Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η μυστική, εμπειρική και γνωσιολογική διάσταση της πίστης
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
pol
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Αύγ 2004
Δημοσιεύσεις: 1504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 16, 2008 2:11 pm    Θέμα δημοσίευσης: Η μυστική, εμπειρική και γνωσιολογική διάσταση της πίστης Απάντηση με Συμπερίληψη

Θεολογία και Ψυχοθεραπεία

Η μυστική, εμπειρική και γνωσιολογική διάσταση της πίστης


του Νικήτα Καυκιού



Στο κείμενο αυτό προσπαθούμε να δείξουμε ότι το Αγιοπνευματικό μυστήριο της πίστης πέρα από τη μυστική και εμπειρική του διάσταση συνιστά μια ιδιότυπη, γνωσιολογική προσέγγιση ασύμπτωτη με την επιστημονική γνώση. Πρόκειται για ένα απόσπασμα μιας ευρύτερης μελέτης που αφορά στις σχέσεις της ψυχολογίας με τη θρησκεία, η οποία θα δημοσιευτεί σταδιακά στο δικτυακό μας τόπο.
Οι προσωπικές απόψεις που διατυπώνονται δεν προσφέρονται στους αναγνώστες ως έγκυρες βεβαιότητες αλλά ως προκλητικές αφετηρίες προβληματισμού. Με πολύ χαρά θα δεχθούμε τις διορθωτικές παραινέσεις και τις κριτικές παρατηρήσεις των αναγνωστών.



Ολόκληρο το κείμενο του επιστήμονα κ. Νικήτα Καυκιού εδώ: http://www.psyche.gr/epist2.htm
_________________

Αλήθεια είναι η κατά Θεόν αίσθησις
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13578
Τόπος: Πρέβεζα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 19, 2008 9:26 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

!!!!!!!!!!!!!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
LSNM
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 1953

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 19, 2008 9:57 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

http://www.psyche.gr/epist2.htm

Νομίζω πρόκειται για πολύ σοβαρή δουλειά.
_________________
Αν δεν φας το "θεριό", θεριό δεν γίνεσαι ... [Αριστοτέλης σε ελεύθερη μετάφραση]
"Truth is much too complicated to allow anything but approximations" John von Neumann
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
pol
Πρύτανης


Εγγραφή: 28 Αύγ 2004
Δημοσιεύσεις: 1504

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 20, 2008 9:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όλα τα άρθρα του Νικήτα Καυκιού τα χαρακτηρίζει σοβαρότητα και συνέπεια. Τίποτε αυθαίρετο ή έξω από την πραγματικότητα θα ανταμώσεις στα γραπτά του.
_________________

Αλήθεια είναι η κατά Θεόν αίσθησις
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 01, 2009 2:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η μυστική, εμπειρική και γνωσιολογική διάσταση της πίστη Απάντηση με Συμπερίληψη

pol έγραψε:
Θεολογία και Ψυχοθεραπεία

Η μυστική, εμπειρική και γνωσιολογική διάσταση της πίστης


του Νικήτα Καυκιού



Στο κείμενο αυτό προσπαθούμε να δείξουμε ότι το Αγιοπνευματικό μυστήριο της πίστης πέρα από τη μυστική και εμπειρική του διάσταση συνιστά μια ιδιότυπη, γνωσιολογική προσέγγιση ασύμπτωτη με την επιστημονική γνώση. Πρόκειται για ένα απόσπασμα μιας ευρύτερης μελέτης που αφορά στις σχέσεις της ψυχολογίας με τη θρησκεία, η οποία θα δημοσιευτεί σταδιακά στο δικτυακό μας τόπο.
Οι προσωπικές απόψεις που διατυπώνονται δεν προσφέρονται στους αναγνώστες ως έγκυρες βεβαιότητες αλλά ως προκλητικές αφετηρίες προβληματισμού. Με πολύ χαρά θα δεχθούμε τις διορθωτικές παραινέσεις και τις κριτικές παρατηρήσεις των αναγνωστών.



Ολόκληρο το κείμενο του επιστήμονα κ. Νικήτα Καυκιού εδώ: http://www.psyche.gr/epist2.htm


Εγώ θα μείνω σ' αυτό το κείμενo για σχολιασμό.
Τι ακριβώς εννοείς με τη φράση "Αγιοπνευματικό μυστήριο της πίστης" και τι εννοείς ότι το μυστήριο αυτό συνιστά μια "γνωσιολογική προσέγγιση". Θέλω να επιμείνεις στον ορισμό του συγκεκριμένου μυστηρίου και στο επίθετο "γνωσιολογικός". Θέλω να διαβάσω την απάντηση για να συνεχίσω.

