Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Για τη Μαθηματική Λογική, υπάρχει Θεός.
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 28, 2014 4:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η προϋπόθεση του κόσμου δεν είναι ανεξάρτητη απ' τον κόσμο.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Νοέ 28, 2014 6:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Idea

Εδω πλεον δε μιλαμε για προϋποθεση, αλλά για καθοριστικο παραγοντα στη δημιουργια και στη λειτουργια του κοσμου

Το ακινητο κινουν ειναι η πηγη της λογικης και αυτη η λογικη αποτυπωνεται ενεργα στη δομη και στη λειτουργια του κοσμου

Και η λογικη μας, η λογικη των νοημονων οντων, γινεται το μεσο με το οποιο καταληγουμε στη γνωση της απολυτης και επισκιαζουσας και αξεπεραστης παρουσιας του στον κοσμο


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 29, 2014 9:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο θεός δεν είναι η πηγή της λογικής,αφού κι αυτός υπόκειται στη λογική.

Ούτε απόλυτη είναι η ύπαρξή του,δε νοείται ξέχωρα απ' τον κόσμο.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 29, 2014 9:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ο θεός δεν είναι η πηγή της λογικής,αφού κι αυτός υπόκειται στη λογική.

Ούτε απόλυτη είναι η ύπαρξή του,δε νοείται ξέχωρα απ' τον κόσμο.

Idea

Δηλαδη για να καταλαβω : πως ακριβως το ακινητο κινουν υποκειται στη λογικη...


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 29, 2014 10:36 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η συλλογιστική του Αριστοτέλη είναι :

1) Ένα ον ή είναι δυνάμει ή ενεργεία .

2) Η αιτία της κίνησης του κόσμου αναγκαστικά είναι καθαρή ενέργεια,αφού αν ήταν δυνατότητα αιτίας θα μπορούσε και να μην εκφραζόταν ως αιτία.Αυτό,όμως,είναι αδύνατον αφού ο κόσμος αιώνια κινείται και το μηδέν δεν είναι νοητό.

3) Καθαρή ενέργεια σημαίνει ανεξάρτητη απ' την ύλη,αφού η ύλη εμπεριέχει δυνατότητες.

4) Ό,τι δεν είναι ύλη ,είναι νους.

Συμπέρασμα 1: Ο θεός είναι η αιτία κίνησης του κόσμου και ως καθαρή ενέργεια δεν μπορεί να είναι ύλη,άρα είναι Νους.

Συμπέρασμα 2 : Ο θεός ούτε το μηδέν μπορεί να νοεί ούτε τα εγκόσμια είδη γιατί το μηδέν δεν υπάρχει και τα είδη αποτελούν δυνατότητες του κόσμου,ενώ ο θεός δεν έχει στη φύση του την ιδέα της δυνατότητας.


Από 1,2 συμπεραίνουμε ότι ο θεός είναι Νους του εαυτού του,δλαδή Νόηση νοήσεως.


Αυτό,λοιπόν,που εσύ θες να βλέπεις στον Αριστοτέλη ως αξίωμα, είναι ένα θεώρημα μεγαλοφυούς λογικής.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 29, 2014 2:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Η συλλογιστική του Αριστοτέλη είναι :

1) Ένα ον ή είναι δυνάμει ή ενεργεία .

2) Η αιτία της κίνησης του κόσμου αναγκαστικά είναι καθαρή ενέργεια,αφού αν ήταν δυνατότητα αιτίας θα μπορούσε και να μην εκφραζόταν ως αιτία.Αυτό,όμως,είναι αδύνατον αφού ο κόσμος αιώνια κινείται και το μηδέν δεν είναι νοητό.

3) Καθαρή ενέργεια σημαίνει ανεξάρτητη απ' την ύλη,αφού η ύλη εμπεριέχει δυνατότητες.

4) Ό,τι δεν είναι ύλη ,είναι νους.

