Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (;;;)
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Medousa
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 10:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αυτό το έγραψε αφού πέθανε? Confused
_________________
Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 10:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Όχι, αργότερα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Medousa
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 343

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 27, 2004 10:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εμ!Τόση σιγουριά για το πού καταλήγουμε,όταν πεθένουμε ,μόνο ένας πεθαμένος θα μπορούσε να έχει!!
_________________
Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 12:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ώστε δεξί χέρι του Χίτλερ ο Heidegger! Φαίνετε πως η ανάλυση αν και απαραίτητη δεν είναι αρκετή από μόνη της. Τελικά υπάρχει και άλλος ορισμός για την ζωή. Πεδίο μάχης.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 3:36 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πεδίο μάχης σίγουρα. Αλλά ποιές δυνάμεις αντιπαρατίθενται;
Και εμείς; Τι θέση έχουμε εμείς σ'αυτήν την μάχη;

Λοιπόν η αποκάλυψη του Είναι, που θα συμφωνήσω ότι είναι το κορυφαίο γεγονός του όντος, πραγματώνεται με την αυτοσυνείδηση.
Με την συνειδητοποίηση του όντος ότι υπάρχει.
Κάθε ον υπάρχει αλλά μόνο το ανθρώπινο ον δύναται να συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει.
Η συνείδηση γεφυρώνει το "χάσμα" ανάμεσα στο Είναι και στο γίγνεσθαι, ανάμεσα στο Είναι και στο Ώδε είναι.
Συνειδητοποιώ ότι υπάρχω όχι όταν σκέφτομαι ότι υπάρχω (όπως θεωρούμε συνήθως), αλλά όταν βιώνω ότι υπάρχω.
Δεν κολυμπώ όταν σκέφτομαι την θάλασσα, αλλά όταν βρίσκομαι μέσα σ'αυτήν.
Προσοχή, δεν εννοώ όταν βιώνω κάτι, αλλά όταν βιώνω ότι βιώνω, όταν βιώνω ότι σκέφτομαι, όταν βιώνω ότι αισθάνομαι, μέσα στον κόσμο. Εδώ και τώρα. Όταν βιώνω το παρόν.
Που πάντα μας διαφεύγει.

Αυτήν την στιγμή έρχονται ήχοι στ'αυτιά μου, ρέει το αίμα στις φλέβες μου, οι σκέψεις μου στριφογυρίζουν διαρκώς στο μυαλό μου, τα συναισθήματά μου το ίδιο, η παλάμη μου αλληλεπιδρά με το ποντίκι, η αναπνοή μου συνεχίζεται ασταμάτητα κ.ο.κ. αλλά όλα αυτά διαφεύγουν της βιωματικής μου αντίληψης. Όσα συμβαίνουν τώρα σε μένα και στον κόσμο μου διαφεύγουν . Άρα είμαι απών από τον εαυτό μου και από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκομαι. Υπάρχω όπως όλα τα όντα εξάλλου αλλά δεν "είμαι".
Το παρόν μου διαφεύγει. Χαμένος σε σκέψεις, μνήμες, προσδοκίες, φαντασίες, η ζωή μου διαφεύγει. Την προσέχω τόσο όσο χρειάζεται για να προσανατολίζομαι σ'αυτήν και να επιβιώνω. Και αυτό, όπως όλα εξάλλου συμβαίνει μηχανικά και αυτόματα.
Δεν το κάνω εγώ αλλά συμβαίνει. Η ζωή υπάρχει μια χαρά και χωρίς εμένα. Δεν χρειάζεται την παρουσία μου για να υπάρξει, όπως δεν την χρειάζεται ούτε στα ζώα και στα φυτά.
Το ότι σαν άνθρωπος μπορώ να σκέφτομαι πάνω στην ζωή και να ανακαλύπτω τους νόμους της, δεν σημαίναι ότι την συνειδητοποιώ κιόλας ή ότι υπάρχω σαν υποκείμενο.
Όταν λέω "εγώ", συνήθως εννοώ την σκέψη και τις εικόνες μου, που σφετερίζεται την θέση του αληθινού "εγώ". Αυτό το ψευδεπίγραφο υποκείμενο, στέκει απέναντι από ένα αντικείμενο χωρίζοντας τον κόσμο σε "εγώ" και "εσύ", σε "μέσα" και "έξω", - δηλαδή σε ψευδεπίγραφους διαχωρισμούς - και όχι το αληθινό "εγώ".
Όταν αυτό αναδύεται, τέτοιοι διαχωρισμοί παύουν να υφίστανται. Και τότε αναδύεται το "είναι ο είναι", του φίλου μου vv.

