Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Περί αθεΐας
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2005 10:54 am    Θέμα δημοσίευσης: Περί αθεΐας Απάντηση με Συμπερίληψη

Άθεος δεν γίνεται ποτέ o αγράμματος, ο αμαθής, ο αφελής, η ο μη γνωρίζων σε βάθος και έκταση θετικές επιστήμες. Συνειδητά Άθεος γίνεται, μόνο εκείνος, όπου ορθολογιστικά σκεπτόμενος, πληροφορημένος επαρκώς και σε βάθος με επιστημονική αντίληψη των πραγμάτων, κάποια χρονική στιγμή της ζωής του, με θάρρος και τόλμη αποβάλλει τον μύθο και τις παραδόσεις που έρχονται σε σύγκρουση της έρευνας , της γνώσης, της ΑΛΗΘΕΙΑΣ που τεκμηριώνεται μόνο απ’ αυτή. Για τους βολεμένους «εκπροσώπους Θεών και Διαβολών» ο ΑΘΕΟΣ είναι ο χειρότερος ΕΧΘΡΟΣ τους, αφού είναι ο ΜΟΝΟΣ που μπορεί να τους απομυθοποιεί και να «ξεσκεπάζει» την υποκρισία τους.
«Επιστήμονες» που δηλώνουν η εξακολουθούν να «πιστεύουν» σε Θεούς και Διαβόλους η να διέπονται από μεταφυσικές ανησυχίες, είτε δεν έχουν «ψαχτεί» αρκετά με το θέμα της ΑΛΗΘΕΙΑΣ και του ΜΥΘΟΥ, είτε δεν θέλουν να «στιγματισθούν» κοινωνικά, η τέλος ίδια συμφέροντα, τους αποτρέπουν να δηλώσουν την ανυπαρξία των.
Για ζητήματα η φαινόμενα που το σημερινό επίπεδο της επιστήμης αδυνατεί η δυσκολεύεται να δώσει απαντήσεις, δεν σημαίνει ταυτόχρονα την απαξίωση της, αλλά αντίθετα προτρέπει τον επιστήμονα ερευνητή να συνεχίσει το δύσκολο έργο του για νέες ανακαλύψεις και γνώσεις που να απαντούν σ’ αυτές. Ο άνθρωπος της έρευνας, που προσφέρει αντικειμενική γνώση της ΑΛΗΘΕΙΑΣ, είναι ο μόνιμος εχθρός των θρησκειών, των πατρόνων και των παρασίτων τους όπου η ύπαρξη τους στηρίζεται κυρίως απ’ τις πλειοψηφίες των γαλουχημένων αφελών, αμαθών, παραπληροφορημένων τυφλών πιστών.
Άλλοι πάλι «σοφίζοντες» ποικιλοτρόπως, αναζητούν «λύσεις η απαντήσεις» των φαινομένων όχι με επιχειρήματα άξια λόγου, αλλά μέσω αχαλίνωτου υποθετικού στοχασμού μεταφυσικών θέσεων, εγκλωβισμένοι σε ατέρμονους λαβυρίνθους φανταστικών σεναρίων. Όλα όσα εκφράζουν, αν δεν στοχεύουν σε σκοπιμότητες οικονομικών η άλλων συμφερόντων, τότε, μόνο γραφικοί μπορεί να χαρακτηριστούν.