Συμπέρασμα 1: Ο θεός είναι η αιτία κίνησης του κόσμου και ως καθαρή ενέργεια δεν μπορεί να είναι ύλη,άρα είναι Νους.

Συμπέρασμα 2 : Ο θεός ούτε το μηδέν μπορεί να νοεί ούτε τα εγκόσμια είδη γιατί το μηδέν δεν υπάρχει και τα είδη αποτελούν δυνατότητες του κόσμου,ενώ ο θεός δεν έχει στη φύση του την ιδέα της δυνατότητας.


Από 1,2 συμπεραίνουμε ότι ο θεός είναι Νους του εαυτού του,δλαδή Νόηση νοήσεως.


Αυτό,λοιπόν,που εσύ θες να βλέπεις στον Αριστοτέλη ως αξίωμα, είναι ένα θεώρημα μεγαλοφυούς λογικής.

Idea

Επαναλαμβανεσαι, αλλά εγω οχι !!!

Παρατηρηση 1η
Τα 1, 3, 4 ειναι αξιωματα που δεν εχουν καμια σχεση με το ακινητο κινουν

Παρατηρηση 2η
Το 4 ειναι και "λαθος" : ο,τι δεν ειναι υλη ειναι μη υλη και οχι νους
Διοτι μη υλη δεν σημαινει απαραιτητα νους
Ποιος ειναι ο ορισμος της υλης ;
Τι σημαινει νους ;

Παρατηρηση 3η
Η αιτία της κίνησης του κόσμου αναγκαστικά είναι καθαρή ενέργεια, ειναι ενα "συμπερασμα" που βασιζεται στο αξιωμα 1, κομμενο και ραμμενο στα μετρα του να αποδειξουμε οτι το ακινητο κινουν ειναι οπωσδηποτε ενεργεια
Και αρα στο να αποδειξουε οτι αυτο υπαρχει οπωσδηποτε
Και οτι ο ισχυρισμος μας οτι αυτο ειναι η αιτια της κοσμικης κινησης εχει πραγματικη βαση
Και οτι δεν ειναι μονο μια αοριστη προϋποθεση της κοσμικης κινησης που την επιβαλλει η λογικη αναγκαιοτης

Παρατηρηση 4η
Στα σημεια 1, 2, 3, 4, βλεπεις καποια αναφορα στο θεο ;
Πως προκυπτει το συμπερασμα 1 ;
Απο που προκυπτει οτι ο θεος ειναι η αιτια της κινησης και κταται ως εκ τουτου τα απολυτως αυθαιρετα και αξιωματικα προσδιδομενα στο ακινητο κινουν χαρακτηριστικα ;


Αν αυτη ειναι η συλλογιστικη του Αριστοτελη, τοτε μιλαμε γαι το μεγαλυτερο "μαγειρα" της φιλοσοφιας, με σκοπο να "αποδειξει λογικα" οτι και υπαρχει θεος και νοων εαυτον αποκλειστικα ( ο θεος ) ειναι αδιαφορος προς τον κοσμο


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 29, 2014 5:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παρατήρηση 1:απόδειξε ότι είναι αξιώματα κι όχι γενικές αρχές στις οποίες εντάσσονται τα πάντα.


Παρατήρηση 2: Νους είναι η ενέργεια που αφαιρεί απ' τα υλικά όντα τις ουσίες τους κι απ' τις ουσίες τις γενικότερες αρχές. Ο Νους,λοιπόν,έλκεται απ' το απλούστερο κι όχι απ' την πολυπλοκότητα της ύλης.Άρα πρέπει να είναι άυλος. Επειδή,όμως,το απλούστερο των απλούστερων είναι ο θεός ,άρα είναι κι απλούστερος νους.

Δεν πρόκειται για αξιώματα,λοιπόν, και μάλιστα αυθαίρετα. Ο Αριστοτέλης φιλοσοφία κάνει όχι θεολογία.


Παρατήρηση 3: απόδειξε ότι το 1 είναι αυθαίρετο αξίωμα και βλέπουμε.


