Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Επικίνδυνη γνώση
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Σεπ 03, 2013 5:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Επικίνδυνη γνώση Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτό το ντοκιμαντέρ το ξέρετε;

https://vimeo.com/channels/583475

Δε με αφήνει να ανεβάσω και τα υπόλοιπα, πρέπει να περιμένω μια βδομάδα λέει...

Προσοχή μόνο γιατί είναι όνομα και πράγμα! Laughing Laughing

Η χαρά του skakos θα είναι! Rolling Eyes Rolling Eyes
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 1:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ενδιαφέρον!(Μια αναφορά,βέβαια,στον Αρχιμήδη (απειροστικός λογισμός),το Δημόκριτο (ατομική θεωρία) ή τον Ηράκλειτο (αλλαγή και μέτρο) και τον Αναξίμανδρο (θεωρία της εξέλιξης),τους γεννήτορες αυτών των προβλημάτων,χωρίς να ξεχνάμε τον Επίκουρο (τυχαιότητα των ατομικών κινήσεων) και τους Ελεάτες με τα μαθηματικά τους παράδοξα, θα ήταν απαραίτητη για την ιστορική συνέχεια.)

Το πάθος για αλήθεια αποβαίνει καταστροφικό για τους εραστές της σε μια κοινωνία που προτιμάει τις εύκολες λύσεις ή τη λήθη σε αιώνια ερωτήματα. Άραγε ο Νάρκισσος αντιπροσωπεύει τους τρελούς ή την κοινωνία;

Φιλοσοφικά τώρα,τα παράδοξα δεν αναιρούν ,βέβαια,τη λογική.Αποτελούν,όμως,τα όριά της. Και το απώτατο παράδοξο όλων είναι το Ον,αυτό που κάνει τα πάντα να υπάρχουν αλλά το ίδιο δεν δέχεται κατηγορήματα,οπότε ούτε γνωρίζεται ούτε γνωρίζει,ούτε δημιουργεί ούτε δημιουργείται.
Αν δεν υπάρχει το Ον,όσο παράδοξο κι αν είναι,η μόνη λύση είναι ο σολιψισμός και κατ' επέκταση ο μηδενισμός. Αν δεν υπάρχει το Ον, η ιεραρχική δομή του κόσμου απ' το απλό στο σύνθετο δε θα υπήρχε,οπότε μια άπειρη πολυπλοκότητα θα μας άφηνε στην παντελή άγνοια του κόσμου.
Η Γνώση του ,όμως ,είναι απαγορευμένη ("Φύσις κρύπτεσθαι φιλείν").
Η τρέλα ,βέβαια,είναι ελεύθερη να περνά όπου γουστάρει.Αναζητώντας ματαίως τον εαυτό της, τον χάνει διαρκώς. Η ζωή είναι μια τρέλα με μέτρο,ένα Είναι σε ισορροπία μ' ένα γίγνεσθαι. Ον χωρίς γίγνεσθαι είναι τρέλα,το αντίστροφο είναι μηδενισμός.


http://www.altfactor.ath.cx/library/stuff/cantoriana_taxidia.html
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 1:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ενδιαφέρον!(Μια αναφορά,βέβαια,στον Αρχιμήδη (απειροστικός λογισμός),το Δημόκριτο (ατομική θεωρία) ή τον Ηράκλειτο (αλλαγή και μέτρο) και τον Αναξίμανδρο (θεωρία της εξέλιξης),τους γεννήτορες αυτών των προβλημάτων,χωρίς να ξεχνάμε τον Επίκουρο (τυχαιότητα των ατομικών κινήσεων) και τους Ελεάτες με τα μαθηματικά τους παράδοξα, θα ήταν απαραίτητη για την ιστορική συνέχεια.)

