Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

συμπτώσεις ή κάτι άλλο?
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Tetragonos
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Νοέ 2010
Δημοσιεύσεις: 960

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 13, 2011 7:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αρχικά να συμφωνήσω με το ερώτημα του Σκαπανέα.

Είναι γνωστοί οι φυσικοί νόμοι;

Ύστερα να ρωτήσω ,

Αφού τίποτα δεν μπορεί να αντιβαίνει τους φυσικούς νόμους (μπορεί να φαίνεται ότι τους αντιβαίνει εξαιτίας της δικής μας άγνοιας) τι στο καλό εφεύραμε αυτήν την λέξη;

Και τέλος

Στην ταινία matrix όπου παρουσιάζονται πράγματα τα οποία αντιβαίνουν τους φυσικούς νόμους είναι μια ταινία που παρουσιάζει θαύματα;


Μήπως τελικά το θαύμα είναι μια κοινωνική συνθήκη;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 13, 2011 2:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:

Προϋποθετεις βεβαιως οτι οι φυσικοι νομοι ειναι γνωστοι ( ; ; ; ; ; ; ; )
Και εννοεις ( μαλλον προφανως ) οτι ο φυσικος νομος ειναι καθε τι που συμβαινει αναντιρρητα και ανεξαρτητα απο τον ανθρωπο και τη βουληση του, οπως π.χ. ο θανατος !



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ



Όχι,δεν το προϋποθέτω αυτό.Ένας φυσικός νόμος που μας είναι άγνωστος δεν προκαλεί θαύματα αλλά παράξενα γεγονότα,θαύμα θα ήταν αν καταργούσε τους νόμους που ξέραμε.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 13, 2011 2:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tetragonos έγραψε:
Αρχικά να συμφωνήσω με το ερώτημα του Σκαπανέα.

Είναι γνωστοί οι φυσικοί νόμοι;

Ύστερα να ρωτήσω ,

Αφού τίποτα δεν μπορεί να αντιβαίνει τους φυσικούς νόμους (μπορεί να φαίνεται ότι τους αντιβαίνει εξαιτίας της δικής μας άγνοιας) τι στο καλό εφεύραμε αυτήν την λέξη;

Και τέλος

Στην ταινία matrix όπου παρουσιάζονται πράγματα τα οποία αντιβαίνουν τους φυσικούς νόμους είναι μια ταινία που παρουσιάζει θαύματα;


Μήπως τελικά το θαύμα είναι μια κοινωνική συνθήκη;



Δεν είπα ότι τίποτα δεν αντιβαίνει τους φυσικούς νόμους αλλά ότι δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα μέχρι τώρα.Ελπίζουμε,όμως,είναι πολύ βαρετό να ισχύουν συνέχεια οι φυσικοί νόμοι. Wink
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 13, 2011 2:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
έγραψε:
skapaneas
έγραψε:

Προϋποθετεις βεβαιως οτι οι φυσικοι νομοι ειναι γνωστοι ( ; ; ; ; ; ; ; )
Και εννοεις ( μαλλον προφανως ) οτι ο φυσικος νομος ειναι καθε τι που συμβαινει αναντιρρητα και ανεξαρτητα απο τον ανθρωπο και τη βουληση του, οπως π.χ. ο θανατος !



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ



Όχι,δεν το προϋποθέτω αυτό.
Ένας φυσικός νόμος που μας είναι άγνωστος δεν προκαλεί θαύματα αλλά παράξενα γεγονότα,θαύμα θα ήταν αν καταργούσε τους νόμους που ξέραμε.

Το παραξενο γεγονος δεν διαφερει απο το θαυμα !
Ανεξηγητο το ενα ανεξηγητο και το αλλο !
Προκειται απλως για διαφορετικες ονομασιες του ιδιου φαινομενου : απο το χωρο της αναποδεικτης "πιστης" το θαυμα, απο το χωρο της συμβατικης "λογικης" το παραξενο γεγονος.
Η ουσια ειναι οτι και τα δυο "παραβαινουν" τον ( όποιο γνωστο ) φυσικο νομο !

Τον οποίο ΦΥΣΙΚΟ ΝΟΜΟ καλεισαι ( απο τον 4γωνο ) να ορισεις με σαφηνεια και ακριβεια !



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Tetragonos
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Νοέ 2010
Δημοσιεύσεις: 960

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 13, 2011 3:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννη,
αντί να ξεκαθαρίζεις στο μυαλό μου την έννοια θαύμα την μπερδεύεις.

Ίσως δεν φταις εσύ για αυτό , ίσως φταίει η αντίληψή μου αλλά εσύ δίνεις το ερέθισμα.