Παρατήρηση 4: "θεός" είναι απλά ένα όνομα.Η λογική του Αριστοτέλη,όμως,παραμένει στο απυρόβλητο ,όπως κι αν ονομάσεις το "κινούν ακίνητο"
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Νοέ 29, 2014 9:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Παρατήρηση 1:απόδειξε ότι είναι αξιώματα κι όχι γενικές αρχές στις οποίες εντάσσονται τα πάντα.

Το εχουμε ξαναπει οτι οι γενικες αρχες ειναι αξιωματα


Παρατήρηση 2: Νους είναι η ενέργεια που αφαιρεί απ' τα υλικά όντα τις ουσίες τους κι απ' τις ουσίες τις γενικότερες αρχές. Ο Νους,λοιπόν,έλκεται απ' το απλούστερο κι όχι απ' την πολυπλοκότητα της ύλης.Άρα πρέπει να είναι άυλος. Επειδή,όμως,το απλούστερο των απλούστερων είναι ο θεός ,άρα είναι κι απλούστερος νους.

Δεν πρόκειται για αξιώματα,λοιπόν, και μάλιστα αυθαίρετα. Ο Αριστοτέλης φιλοσοφία κάνει όχι θεολογία.

Βγαλε πρωτα απο το επειδη το θεο και τα ξαναλεμε

Κι αν ο Αριστοτελης κανει φιλοσοφια μιλα φιλοσοφικα και οχι θεολογικα



Παρατήρηση 3: απόδειξε ότι το 1 είναι αυθαίρετο αξίωμα και βλέπουμε.

Ολα τα αξιωματα ειναι αυθαιρετα εφ΄οσον δεν υπαγορευονται απο τον κοσμο, αλλά απο τη λογικη αναγκαιοτητα καποιου που μιλαει να επιχειρηματολογησει


Παρατήρηση 4: "θεός" είναι απλά ένα όνομα.Η λογική του Αριστοτέλη,όμως,παραμένει στο απυρόβλητο ,όπως κι αν ονομάσεις το "κινούν ακίνητο"

Πες ο,τι λεει λοιπον ο Αριστοτελης χωρις να χρησιμοποιεις το ονομα του θεου


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 30, 2014 11:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

1) Αφού είναι αυθαίρετο αξίωμα πες εσύ ένα ον που δεν είναι ούτε δυνάμει ούτε ενεργεία.

2) Ο θεός είναι ένα όνομα κι ο Αριστοτέλης αυτό το όνομα χρησιμοποιεί.Η λογική του μας ενδιαφέρει εδώ ,όχι το όνομα. Για ιστορικούς λόγους το αναφέρουμε ,δε θα ποινικοποιήσουμε τη φιλοσοφική χρήση της λέξης επειδή οι θεολόγοι την πήραν παραμάσχαλα και της άλλαξαν τα φώτα!

3) Όχι,δεν είναι όλα τ' αξιώματα αυθαίρετα,είναι μόνο αυτά που δεν παράγουν θεωρήματα κι εφαρμογές στην πράξη,όπως π.χ. το αξίωμα της ανάστασης των νεκρών.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Νοέ 30, 2014 3:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
1) Αφού είναι αυθαίρετο αξίωμα πες εσύ ένα ον που δεν είναι ούτε δυνάμει ούτε ενεργεία.

2) Ο θεός είναι ένα όνομα κι ο Αριστοτέλης αυτό το όνομα χρησιμοποιεί.Η λογική του μας ενδιαφέρει εδώ ,όχι το όνομα. Για ιστορικούς λόγους το αναφέρουμε ,δε θα ποινικοποιήσουμε τη φιλοσοφική χρήση της λέξης επειδή οι θεολόγοι την πήραν παραμάσχαλα και της άλλαξαν τα φώτα!

