Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΥΛΗ
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 07, 2010 4:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΥΛΗ Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΥΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ Γ΄ ΩΣ ΤΟΝ ΙΕ΄ ΑΙΩΝΑ

Η διάκριση μεταξύ πνεύματος και ύλης έχει ρίζες από την Ορφική παράδοση: ο άνθρωπος έχει αθάνατη ψυχή που υπάρχει πριν τη γέννηση και σώμα φθαρτό . Οι προσωκρατικοί απέδιδαν την αρχή του κόσμου σε κάποιο υλικό στοιχείο. Μόνο ο Αναξαγόρας, διχάζοντας την ύλη και τον Νου, ονόμασε την ψυχή Νου. Ο Σωκράτης έλεγε την ψυχή Νου του σώματος
Ο Πλάτων θεωρεί την ύλη ένα κατώτερο σκαλοπάτι της πραγματικότητας που καλούμαστε να υπερβούμε δια της μέθεξης και της αναμνήσεως ώστε να φτάσουμε στην ανώτερη πραγματικότητα, τον κόσμο των ιδεών . Ο Αριστοτέλης διακρίνει τα όντα σε υλικά και άυλα. Τα υλικά όντα διατηρούνται δια της αναπαραγωγής τους ενώ τα άυλα είναι αιώνια . Τα άμορφα υλικά πράγματα όπως ένα κομμάτι μάρμαρο μπορούν να λάβουν χιλιάδες μορφές από έναν γλύπτη. Μέσα στις ιδιότητες ενός ακατέργαστου μαρμάρου υπάρχει η εν δυνάμει δυνατότητα (εντελέχεια) από την εν ενεργεία ικανότητα του γλύπτη να του δώσει μια ορισμένη μορφή .
Με τον θρίαμβο του χριστιανισμού υποχώρησε ο κίνδυνος να γίνει ο υλισμός ένα οριστικό σύστημα θεώρησης του κόσμου, εκτός από κάποιες χριστιανικές αιρέσεις υλιστικής μορφής . Ο νους παρέμεινε καθαρά πνευματική ουσία της οποίας μοναδική λειτουργία είναι το νοείν .
Κατά τον νεοπλατωνικό Πλωτίνο το ον έχει τρεις υποστάσεις: το Εν, τον Νου και την Ψυχή. Το Εν ταυτίζεται με το Θεό, το απόλυτο ον που έδωσε μορφή στην πρώτη αδιαμόρφωτη ύλη. Από το Εν απορρέει ο άχρονος Νους που’ ναι δημιούργημα και δημιουργός μαζί. Ο Νους ταυτίζεται με τις αιώνιες ιδέες κι επιτρέπει στην ψυχή την οποία δημιούργησε να γνωρίζει έμμεσα τις ιδέες εισβάλλοντας στον υλικό κόσμο δια των απεικονίσεων . Συνεπώς το Εν (Θεός) είναι οντολογικά ανώτερο του γεννήματός του, δηλαδή του Νου και του νοητού κόσμου κι όχι ενός δεύτερου Θεού . Η ψυχή προσπαθεί να υψωθεί στον Νου και ο Νους στο Εν . Η αυτοτέλεια του ανθρώπινου λόγου εξαρτάται από την αυτοτέλεια του Νου ο οποίος είναι ίνδαλμα της ψυχής καθόσον οι ελλάμψεις του, δίνουν στην ψυχή τη διανόηση . Ο Νους στην προσπάθειά του να θεαθεί αποσπασματικά την λαμπρότητα του Εν, αντιλαμβάνεται την πρόοδο αυτή με την παρέμβαση της λεγόμενης «νοητής ύλης» η οποία κατά την νεοπλατωνική ερμηνεία μετέχει μεταξύ ψυχής και υλικού σώματος μεταφέροντας τις θείες ελλάμψεις του Νου στον άνθρωπο .
Κατά τον Αλέξανδρο Αφροδισιέα ο Νους ποιητικός ή Θείος φέρει την εν ενεργεία κατάσταση του ανθρώπινου Νου. Για τους γνωστικούς ο Νους είναι εκροή – απόρροια του Θείου πνεύματος. Με αυτούς εμφανίστηκε ο δυισμός μεταξύ Θεού και ύλης (αν και ο δυισμός θα τολμούσα να πω ότι ξεκινά με τον Αναξαγόρα), θεωρία που γέρνει προς τους Μανιχαίους οι οποίοι θεωρούν τον Ιησού ως γεφυροποιό δύναμη. Ο Ειρηναίος στο έργο του που αναφέρεται ¨κατά Μανιχαίων¨ απορρίπτει την προϋπάρχουσα ύλη για τη δημιουργία του κόσμου που πίστευαν οι γνωστικοί, ο Αναξαγόρας κ.αλλ. και θέτει την γνώση του Θεού μέσω του Νου ο οποίος είναι αδύνατον να διεισδύσει σε Αυτόν καθόσο κείται «επέκεινα» του λογισμού .
