Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Τεχνητή Νοημοσύνη 2k13
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 26, 2012 10:19 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Τότε,όμως, μια μάνα που σκοτώνει το παιδί της για να μη σκλαβωθεί τι θ' αντακακλούσε; Ένα αυτοκαταστροφικό dna;


Και πάλι, και σ' αυτήν την περίπτωση, η μάνα προστατεύει το σπλάχνο της, άσε που ούτως ή άλλως τέτοιες περιπτώσεις υπόκεινται περισσότερο στην ανθρώπινη διαφορετικότητα παρά στο ένστικτο της επιβίωσης, με την έννοια ότι η μάνα έχει αντίληψη τού τι θα γίνει αν σκλαβωθεί ή κακοποιηθεί το παιδί της. Αυτό όμως δεν αναιρεί αυτό που είπαμε πριν. Ίσα ίσα που το επιβεβαιώνει κι όλας.



Πολύ Σωστά !

Ο άνθρωπος – υπό ορισμένες προϋποθέσεις – «ορεγόμενος, δύναται ανατρέξει την όρεξη»

( «όρεξη» = ένστικτο επιβίωσης )



/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 26, 2012 10:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:


mark

Τους τρελούς λες να υπάρξει ποτέ τρόπος να τους κάνουν simulate?



Να τους θεραπεύσουν τελείως, γίνεται μόνο στις περιπτώσεις που έχει διαγνωστεί ακριβώς η αιτία της ψυχικής διαταραχής.

Ο εγκέφαλος του ανθρώπου, είναι το ποιο περίπλοκο «κατασκεύασμα» της φύσης, σε ολόκληρο το γνωστό μας σύμπαν, για τον λόγο αυτό, κάθε επέμβαση στον ανθρώπινο εγκέφαλο, πρέπει να αποφεύγεται, εκτός πολύ εμφανών και γνωστών περιπτώσεων.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 29, 2012 9:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
Ωραίο αυτό το τελευταίο, LSNM. Εντούτοις μάλλον το θέμα θέλει πιο πολύ ψάξιμο.

Πέραν τούτου έχω να πω πως η επιχειρηματολογία του φίλου Σκάκος σε πολλά θέματα είναι ιδιαίτερα επιφανειακή -ας με συγχωρέσει ο φίλτατος- σε σημείο βλακείας και ξέρουμε πολύ καλά πως όσο καλά διαβασμένος και να είναι κανείς, τη βλακεία δεν μπορεί να την αντιμετωπίσει. Το έχει πει και ο Σοπενάουερ αυτό.

Για να φέρω ενα παράδειγμα και να πλατιάσω λίγο, μια φορά σε ένα καφέ που βγήκαμε, ο φίλος Σκάκος μου έκανε την εξής ερώτηση.

- Αφού δεν πιστεύεις στην ψυχή και έχεις την πεποίθηση οτι ο άνθρωπος είναι ένα συγκρότημα μορίων και- εν τέλει- κυττάρων, γιατί τότε νιώθεις λύπη όταν πεθαίνει κάποιος δικός σου;;;

Ένα εντελώς βλακώδες αλλά και εκνευριστικό ερώτημα που σε φέρνει στα όριά σου με την απολυτότητα που το διακρίνει. Και την άγνοια, θα συμπλήρωνα εγώ. Γιατί θα φέρω μόνο ένα επιχείρημα για να γίνει κατανοητή η βλακεία του πράγματος και θα το θέσω ως ερώτημα.

-Πώς γίνεται- αφού υποθετικά όλος ο κόσμος αποτελείται από την ίδια ύλη- το έντομο πχ να είναι κάτι ζωντανό ενώ η πέτρα κάτι ακίνητο που αλληλεπιδρά μόνο ακούσια με το περιβάλλον;


Αν και δεν θυμάμαι τι σου είχα πει, σε πιστεύω και αναλύω:

Οι ερωτήσεις που σου φαίνονται εκνευριστικές είναι εκνευριστικές γιατί δεν έχεις απάντηση. Όταν θεωρήσουμε ότι είμαστε μια μηχανή, τότε αυτομάτως δεν βρίσκω λόγο να στεναχωριόμαστε για ο,τιδήποτε. Δεν βλέπω πως έναν υπολογιστής θα στεναχωριόταν που ο "φίλος" του υπολογιστής "χάλασε". Εσυ βλέπεις πως θα μπορούσε να γίνει αυτό;

Όσο για την ερώτηση για το έντομο και την πέτρα, την έχω κάνει εγώ σε πολλές μορφές: ποια αλήθεια είναι η διαφορά τους; Εσύ γνωρίζεις; Ή απλά ρωτάς; Η διαφορά ζωής και μη-ζωής δεν έχει απαντηθεί από την αγαπημένη σου βιολογία, άρα θεωρώ ότι απλά ψάχνεις να βρεις μια απάντηση από φίλους του forum; Αν πάντως δεχόσουν ότι μπορεί να μην υπάρχει μόνο ύλη αλλά και κάτι άυλο, ίσως να είχε ελπίδες να απαντήσεις... (για το έντομο δεν ξέρω, για τον άνθρωπο ίσως)
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 29, 2012 9:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για καφέ πότε θα πάμε πλάκα πλάκα; Έχω ρωτήσει και παλιότερα στο ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ αλλά απάντηση δεν έλαβα...
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 30, 2012 1:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:
Για αύριο μπορείτε;
Για το άλλο ΣΚ;
Μιλήστε ρε!


ωσάν ηχώ θα επαναλάβω την τελευταία κραυγή αλλά για το παρόν θέμα Twisted Evil Twisted Evil


http://techit.gr/2012/12/h-epelash-ton-rompot/

Παράθεση:
Η επέλαση των ρομπότ

Ρομπότ που περπατούν, κολυμπούν και μιλούν θα παρουσιαστούν αύριο σε μια διαδραστική έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας, που διοργανώνεται στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Με τίτλο «Η Επέλαση των Ρομπότ», η έκθεση δίνει την ευκαιρία σε μικρούς και μεγάλους να μυηθούν στις βασικές αρχές της ρομποτικής, μέσα από εκθέματα, παρουσιάσεις, επιδείξεις πειραμάτων, ομιλία, αλλά και διάδραση με τα ίδια τα ρομπότ!

