Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Θεωρία της Εξέλιξης - Έχει όρια;
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 64, 65, 66  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  

Έχει όρια η ΘτΕ;
Ναι έχει όρια. Δεν τα εξηγεί όλα
60%
 60%  [ 15 ]
Πιστεύω πως είναι πλήρης θεωρία
16%
 16%  [ 4 ]
Δεν έχω άποψη
8%
 8%  [ 2 ]
Άλλο (λέω μέσα στο κείμενο)
16%
 16%  [ 4 ]
Σύνολο Ψήφων : 25

Συγγραφέας Μήνυμα
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 24, 2012 12:25 am    Θέμα δημοσίευσης: Θεωρία της Εξέλιξης - Έχει όρια; Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα ήθελα εδώ να συνοψίσω τις απόψεις μου για τη ΘτΕ και να προκαλέσω μια σχετική οργανωμένη συζήτηση. Ίσως μερικά πράγματα που έχω πει έχουν παρεξηγηθεί ή παρερμηνευτεί, μπορεί και με δική μου υπαιτιότητα.

Ξεκινώ λέγοντας πως ο μηχανισμός που η ΘτΕ περιγράφει σαν μηχανισμό αλλαγής ισχύει! Ο μηχανισμός αυτός είναι κάτι που έχουμε δει να ισχύει: π.χ. ιοί που σκοτώνονταν από τα αντιβιοτικά, πλέον έχουν γίνει πιο ανθεκτικοί σε αυτά. Δεν υπάρχει λόγος να το αρνούμαστε αυτό.

Ωστόσο εδώ σταματάνε τα "καλά νέα" και θα ήθελα να πω τις ενστάσεις μου για τη ΘτΕ και τη χρήση της (όσο και τα όρια της που θεωρώ πως πολλοί καταστρατηγούν):

1. Ο μηχανισμός που περιγράφει δεν θεωρώ πως αποτελεί το ΜΟΝΑΔΙΚΟ μηχανισμό που ισχύει και που συνεισφέρει στην εξέλιξη των ειδών! Το να το λέμε αυτό θεωρώ (και το συζητάμε) πως είναι τουλάχιστον δογματικό. Ήδη πολλοί αναφέρουν σε συζητήσεις την περίπτωση του ανθρώπου που προστατεύει τους λιγότερο προσαρμοσμένους για επιβίωση (βλ. βοηθάω τους αδύναμους γιατί είμαι καλός άνθρωπος)! Γιατί αυτό να μην είναι μηχανισμός που δρα ΜΑΖΙ με το μηχανισμό που περιγράφει η ΘτΕ; Επιπλέον γιατί δεν θα μπορούσε να υπάρχει συνειδητός σχεδιασμός ορισμένων πραγμάτων (π.χ. DNA που έχει μια αρκούντως περίπλοκη δομή) και αυτό να ισχύει ταυτόχρονα με το μηχανισμό που περιγράφει η ΘτΕ;

2. Πολλοί θεωρούν πως η ΘτΕ είναι ψευτο-θεωρία και πως δεν πληροί τα κριτήρια που πρέπει να πληροί μια θεωρία για να λέγεται «επιστημονική». Άλλοι στέκονται στο ότι αυτό που λέει είναι μια ταυτολογία: «Επιβιώνουν οι καλύτερα προσαρμοσμένοι για επιβίωση. Ποιοι είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι για επιβίωση; Αυτοί που επιβιώνουν!». Άλλοι στέκονται στο ότι δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις για το ΜΕΛΛΟΝ (και όχι ψευτο-προβλέψεις για το παρελθόν όπως το «η ΘτΕ είχε προβλέψει πως πρέπει να υπάρχουν ζώα με μικρά πόδια και να που βρήκαμε αυτά τα απολιθώματα») όπως οφείλει να κάνει κάθε επιστημονική θεωρία!

