Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ευθύγραμμη ή Κυκλική Ιστορία;
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 26, 27, 28
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  

Ποια η πορεία της Ιστορίας;
1. Ευθύγραμμη προς ένα Τέλος
7%
 7%  [ 1 ]
2. Κυκλική υποταγμένη στους αντικειμενικούς νόμους της Φύσης
0%
 0%  [ 0 ]
3. Και τα δύο παραπάνω μαζί;
30%
 30%  [ 4 ]
4. Άλλο και θα εξηγήσω
30%
 30%  [ 4 ]
5. Ακόμα το σκέφτομαι
30%
 30%  [ 4 ]
Σύνολο Ψήφων : 13

Συγγραφέας Μήνυμα
akatanomastos
Επίκουρος


Εγγραφή: 18 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 46

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 18, 2013 9:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

προς τον φιλο που αναπολει βυζαντινα "μεγαλεια" .
_________________
"Επαναστατώ άρα υπάρχουμε" Α.Καμύ

Τα δυο μεγαλυτερα εγκληματα κατα της ανθρωποτητας ηταν: πρωτον η ιδιοκτησια και δευτερον η πλατωνικη σκεψη.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 18, 2013 9:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

akatanomastos έγραψε:
προς τον φιλο που αναπολει βυζαντινα "μεγαλεια" .


να σου πω..
βλέποντας την υπογραφή σου, του Καμύ, εάν η αναπόληση Βυζαντινών μεγαλείων κριθεί ικανή να ωθησει σε επανάσταση και άρα να υπάρξουμε επιτέλους τότε ίσως πρέπει να το δούμε λίγο πιο συγκαταβατικά ..
_________________
”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ

http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
akatanomastos
Επίκουρος


Εγγραφή: 18 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 46

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 18, 2013 9:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

θα ηθαλα πολυ να το συζητησουμε γιατι ειναι κατι που εχει αρκετο ενδιαφερον αλλα αν ειναι σε νεο θεμα γιατι εδω ασχολουμαστε με την ιστορια και την διαδρομη που η ιδια εγγραφει.
_________________
"Επαναστατώ άρα υπάρχουμε" Α.Καμύ

Τα δυο μεγαλυτερα εγκληματα κατα της ανθρωποτητας ηταν: πρωτον η ιδιοκτησια και δευτερον η πλατωνικη σκεψη.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 18, 2013 10:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

akatanomastos έγραψε:
μια κυκλικοτητα στην ιστορια εκφραζει την υπαρξει μιας νομοτελειας μεσα στην ιστορικη ροη και συνεπως μια νομοτελεια. Μια ιστορια διχως υποκειμενα δηλαδη...χμμ
Η πια υπερβατολογικη αρχη κινει την ιστορια: πια μοναδικη αιωνια υποστατικη αρχη την αναγκαζει να κανει κυκλικη κινηση;
Ο Θεος, η μητερα Φυση ή το Κεφαλαιο;
Σε ποιον να προσευχηθουμε; γιατι εμεις μονοι μας δεν μπορουμε να αλλαξουμε την ιστορια, εφοσον δεν ειμαστε υποκειμενα.

ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ.

και πριν αιτιολογησω αυτη την απαντησω σας ρωτω: δεν θα ηταν πολυ εγωιστικο να πιστευουμε οτι στο συμπαν υπαρχει σκοπος και πως οχι μονο υπαρχει εχει οριοθετηθει και αποπριν;

συμφωνα με την κβαντικη φυσικη ολες οι σταφερες στο συμπαν ειναι αποτελεσματα του τυχεου και επι τουτου ο θειος αλμπερτος ειπε την φραση "Δεν μπορω να δεχτω οτι ο Θεος παιζει ζαργια με τον κοσμο."

Συνεπως το τυχεο ακυρωνει την ιδια την υπαρξει του σκοπου σε οτιδειποτε
και επομενως ακυρωνει την ιδια την εννοια της κυκλικοτητας στην ιστορια.

Θα υποστηριξω οτι η πορια της ιστορια ειναι απροσδιοριστης εφοσον γραφεται καθε στιγμη και αποτελει εφοσον αποτελει συναρτησει του τυχεου αλλα και των υποκειμενων που αυτονομα (και οχι ανεξαρτητα) εφοσον τα ιδια καθοριζουν τελικως την δραση τους και οχι καποια υποστατικη αρχη.

υ.σ. συγγνομη για οποιο ορθογραφικο λαθος, αλλα εχω δισλεξια.


