Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Οι "Βελτιωτές" της Ανθρωπότητας
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3817
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2008 12:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Η φιλοσοφία, εξεταζόμενη ως αντικείμενο που μπορεί κανείς να το μελετά, να το αγνοεί πλήρως, να βελτιώνει τις γνώσεις του επ' αυτού ή, ακόμη, να είναι εμβριθής γνώστης του, σημαίνει απλώς να σκέπτεται κανείς λίγο περισσότερο κάποιες ερωτήσεις και τις μεταξύ τους σχέσεις, μαθαίνοντας, παράλληλα, όσα έχουν ήδη ειπωθεί σχετικά με αυτές καθώς και τους λόγους για τους οποίους λέχθηκαν


Δηλαδή αυτός που γράφει μια εργασία τι το διαφορετικό κάνει;
Για ορισμό της φιλοσοφίας τον βρίσκω εξαιρετικά χλιαρό.

Η "ανώτερη" ηθική στην οποία αναφέρεσαι είναι αυτή που προκύπτει απο την θέληση για δύναμη δηλαδή για κυριαρχία, και εφ όσον απορρίπτεις καθαρά το εξουσιαστικό πολιτικό μέρος της, (όχι πως θα έκανε και τρομερή διαφορά δηλαδή) δεν μένει παρά αυτό που προκύπτει από την φυσική επιλογή. Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό έως την έλευση του αμάσητου, τουτέστιν του υπεράνθρωπου,που προκύπτει ακριβώς γιατί η φυσική επιλογή έχει εισχωρήσει στην κοινωνία. Φυσικά από την άλλη μπορείς να βρεις και δηλώσεις στον Νίτσε που δεν συμβαδίζουν με αυτήν την λογική, πχ την καλύτερη ματιά στον κόσμο μπορείς να την ρίξεις όταν φτάσεις στο μέσον της πλαγιάς, αλλά τέτοιες δηλώσεις καταντούν αντιφατικές μέσα στο έργο του όσο και αν σε έργα άλλων θα μπορούσαν να είναι απόλυτα φυσιολογικές.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
opyrgos
Αποκλεισμένο μέλος


Εγγραφή: 30 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 13248

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2008 9:22 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτός δεν είναι ορισμός της φιλοσοφίας. Ο ορισμός της φιλοσοφίας είναι αρκετά μεγάλο θέμα για ν' απαντηθεί σε λίγες σειρές. Είναι μάλλον ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τη φιλοσοφία, ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε μια σειρά ερωτήματα, τα οποία είτε έχουν απαντηθεί είτε βρίσκοναι σε εξέλιξη στη φιλοσοφική αντιπαράθεση. Φιλοσοφία δεν κάνουμε απλά φλυαρώντας για διάφορα θέματα. Αυτό δεν είναι φιλοσοφία. Φιλοσοφούμε ερχόμενοι σε "συζήτηση" με τους διάφορους φιλοσόφους - από τους Προσωκρατικούς μέχρι σήμερα - με τα ερωτήματα και τις προβληματικές που τους θέτουμε.

Ο Νίτσε στην αλληγορία του προφήτη Ζαρατούστρα, μιλάει γι' αυτήν την «ανώτερη» ηθική. Αυτή βασίζεται στην ελευθερία/ικανότητα δημιουργίας αξιών. Κατά μία έννοια, με το «θάνατο του Θεού», τα «ελεύθερα» πνεύματα (τα αληθινά άτομα κατά τον Νίτσε) προκαλούνται να οικειοποιηθούν θεικά προνόμια, με πιο σημαντικό τη δημιουργία ηθικών και αισθητικών αξιών που καταφάσκουν και εξυψώνουν τη ζωή αντίστοιχα. «Ο άνθρωπος είναι ζώο που αξιολογεί», έλεγε ο Νίτσε, ενώ οι ηθικές αξίες της ευγένειας και οι αισθητικές αξίες του ωραίου συνασπίζονται, προκειμένου η ζωή του καθενός να καταστεί έργο τέχνης. Η ένωση του υψηλού με το ωραίο μπορεί να μας λυτρώσει από τον ίδιο μας τον εαυτό, από την απόγνωση, δηλαδή, που προκαλεί η συνειδητοποίηση ότι για το σύμπαν είμαστε ασήμαντοι. Η τέχνη μπορεί να αντικαταστήσει τη θρησκεία, σύμφωνα με τον Νίτσε. Κατά συνέπεια, φαίνεται ότι μόνο τα «ελεύθερα πνεύματα» που έχουν τα αυτιά τους ανοιχτά και το κουράγιο να πουν «ναι» σε ό,τι ακούν, μπορούν να προσεγγίσουν την ηθική της ελευθερίας. Το ερώτημα όμως που βάζω - όπως έλεγα στην πρώτη παράγραφο - είναι: μπορούν, ωστόσο, τα ελεύθερα αυτά πνεύματα να πράξουν διαφορετικά; Να ένα ερώτημα που βάζω στον Νίτσε.