Ανάμεσα στα ρομπότ που θα εκτίθενται, περιλαμβάνονται ψάρια που εξομοιώνουν τα αληθινά, ανθρωποειδή ρομπότ που μιλούν, ρομπότ-έντομα που κινούνται με μικροδονήσεις, διαστημικά ρομπότ αλλά και μηχανές που ανταποκρίνονται σε ήχους και ακολουθούν τους επισκέπτες!

Σταρ της έκθεσης, ο θρυλικός R2D2 από τον «Πόλεμο των Άστρων»! Πίσω από τις ρομποτικές εφαρμογές βρίσκεται το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ και η Ελληνική Πύλη Ρομποτικής.

Στο πλαίσιο της αυριανής εκδήλωσης θα γίνουν, επίσης, παρουσίαση ρομποτικής για αρχάριους, επιδείξεις πειραμάτων, αλλά και ομιλία του καθηγητή του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, Ευάγγελου Παπαδόπουλου με τίτλο «Η άνοιξη της ρομποτικής».

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη και δεν απαιτείται δήλωση συμμετοχής.


http://techit.gr/2012/12/oi-upologistes-tha-aisthanontai-se-5-chronia/
Παράθεση:
Οι υπολογιστές θα αισθάνονται σε 5 χρόνια

.....
Σημαντική διαφορά αυτής της νέας γενιάς υπολογιστών από τους σημερινούς θα είναι η δυνατότητα εκμάθησης, που σημαίνει πως όταν, μετά από υπολογισμούς καταλήξει σε λάθος συμπέρασμα θα σταματήσει να κάνει το ίδιο λάθος ξανά και ξανά, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να βρει το σωστό. Όπως εξηγεί ο Meyerson, «υπάρχει τεράστια διαφορά σε αυτήν την τεχνολογία από την τεχνητή νοημοσύνη, η νέα γενιά δε θα έχει περισσότερη νοημοσύνη, θα παίζει βοηθητικό ρόλο και θα αλλάξει τη διαδικασία του προγραμματισμού σε διαδικασία εκμάθησης»


http://techit.gr/2012/12/to-rompot-mparman-dokimazetai-sta-aeroplana/
Παράθεση:
Το ρομπότ-μπάρμαν δοκιμάζεται στα αεροπλάνα
.....
Στην προσπάθειά τους να μειώσουν το κόστος και να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητά τους, οι αεροπορικές εταιρείες απέκτησαν ένα νέο… παιχνίδι: Το ρομπότ-μπάρμαν.

Δυστυχώς για τους υπόλοιπους το συρόμενο Skytender δεν θα είναι ένα εκσυγχρονισμένο μπαρ στο σπίτι που θα ρωτάει «Τι θέλετε να πιείτε;». Αλλά η συσκευή απέχει μόνο ένα μικρό βήμα από αυτή τη χρήση.

Το Skytender προς το παρόν δημιουργήθηκε για να τοποθετείται στα αεροπλάνα και να δουλεύει σαν αυτόματος πωλητής αναψυκτικών και άλλων ποτών.


Όπως θα παρατηρήσετε η ρομποτική είναι στον αιώνα της αλλά εγώ το κάλεσμα που απηύθηνα δεν αφορούσε το ηλεκτρομηχανικό τμήμα αυτής της ιστορίας που χωρίς κρατικές ή άλλες ιδιωτικές γιγάντιες χρηματοδοτήσεις δεν πάει ούτε βήμα μπροστά αλλά το κομμάτι του "τεχνητού" λόγου.
Μπορούμε να θέσουμε τα στάνταρτ και να δημιουργήσουμε την πλατφόρμα του "τεχνητού" λόγου όπως και άλλες κρίσιμες "λεπτομέρειες" με φιλοσοφικές κοινωνικές προεκτάσεις μέσα από έναν στόχο εξόχως δελεαστικό με σαφή κοινωνικό προσανατολισμό νέας εποχής και εμπορικά εκμεταλλεύσιμο...

Αν όλα αυτά τα ανόητα ρομποτάκια πρέπει και να επικοινωνήσουν θα χρειαστεί προφανώς να συντονιστούν με τα ηλεκρομηχανικά τους μέρη (συν και το να πουν κάτι "αξιόλογο", να αισθανθούν την "κατάσταση", να ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ λιγότερο μηχανικά.... δηλαδή οχι απλά σαν ρομποτάκια !! ).
Η βιομηχανία ακολουθεί, κατά τη γνώμη μου, μία θεμελιωδώς λανθασμένη πορεία επί της αρχής. Κατασκευάζει ζαντολάστιχα (τα .. ρομπότ) ως πιο κερδοφόρο και απτό εγχείρημα και κατόπιν θα παντρέψει το ... αυτοκίνητο (την τεχνητή νοημοσύνη) που ταιριάζει στα ζαντολάστιχα που έχουν ήδη κατασκευαστεί !!.
Το αντίστροφο εγχείρημα είναι αυτό που προτείνω και μέχρι τώρα δεν βλέπω καμιά διάθεση αλλά ίσως μετά τις γιορτές .....


PS 1 :Future Work Skills 2020 - Οι μελλοντικές (του 2020) απαιτούμενες εργασιακές ικανότητες:
Future-Work-Skills-2020

PS 2 :
http://www.scribd.com/doc/92342953/Only-the-Paranoid-Survive-How-to-Exploit-the-Crisis-Points-That-Challenge-Every-Company

Μόνον ο παρανοϊκός επιβιώνει.

και για όσους θέλουν να το κατεβάσουν (μόνο σε κινέζικο φόρουμ το βρήκα - το καταδιώκουν και το σβήνουν από παντού) :
http://www.scribd.com/doc/118232865/Only-the-Paranoid-Survive

PS 3 :

Συνολικά για το εγχείρημα για όποιους έχουν μείνει προ-χρεοκοπίαςΈλληνες :

"Αν, στην αρχή, μια ιδέα δεν φαίνεται τρελή, τότε δεν υπάρχει καμιά ελπίδα γι’ αυτήν." [Albert Einstein]

_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 30, 2012 4:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μου ζητήθηκε άποψη για το βιβλίο που προανέφερα για τους παρανοικούς και την επιβίωση :

Όχι τρελός. Παρανοικός. Ο συγγραφέας ήταν ο πρόεδρος της Intel που κάνει τους επεξεργαστές.
Το βιβλίο πραγματεύεται κάτι ... "Δαρβινικό" στις business αλλά με σαφή προέκταση και φιλοσοφική σε όλα τα υπαρξιακά.
Έρχεται η στιγμή που από ψάρι στη θάλασσα ή θα χαθείς για πάντα ή θα γίνεις αμφίβιο και θα βγεις στη στεριά. (Εξαιρετικά επίκαιρο για την Ελλάδα συνολικά και για τους Έλληνες επιμέρους ...)
Έσωσες ένα κομμάτι της ύπαρξής σου που βασίζεται στη μνήμη και μόνο γιατί στην ουσία τα άλλαξες όλα για να επιβιώσεις. Κάνοντάς το συνιστάς το παρανοικό ...