Υ.Γ. Μη με παραπέμψεις στο link.
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
leontas
Επίκουρος


Εγγραφή: 02 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 47

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 17, 2009 6:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η μυστική, εμπειρική και γνωσιολογική διάσταση της πίστη Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
pol έγραψε:
Θεολογία και Ψυχοθεραπεία

Η μυστική, εμπειρική και γνωσιολογική διάσταση της πίστης


του Νικήτα Καυκιού



Στο κείμενο αυτό προσπαθούμε να δείξουμε ότι το Αγιοπνευματικό μυστήριο της πίστης πέρα από τη μυστική και εμπειρική του διάσταση συνιστά μια ιδιότυπη, γνωσιολογική προσέγγιση ασύμπτωτη με την επιστημονική γνώση. Πρόκειται για ένα απόσπασμα μιας ευρύτερης μελέτης που αφορά στις σχέσεις της ψυχολογίας με τη θρησκεία, η οποία θα δημοσιευτεί σταδιακά στο δικτυακό μας τόπο.
Οι προσωπικές απόψεις που διατυπώνονται δεν προσφέρονται στους αναγνώστες ως έγκυρες βεβαιότητες αλλά ως προκλητικές αφετηρίες προβληματισμού. Με πολύ χαρά θα δεχθούμε τις διορθωτικές παραινέσεις και τις κριτικές παρατηρήσεις των αναγνωστών.



Ολόκληρο το κείμενο του επιστήμονα κ. Νικήτα Καυκιού εδώ: http://www.psyche.gr/epist2.htm


Εγώ θα μείνω σ' αυτό το κείμενo για σχολιασμό.
Τι ακριβώς εννοείς με τη φράση "Αγιοπνευματικό μυστήριο της πίστης" και τι εννοείς ότι το μυστήριο αυτό συνιστά μια "γνωσιολογική προσέγγιση". Θέλω να επιμείνεις στον ορισμό του συγκεκριμένου μυστηρίου και στο επίθετο "γνωσιολογικός". Θέλω να διαβάσω την απάντηση για να συνεχίσω.

Υ.Γ. Μη με παραπέμψεις στο link.





Συμφωνώ! δεν μπορείς να μιλάς αόριστα γίνε πιο συγκεκριμένος.
Αν δεν μπορείς απλά μη λες τίποτα. διαφορετικά θα το εκλάβω ως promotion
_________________
ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΕΝ ΤΗ ΣΚΟΤΙΑ ΦΑΙΝΕΙ,
ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΙΑ ΑΥΤΟ ΟΥ ΚΑΤΕΛΑΒΕΝ

ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΑ ΑΣΧΗΜΑ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Νικήτας
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 30 Απρ 2009
Δημοσιεύσεις: 20
Τόπος: Greece

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2009 7:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

O Δάκης ρωτά
Παράθεση:
Εγώ θα μείνω σ' αυτό το κείμενo για σχολιασμό.
Τι ακριβώς εννοείς με τη φράση "Αγιοπνευματικό μυστήριο της πίστης" και τι εννοείς ότι το μυστήριο αυτό συνιστά μια "γνωσιολογική προσέγγιση". Θέλω να επιμείνεις στον ορισμό του συγκεκριμένου μυστηρίου και στο επίθετο "γνωσιολογικός". Θέλω να διαβάσω την απάντηση για να συνεχίσω.

Παιδιά χαιρετώ και αν θέλετε μπορώ να γράψω δυο λόγια σχετικά με το κείμενο μια που το έγραψα ο ίδιος αν και είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για αυτά τα ζητήματα:
"Αγιοπνευματικό μυστήριο της πίστης" εννοώ ότι η πίστη δεν προκύπτει μέσα από λογική σκέψη αλλά γεννάται στην ανθρώπινη καρδιά ως δώρο του Αγίου Πνεύματος δηλαδή του ίδιου του Θεού. Η πίστη είναι μυστήριο διότι δεν κατανοείται και δεν εξηγείται μέσα από το λόγο. Της αρμόζει περισσότερο η σιωπή παρά ο λόγος.

Η πίστη συνιστά "γνωσιολογική προσέγγιση" διότι μέσα από αυτήν "γνωρίζουμε" το Θεό και όχι με άλλο τρόπο. Είναι όμως γνώση αγνωσίας. Δηλαδή γνώση υπέρλογη, μυστική.
Την ονομάζω γνώση, μεταφορικά. Το ίδιο και ο όρος "γνωσιολογική" είναι μεταφορικός-συμβολικός όρος και όχι κυριολεκτικός.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Θεός δεν γνωρίζεται αλλά κοινωνείται με τη Χάρη. Η γνώση του Θεού είναι η μετοχή στην Αγία Ζωή Του.
Η γνώση του Θεού βιώνεται ως προσωπική-ερωτική σχέση. Δεν πρόκειται για ακριβή γνώση αλλά για έντονη σχέση. Για ερωτικό δεσμό. Αυτός ο έντονος, ερωτικός δεσμός, μάς αποκαλύπτει τις ενέργειες του Θεού στη ζωή μας και μας μεταμορφώνει υπαρξιακά-καθολικά.
Αν θα θέλαμε να μιλήσουμε λοιπόν για γνώση Θεού θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένταση σχέσης.
Πρόκειται για ερωτική και όχι γνωστική γνωσιολογία. Με ανάλογο τρόπο αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη ότι ο Αδάμ γνώρισε (έγνω) την Εύα. Εννοώντας την σεξουαλική συνεύρεση. Βέβαια με τον Θεό η γνώση δεν είναι σεξουαλική, είναι όμως σταυρικά ερωτική.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17546