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την opyrgos στις Σαβ Ιούλ 31, 2010 9:29 am, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17543

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Νοέ 05, 2008 3:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ouliathis έγραψε:
Από την άλλη το Ον μπορεί να υπάρχει με χαρακτηριστικό του την κίνηση αλλά....το είπαμε. Ρυθμός.


Υπονοείς ότι μπορεί να υπάρχει και χωρίς την κίνηση;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Fackatos
Κοσμήτωρ


Εγγραφή: 28 Μάρ 2008
Δημοσιεύσεις: 78

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 13, 2009 3:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"Κάθε άνθρωπος που διαβάζει είναι ήδη, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, φιλόσοφος"

Συγνώμη αλλά με τέτοιες σκέψεις θα τρίζoυνε τα κόκκαλα κάποιων.

Άλλα σκέφτομαι φιλοσοφικά και άλλο είμαι φιλόσοφος.
Άλλο να γράφω και άλλο να είμαι συγγραφέας.
Άλλο να ζωγραφίζω και άλλο να είμαι ζωγράφος.

Το να ξυπνήσω ένα πρωί και να σκεφτώ "Ποιος είμαι;" είναι εκ φύσης φιλοσοφικό ερώτημα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως επειδή σκέφτεσαι φιλοσοφικά και αναρωτιέσαι φιλοσοφικά πως είσαι φιλόσοφος. Απλά σημαίνει πως έχεις τα δικές σου υπαρξιακές ανησυχίες και ερωτήσεις.

Φιλοσοφική ερώτηση χωρίς απάντηση σημαίνει πως αρχίζεις να έχεις περιέργεια.
Φιλοσοφική ερώτηση με φιλοσοφική απάντηση σημαίνει πως η περιέργεια σου γίνεται φιλοσοφική αναζήτηση.
Αν φιλοσοφική ερώτηση με φιλοσοφική απάντηση σε οδηγήσουνε στο να αγγίξεις την συνείδηση σου, αυτό σημαίνει πως η περιέργεια σου μόνο περιέργεια δεν υφίστανται. Γιατί η διαδρομή από την περιέργεια στην συνείδηση είναι μία υπέρβαση από μόνη της.

Κατε με η συνείδηση είναι αυτό που πρέπει να σκεφτείς φιλοσοφικά για να εισέλθει στο μυαλό σου ως "σκέψη" που ποτέ δεν την είχες σκεφτεί και σύγχρονος να αποτελέσει μία αλήθεια που ποτέ για εσένα δεν υπήρξε.

Τάδε έφη.
_________________
http://tractacustitus.wordpress.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Panagiotis Fournatzis
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Νοέ 2008
Δημοσιεύσεις: 820

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 17, 2009 7:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