3) Όχι,δεν είναι όλα τ' αξιώματα αυθαίρετα,είναι μόνο αυτά που δεν παράγουν θεωρήματα κι εφαρμογές στην πράξη,όπως π.χ. το αξίωμα της ανάστασης των νεκρών.

Idea

Οταν λες ον τι εννοεις ;

Μια και ο θεος ειναι μονο ενα ονομα, τοτε μη το χρησιμοποιεις και θα δεις πως ξεφυτρωνουν τα αξιωματα

Ολα τα αξιωματα ειναι αυθαιρετα... και δεν υπαρχει αξιωμα σωστα διατυπωμενο που δεν παραγει θεωρημα


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 01, 2014 12:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
gianiss έγραψε:
Παράθεση:
skapaneasΗ ουσια των φυσικων νομων ειναι ενα προβλημα στο οποιο καλειται να απαντησει καθε νοημων και ευφυης για λογαριασμο του, με δεδομενο οτι αποτελουν συστατικο της δομης του Απαν Κατι το οποιο η πεπερασμενη επιστημη αδυνατει να εντοπισει λογω της απειριας που το χαρακτηριζει λογικα 


Βασικό συστατικό / κατηγόρημα της ύπαρξης είναι και ο “λόγος”
Η “πεπερασμένη επιστήμη” , εξετάζει κάθε “λογικό” ενδεχόμενο και συνεχώς βελτιώνει τα “εργαλεία” που θα την βοηθήσουν να εξηγήσει τον κόσμο μας.

Μην ......απελπίζεσαι
Δώσε χρόνο στην “πεπερασμένη επιστήμη” να βρει τις απαντήσεις


Παράθεση:
Αν ο κοσμος μας εμπεριεχει εξ αρχης ολες τις πληροφοριες του κωδικοποιημενες αυτο θα πει πως μια ανωτερη νοημοσυνη τις συνεθεσε σκοπιμα και τις κωδικοποιησε και τις αφησε να λειτουργησουν στις καταλληλες συνθηκες παραγοντας και διαμορφωνοντας τον κοσμο μας 
Αλλιως η κωδικοποιηση δεν μπορει να υφισταται απο μονη της 
Και επειδη ο κοσμος μας βρισκεται στο Απαν Κατι, αρα το Απαν Κατι οφειλει να διαθετει νοημοσυνη 


Δεν είναι απαιτείται “νοημοσύνη”.
Υπάρχει ο “λόγος”, και αυτός αρκεί.
Δες το παράδειγμα της εξέλιξης της ζωής στην γη.

Ένα τεράστιο πλήθος απροσδιόριστων “δοκιμών” (λάθος αντιγραφών του κώδικα) , οδηγεί με την απλότητα της λογικής που “θέλει” να επικρατούν όσες “λάθος αντιγραφές” βοηθούν την σταθερότητα του εκάστοτε οικοσυστήματος , σε ένα αποτέλεσμα που εκ των υστέρων κρίνεται σοφό.
Η εξέλιξη των ειδών , δεν ακολουθεί κάποιο νοήμον σχεδιασμό, αλλά ... “ακολουθεί” την απλότητα του “λόγου” της σταθερότητας , στην περίπτωση των ζώντων οργανισμών ,
Τόσο απλά .

Βέβαια στην περίπτωση των ζώντων οργανισμών το πρόγραμμα είναι σχετικά ογκώδες και η καταγραφή του συνεχής , ακολουθώντας την εξέλιξη.
Στον μικρόκοσμο το “πρόγραμμα” των νόμων προκύπτει στις πρώτες πρώτες στιγμές , στην αρχή του κάθε κόσμου, όπου οι συνθήκες που επικρατούν είναι ανεπανάληπτες σε όλη την μετέπειτα εξέλιξή του

Αυτό είναι ένα μέρος των “σκέψεων” μου .
Οι σημερινές γνώσεις του κόσμου μας , δεν αρκούν για την απόδειξη της ορθότητάς τους .
Για την κωδικοποίηση “των νόμων και σταθερών” , λείπουν βασικά δομικά στοιχεία της ύλης που προβλέπω / απαιτούνται , να υπάρχουν στις αρχικές αρχικές συνθήκες του κάθε κόσμου, εποχή που κατά την γνώμη μου αυτοοργανώνονται τοπικά , υλοενέγεια και χωροχρόνος .

