Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ????
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 07, 2006 5:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ???? Απάντηση με Συμπερίληψη

Adamantia έγραψε:
...μην θεωρηθεί απ' οτο παράδειγμα ότι ειμαι υποστηρίκτρια της θανατικής ποινής...


Εγώ υποψιάζομαι ότι είσαι λίγο άγρια και αιμοβόρα Twisted Evil Wink
_________________
http://sfrang.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 08, 2006 1:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sigmafi...το μέσον δεν είναι καλό ή κακό, και η αναφορά μου στην τεχνολογία γίνεται με βάση τον άνθρωπο. Από μόνη της η τεχνολογία δεν είναι τίποτα άλλο από μια καταγραφή μεθόδων. Το πότε και πως θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία είναι δουλειά του ανθρώπου.
Τώρα αν εκεί που μιλάμε για τις ατομικές δράσεις, την ανάδειξη του εγώ έναντι των άλλων, εσύ βάζεις τα κοινοφελή έργα και υπηρεσίες, δηλαδή τις συλλογικές δράσεις, την πολιτική...και αναλύεις την χρηστικότητα της τεχνολογίας από την σκοπιά του "εμείς", νομίζεις ότι είσαι εντός θέματος;


Το εγώ επιδιώκει να κρατάει την τεχνολογία για την διαφύλαξη την "ανωτερότητάς" του. Αυτό ακριβώς είναι το πονηρό της υπόθεσης....η "ανωτερότητα" είναι μια ψευδαίσθηση, όπως ομοίως είναι και ο φόβος της έλλειψης αυτής. Αυτό που δεν είναι ψευδαίσθηση είναι οι ενέργειες και οι καταστάσεις που δημιουργούνται για την διαφύλαξη της ψευδαίσθησης αυτής.
Αν όμως το εγώ δεν ήταν το αίτιο της "φύλαξης" και δημιουργίας τεχνολογίας, για να ανατροφοδοτείται, τότε θα είχαμε μια κοινωνία όπου η τεχνολογία θα υπηρετούσε το σύνολο ανευ κόστους. Θα ήταν δηλαδή υποχρέωση όλων προς τον καθένα, να εφαρμόζουν τα επιτεύγματα της τεχνολογίας σ΄αυτόν. Τώρα συμβαίνει η υποχρέωση να είναι δικαίωμα, ώστε όλοι να επιτρέπουν στον καθένα να χρεώνει για τις τεχνολογίες που προσφέρει προς όλους...όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν γι΄αυτές, και αυτό είναι το "δικαίωμα" στην ελεύθερη χρήση των τεχνολογιών.
Το παιχνίδι της "υπεροχής" χοντραίνει όταν δούμε δυναμικά τον κόσμο..όπου εκκίνηση και τερματισμός δεν συμπίπτουν για όλους. Έτσι όταν γεννιέται κανείς μπαίνει σε ένα χώρο όπου κάποιοι είναι κάτοχοι δικαιωμάτων, κάποιοι είναι κληρονόμοι, κάποιοι προσπαθούν να πάρουν την δική τους "υπεροχή" απαξιώνοντας τα δικαιώματα των άλλων, προσπαθόντας να δημιουργήσουν δικαιώματα από το μηδέν! Στο παιχνίδι αυτό η τεχνολογία παίζει μεγάλο θετικό ρόλο...αντίθετα η ιδεολογία είναι αρνητική δύναμη, διότι τείνει να σταθεροποιεί αξίες...

ένα reset χρειαζόμαστε....αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει...προβλέπονται μόνο σε κατασκευές και ο άνθρωπος δεν είναι!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 09, 2006 2:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλε bugman, τώρα τα γράφεις πιο προσγειωμένα... 'Αρα ο ορισμός της τεχνολογίας ως "έκφραση της πονηριάς" και με θαυμαστικό, δλδ. περίπου αξιωματικά, δεν στέκει. Η τυχόν πονηριά έγκειται στο χρήστη, δηλαδή στη χρήση που θα γίνει της τεχνολογίας, όπως ανέφερε παραδειγματικά και η φίλη Αδαμαντία.

Τώρα, για το θέμα "εγώ" και "εμείς", το οποίο ξεφεύγει από τη συζήτηση περί τεχνολογίας και υπάγεται σε άλλη θεματική, θα πάρω θέση λέγοντας ότι, η συγκεκριμένη υπαρκτή αντίθεση των "εγώ" και επιθυμητή σύνθεση του "εμείς" προβάλλεται στην κοινωνία μας σχεδόν αποκλειστικά από μηχανισμούς και κύκλους υποκρισίας και εκμετάλλευσης. Ένας διαβάζει, οι άλλοι αντιγράφουν και όλοι είμαστε δημοκρατικά "επιστήμονες"... Όχι ότι περιττεύει η ομαδική δουλειά, αντίθετα είναι όρος απαραίτητος την εποχή του καταμερισμού γνώσεων και εργασίας. Μόνο που για την υλοποίηση αυτού του στόχου απαιτείται κάποιο ελάχιστο πολιτισμικό επίπεδο, το οποίο είναι ακόμα ζητούμενο στην ελληνική κοινωνία.

Να σου πω δε ότι ανάλογα ιδεολογήματα "εγώ-εμείς" κλπ., προωθούνται κυρίως από τον εκκλησιαστικό μηχανισμό, ο οποίος παρουσιάζεται με δεδομένα τα θέματα ηγεσίας και διαδικασιών και αναζητάει μόνο το πλήθος (ποίμνιο, δλδ. κορόιδα) για να δημιουργηθεί το "εμείς", την ίδια στιγμή που υπόσχεται ατομική "σωτηρία" στον καθένα! Να έλεγε τουλάχιστον ότι θα "σωθούν" όλοι ομαδικά, θα υπέθετα ότι είναι εξ ορισμού υπέρ του "εμείς", αλλά αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για ψάρεμα στα θολά νερά...

