποι μια ροπή προς την αμαρτία, βιώνουν στερητικά αυτήν την ροπή και βασανίζονται βιωματικά από αυτό. Όσες ψυχές ως ζώντες άνθρωποι είχαν μια ροπή προς την αρετή, βιώνουν αυτήν την ροπή κατά την διάρκεια της κοιμήσεως, ως πρόγευση της Βασιλείας του Θεού.

Ο χρόνος είναι σχετικός και δεν έχει νόημα μετά θάνατον, δηλαδή στην φάση της κοιμήσεως (λογικό εφόσον είμαστε εκτός του δικού μας χωροχρόνου). Επίσης αυτή η διατήρηση της ψυχικής ροπής, μετά τον σωματικό θάνατο, δηλαδή στην φάση της κοιμήσεως, ομοιάζει λίγο με αυτό που λέμε αδράνεια ή αρχή διατήρησης (εδώ κάνω ανθρωπομορφική αναγωγή στο τώρα και πιθανόν να είναι λάθος, αλλά δείχνω την αναλογία).

Αυτή η κατάσταση της κολάσεως που κάποιες ψυχές βιώνουν κατά την φάση της κοιμήσεως τελειώνει στην τελική κρίση. Αυτό νομίζω εγώ. Δεν το πιστεύω, ούτε το απορρίπτω, απλά το νομίζω. Πιστεύω στην Ανάσταση και στην τελική κρίση, αλλά δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά για τα υπόλοιπα..
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2335

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 15, 2016 5:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Τώρα που το ξαναδιάβασα, ίσως δεν το έγραψα με την λεπτομέρεια που έπρεπε.

Λοιπόν έχουμε τον σωματικό θάνατο. Από τον σωματικό θάνατο μέχρι την ανάσταση των νεκρών, είναι η περίοδος της κοιμήσεως.
Στην περίοδο της κοιμήσεως, οι ψυχές δεν κοιμούνται κυριολεκτικά, αλλά βιώνουν την ίδια τους την φύση.
Δηλαδή όσες ψυχές είχαν ως ζώντες άνθρωποι μια ροπή προς την αμαρτία, βιώνουν στερητικά αυτήν την ροπή και βασανίζονται βιωματικά από αυτό. Όσες ψυχές ως ζώντες άνθρωποι είχαν μια ροπή προς την αρετή, βιώνουν αυτήν την ροπή κατά την διάρκεια της κοιμήσεως, ως πρόγευση της Βασιλείας του Θεού.

Ο χρόνος είναι σχετικός και δεν έχει νόημα μετά θάνατον, δηλαδή στην φάση της κοιμήσεως (λογικό εφόσον είμαστε εκτός του δικού μας χωροχρόνου). Επίσης αυτή η διατήρηση της ψυχικής ροπής, μετά τον σωματικό θάνατο, δηλαδή στην φάση της κοιμήσεως, ομοιάζει λίγο με αυτό που λέμε αδράνεια ή αρχή διατήρησης (εδώ κάνω ανθρωπομορφική αναγωγή στο τώρα και πιθανόν να είναι λάθος, αλλά δείχνω την αναλογία).

Αυτή η κατάσταση της κολάσεως που κάποιες ψυχές βιώνουν κατά την φάση της κοιμήσεως τελειώνει στην τελική κρίση. Αυτό νομίζω εγώ. Δεν το πιστεύω, ούτε το απορρίπτω, απλά το νομίζω. Πιστεύω στην Ανάσταση και στην τελική κρίση, αλλά δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά για τα υπόλοιπα..


Τώρα μάλιστα! Ξεκαθαρίστηκαν τα πράγματα! Laughing Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1982
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 15, 2016 6:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νοιώθω λίγο άβολα να κάνω απολογητισμό.
Κακώς δεν έβαλα και το προηγούμενο χωρίο. Τέλος πάντων αρχίζει ο Ιησούς μια σειρά από παραβολές και τον λένε οι μαθητές του γιατί μιλά έτσι και τους λέει ο κόσμος έτσι καταλαβαίνει αλλά έσεις πουστε μαζίμου και καταλαβαίνετε θα σας τα ξηγήσω πνευματικά. Αυτή λοιπόν είναι η πνευματική εξήγηση των παραβολών.

Βέβαια υπάρχει και η τελική κρίση που τον ζητάνε οι μαθητές να τους πει τι θα γίνει και πότε θα γίνει.
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 5516

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 15, 2016 6:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έλα ρε συ!
Σαν πολλά δεν ζητάς από του υιό ?