3. Η ΘτΕ βασίζεται σε αυτό που ονομάζουμε «είδος». Ωστόσο αυτός ο ορισμός είναι τελείως υποκειμενικός. Ποια τα όρια του κάθε είδους. Από τις πόσες διαφορές στο DNA και πάνω μιλάμε για άλλο είδος. Όλα τα ζώα αναπνέουν, έχουν μάτια, πόδια και χέρια. Είναι το ίδιο «είδος»; Είναι περίεργο και αξιοπρόσεκτο μάλιστα πως ακόμα και ο ίδιος ο Δαρβίνος θεωρούσε πως με τη θεωρία του έβρισκε λύση στο πρόβλημα του ορισμού των ειδών αφού – έλεγε – ο διαρκής μηχανισμός της εξέλιξης κάνει αχρείαστο τον ορισμό των ειδών! Ίσως ελάχιστοι μάλιστα γνωρίζουν πως υπάρχουν φιλοσοφικές θεωρήσεις που αρνούνται συλλήβδην την ύπαρξη του όρου «είδος» και το θεωρούν απλά ένα δημιούργημα του ανθρώπινου νου που θέλει να κατηγοριοποιεί ό,τι βλέπει… Τροφή για σκέψη…

4. Τέλος, θεωρώ πως φιλοσοφικά πολλοί έχουν καπηλευτεί τη ΘτΕ για να κάνουν λογικά άλματα και να υποστηρίξουν τα δικά τους άσχετα πράγματα. Π.χ. πολλοί άθεοι βασίζονται στην ΘτΕ για να πουν "Α, να: δεν υπάρχει Θεός! Αποδείχθηκε!". Η ΘτΕ είναι μια ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ θεωρία, όχι μια φιλοσοφική θεωρία! Όποιος τη χρησιμοποιεί για κάτι που δεν προορίζεται κάνει απλά λάθος.

Σκέψεις;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 24, 2012 12:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

H σκέψη μου αρχικά είναι ότι η επιλογή του θέματος είναι πολύ πετυχημένη! Έχουν να ειπωθούν πάρα πολλά πάνω σε αυτό το θέμα και προσφέρεται για μια ουσιαστική αντιπαράθεση - αν οι ενδιαφερόμενοι να συμμετέχουν είναι πρόθυμοι για μια τέτοια αντιπαράθεση.

Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Τρι Ιαν 24, 2012 9:50 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 24, 2012 2:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:
. Όλα τα ζώα αναπνέουν, έχουν μάτια, πόδια και χέρια.



το πθαράκι μου ούτε χέρια έχει ούτε πόδια Sad είναι κουλό Sad και το φιδάκι μ το ίδιο Sad να τους πάρω αναπηρικό καροτσάκι? Sad
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 24, 2012 7:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νομίζω έπιασες το νόημα πάντως... Έτσι δεν είναι; Ο ορισμός του "είδους" είναι υποκειμενικός.

Κατά τα άλλα έχεις κάποιο σχόλιο για αυτά που διάβασες;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 24, 2012 9:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
skakos έγραψε:
. Όλα τα ζώα αναπνέουν, έχουν μάτια, πόδια και χέρια.



το πθαράκι μου ούτε χέρια έχει ούτε πόδια Sad είναι κουλό Sad και το φιδάκι μ το ίδιο Sad να τους πάρω αναπηρικό καροτσάκι? Sad


Και εσύ είσαι ψευδός.
Άρα άλλο... "είδος" ανθρώπου;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 25, 2012 12:39 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για να προλάβω μια ανούσια αντιπαράθεση μεταξύ των οπαδών της θρησκείας του "Θεϊσμού", και των οπαδών της θρησκείας του "Αθεϊσμού", δημοσιεύω απόσπασμα από γράμμα του Δαρβίνου, του εμπνευστή της ΘτΕ, 3 χρόνια πριν τον θάνατό του, δηλαδή το 1879:
"What my own views may be is a question of no consequence to any one but myself. But, as you ask, I may state that my judgment often fluctuates. … In my most extreme fluctuations I have never been an Atheist in the sense of denying the existence of a God. I think that generally (and more and more as I grow older), but not always, that an Agnostic would be the more correct description of my state of mind."

Για να γίνω τώρα λίγο αιρετικός, εκθέτω την άποψη πως η βασική ιδέα της ΘτΕ είχε ήδη ειπωθεί από τον Ηράκλειτο, με τη φράση "τα πάντα ρει".
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 25, 2012 1:29 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:
Νομίζω έπιασες το νόημα πάντως... Έτσι δεν είναι; Ο ορισμός του "είδους" είναι υποκειμενικός.