Τώρα, τα τελευταία που γράφεις ότι γεννιέσαι σε μια δεδομένη κοινωνία με προκαθορισμένες οικονομικές, μορφωτικές, πολιτισμικές κλπ. συνθήκες, άρα είναι δεδομένες οι υπεροχές και τα μειονεκτήματα, μάλλον βλέπεις τα πράγματα σε κλίμακα του εαυτού σου ή της γενιάς σου. Η ιστορία έχει πολύ μεγαλύτερη κλίμακα και άμα το δεις με αυτή την οπτική, πρέπει να αναρωτηθείς, πώς κατέληξε ο Ελληνισμός από το υψηλό μορφωτικό επίπεδο που βρισκόταν στην ύστερη Αρχαιότητα, στην παρακμή του 10ου και του 15ου αιώνα? (για να μην μιλήσω εδώ για τη μεταγενέστερη πορεία συναλληλίας των μηχανισμών με τους Οθωμανούς) Πώς την ίδια περίπου εποχή κάποιοι άλλοι λαοί που "ζούσαν στα δέντρα" παλαιότερα, όπως λέγεται ειρωνικά εδώ, βρέθηκαν στον ύστερο Μεσαίωνα με πανεπιστήμια και επιστήμες και αργότερα με τεχνολογία...

Κι αν αυτή η κλίμακα αιώνων σου φαίνεται υπερβολικά μεγάλη, κοίτα και άλλες μικρότερες χρονικές περιόδους, πώς ήταν στην εποχή του μεσοπολέμου οι σκανδιναβικές χώρες και πού είναι τώρα, πού ήταν οι Ισπανο-πορτογάλοι όταν μπήκαν στην Ε.Ε. και πού είναι τώρα (σε σχέση με ημάς, προφανώς). Πρέπει νάσαι και τυχερός για να γεννηθείς την κατάλληλη εποχή, στη σωστή κοινωνία, αλλοιώς πρέπει να κάνεις τις πρέπουσες επιλογές και να αγωνιστείς περισσότερο από κάποιους άλλους που τα βρίσκουν έτοιμα...
_________________
http://sfrang.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 09, 2006 7:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το μέσον της έκφρασης είναι ο άνθρωπος, άρα ο ορισμός (κατά τη γνώμη μου) στέκει...αρκεί να μην προσωποποιούμε την τεχνολογία...
Αναφέρεις όμως δυο θέματα στο μήνυμά σου. Τη θέση της εκκλησίας, της χριστιανικής υποθέτω, στο εμείς και το εγώ. Η εκκλησία στάθηκε σε ένα βαθμό αντίθετη στην τεχνολογία, και στην βάση αυτής την επιστήμη, για να διατηρήσει την ισχύ της. Το άλλο θέμα περί της αρχαίας μεγάλης θέσης του ελληνισμού στην τεχνολογία της εποχής της, δεν μας "χαρίζει" πόντους έναντι των άλλων. Σημασία έχει να κατανοήσουμε πως η τεχνολογία είναι μέρος της εξουσίας και πως η παρακμή της Ελλάδας οδήγησε σε χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τεχνολογίας. Χάνοντας δηλαδή την εξουσία τους στην τύχη τους οι έλληνες βρέθηκαν πίσω.
Όπως όμως έδειξα και πριν δεν μπορούμε να κάνουμε επανεκκίνηση, και απλά είμαστε "μελετητές" τεχνολογίας, αυτών που μας εξουσιάζουν πραγματικά, των "συμμάχων" μας. Υπάρχει βέβαια η περίπτωση να αλλάξουν τα πράγματα, αλλά θα έχει προηγηθεί μεγάλη βουτιά...σε βαθμό να μην υπάρχει καν διαδίκτυο, και να έχουν μείνει καμιά χιλιάδα άνθρωποι, σε όλη την γη.
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 09, 2006 8:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Υπάρχει βέβαια η περίπτωση να αλλάξουν τα πράγματα, αλλά θα έχει προηγηθεί μεγάλη βουτιά...σε βαθμό να μην υπάρχει καν διαδίκτυο, και να έχουν μείνει καμιά χιλιάδα άνθρωποι, σε όλη την γη.

Οι αλλαγές μπορεί να προκύψουν απρόβλεπτα και εντυπωσιακά, όχι βέβαια να γίνει η Ελλάδα ηγετική δύναμη στην τεχνολογία (δεν παίζεται σε εθνικό επίπεδο το παιχνίδι), αλλά να συμβούν άλλες ανακατατάξεις, όπως έγινε συχνά στην Ιστορία και να βρεθούν π.χ. οι Αμερικάνοι πίσω. Αυτά όχι όμως στη διάρκεια μιας ανθρώπινης ζωής, η αδράνεια στα κοινωνικά συστήματα είναι τέτοια ώστε η σταθερά χρόνου να έχει τιμή ίση με 1-2 γενιές, βάλε και 3-4 φορές τη σταθερά για να οριστικοποιηθεί μια κατάσταση, φτάνουμε 7-8 γενιές, δλδ. 1-2 αιώνες. Ένα καλό διάστημα για ανακατατάξεις σε παγκόσμια κλίμακα... Τώρα βρισκόμαστε ακόμα στο δεύτερο αιώνα ανάπτυξης των Αμερικάνων ενώ παράλληλα έληγαν οι 3 αιώνες κυριαρχίας της Βρετανίας.