Υπάρχει η ιστορία υποκειμενικής βάσης, γραμμένη στα μέτρα και συμφέροντα συγκεκριμένων σκοπιμοτήτων, αλλά και ιστορία αντικειμενική που την ξεπερνά με λογική, ντοκουμέντα και επιστημονικά επιχειρήματα μη αμφισβητούμενα.
Οι γνώσεις μεμονωμένων – ξεκομμένων ιστορικών συμβάντων, δεν χρησιμεύουν σχεδόν σε τίποτα την αντίληψη μας για την ουσιαστική ΑΛΗΘΕΙΑ, αν δεν συνδυασθούν με όλες εκείνες τις παραμέτρους που στο σύνολο τους δημιουργούν το ιστορικό γεγονός. Οι παράμετροι αυτοί, μπορεί να είναι προσωπικές φιλοδοξίες, εθνικές, οικονομικές, πολιτικές, θρησκευτικές, στρατιωτικές σκοπιμότητες κλπ. Το σύνολο δηλαδή της ανθρώπινης δραστηριότητας στην σκέψη και δράση για εκπλήρωση συγκεκριμένου κάθε φορά στόχου.
Προκείμενου δε την επίτευξη του, κάθε μέσον και ανάλογα ποιος και πως το χρησιμοποιεί, γίνεται «θεμιτό», ανεξάρτητα του κόστους και ποιος το πληρώνει.
Το «δίκιο» βρίσκεται πάντα με το μέρος του ισχυρότερου. Ο ηττημένος δεν έχει ούτε λόγο ούτε έργο, μέχρι οι κοινωνικές η άλλες συγκυρίες να τον επαναφέρουν στο προσκήνιο, ισχυρότερο του πρώην ισχυρού του αντιπάλου, για να παίξει τον δικό του ρόλο στην ιστορία.
Οι κατά περίπτωση κοινωνικές συγκρούσεις ως μέσον διεκδίκησης συμφερόντων, αποτελούν κανόνα εξέλιξης της κοινωνίας προς το καλύτερο η και το χειρότερο. Η έκβαση της σύγκρουσης δημιουργεί νέα δεδομένα. Μπορεί να την προωθεί πολιτισμικά - οικονομικά, μπορεί και όχι. Μια λαϊκή εξέγερση - επανάσταση ενάντια στο κατεστημένο με στόχους την δικαιότερη κατανομή του εθνικού πλούτου, την ελευθερία σκέψης κι’ έκφρασης, την κοινωνική δικαιοσύνη, της ποιοτικής αναβάθμισης της ζωής του μέσου ανθρώπου, δείχνει και αφορά μόνο εκείνους τους πολίτες που αν μη τι άλλο, γνωρίζουν πως κανένας « Μεσσίας» δεν πρόκειται να τους «σώσει».... Είναι συνειδητοποιημένοι πως μόνο με την αγωνιστικότητα τους εξαρτάται η όχι το μέλλον τους. Δεν μπορούν ποιοτικά να συγκριθούν μ’ εκείνους τους επαναστάτες που με τυφλή πίστη στον ηγέτη «σωτήρα» - ιδιαίτερα αν είναι θρησκευτικός - η ζωή τους θα πάει προς το καλύτερο.....
Αν τολμήσουμε να δούμε την αλήθεια των πραγμάτων με καθαρό μυαλό, είναι βέβαιο ότι στο τέλος, όλα η σχεδόν όλα, θα τα αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά απ’ ότι σήμερα.
Το «κέρδος» μας θα είναι η αίσθηση απόλυτης πνευματικής ελευθερίας και επομένως της ψυχολογίας μας όπου θα μας απαλλάξει από τις επίκτητες καλλιεργημένες φοβίες μας. Φοβίες που καθορίζουν ολόκληρη τη ζωή μας, από ενέργειες που μας καθιστούν στάσιμους ποικιλοτρόπως. Η δειλία, ο φόβος και η ανασφάλεια, μας οδηγούν στην ψυχολογία του ηττημένου, πριν ακόμα αρχίσουμε να δίνουμε την «μάχη» της ζωής μας.