Κατά τα άλλα έχεις κάποιο σχόλιο για αυτά που διάβασες;



Μου δημιουργήθηκε μια ερώτηση, ο θεός, όταν έφτιαχνε τα πλάσματα εκείνη την εβδομάδα, τα φτιαχνε ώστε να τα ορίζει ο καθένας υποκειμενικά και δεν ήξερε που αρχίζει το ένα και τελειώνει το άλλο?Οπως οι εικόνες των ψυχολόγων, σου ρίχνει μια μουτζούρα και εσύ αυτοσχεδιάζεις? Ωραίος πλάστης δημιουργός. Και τον ανθρωπο που έφτιαξε καθ εικονα και ομοίωση εννοούν ότι είναι όμοιος στην αοριστία? Η ιδέα του πλάστη θεού δεν προυποθέτει ότι τα είδη είναι συγκερκιμένα? Αλλιώς εξηγησέ μου πως τα έφτιαξε μη κατηγοριοποιημένα, το καθένα χωρίς αρχή και τέλος, γιατί για μένα είτε τα φτιάχνει συγκεκριμένα βάση ιδέας είτε φτιάχνει το ένα απ το άλλο, αυτο είναι όμως θτε, είτε απλά δεν φτιάχνει γιατι δεν υπάρχει. Εξήγησε πως γίνεται κάτι να πλάστηκε όμοιο στο θεό και να είναι αόριστο, μήπως δεν ξέρει ο θεός τι είναι ο ίδιος και είναι αόριστος για τον εαυτό του? Μήπως κ αυτός μπορεί να είναι υποκειμενική υπόθεση? Αν είναι έτσι τότε ισχύει για το θεό αυτό που είπες για τα είδη, είναι ανθρώπινη ανάγκη για κατηγοριοποίηση, στην ουσία δεν υπάρχει, που τελειώνει η κατσαρίδα και που αρχίζει ο θεός...... δεν έχει σημασία παρα μόνο για τον άνθρωπο και τις κατηγοριοποιήσεις του. Αρα όσο πολεμάς τα είδη σαν συγκεκριμένα πολεμάς και τον θεό σαν συγκεκριμένο, σαν μοναδικότητα δηλαδή, σαν εαυτό δηλαδή, δηλαδή πολέμας αυτό που είπε ότι είναι αυτός που είναι. σ οποιον αρέσουμε Laughing
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 25, 2012 2:05 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
skakos έγραψε:
Νομίζω έπιασες το νόημα πάντως... Έτσι δεν είναι; Ο ορισμός του "είδους" είναι υποκειμενικός.

Κατά τα άλλα έχεις κάποιο σχόλιο για αυτά που διάβασες;



Μου δημιουργήθηκε μια ερώτηση, ο θεός, όταν έφτιαχνε τα πλάσματα εκείνη την εβδομάδα, τα φτιαχνε ώστε να τα ορίζει ο καθένας υποκειμενικά και δεν ήξερε που αρχίζει το ένα και τελειώνει το άλλο?Οπως οι εικόνες των ψυχολόγων, σου ρίχνει μια μουτζούρα και εσύ αυτοσχεδιάζεις? Ωραίος πλάστης δημιουργός. Και τον ανθρωπο που έφτιαξε καθ εικονα και ομοίωση εννοούν ότι είναι όμοιος στην αοριστία? Η ιδέα του πλάστη θεού δεν προυποθέτει ότι τα είδη είναι συγκερκιμένα? Αλλιώς εξηγησέ μου πως τα έφτιαξε μη κατηγοριοποιημένα, το καθένα χωρίς αρχή και τέλος, γιατί για μένα είτε τα φτιάχνει συγκεκριμένα βάση ιδέας είτε φτιάχνει το ένα απ το άλλο, αυτο είναι όμως θτε, είτε απλά δεν φτιάχνει γιατι δεν υπάρχει. Εξήγησε πως γίνεται κάτι να πλάστηκε όμοιο στο θεό και να είναι αόριστο, μήπως δεν ξέρει ο θεός τι είναι ο ίδιος και είναι αόριστος για τον εαυτό του? Μήπως κ αυτός μπορεί να είναι υποκειμενική υπόθεση? Αν είναι έτσι τότε ισχύει για το θεό αυτό που είπες για τα είδη, είναι ανθρώπινη ανάγκη για κατηγοριοποίηση, στην ουσία δεν υπάρχει, που τελειώνει η κατσαρίδα και που αρχίζει ο θεός...... δεν έχει σημασία παρα μόνο για τον άνθρωπο και τις κατηγοριοποιήσεις του. Αρα όσο πολεμάς τα είδη σαν συγκεκριμένα πολεμάς και τον θεό σαν συγκεκριμένο, σαν μοναδικότητα δηλαδή, σαν εαυτό δηλαδή, δηλαδή πολέμας αυτό που είπε ότι είναι αυτός που είναι. σ οποιον αρέσουμε Laughing


