Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Κ. Καστοριάδης: Ναι, κύριε, εσύ θα διορθώσεις το ρωμέικο
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 06, 2013 11:29 am    Θέμα δημοσίευσης: Κ. Καστοριάδης: Ναι, κύριε, εσύ θα διορθώσεις το ρωμέικο Απάντηση με Συμπερίληψη



[...] στο μέτρο που μπορώ να ξέρω κάτι, είναι ότι η πολιτική ζωή του ελληνικού λαού τελειώνει περίπου το 404 π.χ. [...] Μιλώ για την πραγματική πολιτική ζωή του λαού ως αυτόνομου παράγοντα. Δεν μιλώ για μάχες, για αυτοκράτορες, για Μεγαλέξανδρους και Βασίλειους Βουλγαροκτόνους. Μετά τον πέμπτο π.Χ. αιώνα και την αυτοκυβέρνηση του λαού στις δημοκρατικές πόλεις -και πάντως, μετά τον περίεργο τέταρτο π.Χ. αιώνα- η ελληνική ελευθερία πεθαίνει…

Οι ελληνικές πόλεις γίνονται υποχείριες των βασιλέων της Μακεδονίας. Βεβαίως, ο Αλέξανδρος και οι διάδοχοι του παίζουν έναν κοσμοϊστορικό ρόλο. Κατακτούν την Ασία και την Αίγυπτο. Διαδίδουν την ελληνική γλώσσα και παιδεία.

Αλλά πολιτική ζωή, πλέον, δεν υπάρχει. Τα βασίλεια των διαδόχων του Αλεξάνδρου, ως πολιτική συγκρότηση, είναι ουσιαστικά μοναρχίες. Εξ άλλου, καθώς ξέρουμε, ο ίδιος ο Αλέξανδρος αντιμετώπισε στασιασμό των Ελλήνων που είχε πάρει μαζί του, διότι ήθελε να τους υποχρεώσει να γονυπετούν μπροστά του, όπως οι Πέρσες μπροστά στον Μεγάλο Βασιλέα – πράγμα ανθελληνικότατο.

Σε όλη τη διάρκεια της ελληνιστικής εποχής οι ελληνικές πόλεις, με λίγες περιθωριακές και παροδικές εξαιρέσεις, αποτελούν παιχνίδια στα χέρια των ελληνιστικών δυναστειών. Ακολουθεί η ρωμαϊκή κατάκτηση, κάτω από την οποία οι ελληνικές πόλεις δεν έχουν παρά μόνον κοινοτική ζωή. Κατόπιν, έρχεται η βυζαντινή αυτοκρατορία.

Το Βυζάντιο είναι μια ανατολική, θεοκρατική μοναρχία. Στο Βυζάντιο η πολιτική ζωή περιορίζεται στις ίντριγκες της Κωνσταντινούπολης, του αυτοκράτορα, των “δυνατών” και των ευνούχων της αυλής. Και βεβαίως, τα σχολικά μας βιβλία δεν αναφέρουν ότι στη βυζαντινή αυλή υπήρχαν ευνούχοι, όπως σΆ αυτήν του Πεκίνου…

[...] η περίοδος (του σύγχρονου νεοελληνικού κράτους) είναι ακατανόητη χωρίς τους είκοσι έναν αιώνες ανελευθερίας που προηγήθηκαν. Λοιπόν, μετά το Βυζάντιο έρχεται η τουρκοκρατία.

[...] Θα αναφέρω μόνον ότι επί τουρκοκρατίας όση εξουσία δεν ασκείται απΆ ευθείας από τους Τούρκους, ασκείται από τους κοτζαμπάσηδες (τους εντολοδόχους των Τούρκων), οι οποίοι κρατούν τους χωριάτες υποχείριους. Συνεπώς, ούτε σΆ αυτήν την περίοδο μπορούμε να μιλήσουμε για πολιτική ζωή.

