Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 09, 2005 11:02 pm Θέμα δημοσίευσης: Φιλοσοφουμε η λογο-παιζουμε χωρις αντι |
|
|
-Η αναθεώρηση ιδεών και θέσεων χάριν της ΑΛΗΘΕΙΑΣ, που μπορεί να βρίσκεται σε σύγκρουση του δομημένου «εγώ» μας, είναι το πρόβλημα. Υπέρβαση και αμφισβήτηση του δομημένου «εγώ» μας δηλαδή, προκειμένου να πλησιάσουμε μέσω της αντικειμενικής ΓΝΩΣΗΣ, την ΑΛΗΘΕΙΑ των πραγμάτων.
Οσοι και οσες εχουν αλλη αποψη ας τοποθετηθουν...... _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
vv Πρύτανης
Εγγραφή: 11 Ιαν 2004 Δημοσιεύσεις: 700
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Απρ 09, 2005 11:30 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Θα συμφωνήσω, Maxim,- Δύσκολο έργο η αναθεώρηση των απόψεων (μας), αλλά επιβάλλεται. Πολλές φορές παραφερόμαστε από τη συζήτηση, ιδέες, την "αλήθεια" που διεκδικούν τα "δόγματά" μας.
Πρότυπό μας μία "ανοικτή κοινωνία". Μέτρο και "δεν υπάρχει απόλυτη αλήθεια".
Μειώνουμε την τριβή.
Ναι, δεν πρέπει να ξεχάσουμε να αναθεωρούμε. Ποτέ αυτό. _________________ Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2005 7:52 am Θέμα δημοσίευσης: Re: [color=black][size=18]Φιλοσοφουμε η λογο-παιζουμε χωρις |
|
|
maxim_97 έγραψε: | -Η αναθεώρηση ιδεών και θέσεων χάριν της ΑΛΗΘΕΙΑΣ, που μπορεί να βρίσκεται σε σύγκρουση του δομημένου «εγώ» μας, είναι το πρόβλημα. Υπέρβαση και αμφισβήτηση του δομημένου «εγώ» μας δηλαδή, προκειμένου να πλησιάσουμε μέσω της αντικειμενικής ΓΝΩΣΗΣ, την ΑΛΗΘΕΙΑ των πραγμάτων.
Οσοι και οσες εχουν αλλη αποψη ας τοποθετηθουν...... |
Συγνώμη για το ότι θα εκφράσω την άποψη μου:
1. την αλήθεια την ξέρουν όλοι.
2. τι σημαίνει αντικειμενική γνώση και σημαίνει αυτό ότι υπάρχει και μη-αντικειμενική γνώση; ποια η μια και ποια η άλλη;
και πάλι συγνώμη. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2005 8:48 am Θέμα δημοσίευσης: Re: [color=black][size=18]Φιλοσοφουμε η λογο-παιζουμε χωρις |
|
|
abc έγραψε: | maxim_97 έγραψε: | -Η αναθεώρηση ιδεών και θέσεων χάριν της ΑΛΗΘΕΙΑΣ, που μπορεί να βρίσκεται σε σύγκρουση του δομημένου «εγώ» μας, είναι το πρόβλημα. Υπέρβαση και αμφισβήτηση του δομημένου «εγώ» μας δηλαδή, προκειμένου να πλησιάσουμε μέσω της αντικειμενικής ΓΝΩΣΗΣ, την ΑΛΗΘΕΙΑ των πραγμάτων.
Οσοι και οσες εχουν αλλη αποψη ας τοποθετηθουν...... |
Συγνώμη για το ότι θα εκφράσω την άποψη μου:
1. την αλήθεια την ξέρουν όλοι.
2. τι σημαίνει αντικειμενική γνώση και σημαίνει αυτό ότι υπάρχει και μη-αντικειμενική γνώση; ποια η μια και ποια η άλλη;
και πάλι συγνώμη. |
Την "αληθεια" που "ξερουν" ολοι οπως γραφεις, ειναι υποκειμενικη και αναλογη παντα του επιπεδου Παιδειας και βιοματων του ατομου. Την ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ που στηριζεται ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ λειτουργια του εγκεφαλου, την γνωριζουν ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ του συνολου των ανθρωπων.