Κάνεις το βασικό λάθος που ανέφερα: μπλέκεις μια βιολογική θεωρία με τη φιλοσοφία ενώ δεν έχει καμία σχέση με αυτήν.

ΥΓ. Σε κάθε περίπτωση η σκέψη του ανθρώπου δεν είναι μέτρο "αντικειμενικό". Ναι, δεν υπάρχει "αντικειμενικό όριο" μεταξύ του Θεού και της κατσαρίδας, περισσότερο από όσο υπάρχει μεταξύ του ψαριού και της χελώνας. Ο Θεός για πολλές θρησκείες είναι το Παν.
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 25, 2012 9:34 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

άρα ο θεός δημιουργος που ποιεί εν σοφία τα όντα είναι μουφα, δε νομίζω η κατσαρίδα να ποιεί ανθρωπους. Εγω δεν μπλέκω τίποτα, απλά σου δείχνω γιατί η θτε είναι μισητή στο χριστιανικό θρησκευτικό κατεστημένο
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 25, 2012 1:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Βλέπεις κανέναν να μισεί εδώ;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 6073

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 25, 2012 2:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεωρία της Εξέλιξης - Έχει όρια; Απάντηση με Συμπερίληψη

skakos έγραψε:
Θα ήθελα εδώ να συνοψίσω τις απόψεις μου για τη ΘτΕ και να προκαλέσω μια σχετική οργανωμένη συζήτηση. Ίσως μερικά πράγματα που έχω πει έχουν παρεξηγηθεί ή παρερμηνευτεί, μπορεί και με δική μου υπαιτιότητα.

Ξεκινώ λέγοντας πως ο μηχανισμός που η ΘτΕ περιγράφει σαν μηχανισμό αλλαγής ισχύει! Ο μηχανισμός αυτός είναι κάτι που έχουμε δει να ισχύει: π.χ. ιοί που σκοτώνονταν από τα αντιβιοτικά, πλέον έχουν γίνει πιο ανθεκτικοί σε αυτά. Δεν υπάρχει λόγος να το αρνούμαστε αυτό.

Ωστόσο εδώ σταματάνε τα "καλά νέα" και θα ήθελα να πω τις ενστάσεις μου για τη ΘτΕ και τη χρήση της (όσο και τα όρια της που θεωρώ πως πολλοί καταστρατηγούν):

1. Ο μηχανισμός που περιγράφει δεν θεωρώ πως αποτελεί το ΜΟΝΑΔΙΚΟ μηχανισμό που ισχύει και που συνεισφέρει στην εξέλιξη των ειδών! Το να το λέμε αυτό θεωρώ (και το συζητάμε) πως είναι τουλάχιστον δογματικό. Ήδη πολλοί αναφέρουν σε συζητήσεις την περίπτωση του ανθρώπου που προστατεύει τους λιγότερο προσαρμοσμένους για επιβίωση (βλ. βοηθάω τους αδύναμους γιατί είμαι καλός άνθρωπος)! Γιατί αυτό να μην είναι μηχανισμός που δρα ΜΑΖΙ με το μηχανισμό που περιγράφει η ΘτΕ; Επιπλέον γιατί δεν θα μπορούσε να υπάρχει συνειδητός σχεδιασμός ορισμένων πραγμάτων (π.χ. DNA που έχει μια αρκούντως περίπλοκη δομή) και αυτό να ισχύει ταυτόχρονα με το μηχανισμό που περιγράφει η ΘτΕ;

