Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Γλώσσα και Πραγματικότητα
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 17, 2004 7:41 am    Θέμα δημοσίευσης: Γλώσσα και Πραγματικότητα Απάντηση με Συμπερίληψη

Σε μια άλλη θεματική, ο λόγος ήρθε στο θέμα της σχέσης της γλώσσας με την πραγματικότητα.

Υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ τους;
Ποιοι οι συσχετισμοί: λόγος - σκέψη - νόηση - διαλεκτική - ρητό-άρρητο - ερμηνεία - πραγματικότητα - ουτοπία;
Πώς έχει οριστεί ιστορικά η "διαλεκτική του είναι"; (εδώ θα ήθελα τα φώτα όσων ξέρουν)
Μπορούμε να συσχετίσουμε Σημειολογία και Φιλοσοφία;

Κι αν θεωρείτε ότι δεν έθεσα το θέμα επαρκώς, επανατοποθετείστε το!
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
AFONYAS
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 444
Τόπος: Στην άδεια των Ελλήνων πόλη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 17, 2004 8:14 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Γλώσσα και Πραγματικότητα Απάντηση με Συμπερίληψη

[quote="iason"]Σε μια άλλη θεματική, ο λόγος ήρθε στο θέμα της σχέσης της γλώσσας με την πραγματικότητα.

Iason dieykrinise moy ( bazo to moy giati mporei kapoioi alloi na katalaboyn eykolotera apo emena ti ennoeis)se parakalo kati : pos thn ennoeis thn pragmatikothta ? opos thn antilambanomaste meso ton prosopikon mas kritirion,opos diatyponete meso ths koinhs (pleiopsifikhs logikhs) h opos dynatai na emfanistei & analythei me thn parodo eylogoy xronikoy diasthmatos sto opoio tha ipiselthi o paragon koinh krisi + plhrh emfanish olon ton synteleston poy odhghsan se ayth ? Question
_________________
Γνωρισα τον ανθρωπο & αγαπησα τα ζωα …..

Στα πιο σπουδαία πράγματα στάθηκαν δάσκαλοί μας, τα ζώα. Η αράχνη μας δίδαξε υφαντική, το χελιδόνι την οικοδομική, το αηδόνι και ο κύκνος το τραγούδι.


Δημόκριτος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 17, 2004 2:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γενικότερα, για να αποφύγουμε τις αναφορές σε εξειδικευμένες γνώσεις και ονόματα που πολλοί αναγνώστες μας και συμφορουμίστες ίσως δεν καταλαβαίνουν, τοποθετώ μονάχα τον κεντρικό προβληματισμό αυτού του μηνύματος ως κατάληξης(;) της επιστημολογίας: η αλήθεια φαίνεται περισσότερο ως ρυθμιστική αρχή που ποτέ δεν αγγίζεται απολύτως.

Θα πρέπει επίσης να δούμε τις διάφορες μορφές που έλαβε η αλήθεια, από τον Αριστοτέλη μέχρι τον Witgenstein, όπου στο βιτγενσταϊνικό πλαίσιο έχουμε ξανά τον αριστοτελικό ορισμό σε γλωσσικό πλαίσιο (;).

Άραγε, για να πάμε στον Γοργία, γιατί αυτόν αφορά το ερώτημα και συνδέεται με τις διάσημες τρεις παραδοχές του,- μέσα από τη γλώσσα δίνουμε το πράγμα; η λέξη είναι ήχος, ενώ το πράγμα κάτι "άλλο" οντολογικά. Μας κουφαίνει ο Γοργίας, ε;