Για τους περισσότερους, οι έννοιες αυτοσεβασμού, αυτοπεποίθησης, αυτοκριτικής, δεν διδάσκονται ούτε προβάλλονται όπως θα έπρεπε από την οικογένεια, το σχολείο, την κοινωνία. Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο μέσω της παρεχόμενης παιδείας όπου καλλιεργεί κυρίως την υποταγή, την μοιρολατρία, την συναισθηματική φόρτιση στη σκέψη (άρα αντίληψη και συμπεριφορά του), την απαξίωση η υποβάθμιση της ΛΟΓΙΚΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ως «οδηγού» ζωής.
Η υποταγή του ανθρώπου στο «σύστημα», μέσω και μόνο του φόβου τιμωρίας του, από νόμους «Θεϊκούς» η ανθρώπινους, δεν τον κάνουν απαραίτητα και σωστό η δίκαιο κοινωνικό ον στις αντιλήψεις η στις ενέργειες του. Αντίθετα στις περισσότερες των περιπτώσεων, γίνεται καχύποπτος για όλους και για όλα γύρο του, βγάζοντας μια «κρυφή» η «ανοικτή» επιθετικότητα στην προσπάθεια «άμυνας» του «εγώ» του. Οι «άγιοι πατέρες» του χριστιανισμού, γνώστες των φυσικών ανθρώπινων αδυναμιών, δίνουν άφεση αμαρτιών στους «μετανοούντες»…. Το «ουδείς αναμάρτητος» δικαιολογείται απ’ την ίδια φυσική μας υπόσταση. Αν λοιπόν έτσι μας ήθελε ο «Πλάστης» μας και μάλιστα «κατ’ εικόνα και ομοίωση», τότε κι’ Αυτός δεν είναι αναμάρτητος. Τι νόημα έχει επομένως η «άφεση αμαρτιών» και για ποιον;
Χωρίς κατάλληλη παιδεία και πνευματική καλλιέργεια επιστημονικής βάσης και αυτόπροσδιορισμού του έναντι της κοινωνίας, είναι έτοιμος κάθε στιγμή ο καθένας που θα πιστέψει ότι μπορεί να παρανομήσει ατιμώρητα, να κάνει αντικοινωνική ενέργεια η έργο, προσωπικού η άλλου συμφέροντος.
Το ζητούμενο μιας θεωρητικά και μόνο ιδανικής κοινωνίας δικαίου, θα έπρεπε να είναι η αναβάθμιση της παιδείας του ατόμου, σε επίπεδο τέτοιο, όπου κυρίαρχα στοιχεία της προσωπικότητας του, θα ήταν η αυτοκριτική ικανότητα τοποθέτησης του εαυτού του έναντι της κοινωνίας και ο αυτοέλεγχος των ενεργειών του έναντι των άλλων, χωρίς τον φόβο τιμωρίας του, από το όποιο πολιτικό η θρησκευτικό «σύστημα» αξιών.
Από μόνος του ο καθένας, θα ενσωμάτωνε στο «είναι» του, τους νόμους δικαίου και κατανόηση της ανάγκης ομαλούς συνύπαρξης με τους άλλους. Μια τέτοια όμως θεωρητικά και μόνο, «ιδανική κοινωνία» όπου οι πάντες θα λειτουργούσαν ως θεσμικοί, αποτελεί ουτοπία. Βρίσκεται ΕΞΩ και ενάντια της φυσικής μας υπόστασης που ενσωματώνει πλήθος αδυναμιών αλλά και δυναμικών συμπεριφορών σε ατομικό πρωτίστως επίπεδο.

