Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

"ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ"
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
maya
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 101
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 24, 2003 8:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: "ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ" Απάντηση με Συμπερίληψη

"ΕΓΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΕΧΩ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΣΩΣΩ ΤΗ ΓΗ. ΑΝ ΔΕ ΣΩΘΕΙ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ."
Θα μ' ενδιέφερε ν' ακούσω τις απόψεις σας σχετικά μ' αυτή τη φράση..
(δεν είναι δικό μου, το διάβασα κάπου... Wink )
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 25, 2003 1:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Έχουμε ελπίδες να βλέπουμε τόσο υπεύθυνους ανθρώπους;

Εδώ ακούω απόψεις όπως: "για όλα φταίνε οι Αμερικάνοι, οι Εβραίοι κλπ", "οι κυβερνήσεις των λαών φταίνε ενώ οι λαοί είναι αθώοι" κλπ.

σήμερα το μόνο πράγμα για το οποίο οι περισσότεροι νομίζουν ότι είναι υπεύθυνοι είναι το σπιτάκι τους. Νομίζουν φαίνεται ότι θα τους δοθεί ευκαιρία σε μιαν άλλη ζωή να επιτύχουν κάτι διαφορετικό, κάτι πιο σημαντικό από το φτωχό τους "ζην".

μολονότι αυτή η πρόταση δεν είναι πολύ βαθυστόχαστη, περικλείει το κύριο νόημα της δικής μου τουλάχιστον ηθικής στάσης ζωής.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maya
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 101
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 25, 2003 3:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Very Happy
Τι εννοείς δεν είναι πολύ βαθυστόχαστη; Μια φράση είναι... Πώς θα ήταν αν ήταν βαθυστόχαστη;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 25, 2003 5:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

κοίτα και ο Ηράκλειτος 800 λέξεις έγραψε αλλά είχαν τόσο βάθος ώστε να στηριχτούν πάνω τους όλες οι σύγχρονες επιστήμες. Wink
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 26, 2003 3:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για να ενδιαφερθείς για κάτι πρέπει πρώτα απ¨όλα να το θεωρείς και δικό σου.
Ο κόσμος σήμερα μετά από τόση προσπάθεια κατάφερε να ανυψώσει το άτομο πάνω από την κοινότητα και να θεωρεί ότι μόνο το κλουβί της ατομικότητας του υπάρχει. Άρα να να μην νοιάζεται πέρα από αυτό.
Για να θεωρηθεί υπεύθυνος για τον κόσμο πρέπει να βγει από το καβούκι του και να μην κοιτά μόνο την πάρτη του.
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
puppy22
Λέκτωρ


Εγγραφή: 20 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 30
Τόπος: Manchester, UK

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 26, 2003 8:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Very Happy kai to pu8agoreio 8ewrima eixe 18 lekseis kai elege polu perissotera apo oti leei ena European Legislation twn 29342 leksewn gia to pou epitrepete h oxi na kapnizeis......

hehehehe
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Atlanian
Υφηγητής


Εγγραφή: 21 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 17
Τόπος: Θεσσαλονικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 04, 2003 8:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Eimai egw, sy kai pali emeis na kanoume ton kosmo.

xairetw
_________________
"....σε γνωριζω απο την κοψη του σπαθιου την τρομερη...", Δ.Σολωμος.

