Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
akatanomastos Επίκουρος
Εγγραφή: 18 Αύγ 2013 Δημοσιεύσεις: 46
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 12, 2013 8:29 pm Θέμα δημοσίευσης: ελευθερια υποκειμενου |
|
|
ενα θεμα που με απασχολησε τελευταια ειναι καταποσο ενα υποκειμενο τοποθετητε απεναντι στις αληθειες ελευθερα ή μη και απο ποιος παραγοντες
επιρρεαζονται.
εγω θα θεσω 2 ερωτηματα, στα οποιο μπορειτε να τοποθετηθειται ή να εκφραστητε ανεξαρτητα απο αυτα
η διαδικασια της ιδεαση αποτελει εκεινη που ανοιγει ενα κενο σε ελλογο ον ειναι εκεινη κατα την οποια το ιδιο το ελλογο ον περνει την μορφει του υποκειμενου προκειμενου να δημιουργησει πανω στο κενο που ανοιχτηκε. το υποκειμενο ως υποκειμενο δρα υποσυνειδητα η συνηδητα; με βαση την βαθυτερη επιθυμια ή την λογικη; η μηπως η λογικη του βασιζεται πανω στιν βαθυτερη επιθυμια του υποκειμενου;
και αν εν τελει η ενσωματωση ενος υποκειμενου σε μια αληθεια βασιζεται πανω στην βαθυτερη επιθυμια, πως η ιδια διαμορφωνεται εντος του του υποσυνειδητου; τυχαια ή οχι; και καταποσο ή ιδια η ελευθερια (αν υπαρχει, πραγμα που πιστευω) αναγεται στο τυχαιο και πως αυτο την καθυστα ως ελευθερια του υποκειμενου;
υ.σ. βασικα τα ερωτηματα ειναι περισσοτερα αλλα χωριζονται σε δυο βασικες κατηγοριες. καλη τοποθετηση _________________ "Επαναστατώ άρα υπάρχουμε" Α.Καμύ
Τα δυο μεγαλυτερα εγκληματα κατα της ανθρωποτητας ηταν: πρωτον η ιδιοκτησια και δευτερον η πλατωνικη σκεψη. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 12, 2013 9:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μόνο ένα υποκείμενο που συνέρχεται από αμνησία και έχει απωλέσει κάθε πληροφορία για τον εαυτό του (πεποιθήσεις, προσωπικό συμφέρον, διασυνδέσεις, δεσμεύσεις κλπ) δύναται να εκφέρει αντικειμενική αλήθεια.
Με άλλα λόγια για να εκφέρεις αντικειμενικά δεν πρέπει κατά κανένα τρόπο να συμμετέχεις στην εξίσωση. _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
akatanomastos Επίκουρος
Εγγραφή: 18 Αύγ 2013 Δημοσιεύσεις: 46
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 12, 2013 9:40 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
εγω θα διαφωνησω με τον τροπο με τον οποιο αντιλαμβανεσαι μια αληθεια ως αντικειμενικη. θα θεωρησω μια αληθεια βαδιζει στον δρομο της αντικειμενικοποιησεις μονο οταν η ιδια ως αποτελεσμα ενος ριζικου φαντασιακου, με ορο καστοριαδικο, ενματωνει πανω συνεχως νεα υποκειμενα, πραγμα που αποπερατωνει το ειναι της εκθετοντας στο απειρο το οποιο βιαια θα προσπαθησει να την ονοματοδωτησει με μπαντιανους ορους αυτη την φορα. δεν πιστευω στην υπαρξει εγγενων αντικειμενικων αληθειων πραγμα το οποιο το εχω ξανα πει.
δεν ειναι ομως αυτο το θεμα. το θεμα ειναι τελικως αν ουσιαστηκα υπαρχει η ελευθερια στο υποκειμενο και σε ποιον τροπο δρασης αυτου εγκειται η ιδια. _________________ "Επαναστατώ άρα υπάρχουμε" Α.Καμύ
Τα δυο μεγαλυτερα εγκληματα κατα της ανθρωποτητας ηταν: πρωτον η ιδιοκτησια και δευτερον η πλατωνικη σκεψη. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 13, 2013 8:27 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μην κάνεις τα εύκολα δύσκολα.
Εγώ έχω ξαναπεί ήδη ότι πιστεύω στην ύπαρξη εγγενών αντικειμενικών αληθειών. Και τι μ'αυτό ? Είναι παραδοχή που πρέπει να συμμεριστεί ο συνομιλών μαζί μου ?
Θα κάνεις χρήση της απλοποίησης ή σαλαμοποίησης και θα βρεις την άκρη χωρίς Καστοριάδη και Badiou και θα'ναι και δικό σου επίτευγμα κι όχι εξ υποβολής.
Εξαφάνισε τα δισεκατομμύρια και τοποθέτησε σε όλη τη Γη μονάχα έναν άνθρωπο.
Ελευθερία ? Απεριόριστη. Αχανής. Ανεκμετάλλευτη.
