Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 16, 2012 1:12 am Θέμα δημοσίευσης: Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ |
|
|
Στην ιδανική πολιτεία οι γονείς δε γνωρίζουν τα παιδιά τους και αντίστροφα.Προφανώς ούτε τ' αδέλφια θα γνωρίζονται μεταξύ τους (τι θα γινόταν,όμως,με τους μονοωογενείς διδύμους,αν συναντιούνταν; ).
Το σκεπτικό είναι να ενισχυθεί η κοινωνική συνοχή,αφού θεωρητικά δε θα ήθελες να βλάψεις κάποιον που θα μπορούσε να ήταν συγγενής σου εξ αίματος.
Δεν είναι ,όμως,αντιφατικό το επιχείρημα;Χρησιμοποιείται η πατρική ή η μητρική προστασία την ίδια ώρα που ενοχοποιείται. Αφού,λοιπόν,δεν είναι μονοσήμαντη αξιακά αλλά εξαρτάται απ' τη γνώση, το ίδιο αποτέλεσμα δε θα μπορούσε να επιτευχθεί στην κοινωνική συνοχή,όπως λειτουργεί σήμερα η οικογένεια αλλά με τη γνώση ως παιδεία με κοινωνική κατεύθυνση;
Επίσης,ποιος θα ήταν υπεύθυνος για την αποφυγή της αιμομιξίας; Αν κάποιοι ,οι άρχοντες υποθέτω,γνώριζαν ποια είναι τ' αδέλφια κι οι γονείς τους,δε θα γνώριζαν και τους δικούς τους συγγενείς;
Μήπως η αποστροφή του Πλάτωνα προς το θέατρο σημαίνει ότι αδιαφορεί και για τους παραδοσιακούς κανόνες απαγόρευσης της αιμομιξίας,όπως αυτοί περιγράφονται στην τραγικότητα του Οιδίποδα ; Είναι τελικά αυτή η απαγόρευση μια κοινωνική σύμβαση ή αναγκαιότητα που διευκολύνει τη φυσική επιλογή;
Επίσης,η απουσία του φυσικού γονέα δεν αφαιρεί απ' το παιδί το πρόσωπο εκείνο που θ' ασχοληθεί αποκλειστικά μαζί του ώστε ν' αναπτύξει γλώσσα-νόηση και συναισθήματα-κοινωνικότητα;Ποια η ουσιαστική διαφορά αν ο φυσικός γονέας αντικατασταθεί απ' τον παιδαγωγό; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007 Δημοσιεύσεις: 2627 Τόπος: Αθήνα
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 16, 2012 10:23 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ιωάννη, δώσε μου λίγο τον αριθμό του χωρίου (απόσπασμα) _________________ Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία
Δ.Μ.
http://d-mavrofrides.simplesite.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skakos Πρύτανης
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009 Δημοσιεύσεις: 3594 Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 17, 2012 12:16 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε: | Ιωάννη, δώσε μου λίγο τον αριθμό του χωρίου (απόσπασμα) |
457d,460d,461d-e,463c. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 17, 2012 1:14 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skakos έγραψε: | Η απαγόρευση της αιμομιξίας είναι η βάση του πολιτισμού σύμφωνα με τον Λεβι Στρως. |
Ίσως γιατί η κοινωνικοποίηση δεν είναι δυνατή αν δεν επιτευχθεί στην οικογένεια μια πρώτη σεξουαλική απώθηση ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά και κατά δεύτερο λόγο ανάμεσα στα αδέλφια,η οποία θα επιτρέψει την ανάγκη της γλώσσας:το εργαλείο της κυριαρχίας στο μέλλον υποκαθιστά το χαμένο παράδεισο του παρόντος.
Η απαγόρευση,λοιπόν,της αιμομιξίας δε χρειάζεται,αν η κοινωνικοποίηση δε γίνει διαμέσου της οικογένειας,όπως λέει ο Πλάτων. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|