Το πάθος για αλήθεια αποβαίνει καταστροφικό για τους εραστές της σε μια κοινωνία που προτιμάει τις εύκολες λύσεις ή τη λήθη σε αιώνια ερωτήματα. Άραγε ο Νάρκισσος αντιπροσωπεύει τους τρελούς ή την κοινωνία;

Φιλοσοφικά τώρα,τα παράδοξα δεν αναιρούν ,βέβαια,τη λογική.Αποτελούν,όμως,τα όριά της. Και το απώτατο παράδοξο όλων είναι το Ον,αυτό που κάνει τα πάντα να υπάρχουν αλλά το ίδιο δεν δέχεται κατηγορήματα,οπότε ούτε γνωρίζεται ούτε γνωρίζει,ούτε δημιουργεί ούτε δημιουργείται.
Αν δεν υπάρχει το Ον,όσο παράδοξο κι αν είναι,η μόνη λύση είναι ο σολιψισμός και κατ' επέκταση ο μηδενισμός. Αν δεν υπάρχει το Ον, η ιεραρχική δομή του κόσμου απ' το απλό στο σύνθετο δε θα υπήρχε,οπότε μια άπειρη πολυπλοκότητα θα μας άφηνε στην παντελή άγνοια του κόσμου.
Η Γνώση του ,όμως ,είναι απαγορευμένη ("Φύσις κρύπτεσθαι φιλείν").
Η τρέλα ,βέβαια,είναι ελεύθερη να περνά όπου γουστάρει.Αναζητώντας ματαίως τον εαυτό της, τον χάνει διαρκώς. Η ζωή είναι μια τρέλα με μέτρο,ένα Είναι σε ισορροπία μ' ένα γίγνεσθαι. Ον χωρίς γίγνεσθαι είναι τρέλα,το αντίστροφο είναι μηδενισμός.


http://www.altfactor.ath.cx/library/stuff/cantoriana_taxidia.html


Ιωάννης ο Πιστός. Smile

Πότε θα κανονίσουμε για κανέναν καφέ ρε συ;

ΥΓ. Τα video δεν τα είδα ακόμα. Τι περιέχουν;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 1:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ενδιαφέρον!(Μια αναφορά,βέβαια,στον Αρχιμήδη (απειροστικός λογισμός),το Δημόκριτο (ατομική θεωρία) ή τον Ηράκλειτο (αλλαγή και μέτρο) και τον Αναξίμανδρο (θεωρία της εξέλιξης),τους γεννήτορες αυτών των προβλημάτων,χωρίς να ξεχνάμε τον Επίκουρο (τυχαιότητα των ατομικών κινήσεων) και τους Ελεάτες με τα μαθηματικά τους παράδοξα, θα ήταν απαραίτητη για την ιστορική συνέχεια.)

Το πάθος για αλήθεια αποβαίνει καταστροφικό για τους εραστές της σε μια κοινωνία που προτιμάει τις εύκολες λύσεις ή τη λήθη σε αιώνια ερωτήματα. Άραγε ο Νάρκισσος αντιπροσωπεύει τους τρελούς ή την κοινωνία;


Ναι, δεν κάνει αναφορές στους αρχαίους έλληνες, παρά μόνο για να πει πως αυτοί είχαν σκεφτεί για το άπειρο, αλλά δεν το μελέτησαν περαιτέρω, έμειναν σε φιλοσοφικές, διαλεκτικές συζητήσεις. Ο πρώτος που το έβαλε κάτω με χαρτί και με μολύβι ήταν ο Κάντορ.

Οι άλλοι που λες τα είχαν πει όλα αυτά, αλλά δεν είχαν τα μέσα για να τα αποδείξουν. Ήταν βασισμένα στη διαίσθησή τους, όπως λέει και στο υπέροχο κείμενο που παρέθεσες. Έτσι για αιώνες παρέμεναν υποθέσεις.

Οι κοινωνίες όντως προτιμάει τις εύκολες λύσεις και τη λήθη, αλλά το θέμα είναι αν αυτό είναι η (μόνη) αιτία της τρέλας ή κάτι άλλο...

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Φιλοσοφικά τώρα,τα παράδοξα δεν αναιρούν ,βέβαια,τη λογική.Αποτελούν,όμως,τα όριά της. Και το απώτατο παράδοξο όλων είναι το Ον,αυτό που κάνει τα πάντα να υπάρχουν αλλά το ίδιο δεν δέχεται κατηγορήματα,οπότε ούτε γνωρίζεται ούτε γνωρίζει,ούτε δημιουργεί ούτε δημιουργείται.