Ζω αλλά δεν το γνωρίζω. Δεν γνωρίζω πραγματικά ότι υπάρχω. Το γίγνεσθαι ρέει υπακούοντας τους συμπαντικούς νόμους αλλά δεν το συνειδητοποιώ.
Μπορεί να σκέφτομαι για όλα αυτά αλλά δεν τα βιώνω, δεν τα αντιλαμβάνομαι άρα δεν τα γνωρίζω από πρωτο χέρι, αλλά μεσα από προκαταλήψεις και φανταστικές ιδέες.
Άλλο να σκέφτομαι ότι όντως αναπνέω και άλλο να το βιώνω.
Άλλο να σκέφτομαι το Μηδέν και άλλο να το βιώνω. Άλλο να σκέφτομαι το Είναι και άλλο να το βιώνω κ.ο.κ.

Η συνειδητοποίηση της ύπαρξης που διευρύνει την αίσθηση του "εγώ είμαι", μέχρι την τελική αποκάλυψη του Είναι, είναι υπόθεση της προσοχής. Είναι υπόθεση κατάλληλης διαχείρησης της.
Η γνώση αυτής της διαχείρησης και άρα η γνώση ( η συνειδητοποίηση της ύπαρξης) και άρα η αποκάλυψη του Είναι ως μέρος της υποστάσεως μας ήταν και είναι κτήμα των αληθινών φιλοσοφικών σχολών.
Μόνο, που από τότε που οι φιλόσοφοι αντικαταστάθηκαν από τους καθηγητές φιλοσοφίας, μία τέτοια γνώση πρέπει να ψάξει κάποιος πολύ για να την βρεί.
Αλλιώς θα κάνουμε σωστές διαπιστώσεις που θα αδυνατούμε όμως να τις εφαρμόσουμε στις ζωές μας.
Η εφαρμογή όλων αυτών των διαπιστώσεων στην καθημερινότητα συνιστά και την ηθική του φιλοσόφου. Ο αγώνας του για την συνειδητοποίηση της ύπαρξης, μέσω της διαχείρησης της προσοχής και όχι μόνο.

Ο Πορφύριος κάπου γράφει. "Με ολόκληρο τον εαυτό μας, ολόκληρο το είναι μας ασκούμε την προσοχή μας".
Και κάπου αλλού μιλώντας για τον Πλωτίνο αναφέρει. "Η προσοχή στον εαυτό του δεν σταματούσε ποτέ, παρά μόνο όταν κοιμόταν, πράγμα που καθήλωνε την αδύνατη σάρκα του και εμπόδιζε τον συνεχή προσανατολισμό της σκέψης του στο Πνεύμα."
Το Είναι μπορεί να αποκαλυφθεί ως βιωματικό γεγονός με την συνειδητοποίηση του γίγνεσθαι. Όχι με την διανοητική του κατανόηση,αλλά με την συνειδητοποίηση του.
Το Παρόν είναι η μυστική πύλη που μας οδηγεί σ'αυτό. Και το κλειδί που την ανοίγει είναι η θεληματική διαχείρηση της προσοχής που καθιστά το Παρόν βιώματικό γεγονός και όχι αντικείμενενο αφηρημένης σκέψης.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 6:01 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Κούρε, επειδή με έχεις πρήξει με αυτόν τον «αλυτρωτισμό του εγώ» ή «του είμαι» δεν ξέρω πώς να το πω, με αναγκάζεις να κάτσω κάτω και να γράψω άλλο κατεβατό νυχτιάτικα.

«Προσοχή, δεν εννοώ όταν βιώνω κάτι, αλλά όταν βιώνω ότι βιώνω, όταν βιώνω ότι σκέφτομαι...»
Ωραία! Δε μου λες, άντε και βίωνες ότι βίωνες. Και πώς θα βίωνες ότι βίωνες ότι βίωνες; Και άντε και βίωνες ότι βίωνες ότι βίωνες. Και πώς θα βίωνες ότι βίωνες ότι βίωνες ότι βίωνες; Τι ωραία σκέψη! Σκέψη διαφυγής. Ωραία μέθοδος.