Αντικειμενικη γνωση [b]σημαινει τεκμηριωμενη επιστημονικα γνωση
Μη αντικειμενικη "γνωση" ειναι η αυθαιρετη ΙΔΕΑ, η υποθεση που δεν "παταει" δεν αποδεικνυει και δεν ενδιαφερεται να αποδειξει τιποτα απ΄οσα λεει... [/b] _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
vv Πρύτανης
Εγγραφή: 11 Ιαν 2004 Δημοσιεύσεις: 700
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2005 11:43 am Θέμα δημοσίευσης: Re: [color=black][size=18]Φιλοσοφουμε η λογο-παιζουμε χωρις |
|
|
Παράθεση: | Την ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ που στηριζεται ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ λειτουργια του εγκεφαλου, την γνωριζουν ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ του συνολου των ανθρωπων.
Αντικειμενικη γνωση σημαινει τεκμηριωμενη επιστημονικα γνωση
Μη αντικειμενικη "γνωση" ειναι η αυθαιρετη ΙΔΕΑ, η υποθεση που δεν "παταει" δεν αποδεικνυει και δεν ενδιαφερεται να αποδειξει τιποτα απ΄οσα λεει... |
Από αυτές σου τις παραδοχές, φίλε, φαίνεται πόση άγνοια έχεις της Φιλοσοφίας και, ειδικά, του κλάδου της επιστημολογίας.
Στάσου στον επιστημολόγο Φαγιεράμπεντ. Η σκέψη η μυθική ή η μη-ορθολογική δεν είναι κατώτερη από την "Επιστήμη" της Δύσης, απλά η τελευταία επικράτησε εξαιτίας εξουσιαστικών ή "νιτσεϊκών", αν θέλεις, λόγων (κοινωνιολογικούς, εξουσιαστικούς, μέσω της δύναμης κτλ.).
Με άλλα λόγια η "Επιστήμη" και ο "ορθολογισμός" της δεν είναι ανώτερη και ανώτερος, για παράδειγμα, της εξήγησης του Φυσικού μέσω των "Μοιρών", των "καλότυχων", του "Κάτω Κόσμου", του σικελιανικού Χριστού κτλ. Απλά επέβαλε την Δύναμή της.
Για τον Φαγιεράμπεντ οι μεγάλοι Επιστήμονες της Δύσης υπήρξαν δυνατοι προπαγανδιστές.
Κι εσύ, αυτή τη στιγμή, Μαξίμ, προπαγανδίζεις το δόγμα του βιασμού του περιβάλλοντος που σου έχει περάσει η προπαγάνδα της δυτικής ορθολογικότητας χάρη στη Δύναμή της
Μέγας ο Φαγιεράμπεντ!
Προτιμώ φίλε μου την κοσμοαντίληψη των κοινοτήτων, όπου δεν τίθεται ο αυταρχισμός της δυτικής "επιστήμης", η προπαγάνδα της και ο βιασμός του περιβάλλοντος μέσα από την τεχνική.
Μη ξεχνάς, και η τεχνική είναι έκφραση της δύναμης κια συμβάλλει στην προπαγάνδα της. _________________ Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την vv στις Κυρ Απρ 10, 2005 12:31 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2005 2:35 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το θέμα δεν είναι ότι ξέρουν όλοι την αλήθεια, αλλά ότι φοβούνται να τη δεχτούν.
Φίλε maxim, αυτό δεν έχεις καμία υποχρέωση να το δεχτείς: αν αυτό που λες ισχύει, τότε εσύ πρώτος αναιρείς τον εαυτό σου. Για να αποφύγεις την σύγκρουση του υποκειμενισμού με την αντικειμενικότητα -την οποία διαβλέπεις μεν εξ ανάγκης αλλά δεν γνωρίζεις δε-, στρέφεσαι προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Νομίζεις ότι με τη ΛΟΓΙΚΗ θα ξελασπώσεις... Κούνια που σε κούναγε φίλε αγαπητέ. Νομίζεις ότι έπιασες τον ταύρο απ΄ τα κέρατα.
Ο χειρότερος μύθος είναι ο μύθος της πραγματικότητας. Ένας μύθος που καλλιεργείται από τη "θετική επιστήμη", που υποτίθεται εδράζεται στη λογική διαδικασία. Όμως... η ίδια η επιστήμη διαψεύδει τον εαυτό της: ακόμα και σήμερα, η επιστήμη δεν έχει απαντήσει ούτε στο βασικό ερώτημα "τι είναι ύλη"!