Αν θαύμα είναι κάτι που αντιβαίνει τους φυσικούς νόμους και παράλληλα ένας φυσικός νόμος που μας είναι άγνωστος δεν προκαλεί θαύματα τότε
τι αποκλείει όταν εμφανιστεί ένα «υποτιθέμενο θαύμα», απλά να μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε νέους φυσικούς νόμους που δεν γνωρίζαμε οπότε και να πάψει να είναι θαύμα καθώς θα υπόκειται σε φυσικούς νόμους τους οποίους απλά εμείς δεν γνωρίζαμε ή δεν είχαμε την δυνατότητα να παρατηρήσουμε πριν την εμφάνιση του «υποτιθέμενου θαύματος»;

Τι θα μας κάνει τελικώς να ορίσουμε κάτι που παρατηρούμε πρώτη φορά και δεν γνωρίζουμε πλήρως τους φυσικούς νόμους που το διέπουν αν το χαρακτηρίσουμε ως θαύμα;

Είναι θαύμα π.χ. ότι η γη στέκεται στην μέση του ουρανό χωρίς να στηρίζεται κάπου και χωρίς να έχει φτερά να πετάει , όσο εμείς δεν έχουμε ανακαλύψει τους φυσικούς νόμους που εξηγούν αυτό το φαινόμενο, και όταν τελικώς τους ανακαλύπτουμε παύει να είναι θαύμα;

Υπάρχει ποτέ περίπτωση να γίνει ή να γίνεται κάτι το οποίο εμείς ως άνθρωποι δεν θα το εντάξουμε τελικώς σε κάποιον φυσικό νόμο;


Και αυτό το τελευταίο που λες μου ηχεί σαν χρησμός στο μυαλό μου.

«Ελπίζουμε, όμως, είναι πολύ βαρετό να ισχύουν συνέχεια οι φυσικοί νόμοι.»

Τι ελπίζουμε ;

Να παρουσιαστεί κάτι που να μην μπορούμε να το εξηγήσουμε με φυσικούς νόμους;

Αφού δικό μας και το μαχαίρι δικό μας και το καρπούζι Ιωάννη, θα φτιάξουμε νόμους να το εντάξουμε.

Όταν παρατηρήσαμε ότι η φύση χρησιμοποιεί την μετάλλαξη κατά την διαδικασία της εξέλιξης εμείς πήγαμε και το εντάξαμε σαν έναν φυσικό νόμο και καθαρίσαμε.

Τελικά η μετάλλαξη είναι θαύμα ή δεν είναι;

Είναι θαύμα η μετατροπή του νερού σε κρασί;
Εγώ πιστεύω πως σε μερικά χρόνια θα βρούμε τον τρόπο να το κάνουμε όλοι μας.
Γιατί να το χαρακτηρίζω θαύμα αυτό το φαινόμενο, επειδή ακόμα δεν ξέρω πως γίνεται ή επειδή γίνεται σπάνια;


Και τι γίνεται τελικώς όταν παίρνω ένα παραισθησιογόνο και βλέπω τα δέντρα να περπατάνε και να πετούν;

Βλέπω ένα θαύμα;


Και κάτι προτελευταίο.
Πως πρέπει να αντιμετωπίζει κανείς τα «θαύματα» ;
Να ψάχνει να βρει τελικώς του φυσικούς νόμους που διέπουν το «πρωτόγνωρο φαινόμενο» που συντελέσθηκε ή να το αποδεχτεί ως κάτι που τελικώς αντιβαίνει τους φυσικούς νόμους ,είναι θαύμα, και να μην ερευνά την φύση του καθώς δεν μπορεί να υπόκειται σε φυσικούς νόμους;

Και ένα τελευταίο

Πως τελικώς μπορεί να πείσει κάποιος έναν που πιστεύει πως όλα υπόκεινται σε φυσικούς νόμους ότι ένα φαινόμενο είναι θαύμα και όχι ψέματα;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 13, 2011 10:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:

Το παραξενο γεγονος δεν διαφερει απο το θαυμα !
Ανεξηγητο το ενα ανεξηγητο και το αλλο !
Προκειται απλως για διαφορετικες ονομασιες του ιδιου φαινομενου : απο το χωρο της αναποδεικτης "πιστης" το θαυμα, απο το χωρο της συμβατικης "λογικης" το παραξενο γεγονος.
Η ουσια ειναι οτι και τα δυο "παραβαινουν" τον ( όποιο γνωστο ) φυσικο νομο !

Τον οποίο ΦΥΣΙΚΟ ΝΟΜΟ καλεισαι ( απο τον 4γωνο ) να ορισεις με σαφηνεια και ακριβεια !



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ


Ένα παράξενο γεγονός μας φωνάζει τρία πράγματα:

1)"Είμαι μια ειδική περίπτωση ενός φυσικού νόμου που ήδη γνωρίζετε"

2)"Είμαι μια περίπτωση ενός φυσικού νόμου που δε γνωρίζετε κι ο οποίος δεν καταργεί τους νόμους που ήδη γνωρίζετε"

3)"Είμαι μια περίπτωση ενός φυσικού νόμου που καταργεί τους νόμους που ήδη γνωρίζετε".