Η κάτωθι σύντομη ανάλυση θα σου δείξει φαντάζομαι γιατί το βιβλίο είναι σταθμός στην υπαρξιακή συμβουλευτική και αναφέρεται από το 1997 σε ότι φάση μπορείς να διανοηθείς γιατί είναι πάνω από όλα ένα πραγματικό case study μιας παρανοικής για τον μέσο άνθρωπο (ο συνήθως ... εκλιπεύσιμος ...) ...

http://dotconnectorblog.com/favorite-ideas-from-only-the-paranoid-survive-by-andy-grove/

.....


One of my all-time favorite business books, and a huge influence on my leadership philosophy is Andy Grove’s “Only the Paranoid Survive.”

Grove participated in the founding of Intel, and went on to become President, then CEO and Chairmen. Under his leadership, Intel became the 7th most profitable company among the Fortune 500, and he was Time Magazine’s Person of the Year in 1997.

In his book, Grove discusses strategic inflection points, how leaders must identify them, and lead their teams through them.

What is a “strategic inflection point?”

Grove defines a strategic inflection point as a time in the life of a business or project when its fundamentals are changing significantly. Often, “point” is really a misnomer, and it’s actually a long, sometimes painful, period of change.
To me, strategic inflection points are those times and decisions that make or break your business, your project, your Client relationship, your Executive’s view of you, etc.
You could also look at Strategic Inflection Points as Tipping Points as well (based on Malcolm Gladwell’s popular book The Tipping Point, another must-read).

Leadership Tips from This Book:

Only those who constantly try to anticipate change will survive when change happens.

Seek the opinions of all around you, as they are usually in touch with impending change sooner than you are. ( ... !!!!)

Encourage debate at all costs. The most important tool in identifying a strategic inflection point is broad and intensive debate.

Don’t justify holding back because you don’t know the answers – seek them out as fast as you can.

Give your most considered opinion, and give it clearly and forcefully.


3 Questions Every Leader Should Ask Themselves:

Am I actively seeking opinions from everyone possible, regardless of their title?

Is our key competitor about to change? (Note: if you can’t clearly answer who that key competitor is, something significant is definitely going on.)

Do people seem to be “losing it” – or that they increasingly don’t “get it” – around you? (Note: if so, they are likely applying old solutions to a new problem, a sign that you are in a strategic inflection point.)

4 Favorite Quotes:

In times of change, managers almost always know which direction they should go in, but usually act too late and do too little.

Businesses fail either because they leave their customers – i.e. they change a strategy that worked for them in the past – or because their customers leave them.

Strategic inflection points provide an opportunity to break out of a plateau and catapult to a higher level of achievement. Η κρίση ως ευκαιρία που πιπιλίζουμε αλλά είναι όντως.

No statues will be carved for leaders who charge off on the wrong side of a complex decision.

Other Bloggers talking about this book and Andy Grove:

The Bizness Blawg: “How Paranoia Can Actually Make You Successful“ ...


Related Articles on Dot Connector:

God is a Salesman by Mark Stevens [Book Review and Ideas to Use]

Rich is a Religion by Mark Stevens [Book Review and Tools to Use]
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 30, 2012 8:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η διαφορά ανάμεσα σε άνθρωπο και κάποια μορφή ΑΙ ίσως είναι ο τρόπος που ο άνθρωπος έρχεται σε επαφή με το περιβάλλον. Αυτή η σχέση ξεκινάει όχι τόσο με μία κίνηση από τον άνθρωπο προς τα έξω αλλά από την προσυνειδησιακή επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων πράγμα που δεν αφορά ΑΙ αλλά μόνο έμβια όντα-ανθρώπους.
Πχ βρέφος- μητέρα ή βρέφος-άλλα βρέφη.
Φαίνεται να υπάρχει μία αμοιβαία αναγνώριση ανάμεσα σε βρέφη της ύπαρξής τους ή γενικότερα ανάμεσα σε ανθρώπους
Δείτε εδώ :
http://rakis1.wordpress.com/2012/12/11/%CF%84%CE%B9-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CF%81%CE%AD%CF%86%CE%BF%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CF%8C%CF%81%CF%86%CF%89/
και δω:
http://rakis1.wordpress.com/2012/12/13/%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CF%81%CE%AD%CF%86%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CE%AC%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CF%81%CE%AD%CF%86%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CE%BF/

Πρόκειται για οντολογική σχέση ανάμεσα σε ανθρώπους.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 30, 2012 9:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Διάβασα φίλε μου rakis τις παραπομπές στο blog σου.

Ευελπιστώ στη συνέχεια να σου δωθεί η ευκαιρία να καταλάβεις πόσα πράγματα στην διερεύνιση της ανθρώπινης ύπαρξης (δική μου θεώρηση) ΔΕΝ είναι απαραίτητα για την σύσταση της λεγομένης Τεχνητής Νοημοσύνης.
Δεν θεωρώ δηλαδή :
1. Οτι η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να περάσει από νηπιακά (αχρείαστο λόγω απουσίας βιολογικών περιορισμών) στάδια.
2. Οτι η τεχνητή νοημοσύνη έχει απόλυτη και καθ'ολοκληρίαν σχέση με την υπαρξιακή αναζήτηση όπως την επιτελεί ο άνθρωπος.
3. Ερωτήματα περί του θεού και του θανάτου δεν αποτελούν κρίσιμα ερωτήματα για την Τ.Ν. καθότι δεν θα υφίσταται το "εσωτερικό" μήνυμα των κυττάρων, των αισθήσεων και της γήρανσης. Εάν αυτοτεθεί μέσω λογικής αναρώτησης (πχ τι θα απογίνω αν ένας φιλόσοφος μου κάψει τα καλώδια από μίσος) τότε ως "Θεοί" θα φροντίσουμε για τον Μωυσή και τον Δαυιδ του Razz με κατάλληλο κώδικα και υπορουτίνες (έμπειρα υπο-συστήματα στα οποία θα ανατεθεί η αυτοδιαχείρηση - θα εξηγήσω παρακάτω στα πλαίσια του Project X - EL το EL από το Έλληνας (όχι παίζουμε..) )