Άλλο επιστημονική αλήθεια άλλο φιλοσοφική αλήθεια. Η φιλοσοφία έχει επιστήμη, αλλά δεν είναι επιστήμη. Η συνεπέστερη φράση που ειπώθηκε ποτέ από φιλόσοφο, ήταν του Σωκράτη"εν οιδα οτι ουδεν οιδα". Όσοι αγνοούν την άγνοιά τους πλανώνται πλάνην οικτράν.
Η φιλοσοφία δεν είναι Λογική, είναι Λόγος. Δυο σκέψεις πρέπει να κατανοήσει κανείς για να το συνειδητοποιήσει αυτό: α) Παρμενίδης, β) Ηράκλειτος. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2005 3:26 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
iason έγραψε: | Το θέμα δεν είναι ότι ξέρουν όλοι την αλήθεια, αλλά ότι φοβούνται να τη δεχτούν.
Φίλε maxim, αυτό δεν έχεις καμία υποχρέωση να το δεχτείς: αν αυτό που λες ισχύει, τότε εσύ πρώτος αναιρείς τον εαυτό σου. Για να αποφύγεις την σύγκρουση του υποκειμενισμού με την αντικειμενικότητα -την οποία διαβλέπεις μεν εξ ανάγκης αλλά δεν γνωρίζεις δε-, στρέφεσαι προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Νομίζεις ότι με τη ΛΟΓΙΚΗ θα ξελασπώσεις... Κούνια που σε κούναγε φίλε αγαπητέ. Νομίζεις ότι έπιασες τον ταύρο απ΄ τα κέρατα.
Ο χειρότερος μύθος είναι ο μύθος της πραγματικότητας. Ένας μύθος που καλλιεργείται από τη "θετική επιστήμη", που υποτίθεται εδράζεται στη λογική διαδικασία. Όμως... η ίδια η επιστήμη διαψεύδει τον εαυτό της: ακόμα και σήμερα, η επιστήμη δεν έχει απαντήσει ούτε στο βασικό ερώτημα "τι είναι ύλη"!
Άλλο επιστημονική αλήθεια άλλο φιλοσοφική αλήθεια. Η φιλοσοφία έχει επιστήμη, αλλά δεν είναι επιστήμη. Η συνεπέστερη φράση που ειπώθηκε ποτέ από φιλόσοφο, ήταν του Σωκράτη"εν οιδα οτι ουδεν οιδα". Όσοι αγνοούν την άγνοιά τους πλανώνται πλάνην οικτράν.
Η φιλοσοφία δεν είναι Λογική, είναι Λόγος. Δυο σκέψεις πρέπει να κατανοήσει κανείς για να το συνειδητοποιήσει αυτό: α) Παρμενίδης, β) Ηράκλειτος. |
Φιλε Jason
Το να αναιρω τον εαυτο μου του "σημερα" μ' αυτον του "αυριο" που βρισκεται πλησιεστερα στην ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ειναι δεδομενο για μενα στην πορεια της ζωης μου. Ετσι ευτυχως λειτουργει η πραγματικη ΕΠΙΣΤΗΜΗ σε αντιθεση εκεινης της κατ' ονομα αλλα αντικειμενικα κρινομενης αμπελοφιλοσοφιας ........
Φιλοσοφικη αληθεια δεν γινεται να υπαρχει χωρις στοιχεια και γνωσεις αντικειμενικες που να την στηριζουν. Αν και οταν συμβαινει αυτο, μονο φιλοσοφια δεν ειναι. Ειναι μαλλον φιλο-μυθο-πλασια!!