2. Πολλοί θεωρούν πως η ΘτΕ είναι ψευτο-θεωρία και πως δεν πληροί τα κριτήρια που πρέπει να πληροί μια θεωρία για να λέγεται «επιστημονική». Άλλοι στέκονται στο ότι αυτό που λέει είναι μια ταυτολογία: «Επιβιώνουν οι καλύτερα προσαρμοσμένοι για επιβίωση. Ποιοι είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι για επιβίωση; Αυτοί που επιβιώνουν!». Άλλοι στέκονται στο ότι δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις για το ΜΕΛΛΟΝ (και όχι ψευτο-προβλέψεις για το παρελθόν όπως το «η ΘτΕ είχε προβλέψει πως πρέπει να υπάρχουν ζώα με μικρά πόδια και να που βρήκαμε αυτά τα απολιθώματα») όπως οφείλει να κάνει κάθε επιστημονική θεωρία!

3. Η ΘτΕ βασίζεται σε αυτό που ονομάζουμε «είδος». Ωστόσο αυτός ο ορισμός είναι τελείως υποκειμενικός. Ποια τα όρια του κάθε είδους. Από τις πόσες διαφορές στο DNA και πάνω μιλάμε για άλλο είδος. Όλα τα ζώα αναπνέουν, έχουν μάτια, πόδια και χέρια. Είναι το ίδιο «είδος»; Είναι περίεργο και αξιοπρόσεκτο μάλιστα πως ακόμα και ο ίδιος ο Δαρβίνος θεωρούσε πως με τη θεωρία του έβρισκε λύση στο πρόβλημα του ορισμού των ειδών αφού – έλεγε – ο διαρκής μηχανισμός της εξέλιξης κάνει αχρείαστο τον ορισμό των ειδών! Ίσως ελάχιστοι μάλιστα γνωρίζουν πως υπάρχουν φιλοσοφικές θεωρήσεις που αρνούνται συλλήβδην την ύπαρξη του όρου «είδος» και το θεωρούν απλά ένα δημιούργημα του ανθρώπινου νου που θέλει να κατηγοριοποιεί ό,τι βλέπει… Τροφή για σκέψη…

4. Τέλος, θεωρώ πως φιλοσοφικά πολλοί έχουν καπηλευτεί τη ΘτΕ για να κάνουν λογικά άλματα και να υποστηρίξουν τα δικά τους άσχετα πράγματα. Π.χ. πολλοί άθεοι βασίζονται στην ΘτΕ για να πουν "Α, να: δεν υπάρχει Θεός! Αποδείχθηκε!". Η ΘτΕ είναι μια ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ θεωρία, όχι μια φιλοσοφική θεωρία! Όποιος τη χρησιμοποιεί για κάτι που δεν προορίζεται κάνει απλά λάθος.

Σκέψεις;


Αναφέρεσαι στον μηχανισμό της ΘτΕ, και τον περιγράφεις σαν μηχανισμό αλλαγής.
Αυτή είναι μια πολύ γενική προσέγγιση κατά την γνώμη μου.

Η ΘτΕ βασίζεται στις συνεχείς τυχαίες και απροσδιόριστες βιολογικές μεταλλάξεις, και στην επικράτηση αυτής που προσφέρει πλεονεκτήματα στο κάθε είδος , έναντι των ανταγωνιστών στο οικοσύστημα του.
Οι παράγοντες που οδηγούν σε αυτές τις μεταλλάξεις, ποικίλουν και σχετίζονται με το κλίμα, την βιοποικιλότητα, την ακτινοβολία, την χημεία του περιβάλλοντος, και άλλους απροσδιόριστους παράγοντες.

Αυτός είναι ο μοναδικός – πολύ περιληπτικά - κατά την γνώμη μου και ιδικός μηχανισμός .
Είναι τυχαίος και απροσδιόριστος καθώς οι παράγοντες και συσχετισμοί που διαμορφώνουν την κάθε δεδομένη ισορροπία ενός συγκεκριμένου οικοσυστήματος, είναι χαοτικοί.