Ο Θωμάς ο Ακινάτης εξυψώνει το intellectus (=δύναμη του νοείν, νόηση) ως την υψηλότερη δύναμη της ψυχής. Η πίστη είναι υποταγή του νου μας στον Λόγο του Θεού. «Στην πίστη, ο νους και η θέληση του ανθρώπου συνεργάζονται με τη Θεία χάρη». «Η πίστη είναι μία πράξη του νου που δέχεται τη θεϊκή αλήθεια κάτω από την εντολή της θελήσεως, την οποία ο Θεός υποκινεί με τη θεία χάρη ».
Ο Αβικένας διακρίνει τον Νου σε δύο είδη, στον άμεσα εκ Θεού προερχόμενο και στον δια της εμπειρίας και διαλεκτικής ανάπλασης. Ο Αβερρόης διακρίνει ότι η ανώτατη ενέργεια του Νοός, η θεώρησις, επιτυγχάνεται χωριστά από το υλικό σώμα .
Ο Γεώργιος Πλήθων ο Γεμιστός διατείνεται ότι το σύνολο της ουσίας και της ενέργειας του σύμπαντος συγκεντρώνεται στον Δία. Μόνο ο Νους που Κυβερνάται από τον Ποσειδώνα μπορεί να διακρίνει την ουσία από την ενέργεια καθόσον είναι ουδέτερος και ενεργός ταυτόχρονα προς αυτές (Αναξαγόρεια άποψη). Κι αφού ο άνθρωπος φέρει ψυχή γίνεται κρίκος μεταξύ νοητού και αισθητού κόσμου. Η ψυχή του επεκτείνεται σε παρελθόν και μέλλον πριν από τη γέννηση και μετά το θάνατο του σαρκικού σώματος. Ενώνεται προσωρινά και περιοδικά με κάθε φυσικό σώμα τηρώντας μια αλυσίδα μετεμψυχώσεων. Έτσι αποτελεί μια διαχρονική παρακαταθήκη γνώσεων και εμπειριών και αποκτά σταδιακά τέτοια σοφία ώστε να πλησιάζει το θείο Νου. Για αυτό σκοπός του ανθρώπου είναι η ευδαιμονία που επιτυγχάνεται με τη Θεοσέβεια, την αρετή και την προσπάθεια ομοίωσης του ανθρώπου με τη θεία φύση του. Η ανθρώπινη ψυχή είναι αθάνατη και αποτελεί το μόνο κοινό συστατικό με το Θεό .
Κατά τον Ωριγένη ο Θεός είναι δημιουργός της ύλης και υπάρχει μια άπειρη σειρά διαδοχικών κόσμων που διαφέρει ο ένας από τον άλλον. Κι ενώ η νεοπλατωνική τριαδολογία περιέχει: Εν, Νου και Ψυχή, η Χριστιανική περιέχει Πατήρ, Υιό και Άγιο Πνεύμα . Για τον Πρόκλο και τον Δαμάσκιο ο Νους μαζί με το Ον και τη ζωή αποτελούν ένα ανακυκλώμενο συνεχές ενέργειας και έκφρασης της δημιουργίας. Ο Πρόκλος προσπαθώντας να συνδέσει τα τέσσερα βασικά στοιχεία της ύλης μαρτυρεί ότι «όλα τα πράγματα υπάρχουν σε όλα τα πράγματα». Πιο συγκεκριμένα δίνει οκτώ διαβαθμίσεις του όντος: εν, ον, ζωή, νους, ψυχή, ζώα, νεκρά σώματα και ύλη. Ο Νους προέρχεται από το Εν, το Ον και τη ζωή, έχει ενότητα, οντότητα κι αποτελεί το σύνολο της νόησης. Η ύλη προέρχεται από το Εν κι έχει ελάχιστη ενότητα . Ο Γρηγόριος Σιναΐτης προτείνει τη μέθοδο της νοεράς προσευχής με εκστατική αγάπη η οποία ενώνει τη θεότητα με το Νου, αποκλείοντας σχέση με τα αισθητά και οδηγώντας από τη «Βαβυλώνα» στη «Σιών» .
