Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η ύπαρξη ως a priori.

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Αδαμάντιος Τσακαλούδης
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 23 Απρ 2011
Δημοσιεύσεις: 22
Τόπος: Θεσσαλονίκη.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 11, 2017 10:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Η ύπαρξη ως a priori. Απάντηση με Συμπερίληψη

Κατά τη γνώμη μου η ύπαρξη είναι a priori, εφόσον αυτή είναι αδιαίρετο μέρος ενός αυτοόντος (Sein durch sich selbst, causa sui), το οποίο είναι από μόνο του.Δηλαδή, απουσία αισθήσεων συνειδητοποιούμε την ύπαρξη μας ως έμφυτη και ως ενιαία με του αυτοόντος.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3868
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 16, 2017 8:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ύπαρξή μας όμως έχει διαφορετική έναρξη και λήξη στον χρόνο από αυτή του αχρονου Θεού (αυτοοντος). Άρα πως γίνεται a priori;
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αδαμάντιος Τσακαλούδης
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 23 Απρ 2011
Δημοσιεύσεις: 22
Τόπος: Θεσσαλονίκη.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 16, 2017 10:13 am    Θέμα δημοσίευσης: Η ύπαρξη ως a priori. Απάντηση με Συμπερίληψη

Καταρχήν δεν αποδίδω στον Θεό τον χαρακτηρισμό του αυτοόντος, αλλά σε ένα αυτοσυνειδητοποιημένο ον το οποίο μας εμπεριέχει και το είναι του κάθε στιγμή συμπίπτει με το δικό μας άσχετα με την υπόσταση μας, ανθρώπινη ή όχι.
Δηλαδή ό,τι προυπήρχε εμάς και θα ακολουθήσει έχει το ίδιο είναι με το αυτοόν.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3868
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 16, 2017 12:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πολύ δογματικό.
Αυτό το αυτοον είναι αχρονο ή κάποια στιγμή εμφανίζεται στον χωροχρόνο;
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 5650

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 17, 2017 5:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Με μια δική σου “δογματική” απάντηση , κατηγορείς την θέση του άλλου , αποδίδοντας του “δογματισμό” ?

Εδώ πάει η ρήση του λαού , ....είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3868
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 18, 2017 6:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συγγνώμη, έκλασε κανείς;
Από πού πετάχτηκε πάλι αυτή η πορδή;
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 5650

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 18, 2017 8:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros έγραψε:
Συγγνώμη, έκλασε κανείς;
Από πού πετάχτηκε πάλι αυτή η πορδή;


Δεν είχα καμία αμφιβολία για το χρηστό χριστιανικό σου ήθος , για την βλακεία σου είχα κάποιες επιφυλάξεις , και για αυτό σου υπέδειξα πως είναι τουλάχιστον άκομψο να αποδίδεις δογματισμό στην άποψη κάποιου , την στιγμή που εσύ δογματικά πιστεύεις σε ένα άχρονο – άρα αιώνιο – προσωπικό θεό Γιαχβέ.

Θεώρησα πως η επισήμανση μου αυτή θα αρκούσε να καταλάβεις την αστοχία σου (περί δογματισμού)

Προφανώς η νοημοσύνη σου δεν σου επιτρέπει να καταλάβεις , πως αυτό που προτείνει ο Αδαμάντιος είναι λιγότερο παράδοξο από τον δικό σου δογματισμό.
Θεωρεί τον κόσμο ως μέρος της ουσίας του όντος , δηλαδή για να καταλάβεις , σαν ένα κατηγόρημα του όντος και όχι δημιούργημα του , όπως δογματικά πιστεύεις εσύ, που δεν καταλαβαίνεις σε τι παράδοξα οδηγεί αυτή η δογματική πίστη σου.

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3868
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 18, 2017 9:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Και οι πορδές που πετάς μέρος της ουσίας του όντος σου είναι, μην παρεξηγησαι και μην μπερδεύεις το ήθος με μια φυσική λειτουργία που ξέρεις να την κάνεις αδιακρίτως.
_________________
Μανή, Θεκέλ, Φάρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 5650

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 18, 2017 9:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γιατί να παρεξηγηθώ?
Είναι δυνατόν να παρεξηγήσω με ένα βλάκα?
Tόσα καταλαβαίνει , τόσα λέει....

Εδώ ακόμα και ένα απλό κατανοητό εδάφιο της γένεσης διαβάζεις που περιγράφει πως φαντάστηκε ο Μωυσής να δημιουργεί ο Γιαχβέ τον Αδάμ , και ενώ η περιγραφή είναι πάρα πολύ απλή και κατανοητή , εσύ αδυνατείς να την καταλάβεις.
Να σε παρεξηγήσω για την βλακεία σου , δεν είναι πρέπον .

Για το χριστιανικό σου ήθος , ναι!

Ταλιμπάν από σόι


Υ.Γ

Μα να θεωρείς “δογματική”την άποψη κάποιου , που στην προκειμένη περίπτωση έχει κάποια λογική βάση , την στιγμή που η δική σου δογματική πίστη εμπεριέχει πλήθος παραδοξότητες ?
Κατηγορείς για δογματισμό κάποιον , όταν ο δικός σου δογματισμός .... βάζει μάτι?

“τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τώ οφθαλμώ τού αδελφού σου, την δε εν τώ σώ οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς”
(απόσπασμα από το βαγγέλιο του Ματθαίου)

.
.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 3955
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Οκτ 31, 2017 12:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η ύπαρξη ως a priori. Απάντηση με Συμπερίληψη

Αδαμάντιος Τσακαλούδης έγραψε:
Κατά τη γνώμη μου η ύπαρξη είναι a priori, εφόσον αυτή είναι αδιαίρετο μέρος ενός αυτοόντος (Sein durch sich selbst, causa sui), το οποίο είναι από μόνο του.Δηλαδή, απουσία αισθήσεων συνειδητοποιούμε την ύπαρξη μας ως έμφυτη και ως ενιαία με του αυτοόντος.

Ερώτηση, για να καταλάβω τι εννοείς: πώς νοείς το "αυτοόν";

Διακρίνεις τα όντα σε αυθύπαρκτα, και σε μη; Και η ύπαρξη από που προέρχεται; Αν κάνεις τέτοια διάκριση, οφείλεις να ορίσεις το κριτήριο βάσει του οποίου ένα ον θα έχει ή δεν θα έχει ύπαρξη. Υπάρχουν όντα χωρίς ύπαρξη; Εάν ναι, κάτι δεν πάει καλά..., εάν όχι τότε την ύπαρξη του του μη υπάρχοντος ποιος του την παρέχει;
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center