Αλήθειες ? ΑΔΙΑΦΙΛΟΝΙΚΗΤΕΣ
Βάλε κοντά ένα δεύτερο άνθρωπο. Ωπ αρχίζουν τα δύσκολα.
Ελευθερία ? Υποχωρεί (δεν συζητάμε τον φόνο του Κάϊν)
Αλήθειες ? Υπάρχει αντίλογος !
7 δισεκατομμύρια άνθρωποι.
Έφυγες. Ούτε θέσμιση δεν πρόκαμες.
http://www.economist.com/news/leaders/21586343-german-voters-should-re-elect-angela-merkel-their-chancellorand-europes-leader-one-woman?zid=307&ah=5e80419d1bc9821ebe173f4f0f060a07
Παράθεση: | Τα πρωτοσέλιδα δείχνουν να μην έχουν τέλος για την γερμανίδα καγκελάριο. Μετά τους γερμανούς σε Spiegel και Süddeutsche Zeitung, ήρθε η σειρά του Economist να ασχοληθεί με τη δύσκολη περίπτωση της κ. Μέρκελ.
«Πιστεύουμε ότι η Μέρκελ είναι ο σωστός ηγέτης για την Γερμανία και την Ευρώπη, πρωτίστως για αυτό που είναι: η ιδανικότερη δημοκρατική αρχηγός του κόσμου και σαφέστατα ασφαλέστερη από οποιονδήποτε αριστεριστή αντίπαλό της. Κυρίως όμως γιατί πιστεύουμε αυτό που ακόμα και τώρα μπορεί να γίνει -η ηγέτιδα που τόσο απεγνωσμένα χρειάζεται η Γερμανία και η Ευρώπη». |
Η αλήθεια που μας σκοτώνει είναι αυτή που προσκυνούν φευ! οι επίσημοι Βρετανοί μέσα από το πλέον "ορθόδοξο" περιοδικό τους. Μετά από αυτό τι να πει κανείς επί Ευρωπαϊκού εδάφους ..
Η αλήθεια πρωτοσέλιδο !
Δέξου την καημένε Άβελ (akatanomaste) ! _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
akatanomastos Επίκουρος
Εγγραφή: 18 Αύγ 2013 Δημοσιεύσεις: 46
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 13, 2013 6:58 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
με παρεξηγησες το σχολιο για την αντικειμενικοτητα τον αληθειων που εκανα ηταν παρενθεση. τα ονοματα του μπαντιου και του καστοριαδη τα οποια βρισκονται μεσα στο σχολια και συνεπως στην παρενθεση που εκανα, τα παρεθεσα για οι εννοιες ειναι δικες και δεν ηθελα να φλιαρω αναλυοντας τες. το σχολιο διατυπονει απολυτος την δικη μου αποψη, την οποια δεν θα την συναντησεις ουτε στον καστοριαδη ουτε στον μπαντιου.
οσο αφορα την απαντηση που μου εδωσες ποια θα ηταν η πολεμικη σου εναντια στους στρουκτουραλιστες που που ισχυριζονται οτι το υποκειμενο επικυριαρχητε απο της δομες που το περιβαλουν;
σχετικα με εκονομιστ ουδεν σχολιον. η ευρωπη μιλησε! η αντικειμενικοτης πανηγυριζει!
υ.σ. για να συμμετεχουν και υπολοιποι να γινει λιγο συζητηση. _________________ "Επαναστατώ άρα υπάρχουμε" Α.Καμύ
Τα δυο μεγαλυτερα εγκληματα κατα της ανθρωποτητας ηταν: πρωτον η ιδιοκτησια και δευτερον η πλατωνικη σκεψη. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 13, 2013 10:32 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
akatanomastos έγραψε: |
οσο αφορα την απαντηση που μου εδωσες ποια θα ηταν η πολεμικη σου εναντια στους στρουκτουραλιστες που που ισχυριζονται οτι το υποκειμενο επικυριαρχητε απο της δομες που το περιβαλουν;
|
Επαναστάσεις έχουν γίνει πολλές και όχι μόνον μείζονες αλλά και μικρότερης εμβέλειας πχ Μάης '68
Εάν τα υποκείμενα που προκάλεσαν, ώθησαν, συμμετείχαν, στήριξαν κλπ τα διάφορα ανατρεπτικά κινήματα ήταν επικυριαρχούμενα από τις περιβάλλουσες δομές δεν θα είχαν προκύψει τα γεγονότα (και πολλά σύγχρονα : Ταχρίρ, Ταξίμ, Occupy Wall Street, Μάταλα, Woodstock '69 ..)
Στην Ελλάδα δε το υποκείμενο τελεί υπό την δική του αίρεση επικυριαρχόντας το ίδιο στο κρατικό του μόρφωμα μη επιτρέπωντάς το να αναπτυχθεί ισότιμα με τα Ευρωπαϊκά. _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 14, 2013 10:48 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Παράθεση: | Pflegeleicht
Με άλλα λόγια για να εκφέρεις αντικειμενικά δεν πρέπει κατά κανένα τρόπο να συμμετέχεις στην εξίσωση.
|
Εμ!