Λοιπόν, χωρίς πλάκα, διάβαζα κάτι ενδιαφέροντα τελευταία για το ασυνείδητο από έναν αμερικάνο, που ξεπερνώντας την κλασική φροϋδική ανάλυση προσπαθούσε να δει το πράγμα πιο πρακτικά. Μιλούσε για τα όνειρα, πράγμα που μάλλον θα σε συγκινεί αφού έχεις και συ προβληματιστεί για το θέμα του ύπνου.
Έλεγε λοιπόν, ότι μια στοιχειώδης έρευνα στο ασυνείδητο μπορεί να αποκαλύψει σημαντικά πράγματα για να κατανοήσουμε τον τρόπο που λειτουργεί ο εγκέφαλος. Το ασυνείδητο αποτελεί μια τεράστια αποθήκη, πολύ μεγαλύτερη από το συνειδητό, δηλαδή απαρτίζει το μεγαλύτερο κομμάτι της προσωπικότητας.
Ένα πράγμα που και πειραματικά αποδείχτηκε, είναι το εξής: τα αισθητήρια και ο εγκέφαλος έχουν πολύ μεγαλύτερη ικανότητα επεξεργασίας των ερεθισμάτων από ότι το συνειδητό. (Επειδή σωστά είπες ότι δεχόμαστε εκατομμύρια ερεθίσματα τα οποία λανθάνουν της προσοχής μας.)
Παράδειγμα: το οπτικό μεταίσθημα είναι όπως ξέρουμε περίπου γύρω στο 1/16 sec, δηλ. αν δούμε μια κινηματογραφική ταινία με λιγότερα από 16 καρέ το δευτερόλεπτο θα μας ενοχλεί γιατί δεν θα βλέπουμε μια συνεχή κίνηση. Κάνανε λοιπόν κάποιοι ένα πείραμα: δείξανε σε ανθρώπους μια ταινία την οποία κατασκευάσανε ως εξής: την φτιάξανε με περισσότερα από 1/16 καρέ ανά δευτερόλεπτο, αλλά ανάμεσα στα 16 παρεμβάλανε και ορισμένα καρέ με συγκεκριμένα μηνύματα. Και παρατηρήσανε (το πείραμα ήταν βέβαια σχεδιασμένο) ότι οι άνθρωποι επηρεαστήκανε από αυτά τα κρυφά μηνύματα χωρίς οι ίδιοι να έχουν γνώση ότι τα δεχτήκανε. Μάλιστα κάποιοι διαφημιστές εξέφρασαν τη θεωρία ότι αυτό θα μπορούσε να εφαρμοστεί στη διαφήμιση κάποτε για να περνάνε στον κόσμο μηνύματα ασυνείδητα, π.χ. η τηλεόραση να δουλεύει με 20 καρέ/sec και κάθε εικοστό καρέ να δείχνει μια διαφήμιση. Ο θεατής δεν θα το αντιλαμβάνεται με το συνειδητό, αυτό όμως θα γίνεται αντιληπτό με το ασυνείδητο!

Έλεγε ύστερα, ότι χρησιμοποιώντας την εμπειρία με τα όνειρά σου (εκεί που ο ασυνείδητος εγκέφαλος υπερισχύει του συνειδητού) μπορείς σταδιακά να μάθεις να χρησιμοποιείς το ασυνείδητο για να διευρύνεις τη συνείδηση. Έχει τεράστιες δυνατότητες, και το προσόν να δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο. Απλά θέλει χειρισμό, π.χ. όταν έχεις ένα σύνθετο πρόβλημα να λύσεις, να παίρνεις όλες τις πληροφορίες με το συνειδητό και μετά να ξεκουράζεσαι τελείως για να αφήσεις το ασυνείδητο να δουλέψει. Αν λοιπόν δούμε αυτό σε σχέση με τη ρήση του Ηράκλειτου ότι «οι κοιμισμένοι είναι συνεργοί στον κόσμο των ξύπνιων» αμέσως νομίζω προκύπτουν κάποια ενδιαφέροντα πράγματα. Δηλαδή είναι θέμα αν και πώς ένας Πλωτίνος πρόσεχε ή δεν πρόσεχε όταν κοιμόταν κι αν ήξερε ή δεν ήξερε τι έκανε. Το θέμα είναι να ξέρεις ΤΙ κάνεις, ΠΩΣ το κάνεις, και ΠΟΤΕ το κάνεις: η διαχείριση του παρόντος.