ΔΕΝ υπάρχει συνειδητός σχεδιασμός, και ούτε κάποιος τελικός σχεδιασμός.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 25, 2012 2:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
άρα ο θεός δημιουργος που ποιεί εν σοφία τα όντα είναι μουφα, δε νομίζω η κατσαρίδα να ποιεί ανθρωπους. Εγω δεν μπλέκω τίποτα, απλά σου δείχνω γιατί η θτε είναι μισητή στο χριστιανικό θρησκευτικό κατεστημένο
Εγώ δεν ξέρω από ποιόν είναι μισητή η θτε. Εγώ δεν υπερασπίζομαι κανένα θρησκευτικό κατεστημένο, αλλά έχουνε μια μισαλλόδοξη αντίληψη ορισμένοι και υπερασπίζονται την θτε απλά και μόνο επειδή τη λέει στο χριστιανισμό.
Η θτε για την εποχή της ήταν η καλύτερη δυνατή επιστημονική θεωρία για την καταγωγή των ειδών. Το να εξακολουθούν όμως μετά απ' όλες τις αμφισβητήσεις που τις έχουν γινεί να την υπερασπίζονται με πάθος είναι σαν να πιστεύει κανείς ακόμα στην γεωκεντρική θεωρία του Πτολεμαίου!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 3594
Τόπος: Αθήνα, Ελλάδα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 25, 2012 11:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Θεωρία της Εξέλιξης - Έχει όρια; Απάντηση με Συμπερίληψη

gianiss έγραψε:

Αναφέρεσαι στον μηχανισμό της ΘτΕ, και τον περιγράφεις σαν μηχανισμό αλλαγής.
Αυτή είναι μια πολύ γενική προσέγγιση κατά την γνώμη μου.

Η ΘτΕ βασίζεται στις συνεχείς τυχαίες και απροσδιόριστες βιολογικές μεταλλάξεις, και στην επικράτηση αυτής που προσφέρει πλεονεκτήματα στο κάθε είδος , έναντι των ανταγωνιστών στο οικοσύστημα του.
Οι παράγοντες που οδηγούν σε αυτές τις μεταλλάξεις, ποικίλουν και σχετίζονται με το κλίμα, την βιοποικιλότητα, την ακτινοβολία, την χημεία του περιβάλλοντος, και άλλους απροσδιόριστους παράγοντες.

Αυτός είναι ο μοναδικός – πολύ περιληπτικά - κατά την γνώμη μου και ιδικός μηχανισμός .
Είναι τυχαίος και απροσδιόριστος καθώς οι παράγοντες και συσχετισμοί που διαμορφώνουν την κάθε δεδομένη ισορροπία ενός συγκεκριμένου οικοσυστήματος, είναι χαοτικοί.

ΔΕΝ υπάρχει συνειδητός σχεδιασμός, και ούτε κάποιος τελικός σχεδιασμός.


Ο άνθρωπος εδώ και καιρό κάνει διασταυρώσεις για να ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ καλές σοδειές, να φτιάξει όμορφες τουλίπες, να παράξει ανθεκτικά ζώα. Αυτό τι είναι;
_________________
Φιλοσοφία Επιστήμης και Θρησκείας: http://harmonia-philosophica.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
The Limits of Science: http://harmoniaphilosophica.wordpress.com/2011/04/18/the-limits-of-science-2jszrulazj6wq-5/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 26, 2012 12:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Χ. Παπαδόπουλος