Κατά τον Μάξιμο τον Ομολογητή ο Νους αποτελεί το λογικό μέρος της ψυχής το οποίο έχει προοριστεί για την θεωρία των όντων. Η ενόραση του Νου ενώνει τον άνθρωπο με τον Θεό εάν αυτός ασκηθεί στις αρετές της αγάπης, της σωφροσύνης και της προσευχής, διότι όσο καταγίνεται με τα αισθητά σπάει το δεσμό του με το Θεό . Για τον Μιχαήλ Ψελλό υπάρχουν τρεις αρχές κίνησης των σωμάτων : Ο Θεός, ο Νους και η Ψυχή. Ο Νους συλλαμβάνει γυμνά και καθαρά τα όντα στην ουσία της φύσης τους .
Σε όλη σχεδόν τη βυζαντινή εποχή ο ασκητισμός απέβλεπε στην πάλη «κατά της σαρκός» γιατί αυτή ως ύλη που είναι, αποτελεί ενσάρκωση του κακού .
( ) Ο νους αποτελεί και για τον Γρηγόριο Νύσση το υψηλότερο επίπεδο αισθητικής λειτουργίας. Στην ανάπτυξη της θεωρίας του Γρηγορίου Νύσσης δεν παραλείφθηκε κανένας πλωτινικός όρος. Νους, ψυχή και ύλη είναι παρόντα στοιχεία, για να συνδέσουν την εξέλιξη και το αποτέλεσμα της κοσμολογικής σωτηρίας. Η πορεία της αισθητικής εμπειρίας είναι δυναμική, όπως δυναμική είναι η παρουσία του πνεύματος στην περιπέτεια της ύλης. Η ύλη και το πνεύμα δημιουργούν την ιστορία και η οντολογία πορεύεται τη διαδικασία της εξέλιξής της μέσα στα όρια του δικού της χρόνου, ανάπτυγμα της αιωνιότητας και των στιγμών, όπως θα υποστήριζε αργότερα ο Χέγκελ. “Τά πάντα” επιστρέφουν στο Εν, την υπερβατική αιτία των πάντων, με την υπερβατολογική αναγωγή. Στην αναγωγική διαδικασία εμπλέκεται ο άνθρωπος. Το ανθρωπολογικό ενδιαφέρον του Γρηγορίου Νύσσης αξιολογεί την ψυχή ως μέγιστη αξία κι αξιοποιεί την εγκόσμια ύλη υπέρ της σωτηρίας της ψυχής. Η ζώσα συμπαντική ύλη του Πλωτίνου πεθαίνει, για ν’ αναστηθεί με την εκ των νεκρών ανάσταση του ανθρώπου υπό το φως της καινής κτίσεως.
Ο αγαθός νους είναι η θεία μοίρα, όπου διασφαλίζεται το κάλλος της ύλης. Όπως ο νους κατακοσμείται με το πρωτότυπο κάλλος “καθ΄ομοίωσιν”, έτσι και η συνοχή και η διοίκηση απ΄ αυτόν της φύσης οικονομεί τη φυσική ομορφιά. Η άμορφη ύλη είναι το άσχημο πρωταρχικό στοιχείο της φύσης. Η αμορφία της διαφθείρει το κάλλος της φύσης. ΄Οπως η παρουσία του νου, η μετοχή σ΄ αυτόν εξασφαλίζει την ομορφιά, έτσι η κυριαρχία και η επιβολή της ύλης την αφαιρεί και επιβάλλει το άσχημο. Αναπόφευκτα η ύλη που στερείται τη μορφή της συμμεταμορφώνει το απεικόνισμα κατά το άσχημο και ακαλλές. Πρόκειται για εκτροπή της φυσικής ζωής. για αλλοτρίωση από την ενέργεια του νου. Η εσωτερική αντίθεση της ύλης με το είδος είναι τόσο εμφανής, ώστε να θεωρείται κακό. Ωστόσο η φαινόμενη ύλη δεν είναι η ουσία, “τό αυτοκακόν”, είναι συμβεβηκός.
Στο θέμα της καταγωγής της ύλης υφίσταται διαφοροποίηση μεταξύ πλωτινικής και χριστιανικής αντίληψης. Ο Θεός αυτόβουλα κατασκευάζει ή μάλλον ποιεί την ύλη. Η ύλη (νοητή και αισθητή) είναι αποτέλεσμα της απορροής. Η απορροή είναι ακούσιο αποτέλεσμα της υπερβατικότητας του Ενός. Στον αισθητό κόσμο ύλη δεν είναι υλική ουσία, αλλά η υλική αρχή των αισθητών, δηλ. άμορφη αρχή. Το σώμα είναι μορφοποιημένη ύλη. Προσδιορισμός της ύλης σημαίνει οπωσδήποτε μια μορφή. Ωστόσο, αντίθετα με την παροδικότητα της μορφής, η χριστιανική αντίληψη του Γρηγορίου Νύσσης αναγνωρίζει στην ύλη τη δομή ως σταθερό γνώρισμα.