Όταν αρχίζει η Επανάσταση του 1821, διαπιστώνουμε από τη μια μεριά τον ηρωισμό του λαού και από την άλλη, σχεδόν αμέσως, την τεράστια αδυναμία να συγκροτηθεί μια πολιτική κοινωνία. Την επομένη της πτώσης της Τριπολιτσάς αρχίζουν οι εμφύλιοι πόλεμοι.

[...] Ουδείς μπορεί να δώσει απάντηση(για την τεράστια αδυναμία να συγκροτηθεί μια πολιτική κοινωνία) για ποιο λόγο, κάποιος, σε μιαν ορισμένη στιγμή, δεν δημιούργησε κάτι. Η συγκρότηση ενός λαού σε πολιτική κοινωνία δεν είναι δεδομένη, δεν είναι κάτι που χαρίζεται, αλλά κάτι που δημιουργείται. Μπορούμε απλώς να διαπιστώσουμε ότι, όταν απουσιάζει μια τέτοια δημιουργία, τα χαρακτηριστικά της προηγούμενης κατάστασης διατηρούνται ή αλλάζουν μόνο μορφή.

[...] Ορισμένα (χαρακτηριστικά στην ελληνική περίπτωση) τα εντοπίζουμε, ήδη, στους εμφύλιους πολέμους της Επανάστασης του 1821.

Βλέπουμε, για παράδειγμα, ότι η νομιμοφροσύνη και η αλληλεγγύη έχουν τοπικό ή τοπικιστικό χαρακτήρα, ισχυρότερο συχνά από τον εθνικό. Βλέπουμε, επίσης, ότι οι πολιτικές κατατάξεις και διαιρέσεις είναι συχνά σχετικές με τα πρόσωπα των «αρχηγών» και όχι με ιδέες, με προγράμματα, ούτε καν με “ταξικά” συμφέροντα.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό είναι η στάση απέναντι στην εξουσία.

Στην Ελλάδα, μέχρι και σήμερα, το κράτος εξακολουθεί να παίζει τον ρόλο του ντοβλετιού, δηλαδή μιας αρχής ξένης και μακρινής, απέναντι στην οποία είμαστε ραγιάδες και όχι πολίτες.

Δεν υπάρχει κράτος νόμου και κράτος δικαίου, ούτε απρόσωπη διοίκηση που έχει μπροστά της κυρίαρχους πολίτες. Το αποτέλεσμα είναι η φαυλοκρατία ως μόνιμο χαρακτηριστικό. Η φαυλοκρατία συνεχίζει την αιωνόβια παράδοση της αυθαιρεσίας των κυρίαρχων και των «δυνατών»: ελληνιστικοί ηγεμόνες, Ρωμαίοι ανθύπατοι, Βυζαντινοί αυτοκράτορες, Τούρκοι πασάδες, κοτζαμπάσηδες, Μαυρομιχάληδες, Κωλέττης, Δηλιγιάννης…

[...] υπάρχουν δυο-τρεις εξαιρέσεις: ο Τρικούπης, ο Κουμουνδούρος, το βενιζελικό κίνημα στην πρώτη περίοδο του. Αλλά τα όποια αποτελέσματα τους καταστράφηκαν από τη δικτατορία του Μεταξά, την Κατοχή, τον Εμφύλιο, τον ρόλο του παλατιού, τη δικτατορία της 21ης Απριλίου, την πασοκοκρατία.

Στο μεταξύ, μεσολάβησε ο σταλινισμός που κατόρθωσε να διαφθείρει και να καταστρέψει αυτό που πήγαινε να δημιουργηθεί ως εργατικό και λαϊκό κίνημα στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα τα πληρώνουμε ακόμη. Μου ζητάτε να σας εξηγήσω… Μπορείτε να μου εξηγήσετε εσείς, γιατί οι Έλληνες, που σκοτώνονταν εννέα χρόνια, για να απελευθερωθούν από τους Τούρκους, θέλησαν αμέσως μετά έναν βασιλιά; Και γιατί, αφού έδιωξαν τον Όθωνα, έφεραν τον Γεώργιο[i]; Και [i]γιατί μετά ζητούσαν “ελιά, ελιά και Κώτσο βασιλιά”;