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την vv στις Τετ Μάρ 16, 2005 5:21 pm, επεξεργάσθηκε 4 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 17, 2004 4:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

pragmatikos kosmos=kosmos ftiagmenos apo pragmata.auton me tis aisthiseis ton antilamvanomai ara pragmatikos kosmos=empeirikos kosmos.allo to pragmatiko ki allo to alithino.
an o ixos den einai on tote to amprakatampra den pianei e?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 17, 2004 11:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Προς Afonyas:
Λέγοντας «πραγματικότητα» δεν προσδίδω στον όρο κάποια συγκεκριμένη ερμηνεία. Όπως -θα μπορούσα να πω- το ίδιο ισχύει και για τη «γλώσσα». Μπορεί να ακούγεται παράταιρο, αλλά θαρρώ πώς όπως μας λείπει ο ορισμός της πρώτης έτσι μας λείπει και της δεύτερης…
Με άλλα λόγια: χρησιμοποιώ «ανοιχτά» τους όρους, προσπαθώντας να μην περιορίσω τη συζήτηση. Αν εσύ -και ο οποιοσδήποτε φυσικά- θέτει εκδοχές, ας συζητηθούν. Ήδη οι τρεις που έθεσες νομίζω είναι σημαντικές.

Η ανάλυση του νν μου άρεσε, συνοπτική και περιεκτική, παρέχει ένα αρχικό γνωστικό υπόβαθρο (που εγώ τουλάχιστον δεν τα ξέρω αυτά). Αυτό που έχω να πω σε πρώτη φάση νν, είναι ότι στο τέλος έθεσες ένα πολύ σημαντικό ερώτημα. Εξαιρετικά σημαντικό! Με απασχολεί ανέκαθεν.

Παρότι δεν θα υποβίβαζα τη γλώσσα σε ήχο -δεν θα την ταύτιζα ή ερμήνευα έτσι- ακόμα κι αυτή η χονδροειδής απλοποίηση έχει το… λόγο της. Πάντα με προβλημάτιζε. Από τη μεριά μου έχω θέσει το βασανιστικό ερώτημα με την εξής μορφή:
Αν συγκρίνουμε τον άνθρωπο προ γλώσσας (έννοια: γλωσσική επικοινωνία) και μετά γλώσσας, θα δούμε σημαντικές ομοιότητες και σημαντικές διαφορές. Μπορούμε να σκεφτόμαστε πολύ και να συζητήσουμε γι΄ αυτές; Τι θα βγει;;; (Εδώ κολλάει και ο Γοργίας!)
Ο λόγος έχει πλούσια ιστορία. Από το αριστοτελικό «φωνή σημαντική», πέρασε αμέτρητες βασάνους –πλατωνικές ιδέες, αριστοτελική εντελέχεια, οι αριθμοί των πυθαγορείων, ο υποστασιοποιημένος λόγος των Στωικών, το απόλυτο εν των νεοπλατωνικών κλπ.-, βαπτίστηκε στην κολυμβήθρα της ελληνικής φιλοσοφίας παίρνοντας και το χρίσμα του φιλοσοφικού ορισμού της έσχατης αληθείας, έφτασε μέχρι τον Ηράκλειτο (δεν τα λέω χρονολογικά). Η δυνατότερη σφαλιάρα πάντως που έφαγα ποτέ στο θέμα ήταν από τον Ευρυπίδη: εκείνο που είπε ο άτιμος στις Φοίνισσες, 469, το τρομερό «απλούς ο μύθος της αληθείας».

Έτρεξα πανικόβλητος στο λεξικό, για να δω: μύθος= 1. παν ότι λέγεται δια στόματος, ομιλία, λόγος // εν αντιθέσει προς το έργον, απλούς λόγος άνευ έργου 2. αγόρευσις εν συνελεύσει, το θέμα, η υπόθεσις της αγορεύσεως, το πράγμα καθ΄ εαυτό 3. συμβουλή, γνώμη, παραγγελία 4. πρόθεσις, σκοπός, σχέδιον 5. διήγηση. Στους μεταγενέστερους ο μύθος ήταν διήγηση για τα προϊστορικά χρόνια σε αντίθεση με την «ιστορία». Η ετυμολογία είναι αβέβαιη, διάφοροι έχουν βρει συσχέτιση με τα εξής: μια παλαιοσλαβική ρίζα που θα πει σκέψη, μια λιθουανική που θα πει διακαής πόθος, και μια γοτθική που θα πει θυμάμαι, μνήμη.