Δεν έχω στοιχεία ότι η Εκκλησία αντιτάχθηκε στην τεχνολογία, με συγκεκριμένα ιστορικά παραδείγματα, αν διαθέτεις κάποια στοιχεία θα με ενδιέφεραν πολύ. Ο εκκλησιαστικός μηχανισμός αντιτάχθηκε καταρχήν στην επιστήμη (Κοπέρνικος, Γαλιλαίος, Νεύτων, Δαρβίνος, Ράσελ, Φρόυντ κ.ά.) Η εξέλιξη της τεχνολογίας από το 18ο αιώνα και μετά, βρήκε τους πάντες αμέριμνους και ούτε που καταλάβαιναν τι τους προέκυπτε κάθε χρόνο και κάθε δεκαετία. Όταν άρχισαν να ανασυντάσσονται οι παραδοσιακές δυνάμεις, είχε αλλάξει η κοινωνία, η φιλοσοφία πήρε άλλη μορφή και η θεολογία είχε υποχωρήσει... Να μην αναπτύξω τώρα ότι η θεολογία φαίνεται να υποχωρεί πολύ πίσω από το big bang...
_________________
http://sfrang.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 09, 2006 9:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

http://www.ecclesia.gr/greek/archbishop/koinonia/zoi.html

Επίσημη θέση του αρχιεπίσκοπου Χριστόδουλου:

Παράθεση:
Καθόλου δεν αποκλείω το γεγονός οι επόμενες γενεές, αν βιώσουν ορθά το μήνυμα του Ευαγγελίου, να θεωρήσουν ως μαύρες ιστορικά τις σελίδες όχι μόνο αυτές των ολοκληρωτικών καθεστώτων και των γκουλάγκς, όχι μόνο των γενοκτονιών και των πολέμων, αλλά και τους ομαδικούς θανάτους χιλιάδων εμβρύων χάριν της επιστήμης και της τεχνολογίας.


Τα γράφει βέβαια αυτά για να δείξει ότι η κλωνοποίηση (η τεχνολογία αυτή) θα φέρει κακά αποτελέσματα!

Παράθεση:
Και όλα αυτά γιατί είναι βεβαιωμένος ο κίνδυνος πως η τεχνολογία επί του ανθρωπίνου όντος θα επηρεάσει κυρίως την ψυχολογία και γενικότερα τη ζωή του παιδιού, που θα είναι "προϊόν", της τεχνολογίας αυτής και όχι ο φυσιολογικός καρπός της φυσικής και ισόβιας ενώσεως δια της αγάπης του ανδρός με τη γυναίκα.


Να είσαι σίγουρος sigmafi, πως και για άλλες παλαιότερες τεχνολογίες έχουν πάρει θέση οι κληρικοί, αλλά ή αυτές τις τεχνολογίες δεν τις είδαμε την εποχή που φτιάχρηκαν ή τις είδαμε αλλά οι θέσεις των κληρικών γι' αυτές χάθηκαν με το πέρασμα του χρόνου!

http://tech.pathfinder.gr/xpaths/eso/106119.html
Εδώ περιγράφεται η αλλη πλευρά του Νεύτωνα, η ενασχόλησή του με την θεολογία και την αλχημία. Μετά από πολλά χρόνια έρχονται στην δημοσιότητα...Και μιλάμε για έναν από τους μεγαλύτερου ςεπιστήμονες παγκοσμίως...Πως είναι λοιπόν δυνατόν να μάθουμε για "τεχνολογίες" που έβρισκαν αντίθετη την Εκκλησία, αφού οι ίδιοι που τις έβρισκαν δεν τις δημοσιοποιούσαν με το φόβο να φανούν ως όργανα του διαβόλου!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 10, 2006 10:39 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ευχαριστώ, αν και θα προτιμούσα κάτι εκτός Χριστόδουλου, τον οποίο ούτε οι δικοί του δεν παίρνουν σοβαρά, λόγω της γνωστής ασχετοσύνηςς και αμετροέπειάς του, να μιλά για θέματα που δεν καταλαβαίνει - και δεν είναι απαραίτητο να τα καταλαβαίνει κάποιος όλα.

Λέει, στο κείμενο που παρέπεμψες (έτος 2003): «... ο άνθρωπος, ιδιαίτερα κατά τον παρελθόντα αιώνα, αποστασιοποιήθηκε από τη φύση, την είδε ως αντίπαλο που θα έπρεπε να τιθασεύσει, ή ως υποζύγιο, το οποίο έχει το δικαίωμα να το εκμεταλλευθεί με οποιονδήποτε τρόπο τον εξυπηρετεί χωρίς να δίδει λογαριασμό σε κανένα...»

Είναι μία από τις κουβέντες που πετάγονται άκριτα με ηθικολογική πρόθεση, αλλά δεν σημαίνει τίποτα. Συχνά βλεπω ανάλογες τοποθετήσεις κι εδώ στο filosofia.gr. Αυτό που λέει ο Χριστόδουλος δηλώνει απουσία κατανόησης για τη βασική λειτουργία της επιστήμης και της τεχνολογίας, οι οποίες αποβλέπουν στην αξιοποίηση και τον έλεγχο, στο βαθμό που αυτά είναι δυνατά, φυσικών νόμων και διεργασιών.