[...] Σύμφωνα με την παραδοσιακή «αριστερή» άποψη, όλα αυτά τα επέβαλαν η Δεξιά, οι κυρίαρχες τάξεις και η μαύρη αντίδραση. Μπορούμε όμως να πούμε ότι όλα αυτά τα επέβαλαν στον ελληνικό λαό ερήμην του ελληνικού λαού; Μπορούμε να πούμε ότι ο ελληνικός λαός δεν καταλάβαινε τι έκανε; Δεν ήξερε τι ήθελε, τι ψήφιζε, τι ανεχόταν;

Σε μιαν τέτοια περίπτωση αυτός ο λαός θα ήταν ένα νήπιο… Εάν όμως είναι νήπιο, τότε ας μη μιλάμε για δημοκρατία. Εάν ο ελληνικός λαός δεν είναι υπεύθυνος για την ιστορία του, τότε, ας του ορίσουμε έναν κηδεμόνα… Εγώ λέω ότι ο ελληνικός λαός -όπως και κάθε λαός- είναι υπεύθυνος για την ιστορία του, συνεπώς, είναι υπεύθυνος και για την κατάσταση, στην οποία βρίσκεται σήμερα.

[...] Δεν δικάζουμε κανέναν. Μιλάμε για ιστορική και πολιτική ευθύνη.

Ο ελληνικός λαός δεν μπόρεσε έως τώρα να δημιουργήσει μια στοιχειώδη πολιτική κοινωνία. Μια πολιτική κοινωνία, στην οποία, ως ένα μίνιμουμ, να θεσμισθούν και να κατοχυρωθούν στην πράξη τα δημοκρατικά δικαιώματα τόσο των ατόμων όσο και των συλλογικοτήτων.


[...] Ο μακαρίτης ο Γιώργος Καρτάλης έλεγε κάνοντας μου καζούρα στο Παρίσι το 1956:

«Κορνήλιε, ξεχνάς ότι στην Ελλάδα δεν έγινε Γαλλική Επανάσταση».

Πράγματι, στην Ελλάδα δεν έχει υπάρξει εποχή που ο λαός να έχει επιβάλει, έστω και στοιχειωδώς, τα δικαιώματα του. Και η ευθύνη, για την οποία μίλησα, εκφράζεται με την ανευθυνότητα της παροιμιώδους φράσης: «εγώ θα διορθώσω το ρωμέικο;».-Ναι, κύριε, εσύ θα διορθώσεις το ρωμέικο, στον χώρο και στον τομέα όπου βρίσκεσαι.-


(Αποσπάσματα από συνέντευξη του μεγάλου διανοητή του 20ου αιώνα, Κορνήλιου Καστοριάδη (1922-1997)

Πηγή: anixneuseis.gr
_________________
"Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Vasana
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Φεβ 2007
Δημοσιεύσεις: 354
Τόπος: Dachau

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 06, 2013 12:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:
ΠΑΛΙ ΕΣΥ ΕΔΩ ΡΕ ΜΑΛΑΚΑ TΡΟΛΛΕΡ???
ΣΗΚΩ ΦΥΓΕ ΡΕ Γ@ΜΗΜΕΝΕ.....ΣΗΚΩ ΦΥΓΕ ΡΕ Γ@ΜΩ ΤΗ Μ@Ν@ ΣΟΥ!!!!!!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 06, 2013 12:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

https://www.youtube.com/watch?v=aIgX6MfCEFY

και ηχητικά
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 08, 2013 4:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Κ. Καστοριάδης: Ναι, κύριε, εσύ θα διορθώσεις το ρωμέικο Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:


Πράγματι, στην Ελλάδα δεν έχει υπάρξει εποχή που ο λαός να έχει επιβάλει, έστω και στοιχειωδώς, τα δικαιώματα του. Και η ευθύνη, για την οποία μίλησα, εκφράζεται με την ανευθυνότητα της παροιμιώδους φράσης: «εγώ θα διορθώσω το ρωμέικο;».-Ναι, κύριε, εσύ θα διορθώσεις το ρωμέικο, στον χώρο και στον τομέα όπου βρίσκεσαι.-[/b][/i]




άπειρα σωστός ο παίχτης
ποιοι Έλληνες κατέχουν τέτοιο λόγο και αλήθεια σήμερα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 09, 2013 8:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Σύμφωνα με την παραδοσιακή «αριστερή» άποψη, όλα αυτά τα επέβαλαν η Δεξιά, οι κυρίαρχες τάξεις και η μαύρη αντίδραση. Μπορούμε όμως να πούμε ότι όλα αυτά τα επέβαλαν στον ελληνικό λαό ερήμην του ελληνικού λαού; Μπορούμε να πούμε ότι ο ελληνικός λαός δεν καταλάβαινε τι έκανε; Δεν ήξερε τι ήθελε, τι ψήφιζε, τι ανεχόταν;

-------------------------

Αυτό ίσως μπορεί να εξηγηθεί αν γυρίσουμε στο Βυζάντιο για να δούμε το λαό. Ήταν αποκομμένος από τη γραφειοκρατική εξουσία του Βυζαντίου και αναγκάστηκε να αγωνίζεται μόνος του για την επιβίωση, κάτι που πέρασε και στην εποχή της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Έτσι μπορεί να εξηγηθεί ότι η απόσταση από το κράτος μπήκε στο "πολιτισμικό DNA" των Ελλήνων με αποτέλεσμα για να διατηρηθεί και το σύγχρονο Κράτος της Ελλάδος να οδηγήθηκε σε αυτό το σύγχρονο εξάμβλωμα.
Βάζω απόσπασμα από εργασία μαθητών:

"Θα αποτολμήσουμε μία απόδειξη της επικαιρότητας της καβαφικής σκέψης μέσω ενός άλλου άξιου Έλληνα φιλοσόφου του Κώστα Αξελού και ενός αξιόλογου ιστορικού μελετητή του Toynbee.

Για τον Αξελό[14] ο Έλληνας του σήμερα, το κείμενο του έχει γραφτεί το 1954 αλλά διατηρεί την επικαιρότητά του μέχρι και σήμερα όσον αφορά τη σύγχρονη νεοελληνική ταυτότητα, εφαρμόζει τους δυτικούς κανόνες παιχνιδιού. Συμμετέχει στη δυτική-ευρωπαϊκή και άρα πλανητική σκέψη, αλλά τονίζει με έμφαση ότι συμμετέχω δε σημαίνει ότι κατέχω. Πρόκειται για μία σχέση μίμησης. Οι νεοέλληνες δεν κατασκευάζουν τον κόσμο ούτε τη χώρα τους. Το ότι συμμετέχουν στη Δύση, το ότι τρέφονται με τη δυτική σκέψη σημαίνει ότι οι σύγχρονοι Έλληνες δέχονται καρπούς που όμως καλλιεργούνται αλλού. Η νεοελληνική συνείδηση έχει εμπλακεί σε ένα παιχνίδι εισαγωγής-εξαγωγής απΆ όπου λείπει μία στέρεη αυτόχθων βάση.