Σχετικά με την κυκλικότητα θέλω να δείξω κάτι απλό (όπως το βλέπω εγώ) :

με μαθηματικά οικονομικά το τυχαίο αντιπαλεύεται από οικονομίες κλίμακας και επαναφέρει ίσως με "μικρές" καθυστερήσεις την κυκλικότητα :

http://www2.warwick.ac.uk/fac/soc/economics/staff/academic/oswald/sitra2006.pdf σελ. 54 και 55






Το ανθρώπινο μυαλό δρώντας εντός κοινωνίας επαναφέρει τις κοινωνικές ιεραρχίες και τις συγκρίσεις άσχετα εάν μια τυχαιότητα (πόλεμος, επιδημίες κλπ) διατάραξαν το πλαίσιο αυτό.

Είτε έχουμε να κάνουμε με λασπωμένα ανήλιαγα στη μεσαιωνική Αγγλία και μονοκατοικίες με λυχνάρια αλλά κήπο, είτε με διαμερίσματα με τζάκι και μονοκατοικές με πισίνα η σύγκριση είναι ικανή να νομιμοποιήσει μια κυκλικότητα σαν να μην έχει αλλάξει τίποτε από τις λάσπες στο τζάκι του διαμερίσματος.
Είναι μετρήσιμη ? Όχι αλλά είναι στατιστικά ανιχνεύσιμη. Αν ο κοινωνικός σου περίγυρος κερδίζει πολλές δεκάδες ευρώ περισσότερα από εσένα δεν έχει σημασία που εσύ είσαι πάνω από τον μέσο όρο, νοιώθεις σαν να είσαι κυλισμένος στον βούρκο του Τάμεση.
Δεν θα τελείωσει αυτή η κυκλικότητα εάν δεν αλλάξει στο μυαλό μας.
_________________
”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ

http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 18, 2013 10:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

akatanomastos έγραψε:
προς τον φιλο που αναπολει βυζαντινα "μεγαλεια" .


akatanomaste, μ' αρέσει η σκεψη σου. Έχεις διαβάσει το "επαναστατημένος άνθρωπος" του Καμύ; Αν ναι, πώς σού φάνηκε ως σκέψη; Έχει δίκιο ο Καμύ όταν λέει όμως ότι οποιαδήποτε επανάσταση χρησιμοποιεί οποιουδήποτε είδους βία είναι καταδικασμένη να αποτύχει;

Σχετικά με την κυκλικότητα, μ' αρεσε ο τρόπος που έθεσες την κυκλικότητα με το τυχαίο, απορρίπτοντάς την με επιχειρήματα στιβαρά.

Καλώς μας ήρθες. Θα δούμε μεγάλα πράγματα από εσένα, το διαισθάνομαι.

Υ.Γ. ίδια διαίσθηση είχα και για κάποιον που τον έλεγαν Me αλλά δυστυχώς δεν άντεξε τους μαλάκες του φόρουμ και έφυγε.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
akatanomastos
Επίκουρος


Εγγραφή: 18 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 46

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 18, 2013 10:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

καλος σας βρηκα. μπορουμε να ανοιξουμε ενα νεο θεμα στο οποιο μπρουμε να συζητησουμε για την επανασταση και την σκεψη του καμυ. και οχι μονο.
_________________
"Επαναστατώ άρα υπάρχουμε" Α.Καμύ

Τα δυο μεγαλυτερα εγκληματα κατα της ανθρωποτητας ηταν: πρωτον η ιδιοκτησια και δευτερον η πλατωνικη σκεψη.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 18, 2013 10:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
το διαισθάνομαι.


Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις βρε Δάκη Very Happy
_________________
”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ

http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 05, 2013 6:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έκανα την ίδια συζήτηση και στο μπλογκ μου με κάτι πολύ καλούς ιντερνετικούς φίλους, και τη βρίσκω ισάξια με τη δική μας εδώ.
Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο και να τη διαβάσετε.

https://rakis1.wordpress.com/2013/08/08/%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B7-%CE%AE-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1/#comments

Αυτό που τονίζω εγώ είναι ότι απαιτείται πολλή προσοχή στην έννοια του τυχαίου, του χάους και της αιτιότητας.