filosofia ine i anazitisi tis sofias ke filosofos ine aftos pou anazita ti sofia
_________________
http://exerevnitis.sosblog.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 27, 2009 7:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μια που η θεματική αναφέρεται στο μεγάλο Nietzsche, ο ίδιος έχει γράψει πως όποιος δεν έχει καθόλου φιλοσοφικές ή καλλιτεχνικές αναζητήσεις δεν έχει ξεπεράσει τη ζωώδη κατάσταση. Συνεπώς όσοι πιστεύουν πως την έχουν ξεπεράσει και έχουν εισέλθει στο στάδιο του ανθρώπου είναι και λίγο φιλόσοφοι. Και λίγο καλλιτέχνες. Μ' άλλα λόγια η φιλοσοφία και η τέχνη πάνε χέρι- χέρι με τη ζωή (του ανθρώπου). Άρα η φιλοσοσοφία μιλάει για τη ζωή και είναι μέρος της ζωής. Ή αλλιώς, φιλοσοφία είναι ζωή (ανθρώπου). Αυτά σύμφωνα πάντα με το Nietzsche.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιαν 29, 2009 11:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συγχωρήστε το θράσος μου, αλλά διαβάζοντας αυτήν την περίοδο Νίτσε, πρέπει να ομολογήσω ότι τα περισσότερα μου φαίνονται δογματικές αρλούμπες.
Νομίζω ότι ήταν πολύ δυστυχής, με έντονη ανάγκη-μανία αποδοχής.
Σίγουρα προσεγγίζει κάποια θέματα με αξιοθαύμαστη δεινότητα για την εποχή του, αλλά αυτή του η ανάγκη να έλξει οπαδούς, μου δίνει την εντύπωση ότι τον παρασύρει σε μια σύγκρουση την οποία δεν ελέγχει. Τον παρασύρει το πάθος του να τον ακούσουν, και γίνεται συχνά κυκλοθυμικός-μίζερος.
Δεν ξέρω, δεν είμαι ειδικός, αλλά αυτή είναι η μέχρι τώρα εντύπωσή μου.
(Απ'ότι φαίνεται είμαι μάλλον υπάνθρωπος, και σίγουρα όχι υπεράνθρωπος...)

Όσον αφορά τη φιλοσοφία, μου αρέσει ιδιαίτερα η θέση του Wittgenstein:
"Οι φιλόσοφοι είναι σαν τους πρωτόγονους που ακούνε τις εκφράσεις των πολιτισμένων ανθρώπων, τις παρερμηνεύουν και από την ερμηνεία τους βγάζουν τα πιο απίθανα συμπεράσματα.
Το έργο της φιλοσοφίας είναι η ανάλυση της λογικής μορφής των προτάσεων, μέσω των οποίων αποφαινόμαστε για τον κόσμο. Αποκαλύπτει δηλαδή τη μορφή της σκέψης μας και όχι την αλήθεια ή το ψεύδος του περιεχομένου της".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 30, 2009 11:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μήπως θα προτιμούσες να είναι ο μιλείχιος, σεβάσμιος, σοφός γέροντας που κάθεται ξεκούραστα στην πολυθρόνα του, αγναντεύοντας τον ορίζοντα; Μήπως θα τον προτιμούσες να είναι ένας από εκείνους τους γλύφτες "φιλοσόφους" που δεν κολακεύουν καν τον άρχοντα αλλά τους αυλικούς; Το Nietzsche είτε το λατρεύεις είτε το μισείς. Μέσος δρόμος δεν υπάρχει.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιαν 31, 2009 10:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μα, όχι.
Καμμία σχέση με λατρεία, ή μίσος.
Μου είναι αρκετά συμπαθής, και απλά τα περοσσότερα τα βρίσκω κραυγές για να τραβήξει την προσοχή. Όπως θα έκανε ένας έφηβος.
Μου αρέσει η πρόζα του και ο τρόπος που χειρίζεται τις φράσεις-και ξαφνιάζομαι συχνά από τον απρόβλεπτο τρόπο με τον οποίο κλείνει μια πρόταση, όμως μέχρις εκεί.
Όλες του οι θέσεις μου θυμίζουν αγορεύσεις εισαγελέα. Δεν αποδεικνύει κάτι, ούτε επιχειρηματολογεί ακόμα και υπέρ των οραμάτων του-του υπεράνθρωπου. Απλά διατυπώνει δογματικά μια αναγκαιότητα την οποία όμως βλέπει μόνος αυτός.
Νομίζω ότι πρέπει να έννοιωθε πολύ μοναξιά, και μερικές φορές-ελπίζω να μην ακουστεί άσχημα- μου προκαλεί συμπόνια.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 01, 2009 1:58 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