Tertium Datur
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 04, 2003 4:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλη Maya,
Απ΄ ό,τι θυμάμαι, το είπε ο Καζαντζάκης. Η ηθικότητα της ρήσης είναι κατανοητή από μια κριτική σκέψη, αλλά το παράξενο είναι κατά τη γνώμη μου που ο Καζαντζάκης, πιστεύω έστω, δεν ήταν και κανένα ιδιαίτερα κριτικό πνεύμα. . . Με την παροιμιώδη παρορμητικότητά του, ναι, αντιλήφθηκε κάποια πράγματα, ναι, τα εξέφρασε με ένα δυνατό τρόπο, ναι και στη δύναμη του στοχασμού του αλλά για τα δεδομένα της συγκεκριμένης εποχής και για τα δεδομένα του ιδιόμορφου χαρακτήρα του. Τέλος πάντων, σήμερα το ζήτημα δεν έγκειται στη ρήση καθ΄ εαυτή, αλλά στο πώς ερμηνεύεται στο πλαίσιο της σημερινής αντίληψης για την ατομικότητα και τη συλλογικότητα. Η βαθιά σύγκρουση του ατομικού και του συλλογικού συμφέροντος δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για τέτοιους οδυνηρούς στοχασμούς. Αν έλεγε κανείς αυτή τη ρήση σήμερα, θα προκαλούσε θυμηδία – διότι με τη γενική απογοήτευση (μεταμοντερνισμός, κατάρρευση ιδεολογιών κλπ. κλπ.), το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό σου είναι ότι αυτός που το λέει είναι βλάκας, αφού είναι σίγουρο ότι αυτό κανείς δεν μπορεί να το καταφέρει και επομένως η θέση αυτή αποτελεί έναν ασφαλή δρόμο προς την ενοχή των πάντων: όλοι δηλαδή βγαίνουν ένοχοι μια κι έξω! :wink: Όλοι είναι φταίχτες! Γι΄ αυτό λοιπόν, θα έπρεπε να προηγηθεί μια συζήτηση για την συλλογικότητα. Καλή η υπευθυνότητα που αυτή η φράση σημαίνει, όλοι θα συμφωνούσαμε με την συμβατική ηθική της, αλλά δυστυχώς τα πράγματα είναι πολύ πιο μπερδεμένα. . .
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maya
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 101
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 04, 2003 7:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

nai einai ontws polu mperdemena ta pragmata. ki akrivws epeidh auth h frash, an kapoios thn ensternistei, odhgei kateutheian sthn enoxh oxi mono gia to egw tou kathenos alla kai gia olous tous filous, gnwstous, ksenous, olous, zhthsa tis gnwmes sas.

an upothesoume loipon oti h sullogikothta apoteleitai apo oles tis atomikothtes mazi, kai oti kathe atomikothta dra me skopo th swthria (oxi me theologikh ennoia) th dikh ths kai twn upoloipwn katoikwn autou tou planhth, nomizw oti odhgoumaste se kati mallon thetiko... praktika uparxoun paragontes pou anastelloun ola auta. kai einai oi paragontes pou mas kanoun na gelame me fraseis san authn. Den kserw pws tha mporousan na allaksoun. H paideia pou tha htan ena meso, einai anisxurh giati ekeinoi pou thn "organwnoun" anhkoun s ekeinous pou gelane.

Den einai eukolo na ekfrastoun mperdemenes skepseis me logikh seira kai zhtw sugnwmh an hmoun asafhs h kati allo.

Ta leme Smile
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 05, 2003 4:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν ήσουν ασαφής – ή για να το πω διαφορετικά, ήσουν όσο περισσότερο σαφής θα μπορούσες πραγματικά να είσαι!

Ίσως αυτό που μπερδεύει τα πράγματα να είναι το εξής: λένε μια φράση, «το όλον είναι κάτι περισσότερο από το άθροισμα των μερών». Πρόκειται απ΄ ό,τι ξέρω για «ελληνική» ιδέα, δεν μπορώ να παραπέμψω σε αναφορές στους αρχαίους στοχαστές, παρότι έχω την αίσθηση ότι εκεί υπάρχει η ρίζα της. (Στη φιλοσοφία δεν έχω κανένα αξιόλογο γνωστικό υπόβαθρο.) Στην πραγματική ζωή –και όχι στην κρυστάλλινη σφαίρα της θεωρίας!- αυτό που μας μπερδεύει είναι το ότι η συλλογικότητα ΔΕΝ ισούται με το άθροισμα των ατομικοτήτων.