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2009 8:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο θεός δεν μπορεί να ερωτεύεται γιατί δεν έχει καμιά έλλειψη,ως τέλειος που είναι.Στον έρωτα κάτι σου λείπει κι αυτό είναι ο Άλλος.Συν τοις άλλοις,όταν δεν έχεις να χάσεις τίποτα,τι νόημα έχει ο έρωτας;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11581
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2009 9:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νικητα καλως ηλθες !

Υπονοεις καπου οτι ο λογος ειναι αχρηστος ;
Τοτε γιατι ο ανθρωπος μιλαει και μαλιστα μιλαει για το Θεο ;
Και ποια ειναι η χρησιμοτητα του λογου μας στην Πιστη, ποιο ειναι το νοημα του να μιλαμε για την Πιστη, εφοσον της αρμοζει η σιωπη ;

Θεωρω οτι για τον ανθρωπο ο λογος ειναι το κλειδι στην προσεγγιση του Θεου...
Και οτι χωρις το λογο και την ενσυνειδητη χρηση του, η Πιστη ειναι "κενη" περιεχομενου και "αδυνατον" να υπαρξει ως ιδιοτητα του οντος !
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Νικήτας
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 30 Απρ 2009
Δημοσιεύσεις: 20
Τόπος: Greece

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2009 10:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γειι σας παιδιά Χαιρετώ και ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Θα προτιμούσα να απαντήσει κάποιος άλλος φίλος στα ερωτήματα που βάζεται ή να απαντήσετε εσείς οι ίδιοι πρώτα και θα παρέμβω και εγώ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17546

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2009 10:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Γεια σου κι εσένα!Εγώ,πάντως,δε μπορώ ν' απαντήσω.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2009 10:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

(οταν δε σου λειπει τιποτα,και δεν υπαρχει απωλεια,φροντιζεις τον αλλο και οχι τον εαυτο σου και αυτο λεμε ελευθερια)
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Chaos
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 2132
Τόπος: Αθήναι

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2009 10:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη


Νικήτας, και από μένα Καλώς Όρισες. Χρειάζονται φωνές που να υποστηρίζουν την άποψή τους με δυναμισμό αλλά και περίσκεψη και νηφαλιότητα.
Από την άλλη πλευρά, έχοντας διαβάσει προσεκτικά το κείμενό σου, διακρίνω ότι μάλλον προμηνύονται καταιγίδες' καθότι ο όλος λόγος σου, μάλλον απευθύνεται σε ανθρώπους ήδη πεπεισμένους για την ορθότητα της Πίστης σου, παρά σε ερευνώντες τα της Α-ληθείας (που λέει και ο rakis).
Προς τούτο, σου παραθέτω τα ακόλουθα, ως δείγματα - και όχι δήγματα - των ενταύθα συζητήσεων...

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=45736#45736

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=48593#48593

http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=62133#62133
_________________
Ψάχτης, Ξερόλας, Ανακατωσούρας, Καλότροπος, Κακόψυχος...
http://chaos-excavations.blogspot.com/
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Νικήτας
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 30 Απρ 2009
Δημοσιεύσεις: 20
Τόπος: Greece

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2009 10:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Chaos
Παράθεση:
όλος λόγος σου, μάλλον απευθύνεται σε ανθρώπους ήδη πεπεισμένους για την ορθότητα της Πίστης σου


Chaos δεν είμαι πεπεισμένος για την ορθότητα της Πίστης μου. Αμφιβάλλω και προσπαθώ να της ξεφύγω. Αλλά μάλλον η Πίστη με κρατάει. Ακόμη και όταν φεύγω με γυρίζει πίσω με το ζόρι.
Νομίζω ότι καλύτερα από τον χαρακτηρισμό "πιστός" θα έλεγα ότι είμαι "ένας αποτυχημένος δραπέτης της Πίστης"
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 17546

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 30, 2009 11:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
(οταν δε σου λειπει τιποτα,και δεν υπαρχει απωλεια,φροντιζεις τον αλλο και οχι τον εαυτο σου και αυτο λεμε ελευθερια)



Αν δε σου λείπει τίποτα,προφανώς δε θα σου λείπει κι η φροντίδα του άλλου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Επόμενο
Σελίδα 1 από 8

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center