Συγκλίνουσα, μολονότι πιο ιστορική άποψη έχει ο Toynbee που υποστηρίζει: “Η υπεροχή της κεντρικής κυβέρνησης είναι μία από τις θεμελιακές αρχές του σύγχρονου δυτικού εθνικού κράτους.” Αυτό που έγινε στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος ήταν η επιβολή μιας κεντρικής κυβέρνησης “από τα πάνω”. Αυτό το συγκεντρωτικό κράτος ήταν ασυμβίβαστο με την τοπική αυτονομία που έδινε ελευθερία στους τοπικούς άρχοντες, στην οικογένεια και στο πελατολόγιό της. Η αποξένωση αυτή από το κράτος δεν ήταν κάτι νέο για τους Έλληνες. Από τον βυζαντινό υπερσυγκεντρωτισμό έως το σύγχρονο συγκεντρωτικό κράτος, δρούσαν αυτόνομα. Αυτό ίσως είναι που διαπαιδαγώγησε τους Έλληνες στην πράξη της αντίστασης. Οι προσπάθειες του ελληνικού κράτους να επιβληθεί ως εξουσία, αντίκειται στην ελληνική οικογένεια ως βασική κοινωνική μονάδα. Πρόκειται για τη βασική μονάδα της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας σε κάθε τομέα: γεωργικό, οικιακό, εμπορικό, βιομηχανικό. Η οικογενειακή αυτή δράση δημιουργεί ένα δίκτυο πατρώνων και πελατών. Η εθνική ομοιογένεια και ενότητα ήταν σε εγγενή αντιδιαστολή με την κρατική ομοιογένεια. Μία βασική διαφορά ανάμεσα στους δύο προαναφερθέντες στοχαστές είναι ότι ενώ για τον Αξελό αυτό οδηγεί τον Έλληνα σε μία πολιτική α-συνειδησία, για τον Toynbee είναι μία μορφή αντίστασης.

Για τον Αξελό το ελληνικό έχει μία έλλειψη θεμελίου. Δεν μπορεί να υπάρξει σύνολο χωρίς μία μοίρα προνοιακή. Αν για τον Αξελό το προσωπικό δεν εντάσσεται σε ένα υπερπροσωπικό πλαίσιο, για τον Toynbee, οι Έλληνες του νεοσύστατου ελληνικού κράτους αντιστέκονται σε αυτό που στοχεύει να τους επιβληθεί από έξω και από τα πάνω, που εδώ είναι το δυτικό, και άρα τελικά είναι μία πολιτική πράξη αντίστασης. Πρόκειται για ένα μεγάλο ναι στη Ζωή."
http://rakis1.wordpress.com/2013/04/15/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CF%86%CE%B7%CF%82/

Νομίζω πως τελικά οι διανοούμενοι είναι ιδιαίτερα σκληροί όταν μοιράζουν ευθύνες σε έναν λαό για το τι έκανε και τι δεν έκανε προκειμένου η πραγματικότητα να ταιριάξει στο δικό τους θεωρητικό μοντέλο. Βέβαια, ο λαός, οι τάξεις έχουν τις ευθύνες τους αλλά μία ιστορική αφήγηση δύσκολα αποφεύγει τον απριορισμό.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 09, 2013 10:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ιστορική αφήγηση :

δύσκολα θα βρει κάποιος καλύτερη αμεσότερη αιχμηρότερη για τα τελευταία, και όχι μόνον, χρόνια στην πατρίδα (και όχι μόνο - μέχρι και Ουάσινγκτον)

Απομαγνητοφώνηση του VIDEO A' : 3 Χρόνια-3 Μνημόνια

Απομαγνητοφώνηση του VIDEO B': 3 Χρόνια-3 Μνημόνια .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 20, 2013 9:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ayrton Senna έγραψε:
ιστορική αφήγηση :

δύσκολα θα βρει κάποιος καλύτερη αμεσότερη αιχμηρότερη για τα τελευταία, και όχι μόνον, χρόνια στην πατρίδα (και όχι μόνο - μέχρι και Ουάσινγκτον)

Απομαγνητοφώνηση του VIDEO A' : 3 Χρόνια-3 Μνημόνια

Απομαγνητοφώνηση του VIDEO B': 3 Χρόνια-3 Μνημόνια .