Σε οτι αφορά τις 2 παραπομπές στο blog σου που είναι πολύ αυστηρά επιστημονικά διατυπωμένα όλα, κατάφερα να σταθώ σε κάτι που με θα με απασχολήσει στο project και είναι ο διάλογος με την xtina12 σχετικά με την αίσθηση ενότητας του σώματός του από το βρέφος.
Συμφωνόντας με την κοπέλα που λέει "η προσπάθεια να βρει κανείς απαρχές, να τις εννοιολογήσει και να τις οριοθετήσει, δεν είναι εύκολη υπόθεση", όχι για το επιχείρησα αλλά διαισθητικά, θα το χρησιμοποιήσω ως μοχλό για να βρεθώ στο δικό μου προσανατολισμένο σκηνικό (αν μπορείς να ωφεληθείς και εσύ από τον εντελώς μηχανιστικό τρόπο εξήγησης της πραγματικότητας θα χαρώ) :
Το βρέφος είτε εκλαμβάνει ως ενότητα (εντός της οποίας εμπεριέχει και το ίδιο αδιόρατα - δεν μπορεί δλδ να τα ξεχωρήσει από το ίδιο) ότι το περιβάλλει, είτε Αυτό και τη μητέρα του, είτε ότι βρίσκεται μέχρι μία απόσταση (πχ ότι βλέπει κλπ) νομίζω οτι δεν συνιστούν διερευνήσιμο θέμα με απτό αποτέλεσμα καθότι όσο δεν υφίσταται λεκτικός προσδιορισμός όλες οι "πληροφορίες" του εγκεφάλου δεν είναι παρά σμήνη ενεργοποιημένων ή μη κυτταρικών περιοχών του εγκεφάλου και μάλιστα η σούπα αυτή μπορεί να μεταβάλεται από μέρα σε μέρα μέχρι να σταθεροποιηθεί σε μία σταθερή "συμπεριφορά" δεικνύουσα την "αντίληψη" των ορίων του.
Παρεπιπτόντως είχα δει ντοκυμαντέρ όπου τα βρέφη αδιακρίτως τρομοκρατούνται στην θέα των κοπράνων τους στο σκαφάκι και η εξήγηση είναι οτι τα θεωρούν μέρος του εαυτού τους και η απώλεια αυτή είναι εγγεγραμμένο να προκαλεί τρόμο ως αντανακλαστικό ζωής το οποίο επιβεβαιώνει (κατ'εμένα) οτι υπάρχουν κάποια μετρημένα βασικά εγγεγραμένα τα οποία δεν αφορούν καμία "λογική" ούτε καν ενήλικου πρωτόγονου ανθρώπου και άρα (κατ'εμένα) αφορούν την συμπεριφορά τη ζωής στο αρχικό ενδεχομένως εκτος γης "χτίσιμό" της.
Εδώ λοιπόν επιθυμώ να ξεφύγω από αυτό το επιστημονικό κολάρο διότι η Τ.Ν. αν και χρήσιμο θα ήταν να γνωρίζει το "κρεμμύδι" της συνειδητότητας (πυρήνας και επίκτητα) όμως δεν θεωρώ οτι μπορούμε να κολλήσουμε εκεί εκτός και αν κατ΄ουσίαν θέλουμε όπως οι επιστήμονες να αναπαράγουν την ζωή με λίγα αμινοξέα και έναν κεραυνό έτσι και η πορεία αυτή να παράγει μία Τ.Ν. η οποία ω του θαύματος θα φτιάξει αδερφάκια μας να τα πάρουμε σπίτι και να χειροτερέψουν οι περιουσιακές κληρονομικές διαφορές μας Laughing
'Οχι.
Θα επιχειρήσω ένα shortcut - ένα γρήγορο μονοπάτι χωρίς αυτό φυσικά να αποτελεί εμπόδιο για οποιαδήποτε άλλη διευρεύνιση. Απλά επισημαίνω την προτεραιότητα που ευελπιστώ να δωθεί εδώ....

Έτσι λοιπόν θεωρώ πως εάν μια "οντότητα" μπορεί να αποστέλλει μηνύματα σε μία άλλη σε δικό της απρόβλεπτο χρόνο και αναμένωντας για ένα "εύλογο" χρονικό διάστημα (αυτό κι αν είναι ένα σούπερ έμπειρο υποσύστημα) συνιστά μία οντότητα. Εμένα μου είναι αρκετό στη παρούσα φάση. Δεν χρειάζεται ούτε καν να εντοπίζει την άλλη οντότητα διότι θα έχει την κατευθυντηκότητα αυτή δοσμένη από εμάς.

One at a time ...
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 30, 2012 10:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ok.
Έχεις το σκοπό σου κάπου πιο ξεκάθαρο;
Για να καταλάβω τι θέλεις να βγάλεις από αυτό το ποστ, και οι υπόλοιποι να μην κάνουμε άχρηστες αναφορές ούτε για συναισθήματα ούτε για ανθρώπους.
Και να ωφεληθώ και γω, να κατεβάζω κι άλλες ιδέες Idea
Ξέρεις το λαμπάκι πάνω από τον Κύρο Γρανάζη.
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 30, 2012 10:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

φέρνω από το παλιότερο post τεχνητης νοημοσύνης την παράθεσή σου :
Τετ Ιούν 17, 2009 2:15 pm
http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=64247&highlight=#64247

rakis έγραψε:
Tesla έγραψε:
Ouliathis έγραψε:
Παράθεση:
Θυμώνουμε όταν κάτι μας ενοχλεί.Αγαπάμε όταν νιώθουμε πνευματική ταύτιση με ένα άλλο πρόσωπο.Κλαίμε όταν κατι μας πονάει,σωματικά ή πνευματικά.
Αυτές τις ''διαδικασίες'' μπορούμε να τις αντιγράψουμε και σε ένα ρομπότ


Όχι δεν μπορούμε. Λίγη περισσότερη προσοχή σε ότι γράφουμε δεν βλάπτει


Λίγη αιτιολόγιση σε αυτά που γράφουμε δεν βλάπτει.