Έπειτα από αυτό, σήκωσα τα χέρια, είπα τα γνωρίζω όλα και τίποτα, είμαι έτοιμος να πιστέψω τους πάντες και κανέναν, και το μόνο που κάνω είναι να έχω μόνιμα τις κεραίες μου ανοιχτές: ανοιχτές στο άφατο, στο άγνωστο, στο άρρητο, στο απίθανο, στο αδιανόητο, και σε πολλά άλλα.

Πάντως ένα σημείο που δεν συμφωνώ νν, είναι ότι δεν μπορούμε να λέμε ότι η φιλοσοφία, ή η επιστήμη, ή η οποιαδήποτε ανθρώπινη γνώση ότι έχει «καταλήξει». Ποτέ δεν κατέληξε σε τίποτα και ποτέ δεν θα καταλήξει σε τίποτα. Απλά, νέα πράγματα διαρκώς προστίθενται. Προσωπικά, και αυτό με προβληματίζει. Θαρρώ πως συμφωνώ με τον προβληματισμό εκείνου του νομπελίστα επιστήμονα Μπλακ (δεν ξέρω τι ήτανε) που τον ρώτησε ένας δημοσιογράφος σε μια συνέντευξη όταν έπαιρνε το βραβείο πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, τι θεωρεί πιο επικίνδυνο για τη ζωή και τον άνθρωπο, κι αυτός απάντησε με δυο λέξεις, «knowledge pollution» (γνωσορύπανση).

Από τα μέχρι τώρα, προκύπτει το αναπόφευκτο: η αναγκαιότητα των ορισμών. Πώς θα ξεφύγουμε; Χωρίς τάφο λέει δεν έχει ανάσταση (για να δανειστώ μια γνωστή φράση) αλλά ακόμα και να ξέρουμε ποιος είναι ο τάφος, πώς θα μάθουμε ποια είναι η ανάσταση; Δεν ξέρω ακριβώς τι είναι αυτό το ξυραφάκι του Occam, αλλά πάντως κάτι μου λέει ότι η θεωρία αυτή βρήκε μια έξοχη εφαρμογή στην πολιτική...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 18, 2004 12:54 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Υπάρχει και άλλη ετυμολογική εκδοχή της λέξης μύθος. Να προέρχεται δηλ από το ρήμα μυώ εξ ου και μυημένος. Θα πρέπει να είναι και η σωστότερη. Όσο για την διάκριση λόγου και μύθου γιατί να είναι απόλυτη αυτή; Μια απλή ματιά στην σύγχρονη φυσική υποδεικνύει μια άμεση σχέση σ αυτά τα δύο (γιατί εκεί πειραματιστής και πείραμα φαίνονται αδιαχώριστα) όσο μυθικό κι αν φαίνετε.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 18, 2004 12:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

glossa den einai i ekfrasi tou Logou?otan leme px alitheia=a-lithi den yparxei amesi sxesi glossas kai pragmatikotitas?ouranos=orw ton nou?eksipnos=ek tou ipnou?mou fenetai oti kathe leksi exei amesi sxesi m auto pou ennoei,toulaxiston sta ellinika.tora an kapoios allos ton ourano ton leei sky fisiko einai na vgalei simperasma oti einai asxeto me to on ouranos kai na pei ti sxesi tous outopia,opos kai na theorisei ti glossa apla enan ixo.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
AFONYAS
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 444
Τόπος: Στην άδεια των Ελλήνων πόλη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 18, 2004 5:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

[quote="iason"]Προς Afonyas:

IASON eyxaristo gia thn dieykrinhsh & symmerizomai thn apopsh gia vv

etsi teleios proxeira thelo na doso enan aploiko orismo & dexomai kaloproairetes gnomes & sxolia ep aytoy : h Glossa einai ena apo ta mesa diamorfoshs-perigrafhs-diadoshs ths pragmatikothtas , ean anaferthoyme toso sto grapto ( me grammata oxi me sxhmata)oso & ston proforiko logo tote pisteyo oti einai to shmantikotero perigrafiko meso (me thn proypothesh ths aytoysias perigrafhs) H glossa kokkala den exei & kokkala tsakizei (sxetika asxeto ), alla to sthrizo me thn proypothesh oti h pragmatikothta ekfrazetai me thn glossa .
_________________
Γνωρισα τον ανθρωπο & αγαπησα τα ζωα …..