Μέχρι τώρα δεν έχουμε παράξενα γεγονότα της 3ης περίπτωσης,δηλαδή θαύματα.Για παράδειγμα δεν είναι θαύμα αν κάποιος θεραπευτεί από καρκίνο χωρίς να καταλαβαίνουμε γιατί.Θα είναι θαύμα αν θεραπευτεί χωρίς ανοσοποιητικό σύστημα.Η πιθανότητα να έχει ιαθεί εξαιτίας κάποιας άγνωστης λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος είναι μεγαλύτερη απ' την περίπτωση του θαύματος γιατί έχουμε περισσότερα εμπειρικά δεδομένα από τη δράση των ανοσοποιητικών λειτουργιών παρά από την ίαση χωρίς αυτές.

Νομίζω πως έτσι απαντώ και στις ερωτήσεις του Tetragonos.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 14, 2011 7:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:

                      ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΠΟΥΛΟΣ

                            Ζωή μετά θάνατον

Μετά της τελευταίας εκπνοής η ψυχή απέπτη του σώματος. Όλη η προτέρα αυτού αντίστασις κατά της φθοράς εξέλιπε, και οι νόμοι της ύλης ανέλαβον την κυριαρχίαν των. Το πριν κινούμενον και σκεπτόμενον και δρων ενόργανον πλάσμα είναι τώρα ύλη αδρανής, ψυχρά, ενώσεις χημικαί ασταθείς και ασθενείς την συγγένειαν, αποσυντεθέμεναι και πάλιν εις τα στοιχεία των.
Ήμην νεκρός.

Ελευθέρα πλέον η συνείδησις του εγώ, η δύναμις η ζωτική, όλον τον ενσυνείδητον ον απέπτη εις τον αιθέρα ανακουφισθέν, και ταχύπτερον ως αερόστατον του οποίου απερρίφθη όλον το έρμα, και ως αιθήρ και αυτό λεπτοφυής και ελαφρός, περιΐπτατο περί την ύλην.

Εν τη καταστάσει εκείνη τη σχεδόν αΰλω και πνευματική, αι αισθήσεις έλαβον διαύγειαν άλλην υπεργήϊνον, καθαράν, και η εκ του περιβάλλοντος αντίληψις ήρχετο τώρα οξεία και λεπτομερής και ουδέν, ουδέν των περί εμέ, ορατών ή αοράτων διά τας ενσωματωμένας ψυχάς, μοι διέφευγεν.

Έβλεπον – άνευ οφθαλμών – των μικροβίων τας περιδινήσεις και τους αλληλοπολέμους, των σωμάτων τα μόρια εν τη απείρω αυτών συνενώσει, των αιθέρων τας πολυτρόπους κινήσεις τας αποτελούσας των φυσικών φαινομένων την έκφανσιν, ήκουον – άνευ ώτων – μουσικήν άπειρον, και πολυσύνθετον, και αρμονικήν εν τη ασυναρτησία της, εκ του βόμβου του ελαφρού όλου του κόσμου των ατόμων, εκ της ύλης των μεταβολών, εκ της συνθέσεως των χημικών ενώσεων.

Ο κόσμος διελύετο και επολλαπλασιάζετο και αποσυνετίθετο και αναγεννάτο μόριον προς μόριον προ των παντεποπτών αισθήσεών μου.

Έβλεπον την φύσιν όλην εν τη μυχία, τη αδιοράτω εργασία της, εν τη αιωνία, τη μυστηριώδει της ύλης συναλλαγή, εν τη αδιαλείπτω μεταμορφώσει των ατόμων της, εν τη διηνεκή ζωή και τω θανάτω αυτής.

Ως να απέβαλε τον φλοιόν τον αποκρύπτοντα όλα τα μυστήριά της και ιδού το παν εφάνη προ των αισθήσεών μου ως ο οργανισμός προ του μαχαιριδίου του ανατόμου.

Και βλέπων πάντοτε εκεί το σώμα μου κείμενον, ακίνητον, με το πρόσωπον ωχροκύανον, με τους χαρακτήρας ηλλοιωμένους, αδρανές, όμοιον κατά την θερμοκρασίαν με το περιβάλλον, αποδοθέν τώρα έρμαιον εις της ατμοσφαίρας τας επιδράσεις.

Οι οφθαλμοί με την κόρην διεσταλμένην υπερμέτρως, υελώδεις και ανέκφραστοι· αι χείρες απεξυλωμέναι, αδρανείς· το στήθος ακίνητον, σανιδώδες· η καρδία ωχρά και άναιμος και συνεσταλμένη· πεφυσιωμένα τα έντερα· οι μυς ηλαττωμένοι και συμπαγείς· το αίμα κυανέρυθρον και πεπηγός· τα κύτταρα, αδρανή σχεδόν και νεκρά και κατεστραμμένα, όλα ήρχιζον ήδη την βραδείαν της φθοράς επεξεργασίαν τροποποιούμενα αεννάως μέχρι εντελούς μεταβολής.

Κόσμος άπειρος μικροβίων περί το σαπρόν της ύλης συνονθύλευμα – υποκάτω τώρα κείμενον υπό την γην – αναλαμβάνει το έργον του.