Αυτό ακριβώς αφορά πρωταρχικά εσένα που ήδη στη διερώτησή σου παίρνεις και θέση χωρίς αιτιολόγηση. Πώς ορίζεις τις "διαδικασίες". Πώς ορίζεις το "αντιγράψουμε";
Σε ποια από τις σύγχρονες απόψεις για τη σχέση σώματος και ψυχικών λειτουργιών θα δήλωνες ότι ανήκεις;Είσαι φυσικαλιστής;δυιστής;λειτουργιστής;Άκου πώς έχει το πρόβλημα:
Η γενική στάση στις διάφορες εκδοχές του λειτουργισμού (functionalism) είναι ότι οι πνευματικές λειτουργίες μπορούν να προσδιοριστούν με βάση τους αιτιακούς συσχετισμούς και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα διάφορα εισερχόμενα, εξερχόμενα, (inputs, outputs), στοιχεία του συστήματος. Το σύστημα μπορεί να είναι ο,τιδήποτε, π.χ. για να «τρέξει» το πρόγραμμα του νου απαιτείται ένα σύστημα- μηχανισμός, χωρίς αυτό να ενδιαφέρει τί είδους είναι, δηλαδή, μπορεί να είναι υδραυλικό, ηλεκτρικό, μηχανικό ή ο,τιδήποτε άλλο. Μία τέτοια θέση συνεπάγεται τα εξής: από τη στιγμή που δεν υπάρχουν όρια για το ποιά υλική βάση θα παίξει τον ρόλο ενός τέτοιου συστήματος, οδηγούμαστε στην έννοια της «συνθετικής πλαστικότητας» (compositional plasticity), σύμφωνα με την οποία οι πνευματικές λειτουργίες είναι «πολλαπλώς πραγματώσιμες» (multiple realizable). Αυτή την έννοια ενέχει ο μεταφυσικός λειτουργισμός, κατά τον οποίο οι αιτιακές υλικές σχέσεις δεν ταυτίζονται με τα ψυχικά φαινόμενα, τα οποία μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα από μία μεγάλη ποικιλία φυσικών –υλικών συστημάτων (γνωστό κι ως transportability thesis: η νόηση μπορεί να μεταφερθεί, (transported), σε οποιοδήποτε φυσικό σύστημα εφόσον αυτό παρέχει τους σωστούς λειτουργικούς συσχετισμούς). Κατά συνέπεια, ο προσδιορισμός των πνευματικών λειτουργιών γίνεται αντικείμενο θεωρητικής ανάλυσης και, εφόσον προσδιοριστούν αυτές οι λειτουργίες, τότε ανακύπτει a posteriori η ερωτηματοθεσία για το φυσικό σύστημα που πραγματώνει αυτές τις πνευματικές λειτουργίες.

Πρέπει να τονισθεί ιδιαίτερα ότι στον λειτουργισμό δεν υπάρχει ταύτιση των δύο επιπέδων, δηλαδή, του φυσικού και του πνευματικού, όπως συμβαίνει σε μια φυσικαλιστική προσέγγιση, αλλά στον λειτουργισμό ενέχεται ένας ματεριαλισμός.

Συνεχίζοντας την ανάλυση της έννοιας του λειτουργισμού, θα μπορούσε να εντοπισθεί ο ασθενής κι ο ισχυρός λειτουργισμός.
Ο ισχυρός υποστηρίζει ότι όλα τα ψυχικά φαινόμενα προσδιορίζονται λειτουργικά. Ο ασθενής είναι πιο ήπιας μορφής, καθώς αποδέχεται ότι φαινόμενα της συνείδησης μπορούν να προσδιοριστούν με τη χρήση ενός «ψυχολογικού λεξιλογίου» (mentalistic vocabulary), δεν εξηγούνται, δηλαδή, από λειτουργικές περιγραφές του συστήματος, όπως στον ισχυρό λειτουργισμό. Όμως, αν οι νόμοι του ανώτερου επιπέδου (του πνευματικού) μπορούν να εξηγηθούν με τους ορισμούς της θεωρίας του κατώτερου επιπέδου, τότε δεν έχουμε μία φυσικαλιστική θεωρία; Αν, τώρα, η θεωρία του κατώτερου επιπέδου δεν είναι εξηγητικά πλήρης, τότε έρχονται οι περιγραφές του ανώτερου επιπέδου για να γεμίσουν τα προσδιοριστικά χάσματα της θεωρίας του κατώτερου επιπέδου. Σύμφωνα με τον N.Block, στο άρθρο του “Anti-Reductionism Slups Back”, αυτές οι περιγραφές, λοιπόν, θα χαρακτηρίζονται από μία «νομική αναγκαιότητα» (nomic necessity). Αν, όμως, θα πρέπει να ασκηθεί ψυχολογία για την ανακάλυψη βασικών νόμων π.χ. της φυσικής, τότε, ένα τέτοιο κράμα ψυχο-λογικο-φυσικής εξήγησης δεν χάνει την εξηγητική του αξία ; Στην περίπτωση όπου οι ψυχικές λειτουργίες δεν μπορούν να εξηγηθούν από αιτιακές σχέσεις άλλων καταστάσεων, κάτι που πρέπει να γίνει, γιατί έτσι ικανοποιείται ο λειτουργικός τους χαρακτήρας, (δηλαδή, αν δεν είναι δυνατό να περιγραφούν ως μη-πνευματικές καταστάσεις, με άλλα λόγια, με μη-πνευματικούς όρους),τότε τέτοιου είδους εξηγήσεις θα ήταν ασαφείς. Κατά συνέπεια, θα έχουμε λειτουργισμό χωρίς λειτουργικούς όρους.

Συμπερασματικά, ένας σύγχρονος λειτουργιστής, ακολουθώντας το μονοπάτι του σκληρού λειτουργισμού, στην περίπτωση όπου πραγματώνεται μία αισθητηριακή ικανότητα, θα προέβαινε στα εξής. Π.χ. στην περίπτωση του πόνου, δεν θα ταύτιζε τον «πόνο» με τον ερεθισμό κάποιων νευρικών ινών. Ο συγκεκριμένος τύπος σωματικού ερεθισμού αποτελεί την υλική πραγμάτωση (material realization) του πόνου (με τον τρόπο με τον οποίο συμβαίνει π.χ. στους ανθρώπους). Παράλληλα, δεν θα απέκλειε την πιθανότητα ύπαρξης κι άλλων υλικών πραγματώσεων. Συνεπώς, ενώ ξεφεύγει από μία αναφορά σε γεγονότα (event-identity) εκβάλλει σε μία αναφορά σε δείκτες (token-identity). Δηλαδή, υποστηρίζεται ότι η έννοια και, κατά συνέπεια, η ιδιότητα του «να είναι κανείς σε κατάσταση πόνου» είναι διαφορετική από την έννοια και ιδιότητα του «να έχει το υποκείμενο συγκεκριμένες ίνες σε ερεθισμό». Ωστόσο, για να πραγματωθεί μια λειτουργική κατάσταση, πρέπει να ανάγεται σε αιτιακούς συσχετισμούς, και αυτό που μπορεί και επιτυγχάνει κάτι τέτοιο, είναι οι υλικές-δομικές καταστάσεις που καθορίζουν τις νοητικές.