Idea

Γιατι να δωσω χρονο στην επιστημη οταν η λογικη, οπως λες κι εσυ, δινει παντοτε επαρκεις λογικες αποδειξεις ;

Κι εσυ γιατι δεν χρησιμοποιεις το ασφαλες εργαλειο της λογικης αποδειξης για να βεβαιωθεις για την ορθοθτητα των σκεψεων σου ;


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα


Μα αυτό κάνω.

Στην προκειμένη περίπτωση εξετάζω την “φύση” του “λόγου” .
Υπάρχουν δύο πιθανά ενδεχόμενα .
1. Ο “λόγος” είναι ένα διακριτό “κατηγόρημα” του “όντως υπαρκτού κάτι” , και όπως τα άλλα κατηγορήματα του , είναι και αυτός “άναρχος” και “αιώνιος” , και νοείται ως αναπόσπαστο κατηγόρημα του να συνυπάρχει σε αυτό. Το “όντως υπαρκτό” δεν έχει “λόγο” ύπαρξης , χωρίς την “υλοενέρεγεια” και “χωροχρόνο”
Ο “λόγος” από μόνος του δεν νοείται να υπάρχει χωρίς την υλοενέρεια και τον χωροχρόνο , γιατί σε αυτά αναφέρεται και ορίζει τον τρόπο που αυτά θα αλληλεπιδρούν. Δεν τα δημιουργεί και ούτε προϋπάρχει αυτών .
2. Ο “λόγος” είναι ο “τρόπος” που η υλοενέργεια και ο χωροχρόνος αλληλεπιδρούν σταθερά , καθώς ασταθή αποτελέσματα δεν έχουν “λόγο” ύπαρξης. Με δεδομένη την απόλυτη ύπαρξη “κάτι” που θέτει εκτός λόγου την μη ύπαρξη, ο “λόγος” είναι σύμφυτο κατηγόρημα του “όντως υπαρκτού κάτι”, γιατί έτσι διατηρείται στη αιωνιότητα, η σταθερότητα της ύπαρξης .
Εξετάζω πρώτα το δεύτερο ενδεχόμενο , με την “λογική” πως , αν το απορρίψω , θα οδηγηθώ στο πρώτο ενδεχόμενο, που είναι ποιο δύσκολο να εξετάσω λογικά .

Με αυτό λοιπόν ασχολούμαι.
Αυτό ερευνώ .
Δεν “πιστεύω” προκαταβολικά σε οτιδήποτε , χωρίς λογική εξήγηση.


.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 01, 2014 1:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:
Στην προκειμένη περίπτωση εξετάζω την “φύση” του “λόγου” .
Υπάρχουν δύο πιθανά ενδεχόμενα .
1. Ο “λόγος” είναι ένα διακριτό “κατηγόρημα” του “όντως υπαρκτού κάτι” , και όπως τα άλλα κατηγορήματα του , είναι και αυτός “άναρχος” και “αιώνιος” , και νοείται ως αναπόσπαστο κατηγόρημα του να συνυπάρχει σε αυτό. Το “όντως υπαρκτό” δεν έχει “λόγο” ύπαρξης , χωρίς την “υλοενέρεγεια” και “χωροχρόνο”
Ο “λόγος” από μόνος του δεν νοείται να υπάρχει χωρίς την υλοενέρεια και τον χωροχρόνο , γιατί σε αυτά αναφέρεται και ορίζει τον τρόπο που αυτά θα αλληλεπιδρούν. Δεν τα δημιουργεί και ούτε προϋπάρχει αυτών .
2. Ο “λόγος” είναι ο “τρόπος” που η υλοενέργεια και ο χωροχρόνος αλληλεπιδρούν σταθερά , καθώς ασταθή αποτελέσματα δεν έχουν “λόγο” ύπαρξης. Με δεδομένη την απόλυτη ύπαρξη “κάτι” που θέτει εκτός λόγου την μη ύπαρξη, ο “λόγος” είναι σύμφυτο κατηγόρημα του “όντως υπαρκτού κάτι”, γιατί έτσι διατηρείται στη αιωνιότητα, η σταθερότητα της ύπαρξης .
Εξετάζω πρώτα το δεύτερο ενδεχόμενο , με την “λογική” πως , αν το απορρίψω , θα οδηγηθώ στο πρώτο ενδεχόμενο, που είναι ποιο δύσκολο να εξετάσω λογικά .