Γραφεις:"Η φιλοσοφία δεν είναι Λογική, είναι Λόγος. Δυο σκέψεις πρέπει να κατανοήσει κανείς για να το συνειδητοποιήσει αυτό: α) Παρμενίδης, β) Ηράκλειτος.[/quote]"
Αν η φιλοσοφια δεν ειναι λογικη αλλα μονο λογος οπως λες, τοτε σιγουρα κανεις λαθος φιλε μου. Οι παραπομπες σου στον Παρμενιδη, Ηρακλειοτο κλπ δεν πειθουν "του λογου το ασφαλες" γιατι χωραει πολυ κουβεντα οταν αναφερομαστε σ' αυτους..... _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
vv Πρύτανης
Εγγραφή: 11 Ιαν 2004 Δημοσιεύσεις: 700
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2005 7:19 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μαξίμ, κρίμα να παραβλέπεις αυτά που σε αναιρούν. Έτσι δεν είναι
Πολλή φιλολογία, αλλά παρέβλεψες όλα όσα έγραψα, μιας και αναιρούν ακριβώς την "αντικειμενικότητα" της δυτικής ορθολογικότητάς σου. _________________ Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 10, 2005 7:33 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
vv έγραψε: | Μαξίμ, κρίμα να παραβλέπεις αυτά που σε αναιρούν. Έτσι δεν είναι
Πολλή φιλολογία, αλλά παρέβλεψες όλα όσα έγραψα, μιας και αναιρούν ακριβώς την "αντικειμενικότητα" της δυτικής ορθολογικότητάς σου. |
Οχι φιλε δεν παραβλεψα τις παρατηρησεις σου. Απλα με την απαντηση μου στον Jason νομιζω πως καλυψα τα οποια κενα που ενδεχομενως τον οδηγησαν σε λαθος εκτιμησεις. Οσον αφορα περι "δυτικης ορθολογικοτητας" η "ανατολικης μυθοπλασιας" προτιμω την πρωτη, που δεν ειναι καθολου δυτικη οπως λες αλλα καθαρα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ πολυ πριν την ξαναανακαλυψουν οι δυτικοι. _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
iason Πρύτανης
Εγγραφή: 01 Ιούν 2003 Δημοσιεύσεις: 4108 Τόπος: (Γ)Ελλάς
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 6:57 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Maxim.
Δεν σου ζήτησα να αυτοαναιρεθείς! Θα ήμουν πολύ θρασύς! Για το τι δέχεται καθείς μόνος ευθύνεται και αποφασίζει. Η αλήθεια είναι ευθύνη, δεν είναι ουδέτερη και ανώδυνη. Απλά θύμισα την κλασική εγγενή αδυναμία του ορθολογισμού.
Δεν είπα ότι η φιλοσοφία δεν περιέχει την επιστήμη, αλλά το αντίθετο. Απλά, να μην μένει εκεί.
Δεν υποτάσσομαι ούτε στο μύθο! Όποιος δεν υποτάσσεται στον ορθολογισμό δηλαδή αυτό θα πει ότι υποτάσσεται στο μύθο; Θυμίζει αυτό την παροιμία «όποιος είναι αλευρωμένος δεν είναι και ο μυλωνάς».
«Αν η φιλοσοφια δεν ειναι λογικη αλλα μονο λογος οπως λες, τοτε σιγουρα κανεις λαθος φιλε μου. Οι παραπομπες σου στον Παρμενιδη, Ηρακλειοτο κλπ δεν πειθουν "του λογου το ασφαλες" γιατι χωραει πολυ κουβεντα οταν αναφερομαστε σ' αυτους.....».
Έλα ντε να συζητήσουμε γι΄ αυτά! Εδώ σε θέλω! Εδώ αρχίζει το ψητό!
Πάντως το πιο ωραίο είναι που είμαστε έτοιμοι να αντικαταστήσουμε (όχι αναιρέσουμε) τον εαυτό μας του σήμερα με αυτόν του αύριο. Αυτό δείχνει ότι είμαστε έτοιμοι να φιλοσοφήσουμε, όχι απλά να ασχοληθούμε με λογοπαίγνια...
Φιλοσοφώντας περί του αλεύρου ίσως βρούμε κανένα μυλωνά, που ξέρεις...
Ωραίο θέμα έθεσες. _________________ -Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 7:50 am Θέμα δημοσίευσης: Re: [color=black][size=18]Φιλοσοφουμε η λογο-παιζουμε χωρις |
|
|
maxim_97 έγραψε: |
Την "αληθεια" που "ξερουν" ολοι οπως γραφεις, ειναι υποκειμενικη και αναλογη παντα του επιπεδου Παιδειας και βιοματων του ατομου. Την ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ που στηριζεται ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ λειτουργια του εγκεφαλου, την γνωριζουν ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ του συνολου των ανθρωπων.
|
δηλ. η πλειοψηφία των ανθρώνων έχουν μη-λογική λειτουργία του εγκεφάλου.