Σωστή λοιπόν και η υπόθεσή σου, και η παρατήρηση για τις αναστολές. Μόνο που, βέβαια. . ., η μεν υπόθεση κινείται στη σφαίρα της θεωρίας, η δε παρατήρηση στην πραγματική ζωή. Διότι μπορεί στη θεωρία η παραπάνω ανισότητα να γίνεται κατανοητή, αλλά στην πράξη υπάρχουν δυο δυνατές ερμηνείες:
Α) αν το όλον είναι μεγαλύτερο, τότε καλούμαστε να μεθερμηνεύσουμε την σχιζοφρένειά μας, γιατί δεν αντλούμε από αυτό λύσεις για τα ατομικά μας προβλήματα.
Β) αν το άθροισμα των μερών είναι μεγαλύτερο, τότε καλούμαστε να μεθερμηνεύσουμε τη σχιζοφρένειά μας, γιατί δεν αρκούμαστε στην ατομικότητα αλλά φαγωνόμαστε τόσο πολύ με τα κοινά προβλήματα. . .

Αχ αυτή η πράξη πώς μας μπερδεύει! Φαντάζεσαι –π.χ. λέμε τώρα- αυτή η συλλογιστική να μεταφραζόταν σε πολιτική θέση, το τι είχε να γίνει; Ελπίζω το χιούμορ μου να γίνεται αντιληπτό, αν όχι συγχωρήστε με! Ε, αφού αυτοί γελάνε με μας. . . ας γελάσουμε και εμείς λίγο μαζί τους επιτέλους!

Το θέμα σίγουρα σηκώνει κουβέντα. Πιστεύω ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι, όσο ο άνθρωπος αρνείται να διεισδύσει στον εαυτό του. Η σημερινή κοινωνία δεν αποδέχεται την ατομικότητα, δεν βοηθά το άτομο να βοηθήσει τον εαυτό του, δεν βοηθά την αυτογνωσία. Εκεί νομίζω ξεκινά ο πόνος. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι μια «αυτοπαιδεία», μια παιδεία που εμείς θα επιλέγουμε, να δώσουμε στους εαυτούς μας.

Τόλμησα και εγώ το ίδιο «λάθος» με σένα – να εκφράσω μπερδεμένες σκέψεις με λογική σειρά. Σε ευχαριστώ πάντως, εσύ πυροδότησες αυτές τις σκέψεις. Αν σού αρέσουν λοιπόν, μπράβο σου, αν όχι, ερμήνευσέ τες ως μια βραδινή έμπνευση. . . πριν τον ύπνο.
Φιλικά,
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kahlan
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 05 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 2

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 06, 2003 4:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γειά σας!
Διαβάζοντας το θέμα μου ήρθε στο μυαλό ένα απλοϊκό παράδειγμα. Μια παρέα φίλων που θέλει να πάει μαζί διακοπές. Αλλά είτε γιατί φοβάται τον χλευασμό των άλλων, είτε από αδιαφορία, είτε απο πείσμα, είτε για αμέτρητους λόγους,κανείς δεν θέλει να κάνει το πρώτο βήμα να προτείνει κάποιον προορισμό. Δεν πρόκειται να πάνε πουθενά τελικά αν κάποιος/οι δεν προτείνουν κάτι.
Ίσως να φαίνεται λίγο γελίο παράδειγμα αλλά και στα «μεγαλύτερα» και «σοβαρότερα» θέματα έτσι λειτουργούμε.
Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται (ή φοβόμαστε, δεν εξαιρώ τον εαυτό μου) να κινηθούν χωρίς την στήριξη και σιγουριά του συνόλου. Για να κινηθεί όμως το σύνολο πρέπει να υπάρξουν οι ατομικότητες που θα δείξουν τον δρόμο στο σύνολο. Αυτοί που θα το κάνουν αυτό πρέπει να πιστεύουν μέσα τους (ακόμα και αν δεν το εκφράζουν με λόγια) "ΕΓΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΕΧΩ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΣΩΣΩ ΤΗ ΓΗ. ΑΝ ΔΕ ΣΩΘΕΙ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ.". Γιατί άν δεν νιώθουν έτσι δεν πρόκειται να «ρισκάρουν» να οδηγήσουν. Ποιός ο λόγος να βγάλει ο κάθε ένας από εμάς το φίδι από την τρύπα αν δεν πιστεύουμε ότι έτσι κάτι θα αλλάξει;