Με αυτό λοιπόν ασχολούμαι.
Αυτό ερευνώ .
Δεν “πιστεύω” προκαταβολικά σε οτιδήποτε , χωρίς λογική εξήγηση.

Idea

Ποια η διαφορα στις δυο θεσεις ;

Δεν βλεπω να συγκρουονται μεταξυ τους, για να χρειαζεται να αποκλεισεις το ενα ωστε να ισχυει το αλλο

Αντιθετα και μαλλον το ενα συμπληρωνει κατα ιδανικο τροπο το άλλο

Δες τη συνθεση με τα δικα σου λογια :

Ο “λόγος” είναι ένα διακριτό και συμφυτο “κατηγόρημα” του “όντως υπαρκτού κάτι” , και αυτός “άναρχος” και “αιώνιος”, και ειναι ο “τρόπος” που η υλοενέργεια και ο χωροχρόνος αλληλεπιδρούν σταθερά

Το πρωτο μερος "μιλαει" για τη θεση του "λογου" στο οντως υπαρκτο
Το δευτερο μερος "οριζει" τι ειναι ο λογος στην πραγματικοτητα

Οι χαρακτηρισμοι διακριτο στο 1 και συμφυτο στο 2 που ενδεχομενως "αποτελουν" τη "διαφορά", ειναι και παλι συμπληρωματικοι

Και ειναι συμπληρωματικοι γιατι το συμφυτο βεβαιωνει οτι ο "λογος" δεν προερχεται απο καπου "αλλου" εκτος του οντως υπαρκτου, οπως πιθανον θα μπορουσε να σκεφτει καποιος με μονο το χαρακτηρισμο διακριτο, ο οποίος χαρακτηρισμος διακριτο βεβαιωνει οτι το οντως υπαρκτο διαθετει και άλλα κατηγορηματα


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 02, 2014 11:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
1) Αφού είναι αυθαίρετο αξίωμα πες εσύ ένα ον που δεν είναι ούτε δυνάμει ούτε ενεργεία.

2) Ο θεός είναι ένα όνομα κι ο Αριστοτέλης αυτό το όνομα χρησιμοποιεί.Η λογική του μας ενδιαφέρει εδώ ,όχι το όνομα. Για ιστορικούς λόγους το αναφέρουμε ,δε θα ποινικοποιήσουμε τη φιλοσοφική χρήση της λέξης επειδή οι θεολόγοι την πήραν παραμάσχαλα και της άλλαξαν τα φώτα!

3) Όχι,δεν είναι όλα τ' αξιώματα αυθαίρετα,είναι μόνο αυτά που δεν παράγουν θεωρήματα κι εφαρμογές στην πράξη,όπως π.χ. το αξίωμα της ανάστασης των νεκρών.

Idea

Οταν λες ον τι εννοεις ;

Μια και ο θεος ειναι μονο ενα ονομα, τοτε μη το χρησιμοποιεις και θα δεις πως ξεφυτρωνουν τα αξιωματα

Ολα τα αξιωματα ειναι αυθαιρετα... και δεν υπαρχει αξιωμα σωστα διατυπωμενο που δεν παραγει θεωρημα




1) Οτιδήποτε μπορεί να γίνει αντιληπτό στις αισθήσεις ή στη νόηση.