Η ζωή της καταστροφής, ζωή χιμαιρική, δραστηρία, μία ολόκληρος σειρά και αυτή χημικών φαινομένων, ως και η άλλη η πραγματική ζωή, μία σειρά ματασχηματισμών διαφόρων, αρχίζει. Αλλ’ όπως η άλλη η αληθής ζωή είναι ζωή αυξήσεως του σώματος και αναπτύξεως, αυτή είναι ζωή μηδενισμού, μεταμορφώσεως, ανακαινίσεως.

Μόριον και αυτή της αιωνίας εναλλαγής της ύλης, της αενάου παραγωγής ζωής εκ του θανάτου.

Κόσμοι ολόκληροι μικροοργανισμών του στομάχου εστερημένοι αέρος, λουόμενοι εις υγρά θρεπτικά, καταστρέφουσιν εκ των έσωθεν προς τα έξω όλην την περιβάλλουσαν ουσίαν. Εκ της επιφανείας έπειτα της επιδερμίδος τα μικρόβια αναπτύσσονται μη ευρίσκοντα ουδόλως αντίστασιν, και πρόσφορον έχοντα έδαφος και αρχίζουσι ωσαύτως την εργασίαν των από των έξωθεν προς τα έσω. Και προ των λεπτών αισθήσεών μου αρχίζει μεταξύ των εν τη συναντήσει των ο αγών, ο αγών της εκλεκτικής διατηρήσεως του δυνατωτέρου, ο αιώνιος αγών, της φύσεως όλης. Και εκεί εις τον πολυάριθμον μικρόκοσμον, μεγάλην κοινωνίαν μικροβίων, περί το σώμα το σαπρόν το ημιάλωτον, το όζον υδροθείου κα αμμωνίας και νεκρώσεως και γαγγραίνης και σαπρίας, το ηλλοιωμένον, το πεφυσιωμένον, το πλαδαρόν και αηδές, αρχίζει η μάχη, η αλληλοκαταστροφή, η καταβρόχθισις των αδυνατωτέρων υπό των δυνατών και τούτων υπό των δυνατωτέρων και αυτών πάλιν το τέλος και η αποσύνθεσις εν τω αποσυντιθεμένω, τω εξαλειφομένω σώματί μου και η εκ τούτων πάλιν αναγέννησις άλλων και η αιωνία εξάλειψις και εξαέρωσις της αχρήστου, της παρακμασάσης ύλης και η αναγέννησις ζωής και δράσεως.

Και οι σκώληκες οι μεγάλοι και οι μικροί και όλων των μικρών όντων αι στρατιαί ενέκυπτον πάντοτε εις το έργον της φαινομενικής καταστροφής, της εξαφανίσεως εκεί περί την σαπρίαν.

Τα ευεργετικά ζωΰφια! Άνευ αυτών αδύνατος θα απέβαινεν η ζωή επί της γης, και του θανάτου το έργον θα ήτο ημιτελές, και της ύλης η εναλλαγή, ο πρώτος ούτος παράγων της ζωής, δύσκολος θα ήτο, αδύνατος ίσως. Τα ευεργετικά ζωΰφια!

Τα κόκκαλα του σκελετού γλοιώδη και υγρά με οσμήν αφόρητον μόλις συνηρμοσμένα μεταξύ των, και τεμάχια, λείψανα σαρκός μαλακής πυορροούσης, σκωληκοβρώτου, απέμενον πλέον υπό την γην.

Επί του προσώπου ίχνη μελάγχρου κρέατος περί τα μήλα των παρειών, και οι οδόντες οξείς και φαιοί, και τα δύο των ημιβεβρωμένων οφθαλμών κοιλώματα, και της ρινός τα χάσμα. Εντός του στόματος, απαισίου, ως γελώντος γέλωτα σαρδόνιον συνεσπασμένου ψοφιμίου, οι σκώληκες συνηνωμένοι ως μία τολύπη ο είς επί του άλλου, λευκοί, γλοιώδεις, συνεσπειρωμένοι, απέγλειφον τα λείψανα της σαρκός, απέκρινον τα περιττώματά των, εγονιμοποίουν, επληθύνοντο.

Και εκ του συνειρμού εκείνου κοκκάλων και σαρκός ευρωτιώντων όλων και πυορροούντων, εξέρρεεν υγρόν, γάγγραινα πυώδης, οσμής ανεκφράστου, ναυτιώδους, λοιμικής, και προς τα άνω απήρχοντο έπειτα διηνεκώς εξαερούμενα όλα τα συστατικά υπό μορφήν παντοειδή, υπό κατάστασιν αλλοίαν και διά συνδυασμών μυρίων εξεπλήρουν έπειτα την αποστολήν των παράγοντα ζωήν, μεταμορφούμενα εις κίνησιν, εις θερμότητα, εις δράσιν.

Και παρηκολούθουν εκ των άνω, ωθούμενος υπό ακατανικήτου δυνάμεως, παντού εν τη ενσκόπω περιπλανήσει των, του σώματός μου τα μέλη, τας σάρκας, όλον το γήινόν μου περίβλημα, και παριστανόμην διά των αισθήσεών μου εις τον εντελή αυτών μετασχηματισμόν.