Απόψε το ξαναέχουν σε μία ώρα στις 23:00 στον Alpha το μέρος Α' και αύριο το μέρος Β'.
Όποιος το έχασε τον Απρίλιο, ας το δει, είναι κρίμας να μην το δούνε όλοι οι Έλληνες ..
_________________
”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ

http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bonnot
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 980

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 20, 2013 9:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
Σύμφωνα με την παραδοσιακή «αριστερή» άποψη, όλα αυτά τα επέβαλαν η Δεξιά, οι κυρίαρχες τάξεις και η μαύρη αντίδραση. Μπορούμε όμως να πούμε ότι όλα αυτά τα επέβαλαν στον ελληνικό λαό ερήμην του ελληνικού λαού; Μπορούμε να πούμε ότι ο ελληνικός λαός δεν καταλάβαινε τι έκανε; Δεν ήξερε τι ήθελε, τι ψήφιζε, τι ανεχόταν;
Συμφωνώ Α-Π-Ο-Λ-Υ-Τ-Ω-Σ μαζί σου φίλε!
Μπορούμε πολύ εύκολα να αποδώσουμε τα όποια δεινά σε ένα "κακό" για να καλύψουμε τη δική μας ανευθυνότητα στις επιλογές μας με την ψήφο μας.
Ίσως αυτό είναι που εκνευρίζει αρκετούς σήμερα και προσπαθούν να εξοστρακίσουν το υπάρχον πολιτικό σύστημα βάζοντάς του την ταμπέλα "χούντα", που το ακούμε πολλές φορές να γίνεται γύρω μας: τους καθιστά υπεύθυνους για τις επιλογές τους.
_________________
"Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MARIA
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 6835
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 20, 2013 10:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όταν, το 1989, ο "Υπαρκτός Σοσιαλισμός" κατέρρεε όχι με πάταγο αλλά με γδούπο και ο πλανήτης σύσσωμος -ασχέτως ιδεολογικών τοποθετήσεων- συγκλονισμένος στοχαζόταν κι αναστοχαζόταν σχετικά με το τέλος του μεγαλύτερου οράματος του 20ου αιώνα, στην Ελλάδα περί άλλα τυρβάζαμε:
Περί τις γυμνές φωτογραφίες της Λιάνη και τα νεύματα του Ανδρέα, περί το σκάνδαλο του Κοσκωτά και τον "αντ'αυτού" Μένιο Κουτσόγιωργα...
Δεν είναι συνεπώς διόλου παράξενο ότι εν έτει 2013, συζητάμε ακόμα σοβαρά όχι για τις ιδέες του Σοσιαλισμού (αυτό θα ήταν ενδιαφέρον) μα για τα γκούλαγκ, τον Ζίζεκ και γενικώς για τα κουλουβάχατα της Ιστορίας...
_________________
Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 20, 2013 10:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bonnot έγραψε:
rakis έγραψε:
Σύμφωνα με την παραδοσιακή «αριστερή» άποψη, όλα αυτά τα επέβαλαν η Δεξιά, οι κυρίαρχες τάξεις και η μαύρη αντίδραση. Μπορούμε όμως να πούμε ότι όλα αυτά τα επέβαλαν στον ελληνικό λαό ερήμην του ελληνικού λαού; Μπορούμε να πούμε ότι ο ελληνικός λαός δεν καταλάβαινε τι έκανε; Δεν ήξερε τι ήθελε, τι ψήφιζε, τι ανεχόταν;
Συμφωνώ Α-Π-Ο-Λ-Υ-Τ-Ω-Σ μαζί σου φίλε!
Μπορούμε πολύ εύκολα να αποδώσουμε τα όποια δεινά σε ένα "κακό" για να καλύψουμε τη δική μας ανευθυνότητα στις επιλογές μας με την ψήφο μας.
Ίσως αυτό είναι που εκνευρίζει αρκετούς σήμερα και προσπαθούν να εξοστρακίσουν το υπάρχον πολιτικό σύστημα βάζοντάς του την ταμπέλα "χούντα", που το ακούμε πολλές φορές να γίνεται γύρω μας: τους καθιστά υπεύθυνους για τις επιλογές τους.