Αν υποστηριχθεί ότι οι πνευματικές καταστάσεις είναι λειτουργικές, τότε συμπεραίνεται ότι δεν μπορούν να ταυτιστούν με τις νευροβιολογικές καταστάσεις (αυτό υποστηρίζεται αναλογικά με τις λειτουργικές καταστάσεις ενός υπολογιστή, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα ποικιλότροπης πραγμάτωσης π.χ. (ηλεκτρονική, μηχανική κ.ά.). Τί εννοούμε όμως με τον όρο πραγμάτωση; Αν ένα κατώτερο σύστημα Κ π.χ. νευροβιολογικό προσφέρει έναν μηχανισμό που εξηγεί τις σχέσεις ενός ανώτερου συστήματος Α (πνευματικό) τότε το Κ πραγματώνει το Α, και καθίσταται η αιτία πραγμάτωσης του Α. Γίνεται φανερό ότι ο λειτουργισμός αρνείται την ταυτότητα Α=Κ,, αλλά πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό δεν οδηγεί και στην άρνηση της αναγωγής. Αναγωγή δεν σημαίνει και ταυτότητα. Συνεπώς, μία θεωρία Α ανάγεται σε μια θεωρία Κ αν, και μόνο αν, οι όροι της Α μπορούν να προσδιορισθούν με τους όρους της Κ, και τους νόμους της Α μπορούν να τους εξηγήσουν οι νόμοι της Κ και οι ορισμοί τους. Οι ορισμοί νοούνται, είτε ως ταυτοποιήσεις (π.χ. θερμότητα = μοριακή κινητική ενέργεια), είτε ως νομικές ισοδυναμίες (nomic equivalencies).

Ως ποιον όμως βαθμό το παραπάνω πλέγμα των δυο επιπέδων Α, Κ μπορεί να γίνει κατανοητό με μη αναγώγιμο τρόπο; Εφόσον οι λειτουργιστές αρνούνται το πρώτο, δηλαδή την ταύτιση, τότε ας προχωρήσουμε στην έννοια της νομικής αντιστοιχίας (nomic equivalence).

Υπάρχουν δύο βαθμοί. Ένας ισχυρός και ένας ασθενέστερος.

Ο ισχυρός αντιμετωπίζει την αναγκαιότητα ως ζήτημα του νόμου.

Ο ασθενέστερος αναφέρεται σε ο,τιδήποτε είναι αληθές σε όλους τους πιθανούς κόσμους, οι οποίοι είναι συμβατοί με τους νόμους της φύσης. Κατά συνέπεια, υπάρχει μία διάζευξη νευροβιολογικών ιδιοτήτων, που σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους είναι η αιτία έκφανσης του πόνου.

Η συν-έκταση(co-extensiveness) του φαινομένου του πόνου με αυτές τις δια-ζευκτικές ιδιότητες, είναι νομικά αναγκαία, με την ασθενή σημασία του όρου. Συνεπώς, αυτή η νομική αντιστοιχία δεν εξηγεί τον πόνο με αναγώγιμους όρους, δηλαδή τους νευροβιολογικούς ; Ο λειτουργιστής θα απαντούσε αρνητικά, εξηγώντας ότι η αναγωγή συσχετίζει είδη με είδη. Το συγκεκριμένο σύστημα Κ μπορεί να είναι ο,τιδήποτε για έναν λειτουργιστή που υποστηρίζει την πολλαπλή δυνατότητα πραγμάτωσης (multiple realizability). Μπορεί να είναι ετερογενές, και το ετερογενές δεν είναι είδος. Πρέπει να τονιστεί ότι τα είδη έχουν ιδιότητες δυνάμενες να προβληθούν (projectible properties). Δηλαδή, το Α και το Β είναι δυνάμενα να προβληθούν, αν η ανακάλυψη ότι το Α είναι Β επιβεβαιώνει σε κάποιο βαθμό την πεποίθηση ότι το επόμενο Α είναι Β. Αν όμως έχουμε στοιχεία, π.χ. για μία διάζευξη των νευροβιολογικών, και χωρίς να έχουμε στοιχεία για κάποια άλλου είδους διάζευξη, βασιζόμενοι μόνο σε έναν υποθετικό εμπειρικό ισχυρισμό, τότε καταλήγουμε σε σφάλμα. Η ετερογένεια δηλαδή, στο Κ δεν μπορεί να «προβληθεί». Άρα, ή και το Α και το Κ θα είναι είδη, ή και τα δύο δεν θα είναι. Αυτό ισχύει, γιατί, όπως είδαμε, τα είδη έχουν ιδιότητες που μπορούν να προβληθούν και δεν είναι δυνατό ένα είδος να έχει και ένα άλλο να μην έχει τέτοιες ιδιότητες, γιατί έτσι δεν γίνεται λόγος για νομική αναγκαιότητα (nomic necessity).


Όμως, ο λειτουργιστής αναγκάζεται να δεσμευτεί στις υλικές δομές, γιατί διαφορετικά οι περιγραφές του δεν θα είχαν προσδιοριστική – εξηγητική αξία. Αντίθετα με την έννοια ότι «αυτή η συγκεκριμένη νευροβιολογική κατάσταση είναι στην ουσία της πόνος», η έννοια «πόνος» θα αναφερόταν σε κάποια άλλη νευροβιολογική κατάσταση, αν οι αρμόζουσες αιτιακές σχέσεις ήταν διαφορετικές. Με λίγα λόγια, ο πόνος δεν θα ήταν πόνος. Έτσι όμως ο λειτουργισμός καταλήγει να είναι απείκασμα του φυσικαλισμού, αφού όπως διαπιστώνεται, δεν αποχωρίζεται τους όρους του υπο-κείμενου φυσικού μηχανισμού, προκειμένου να εξηγήσει τις πνευματικές λειτουργίες του συστήματος.

...