Και είδον άνθη καλλίχρωμα βραδέως ανεγειρόμενα και ζωηρά εκ της ζειδώρου αναμυζήσεως της πνοής των μορίων της άλλοτε σαρκός μου, και φυτά αναζώντα, και έντομα αναπνέοντα.

Και είδον την ύλην του σώματός μου εισδύουσαν και μετασχηματιζομένην εις δηλητήριον εν τοις εντοσθίοις του όφεως, και εζωογόνησα διά των μορίων του οξυγόνου μου πάλλουσαν καρδίαν νεάνιδος, και είδον τα συστατικά μου τρέφοντα ασθενείς, και παχύνοντα αισχροβίους, και υποβοηθούντα διά της διεγέρσεως της δυνάμεως εις εγκλήματα, και μετασχηματιζόμενα εις υγιείς εγκεφάλους εις σκέψεις μεγαλεπηβόλους, ή εις σχέδια φαύλα.

Και συνέβαλλον και εγώ διά της πτωχής καταβολής του νεκρού μου σώματος εις την παγκόσμιον της φύσεως εξέλιξιν, και υπεβοήθησα εις μεγάλα έργα, και εγενόμην άκων συνένοχος εις αισχράς πράξεις.

Και τα έβλεπον πάντοτε, τα παρηκολούθουν εις τας παντοίας μεταβολάς των τα λείψανά μου εν τη αιωνία δημιουργία των και τα έβλεπον και πάλιν θνήσκοντα υπό τας νέας των μορφάς, και αναγεννώμενα και εναλλασσόμενα αιωνίως, αιωνίως αναζώντα ως φοίνικες εκ της τέφρας των.

Δεν έμενε πλέον ή δραξ οστών εξ εμού, δραξ φαιοχρόων οστών καταναλισκομένων και εκείνων κατ’ ολίγον υπό την γην και χρησιμευόντων και εκείνων εις εκλίπανσιν αυτής, συμβαλλόντων διά του φωσφόρου και του αζώτου και των αλάτων των εις την πάχυνσιν των καρπών, εις την θρέψιν των φυτών, εις την εύχροιαν των φύλλων.

Και ως να μη είχον πλέον τίποτε να πράξω μετά την εξαφάνισιν του γηΐνου μου εγώ, περιεπλανώμην φερόμενος υπό αγνώστου δυνάμεως προς άγνωστον φοράν.

Και έστρεψα τώρα τους οφθαλμούς μου κάτω προς τον κόσμον και είδον, είδον θέαμα φοβερόν, αηδές, απαίσιον.

Ω! αν οι άνθρωποι ελάμβανον διά μίαν στιγμήν την άπειρον, την απόλυτόν μου διορατικότητα, θα την απέπτυον, θα την αηδίαζον την ζωήν, θα εφοβούντο να ζώσιν.

Αλλ’ ουδείς ζων το είδε ουδέ θα το ίδει το θέαμα του κόσμου ούτως εν απόπτω, πάνοπτον άνευ ουδενός μυστηρίου, άνευ ουδενός σκοτεινού.

Και είδον άπειρον πληθύν ζωυφίων μόνον εις αιώνιον πόλεμον μεταξύ των και λίμνας αίματος και σωρούς νεκρών, και όλους εξαφανιζομένους και όλους αναζώντας και ως αέρα αναπνέοντας το μίσος, την εκδίκησιν, την δυστυχίαν.

Και η εντύπωσίς μου ήτο ωσεί εξ ομάδος καταξεσχιζομένων θηρίων, και οιμωγών νεκρών, και συριγμών όφεων, και αγωνίας μαρτυρίων, και πνοής θανάτου.

Και ήθελον να μη βλέπω και δεν ηδυνάμην, και προ εμού πάντοτε το φρικώδες θέαμα του κόσμου απαισίου και φοβερού.

Και ήθελον να έχω ωκεανούς δακρύων όπως την κλαύσω, και πλημμύραν ειρωνείας όπως την μυκτηρίσω, και τόσην καρδίαν ώστε να δύναμαι να οικτείρω την μεγάλην αυτήν αγέλην των δυστυχών, των ωθουμένων υπό φυσικής δυνάμεως παντοδυνάμου προς άγνωστον μοιραίαν πορείαν, με σύντροφον αιώνιον την δυστυχίαν, με τέρμα αιώνιον το μηδέν.

Και ησθανόμην οδύνην μεγάλην και μαρτύριον ανήκουστον και εφοβούμην, εφοβούμην τους ομοίους μου και έτρεμον εις την όψιν του κόσμου και υπέφερον, υπέφερον πολύ.

Και ήτο η κόλασις τούτο· και ήτο η κόλασις διότι ανεζήτουν καθ’ εαυτόν τι έπραξα και ηρώτων την συνείδησίν μου αν ήμην ένοχος και δεν ετόλμα να μου είπει όχι.

