Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Τεχνητή Νοημοσύνη 2k13
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 05, 2013 10:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είχα φτιάξει ένα ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, με την ΓΛΩΣΣΑ μια συμβολική γλώσσα προγραμματισμού (πολύ απλή) που την μαθαίνουν τα παιδιά του λυκείου, το 2003, και την είχα δημοσιεύσει στο Ασκησιολόγιο της ΓλωσσοΜάθειας, εδώ:
http://www.spinet.gr/glossomatheia/programs/viewtopic.php?f=7&t=79

Πέρα από το βασικό σκοπό να δείξω την λειτουργία κάποιων εντολών της γλώσσας, σκοπός μου ήταν να κεντρίσω το ενδιαφέρον με μια ιδέα του πώς κανείς μπορεί να φτιάξει με λίγες εντολές ένα μοντέλο προγραμματιστικά και σκοπίμως επέλεξα να είναι το μοντέλο ενός ανθρώπου, ώστε να γίνεται κατανοητό το τι πρέπει να πετύχει ο χρήστης του προγράμματος.

Επειδή αναφέρθηκα στο ζήτημα του μοντέλου σε προηγούμενο μήνυμα, και προφανώς πολλοί που θα διαβάζουν για μοντέλο δεν θα πηγαίνει στο μυαλό τους η χρηστικότητα αυτού που καλούμε μοντέλο, θα το εξηγήσω εδώ. Ένα μοντέλο...δειγματίζει, δίνει δηλαδή με παραστατικότητα αυτό που δεν μπορούμε να το αντιληφθούμε διαφορετικά. Έτσι μοντέλο είναι ένα όχημα που δοκιμάζεται σε μια πίστα, όπως επίσης μοντέλο είναι και μια κοπέλα που φοράει ρούχα για να δούμε το πώς φαίνονται φορεμένα. Το πρόγραμμα λοιπόν ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ουσιαστικά παρουσιάζει τη συμπεριφορά ενός υποτιθέμενου ανθρώπου όταν του δίνουμε εντολές για να εκτελέσει ενέργειες. Μάλιστα στο πρόγραμμα έχει τεθεί ένας πεπερασμένος αριθμός ενεργειών και στη διάρκεια αυτών παρακολουθούμε δείκτες. Αυτοί οι δείκτες λειτουργούν σαν όργανα που πρέπει να μας κάνουν να επιλέξουμε τις σωστές ενέργειες, να βελτιώσουμε δηλαδή τις ενδείξεις. Παρατηρούμε δηλαδή την επίδραση των ενεργειών μας (αυτό που λαμβάνουμε λέγεται ανάδραση) και εκτελούμε νέες ενέργειες, και αυτό λέγεται ρύθμιση. Καθώς χρησιμοποιούμε το πρόγραμμα μαθαίνουμε τη συμπεριφορά του μοντέλου, και την επόμενη φορά γινόμαστε καλύτεροι.

Ουσιαστικά το ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ενσωματώνει μια αρχικά κρυφή λογική που πρέπει να ανακαλυφθεί από τον χειριστή, δηλαδή η εφαρμογή προσφέρει γνώση.

Δείτε λοιπόν τώρα αντίστροφα το θέμα, ότι το πρόγραμμα θέλει να μάθει και την γνώση την προσφέρουμε εμείς. Δηλαδή εμείς έχουμε μια άλφα συμπεριφορά σε δεδομένες εντολές που παίρνουμε από μια εφαρμογή και εκείνο βάσει των ενδείξεων (που με κάποιο τρόπο τις δίνουμε) αποφασίζει να αλλάξει την ροή των εντολών προς εμάς βαθμολογώντας την επιτυχία του, συγκρίνοντας δηλαδή τον τωρινό πίνακα ενδείξεων με τον προηγούμενο, ή τέλος πάντων με μια διαδικασία αξιολόγησης (ας μην σταθούμε παραπάνω εδώ).

Σε κάθε περίπτωση, της εφαρμογής που αναφέρω και της αντίστροφης, έχουμε κοινά στοιχεία, σε γενικές γραμμές συζητώντας, και καλό θα ήταν να διαβάσει κανείς τα απλά μαθηματικά που έχω συμπεριλάβει στο ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.