Καταρχήν, η αποστασιοποίηση του ανθρώπου από τη φύση που καταγγέλει ο Χριστόδουλος, τον βοήθησε να ξεφύγει από τις φυσικές πρόνοιες σε δύσκολες περιπτώσεις: Όταν τραυματιζόταν ή αποκλειόταν κάπου, παραδινόταν στη φύση, δηλαδή πέθαινε, αφού δεν είχε αναπτυχθεί ακόμα η αλληλεγγύη που πρωτοπαρουσιάστηκε ήδη μεταξύ των Νεαντερτάλιων. Αυτή η αλληλεγγύη μεταξύ των μελών της ομάδας, η οποία ελάχιστα ή καθόλου λειτουργεί ανάμεσα στα ζώα, οδήγησε το ανθρώπινο είδος στην αποδέσμευσή του από τους φυσικούς κανόνες διαβίωσης που ισχύουν σε όλο το ζωικό βασίλειο.

Αλλά και κάτι άλλο! Τί μπορεί να σημαίνει «είδε (ο άνθρωπος) τη φύση ως αντίπαλο»? Δεν είναι αντίπαλος ο κεραυνός, οπότε πρέπει να διοχετευτεί η δράση του μακριά από ζωές και περιουσίες? Δεν είναι αντίπαλος ο ποταμός που ξεχειλίζει και απειλεί ανθρώπους, ζώα και πράγματα? Δεν θα είναι αντίπαλος κάποιος μετεωρίτης που κατευθύνεται προς τη Γη και απειλεί εδώ όλα τα έμβια όντα και τον ανθρώπινο πολιτισμό? Φυσικά δεν είναι αντίπαλος το άνθος, το οποίο όμως βρίσκει ο άνθρωπος στη φύση άσπρο και με κατάλληλες επεμβάσεις το κάνει κίτρινο, κόκκινο, ρόζ κλπ. Το ίδιο και με τις αγελάδες που δίνουν περισσότερο γάλα, το ίδιο και με τα σιτηρά που αποδίδουν περισσότερη σοδειά, το ίδιο και με τους σκύλους, στους οποίους αναδεικνύει με κατάλληλες διασταυρώσεις αξιοποιήσιμα χαρακτηριστικά. Ίσως να κάνω και λάθος, τι άποψη έχουν επ' αυτών οι φίλοι αναγνώστες?

Ο Νεύτων, όχι μόνο είχε θρησκόληπτες και μυστικιστικές απόψεις αλλά παράλληλα πραγματοποιούσε αστρολογικές και αλχημιστικές μελέτες. Πίστευε κατά λέξη όλα τα ιερά βιβλία και προσπαθούσε επί 50 χρόνια να «υπολογίσει», όπως δείχνουν εκτεταμένα κείμενα και σημειώσεις που βρέθηκαν μετά το θάνατό του (περί τις 4.500 σελίδες), πότε θα γίνει η δεύτερη παρουσία που επαγγέλεται η Καινή Διαθήκη. Κάποια στιγμή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτό θα συμβεί το έτος 2060 και ότι τότε θα αρχίσει η χιλιετής βασιλεία των αγίων! Ο Νεύτων προέβλεψε στα γραπτά για τον εαυτό του μια θέση ανάμεσά τους...
_________________
http://sfrang.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 10, 2006 11:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έπιασες το θέμα πιο ζεστά. Η ηθική είναι πάνω από την τεχνολογία. Προβλήματα ηθικής δεν μπορεί να ξεκινούν με υποθέσεις του τύπου "τι θα γίνονταν αν", αλλά "τι κάνουμε τώρα που έγινε αυτό". Και αυτό γιατί η πρώτη περίπτωση λέει "για τον καθένα", ενώ η δεύτερη ορίζει και τα άτομα που συμμετείχαν στη δράση. Μεγάλη απάτη είναι η πρόσθεση ειδικευμένων νόμων όπου ο "άνθρωπος" εμφανίζεται σαν μια εικόνα που ταιριάζει σε όλους. Σαν να λεει κάποιος θα φάμε σήμερα από μια μερίδα φαϊ και η μερίδα να είναι ίδια και για τον γίγαντα και για τον νάνο. Σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε αυτός να έλεγε, θα φάμε όσο χρειάζεται για να χορτάσουμε όλοι! Και αυτό δεν μπορεί να λογαριαστεί ακριβώς γιατί η επιθυμία διαμορφώνεται την στιγμή που ικανοποιείται.
Η τεχνολογία δίνει μεθόδους που λογαριάζουν την ικανοποίηση βάσει δηλωμένης επιθυμίας, η οποία όπως έδειξα στην εφαρμογή της τεχνολογίας μπορεί να άλλαξει...άρα οι "λογαριασμοί" εύκολα μπορούν να πέσουν έξω.
Αν όμως στηριχθουμε σε ένα συμάζεμα επιθυμιών τότε η τεχνολογία θα αποδώσει καλύτερα, αλλά και μεις θα πάψουμε να εκφράζουμε την θέλησή μας. Αυτή η διαφοροποίηση του θέλω (η απόλυτη επιθυμία) και του πρέπει (η συμαζεμένη επιθυμία), εμφανίζεται μέσα από τη θρησκεία, ως ηθικός νόμος, ή νόμος του θεού (ή θεών). Ο θεός έχει το "θέλει" εμείς έχουμε το "πρέπει". Το απόλυτο λοιπόν πάει στο θεό, εμείς κρατάμε το σχετικό και η τεχνολογία μας δίνει μια σχετική ικανοποίηση. Ο θεός είναι η προσωποποίηση της απόλυτης ικανοποίησης...Γι΄αυτό και η τεχνολογία δεν μπορεί να βοηθήσει τον άνθρωπο να φθάσει στο απόλυτο...να γίνει και αυτός κοινωνός της απόλυτης ικανοποίησης, εκτός και αν στραφεί στην αγάπη, στη φιλία της φύσης. Μιας φύσης που πρέπει να δεχτεί ο άνθρωπος ότι είναι φίλος και όχι εχθρός. Εκεί πατάει πιστεύω ο Χριστόδουλος!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 10, 2006 8:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Ο θεός έχει το "θέλει" εμείς έχουμε το "πρέπει".