2) Όποιο όνομα κι αν δώσουμε στο ακίνητο κινούν,η λογική δεν αλλάζει...εκτός κι αν την αντικρούσεις επιτέλους.

3) α=β και β=γ,άρα α=γ. Αν είναι αυθαίρετο, άλλαξέ το με μια άλλη αυθαιρεσία.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 03, 2014 12:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
skapaneas
έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
1) Αφού είναι αυθαίρετο αξίωμα πες εσύ ένα ον που δεν είναι ούτε δυνάμει ούτε ενεργεία.

2) Ο θεός είναι ένα όνομα κι ο Αριστοτέλης αυτό το όνομα χρησιμοποιεί.Η λογική του μας ενδιαφέρει εδώ ,όχι το όνομα. Για ιστορικούς λόγους το αναφέρουμε ,δε θα ποινικοποιήσουμε τη φιλοσοφική χρήση της λέξης επειδή οι θεολόγοι την πήραν παραμάσχαλα και της άλλαξαν τα φώτα!

3) Όχι,δεν είναι όλα τ' αξιώματα αυθαίρετα,είναι μόνο αυτά που δεν παράγουν θεωρήματα κι εφαρμογές στην πράξη,όπως π.χ. το αξίωμα της ανάστασης των νεκρών.

Idea

Οταν λες ον τι εννοεις ;

Μια και ο θεος ειναι μονο ενα ονομα, τοτε μη το χρησιμοποιεις και θα δεις πως ξεφυτρωνουν τα αξιωματα

Ολα τα αξιωματα ειναι αυθαιρετα... και δεν υπαρχει αξιωμα σωστα διατυπωμενο που δεν παραγει θεωρημα




1) Οτιδήποτε μπορεί να γίνει αντιληπτό στις αισθήσεις ή στη νόηση.

2) Όποιο όνομα κι αν δώσουμε στο ακίνητο κινούν,η λογική δεν αλλάζει...εκτός κι αν την αντικρούσεις επιτέλους.

3) α=β και β=γ,άρα α=γ. Αν είναι αυθαίρετο, άλλαξέ το με μια άλλη αυθαιρεσία.

Idea

Δηλαδη τα ονειρα ειναι οντα ;

Με βαση ποιά λογικη πρεπει να δωσεις αλλο ονομα στο ακινητο κινουν ;
Αυτο που εχεις δωσει δεν σου αρεσει ;

Αν α=β και β=γ τοτε α≠γ


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα

_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 03, 2014 2:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:
gianiss έγραψε:
Στην προκειμένη περίπτωση εξετάζω την “φύση” του “λόγου” .
Υπάρχουν δύο πιθανά ενδεχόμενα .
1. Ο “λόγος” είναι ένα διακριτό “κατηγόρημα” του “όντως υπαρκτού κάτι” , και όπως τα άλλα κατηγορήματα του , είναι και αυτός “άναρχος” και “αιώνιος” , και νοείται ως αναπόσπαστο κατηγόρημα του να συνυπάρχει σε αυτό. Το “όντως υπαρκτό” δεν έχει “λόγο” ύπαρξης , χωρίς την “υλοενέρεγεια” και “χωροχρόνο”
Ο “λόγος” από μόνος του δεν νοείται να υπάρχει χωρίς την υλοενέρεια και τον χωροχρόνο , γιατί σε αυτά αναφέρεται και ορίζει τον τρόπο που αυτά θα αλληλεπιδρούν. Δεν τα δημιουργεί και ούτε προϋπάρχει αυτών .
2. Ο “λόγος” είναι ο “τρόπος” που η υλοενέργεια και ο χωροχρόνος αλληλεπιδρούν σταθερά , καθώς ασταθή αποτελέσματα δεν έχουν “λόγο” ύπαρξης. Με δεδομένη την απόλυτη ύπαρξη “κάτι” που θέτει εκτός λόγου την μη ύπαρξη, ο “λόγος” είναι σύμφυτο κατηγόρημα του “όντως υπαρκτού κάτι”, γιατί έτσι διατηρείται στη αιωνιότητα, η σταθερότητα της ύπαρξης .
Εξετάζω πρώτα το δεύτερο ενδεχόμενο , με την “λογική” πως , αν το απορρίψω , θα οδηγηθώ στο πρώτο ενδεχόμενο, που είναι ποιο δύσκολο να εξετάσω λογικά .