εάν δεχθούμε, ότι η επιστήμη είναι με βία 100 ετών, μέχρι τώρα όλοι ήσαν ηλίθιοι;;;!!! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 9:01 am Θέμα δημοσίευσης: Re: [color=black][size=18]Φιλοσοφουμε η λογο-παιζουμε χωρις |
|
|
abc έγραψε: | maxim_97 έγραψε: |
Την "αληθεια" που "ξερουν" ολοι οπως γραφεις, ειναι υποκειμενικη και αναλογη παντα του επιπεδου Παιδειας και βιοματων του ατομου. Την ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ που στηριζεται ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ λειτουργια του εγκεφαλου, την γνωριζουν ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ του συνολου των ανθρωπων.
|
δηλ. η πλειοψηφία των ανθρώνων έχουν μη-λογική λειτουργία του εγκεφάλου.
εάν δεχθούμε, ότι η επιστήμη είναι με βία 100 ετών, μέχρι τώρα όλοι ήσαν ηλίθιοι;;;!!! |
Οι πλειοψηφιες αποτελουσαν και αποτελουν κατα κανονα το "εργαλειο" των ελαχιστων του συνολου σοφων η ηγετων στην επιτευξη των στοχων τους. Σε ολη την ιστορια της ανθρωποτητας οι μεγαλες μαζες των ανθρωπων ησαν αγραμματοι και ανασφαλεις. Με αυτα τα δεδομενα, εκ των πραγματων η αφελεια τους κυριαρχισε στη νοητικη τους κατασταση, και στη γενικοτερη αντιληψη τους για τα πραγματα. Η όποια αποψη τους ηταν και ειναι καθοδηγουμενη απ' τους λιγους ισχυρους εξουσιαστες οι οποιοι με τη σειρα τους χρησιμοποιουσαν κατα βουληση οτι τους συνεφερε απ' τους λογους των ΣΟΦΩΝ.
Το ερωτημα σου ειναι τουλαχιστον ΑΦΕΛΕΣ και σε κατατασσει στη πλειοψηφουσα αυτη μαζα των σκοπιμα αποπροσανατολισμενων ανθρωπων που λειτουργουν κυριως με το συναισθημα και οχι με την λογικη αναλυση των πραγματων. Κανεις δεν ειναι ηλιθιος . Απλα δεν ειναι γνωστης της επιστημονικης σκεψης και της αναλογης λογικης αναλυσης _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 9:14 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ο καθένας εκφράζει άποψη, δηλαδή την όψη της πραγματικότητας, μέρος από το σύνολο των καταστάσεων που συμβαίνουν. Αυτή η έκφραση αποτελεί αλήθεια, αυτή η αλήθεια είναι "σημαντική" γι΄αυτόν που την εκφράζει. Έτσι ερμηνεύοντας τις καταστάσεις τείνουμε να τις ξεχωρίζουμε σε σημαντικές και μη. Το φάσμα των σημαντικών καταστάσεων για τον καθένα είναι διαφορετικό. Έτσι καταλήγουμε να συζητάμε για υποκειμενικές αλήθειες, δηλαδή για σημαντικά πράγματα που θέλουμε να εκφράζουμε.
Αντικειμενικές αλήθειες λοιπόν δεν υπάρχουν, εφόσον δεν υπάρχει κάτι (υποκείμενο) να τις εκφράσει (αν υπήρχε θα ήταν υποκειμενικές αλήθειες). Αυτό που υπάρχει παραπάνω από μια υποκειμενική αλήθεια είναι η συμφωνία απόψεων. Εκεί το υποκειμενικό του καθένα συνδιάζεται με του κάθε "σύμφωνου" άλλου και παράγει την "αντικειμενική" αλήθεια, με την βεβαιότητα που δίνει η συμφωνία. Αυτή η βεβαιότητα μπορεί σε άλλους χρόνους να εκπέσει, και αυτό διότι τα άτομα που συμφωνούσαν δεν θα υπάρχουν πι,α ή άλλαξαν άποψη, αθέτησαν την συμφωνία. Έτσι η "αντικειμενική" αλήθεια του σήμερα έχει "ζωή" αλλά και "θάνατο", είναι ανθρώπινη αλήθεια.
Ο λόγος λοιπόν μπορεί να γίνει "συμφωνία", νόμος, και αυτό αποτελεί κοινή αλήθεια αλλά και αίτιο για ανατροπές. Έτσι προκύπτει η ισχύ...το απαιτούμενο στοιχείο για να επιβάλλει την αλήθεια. Όποιος κατέχει την ισχύ βάζει νόμους, είναι εν δυνάμει σωστός, δίκαιος, και ο λόγος του αυτός αποτελεί αλήθεια.