Χμμμ, μάλλον ανάποδα είναι, "πρέπει" είναι η ηθική, "θέλω" είναι οι ανθρώπινοι στόχοι ...

Όπως κι αν έχουν τα πράγματα, η υποτιθέμενη βούληση του θεού είναι στην πραγματικότητα επιθυμίες του ιερατείου, οι οποίες διαχρονικά εξυπηρετούσαν ίδιους στόχους του εκλησιαστικού μηχανισμού για εξουσία και πλούτο (το "ίδιους" με κτητική έννοια!)

Με την απόρριψη αυτού του μηχανισμού που δεν έχει καμία νομιμοποίηση στη σύγχρονη κοινωνία, παραμένουν οι ανθρώπινοι στόχοι, για την ποιότητα και πληρότητα των οποίων εγγυάται η θεμελιωμένη παιδεία...
_________________
http://sfrang.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 11, 2006 1:08 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

sigmafi....
τώρα τα κάναμε μπάχαλο! Περι μη νομιμοποίησης του μηχανισμού του ιερατείου και την τυχόν απόρριψή του από το σύγχρονο κράτος μας δεν γνωρίζω...αν έχεις στοιχεία να μου αναφέρεις........εκτός και αν είναι απόρροια της έκτης αίσθησής σου (γίνεται και αυτό).

Η "βουληση" του θεού δεν είναι επακριβώς γνωστή, αλλά αντι αυτής παλαιότερα είχαν τις δέκα εντολές και σήμερα αυτές αυγάτισαν και έγινε ολόκληρο ευαγγέλιο, διδασκαλία. Η οποία δίνει "ιδέες". Αναφέρθηκα πριν για το θεό (ή θεούς) ως ιδέα....
Ουσιαστικά εμείς βάζουμε και το θέλω και το πρέπει, ως εξής...πρέπει να κάνω αυτό γιατι θέλω να πετύχω εκείνο. Το θέλω δείχνει στόχο, το πρέπει δείχνει μέθοδο....το πως φτάνεις δηλαδή το στόχο,.
Οι θρησκείες δεν θα φύγουν ποτέ...γιατί πρεσβεύουν τον ορθό δρόμο προς την τελειότητα (την μέθοδο προς τον στόχο), του ατόμου.
Σε αντίθεση οι πολιτείες....με τους νόμους..επιθυμούν να διατηρήσουν την ενότητά τους, με παροχή δικαιωμάτων αλλά και με απαίτηση υποχρεώσεων, χωρίς να εστιάζουν στο άτομο. Εμφανίζουν την πολιτεία ως στόχο, και τις επιτρεπόμενες διαδικασίες ως μέθοδο, και κάπου κοντράρουν την θρησκεία...αλλά αποτυγχάνουν για έναν και μόνο λόγο....τα παντα αλλάζουν σε μια πολιτεία...ενώ στη θρησκεία ΤΙΠΟΤΑ δεν αλλάζει! Μπορεί λοιπόν κάποιος να ακουμπήσει σε μια θρησκεία για όλη του τι ζωή και θα την βλέπει όπως πάντα ίδια.....
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 11, 2006 10:59 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
sigmafi....
τώρα τα κάναμε μπάχαλο! Περι μη νομιμοποίησης του μηχανισμού του ιερατείου και την τυχόν απόρριψή του από το σύγχρονο κράτος μας δεν γνωρίζω...αν έχεις στοιχεία να μου αναφέρεις........εκτός και αν είναι απόρροια της έκτης αίσθησής σου (γίνεται και αυτό).


Προφανέστατα δεν εννοώ κάποια τυπική "ψηφοθηρική" νομιμοποίηση αλλά εκείνη που προκύπτει από τις διαδικασίες συγκρότησης του σύγχρονου κράτους και της νομιμοποίησης των οργάνων του.

Παράθεση:
Οι θρησκείες δεν θα φύγουν ποτέ... γιατί πρεσβεύουν τον ορθό δρόμο προς την τελειότητα (την μέθοδο προς τον στόχο), του ατόμου.


Ούτε που με απασχολεί αν θα φύγουν ή θα μείνουν, όπως δεν με απασχολεί αν θα φύγουν ή θα μείνουν ο Πανιώνιος και ο Παναιγειάλιος... Τώρα, ποιο "δρόμο" προωθούν και πόσο "ορθός" είναι αυτός, προσπάθησα πριν να σου πω: Πρόκειται για το δρόμο της ιδιοτέλειας του ιερατείου για απόκτηση πλούτου και εξουσίας...

Κι αν νομίζεις ότι δεν αλλάζει τίποτα στη θρησκεία, μάλλον κάνεις τεράστιο λάθος. Ρίξε μια καλή ματιά τι έλεγε η χριστιανική θρησκεία πριν από 500, πριν από 300 και πριν από 100 χρόνια και τι λέει σήμερα.