ΥΓ. Για τους καχύποπτους. Είναι πολλά πολλά τα σχόλια για να τα βάλω όλα εδώ. Το θεώρησα υπερβολικό. Για αυτό έβαλα λινκ.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 05, 2013 11:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτό είχα γράψει αλλά χωρίς να ονομάσω τα μέρη (με φαρδιά γράμματα)

Bugman έγραψε:
Χαίρομαι να βλέπω θέματα που απαιτούν σκέψη.
Πρώτη ιδέα που μου έρχεται στο μυαλό είναι η αξία της ιστορίας. Αν δηλαδή δεν έχουμε ένα τρόπο να αξιολογούμε τα ιστορικά γεγονότα, τότε πως θα μπορούμε να αντιληφθούμε σε τι πορεία βρισκόμαστε;

ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
Ως προς την αξιολόγηση των ιστορικών γεγονότων μπορούν να υπάρχουν πολλά και διαφορετικά σταθμά. Δηλαδή να δούμε το πράγμα οικονομικά, ή αντίθετα να δούμε το πράγμα από την ευχαρίστηση που αποδίδει η κάθε στιγμή στον άνθρωπο, ακόμα και αν είναι φευγαλέα. Το σίγουρο είναι ότι δεν υπάρχει η μοναδική και αξιόπιστη μέθοδος, η καθιερωμένη με μια έννοια. Για το λόγο αυτό πολλές φορές καλείται ο άνθρωπος δια της ψήφου του να συμμετέχει σε μια διαδικασία όπου ουσιαστικά παρακάμπτεται οποιαδήποτε μέθοδος και κάθε λογική και αφήνεται η όλη κατάσταση να εξελιχθεί συλλογικά μεν αλλά ανεπανάληπτα. Η όποια διάθεση για επανάληψη της κρίσης και ή όποια τακτική ακολουθηθεί για το σκοπό αυτό, δεν σηματοδοτεί μια επανάληψη της ιστορίας αλλά μια πρόκληση για νέα κρίση. Μια νέα κρίση μπορεί να δείχνει μια "ρουτίνα", σαν να είναι μια επανάληψη, αλλά αυτό γίνεται με την ευκολία της απλοποίησης. Δηλαδή παραβλέπουμε σημαντικά νέα στοιχεία για να πιστέψουμε πως τα πράγματα είναι ακριβώς τα ίδια.
Τελικά ο τρόπος αξιολόγησης είναι κομμένος και ραμμένος στην άνεση που μας δίνει η ίδια αξιολόγηση στο να ταυτίσουμε την ιστορία με την όψη που εμείς επιλέγουμε, με τρόπο χαοτικό, ή όπως απλά το λέμε...επειδή έτσι θέλουμε....
Έτσι μπορεί κάποιος να βλέπει αγγέλους ή πιλάφια στον παράδεισο και απλά όλο αυτό να είναι το "έτσι θέλω" για να ερμηνεύει με έναν τρόπο τα πράγματα. Η ουσία της σκέψης είναι να θέσει ένα ζήτημα και να συγκρίνει λύσεις, άρα να ξεκινήσει από μια οποιαδήποτε πρώτη υπό δοκιμή λύση. Η φαντασία δηλαδή μπορεί να δώσει λύσεις σε πράγματα που θέλουμε να πιστεύουμε ότι λύθηκαν! Με αυτή την έννοια μπορεί κάποιος να βλέπει μια κυκλική πορεία της Ιστορίας, όπου η ήρεμη κατάσταση θα ακολουθήσει την ταραχώδη, και πάλι μετά η ήρεμη κατάσταση. Η ιστορία δεν είναι η αλληλουχία των καταστάσεων αλλά η αιτιολογία που δίνουμε για αυτήν .

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ
Οι αρχαίοι Έλληνες με το θέατρο κατάφεραν να κάνουν κάτι μοναδικό. Να δώσουν την αλληλουχία των καταστάσεων, το έργο, το κατασκεύασμα, για να μπορεί ο καθένας να πλάσει την δική του ιστορία, να δώσει το δικό του περιεχόμενο, όπως αυτός θέλει να το ερμηνεύσει. Το έργο αν και κάτι ψεύτικο, αφού δεν υπάρχει τίποτα αυθόρμητο, παίζεται ζωντανά και είναι μια αλήθεια. Ένας κριτικός θα δώσει την δική του ανάλυση στην ιστορία του έργου, και βασιζόμενος στο δικό του μύθο...θέλει να αποδείξει ότι αυτό είναι μια αλήθεια. Ότι η εξήγηση του έργου είναι απολύτως αληθινή. Βασίζεται δε σε αυτό από την αποδοχή που έχει ο κόσμος σε αυτό. Ουσιαστικά βασίζεται στη ψήφο, στην εκλογή του κόσμου.
Αυτό είναι το πιο αξιοπρόσεχτο, θέλω να πιστεύω, σε αυτό το μήνυμα: Η ουσία δεν είναι το πώς ερμηνεύουμε τις καταστάσεις, το τι ιστορία δηλαδή βιώνουμε, αλλά το πόσο αυτό το βίωμα είναι συμβατό με τα βιώματα των άλλων ώστε τελικά σε μια ενδεχόμενη εκλογή, η συναπόφαση να είναι πραγματικά προϊόν ελεύθερης βούλησης και όχι τυχαίας βούλησης ή αυτοματοποιημένης άρα και μη ελεύθερης βούλησης.