Όχι όμως για ενδελεχή ανάλυση επί του παρόντος αλλά για επισήμανση δύο σημείων :

ένα που αφορά για την αγάπη που ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ (έλεος) ο φίλος Ουλιάδης αλλά εάν δείτε για συνεχόμενη χρονιά στο Google το ανθρώπινο πλάσμα θέτει πρώτο στη λίστα των ερωτήσεων το θέμα της Αγάπης !
Όχι λοιπόν εύκολα αυθόρμητα όταν θα μιλάμε για σκεπτόμενες μηχανές διότι όλοι φοβόμαστε οτι θα μας ξεπεράσουν και οι ανθρώπινοι φόβοι βγαίνουν κατά κανόνα αληθινοί Razz

και δεύτερον αν και ο φίλος rakis πολύ ωραία αποστομώνει τον φίλο Tesla για την φιλοσοφική αστοχία του (να ανοίγει και να κλείνει μόνος του το θέμα χωρίς παρεμβολές ! ... ευτυχώς δεν παρευρίσκεται η xtina12 με φρέσκιες επιθετικές θέσεις εδώ Laughing )
όμως εν κατακλείδι φίλε μου θεωρώ πως στο βάθος των λέξεων και εκφράσεών σου βρίσκεται μια πιο κομψή ειλημμένη απόφαση περί του αδυνάτου της Τ.Ν.
Ο φαινότυπος των όσων αναφέρεις ανωτέρω λέει : είμαι σε δίλλημα εάν είναι εφικτό ή όχι - μπορεί ναι μπορεί και όχι αλλά δεν με πείθουν ούτε οι μεν ούτε οι δε "-ιστές" οτι αν συμβεί αυτό δεν θα επικρατεί το άλλο και αντίστροφα ...
Αλλά ο γονότυπος θεωρώ οτι είναι : παιδιά ξεχάστε το.
Όπως είπες και πριν χρόνια κάπως θυμωμένος μαζί μου : "μακάρι σου το εύχομαι αλλά μην μένεις στα λόγια"
Αν όμως πραγματικά θεωρείς οτι μπορεί (πιθανότητα) να συμβεί κάτι που να συνιστά απόδειξη αλλά να μην είναι αυτό κάποια φράση κάποιο επιχείρημα κάποια ανάλυση τότε αυτό σημαίνει πως αποδέχεσαι το ενδεχομένως ατέρμονο και αδιέξοδο της ανταλλαγής επιχειρημάτων προς απόδειξη της δυνατότητας ύπαρξης της Τ.Ν. διότι υπάρχουν πράγματα τελικά που είναι (Γκέντελ ?) αδύνατον να πιστοποιηθούν-επιβεβαιωθούν και να γίνουν αποδεκτά παρά μόνον με πράξη και αυτή η διαπίστωση με την σειρά της να συνιστά τη ανθρώπινη εποποιία.
Αν δεν πετούσαν με το αεροπλανάκι τους οι Ράιτ δεν θα υπήρχαν άνθρωποι μέχρι τελευταίας πνοής να καταθέτουν επιχειρήματα περί του αδυνάτου ?! ....

Το θέμα αυτό λοιπόν ανοίχτηκε για να σε κάνει να αρχίσεις να αμφιβάλεις όχι μόνο για την δυνατότητα Τ.Ν αλλά και τεχνητής συνείδησης.
Υπομονή.
Αντί να αντιπαραθέτουμε εκφράσεις και λεκτικές διερευνήσεις θα εισέλθουμε με δέος στον χώρο του πειράματος και της εφαρμογής σύντομα ευελπιστώ αν και όπως είπε ένας φίλος μέχρι τούδε :

Παράθεση:

Αλλά ακόμα νεκρική σιγή βλέπω...

Η Φιλοσοφία είναι ζωντανή.


Επιθυμώ με την εκπνοή του έτους να καταθέσω μια πρώτη αριθμημένη λίστα στόχων ενοτήτων και τις προσήκουσες εμπλοκές (φιλοσοφικές, ψυχολογικές, νομικές, γλωσσικές, ηλεκτρονικο-ψηφιακές ... από όλα θα έχει ο μπαξές) ...

Συνεχίζω με το κυρίως κύριο άρθρο ...
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 30, 2012 10:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ας κάνω όμως μία διευκρίνιση. Η θέση μου ήταν και είναι ότι η ΑΙ είναι σαν την ανθρώπινη. Αυτό λέω. Δε λέω ότι δε θα υπάρξει ποτέ.
Η επιστήμη φυσικά και δε θα σταματήσει λόγω αμφιβολιών. Και καλά κάνει.
Βέβαια, κάποιος σχολαστικός θα ζητούσε τη σημασία αυτού του "σαν", της παρομοίωσης πράγμα που συνεπάγεται τον ορισμό της ανθρώπινης και τεχνητής νοημοσύνης για να δούμε αν στέκει καν η αναλογία, αλλά και γω δε νομίζω ότι αξίζει να κολλήσουμε τώρα.
Για αυτό και δέχομαι τι ΔΕ σε ενδιαφέρει για το πρότζεκτ σου.
Εμπρός λοιπόν και αέρα στα πανιά σου.
Ελπίζω να μην υπάρξουν άσχετες μακροσκελείς παρεμβάσεις με θρησκείες κτλ
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 30, 2012 10:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

rakis έγραψε:
Ας κάνω όμως μία διευκρίνιση. Η θέση μου ήταν και είναι ότι η ΑΙ είναι σαντην ανθρώπινη. Αυτό λέω. Δε λέω ότι δε θα υπάρξει ποτέ.
Η επιστήμη φυσικά και δε θα σταματήσει λόγω αμφιβολιών. Και καλά κάνει.
Βέβαια, κάποιος σχολαστικός θα ζητούσε τη σημασία αυτού του "σαν", της παρομοίωσης πράγμα που συνεπάγεται τον ορισμό της ανθρώπινης και τεχνητής νοημοσύνης για να δούμε αν στέκει καν η αναλογία, αλλά και γω δε νομίζω ότι αξίζει να κολλήσουμε τώρα.
Για αυτό και δέχομαι τι ΔΕ σε ενδιαφέρει για το πρότζεκτ σου.
Εμπρός λοιπόν και αέρα στα πανιά σου.


Exclamation α φίλε μου, έξοχα !
Ευχαριστώ και ευχαριστώ και για λογαριασμό και όσων θα θελήσουν να εμπλακούν ευελπιστώ διότι το όλο project έχει και μια υπόσταση αλλαγής κουλτούρας (ισχύς εν τη ενώσει λέγανε οι αρχαίοι αλλά ... αλλά.)