Το συλλογικό πνεύμα, αποτελεί το μέσον η το «εργαλείο» επίτευξης του στόχου. Το ίδιο συμβαίνει σ’ όλους τους ζωντανούς οργανισμούς όπου η «καλοσύνη» περισσεύει μόνο και όταν σε ατομικό, οικογενειακό η άλλο επίπεδο όλα βαίνουν «καλώς». Στον κίνδυνο, στην πείνα, στην στέρηση ελευθερίας κλπ, οι αντιδράσεις είναι κοινές για όλους, αλλά το γνωστό ο «σώζον εαυτόν σώζεται», λειτουργεί ενστικτωδώς για τον καθένα ξεχωριστά.
Μεγαλώνουμε καταγράφοντας ιδέες που δεν προσεγγίζουν παρά ελάχιστα την φύση και θέση μας, για τον εαυτό μας, την κοινωνία, τη ζωή, τον θάνατο το σύμπαν. Αφήνουμε άλλους ν’ ασχολούνται σοβαρά μ’ αυτά τα θέματα, αλλά εμείς δεν παύουμε να εκφράζουμε την «άποψη» μας, έστω κι’ αν ποτέ δεν προβληματιστήκαμε σοβαρά για την ορθότητα η όχι αυτής.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2005 12:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

H μεταφυσική δεν αποκλείει τον αθεϊσμό. Βλέπε υπαρξιστικό αθεϊσμό στην Φιλοσοφία. Ο Αθεϊστικός υπαρξισμός, σου καταρρίπτει όλο το παραπάνω κείμενο, όταν προβάλλεις το αντιφατικό μεταφυσικής και αθεϊσμού.
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2005 1:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

vv έγραψε:
H μεταφυσική δεν αποκλείει τον αθεϊσμό. Βλέπε υπαρξιστικό αθεϊσμό στην Φιλοσοφία. Ο Αθεϊστικός υπαρξισμός, σου καταρρίπτει όλο το παραπάνω κείμενο, όταν προβάλλεις το αντιφατικό μεταφυσικής και αθεϊσμού.


Η μεταφυσικη φιλε μου δεν ειναι ΕΠΙΣΤΗΜΗ. Ειναι η νοητικη αναζητηση της"αληθειας" χωρις επιχειρηματα η αποδειξεις ,"ντημενη" με τον μανδυα της "φιλοσοφιας" που ασφαλως και αντικειμενικα η "σοφια" αυτη, μονο αποπροσανατολιζει τον νου απ' το υπαρκο στο ανυπαρκτο. Αν εσυ την βλεπεις ετσι, ειναι δικαιωμα σου βεβαια, αλλα θα σου προτεινα καλοπροαιρετα να ξαναψαχτεις χωρις φοβο και παθος των βιαια κατεστημενων "αξιων" του μεσαιωνα.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2005 2:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

maxim_97 η μεταφυσική ΕΙΝΑΙ επιστήμη. Ο όρος έρχεται από το "Μετά τα φυσικά" του Αριστοτέλους. Είναι μάλιστα και μάθημα σε όλες τις Φιλοσοφικές σχολές του κόσμου. Εγώ το είχα σαν πρωτοετής από,τι θυμάμαι. Έχει και επιχειρήματα και αποδείξεις και φυσικά δεν είναι θεολογία αλλά συστηματική αναζήτηση του επέκεινα.

Αυτό μάλλον που έχεις στο μυαλό σου είναι η παραφυσική ή υπερφυσική.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2005 3:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

maxim_97 έγραψε:
Το «κέρδος» μας θα είναι η αίσθηση απόλυτης πνευματικής ελευθερίας και επομένως της ψυχολογίας μας όπου θα μας απαλλάξει από τις επίκτητες καλλιεργημένες φοβίες μας.


Δε λέω, ένας άθεος δεν έχει θρησκευτικές ενοχές ή φόβους αιώνιας τιμωρίας αλλά δεν είναι δυνατόν να μην έχει νιώσει αγωνία απέναντι στο θάνατο,εκτός κι αν βρίσκεται σε ζωώδη κατάσταση.Τότε,όμως, δε θα ήταν ούτε άθεος ούτε πιστός.

Επίσης,η πίστη σ' έναν ή πολλούς Θεούς μπορεί να αποτελέσει μέρος της εθνικής ταυτότητας.Έτσι αν ένα έθνος είναι υποδουλωμένο σ' ένα άλλο,ο Θεός τους μπορεί να λειτουργήσει προοδευτικά,ως συνεκτικός ιστός του ή,όταν οι συνθήκες γίνουν κατάλληλες,ως απελευθερωτική δύναμη.Πολλοί επαναστάτες ήταν πιστοί,άσχετα αν δεν ήταν πιστοί στους εκκλησιαστικούς θεσμούς.