Λυπάμαι που και εγώ σας μπερδεύω πάλι αλλά είπαν και πρίν από εμένα οι maya και iason σε αυτό το θέμα και δεν είναι εύκολο να εκφραστεί κανεις χωρίς να μπερδευτεί.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 06, 2003 11:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Φίδια και τρύπες Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ Kahlan,
το παράδειγμά σου δεν είναι γελοίο, αλλά αποκαλύπτει κατά τη γνώμη μου μια από τις γελοιότητες (αν μπορεί να ειπωθεί) του σημερινού κοινωνικού γίγνεσθαι. Το ζήτημα ίσως έγκειται στο πώς εμείς θα θεωρήσουμε αυτό το διχασμό που μας ταλαιπωρεί (και αφού βλέπουμε υποτίθεται τα πράγματα από τη φιλοσοφική τους πλευρά) ανάμεσα στο σκέπτεσθαι και το γίγνεσθαι, για την αλλαγή των παραγόντων που λέει η Maya.

Αυτός ο φόβος, στον οποίο αναφέρεσαι, του ατόμου να κινηθεί χωρίς τη σιγουριά του συνόλου, έχει ίσως να κάνει με το βεβαρυμένο μας κοινωνικό ιστορικό. Αυτή τη θέση «Για να κινηθεί το σύνολο πρέπει να υπάρξουν οι ατομικότητες που θα δείξουν τον δρόμο» τη θεωρώ ιδιαιτέρως επικίνδυνη για τη δημόσια κοινωνική ασφάλεια.

Δεν δώσαμε στο άτομο τη γνώση, τις δυνατότητες, τις ευκαιρίες να μάθει πώς θα βγάζει το φίδι από την δική του τρύπα, καλλιεργήθηκε υπερβολικά η ιδέα ότι τα προβλήματα θα τα λύσει κάποια «άνωθεν» δύναμη και όχι η δύναμη του ανθρώπινου προσώπου, και φτάσαμε στην κατάσταση όλες οι τρύπες να έχουν γεμίσει φίδια. Αν δούμε το πράγμα πιο ιστορικά, στην ουσία και η πολιτική εξουσία και η θρησκευτική εξουσία (εξ και ουσία, από το έξεστι) καλλιεργούν την ατομική αδράνεια και είναι εχθρικές προς την ατομική πρωτοβουλία. Ο μύθος της σωτηρίας καλλιεργήθηκε και καλλιεργείται, στη μεν θρησκεία ότι θα έρθει κάποια υπερφυσική δύναμη να λύσει τα προβλήματα, στη δε πολιτική (στην Ελλάδα υπάρχει έντονο) ότι τα προβλήματα θα τα λύσουν κάποιοι άλλοι πάντα αλλά όχι «εμείς». Είναι το «σύνδρομο του από μηχανής θεού» στην αρχαία τραγωδία, και είναι χαρακτηριστικό αυτό, από τότε οι επιτήδειοι της κοινωνίας είχαν πιάσει την έξυπνη ιδέα, ότι για να χειριστείς αποτελεσματικά τη μάζα πρέπει να παίζεις στην ευαίσθητη χορδή της, δηλαδή στη δημιουργία ενός μαζικού κλίματος ενοχής. Πρόκειται για μια καλά μελετημένη ψυχολογική κίνηση, ίσως θα ήταν καλύτερα να αφήνουμε κατά μέρος αυτές τις μαζικές ψυχώσεις και τις ενοχές και να ασχολιόμαστε πρώτα με τις δικές μας . . . τρύπες.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
tai
Πρύτανης