Αν δεν υπάρχει το Ον,όσο παράδοξο κι αν είναι,η μόνη λύση είναι ο σολιψισμός και κατ' επέκταση ο μηδενισμός. Αν δεν υπάρχει το Ον, η ιεραρχική δομή του κόσμου απ' το απλό στο σύνθετο δε θα υπήρχε,οπότε μια άπειρη πολυπλοκότητα θα μας άφηνε στην παντελή άγνοια του κόσμου.
Η Γνώση του ,όμως ,είναι απαγορευμένη ("Φύσις κρύπτεσθαι φιλείν").

Η τρέλα ,βέβαια,είναι ελεύθερη να περνά όπου γουστάρει.Αναζητώντας ματαίως τον εαυτό της, τον χάνει διαρκώς. Η ζωή είναι μια τρέλα με μέτρο,ένα Είναι σε ισορροπία μ' ένα γίγνεσθαι. Ον χωρίς γίγνεσθαι είναι τρέλα,το αντίστροφο είναι μηδενισμός.

http://www.altfactor.ath.cx/library/stuff/cantoriana_taxidia.html


Για τα παράδοξα υπάρχει πάντα και η μη-τυπική λογική.

Οπότε καταλήγουμε στην αναγκαιότητα της ύπαρξης του Όντος. Πλάτωνας και Πλωτίνος με τον πλατωνισμό και το νεοπλατωνισμό τους αντίστοιχα. Εκεί βασίζονται και οι θρησκείες. Συνεπώς έχουν κάποιο δίκιο, σε αυτό τουλάχιστον.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 1:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:


ΥΓ. Τα video δεν τα είδα ακόμα. Τι περιέχουν;


Για το πώς η επιστήμη με τα μαθηματικά, τη φυσική και τη λογική αγγίζει το Ον, το Θεό, και τους κινδύνους που μια τέτοια προσέγγιση περιέχει.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 2:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:

Ιωάννης ο Πιστός. Smile

Πότε θα κανονίσουμε για κανέναν καφέ ρε συ;

ΥΓ. Τα video δεν τα είδα ακόμα. Τι περιέχουν;



1)Αν σου πω ότι η πίστη στο Θεό είναι μηδενισμός (αφού ο Θεός καταστρέφει ή δημιουργεί τον κόσμο εκ του μηδενός) κι εγώ δεν είμαι μηδενιστής πώς θα με αποκαλείς ύστερα;
2)Καμιά Κυριακή στην Πλάκα,κλασικά!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 2:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:

Οπότε καταλήγουμε στην αναγκαιότητα της ύπαρξης του Όντος. Πλάτωνας και Πλωτίνος με τον πλατωνισμό και το νεοπλατωνισμό τους αντίστοιχα. Εκεί βασίζονται και οι θρησκείες. Συνεπώς έχουν κάποιο δίκιο, σε αυτό τουλάχιστον.


Καμία σχέση! Το Ον,καταρχήν,δε μεταβάλλεται εξ ορισμού ενώ ο Θεός κάνει ό,τι γουστάρει,αλλάζει και τον εαυτό του αν θέλει. Το Ον είναι το άγνωστο περιεχόμενο της λογικής ενώ ο Θεός δημιουργεί όποια λογική θέλει. Το Ον ούτε θέλει ούτε συναισθάνεται ούτε αποφασίζει ούτε ανασταίνει νεκρούς ή παρεμβαίνει στον κόσμο:είναι αυτό που υποστασιάζει τον κόσμο των αντιθέσεων και είναι παράλογο για τη λογική μας και για κάθε λογική,άρα δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε όπως βολεύει τον ανθρωποκεντρισμό μας. Το Ον είναι παράλογο αλλά λιγότερο παράλογο απ' την ύπαρξη του Θεού και του μηδενός.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 3:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
ενώ ο Θεός κάνει ό,τι γουστάρει,αλλάζει και τον εαυτό του αν θέλει.