Απ' την άλλη μεριά,κι ένας άθεος μπορεί να είναι συντηρητικός του κερατά.Τι είναι ο Μπούς νομίζεις,πιστός;Ο Στάλιν;

Συμπέρασμα:αναλόγως τις αξίες μας,η θρησκεία και η αθεΐα άλλοτε εγκληματούν κι άλλοτε απελευθερώνουν.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2005 9:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afham έγραψε:
maxim_97 η μεταφυσική ΕΙΝΑΙ επιστήμη. Ο όρος έρχεται από το "Μετά τα φυσικά" του Αριστοτέλους. Είναι μάλιστα και μάθημα σε όλες τις Φιλοσοφικές σχολές του κόσμου. Εγώ το είχα σαν πρωτοετής από,τι θυμάμαι. Έχει και επιχειρήματα και αποδείξεις και φυσικά δεν είναι θεολογία αλλά συστηματική αναζήτηση του επέκεινα.

Αυτό μάλλον που έχεις στο μυαλό σου είναι η παραφυσική ή υπερφυσική.


Φιλε Afham
Το "μετα τα φυσικα" του παραμορφομενου Αριστοτελη απ' τους χριστιανους δεν εχει να κανει με σκοτινες αορατες δυναμεις και μυστηρια. Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ θεωρειται πατερας της επιστημονικης ερευνας , μελετης και γνωσης της φυσης. Οι οποιες ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ του, δεν ησαν παρα η αναζητηση της ΑΛΗΘΕΙΑΣ μεσα απο προβληματισμο με βαση τα ΔΕΔΟΜΕΝΑ της εποχης του. Θα ηθελα να μου αναφερεις ΕΝΑ παραδειγμα επιχειρηματων του μεταφυσικου λογου.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 19, 2005 9:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
maxim_97 έγραψε:
Το «κέρδος» μας θα είναι η αίσθηση απόλυτης πνευματικής ελευθερίας και επομένως της ψυχολογίας μας όπου θα μας απαλλάξει από τις επίκτητες καλλιεργημένες φοβίες μας.


Δε λέω, ένας άθεος δεν έχει θρησκευτικές ενοχές ή φόβους αιώνιας τιμωρίας αλλά δεν είναι δυνατόν να μην έχει νιώσει αγωνία απέναντι στο θάνατο,εκτός κι αν βρίσκεται σε ζωώδη κατάσταση.Τότε,όμως, δε θα ήταν ούτε άθεος ούτε πιστός.

Επίσης,η πίστη σ' έναν ή πολλούς Θεούς μπορεί να αποτελέσει μέρος της εθνικής ταυτότητας.Έτσι αν ένα έθνος είναι υποδουλωμένο σ' ένα άλλο,ο Θεός τους μπορεί να λειτουργήσει προοδευτικά,ως συνεκτικός ιστός του ή,όταν οι συνθήκες γίνουν κατάλληλες,ως απελευθερωτική δύναμη.Πολλοί επαναστάτες ήταν πιστοί,άσχετα αν δεν ήταν πιστοί στους εκκλησιαστικούς θεσμούς.

Απ' την άλλη μεριά,κι ένας άθεος μπορεί να είναι συντηρητικός του κερατά.Τι είναι ο Μπούς νομίζεις,πιστός;Ο Στάλιν;

Συμπέρασμα:αναλόγως τις αξίες μας,η θρησκεία και η αθεΐα άλλοτε εγκληματούν κι άλλοτε απελευθερώνουν.


Στη ανεπηρεαστη απο σκοπιμοτητες φιλοσοφια φιλε , δεν δικαιολογουνται ολ' αυτα που γραφεις .....Τον θανατο σου εμαθαν να τον ΦΟΒΑΣΑΙ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ Σ' ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΖΩΗ....Φοβομαστε το ΑΓΝΩΣΤΟ καθε πραγματος. Αν το καλοψαξεις και τον απομυθοποιησεις δεν
θα νοιαζεσαι και πολυ...Τοτε θα εισαι πραγματικα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ....
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την maxim_97 στις Δευ Απρ 25, 2005 7:26 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 20, 2005 2:29 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γιατί,όλοι οι άνθρωποι δεν υποκινούνται από σκοπιμότητες;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 20, 2005 8:31 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Γιατί,όλοι οι άνθρωποι δεν υποκινούνται από σκοπιμότητες;