Στα πιο σπουδαία πράγματα στάθηκαν δάσκαλοί μας, τα ζώα. Η αράχνη μας δίδαξε υφαντική, το χελιδόνι την οικοδομική, το αηδόνι και ο κύκνος το τραγούδι.


Δημόκριτος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Yahoo Messenger
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 18, 2004 12:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ετυμολογική εκδοχή σου Ουλιάδη εξόχως ενδιαφέρουσα. Πολύ… μυθική γιατί είναι πολύ ωραία. Το θέμα είναι αν είναι περισσότερο μυθική ή πραγματική.

Απ΄ την άλλη πλευρά, ο πολύ πραγματικός kaneis καλά κάνει και επιμένει.

Afonyas εσύ για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω πόσο καλά κάνεις.
Το ότι η γλώσσα είναι ένα μέσο διαμόρφωσης περιγραφής διάδοσης της πραγματικότητας. Ο ορισμός σου σκοντάφτει στην προϋπόθεση που θέτεις, από «αυτούσιες περιγραφές» … παραχορτάσαμε. Αυτό υπονομεύει τον ίδιο τον ορισμό της πραγματικότητας, δεν υπάρχει συμφωνία στη διαμόρφωση αφού δεν υπάρχει συμφωνία στην περιγραφή. Πάντως, κόκκαλα τσακίζει και με το παραπάνω… Το αν η πραγματικότητα εκφράζεται με τη γλώσσα είναι το ερώτημα, δεν είναι προϋπόθεση.

Η πραγματικότητα εκφράζεται με τη γλώσσα ή η γλώσσα εκφράζεται με την πραγματικότητα; (Φοβερό πράγμα η γλώσσα!)

Ο Ουλιάδης παραπέμπει στην επιστήμη, ίσως από και να έβγαινε κάποια άκρη, κάποιος ενημερωμένος σε επιστημονικά θέματα να ρίξει λίγο φως. Βέβαια η φιλοσοφία προηγείται.

Προσωπικά βλέπω ένα παράδοξο: το δημιούργημα έγινε ισχυρότερο από τον δημιουργό. Πιστεύω ότι η γλώσσα έχει μεγάλη δύναμη, την οποία ο άνθρωπος δεν ελέγχει. Η γλώσσα λοιπόν είχε μια βασική παρενέργεια: μετέτρεψε την πραγματικότητα σε εικασία. Κι αυτό είναι φιλοσοφικό θέμα, δεν είναι επιστημονικό.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 18, 2004 5:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iparxei kai to allo endexomeno iason.i pragmatikotita na einai glossa.opos diladi piano ton ixo me to auti kai to metafrazo se kati pou kati simainei,giati oti antilamvanomai me oles tis alles aisthiseis na min einai kapoia erethismata pou metafrazo os simainonta.an einai etsi i idia i pragmatikotita einai glossa.etsi opoios antistoixei kathe oro sta paratiroumena fainomena tha theoroutan ylistis eno opoios antistoixouse orous kai stin ousia ton paratiroumenon tha itan pnevmatikos anthropos(auto dioti ektos apo somatiki empeiria yparxei kai i pnevmatiki,opos iparxei i pnevmatiki pragmatikotita)
etsi i perigrafi pou leei o afyonas kai i autousies perigrafes tha vasizontai mono kata poso antilamvanomaste ton idio kosmo.auto epivevaionetai sto oti an vrethei enas orthologistis mesa sto glossiko systima ton magon,ton opoion syneiditopoihseis ksefevgoun ap ti logiki sfaira,tote oti lene tha tou fainontai alampournezika.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 19, 2004 12:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δυο αποσπάσματα από τα Ανοιχτά Χαρτιά του Οδυσσέα Ελύτη:

Θ΄
Να γιατί γράφω. Γιατί η Ποίηση αρχίζει από κει που την τελευταία λέξη δεν την έχει ο θάνατος.