Ήμην ένοχος προς τον κόσμον και ετιμωρούμην δι’ αυτού. Ήτο η κόλασις το φρικώδες εκείνο θέαμα και η οδύνη εκείνη την οποίαν ησθανόμην και ο φόβος και η φρίκη.

Παρήλθε, θα παρήλθε βεβαίως πολύς καιρός εν τη βασάνω εκείνη των αισθήσεών μου, βασάνω ομοία με ανθρώπου νευρικού λειχομένου υπό εχιδνών.

Δι’ εμέ χρόνος δεν υπήρχε. Χρόνος μου ήτο η αιωνιότης και τόπος το άπειρον.

Έπειτα ησθάνθην ωσεί να παρεσυρόμην ταχέως, να κατέβαινον εις τον κόσμον πάλιν, ωθούμενος υπό αγνώστου δυνάμεως.

Ήθελα να σταθώ.

- Κατέρχου, ωσεί να μοι εξέφραζον διά βιαίων ωθήσεων.

Και κατηρχόμην, κατηρχόμην τυφλός άνευ θελήσεως όπου με έφερεν η άγνωστος δύναμις.

Έπειτα εισήλθον…

Εισήλθον διά μέσου σπασμών ηδονής, εναγκαλισμών παραφοράς, μέθης γενετησίου εν ωαρίω γονίμω μιας γυναικός, και ενεφύσησα αυτώ ψυχήν.

Τις οίδε μιας εταίρας, ίσως, μιας βασιλίσσης, μιας αιμομίκτου.

Μετά το σώμα και η ψυχή υπέκυπτε εις τον αιώνιον της φύσεως νόμον της εναλλαγής, επανήρχετο να συγκροτήσει και πάλιν έν πλάσμα ζων, να σχηματίσει πάλιν έν άτομον δι’ ολίγον, και έπειτα άλλο, και άλλο βραδύτερον.

Και ουδέ στεναγμόν εξέβαλον, ουδέ να υποφέρω ηδυνάμην εν τη εισαγωγή μου πάλιν εις τον κόσμον τον εκτρωματικόν, τον μισητόν πλέον δι’ εμέ, τον φρικώδη.

Το παρελθόν αίφνης εχάνετο προ εμού, η μνήμη αφίπτατο, ουδεμία σκέψις απέμενε.

Μετά της ανακαινίσεως ηφανίζετο παν το παλαιόν εν εμοί.

Εισερχόμην εις νέαν ζωήν…

Και ελησμόνησα τα πάντα.



Εθνικόν Ημερολόγιον Κωνστ. Φ. Σκόκου, 1894





ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 14, 2011 8:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
έγραψε:
skapaneas
έγραψε:

Το παραξενο γεγονος δεν διαφερει απο το θαυμα !
Ανεξηγητο το ενα ανεξηγητο και το αλλο !
Προκειται απλως για διαφορετικες ονομασιες του ιδιου φαινομενου : απο το χωρο της αναποδεικτης "πιστης" το θαυμα, απο το χωρο της συμβατικης "λογικης" το παραξενο γεγονος.
Η ουσια ειναι οτι και τα δυο "παραβαινουν" τον ( όποιο γνωστο ) φυσικο νομο !

Τον οποίο ΦΥΣΙΚΟ ΝΟΜΟ καλεισαι ( απο τον 4γωνο ) να ορισεις με σαφηνεια και ακριβεια !



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ


Ένα παράξενο γεγονός μας φωνάζει τρία πράγματα:

1)"Είμαι μια ειδική περίπτωση ενός φυσικού νόμου που ήδη γνωρίζετε"

2)"Είμαι μια περίπτωση ενός φυσικού νόμου που δε γνωρίζετε κι ο οποίος δεν καταργεί τους νόμους που ήδη γνωρίζετε"

3)"Είμαι μια περίπτωση ενός φυσικού νόμου που καταργεί τους νόμους που ήδη γνωρίζετε".

Μέχρι τώρα δεν έχουμε παράξενα γεγονότα της 3ης περίπτωσης,δηλαδή θαύματα.Για παράδειγμα δεν είναι θαύμα αν κάποιος θεραπευτεί από καρκίνο χωρίς να καταλαβαίνουμε γιατί.Θα είναι θαύμα αν θεραπευτεί χωρίς ανοσοποιητικό σύστημα.Η πιθανότητα να έχει ιαθεί εξαιτίας κάποιας άγνωστης λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος είναι μεγαλύτερη απ' την περίπτωση του θαύματος γιατί έχουμε περισσότερα εμπειρικά δεδομένα από τη δράση των ανοσοποιητικών λειτουργιών παρά από την ίαση χωρίς αυτές.

Νομίζω πως έτσι απαντώ και στις ερωτήσεις του Tetragonos.


Ιωαννη

Για πολλοστη φορα αντιβαινεις στην Τυπικη Λογικη.

Αυτη τη φορα στον Τριτο Νομο : Το νόμο της του τρίτου απόκλισης

Βασει της Τυπικης Λογικης λοιπον ειναι απολυτως φυσιολογικο να μην υπαρχουν γεγονοτα της τριτης περιπτωσεως.