Και, πρόσεξε, όταν μιλάω για θρησκεία και τον εκκλησιαστικό μηχανισμό, δεν εννοώ τα ντόπια λιγούρια που κυνηγάνε μια θέση για να "φτιαχτούν" οικονομικά και κοινωνικά, ο ένας με καμιά παναγίτσα που κλαίει στην εικόνα της, ο άλλος με κανένα πτώμα που δεν λέει να λιώσει, ο τρίτος με την ευλογία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών κλπ. κλπ. Εννοώ εκείνους τους θρησκευτικούς μηχανισμούς που έχουν παράδοση αιώνων στην καλοφαγία και καλοπέραση και επιδίδονται τις τελευταίες δεκαετίες σε φιλοσοφίες και μελέτες... Έφτασαν το θεό στο big bang και σε πολύ λίγο καιρό θα τον πάνε πολύ πιο πίσω από αυτό... Οι 10 εντολές και τα Ευαγγέλια είναι για τα παιδιά του Δημοτικού, ούτε οι δικοί μας τα δέχονται πια...
_________________
http://sfrang.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Adamantia
Υφηγητής


Εγγραφή: 10 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 12
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 11, 2006 1:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ Bugman
διάβασα και ξαναδιάβασα πολλές φορές το κείμενο σου,ας πούμε ότι κατάλαβα τα περισσότερα από όσα γράφεις και σε πολλά απο αυτα συμφωνω.Δεν κατάλαβα γιατί θεώρησες εκτός θέματος όσα γράφτηκαν για την χρήση της τεχνολογίας εκ μέρους μια ομάδας και εστίασες στο εγώ (ναι,αυτός είναι ο τίτλος της Θ.Ε. ,αλλά αναγκαστικά δεν μπορουμέ να μείνουμε στο εγώ ,μόνον)


[quote="Bugman"]sigmafi...το μέσον δεν είναι καλό ή κακό, και η αναφορά μου στην τεχνολογία γίνεται με βάση τον άνθρωπο.
--μην το θεωρήσεις προβοκατόρικο, όμως σε ρωτώ με βάση ποιον άνθρωπο μιλάς?Αφού τα λες και πιο κάτω ότι δεν είναι ιδιο το σημείο εκκινησης για όλους


Από μόνη της η τεχνολογία δεν είναι τίποτα άλλο από μια καταγραφή μεθόδων. Το πότε και πως θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία είναι δουλειά του ανθρώπου.
Τώρα αν εκεί που μιλάμε για τις ατομικές δράσεις, την ανάδειξη του εγώ έναντι των άλλων, εσύ βάζεις τα κοινοφελή έργα και υπηρεσίες, δηλαδή τις συλλογικές δράσεις, την πολιτική...και αναλύεις την χρηστικότητα της τεχνολογίας από την σκοπιά του "εμείς", νομίζεις ότι είσαι εντός θέματος;
Το εγώ επιδιώκει να κρατάει την τεχνολογία για την διαφύλαξη την "ανωτερότητάς" του.
-οποιοδήποτε προνόμιο έχουμε ,δεν κοιτάμε να το διαφυλάξουμε για να διατηρήσουμε την ανωτέροτητα που μας αυτό μας παρεχει έναντι των άλλων που δεν το κατέχουν?
Καλώς ή κακώς αυτό που αναφέρω δεν είναι ο κανόνας σε όλα και παντα?
Μήπως εννουουσες ότι η κατάκτηση καποιων τεχν.επιτευγμάτων έχει "πλασαριστεί" πολλές φορές ως μέσο εκδημοκρατισμου? (π.χ.""τωρα που όλοι έχουν προσβαση στο Internet, και στην "πληροφορία" ,έχουμε πιο δημοκρατικες κοινωνίες...""κλπ)
Πιθανώς δεν αντιλήφθηκα σε τι είδους "ανωτερότητα" αναφέρεσαι.


Αυτό ακριβώς είναι το πονηρό της υπόθεσης....η "ανωτερότητα" είναι μια ψευδαίσθηση, όπως ομοίως είναι και ο φόβος της έλλειψης αυτής. Αυτό που δεν είναι ψευδαίσθηση είναι οι ενέργειες και οι καταστάσεις που δημιουργούνται για την διαφύλαξη της ψευδαίσθησης αυτής.
Αν όμως το εγώ δεν ήταν το αίτιο της "φύλαξης" και δημιουργίας τεχνολογίας, για να ανατροφοδοτείται, τότε θα είχαμε μια κοινωνία όπου η τεχνολογία θα υπηρετούσε το σύνολο ανευ κόστους. Θα ήταν δηλαδή υποχρέωση όλων προς τον καθένα, να εφαρμόζουν τα επιτεύγματα της τεχνολογίας σ΄αυτόν. Τώρα συμβαίνει η υποχρέωση να είναι δικαίωμα, ώστε όλοι να επιτρέπουν στον καθένα να χρεώνει για τις τεχνολογίες που προσφέρει προς όλους...όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν γι΄αυτές, και αυτό είναι το "δικαίωμα" στην ελεύθερη χρήση των τεχνολογιών.
Το παιχνίδι της "υπεροχής" χοντραίνει όταν δούμε δυναμικά τον κόσμο..όπου εκκίνηση και τερματισμός δεν συμπίπτουν για όλους. Έτσι όταν γεννιέται κανείς μπαίνει σε ένα χώρο όπου κάποιοι είναι κάτοχοι δικαιωμάτων, κάποιοι είναι κληρονόμοι, κάποιοι προσπαθούν να πάρουν την δική τους "υπεροχή" απαξιώνοντας τα δικαιώματα των άλλων, προσπαθόντας να δημιουργήσουν δικαιώματα από το μηδέν! Στο παιχνίδι αυτό η τεχνολογία παίζει μεγάλο θετικό ρόλο...αντίθετα η ιδεολογία είναι αρνητική δύναμη, διότι τείνει να σταθεροποιεί αξίες...