Αυτά τα γνωρίζει μόνο ο πατήρ ,.....
..... και ο σπύρος , ...
που δεν μας το λέει , για να σωθεί μόνο αυτός ,
με ένα ήμαρτον θεέ μου .... την εσχάτη ώρα.

Εσύ φρόντισε – καλού κακού - να είσαι έτοιμος ανά πάσαν στιγμή

Ο γαρ καιρός εγγύς
Εγγύτερα από όσο νόμιζες
Μάρτυς μου ο σπύρος


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3791
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 15, 2016 10:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επειδη αναφερες τρωικε τους μτι, εχω παρατηρησει οτι εχουν αρχισει να διαβαζουν πατερες. Αυτο για παραδειγμα με την κολαση ειναι χαρακτηριστικο.
Η αποψη οτι η κολαση ειναι ενας τοπος κλπ, ειναι καθαρα προτεσταντικη και την ειχαν υιοθετησει και οι μτι.
Στην Ορθοδοξια η κολαση ειναι ο τροπος και οχι ο τοπος, που βιωνει η ψυχη βιωνει τον Θεο.
Δεν υπαρχει κολαση ως τοπος, αλλα ως ψυχικη κατασταση.
Τωρα με οσα εγραψες, βλεπω οτι και οι μτι αρχιζουν να πρασεγγιζουν σιγα σιγα τις Ορθοδοξες θεσεις.
Για μενα αυτο εχει ενα ενδιαφερον. Θα δουμε..
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1982
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 16, 2016 9:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Οι μάρτυρες νομίζω ανέκαθεν δεν είχαν κόλαση γιατί στην Παλαιά διαθήκη γίνεται πολλές φορές αναφορά στην Γεενα και θεωρούν γέενα≠κόλαση. Επίσης παίρνουν την μετάφραση από τα μασορίτικα κειμενα και έχουν σε δεύτερη μοίρα την μετάφραση των 70.

Στο θέμα των εικόνων βέβαια ξέρεις δεν έχουν ενώ από την άλλη η ορθοδοξία είναι σε καλό δρομο.


_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3791
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 16, 2016 4:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είπαμε, η τέχνη υπηρετεί τον ανθρωπομορφισμό.

Ναι έχεις δίκιο, μπήκα στην ιστοσελίδα τους και το αναφέρουν ότι δεν πιστεύουν στην κόλαση.

Πάντως είναι σίγουρο ότι κατά καιρούς αλλάζουν τις επίσημες θέσεις τους.

Υπάρχουν πρώην μτι που έχουν προσχωρήσει στην Ορθοδοξία και παρακολουθούν τις αλλαγές αυτές. [ http://oodegr.co/paratir/grindex.htm ]
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17134

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 16, 2016 8:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"Όταν φτάσαμε εκεί (στη Γάζα) υπήρχε το ονομαστό είδωλο της Αφροδίτης. Κρατούσαν οι χριστιανοί το τίμιο ξύλο (σταυρό) του Χριστού, και βλέποντας ο ενοικών (μέσα στο άγαλμα) δαίμον, μη μπορώντας να αντικρίσει το φοβερό σημείο, εξελθών εκ του μαρμάρου με αταξία πολύ, έριξε την στήλη και την θρυμμάτισε σε πολλά κομμάτια. Πέφτοντας δε έσπασε το κεφάλι και τον ώμο δυο ειδωλολατρών που παρευρίσκοντο εκεί και χλεύαζαν τον άγιο λαό. Πολλοί δε των Ελλήνων βλέποντας το σημείων γενόμενο επίστευσαν, και ενωθήκαν μαζί μας και εισήλθαν στην εκκλησία& "

(Marcus Diaconus:"Βίος αγίου Πορφυρίου επισκόπου Γάζης")

Κι εδώ τέχνη ανθρωπομορφική έχουμε; Είναι ή δεν είναι "υλικός" ο δαίμων; Κι αφού προέρχεται απ' την κόλαση κι αυτή υλική δε θα πίστευαν ότι ήταν;

Φυσικά κανείς στοιχειωδώς μορφωμένος άνθρωπος σήμερα δεν πιστεύει σε τέτοια παραμύθια αλλά κάποτε πίστευαν και παραπίστευαν.Το κείμενο είναι ξεκάθαρο...καιρός να το ξεσκίσουμε κι αυτό.