Το "Σαν" είναι κρίσιμο.

Είναι αδιανόητο να φτιαχνόνταν μία ίδια όπως η ανθρώπινη.
Επιπλέον δεν είναι επιθυμητή διότι θα ήτο επικίνδυνη.

Ποιος θα ήθελε την ίδια νοημοσύνη με την ανθρώπινη ?! Έλεος !
Πόσο χειροτερα να γινότανε τα πράγματα κατόπιν ?
Η Τ.Ν. δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ όπως και η Α.Ν. (ανθρώπινη νοημοσύνη).
Θα βελτιώνεται συνεχώς.
Η Τ.Ν. όμως θα προσπεράσει την Α.Ν. διότι αφού θα κατασκευαστεί από εμάς θα έχει εγγενώς μεγαλύτερο σεβασμό στη ζωή και το περιβάλλον (για ταχύτητα και έλλειψη βαρεμάρας δεν το συζητάμε - μόνον για έλλειψη επαναστατικότητας αλλά και στον άνθρωπο εκλείπει πλέον άρα ... ).

Αξιωματικά το κατασκεύασμα ΔΕΝ μπορεί να είναι χειρότερο διότι ο Δημιουργός θα εκθέτει τον εαυτό Του.
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
rakis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 2857

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 30, 2012 11:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δε μου λες:
Διάβασα το 10 skills ... και για να καταλάβω,
αυτό το βάζεις με το σκεπτικό ότι η ΑΙ μπορεί να κατασκευαστεί ικανοποιώντας αυτά τα 10 skills;
_________________
Truth springs from argument amongst friends

http://rakis1.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 31, 2012 12:08 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ Skakos,

Το επιχείρημά σου έχει μια μεγάλη τρύπα η οποία είναι η εξής. Όταν κάνεις αυτήν την ερώτηση, αυτομάτως δέχεσαι ότι αναγκαστικά η προέλευση των συναισθημάτων πρέπει να προέρχεται από κάπου αλλού.

Λύσε μου όμως την παρακάτω απορία:

Γιατί θα πρέπει τα συναισθήματα να προέρχονται από κάπου αλλού και να μην είναι απλά προϊόν την φυσικής δραστηριότητας;
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 31, 2012 12:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

LSNM,
Έδωσες μια ιδέα για το πεδίο εφαρμογής μιας ΤΝ, εκείνο της συντροφιάς των ηλικιωμένων, σκεπτόμενος φυσικά την γήρανση του πληθυσμού και την ικανοποίηση των γερόντων, ελλείψει νέων.
Επιπλέον αναφέρθηκες σε ικανότητες..αποφάσεων ως μια συνταγή ενός επιτυχημένου διευθύνοντα συμβούλου, που δηλώνει το πώς θα αναδυθούν εκείνες οι καταστάσεις που θα προωθήσουν τους σκοπούς της εταιρείας, χαρίζοντας μια επιτυχημένη καριέρα (γιατί άλλο να το κάνει κανείς αυτό)...
Αυτά τα δυο ζητήματα, η συντροφιά μέσω μιας ΤΝ, και η ανάγνωση της κατάστασης για μια επιτυχημένη διεύθυνση (με σωστές αποφάσεις), συνδέονται σε δυο τουλάχιστον σημεία. Πρώτο από αυτό είναι η διεκπεραίωση καταστάσεων και δεύτερο η κατάστρωση πλάνου. Μια τεχνητή νοημοσύνη στη φάση της πραγμάτωσης πρέπει να έχει δυνατότητες ενεργειών, ώστε να διεκπεραιώνει, να δίνει δηλαδή αποτελέσματα ξεκάθαρα, διακριτά. Επίσης και αυτό είναι βασικό πιστεύω, κάθε τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να αξιολογεί τη θέση της και να επαναπροσδιορίζει ένα πλάνο ενεργειών ανεξάρτητα από το αν τελικά αυτές θα γίνουν ή όχι. Ουσιαστικά ο εσωτερικός μηχανισμός της τεχνητής νοημοσύνης θα πρέπει να λειτουργεί σε δυο φάσεις, όπου κάθε φορά η μια φάση βρίσκεται σε αναστολή, και η μία είναι η διεκπεραίωση ενεργειών και η άλλη ο επανασχεδιασμός πλάνου ενεργειών. Σκεπτόμενος ότι θα μπορούσαμε να είχαμε αυτές τις φάσεις σε παράλληλη λειτουργία...αντιλήφθηκα πως αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυσλειτουργία, αφού πριν την ολοκλήρωση μιας ενέργειας θα μπορούσε να έρθει ένας νέος σχεδιασμός που θα ανέστειλε την ολοκλήρωση! Όμως υπάρχει περίπτωση η αναστολή ολοκλήρωσης να είναι περισσότερο επικερδής. Τελικά είτε σε σειρά είτε παράλληλα...το πόσο επικερδής είναι η λειτουργία της τεχνητής νοημοσύνης, δεν μπορεί να προβλεφθεί, αν δεν προσμετρήσουμε τις δυνατότητες του περιβάλλοντος που αυτή θα δράσει.
Μια τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να μαθαίνει, ώστε η ένταξή της σε μια διαδικασία "συντρόφου" να βελτιώνεται με το καιρό, ώστε ο άνθρωπος που κάνει παρέα να νιώθει ότι κτίζει κάτι προσωπικό μαζί της! Ουσιαστικά λοιπόν συζητάμε για έναν μηχανισμό εισαγωγής μηνυμάτων, αξιολόγησης, και καταχώρησης. Μια τεχνητή νοημοσύνη σχεδιαστικά λοιπόν πρέπει να απαντάει σε τρία θέματα, στο τι κάνει, τι σχεδιάζει και τι αναζητεί. Από το συνεχή σχεδιασμό μπορούν να προκύψουν σύνθετες ενέργειες. Από την συνεχιζόμενη αναζήτηση μπορεί να προκύψει εξειδικευμένη, ή αλλιώς στοχευμένη, αναζήτηση. Αυτά τα δύο, οι σύνθετες ενέργειες και η στοχευμένη αναζήτηση, θα καθορίσουν και την συμπεριφορά της τεχνητής νοημοσύνης. Μόλις λοιπόν η συμπεριφορά σταθεροποιηθεί σε κάτι το μοναδικό...θα έχουμε τότε ένα "ανθρώπινο ανάλογο".
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Επόμενο
Σελίδα 3 από 9

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center