Εγγραφή: 26 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 123
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούν 07, 2003 8:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Aνήκω στον λαό- σύνολο –μάζα? η εγώ είμαι το απαραίτητο κομμάτι ώστε να δημιουργηθεί το σύνολο?
Έχω δηλαδή συνείδηση της ατομικότητας μου και της οικειοθελής προσφοράς μου στο σύνολο, η ανήκω σε μια μάζα-κοπάδι άρα ότι πει ο τσομπάνης-αρχηγός.
Είναι αυτό που θα έπρεπε να ρωτά τον εαυτό του ο καθένας προκειμένου να συνειδητοποιήσει που βρίσκετε. Τα αλλά θα έρθουν αυτόματα.
Ο πολίτης θα αναλάβει το χρέος του απέναντι στο σύνολο που αυτός δημιουργεί με την παρουσία του, και ο υπήκοος-πρόβατο η από την συνειδητοποίηση της θέσης του θα επανέλθει στην θέση του πολίτη, η αποδεχόμενος την θέση του είτε από δειλία είτε από βλακεία, θα ακολουθήσει τους πολίτες.
_________________
ΓΙΑ Ν"ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
maya
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 101
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 08, 2003 8:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

An to olon den isoutai me to athroisma twn atomikothtwn, opws les iason, tote ti orizoume ws sullogikothta? Tha mporousame na poume oti einai oloi oi sunduasmoi sullogikothtwn pou mporoun na uparksoun ston kosmo...(pws to eipa auto twra etsi??). Ennow oti an esu ki egw px, ektos apo duo atomikothtes apoteloume kai mia sullogikothta, kai an esu kai duo h perissoteroi alloi mia allh sullogikothta, autoi oloi oi sunduasmoi apoteloun to OLON? An einai etsi kapoies apo tis atomikothtes mporoun na "proteinoun ena proorismo" opws eipe o Kahlan kai na odhghsoun to sunolo.
tai, nomizw oti to xreos pros to sunolo pou anafereis einai mia polu sxetikh ennoia. Ennow oti alliws to katalabainei o kathenas. Gia allous einai h lush problhmatwn pou kanoun th zwh kaluterh (px kathariothta stous dromous), gia allous h ptwsh mias kubernhshs. Kai akoma kai sta pio apla problhmata polles fores oi diafores uphresies den epitrepoun thn proswpikh prwtoboulia. To pio aploiko paradeigma pou mou erxetai sto mualo einai petra, se megethos tsimentolithou, dipla se nhsida sto kentro ths Athhnas. Den exeis dikaiwma tupika na thn metakinhseis esu ws poliths giati mporei na prokaleseis atuxhma (pragma pou mporei ontws na sumbei, allo pou mexri na asxolhthei h uphresia mporei na exoun ginei alla deka atuxhmata). Mporei na to katalabainw teleiws lathos (ektos apo teleiws mperdemena).

Kai mia asxeth erwthsh: se polles apo tis apanthseis sas uparxei auto
-> "&#8211". Shmainei kati pou den katalabainw, einai kati pou to pc mou den mporei na dei h kati teleiws asxeto?

Very Happy
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 08, 2003 4:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Συλλογικότητα: μια δυναμική έννοια Απάντηση με Συμπερίληψη