Η ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
Βάσει του αρχικού ερωτήματος, θα πρέπει σκεπτόμενοι ελεύθερα να μπορούμε να αξιολογούμε τις καταστάσεις που μετέχουμε και να λαμβάνουμε θέση γι΄αυτές με σκοπό την διαμόρφωση του μέλλοντος μας. Σε αυτό το σημείο μπαίνει η μάθηση. Η μάθηση είναι ο μηχανισμός συντονισμού μεταξύ των ανθρώπων, ώστε το μέλλον να ξεκαθαρίσει σε μας πως είναι ένας πολύ μακρινός στόχος, ένα άπιαστο όνειρο. Βάζοντας μια τεράστια απόσταση από τη θέση μας σήμερα με εκείνη του ονείρου, ακολουθούμε μια πορεία που δεν τεκμηριώνει το αποτέλεσμα...αλλά αυτό δεν μας νοιάζει αφού πιστεύουμε πως ενεργούμε "για καλό μας" επειδή έτσι έχει γραφτεί. Εδώ η ελεύθερη βούληση έχει πάει περίπατο! Η ερμηνεία της ζωής μας μέσα από γραφές δηλώνει μια ιστορία που πιστεύουμε ότι ζούμε! Εντάσσουμε για παράδειγμα την ψήφο μας, την εκλογή μας αλλά συνάμα έχουμε ή νιώθουμε την ηθική υποχρέωση να ψηφίσουμε για το καλό που μας έχουν υποδείξει.

Η ΑΦΥΠΝΙΣΗ
Κάπου λοιπόν ο άνθρωπος παραβλέπει το έργο επειδή τον έχουν μάθει να βλέπει αυτά που θέλουν κάποιοι άλλοι. Δεν αξιολογεί την ζωή ενώ πιστεύει ότι το κάνει. Υπάρχουν όμως μερικά κενά...όπου η "δόλια" αξιολόγηση δεν μπορεί να δώσει απαντήσεις. Εκεί αρχίζει κανείς να σκέπτεται ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα εξιστορούν ή όπως τα ερμηνεύουν...."γενικώς". Σε εκείνες τις περιπτώσεις δεν υπάρχει το μάθημα για να ακολουθήσει κανείς, αλλά υπάρχει η απόφαση που βγαίνει χωρίς καμία γνωστή λογική, και η οποία μόνο τυχαία δεν είναι. Αυτή η απόφαση, ή αλλιώς αυτή η εκλογή είναι η αντίθεσή μας στην ιστορία που υφαίνανε για μας, με εμάς πρωταγωνιστές, να παίζουμε το ρόλο μας.
Τελικά τι θέση έχουμε στην ιστορία; Μια πάλη μεταξύ των εκλογών μας και της αποδοχής αυτών. Όσο υπάρχει αποδοχή τόσο κάνουμε ιστορία, ενώ το αντίθετο, όσο δεν υπάρχει αποδοχή γινόμαστε μέρος της ιστορίας των άλλων, παίζουμε τον ρόλο που μας αποδίδουν.

ΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ
Την ιστορία την γράφουν οι πρωτοπόροι...όλοι οι άλλοι παίζουν τον ρόλο που τους αναθέτουν αυτοί. Για αυτές τις δυο διαφορετικές ομάδες υπάρχει διαφορετική θεώρηση ως προς τη τελείωση. Ο πρωτοπόρος δεν σταματάει γα αμφισβητεί....ενώ ο κάθε άλλος υποχρεωτικά παίζει το ρόλο του ώστε η τελείωση να είναι η ανταμοιβή του. Το ερώτημα εδώ είναι....ποια είναι η ανταμοιβή του πρωτοπόρου; Ο πρωτοπόρος δεν παίρνει κάτι "αντί" αμοιβής...η πορεία του είναι ο σκοπός του. Κάθε νέο εμπόδιο είναι η ασχολία του. Το να μην έχει εμπόδια θα ήταν ο θάνατός του! Και όμως κάθε άλλος εκτός από τους πρωτοπόρους, εύχεται να ζήσει μια ζωή "χαρισάμενη" χωρίς κανένα εμπόδιο, χωρίς προβλήματα, ανέμελα...Και στις δυο περιπτώσεις υπάρχει ένα μόνιμο φαινόμενο, και έτσι εξηγείται η κατανόηση της διαφοράς! Στον μεν πρωτοπόρο το μόνιμο φαινόμενο είναι η αλληλουχία των δράσεων, το έργο, και η διαφορά είναι στην απόδοση. Στον ακόλουθο" (τον μη πρωτοπόρο) το μόνιμο φαινόμενο είναι η ιδέα της τελείωσης! Η διαφορά βρίσκεται στο κατά πόσο θεωρεί ότι βρίσκεται εντός ή εκτός των γραφών.......που δείχνουν ξεκάθαρα προς τα που βρίσκεται η τελείωση!

ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗΣ ΚΑΙ ΚΥΚΛΙΚΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Η άποψή μου για το ερώτημα του Rakis είναι ότι οι δυο θεωρίες είναι απαραίτητο να συνυπάρχουν. Οι πρωτοπόροι (ευθύγραμμη πορεία) πρέπει να έχουν ακόλουθους κυκλική πορεία. Η έλλειψη μιας ισορροπίας θα οδηγούσε ή να έχουμε αναταράξεις ή να έχουμε γενική απραξία!


Ίσως γίνει πιο κατανοητό: Δεν υπάρχει μια αξιόπιστη μέθοδος όπου με λογικό τρόπο να εξηγούμε την ιστορία. Η στάση μας, η πορεία μας, δηλώνει το πώς αντιλαμβανόμαστε την ιστορία. Η μάθηση είναι κανόνας για εκείνον που θέλει να εκτελεί την κυκλική πορεία...ενώ το θέατρο είναι η εκπαίδευση στην εκτέλεση της ευθύγραμμης πορείας. Στην πρώτη περίπτωση ο μαθητής ταυτίζεται με τον δάσκαλο, στην δεύτερη η αποστασιοποίηση, με το γέλιο ή το κλάμα, δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα μια ιστορία του θεατή με το δράμα που παίζεται, ο θεατής γίνεται δάσκαλος στον εαυτό του! Και το ωραίο είναι ότι ο θεατής δεν παραξενεύεται που και ο διπλανός του...μοιάζει με αυτόν, δεν τον ανταγωνίζεται αλλά αντίθετα τον ευχαριστεί το κοινό αίσθημα, όσο μπορεί να είναι κοινό! (αυτή είναι η αποδοχή που έγραφα, η αποδοχή του άλλου ως βίωμα και ως συμπάθεια)

Τέλος συζητώ για τον μηχανισμό που δημιουργεί ιστορία, την σχέση πρωτοπόρων και ακολούθων, και το τι θα σήμαινε η έλλειψη ισορροπίας σε αυτόν! Καταλήγω ότι και οι δυο θεωρίες συνυπάρχουν σε αυτόν τον μηχανισμό!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Bugman στις Παρ Σεπ 06, 2013 3:14 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Eponymous
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 06, 2013 8:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
Έκανα την ίδια συζήτηση και στο μπλογκ μου με κάτι πολύ καλούς ιντερνετικούς φίλους, και τη βρίσκω ισάξια με τη δική μας εδώ.
Γιατί υποτιμάς τόσο τη συζήτηση που γίνεται στο μπλογκ σου???
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 06, 2013 3:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Eponymous έγραψε:
rakis έγραψε:
Έκανα την ίδια συζήτηση και στο μπλογκ μου με κάτι πολύ καλούς ιντερνετικούς φίλους, και τη βρίσκω ισάξια με τη δική μας εδώ.
Γιατί υποτιμάς τόσο τη συζήτηση που γίνεται στο μπλογκ σου???

Αυτά είπε ο τρόλλερ του φόρουμ...που δεν υποτιμάει τον εαυτό του, και από 30/11/2007 δεν ξεκολλάει από εδώ...
Γράφω στο φόρουμ αυτό από το 2003 και ὀχι κλείσει πια μια δεκαετία!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Eponymous
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 06, 2013 6:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Αυτά είπε ο τρόλλερ του φόρουμ...που δεν υποτιμάει τον εαυτό του, και από 30/11/2007 δεν ξεκολλάει από εδώ...
Σκέψου εσύ που είσαι από το 2003!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 06, 2013 8:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σεβασμό στη παλιοσειρά...ψάρακλα!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Eponymous
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Αύγ 2013
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 07, 2013 8:36 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΠΑΡΤΟΝ Π*ΥΛΟ ΡΕ Μ@ΛΑΚΑ, ΧΟΝΤΡΟΑΔΕΡΦΑΡΑ ΑΠΟ ΔΩ!!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3 ... 26, 27, 28
Σελίδα 28 από 28

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center