Κώδικας:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΝΤΕΛΟ_ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:  ΚΥΚΛΟΣ[5], ΑΑ_ΜΕΡΑΣ, ΗΜΕΡΕΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ,  ΠΕΡΙΟΔΟ, ΕΥΤΥΧΙΑ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ, ΧΑΡΑ, ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ, ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΠΕΡΙΟΔΟΣ[5]
ΑΡΧΗ
  ΠΕΡΙΟΔΟΣ[1] <-- 'ΠΡΩΙ'
  ΠΕΡΙΟΔΟΣ[2] <-- 'ΜΕΣΗΜΕΡΙ'
  ΠΕΡΙΟΔΟΣ[3] <-- 'ΑΠΟΓΕΥΜΑ'
  ΠΕΡΙΟΔΟΣ[4] <-- 'ΒΡΑΔΥ'
  ΠΕΡΙΟΔΟΣ[5] <-- 'ΝΥΧΤΑ'
  ΓΡΑΨΕ  'ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΚΟΝΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ'
  ΓΡΑΨΕ 'ΠΟΣΕΣ ΜΕΡΕΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΟΥ;'
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΗΜΕΡΕΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
  ΓΡΑΨΕ 'ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ:'
  ΧΑΡΑ <-- 0.50
  ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ <-- 0.50
  ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ <-- 0.50
  ΑΑ_ΜΕΡΑΣ <-- 1
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΡΑΨΕ ' ΧΑΡΑ ', ΧΑΡΑ*100, '%'
    ΓΡΑΨΕ ' ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝOTHTA ',ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ*100,'%'
    ΓΡΑΨΕ ' ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΥΕΞΙΑ ', ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ*100,'%'
    ΕΥΤΥΧΙΑ <-- 0
    ΓΡΑΨΕ 'ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΝΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ'
    ΓΡΑΨΕ ' 0. ΥΠΝΟΣ'
    ΓΡΑΨΕ ' 1. ΕΡΓΑΣΙΑ'
    ΓΡΑΨΕ ' 2. ΧΟΡΟΣ'
    ΓΡΑΨΕ ' 3. ΑΘΛΗΣΗ'
    ΓΡΑΨΕ ' 4. ΦΑΓΟΠΟΤΙ'
    ΓΡΑΨΕ 'ΗΜΕΡΑ ',ΑΑ_ΜΕΡΑΣ
    ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
      ΓΡΑΨΕ ΠΕΡΙΟΔΟΣ[ΠΕΡΙΟΔΟ],' δράση:(0-4)'
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΔΙΑΒΑΣΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ (ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ>=0)  ΚΑΙ (ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ<5)
      ! *********ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ***********
      ΑΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ<4 ΤΟΤΕ
        ΚΥΚΛΟΣ[ΠΕΡΙΟΔΟ] <-- ΚΥΚΛΟΣ[ΠΕΡΙΟΔΟ]+Α_Μ(2^ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ)-Α_Μ(ΕΥΤΥΧΙΑ*ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ)
        ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ <-- ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ*0.8
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΚΥΚΛΟΣ[ΠΕΡΙΟΔΟ] <-- ΚΥΚΛΟΣ[ΠΕΡΙΟΔΟ] DIV 2
        ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ <-- ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ*1.8
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΑΝ ((ΠΕΡΙΟΔΟ>3) ΚΑΙ (ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ=1.0)) ΤΟΤΕ
        ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ <-- ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ*0.6
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΑΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ=0 ΤΟΤΕ
        ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ <-- ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ*1.8
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ <-- ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ*0.8
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΕΥΤΥΧΙΑ <-- ΕΥΤΥΧΙΑ+ΚΥΚΛΟΣ[ΠΕΡΙΟΔΟ]
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΝ ΕΥΤΥΧΙΑ>10 ΤΟΤΕ
      ΧΑΡΑ <-- ΧΑΡΑ*1.05
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΧΑΡΑ <-- ΧΑΡΑ*0.95
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ>1 ΤΟΤΕ
      ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ <-- ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ*(ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ-Α_Μ(ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ))
      ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ <-- 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ>1 ΤΟΤΕ
      ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ <-- 1
      ΧΑΡΑ <-- ΧΑΡΑ*1.2
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ ΧΑΡΑ>1 ΤΟΤΕ
      ΧΑΡΑ <-- 1
      ΑΝ ΧΑΡΑ*ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ*ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ=1 ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ 'Ο ΠΑΙΚΤΗΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ'
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΑ_ΜΕΡΑΣ <-- ΑΑ_ΜΕΡΑΣ+1
    ΑΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΥΕΞΙΑ<0.03 ΤΟΤΕ
      ΑΑ_ΜΕΡΑΣ <-- ΗΜΕΡΕΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ+1
      ΓΡΑΨΕ 'ΠΕΘΑΝΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ - ΖΩΗ ΣΕ ΜΑΣ!'
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ ΠΝΕΥΜ_ΙΚΑΝ < 0.10 ΤΟΤΕ
      ΑΑ_ΜΕΡΑΣ <-- ΗΜΕΡΕΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ+1
      ΓΡΑΨΕ 'ΠΕΘΑΝΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ - ΖΩΗ ΣΕ ΜΑΣ!'
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΑΑ_ΜΕΡΑΣ>ΗΜΕΡΕΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
 

_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 06, 2013 9:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τι κάνει αυτό το πράγμα;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 06, 2013 9:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Διάβασέ το!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 07, 2013 8:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι γιατί ο Bugman δεν ξέρει να διαβάζει... μόνο να γράφει ξέρει.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 08, 2013 11:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

...

by the way ...



there's definitely only "one" thing ...


http://person.jabberwacky.com/george

http://demo.vhost.pandorabots.com/pandora/talk-oddcast?botid=8545e5ed5e35811a

http://nlp-addiction.com/eliza/

http://www.santabot.com/

http://www.sensationbot.com/jschat.php?db=general

http://www.sensationbot.com/jschat.php?db=romanticbot

http://elbot_e.csoica.artificial-solutions.com/cgi-bin/elbot.cgi

http://www.algebra.com/cgi-bin/chat.mpl

http://cleverbot.com/

http://www.ego4u.com/en/chill-out/chat/egon-bot

http://hoctienganh.info/tutor.htm

http://chatbot.tw1.ru/chatbot_en.htm

http://www.personalityforge.com/

http://www.tolearnenglish.com/free/celebs/tomo-chat-robot.php

http://www.jeeney.com/default.aspx?page=home

http://www.chatbot4u.com/en/chatbots/filosofia-gr.html
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Σελίδα 9 από 9

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center