Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
troian Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 2267 Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 18, 2013 1:10 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
φτάνει άραγε να το δούμε οικονομικά και μόνο; ναι είναι πολύ σημαντικός παράγοντας το οικονομικό.
Άρα όταν οι αριστεροί φτωχαίνουν ψηφίζουν χρυσά αβγά; _________________ μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 18, 2013 6:41 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
troian έγραψε: | φτάνει άραγε να το δούμε οικονομικά και μόνο; ναι είναι πολύ σημαντικός παράγοντας το οικονομικό.
Άρα όταν οι αριστεροί φτωχαίνουν ψηφίζουν χρυσά αβγά; |
Ακριβώς (κατά μειοψηφία βέβαια αλλά ικανή για άφιξη παραδόξων αποτελεσμάτων). Στην πτωτική πορεία μέχρι να ξαναγίνουν "ξυπόλυτοι". Μετά αναλαμβάνουν άλλοι μηχανισμοί. Πριν ξημερώσει επικρατεί βαθύ σκοτάδι για λίγο. Αυτό το "λίγο" κρατάει σχεδόν αιώνα στο καπιταλιστικό σύστημα. Το κρατάνε με φορμόλη
Υγραφο :
Άσχετο (? ) από αλλού : πως σου ήρθε αδερφέ για μένα και το Δάκη ? Κι οι μνήμες πως έγιναν ενικός ?
troian έγραψε: | ο δάκις και ο φλε έχουν πουλήσει την ψυχή τους στο διάβολο.
ενδιαφέρον μνήμες. |
_________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 18, 2013 9:48 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι, φαίνεται ότι ο οικονομικός παράγοντας είναι ένα ισχυρό κίνητρο που μεταφέρει το δίλημμα προς τη μια πλευρά.
Ιστορικά, η εξαθλίωση οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές, αυτό το γνωρίζαμε και το προβλέπαμε και πριν την κρίση.
Υποτίθεται όμως ότι ένας αριστερός ήδη το γνωρίζει αυτό. Συνεπώς, δεν δικαιολογείται αυτή η μετατόπιση του, σε μια τέτοια βάση.
Εκτός αν δεχθούμε τη θέση του Επώνυμου, ότι οι αριστεροί δεν ήσαν συνειδητοποιημένοι, οπότε είτε τυχοδιωκτικά-οικονομικά (κατά Ανέμελο), είτε ψυχολογικά (κατά Τρώα) παρασύρονται σε θέσεις που αντιφάσκουν με τα πιστεύω τους. Τότε όμως, ο Επώνυμος έχει πάλι δίκιο όταν αμφισβητεί τον προσδιορισμό "αριστερός" για τους συγκεκριμένους ανθρώπους.
Πράγματι, το να δεχθούμε ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν ήσαν ποτέ τους αριστεροί, απαντά στην ερώτηση.
Αυτό όμως αναδύει ένα ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα:
Υπάρχει σίγουρα μια αδυναμία ετεροπροσδιορισμού (δεν είναι καθόλου εύκολο να προσδιορίσουμε και να κατατάξουμε ιδεολογικά έναν άνθρωπο), αλλά φαίνεται ότι υπάρχει και μια αδυναμία αυτοπροσδιορισμού (για παράδειγμα πιστεύουμε ότι είμαστε πατριώτες, αλλά κλέβουμε την εφορία).
Υπάρχει και αν ναι ποιο είναι το κριτήριο μιας ορθής αυτογνωσίας;
Πως θα ξέρω ότι ο αυτοπροσδιορισμός μου (ως αριστερού ή δεξιού ή οτιδήποτε) είναι ορθός, και δεν αποτελεί μια φαντασιακή ναρκισσιστική επιθυμία; _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 18, 2013 10:05 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
spyros έγραψε: | Ναι, φαίνεται ότι ο οικονομικός παράγοντας είναι ένα ισχυρό κίνητρο που μεταφέρει το δίλημμα προς τη μια πλευρά.
Ιστορικά, η εξαθλίωση οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές, αυτό το γνωρίζαμε και το προβλέπαμε και πριν την κρίση.
Υποτίθεται όμως ότι ένας αριστερός ήδη το γνωρίζει αυτό. Συνεπώς, δεν δικαιολογείται αυτή η μετατόπιση του, σε μια τέτοια βάση.
Εκτός αν δεχθούμε τη θέση του Επώνυμου, ότι οι αριστεροί δεν ήσαν συνειδητοποιημένοι, οπότε είτε τυχοδιωκτικά-οικονομικά (κατά Ανέμελο), είτε ψυχολογικά (κατά Τρώα) παρασύρονται σε θέσεις που αντιφάσκουν με τα πιστεύω τους. Τότε όμως, ο Επώνυμος έχει πάλι δίκιο όταν αμφισβητεί τον προσδιορισμό "αριστερός" για τους συγκεκριμένους ανθρώπους.
Πράγματι, το να δεχθούμε ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν ήσαν ποτέ τους αριστεροί, απαντά στην ερώτηση.
Αυτό όμως αναδύει ένα ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα:
Υπάρχει σίγουρα μια αδυναμία ετεροπροσδιορισμού (δεν είναι καθόλου εύκολο να προσδιορίσουμε και να κατατάξουμε ιδεολογικά έναν άνθρωπο), αλλά φαίνεται ότι υπάρχει και μια αδυναμία αυτοπροσδιορισμού (για παράδειγμα πιστεύουμε ότι είμαστε πατριώτες, αλλά κλέβουμε την εφορία).
Υπάρχει και αν ναι ποιο είναι το κριτήριο μιας ορθής αυτογνωσίας;
Πως θα ξέρω ότι ο αυτοπροσδιορισμός μου (ως αριστερού ή δεξιού ή οτιδήποτε) είναι ορθός, και δεν αποτελεί μια φαντασιακή ναρκισσιστική επιθυμία; |
Ωραίες προεκτάσεις εκδοχές.
Κι αυτό προς συζήτηση δυνατά. _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|