Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 16, 2012 1:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ Απάντηση με Συμπερίληψη

Στην ιδανική πολιτεία οι γονείς δε γνωρίζουν τα παιδιά τους και αντίστροφα.Προφανώς ούτε τ' αδέλφια θα γνωρίζονται μεταξύ τους (τι θα γινόταν,όμως,με τους μονοωογενείς διδύμους,αν συναντιούνταν; ).

Το σκεπτικό είναι να ενισχυθεί η κοινωνική συνοχή,αφού θεωρητικά δε θα ήθελες να βλάψεις κάποιον που θα μπορούσε να ήταν συγγενής σου εξ αίματος.

Δεν είναι ,όμως,αντιφατικό το επιχείρημα;Χρησιμοποιείται η πατρική ή η μητρική προστασία την ίδια ώρα που ενοχοποιείται. Αφού,λοιπόν,δεν είναι μονοσήμαντη αξιακά αλλά εξαρτάται απ' τη γνώση, το ίδιο αποτέλεσμα δε θα μπορούσε να επιτευχθεί στην κοινωνική συνοχή,όπως λειτουργεί σήμερα η οικογένεια αλλά με τη γνώση ως παιδεία με κοινωνική κατεύθυνση;
Επίσης,ποιος θα ήταν υπεύθυνος για την αποφυγή της αιμομιξίας; Αν κάποιοι ,οι άρχοντες υποθέτω,γνώριζαν ποια είναι τ' αδέλφια κι οι γονείς τους,δε θα γνώριζαν και τους δικούς τους συγγενείς;
Μήπως η αποστροφή του Πλάτωνα προς το θέατρο σημαίνει ότι αδιαφορεί και για τους παραδοσιακούς κανόνες απαγόρευσης της αιμομιξίας,όπως αυτοί περιγράφονται στην τραγικότητα του Οιδίποδα ; Είναι τελικά αυτή η απαγόρευση μια κοινωνική σύμβαση ή αναγκαιότητα που διευκολύνει τη φυσική επιλογή;
Επίσης,η απουσία του φυσικού γονέα δεν αφαιρεί απ' το παιδί το πρόσωπο εκείνο που θ' ασχοληθεί αποκλειστικά μαζί του ώστε ν' αναπτύξει γλώσσα-νόηση και συναισθήματα-κοινωνικότητα;Ποια η ουσιαστική διαφορά αν ο φυσικός γονέας αντικατασταθεί απ' τον παιδαγωγό;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 16, 2012 10:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννη, δώσε μου λίγο τον αριθμό του χωρίου (απόσπασμα)
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 16, 2012 11:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η απαγόρευση της αιμομιξίας είναι η βάση του πολιτισμού σύμφωνα με τον Λεβι Στρως.
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 17, 2012 12:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
Ιωάννη, δώσε μου λίγο τον αριθμό του χωρίου (απόσπασμα)



457d,460d,461d-e,463c.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 17, 2012 1:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:
Η απαγόρευση της αιμομιξίας είναι η βάση του πολιτισμού σύμφωνα με τον Λεβι Στρως.



Ίσως γιατί η κοινωνικοποίηση δεν είναι δυνατή αν δεν επιτευχθεί στην οικογένεια μια πρώτη σεξουαλική απώθηση ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά και κατά δεύτερο λόγο ανάμεσα στα αδέλφια,η οποία θα επιτρέψει την ανάγκη της γλώσσας:το εργαλείο της κυριαρχίας στο μέλλον υποκαθιστά το χαμένο παράδεισο του παρόντος.

Η απαγόρευση,λοιπόν,της αιμομιξίας δε χρειάζεται,αν η κοινωνικοποίηση δε γίνει διαμέσου της οικογένειας,όπως λέει ο Πλάτων.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center