Κοπιάστε!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 1982
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 17, 2016 2:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα προσθέσω και κάτι από βιβλίο του Χώκιν, λέει λοιπόν ο Χώκιν ότι όταν διευρύνθηκε η άποψη ότι το σύμπαν μάλλον δεν έχει όρια, η καθολική εκκλησία διαμαρτυρήθηκε έντονα γιατί η επιστήμη της έκλεβε ένα μέρος όπου θα ήταν η κόλαση, έξω απτο σύμπαν δηλαδή ή εξαποδώ.
_________________
Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3791
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 17, 2016 8:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η σελιδα "christian views on hell" της wiki αναφερει συνοπτικα αυτες τις ενδιαφερουσες διαφορες.
Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι το εξης: μεχρι τον 12ο αιωνα με το μεγαλο σχισμα, η γραμματεια της ρωμαιοκαθολικής εκκλησιας επαιρνε πολλα στοιχεια απο των ορθοδοξων. Πως εγινε και αλλαξε την διδασκαλια της σε ενα τοσο βασικο θεμα;
Θα μου πεις, ισως την βολευε. Αλλο να πεις σε καποιον οτι ο Θεος εχει φτιαξει μια φυλακη και θα σε ριξει εκει αν δεν ακους τον παπα και αλλο να εξηγεις για ψυχικη κατασταση και τροπο υπαρξεως κλπ, κλπ.
Το πρωτο ειναι φαστ φουντ και χωρις πολλα πολλα το καταλαβαινει με την μια ο καθενας. Το αλλο θελει λιγο περισσοτερο ψαξιμο πολυ κουβεντα και αυτοπαρατηρηση - διακριση..
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την spyros στις Κυρ Ιαν 17, 2016 11:40 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17134

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 17, 2016 9:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δηλαδή ο Άγιος Πορφύριος τα εβλεπε λίγο φαστ φουντ τα πράγματα ή πάλι θα ξεσκίσουμε το κείμενο;


"Επειδή άκουσες φωτιά, μη νομίσης ότι πρόκειται για φωτιά όμοια με την υλική, γιατί η υλική φωτιά σ' όποιον πέση τον καίει και τον εξοντώνει και κατά συνέπεια παύει μετά να αισθάνεται κάψιμο. Ενώ εκείνη η φωτιά όποιους περιλάβη θα τους καίη συνεχώς και ποτέ δεν θα σταματά, γι' αυτό και ονομά­ζεται άσβεστη — πυρ άσβεστον (Μαρκ. θ', 43)."


Η διαφορά ,λοιπόν,της υλικής από την αιώνια φλόγα δεν είναι ποιοτική αλλά ποσοτική (το επίρρημα "συνεχώς" είναι χρονικό ,όχι τροπικό).Αυτά πίστευαν τότε,δεν είναι κακό να λέμε τα λάθη μας. Υπάρχουν,όμως,ακόμα και σήμερα υποστηρικτές των δαιμονίων...(βλ. εξορκισμό)
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3791
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 17, 2016 11:30 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η φωτιά Ιωάννη είναι η Χάρη του Θεού.
Η ίδια η παρουσία του Θεού καίει τις αμαρτωλές ψυχές, όπως η φωτιά καίει τα μέταλλα που έχουν βρωμιές ή στίγματα. Επίσης, όπως η φωτιά κάνει τα καθαρά μέταλλα να λαμπυρίζουν, έτσι και η Χάρη του Θεού κάνει τις ενάρετες ψυχές να ευφραίνονται.
(Αυτό είναι βασικό Ορθόδοξο δόγμα)

Αυτό το συνεχώς κλπ αφορά την αιώνια κοίμηση. Η αιώνια κοίμηση παύει όταν παύουν και οι αιώνες, δηλαδή με τη συντέλεια των αιώνων, δηλαδή με την τελική κρίση.
(Αυτή είναι η άποψή μου, αλλά είμαι σίγουρος ότι πάρα πολλοί άνθρωποι, πολύ πριν από εμένα την έχουν επίσης διατυπώσει.)
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17134

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 17, 2016 1:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το έχω εμπεδώσει το δόγμα.Αυτό που δεν εμπεδώνεται είναι η αντίφαση του δόγματος με τα κείμενα.

Το "συνεχώς" π.χ. σε ποια κείμενα του Ευαγγελίου ή των Πατέρων δηλώνεται ως "αιώνια κοίμηση" ,η οποία έχει και τέλος;

Exclamation
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center