Επ ! Ό,τι γουστάρει ? Δηλαδή, λέμε τώρα, μπορεί να εξαφανίσει την υπόστασή του και να την παραδώσει ως αμυδρή βιοφυσική δύναμη/ενέργεια στην τυχαιότητα της πανσπερμίας ένα τμήμα της οποίας είσαι και εσύ προσωπικά άρα τον ενσωματώνεις στο βαθμό που σου αναλογεί ή που θα αποφασίσεις ???? Cool Wink
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
akatanomastos
Επίκουρος


Εγγραφή: 18 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 46

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 3:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

σταματηστε σταματηστε, εσταξε δακρυ απο την εικονα του πλατωνα. τη χαρα να βλεπει οτι δικαιωνεται.
εσεις που μιλαται για πλατωνα και αντικειμενικο ιδεαλισμο. και πως διχως αυτων οδηγουμαστε στον μηδενισμος η στην τρελα -θεε ου συγχωρεσε με που βλασθυμαω-σας ρωταω: ολη η φιλοσοφια περι το Ον και των Πλατωνα, για αυτους που την πιστευουν, δεν τους οδηγει να επιλεξουν μεταξυ των ακρατο εγωισμο ή τον μηδενισμο;

σας το θετω, ετσι μπας και σκευτητε καθολου.

Υ.Σ. μην ζητησε φωτηση απο το μεγα Εν.
_________________
"Επαναστατώ άρα υπάρχουμε" Α.Καμύ

Τα δυο μεγαλυτερα εγκληματα κατα της ανθρωποτητας ηταν: πρωτον η ιδιοκτησια και δευτερον η πλατωνικη σκεψη.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 3:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Pflegeleicht έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
ενώ ο Θεός κάνει ό,τι γουστάρει,αλλάζει και τον εαυτό του αν θέλει.


Επ ! Ό,τι γουστάρει ? Δηλαδή, λέμε τώρα, μπορεί να εξαφανίσει την υπόστασή του και να την παραδώσει ως αμυδρή βιοφυσική δύναμη/ενέργεια στην τυχαιότητα της πανσπερμίας ένα τμήμα της οποίας είσαι και εσύ προσωπικά άρα τον ενσωματώνεις στο βαθμό που σου αναλογεί ή που θα αποφασίσεις ???? Cool Wink


Ναι,αμέ,αυτό θα ήταν μια καταπληκτική εξέλιξη απ' το μηδέν στο Ον.Όμως,τότε δεν έχει πισωγυρίσματα του τύπου "ενανθρωπίζομαι αλλά ύστερα αποθεώνομαι"...ξηγημένοι!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 3:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

akatanomastos έγραψε:
σταματηστε σταματηστε, εσταξε δακρυ απο την εικονα του πλατωνα. τη χαρα να βλεπει οτι δικαιωνεται.
εσεις που μιλαται για πλατωνα και αντικειμενικο ιδεαλισμο. και πως διχως αυτων οδηγουμαστε στον μηδενισμος η στην τρελα -θεε ου συγχωρεσε με που βλασθυμαω-σας ρωταω:


Εγώ τουλάχιστον δεν είπα αυτά που λες, αλλά τελοσπάντων, ας περάσουμε στην ερώτηση.

akatanomastos έγραψε:

ολη η φιλοσοφια περι το Ον και των Πλατωνα, για αυτους που την πιστευουν, δεν τους οδηγει να επιλεξουν μεταξυ των ακρατο εγωισμο ή τον μηδενισμο;


Όχι, δε βλέπω πώς τους οδηγεί εκεί. Αν είναι να τους οδηγήσει κάπου, στο Ον θα είναι αυτό.

Εσύ όμως πες μας γιατί πιστεύεις ότι θα τους οδηγήσει ή στον εγωισμό ή στο μηδενισμό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 3:21 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
mark έγραψε:

Οπότε καταλήγουμε στην αναγκαιότητα της ύπαρξης του Όντος. Πλάτωνας και Πλωτίνος με τον πλατωνισμό και το νεοπλατωνισμό τους αντίστοιχα. Εκεί βασίζονται και οι θρησκείες. Συνεπώς έχουν κάποιο δίκιο, σε αυτό τουλάχιστον.