Η τεχνολογία δίνει θετική φορά σε τι?Στην μετατροπή,ανατροπή των κατεστημένων?Στις διεκδικήσεις των απο "κάτω" ή στην διατήρηση της ισχύος απο τους "πάνω"?Μου είναι ασαφές.Η ιδεολογία γενικώς ,ναι "τείνει να σταθεροποιεί αξίες" ,ομως όπως ξέρεις πολύ καλά έχουν υπάρξει ιδεολογίες που επιχείρησαν να βαλουν μπουρλότο στην καθεστηκυία τάξηπραγμάτων.Κι εδώ δεν καταλαβαίνω τι ήθελες να πεις...

Αν είναι πολλά και διαφορετικά τα ζητήματα,απάντησέ μου τμηματικά,θα είναι πιο εύκολο για όλους μας Laughing

_________________
Είμαι διατηρητέο,είπε το χάος στους εργολάβους.Μέσα,τα πράγματα θα μείνουν όπως είναι.Μικροαλλαγές μόνο στην πρόσοψη επιτρέπω...
("Εκδοχή Δημιουργίας",Κ.Δημουλά)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 13, 2006 9:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Adamantia, συζητώ για την "κατοχή" τεχνολογίας. Το εγώ γίνεται αφεντικό της τεχνολογίας για το εγώ....αν και η τεχνολογία έχει χαρακτήρα κοινωνικό, δρα στις μάζες. Θα ήταν διαφορετικά αν η έννοια της κατοχής δεν υπήρχε. Τότε το εμείς θα ανέπτυσε τεχνολογία για να το μοιραστεί με το ίδιο το εμείς (η κοινωνία), χωρίς κόστος. Το θέμα μας δηλαδή είναι το εγώ...και πως διαμορφώνει την τεχνολογία...αλλά και ανάποδα, πως η τεχνολογία διαμορφώνει το εγώ...(ανατροφοδότηση)

Θα μπορούσαμε να συζητήσουμε για τις επιδράσεις της τεχνολογίας στην κοινωνία...(τότε το εγώ είναι εκτός θέματος).

Η τεχνολογία δεν έρχεται από το υπερπέραν, αλλά είναι αποτέλεσμα διεργασιών πολλών ετών, έτσι ώστε η πατρότητα μιας εφεύρεσης να πηγάζει από άλλες πατρότητες "επιμέρους" εφευρέσεων που περιέχονται σ΄αυτή. Από την εποχή που μπήκαν οι πατέντες, και το δικαίωμα να κρατάμε την πατέντα επί πληρωμή, φάνηκε πως μια εφεύρεση είναι "δικαίωμα" για απόκτηση πλούτου. Αν το δούμε όμως το πράγμα πιο ρεαλιστικά, και πως η μόρφωση του ενός είναι αποτέλεσμα της συνολικής μόρφωσης...δηλαδή το εγώ δεν είναι παρά μια τοπική εκδήλωση του εμείς...τότε η ανωτερότητα της κατοχής τεχνολογίας (του πλούτου που δίνει στην μονάδα) είναι μια καθολικη υποκρισία, πως το εγώ "πρωτοστατει" έναντι του "εμείς", εφόσον καθένας στο "εμείς" θέλει να πάρει μια ίδια θέση. Αποτέλεσμα αυτών των διαδικασιών είναι να έχουμε μια αλλαγή της κοινωνίας με απορρίψεις "μελών" της και προωθήσεις "στελεχών" της. Φτάσαμε δηλαδή σε κατηγορίες ανθρώπων.

Η αποκατηγοριοποίηση των ανθρώπων απαιτεί εμφάνιση ικανής ιδεολογίας. Σε αντίθεση όσο έχουμε άλματα τεχνολογίας με ταυτόχρονη κατοχή από λίγους, τόσο θα έχουμε αύξηση των διαφορών των ανθρώπων...
Και δες και μια ουσιώδη διαφορά....δεν υπάρχει νόμος που να "καταχυρώνει" ιδεολογίες...αλλά υπάρχει νόμος που κατοχυρώνει "κατοχή", πνευματικά δικαιώματα, διπλώματα ευρασιτεχνίας.
Την ιδεολογία την πολέμησαν λοιπόν με "ιδεολογικά" κολπα..."δηλώσεις αποκύρηξης", "δηλώσεις εθνοφροσύνης", σε σημείο που σήμερα να πάσχει, και να απέχει από το σχολείο...το οποίο κατέληξε ανευ ιδεολογίας....Ακόμα και η κυρίαρχη ιδεολογία, μιας άλλης εποχής, εξαφανίστηκε....

Έτσι στο σχολείο το παιδί καταλαβαίνει την υπεροχή, άλλο βαθμό θα πάρει το παιδί του φαρμακοποιού και άλλο του μπογιατζή, που πηγάζει από το περιβάλλον του καθένα, από την κατοχή θέσεων και όχι από την κατοχή δυνατοτήτων. Επιπλέον το αδύνατο παιδί πλην όμως με ισχυρούς γονείς, θα επιτύχει σταδιακά να υπερκεράσει τις απλές προσπάθειες του δυνατού μεν αλλά χωρίς πλάτες παιδιού, απολαμβάνοντας ιδιαίτερες εκπαιδεύσεις αλλά και προκαλόντας επιλεκτικές απογοητεύσεις στα άλλα "κατώτερα" παιδιά...με την επίδειξη ισχύος, από το παπούτσι μέχρι το κινητό, από τις ειδικες απολαύσεις αλλά και τις ειδικές γνώσεις που εξωσχολικά κέρδισε, όχι ως ισότιμος "μαθητής" αλλά ως κάτι το ξεχωριστό.
Η διατήρηση αυτής της υπεροχής, θα γίνει με την προσπάθεια του νέου να βαφτίσει το παλιό καινούργιο, αλλάζοντάς το μερικώς ώστε να βγει μια νέα "πατέντα". Σ΄αυτό τον βοηθάει η πρόσβαση στην πληροφορία, που του δίνει η τεχνολογία του διαδικτύου, αυτή η τεχνολογία που είναι προνόμιο των λίγων. (αλλά και άλλες τεχνολογίες που δεν έχουν όλοι πρόσβαση, σ΄αυτές ...είναι εταιρικά μυστικά)