Ζητήματα αμφισβήτησης της ΘτΕ

(1) Το αρχείο των απολιθωμάτων

Ο Κάρολος Δαρβίνος, στο κλασικό του βιβλίο «Η προέλευση των ειδών» αναφέρει τα εξής [1]:
«Ο αριθμός των ενδιάμεσων ειδών, που έχουν υπάρξει στη γη, πρέπει να είναι πραγματικά τεράστιος. Γιατί, τότε κάθε γεωλογικός σχηματισμός και κάθε στρώμα δεν είναι γεμάτο με τέτοιους ενδιάμεσους κρίκους; Η γεωλογία, οπωσδήποτε, δεν αποκαλύπτει καμία τέτοια βαθμιαία οργανική αλυσίδα και αυτή, πιθανώς, είναι η προφανέστερη και σημαντικότερη αντίρρηση, που μπορεί να προβληθεί ενάντια στη θεωρία μου.»
Σήμερα, μετά από ενάμισο αιώνα εντατικής αναζήτησης ενδιάμεσων κρίκων, η εικόνα του αρχείου των απολιθωμάτων παραμένει η ίδια. Ένας από τους σπουδαιότερους εξελικτές παλαιοντολόγους της εποχής μας, ο S.J. Gould τη συνοψίζει ως εξής [2]:
«Η ιστορία των περισσότερων απολιθωμένων ειδών περιλαμβάνει δύο στοιχεία ιδιαίτερα ασύμβατα με τη βαθμιαία εξέλιξη:
1) Στάση: Τα περισσότερα είδη δεν παρουσιάζουν καμία κατευθυντική αλλαγή κατά την παρουσία τους στη γη. Εμφανίζονται στο αρχείο των απολιθωμάτων με την ίδια σχεδόν μορφή με την οποία εξαφανίζονται: η μορφολογική μεταβολή τους είναι συνήθως περιορισμένη και χωρίς ορισμένη κατεύθυνση.
2) Ξαφνική εμφάνιση: Σε κάθε περιοχή, ένα είδος δεν εμφανίζεται σταδιακά, με συνεχή μορφολογική μεταβολή των προγόνων του. Εμφανίζεται ξαφνικά και πλήρως διαμορφωμένο.»
Η προαναφερθείσα εικόνα δεν μπορεί να αποδοθεί σε ανεπάρκεια του αρχείου των απολιθωμάτων. Πράγματι, από τις 178 οικογένειες των σύγχρονων σπονδυλωτών (εξαιρούνται τα πτηνά), οι 156 έχουν βρεθεί ως απολιθώματα (ποσοστό 88%) [3].

1. Darwin, C. (1859), The Origin of Species (Reprint of the first edition), Avenel Books, Crown Publishers, New York, 1979, p. 292.
2. Gould, S.J. (1977), Evolution's Erratic Pace, Natural History, vol. 86, May.
3. Romer, A.S. (1966), Verterbrate Paleontology, 3rd ed, University of Chicago Press, Chicago.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 26, 2012 12:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

(2) Η βιολογική έκρηξη του Καμβρίου (cambrian explosion)

Το σύνολο σχεδόν των φύλων (δηλ. των βασικών τύπων ζωντανών οργανισμών) εμφανίζεται ξαφνικά στο αρχείο των απολιθωμάτων, στα στρώματα της εποχής του Καμβρίου, χωρίς κανένα απολύτως ίχνος των απειράριθμων ενδιάμεσων κρίκων, οι οποίοι θα έπρεπε να συνδέουν όλους αυτούς τους ριζικά διαφορετικούς οργανισμούς μεταξύ τους. Ο ζωολόγος Richard Dawkins, o πιο διάσημος ίσως υποστηρικτής της εξελικτικής θεωρίας αναφέρει σχετικά [4]:
«Τα γεωλογικά στρώματα του Καμβρίου ... είναι τα παλαιότερα στα οποία βρίσκουμε τα περισσότερα είδη ασπόνδυλων. Και βρίσκουμε πολλά από αυτά ήδη σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, την πρώτη στιγμή που εμφανίζονται. Είναι σαν να έχουν φυτευτεί εκεί, χωρίς καμία εξελικτική ιστορία.»
Ο R. Lewin αναφέρει [5]:
«Έχοντας περιγραφεί πρόσφατα ως «το πιο σημαντικό εξελικτικό γεγονός της ιστορίας των μεταζώων», η κάμβρια έκρηξη δημιούργησε σχεδόν όλους τους κύριους τύπους οργανισμών (φύλα), που έχουν υπάρξει, συμπεριλαμβανόμενων και πολλών άλλων, τα οποία αργότερα εξαφανίστηκαν. Σε σύγκριση με τα 30 περίπου υπάρχοντα φύλα, μερικοί εκτιμούν ότι η κάμβρια έκρηξη δημιούργησε μέχρι και 100.»

4. Dawkins, R. (1986), The Blind Watchmaker, W. W. Norton, London, p. 229.
5. Lewin, R. (1988), Science, vol. 241, 15 July, p. 291.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3 ... 64, 65, 66  Επόμενο
Σελίδα 1 από 66

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center