spyros, καλώς έχεις τη γνώμη σου. Θα σου πρότεινα να συνεχίζεις να διαβάζεις το συγκεκριμένο φιλόσοφο και να έχεις (και δε λέω ότι δεν έχεις) το πνεύμα σου ανοικτό. Σε κάποια από αυτά που λες και που αφορούν την ψυχική του κατάσταση (όχι υγεία, δεν ήταν παράφρων όταν έγραφε) συμφωνώ κι εγώ. Μοναξιά (προήλθε από τη σύγκρουση με την κατεστημένη διανόηση αλλά ήταν και έμφυτη τάση). Άσχημη υγεία (Μερική τύφλωση, ανεξήγητα ασθενικά σύνδρομα). Ερωτικές απογοητεύσεις και απογοητεύσεις από φίλους. Εκδόσεις που δεν πουλούσαν. (Εδώ ήδη από τον τέταρτο παράκαιρο στοχασμό του επικρίνει το μεγάλο Βάγκνερ που ως τότε ήταν ο κατά τρόπο μέντορας και στενός του φίλος (Το τρίτο Ράιχ βασίζεται στον εθνικισμό του Βάγκνερ και όχι στις ιδέες του Νίτσε που πίστευε στη μίξη των φυλών).
Όλα αυτά όμως συνειγορούν υπέρ παρά κατά του ατόμου του γιατί κάτω από αυτές τις συνθήκες λίγοι θα σκέφτονταν φιλοσοφικά και θα έδιναν αριστουργήματα, πολύ λίγοι. Ο Νίτσε αμφισβήτησε ολόκληρο Καντ που τότε κάτι τέτοιο ήταν ιεροσυλία. Καταδίκασε το Χριστιανισμό που τότε ήταν η χείριστη πράξη. Στράφηκε εναντίον του τότε κοσμοειδώλου στο σύνολό του, η φύση του οποίου είναι σχεδόν ίδια με τη σημερινή. Αμφισβήτησε τα κίνητρα των καλύτερων πράξεων και διακύρηξε ότι είναι μια μάσκα του αχόρταγου εγώ. Για άλλους αυτά ήταν τότε αδιαπραγμάτευτα. Ο Νίτσε αγάπησε τόσο πολύ τον άνθρωπο που ήθελε να του δώσει τον κόσμο που του αξίζει. Τον επίγειο κόσμο, μακριά από κάθε είδους επέκεινα και υπερβατικές λογικές. Και ο υπεράνθρωπος είναι ο άνθρωπος που θα καταφέρει να δημιουργήσει κάτω από έναν ανέφελο ουρανό, χωρίς θεϊκές ομπρέλες. Γιατί υπεράνθρωπος; Γιατί χωρίς την ύπαρξη του θεού, ο άνθρωπος είναι μόνος του στο σύμπαν. Αυτή η σκέψη από μόνη της φέρνει παραφροσύνη. Πολλές φορές είναι δογματικός αλλά είναι ο τρόπος γραφής του. Μπορείς να του προσάψεις ότι είναι απόλυτος ότι αντιφάσκει ότι ότι ότι...Δεν μπορείς όμως να πεις ποτέ ότι το πλαίσιο της σκέψης του δεν είναι ξεκάθαρο. Επίσης ο Νίτσε είναι ψυχολόγος μάλλον παρά φιλόσοφος. Ή ίσως ένα κράμα. Δεν σε πλησιάζει με τετράγωνες λογικές αλλά σου αναλύει την άλλη πλευρά. Επίσης θα σου σύστηνα ως μεταφραστή το Ζήση Σαρίκα, όχι ότι και ο Άρης Δικταίος δεν είναι καλός μεταφραστής. Ελπίζω να τα βρεις αυτά χρήσιμα. Δεν λέω σε καμιά περίπτωση ότι είμαι ειδικός. Απλά γράφω αυτά που αισθάνομαι.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
spyros
Πρύτανης