Συνοψίζοντας, η τεχνολογία όπως έχει αναπτυχθεί και όπως σχετίζεται σήμερα με τον καθένα μας, βοηθάει στην ανάπτυξη μια ταξικής κοινωνίας, όπου κυριαρχεί η υπεροχή του "εγώ", σε συνδιασμό με την απατεωνιά της "πατέντας", με στόχο την προώθηση των δικών μας παιδιών και την αποψίλωση των ξένων...Σ΄αυτή την μανία της τεχνολογία έρχεται η ιδεολογία να επαναφέρει τα πράγματα, φωτίζοντας τον κόσμο στην κατεύθυνση της ενότητας και της από κοινού ανάπτυξης της κοινωνίας...
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Adamantia
Υφηγητής


Εγγραφή: 10 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 12
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 13, 2006 1:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ BUgman
σε ευχαριστω για την απάντηση .Είναι πολύ σαφέστερη η τωρινή τοποθέτησή σου.Δεν διαφωνώ σε κάτι.
Very Happy
_________________
Είμαι διατηρητέο,είπε το χάος στους εργολάβους.Μέσα,τα πράγματα θα μείνουν όπως είναι.Μικροαλλαγές μόνο στην πρόσοψη επιτρέπω...
("Εκδοχή Δημιουργίας",Κ.Δημουλά)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
sigmafi
Αναπληρωτής


Εγγραφή: 11 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 57
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 13, 2006 4:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Έτσι στο σχολείο το παιδί καταλαβαίνει την υπεροχή, άλλο βαθμό θα πάρει το παιδί του φαρμακοποιού και άλλο του μπογιατζή, που πηγάζει από το περιβάλλον του καθένα, από την κατοχή θέσεων και όχι από την κατοχή δυνατοτήτων. Επιπλέον το αδύνατο παιδί πλην όμως με ισχυρούς γονείς, θα επιτύχει σταδιακά να υπερκεράσει τις απλές προσπάθειες του δυνατού μεν αλλά χωρίς πλάτες παιδιού, απολαμβάνοντας ιδιαίτερες εκπαιδεύσεις αλλά και προκαλόντας επιλεκτικές απογοητεύσεις στα άλλα "κατώτερα" παιδιά...με την επίδειξη ισχύος, από το παπούτσι μέχρι το κινητό, από τις ειδικες απολαύσεις αλλά και τις ειδικές γνώσεις που εξωσχολικά κέρδισε, όχι ως ισότιμος "μαθητής" αλλά ως κάτι το ξεχωριστό.


Εγώ, σε αντιδιαστολή με την Αδαμαντία διαφωνώ και πολύ με τα στερεότυπα ότι το πλούσιο παιδί από "ανώτερη" οικογένεια παίρνει καλύτερο βαθμό στο σχολείο και το άλλο της εργατικής οικογένειας υστερεί... Κι αν δεν είχα πάμπολλα παραδείγματα από τον περίγυρό μου, θα αρκούσε να αναφέρω τον εαυτό μου, παιδί οικοδόμου, που ποτέ δεν είχα το συναίσθημα ότι αδικήθηκα λόγω κοινωνικής προελεύσεως (αν και έτρωγα πότε πότε βαθμολογικές κατραπακιές) και συχνά ήμουν και πολύ καλύτερος από παιδιά γιατρών, δικηγόρων κλπ.

Ακούω συχνά επιχειρήματα για την άτιμη κοινωνία που στέρησε σε κάποιους τη δυνατότητα ανέλιξης, ενώ στην πραγματικότητα ήταν αδιάβαστοι, αδιάφοροι, νωθροί... Όπως και στην τρέχουσα διαμάχη στα θέματα εκπαίδευσης (και όχι παιδείας που λένε οι κάφροι!), όπου διεκδικούν οι άσχετοι το δικαίωμα να σπουδάζουν 8, 10 και 12 χρόνια, ενώ στην πραγματικότητα ούτε καν απολυτήριο Λυκείου δεν έπρεπε να έχουν πάρει... Καθημερινά προβάλλεται η αγραμματοσύνη ως ιδεολογία και η απδοχή της αποτελεί ένα από τους λόγους της κοινωνικής οπισθοδρομικότητας...

Για να κλείσω από την πλευρά μου τη συμμετοχή μου στη συζήτηση για την τενχολογία, καταλήγω ότι δεν φταίει "η τενχολογία" για τις όποιες παρεκβάσεις παρουσιάζονται, γιατί η τεχνολογία, η επιστήμη, η πυρηνική ενέργεια κλπ. δεν έχουν βούληση για ενεργήσουν αυτόνομα, ώστε στη συνέχεια να φταίνε σε οτιδήποτε... Φταίχτης είναι ο εκάστοτε χρήστης, ο οποίος θα μάθει να αξιοποιεί σωστά την όποια γνώση όντας κάτοχος ολοκληρωμένης παιδείας (εδώ πάει η παιδεία, η οποία είναι άπόρροια της σωστής εκπαίδευσης...)
_________________
http://sfrang.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3  Επόμενο
Σελίδα 2 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center