ΠΗΓΕΣ

βιβλία
Βασίλειος Ι. Τατάκης, Βυζαντινή Φιλοσοφία, Εταιρεία σπουδών νεοελληνικού πολιτισμού και γενικής παιδείας, Αθήνα 1977

Βασίλειος Ι. Τατάκης, Θέματα Χριστιανικής και Βυζαντινής Φιλοσοφίας, Βιβλιοθήκη αποστολικής διακονίας της Ελλάδος, Αθήνα 1952
Γεμιστού Πλήθωνος – Γεωργίου, Νόμων Συγγραφή,
εκδόσεις ΖΗΤΡΟΣ, Βυζαντινοί Συγγραφείς, Θεσσαλονίκη 2005

Θεοδόσιος. Ν. Πελεγρίνης, οι πέντε εποχές της φιλοσοφίας, Αθήνα 1998

Κων/νος Γ. Νιάρχος, Η ελληνική φιλοσοφία κατά την βυζαντινή της περίοδον, Αθήνα 1996
Κων/νος Ι. Βουδούρης, Ελληνική φιλοσοφία, Αθήνα 2004
Σωκράτη Γκίκα, Φιλοσοφικό Λεξικό, εκδόσεις ΦΕΛΕΚΗ, Αθήνα 1987

περιοδικά
Γεώργιος Α. Λέκκας, Περιοδικό Θεολογία, «το φιλοσοφικό δίπολο αίτιο-αιτιατό κατά τον Πλωτίνο» τόμος 75, τεύχος 2, Αθήνα 2004
Θρησκευτική Ηθική εγκυκλοπαίδεια, εκδ: Μαρτίνος Α., τόμος 11, Αθήνα 1967
Κίτρους Παρθενίου - Επισκόπου, Περιοδικό ¨Γρηγόριος ο Παλαμάς¨ «μελέτη περί της ψυχής του ανθρώπου ήτοι η πλάνη του ψυχολογικού υλισμού καταδεικνυόμενη».
Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, τόμος 18, Δρανδάκης Παύλος,ΦΟΙΝΙΞ ΕΠΕ


Διαδικτυακοί τόποι
Αγιος Θωμάς ο Ακινάτης. πρβλ. Α΄ Σύνοδος Βατικανού: DS 3010 www.elcathex. com/eke/index

Χριστίνας Νικηταρά - Κρεμμύδα «Παιδαγωγικές Δομές της Νεοπλατωνικής και Χριστιανικής Αισθητικής - Ο Πλωτίνος και ο Γρηγόριος Νύσσης» Διδακτορική Διατριβή, απόσπασμα Αθηνα 1998 http://dlib.libr.uoc.gr/Dienst/Repository/2.0/Body/ucr. educational.phd/1998 nikitara/doc
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 07, 2010 10:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kάτι άλλο πέρα από απλή παράθεση απόψεων θα κάνεις;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Δεκ 07, 2010 11:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

δεν ασχολούμαι πλέον με άσχετους κενόδοξους. Αφού δεν σου αρέσουν αυτά που γράφω τότε τι τρέχεις πάντα από πίσω τους; Γελάει όλο το φόρουμ μαζί σου στα προσωπικά μηνύματα που δέχομαι ............ Laughing Laughing Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 8:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος πες τους (αν ισχύει αυτό με τα προσωπικά μηνύματα, που πολύ αμφιβάλλω). Aπλά περιμένω να δω κάπου τη δική σου συμβολή.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 11:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

την δική μου συμβουλή, για ποιο πράγμα;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 11:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Laughing Laughing Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 12:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Laughing Laughing Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 12:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

To κατάλαβες και συ και γελάς, έτσι;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 1:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

11-0 Embarassed ιχ ιχ ιχ ιχ ιχ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 1:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Mε τον Ε.Τ. μιλάω;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 1:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΟΧΙ, ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ ΣΟΥ!!!
Razz Razz Razz
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 1:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Eσύ είσαι η ματαιοδοξία μου; Ναι, ίσως.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 2:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο.Κ. ΤΟΤΕ ΑΣΕ ΜΕ ΗΣΥΧΟ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 6:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δικαίωμά μου να συνομιλώ με τη ματαιοδοξία μου. Εσένα τι σε νοιάζει;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
stefstath
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 777
Τόπος: ΙΛΙΟΝ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 08, 2010 10:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Laughing Laughing Laughing 12-1
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενο
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center