Άλλο παράδειγμα τα συναισθήματα: το ασυνείδητο έχει την ιδιότητα να δουλεύει με «κουβάδες συναισθημάτων»: δεν λειτουργεί συστηματικά αλλά όταν π.χ. φτάσεις σε ένα ευχάριστο συμπέρασμα το αποθηκεύει στον «ευχάριστο κουβά». Το τι κουβάδες υπάρχουν μέσα σου εξαρτάται με τι είδους ερεθίσματα εσύ επιτρέπεις να μπαίνουν (ο θυρωρός στην είσοδο, δηλ. ο έλεγχος της προσοχής), επεξεργαζόμενος αυτά με το συνειδητό, οπότε, για το πρόβλημα της βίωσης που θέτεις μπορούμε να κάνουμε τελικά περισσότερα από ότι κοινώς νομίζεται. Έτσι η εκπαίδευση του εαυτού μας είναι εφικτή κι εδώ αρχίζουν βέβαια άλλοι ορίζοντες...
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
john
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Δεκ 2003
Δημοσιεύσεις: 767
Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 5:19 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

to einai sto gignestai ...kai to gignesthai sto einai
_________________
λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο ..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 6:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τα ίδια μου φαίνεται ότι λέμε ιασον.
Η ύπαρξη και μόνο του ασυνειδήτου αποδυκνείει ότι ο εαυτός μας είναι κάτι πολύ ευρύτερο απ'αυτό που πιστεύουμε ότι είναι.
Αυτό που τονίζω συνεχώς, δηλαδή.
Η Ζωή μας συμβαίνει, αλλά εμείς είμαστε απόντες απ'αυτήν. Αυτό αποδυκνείουν τα πειράματα που αναφέρεις (αφού η αλληλεπίδρασή μας με τον κόσμο είναι περισσότερο μια ασυνείδητη διαδικασία ,όπου εμείς δεν βρισκόμαστε πουθενά) και τα ίδια λέω και εγώ.
Καταλήγουμε μάλιστα και στο ίδιο συμπέρασμα. Ότι όλο το ζουμί βρίσκεται στο βίωμα του παρόντος.
Προχωράω λίγο περισσότερο και λέω ότι αυτό πραγματώνεται με την κατάλληλη διαχείρηση της προσοχής.
Γιατί στά' πρηξα λοιπόν;

Το είναι στο γιγνεσθαι και το γίγνεσθαι στο είναι. Αλλά πως;
Σ' αυτό προσπάθησα ν'απαντήσω με το προηγούμενο μύνημά μου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
paraskevi
Πρύτανης


Εγγραφή: 29 Νοέ 2003
Δημοσιεύσεις: 175

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 9:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ζωη ειναι ενας ζωντανος οργανισμος ,που οσο εξελισσεται και τροφοδοτειται ,τοσο το καλυτερο ,οσο βαλτωνει και παραμελειται τοσο το χειροτερο ..........
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Οκτ 28, 2004 10:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

giati de zoume to paron?mipos giati dinomaste?otan i skepsi mou empodizei to bioma tou parontos mipos einai giati dothika kai dinomai akoma se kati ektos parontos pou mou roufaei tin prosoxi?i gia allo logo?
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 29, 2004 12:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ακριβώς γι'αυτό kaneis, ακριβώς γι'αυτό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 29, 2004 12:50 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Συμπάθα με Κούρε, δεν είμαι σίγουρος ότι λέμε τα ίδια. Ίσως, εσύ να βλέπεις τα πράγματα περισσότερο μεταφυσικά, εγώ φυσικά.
Πολλά θα μπορούσαν να κατανοηθούν με μια ορθότερη θεωρία και πράξη της επιστήμης, αλλά καταπώς φαίνεται η ανθρώπινη πραγματικότητα έχει εκ των πραγμάτων ξεπεράσει τη φαντασία των θεών - προσπάθησα να το πω στη δική σου γλώσσα.
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Kouros
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Ιούν 2004
Δημοσιεύσεις: 639
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 29, 2004 2:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Νά'σαι σίγουρος ιασον ότι πιο πρακτικός άνθρωπος απ'εμένα δεν υπάρχει.
Γιάυτό και τονίζω συνεχώς την ανάγκη για βιωματική επαλήθευση, ώστε οι Ιδέες να ενσαρκώνονται στην Ύπαρξη και να μην παραμένουν μεταφυσικές ονειροφαντασίες.
Και αν επιστρέφω πολλές φορές στους αρχαίους έλληνες φιλόσοφους, είναι γιατί είχαν το σωστό πλαίσιο και δημιουργούσαν τις ιδανικές συνθήκες, ώστε αυτήν η ενσάρκωση να λαμβάνει χώρα.
Για την Ακαδημία π.χ., το Αγαθό και το Εν δεν ήταν μεταφυσική, αλλά βιωμένη πραγματικότητα.
Ο Πορφύριος μας λέει ότι ο Πλωτίνος βίωσε τέσσερις φορές, αν δεν κάνω λάθος το Εν.
Φαντάσου, λέω εγώ, πόσες φορές θα βίωσε τον Λόγο και πόσες φορές την Ανώτερη Ψυχή, που είναι κατώτερες οντολογικές βαθμίδες από το Εν.
Αλλά όλα αυτά, για μας είναι μεταφυσική. Για κάποιους απ'εκείνος, ήταν φυσική.