Αυτό δεν είναι δικό μου είναι από το αρχικό κείμενο.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
oxi.allo.karvounenga
Κοσμήτωρ


Εγγραφή: 07 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 70

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 20, 2013 10:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bonnot
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 980

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 20, 2013 10:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MARIA έγραψε:
Όταν, το 1989, ο "Υπαρκτός Σοσιαλισμός" κατέρρεε όχι με πάταγο αλλά με γδούπο και ο πλανήτης σύσσωμος -ασχέτως ιδεολογικών τοποθετήσεων- συγκλονισμένος στοχαζόταν κι αναστοχαζόταν σχετικά με το τέλος του μεγαλύτερου οράματος του 20ου αιώνα, στην Ελλάδα περί άλλα τυρβάζαμε:
Περί τις γυμνές φωτογραφίες της Λιάνη και τα νεύματα του Ανδρέα, περί το σκάνδαλο του Κοσκωτά και τον "αντ'αυτού" Μένιο Κουτσόγιωργα...
Δεν είναι συνεπώς διόλου παράξενο ότι εν έτει 2013, συζητάμε ακόμα σοβαρά όχι για τις ιδέες του Σοσιαλισμού (αυτό θα ήταν ενδιαφέρον) μα για τα γκούλαγκ, τον Ζίζεκ και γενικώς για τα κουλουβάχατα της Ιστορίας...
Κάτι άλλο πέρα απ' το να αναπαράγεις τις ειδήσεις της τηλεόρασης με αντιαριστερό μένος δεν ξέρεις να κάνεις;
Τόσο περιορισμένοι δηλ. είναι οι ορίζοντές σου;
Τί σχέση έχει μ' αυτό που συζητάμε;
_________________
"Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bonnot
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 980

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 20, 2013 10:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
Bonnot έγραψε:
rakis έγραψε:
Σύμφωνα με την παραδοσιακή «αριστερή» άποψη, όλα αυτά τα επέβαλαν η Δεξιά, οι κυρίαρχες τάξεις και η μαύρη αντίδραση. Μπορούμε όμως να πούμε ότι όλα αυτά τα επέβαλαν στον ελληνικό λαό ερήμην του ελληνικού λαού; Μπορούμε να πούμε ότι ο ελληνικός λαός δεν καταλάβαινε τι έκανε; Δεν ήξερε τι ήθελε, τι ψήφιζε, τι ανεχόταν;
Συμφωνώ Α-Π-Ο-Λ-Υ-Τ-Ω-Σ μαζί σου φίλε!
Μπορούμε πολύ εύκολα να αποδώσουμε τα όποια δεινά σε ένα "κακό" για να καλύψουμε τη δική μας ανευθυνότητα στις επιλογές μας με την ψήφο μας.
Ίσως αυτό είναι που εκνευρίζει αρκετούς σήμερα και προσπαθούν να εξοστρακίσουν το υπάρχον πολιτικό σύστημα βάζοντάς του την ταμπέλα "χούντα", που το ακούμε πολλές φορές να γίνεται γύρω μας: τους καθιστά υπεύθυνους για τις επιλογές τους.


Αυτό δεν είναι δικό μου είναι από το αρχικό κείμενο.
Δεν έχει σημασία.
Συμφωνείς φαντάζομαι για να το παραθέτεις στο κείμενό σου κι εγώ συμφωνώ σε τελευταία ανάλυση με την παράθεσή σου.
_________________
"Mόνην τε ὀρθὴν πολιτείαν εἶναι τὴν ἐν κόσμῳ."
― Διογένης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
oxi.allo.karvounenga
Κοσμήτωρ


Εγγραφή: 07 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 70

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 20, 2013 10:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη




afham έγραψε:
γιατί κάτι το ελεύθερο έχει κανόνες αυτοπροστασίας. Αν με βρίσεις για παράδειγμα χωρίς λόγο, θα στην πέσει όλο το forum και θα γίνεις παράδειγμα προς αποφυγή.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
JollyRoger
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 3610

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 20, 2013 11:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
Σελίδα 1 από 7

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center