Η σκοπιμοτητα ειναι εμφυτη και επικτητη κατασταση στην ανθρωπινη φυση και πραξη. Προτασσει το ατομικο , οικογενειακο , εθνικο κλπ ΣΥΜΦΕΡΟΝ αλλα στην αναζητηση της ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ φιλοσοφικα, δεν πρεπει να την προτασσουμε γιατι μεροληπτουμε και δεν προαγουμε ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ τον ΑΝΘΡΩΠΟ. Βεβαιως πρεπει να λαμβανεται υποψιν αλλα οχι και να γινεται οδηγος μας. Η συγκρουση συμφεροντων δημιουργει εχθρες που τυφλωνουν το καθαρο μυαλο με αποτελεσμα φανατισμους και πολεμους....Ετσι θελουμε να συνεχισουμε και στο μελλον; Θα μου πεις ειναι δυνατον να "φτιαξουμε" η να "διορθοσουμε" την φυση μας; Θα απαντουσα απλα, να αμβλυνουμε το δυνατον τις αντιθεσεις μας για ενα καλυτερο αυριο...
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 20, 2005 3:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πιστεύεις πως υπάρχει αντικειμενική ηθική;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 20, 2005 9:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Πιστεύεις πως υπάρχει αντικειμενική ηθική;


Η ηθικη εχει ριζες την πολιτιστικη - οικονομικη εξελιξη του ατομου και του κοινωνικου του περιβαλλοντος σε συναρτηση παντα συγκεκριμενων σκοπιμοτητων. Δεν εχει καποια ΣΤΑΘΕΡΑ. Μεταβαλεται αναλογα των κοινωνικων αντιληψεων και αξιων της εκαστοτε εποχης.Το αντικειμενικο,καθε φορα που αναφερεται, ειναι το επιστημονικα τεκμηριωμενο. Επομενως η "αντικειμενικη ηθικη" που αναφερεις ειναι λαθος σαν συνθεση λογου.....
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 20, 2005 9:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και γω θάλεγα, άλλο άθεος, άλλο άθρησκος. Αυτά που λες maxim ίσως αθρησκεία είναι, όχι αθεΐα.

Όμως, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι που νομίζω βασικό και δεν το έχεις εξηγήσει. Βασικό γιατί όλο μιλάς για αλήθεια και για επιστήμη -και με κεφαλαία μάλιστα- αλλά... ενώ καταφεύγεις σε αυτούς τους όρους με θρησκευτική ευλάβεια, δεν εξήγησες τι εννοείς.
Έχω ακούσει για πολλές επιστήμες. Έτσι για να ξέρουμε για ποια μιλάμε.
Για κόπιασε να το ορίσεις, με σαφήνεια, επιστημονικά.
Για να αμβλύνουμε τις αντιθέσεις, ας τις πιάσουμε από την αρχή, με τη σειρά.
Τι εννοείς, αλήθεια, μύθος, πραγματικότητα, επιστήμη...

Βέβαια συμφωνώ με το πνεύμα που υπάρχει στο κείμενο, και που υπάρχει και στο σωκρατικό λόγο «το γαρ άτοπον εξ αγνοίας συμβαίνει» (Πολιτικός), το παράδοξο υπάρχει από άγνοια. Αλλά το μπέρδεμα είναι ότι και αυτοί οι ίδιοι οι εκφραστές αυτού του λόγου ήταν... ένθεοι... (κατά δική τους ομολογία)
Αυτό πώς το ερμηνεύεις;
Ποια «επιστήμη» είχαν αυτοί; Και ποια «φυσική υπόσταση»;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 20, 2005 11:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

maxim_97 έγραψε:
Η ηθικη εχει ριζες την πολιτιστικη - οικονομικη εξελιξη του ατομου και του κοινωνικου του περιβαλλοντος σε συναρτηση παντα συγκεκριμενων σκοπιμοτητων. Δεν εχει καποια ΣΤΑΘΕΡΑ.