[Πρώτα, για να αρχίσουμε από το εύκολο, αυτό το «&#8211» απ΄ ό,τι καταλαβαίνω είναι τα αποσιωπητικά (δεν ξέρω αν εμείς φταίμε ή το λογισμικό του forum δεν τα αποκωδικοποιεί σωστά). (Αν ο admin ακούει, ίσως μας βοηθούσε).]
Λοιπόν, στο θέμα μας. . . [πληκτρολογώ διαστήματα ανάμεσα και βγαίνουν σωστότερα].
«Αν το όλον δεν ισούται με το άθροισμα των ατομικοτήτων, τότε τι ορίζουμε ως συλλογικότητα;» Καλό το ερώτημα! Αυτό ρωτώ και γω! Πολύ ενδιαφέρον το ερώτημα. Η διευκρίνησή μου: δεν προχώρησα σε μια συγκεκριμένη ερμηνεία, μόνο περιορίστηκα να πω ότι προχωράμε σε ερμηνείες-ορισμούς της συλλογικότητας χωρίς πρώτα να έχουμε ορίσει την ατομικότητα. Εξ ου και η «ανατρεπτική» αθροιστική συλλογιστική: επειδή ξεκινήσαμε από την ανάποδη, αναγκαζόμαστε τώρα να επιβάλλουμε ερμηνείες. Ό,τι κινείται «από κάτω προς τα πάνω» γίνεται πιο εύκολα αποδεκτό, γιατί υπόκειται άμεσα στην κοινή κρίση και αυτό είναι μια καλή προϋπόθεση για μια αποδεκτή συλλογικότητα, πιο εύκολα έτσι γίνεται αντιληπτό το κοινό συμφέρον. Αδράνησαν τα άτομα, περιμένουν λύσεις «εξ ουρανού», «άνωθεν» κλπ., και βέβαια αυτό ανατροφοδοτεί τον φαύλο κύκλο της αδράνειας, των συγκρούσεων, των ερμηνειών της συλλογικότητας. Όποιες κι αν είναι αυτές. . .
Γιατί «συνδυασμοί συλλογικοτήτων», maya; Εννοείς ότι το γεγονός ότι ο καθένας έχει πολλαπλούς ρόλους είναι που μπερδεύει τα πράγματα; Μα, εδώ μιλάμε για τον ορισμό των ρόλων και δεν «τα βρίσκουμε», θα τα βρούμε με τον συνδυασμό τους; Πάντως, ναι, μάλλον θα συμφωνούσα ότι όλοι οι συνδυασμοί αποτελούν το όλον, αλλά προσοχή, αυτό δεν σημαίνει πάλι ότι οι ατομικότητες «μπορούν να προτείνουν προορισμούς». Για ποιους προορισμούς θα κάνουμε λόγο, όταν ούτε καν την ατομικότητα δεν έχουμε ορίσει; Αυτό το σκεπτικό της οδήγησης του συνόλου από την ατομικότητα το εισήγαγαν οι ίδιοι οι θύτες της επιβολής, επειδή έτσι, εισάγοντας σε μόνιμη βάση το μικρόβιο στον ασθενή διαιωνίζουν την ασθένεια, ποντάροντας στην έλλειψη της ικανότητας του ατόμου να βγάζει το φίδι από την τρύπα του.
Συμφωνώ απόλυτα, maya, ότι το «χρέος» είναι σχετική έννοια και γίνεται αντιληπτό διαφορετικά. Και ευτυχώς! Σκέφτεσαι να είμαστε όλοι ίδιοι; Να έχουμε τις ίδιες ανάγκες; Φρίκη! Η ποικιλομορφία είναι που κάνει τη ζωή ενδιαφέρουσα και αυτό είναι που κάνει εύκολη την κάλυψη των αναγκών του ενός από τους άλλους. Δεν θέλησα να ταυτίσω, ούτε ταυτίζω «μαθηματικά» ή συγκρίνω το άτομο με το σύνολο, έκανα μόνο αυτό: ακολούθησα τη συλλογιστική της σύγκρισης ώστε από το αποτέλεσμά της να φανεί το παράλογό της. Θεωρώ την ομοιομορφία μεγάλη κοινωνική μάστιγα. Όταν έχουμε τις ίδιες ανάγκες, είναι σίγουρο ότι δεν θα τις καλύπτουμε αφού οι πόροι είναι δεδομένο ότι είναι περιορισμένοι. Ας προσπαθούμε να δώσουμε στο κάθε άτομο τη θέση του, να του δίνουμε όσες ευκαιρίες γίνεται να δημιουργεί μόνο του τη θέση του και τη μοίρα του. Ας σεβόμαστε το πρόσωπο. Αν σε μπέρδεψα ζητώ συγνώμη, maya.
Θεωρώ την υπογραφή του tai πολύ εύστοχη! Στην πραγματικότητα υπάρχει μια άμεση και διαλεκτική σχέση ανάμεσα στον γείτονα και τη γειτονιά. Όταν αγαπάς το ένα, αγαπάς και το άλλο. Και βέβαια η κλίμακα μπορεί να μεγαλώσει ή να μικρύνει. . . Ελευθερία και ενοχή νομίζω δε συμβιβάζονται.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
Σελίδα 1 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center