Ι΄
Οι πρωτόγονοι λαοί, ποιητές πριν από τον αιώνα των ποιημάτων, μην έχοντας στη διάθεσή τους καθρέφτη (κυριολεκτικά και μεταφορικά) για να κορδακίζονται, το κακό το αναποδογυρίζανε απαγγέλοντας λόγια τρομερά και ακατανόητα. Έτσι, ως πριν λίγους χρόνους ακόμα, οι νησιώτισσες παραμάνες μας, με άκρα σοβαρότητα διώχνανε πάνω απ΄ την κούνια μας τα δαιμονικά προφέροντας λόγια δίχως νόημα, κρατώντας ένα φυλλαράκι ταπεινού χόρτου που έπαιρνε, ποιος ξέρει τι άγνωστες δυνάμεις, από την αθωότητα και μόνο της ίδιας του της φύσης.
Αυτό το φυλλαράκι με τις άγνωστες δυνάμεις της αθωότητας και τα παράξενα λόγια που το συνοδεύουνε, είναι ακριβώς η Ποίηση.

Η γλώσσα στην ουσία είναι ένας ποιητικός κώδικας. Ως κώδικας λοιπόν, απέχει απ΄ την πραγματικότητα, δεν είναι πραγματικότητα. Ο Ελύτης αποκαλύπτει τις καταβολές της γλώσσας – κι αυτό βέβαια το κάνει με ποιητικό μεν αλλά κατανοητό και αποδεκτό τρόπο.

Ένας νέος ορισμός: Γλώσσα = τα αλαμπουρνέζικα της αλήθειας.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 19, 2004 5:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iason pragmatikotita les tin alitheia?an nai ok,an oxi i idia i pragmatikotita mporei na einai kodikas tis alitheias kai ara glossa.opos kai na exei gia ton orismo glossa=alampournezika tis alitheias simfonoume Very Happy
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 20, 2004 12:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Άσε τώρα, γλώσσα, ξεγλώσσα, αλήθεια, πραγματικότητα, από χωριό είμαι, δεν ξέρω τίποτα... Laughing
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 20, 2004 2:23 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
iparxei kai to allo endexomeno iason.i pragmatikotita na einai glossa.


Πολύ ενδιαφέρουσα άποψη. Την υποστήριξε μάλιστα και ο Παζολίνι όταν προσπαθούσε να αποδείξει ότι ο κινηματογράφος είναι γλώσσα και πιο συγκεκριμένα η γραπτή γλώσσα της πραγματικότητας, ο κώδικας της πραγματικότητας.
Η πραγματικότητα αποτελούσε γι'αυτόν λόγο παρόμοιο με τον προφορικό λόγο των ανθρώπων και ο κινηματογράφος σαν αναπαραγωγή της πραγματικότητας είναι παρόμοιος με τον γραπτό τους λόγο.
Τον απάντησε βέβαια με ισχυρά επιχειρήματα ο Ουμπέρτο Έκο , αλλά το θέμα δεν έχει λήξει.
Όταν βρώ λίγο χρόνο θα επεκταθώ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
De La Sane
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 15 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 1

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 15, 2005 5:17 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

An paroume th sxesh ths glwssas neurologika anti filosofika. pisteuw oti mono tote tha exoume mia pio safhs eikonas twn dynamics auths ths sxeshs.