Καμία σχέση! Το Ον,καταρχήν,δε μεταβάλλεται εξ ορισμού ενώ ο Θεός κάνει ό,τι γουστάρει,αλλάζει και τον εαυτό του αν θέλει. Το Ον είναι το άγνωστο περιεχόμενο της λογικής ενώ ο Θεός δημιουργεί όποια λογική θέλει. Το Ον ούτε θέλει ούτε συναισθάνεται ούτε αποφασίζει ούτε ανασταίνει νεκρούς ή παρεμβαίνει στον κόσμο:είναι αυτό που υποστασιάζει τον κόσμο των αντιθέσεων και είναι παράλογο για τη λογική μας και για κάθε λογική,άρα δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε όπως βολεύει τον ανθρωποκεντρισμό μας. Το Ον είναι παράλογο αλλά λιγότερο παράλογο απ' την ύπαρξη του Θεού και του μηδενός.


Δηλαδή θες να πεις ότι οι θρησκείες μιλάνε για το Θεό, κάτι εντελώς διαφορετικό από το Ον; Ε μα τότε να τους το εξηγήσουμε, να αποκατασταθεί η αλήθεια! Ο Πλάτωνας όμως μίλαγε για το Ον και το Θεό/Θεούς σαν να ήταν το ίδιο πράγμα. Μήπως ήμαστε χαμένοι στη μετάφραση;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
akatanomastos
Επίκουρος


Εγγραφή: 18 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 46

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 3:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

καταρχην μου θετεις το Ον ως την Αιτεια των παντων. εσυ πως την ξερεις αυτην την αιωνια αληθεια;

(μη μου πεις οτι δεν εχει σχεση, γιατι θα την δεις πιο μετα)
_________________
"Επαναστατώ άρα υπάρχουμε" Α.Καμύ

Τα δυο μεγαλυτερα εγκληματα κατα της ανθρωποτητας ηταν: πρωτον η ιδιοκτησια και δευτερον η πλατωνικη σκεψη.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Pflegeleicht
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Σεπ 2013
Δημοσιεύσεις: 1399

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 3:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Pflegeleicht έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
ενώ ο Θεός κάνει ό,τι γουστάρει,αλλάζει και τον εαυτό του αν θέλει.


Επ ! Ό,τι γουστάρει ? Δηλαδή, λέμε τώρα, μπορεί να εξαφανίσει την υπόστασή του και να την παραδώσει ως αμυδρή βιοφυσική δύναμη/ενέργεια στην τυχαιότητα της πανσπερμίας ένα τμήμα της οποίας είσαι και εσύ προσωπικά άρα τον ενσωματώνεις στο βαθμό που σου αναλογεί ή που θα αποφασίσεις ???? Cool Wink


Ναι,αμέ,αυτό θα ήταν μια καταπληκτική εξέλιξη απ' το μηδέν στο Ον.Όμως,τότε δεν έχει πισωγυρίσματα του τύπου "ενανθρωπίζομαι αλλά ύστερα αποθεώνομαι"...ξηγημένοι!


Και όμως αυτά τα πισωγυρίσματα και η σασπένς είναι ικανή γοητευτική συνθήκη/κίνητρο να τα βρόντηξε ο Τρισμέγιστος Μεγαλοδύναμος. Ήταν ρομαντικός ο καημένος κι αυτός - δεν πρόβλεψε βέβαια τόσα μικροαστικά κτήνη (ούτε καν τον αστισμό) αλλά κάποιες νησίδες κατάφερε να τις διατηρήσει Embarassed
_________________
Ο ρομαντισμός δεν βρίσκεται ούτε στην επιλογή του θέματος ούτε στην ακριβή αλήθεια, αλλά περισσότερο σε έναν τρόπο να αισθάνεσαι τον κόσμο [Charles Baudelaire]

Truth springs from argument amongst friends
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 04, 2013 3:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

akatanomastos έγραψε:
ολη η φιλοσοφια περι το Ον και των Πλατωνα, για αυτους που την πιστευουν, δεν τους οδηγει να επιλεξουν μεταξυ των ακρατο εγωισμο ή τον μηδενισμο;



Πού τον είδες τον εγωισμό; Αυτός βρίσκεται αλλού :"Εγώ ειμί ο Ων".
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4  Επόμενο
Σελίδα 1 από 4

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center