Εγγραφή: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 3896
Τόπος: Μακεδονία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 01, 2009 1:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι, και εγώ νομίζω ότι οι προθέσεις του ήταν αγνές.
Περισσότερο ήθελε να στηλιτεύσει την υποκρισία αυτών που εκμεταλλεύονται τους θεσμούς, παρά τους ίδιους τους θεσμούς.
Πράγματι, έχω τις μεταφράσεις του Ζήση Σαρίκα και σε ευχαριστώ για τις συμβουλές.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Appolonios
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 10 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 22
Τόπος: Πρέβεζα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 28, 2009 1:57 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θίξατε στην αρχή ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, αυτό για τον Νίτσε και τον Ζαρατούστρα του. Θέλω να ρωτήσω αν έχει προσέξει κάποιος από εμάς ομοιότητες στο Ζαρατούστρα με την Βίβλο.
θα βοηθήσω λίγο λέγοντας ότι ο Ζαρατούστρα, πριν αποκτήσει τη γνώση για να γίνει υπεράνθρωπος, ήταν απομονωμένος στις βουνοκορφές. Τι είναι υπεράνθρωπος ; Έγινε λόγος για Χίτλερ ότι είχε πρότυπο, αν θυμάμαι καλά τα λεγόμενα, τον υπεράνθρωπο του Νίτσε και ήθελε να τον δημιουργήσει. Αγαπητοί φίλοι, ο Νίτσε δεν φταίει για την ερμηνεία που μπορεί να του κάνει ο καθένας από εμάς, πόσο μάλιστα ένα αρρωστημένο φασιστικό μυαλό σαν του Χίτλερ. Υπεράνθρωπος λοιπόν είναι εκείνος που έχει νικήσει τις ανθρώπινες αδυναμίες και πάθη που τον κρατούν φυλακισμένο και μακριά απ' την ελευθερία του πνεύματος. Αυτή την έννοια έχει ότι ο Νίτσε απομόνωσε απ' τους ανθρώπους τον Ζαρατούστρα για να τον εξυψώσει. Μήπως ο Χριστός δεν δίδαξε κάτι ανάλογο; Μήπως όλες οι θρησκείες δεν διδάσκουν κάτι ανάλογο; Μήπως ο ίδιος ο Χριστός δεν ανέβηκε στο βουνό, απομονώθηκε, για να αντιμετωπίσει τους πειρασμούς του;
Τι έκανε ο Ζαρατούστρα όταν απέκτησε τη γνώση; Κατέβηκε απ' το βουνό για να τη μεταδώσει στους ανθρώπους. Με αυτό τον τρόπο ο Νιτσε διδάσκει την αγάπη.
Δεν νομίζετε ότι σαν πολλές είναι οι ομοιότητες με τη χριστιανική διδασκαλία;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MARIA
Πρύτανης


Εγγραφή: 27 Δεκ 2006
Δημοσιεύσεις: 6835
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 28, 2009 11:28 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

μα ναι! τελικά, όλοι το ίδιο μονοπάτι ακολουθούν μέσω διαφορετικής ματιάς και έκφρασης.

ακόμα και ο Χιτλερ ακολούθησε το μονοπάτι μονο που το πέρασε με διαφορετικό τρόπο.

Ο υποκειμενισμός είναι το κυρίαρχο στοιχείο το οποίο επηρρεάζει τον τρόπο σκέψης και συνδιαλαγής

Ο μιμιτισμός (μην το εκλάβετε ως αρνητικό)είναι ένα ακόμα βασικό στοιχείο που προστείθεται στον υποκειμενισμό και ιδού, το αποτέλεσμα προκύπτει με διαφορετικές συνέπειες κάθε φορά...
_________________
Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 28, 2009 2:58 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

opyrgos έγραψε:
Μιλάει για γαύγισμα κάποιος που έχει για εικόνα ένα σκύλο;! Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί! Τέλος πάντων, επέτρεψέ μου να μη συνεχίσω τη συζήτηση για λόγους διαφύλαξης της σοβαρότητας και της συνέπειας στα κατά καιρούς γραφόμενα.


Πάντως θα ήσουν καλύτερος αν γαύγιζες - σου ταιριάζει!
Εκτός αν η Μαρία, ως φιλόζωος, έχει αντίρρηση. Μην προσβάλλεις κανένα αθώο ζωάκι, δεν σου φταίει.

Και αν μιλάς για Νίτσε, δεν σημαίνει ότι λες κάτι σπουδαίο - αναμασάς χιλιοειπωμένα τσιτάτα.
Γιατί; Βρες κάτι καινούργιο, πχ. γάβγισε. ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 28, 2009 3:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

MARIA έγραψε:

ακόμα και ο Χιτλερ ακολούθησε το μονοπάτι μονο που το πέρασε με διαφορετικό τρόπο.



Αν ξέραμε πόσα χρωστάμε σ'αυτόν τον άνθρωπο! Όλη η πρόοδος στηρίχθηκε σ'αυτόν!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Επόμενο
Σελίδα 9 από 10

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center