Με αυτό λοιπόν ασχολούμαι.
Αυτό ερευνώ .
Δεν “πιστεύω” προκαταβολικά σε οτιδήποτε , χωρίς λογική εξήγηση.

Idea

Ποια η διαφορα στις δυο θεσεις ;

Δεν βλεπω να συγκρουονται μεταξυ τους, για να χρειαζεται να αποκλεισεις το ενα ωστε να ισχυει το αλλο

Αντιθετα και μαλλον το ενα συμπληρωνει κατα ιδανικο τροπο το άλλο

Δες τη συνθεση με τα δικα σου λογια :

Ο “λόγος” είναι ένα διακριτό και συμφυτο “κατηγόρημα” του “όντως υπαρκτού κάτι” , και αυτός “άναρχος” και “αιώνιος”, και ειναι ο “τρόπος” που η υλοενέργεια και ο χωροχρόνος αλληλεπιδρούν σταθερά

Το πρωτο μερος "μιλαει" για τη θεση του "λογου" στο οντως υπαρκτο
Το δευτερο μερος "οριζει" τι ειναι ο λογος στην πραγματικοτητα

Οι χαρακτηρισμοι διακριτο στο 1 και συμφυτο στο 2 που ενδεχομενως "αποτελουν" τη "διαφορά", ειναι και παλι συμπληρωματικοι

Και ειναι συμπληρωματικοι γιατι το συμφυτο βεβαιωνει οτι ο "λογος" δεν προερχεται απο καπου "αλλου" εκτος του οντως υπαρκτου, οπως πιθανον θα μπορουσε να σκεφτει καποιος με μονο το χαρακτηρισμο διακριτο, ο οποίος χαρακτηρισμος διακριτο βεβαιωνει οτι το οντως υπαρκτο διαθετει και άλλα κατηγορηματα


Idea Λογος Θεωρια Πραξη Λειτουργια Κατασταση Αλληλεπιδραση Παραγωγη και Ο Ανθρωπος που τετραγωνιζει τον κυκλ
ο Idea η γη ειναι το σταυροδρομι του συμπαντος και η ελλαδα το φαναρι που φωτιζει το διαβα των ανθρωπων
στην ελλαδα ο ανθρωπος διδασκεται την επιστημη του λογου γιατι ο λογος του θεου δεν προσεγγιζεται διαφορετικα


Στην πρώτη περίπτωση, ο “λόγος” είναι “διακριτό” κατηγόρημα της ύπαρξης , διαφορετικής “φύσης” από την “υλοεγέργεια”, ένα “άλλο κάτι” , και είναι αυτός που ορίζει, το πως η υλοενέργεια θα αλληλεπιδρά σταθερά στο χωροχρόνο

Στην δεύτερη περίπτωση , ο “λόγος” είναι ένας “τρόπος” που αλληλεπιδρά η υλοενέργεια με τον χωροχρόνο εξασφαλίζοντας την σταθερότητα της ύπαρξης , καθώς η αστάθεια είναι αδιέξοδη , έτσι το “μη υπαρκτό” στερείται λογικής .
Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση , ο “λόγος” προκύπτει από την σταθερότητα του όντως υπαρκτού, ενώ στην άλλη , ο “λόγος” καθορίζει την σταθερότητα του όντως υπαρκτού.



.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32  Επόμενο
Σελίδα 30 από 32

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center