H kathe leksh pou leme ephreazei ton tropo pou antilamvanomaste thn pragmatikothta. Gia paradeigma an h mhtera sou sou pei oti "eisai apotyxhmenos", tote auto tha epireasei kait on tropo me ton opoio antilamvanesai ton eauto sou (xwris na shmainei oti aparaithta tha antiliftheis ton eauto sou ws apotyxhmeno). Auto einai anapofeukto, afou me thn akoh h paragwgh glwssas, sygkekrimena kytttara ston egkefalo mas energopoiountai me apotelesma na kathorisoun thn egkefalikh mas leitourgia, ara kai thn antilipsh mas. Gia paradeigma, an kapoios sou perigrapsei ena omorfo topio mias paralias, tote sto myalo sou tha dimiourgithei mia analogh eikona kai analoga synaisthimata pou pithanon tha sou prosdwsoun hremia kai galhnh. Auto isws ephreasei kai ton tropo pou antilamvanesai to meros sto vriskesai, px. an eisai se ena gkrizo shmeio ths polhs, isws meta thn perigrafh ths paralias, to topio ths polhs sto opoio vriskesai na sou fanei perissotero asxhmo apo oti htan prin.

Epishs sta paidia h glwssa ephreazei kai thn morfologia toy egkfalou. Paidia ta opoia den eixan kamia epafh me glwssa ws kapoia megalh hlikia, h leitourgia tou egkefalou diaferei, kathws kai h nohmosynh. Me liga logia, nai men o egkefalos mas einai ftiagmenos gia na mathei na milaei kai na katalavainei glwsses, alla kai h glwssa diamorfwnei ton egkefalo mas, kai ton tropo pou skeftomaste kai antilamvanomaste. To piEpishs to ti glwssa milame paizei megalo rolo sto tropo leitourgias tou egkefalou. H koultoura kai o politismos ephreazoun th glwssa kai eks epakolouthisi thn antilipsh mas (edw mporeite na epixeirhmatologhsete eleuthera gia to an h kota ekane to augo h to augo th kota). Gia paradeigma oi Eskimwoi exoun 11 (nomizw) diaforetikes lekseis gia to leuko xrwma, enw alloi politismoi (tous opoious den morw na thimithw, alla mporw na psaksw), den exoun lekseis gia merika vasika synaisthimata. Auto exei lexthei oti ephreazei kai ton tropo ton opoio viwnoun auta ta synaisthimata.

Epishs legetai oti h glwssa se polles periptwseis einai empodio sth skepsh, ennoontas oti mporoume na skeftoume mono osa mporei h glwssa mas na perigrapsei. Bevaia, diafwnw ligo se auto to thema giati pisteuw oti mporoume na kanoume afhrhmenes enoies, oi opoies den xwrane lektikes perigrafes, alla pali amfivallw poso afhrhmenes einai kai poso adianohto na perigrafoun me lekseis. Edw vevaia h vasikh aporia einai an skeftomase me lekseis h oxi.

Alitheia, eseis ti nomizete? Tha htan endiaferon thema gia topic pisteuw, kai idiaitera se poies periptwseis skeftomaste me lekseis kai se poies oxi. Einai dynaton kapoios na skeftei dixws glwssa? H gnwmh mou einai pws isws, alla o tropos skepshs tha itan toso diaforetikos pou tha itan adynaton na ton antilifthoume. (isws exoun ginei peiramata se kwfalalous, vasika den exw amfivollia oti den skeftontai)

Telos pantwn, auth einai kathara h proswpikh mou thesh, kai isws ligo asxeth giati den einai kai toso philosophikh. Se kamia periptwsh den yposthrizw oti osa exw grapsei einai swsta. Fysika den ta evgala apo to myalo mou, alla epeidh oxi mono den psteuw oti yparxei apolyth alitheia alla kai epeidh kai oi idioi oi ereunhtes tous exoun tis amfivolies tous akoma, tote tha htan kai dikh mou xazomara na parathesw ta parapanw ws apolyta pisteuw mou.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
Σελίδα 1 από 6

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center