Από τότε όμως, που το σωστό πλαίσιο της φιλοσοφίας (της αναζήτησης της σοφίας), έπαψε να υφίσταται, μαζί του έπαψε να υφίσταται και η αποκάλυψη του Είναι.
Έτσι φθάσαμε στον Χάιντεγγερ, που ναι μεν μιλάει σωστά για αρχαίες και μεγάλες αλήθειες, με μία σύγχρονη γλώσσα, αλλά που όπως φαίνεται στάθηκε αδύναμος να τις "γειώσει" στην ύπαρξή του, ώστε αντί για το Είναι, τελικά να αγκαλιάσει τον Χίτλερ.

Ίσως η απάντηση που έδωσε ο Σοπενχάουερ, σε κάποιον που τον είδε να βγαίνει από ένα πορνείο και ο οποίος τον ρώτησε πως συμβιβάζονται οι ιδέες του για τον περιορισμό των επιθυμιών, με την ακόλαστη ζωή που διάγει και εκείνος του απάντησε πως αν κάποιος σου δείχνει τον σωστό δρόμο δεν είναι αναγκαμένος κιόλας να τον ακολουθεί ο ίδιος, έχει φαίνεται πολύ μεγαλύτερη εφαρμογή στους σύγχρονους αναζητητές της σοφίας, που λησμόνησαν μάλλον, κάποια βασικά πράγματα για την αναζήτηση αυτήν. Όπως για παράδειγμα την Ηθική (την Ηθική όχι τον ηθικισμό έτσιWink.

Μέχρι αυτήν η λησμονιά ν'αρθεί, το Είναι θα παραμένει για πάντα απροσπέλαστο και ο Ανώτερος Εαυτός, έννοια μεταφυσική.
Άσε που θα γίνεται και αντικείμενο χειραγώγησής των, από άσχετους τσαρλατάνους
Εν τέλει τι είναι το φυσικό που το διαχωρίζουμε από το μεταφυσικό;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 29, 2004 3:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kouros έγραψε:
Μέχρι αυτήν η λησμονιά ν'αρθεί, το Είναι θα παραμένει για πάντα απροσπέλαστο


Απάντησέ μου: πιστεύεις ότι είναι εφικτό ή όχι; Αν μπορεί να γίνει, αυτό το "πάντα" τι το θέλεις; Ας προσπαθούμε ν΄ αφήσουμε τα μισόλογα πρακτικέ μου φίλε.

Όσο για το φυσικό και το μεταφυσικό, το έχουμε ξαναθέσει το ερώτημα, πάντως όχι χωρίς μια δόση ειρωνίας ομολογώ θα έλεγα να ρωτήσουμε και τον Σοπενάουερ (μετά από το επεισόδιο έξω από το πορνείο)...

Ακόμα και το να δίνεσαι σε κάτι ... και μ΄ αυτό πρόβλημα; Shocked
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 29, 2004 11:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

iasona an paradinesai kai parasiresai sta efimera oloklirotika tha gineis kai si efimeros.an dothei kapoios se mia touristria oloklirotika to kalokairi,otan figei tha ton parei mazi tis kai tha meinei na prospathei na ksanavrei ton eauto tou kai na zisei to tora,kai to xroniko diastima mexri na to petixei tha nai skoteino kai xameno.allo dokimazo kai allo dinomai.oti reei kai einai efimero kalo einai nomizo na to dokimazei kaneis kai an vrei kati mi efimero tote mono ante na dothei kiolas.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4  Επόμενο
Σελίδα 2 από 4

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center