Κάθε ηθική στάση προ'υ'ποθέτει πως αναγνωρίζω στον άλλο ένα υποκείμενο,διαφορετικό απ' το δικό μου.Αυτή η συνθήκη δεν είναι μια σταθερά και μάλιστα μη εμπειρική,αφού δεν υπάρχει τρόπος ν' αποδείξουμε πως ο άλλος υπάρχει και δεν είναι πλάσμα της φαντασίας μας;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 21, 2005 8:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εϊναι γνωστό το επιχείρημα, πως το να πιστεύεις σε μια ανώτερη δύναμη, θεός, θεοί, οτιδήποτε, που λειτουργεί αυτό που βλέπουμε, τον φανερό κόσμο, πρέπει να είσαι το λιγότερο μη επιστήμονας.
Ας δούμε λοιπόν το διαχωρισμό επιστήμονα και μη επιστήμονα. Έστω ότι ο Χ μπαίνει στο στόχαστρο της έρευνάς μας. Τι είναι αυτό που τον κάνει ή τον δείχνει ως επιστήμονα; Άνθρωπος είναι, έχει ανάγκη να αγαπήσει, να ερωτευθεί, να χαρεί, να παίξει, να τραγουδήσει, να κάνει χίλια δυο πράγματα, μόνος του ή με άλλους. Μέχρι εδώ ακόμα δεν βγάλαμε το "επιστημονικό" του ανθρώπου....Ας αναλύσουμε λοιπόν τον λόγο του: Ωπα! κάτι βρήκαμε εδώ...ορισμένες φορές μιλάει "επιστημονικά", όπως αυτός ορίζει τι είναι επιστημονικό. Έτσι αυτό που ξεχωρίζει τον επιστήμονα από τον μη επιστήμονα είναι ο λόγος και τίποτα άλλο. Οι ζωές τους κατά τα άλλα είναι ίδιες...ανθρώπινου τύπου. Ομοίως και οι άθεοι είναι άνθρωποι που διαφέρουν στον λόγο από τους ένθεους....
Ψάχνω λοιπόν τώρα να βρω ένα κριτήριο....που να μου δείχνει πως ο κάτοχος του λόγου περι θεού, δεν μπορεί να είναι κάτοχος του επιστημονικού λόγου. Το κριτήριο αυτό όμως που πρέπει να ανήκει, στον επιστημονικό λόγο ή στον περί θεού λόγο;
Αν βασιστώ στο λόγο περί Θεού...δεν μπορώ να βάλω κριτήριο...εφόσον μοναδικός κριτής είναι ο Θεός.
Αν βασιστώ στον επιστημονικό λόγο...τότε δεν μπορώ να προσδιορίσω κριτήριο που να έχει υπόσταση εντός των γνωστών και αποδεδειγμένων φαινομένων που περιλαμβάνουν το γνωστικό πεδίο της επιστήμης, και το οποίο κριτήριο να χρησιμοποιείται έξω από αυτό το πεδίο!
Αδυνατώ λοιπόν να βρώ κριτήριο...από επιστημονικής άποψης είναι αποδεκτό, από θεολογικής είναι η χάρη του Θεού....να φανερώνει τις αδυναμίες μας!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 21, 2005 9:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Και γω θάλεγα, άλλο άθεος, άλλο άθρησκος. Αυτά που λες maxim ίσως αθρησκεία είναι, όχι αθεΐα.

Όμως, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι που νομίζω βασικό και δεν το έχεις εξηγήσει. Βασικό γιατί όλο μιλάς για αλήθεια και για επιστήμη -και με κεφαλαία μάλιστα- αλλά... ενώ καταφεύγεις σε αυτούς τους όρους με θρησκευτική ευλάβεια, δεν εξήγησες τι εννοείς.
Έχω ακούσει για πολλές επιστήμες. Έτσι για να ξέρουμε για ποια μιλάμε.
Για κόπιασε να το ορίσεις, με σαφήνεια, επιστημονικά.
Για να αμβλύνουμε τις αντιθέσεις, ας τις πιάσουμε από την αρχή, με τη σειρά.
Τι εννοείς, αλήθεια, μύθος, πραγματικότητα, επιστήμη...