Διοτι ο νους λειτουργωντας με on-off δεν ειναι σε θεση να αποδεχτει συμβαντα ενδιαμεσης καταστασης.

Κατα συνεπεια το θαυμα εντασσεται στη δευτερη περιπτωση.



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Tetragonos
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Νοέ 2010
Δημοσιεύσεις: 960

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 14, 2011 9:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννη ,
Μου δίνεις την εντύπωση πως πιστεύεις πως δεν γίνονται θαύματα αλλά από την άλλη αφήνεις και μια χαραμάδα ανοικτή μπας και μπει κανένα στον κόσμο σου.
Και το κάνεις αυτό σύμφωνα με τους ορισμούς που δίνεις εσύ για το θαύμα για τους οποίους να πω πως δεν συμφωνώ και θεωρώ ότι
θαύμα είναι τελικώς μια σύμβαση μεταξύ των ανθρώπων , ότι πουν οι πιστέψουν οι άνθρωποι ότι είναι θαύμα χωρίς να είναι απαραίτητη η διαχρονικότητά του.
Μπορεί στο μέλλον να ενταχθεί σε κάποιους φυσικούς νόμους και να πάψει να θεωρείται ως θαύμα.

Και η παραπάνω περιγραφή έχει να κάνει με την θεολογική πλευρά της λέξεως και όχι με την έννοια του κάτι θαυμαστού , του κάτι το οποίο μπορεί κανείς να θαυμάσει , έννοια που κρύβει η λέξη «θαύμα» μέσα της

Δεν την κατανοώ αυτήν την στάση σου.

Όταν λες
«Ελπίζουμε, όμως, είναι πολύ βαρετό να ισχύουν συνέχεια οι φυσικοί νόμοι.»

Ή επίσης όταν παρατηρείς πως

Το θαύμα μας λέει
Είμαι μια περίπτωση ενός φυσικού νόμου που καταργεί τους νόμους που ήδη γνωρίζετε".

Μέχρι τώρα δεν έχουμε παράξενα γεγονότα της 3ης περίπτωσης, δηλαδή θαύματα.

Γιατί αφήνεις την πόρτα ανοιχτεί μπας και παρουσιαστεί κάποιο θαύμα ;
Και κυρίως τι σε κάνει να πιστεύεις ότι τελικώς δεν θα το εντάξουμε σε κάποιους φυσικούς νόμους.
Και γιατί θα πρέπει να καταργεί του νόμους και όχι να τους συμπληρώνει;

Λες για παράδειγμα
«Θα είναι θαύμα αν θεραπευτεί κάποιος χωρίς ανοσοποιητικό σύστημα.»
Γιατί αυτό να μην μπορεί να συμβαίνει, απλά εμείς θεωρούμε λαθεμένα ότι δεν μπορεί να συμβαίνει και τελικώς με την παρατήρησή του να ανακαλύψουμε γιατί και πως συμβαίνει και να πάψει να είναι θαύμα;

Καταλήγοντας να σου πω πως δεν αντιλαμβάνομαι το πως κάποιος μέσα σε έναν θαυμαστό κόσμο μπορεί να πιστέψει ότι κάτι που συμβαίνει ή θα συμβεί αντιβαίνει τους φυσικούς νόμους και κανόνες;

Μπορεί να καθοριστεί το οριακό σημείο μεταξύ θαύματος και φυσικού νόμου;
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχουμε τελικώς καταλήξει ως προς του φυσικούς νόμους , να τους έχουμε ανακαλύψει όλους.
Κάτι που δεν έχει γίνει.
Να θεωρήσουμε λοιπόν πως, ότι ξεπερνά τους φυσικούς νόμους που έχουμε ανακαλύψει μέχρι την στιγμή που παρουσιάζεται ένα θαυμαστό φαινόμενο ότι είναι θαύμα;
Πάλι όχι.
Καθώς φαίνεται πως δεν γνωρίζουμε σήμερα όλους του φυσικούς νόμους που διέπουν το σύμπαν αλλά δεν αποκαλούμε θαύμα ότι δεν γνωρίζουμε.

Τι σε κάνει να πιστεύεις πως κάποια στιγμή μπορεί να γίνει θαύμα;

Δεν φοβάσαι μήπως τελικά μήπως αυτή η πίστη σου στην δυνατότητα του να γίνει θαύμα τελικώς δημιουργήσει κάποιο θαύμα;

Υ.Γ.
Με συγχωρείς για τις πολλές ερωτήσεις μου αλλά προσπαθώ να καταλάβω.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 14, 2011 12:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

skapaneas έγραψε:


Για πολλοστη φορα αντιβαινεις στην Τυπικη Λογικη.

Αυτη τη φορα στον Τριτο Νομο : Το νόμο της του τρίτου απόκλισης

Βασει της Τυπικης Λογικης λοιπον ειναι απολυτως φυσιολογικο να μην υπαρχουν γεγονοτα της τριτης περιπτωσεως.