Ο επιστημονικός λόγος έχει και αυτός την ίδια υφή με το νόμο. Η διαφορά είναι στη θέση ισχύος αυτού που εκφέρει τον λόγο αυτό. Αν λοιπόν κάποιος αναγνωρισμένος επιστήμονας δηλώσει λόγο, αυτός θα νοείται ως επιστημονικός λόγος, ως μια αλήθεια. Ίσως κάποιοι εδώ θεωρήσουν πως ο επιστημονικός λόγος είναι αυταπόδεικτος, για την ορθότητά του. Δεν συμβαίνει όμως αυτό, η απόδειξη είναι μεν αναγκαία, αλλά και αυτή στα πλαίσια του "υποκειμένου" που επίλεξε να δει αυτά που ήθελε και όχι αυτά που υπάρχουν στην ολότητά τους. Στην ουσία η απόδειξη του επιστημονικού λόγου είναι κατευθυνόμενη, "καπελωμένη". Το αίτιο και το αιτιατό είναι προεπιλεγένα, το πρώτο περιγράφεται και το δεύτερο εξηγείται βάσει του πρώτου. Αυτό που περιγράφεται όμως δεν εξηγείται, είναι δεδομένο.
Με τα παραπάνω "δεδομένα" γνώση είναι ένα σύνολο λόγων, που σε επίπεδο "συμφωνίας" (κοινό) αποτελεί αντικειμενική γνώση, σε επίπεδο ατόμου "υποκειμενική" γνώση. Η αλήθεια εκφραζόμενη παράγει άποψη, μια νέα αλήθεια. Έτσι την αλήθεια δεν μπορούμε να την αγγίξουμε χωρίς να την αλλάξουμε! Γι΄αυτό και οι γνώσεις δεν είναι στατικές αλλά συνέχεια αλλάζουν, διευρύνονται, και σηματοδοτούνται, ως αλήθειες και μη, κατά τη συμφωνία που επιδιώκει ο ισχυρός. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
abc Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Δεκ 2004 Δημοσιεύσεις: 1889
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 10:18 am Θέμα δημοσίευσης: Re: [color=black][size=18]Φιλοσοφουμε η λογο-παιζουμε χωρις |
|
|
maxim_97 έγραψε: |
Το ερωτημα σου ειναι τουλαχιστον ΑΦΕΛΕΣ και σε κατατασσει στη πλειοψηφουσα αυτη μαζα των σκοπιμα αποπροσανατολισμενων ανθρωπων που λειτουργουν κυριως με το συναισθημα και οχι με την λογικη αναλυση των πραγματων. Κανεις δεν ειναι ηλιθιος . Απλα δεν ειναι γνωστης της επιστημονικης σκεψης και της αναλογης λογικης αναλυσης |
Τώρα πια πείστικα ότι όντως έκανα λάθος να ασχολειθώ μαζί σου. Με συγχωρείς που σου μίλησα. Δεν θα ξανακάνω το λάθος να μιλήσω μαζί σου.
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
maxim_97 Πρύτανης
Εγγραφή: 08 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 2769 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2005 10:32 pm Θέμα δημοσίευσης: Re: [color=black][size=18]Φιλοσοφουμε η λογο-παιζουμε χωρις |
|
|
abc έγραψε: | maxim_97 έγραψε: |
Το ερωτημα σου ειναι τουλαχιστον ΑΦΕΛΕΣ και σε κατατασσει στη πλειοψηφουσα αυτη μαζα των σκοπιμα αποπροσανατολισμενων ανθρωπων που λειτουργουν κυριως με το συναισθημα και οχι με την λογικη αναλυση των πραγματων. Κανεις δεν ειναι ηλιθιος . Απλα δεν ειναι γνωστης της επιστημονικης σκεψης και της αναλογης λογικης αναλυσης |
Τώρα πια πείστικα ότι όντως έκανα λάθος να ασχολειθώ μαζί σου. Με συγχωρείς που σου μίλησα. Δεν θα ξανακάνω το λάθος να μιλήσω μαζί σου.
|
Φιλε συγνωμη αν σε στενοχωρησα με την απαντηση μου στα ερωτηματα σου. Η ψυχρη ΑΛΗΘΕΙΑ ειναι γεγονος πως ΠΟΝΑΕΙ πολυ αν δεν κολακευει το "κλειστο εγω" μας. Λυπαμαι ειλικρινα ... _________________ Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια". |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|