Βέβαια συμφωνώ με το πνεύμα που υπάρχει στο κείμενο, και που υπάρχει και στο σωκρατικό λόγο «το γαρ άτοπον εξ αγνοίας συμβαίνει» (Πολιτικός), το παράδοξο υπάρχει από άγνοια. Αλλά το μπέρδεμα είναι ότι και αυτοί οι ίδιοι οι εκφραστές αυτού του λόγου ήταν... ένθεοι... (κατά δική τους ομολογία)
Αυτό πώς το ερμηνεύεις;
Ποια «επιστήμη» είχαν αυτοί; Και ποια «φυσική υπόσταση»;


Φίλε Jason θα προσπαθήσω να απαντήσω στα ερωτήματα σου, όσο περισσότερο απλά μπορώ. Πρώτα να συμφωνήσουμε σε κάτι: -Η χρήση κι’ ερμηνεία των λέξεων η χαρακτηρισμών απ’ τον καθένα μας, δεν είναι και δεν μπορεί να είναι ίδια, λόγω της διαφορετικότητας μας, σε ΓΝΩΣΕΙΣ, ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΑ. Ας το συνειδητοποιήσουμε αυτό κάποια στιγμή…..
Για μένα η Θρησκεία και ο Θεός ΣΑΝ ΕΝΝΟΙΑ ταυτίζονται όπως το άθεος και άθρησκος. Το ένα, δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς το άλλο. Εσύ το λαμβάνεις διαφορετικά…. Πώς να συνεννοηθούμε λοιπόν για άλλες έννοιες όπως για παράδειγμα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ κλπ. (Τα γράφω με κεφαλαία, ακριβώς για να τονίσω την διαφορετικότητα μου στην αντίληψη που εγώ δίνω σ’ αυτή, σε σύγκριση του μέσου και όχι μόνο φίλου, που μαθήτευσε να ισοπεδώνει τα πάντα…). Έχω τοποθετηθεί σχεδόν σ’ όλες τις αναφορές μου στο filosofia.gr πως μόνο η ΕΠΙΣΤΗΜΗ (άθροισμα και επεξεργασία γνώσεων κι εμπειριών όλων των επιμέρους επιστημών) μπορεί να εκφράζει την ΑΛΗΘΕΙΑ στην αναζήτηση – απάντηση των
φαινομένων. Η επιστημονική ΑΝΤΙΛΗΨΗ της ζωής, της κοινωνίας και του σύμπαντος (Ελληνικό πνεύμα) έναντι της αντίληψης του άλλου πνεύματος , του μυστικισμού, της μεταφυσικής, της θεοκρατίας κλπ που κυριαρχούσε και κυριαρχεί στους πολλούς θα είναι σε μόνιμη σύγκρουση. «Πάντρεμα» των δυο «πνευμάτων»,(ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ) στοχεύει στο «βραχυκύκλωμα» του νου και στον αποπροσανατολισμό απ’ την ΑΛΗΘΕΙΑ.
Οι «ένθεοι» κατά δήλωση τους επιστήμονες που αναφέρεις, ο καθένας ξεχωριστά μπορεί να είναι στο αντικείμενο του κορυφή….. Αυτό το γεγονός από μόνο του, δεν τον καταξιώνει απαραίτητα και ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗ. Κουβαλάει κι’ αυτός τα βιώματα και τις φοβίες της παράδοσης που μεγάλωσε. Δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση να αρνηθεί ο οποιοσδήποτε κι’ ΑΠΑΙΔΕΥΤΑ τον παλιό εαυτό του…
Εκτός βέβαια κι’ εκείνων των επιστημόνων, πολιτικών η θρησκευτικών ηγετών που για λόγους σκοπιμότητας η συμφέροντος, «θέτουν εαυτόν» παράλληλα εκείνης της «κοινής (διαπαιδαγωγημένης έτσι) γνώμης».


_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Επόμενο
Σελίδα 1 από 16

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center