Γίνεται το “υποκείμενο” να έχει “αντικειμενική” άποψη για το “αντικείμενο” ?
Κοντολογίς
ΔΕΝ υπάρχει αντικειμενική αλήθεια , μια και κάθε αλήθεια “πιστοποιείται” πάντα “υποκειμενικά”
Και αυτό ακόμα δεν ...... αληθεύει “αντικειμενικά”
Πρόκειται βεβαίως, για το .... “παράδοξο του ψεύτη”
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 14, 2013 11:09 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
gianiss έγραψε: | Παράθεση: | Pflegeleicht
Με άλλα λόγια για να εκφέρεις αντικειμενικά δεν πρέπει κατά κανένα τρόπο να συμμετέχεις στην εξίσωση.
|
Εμ!
Γίνεται το “υποκείμενο” να έχει “αντικειμενική” άποψη για το “αντικείμενο” ?
Κοντολογίς
ΔΕΝ υπάρχει αντικειμενική αλήθεια , μια και κάθε αλήθεια “πιστοποιείται” πάντα “υποκειμενικά”
Και αυτό ακόμα δεν ...... αληθεύει “αντικειμενικά”
Πρόκειται βεβαίως, για το .... “παράδοξο του ψεύτη”
. |
απολαυστικό !
Πως εξηγείς όμως το γεγονός ότι αυτά τα παράδοξα μας κάνουν και γελάμε και άρα ουσιαστικά αυτοσαρκαζόμαστε και άρα μοιάζει να ξεφεύγουμε από την ενσωμάτωση στην εξίσωση έστω και για λίγο δηλαδή γινόμαστε παρατηρητές του εαυτού μας ? Δεν είναι αξιοσημείωτη αυτή η ικανότητα ? Και με προσανατολισμός την αντικειμενικότητα ? _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 14, 2013 11:17 am Θέμα δημοσίευσης: . |
|
|
Τα δύο ερωτήματα είναι στην ουσία ένα. (Λέω - ό,τι λέω, απλά το λέω.)
Να σού κάνω μια διευκρινιστική ερώτηση;
Γιατί σε απασχολεί η ελευθερία; Τι σημασία έχει για σένα; Και να ήσουν ελεύθερος (ίσως και να είσαι) και λοιπόν, τι κερδίζεις με αυτό; Τι είναι εν τέλει για σένα η ελευθερία; Ποια η ουσία της; _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 14, 2013 11:19 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
.. _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Pflegeleicht στις Σαβ Σεπ 14, 2013 11:28 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 14, 2013 11:22 am Θέμα δημοσίευσης: Re: . |
|
|
iason έγραψε: | Τα δύο ερωτήματα είναι στην ουσία ένα. (Λέω - ό,τι λέω, απλά το λέω.)
Να σού κάνω μια διευκρινιστική ερώτηση;
Γιατί σε απασχολεί η ελευθερία; Τι σημασία έχει για σένα; Και να ήσουν ελεύθερος (ίσως και να είσαι) και λοιπόν, τι κερδίζεις με αυτό; Τι είναι εν τέλει για σένα η ελευθερία; Ποια η ουσία της; |
α ok σε μένα απευθύνεσαι.
Τρομακτικό δεν νομίζεις το ερώτημά σου ?
Σκέτη φρίκη !
Αυτοβούλως πρόβατο λοιπόν ? Προτίθεσαι να αντιτείνεις τίποτε ολιγαρχικά/απολυταρχικά να πάθουμε πλάκα ολοι εδώ μέσα ? _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 14, 2013 11:24 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ό,τι είναι το φαγητό για το στομάχι, η ανάσα για τους πνεύμονες, είναι και η ελευθερία για το νου. _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 14, 2013 11:25 am Θέμα δημοσίευσης: Re: . |
|
|
Pflegeleicht έγραψε: | α ok σε μένα απευθύνεσαι. ... Αυτοβούλως πρόβατο λοιπόν | Δεν απευθύνθηκα σε σένα, κε πρόεδρε. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Pflegeleicht Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013 Δημοσιεύσεις: 1399
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 14, 2013 11:30 am Θέμα δημοσίευσης: Re: . |
|
|
iason έγραψε: | Pflegeleicht έγραψε: | α ok σε μένα απευθύνεσαι. ... Αυτοβούλως πρόβατο λοιπόν | Δεν απευθύνθηκα σε σένα, κε πρόεδρε. |
ok μπερδεύτηκα _________________ Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]
Truth springs from argument amongst friends |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 14, 2013 11:35 am Θέμα δημοσίευσης: Re: . |
|
|
iason έγραψε: | Pflegeleicht έγραψε: | α ok σε μένα απευθύνεσαι. ... Αυτοβούλως πρόβατο λοιπόν | Δεν απευθύνθηκα σε σένα, κε πρόεδρε. |
Αθώος ο ...... κατηγορούμενος.
Υ.Γ
Πάλι τα γλίτωσες τα .....ισόβια ρε μπαγάσα
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|