Διοτι ο νους λειτουργωντας με on-off δεν ειναι σε θεση να αποδεχτει συμβαντα ενδιαμεσης καταστασης.

Κατα συνεπεια το θαυμα εντασσεται στη δευτερη περιπτωση.



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ



Η τρίτη περίπτωση δεν είναι ενδιάμεση κατάσταση των άλλων δύο,είναι υποπερίπτωση της 1.Άρα δεν παραβιάζω τη λογική.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 14, 2011 12:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Tetragonos έγραψε:
Μου δίνεις την εντύπωση πως πιστεύεις πως δεν γίνονται θαύματα αλλά από την άλλη αφήνεις και μια χαραμάδα ανοικτή μπας και μπει κανένα στον κόσμο σου.



Θα ήμουν δογματικός,αν δεν έδινα περιθώρια στο θαύμα να συμβεί,όπως θα ήμουν δογματικός αν έλεγα ότι γίνονται θαύματα.


Tetragonos έγραψε:
θαύμα είναι τελικώς μια σύμβαση μεταξύ των ανθρώπων , ότι πουν οι πιστέψουν οι άνθρωποι ότι είναι θαύμα χωρίς να είναι απαραίτητη η διαχρονικότητά του.
Μπορεί στο μέλλον να ενταχθεί σε κάποιους φυσικούς νόμους και να πάψει να θεωρείται ως θαύμα.



Αυτός ο τρόπος σκέψης του θαύματος είναι δογματικός,όπως εξήγησα πιο πάνω.

Tetragonos έγραψε:
τι σε κάνει να πιστεύεις ότι τελικώς δεν θα το εντάξουμε σε κάποιους φυσικούς νόμους.


Αν αντίκειται στους προηγούμενους νόμους,είναι αυτονόητο ότι δε θα μπορούμε να το εντάξουμε,εκτός αν κάναμε λαθος ότι αντίκειται.



Tetragonos έγραψε:
γιατί θα πρέπει να καταργεί του νόμους και όχι να τους συμπληρώνει;


Τότε θα είναι ένα παράξενο γεγονός.


Tetragonos έγραψε:
Λες για παράδειγμα
«Θα είναι θαύμα αν θεραπευτεί κάποιος χωρίς ανοσοποιητικό σύστημα.» Γιατί αυτό να μην μπορεί να συμβαίνει, απλά εμείς θεωρούμε λαθεμένα ότι δεν μπορεί να συμβαίνει και τελικώς με την παρατήρησή του να ανακαλύψουμε γιατί και πως συμβαίνει και να πάψει να είναι θαύμα;



Γιατί έχουμε πίσω μας 2.000.000.00 χρόνια εξέλιξης της ζωής και η διαδικασία αυτή θα απαιτούσε μια σκανδαλώδη αλλαγή του περιβάλλοντος της γης ώστε να ευνοηθεί η θεραπεία οργανισμών χωρίς το ανοσοποιητικό σύστημα.

Tetragonos έγραψε:
δεν αντιλαμβάνομαι το πως κάποιος μέσα σε έναν θαυμαστό κόσμο μπορεί να πιστέψει ότι κάτι που συμβαίνει ή θα συμβεί αντιβαίνει τους φυσικούς νόμους και κανόνες;



Είναι δυνατόν,όμως,μέχρι στιγμής στη φαντασία μας.Θα πέθαινα για να με δω ν' ανασταίνομαι π.χ. Laughing

Tetragonos έγραψε:
Καθώς φαίνεται πως δεν γνωρίζουμε σήμερα όλους του φυσικούς νόμους που διέπουν το σύμπαν αλλά δεν αποκαλούμε θαύμα ότι δεν γνωρίζουμε.


Ούτ' εγώ αποκάλεσα θαύμα ό,τι δε γνωρίζουμε αλλά αυτό που καταργεί αυτό που γνωρίζουμε.


Tetragonos έγραψε:
Δεν φοβάσαι μήπως τελικά μήπως αυτή η πίστη σου στην δυνατότητα του να γίνει θαύμα τελικώς δημιουργήσει κάποιο θαύμα;


Είναι ο μόνος τρόπος για να είμαστε σκεπτικιστές αλλά όχι δογματικοί.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 14, 2011 3:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
έγραψε:
skapaneas
έγραψε:


Για πολλοστη φορα αντιβαινεις στην Τυπικη Λογικη.

Αυτη τη φορα στον Τριτο Νομο : Το νόμο της του τρίτου απόκλισης

Βασει της Τυπικης Λογικης λοιπον ειναι απολυτως φυσιολογικο να μην υπαρχουν γεγονοτα της τριτης περιπτωσεως.

Διοτι ο νους λειτουργωντας με on-off δεν ειναι σε θεση να αποδεχτει συμβαντα ενδιαμεσης καταστασης.

Κατα συνεπεια το θαυμα εντασσεται στη δευτερη περιπτωση.



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ



Η τρίτη περίπτωση δεν είναι ενδιάμεση κατάσταση των άλλων δύο,είναι υποπερίπτωση της 1.Άρα δεν παραβιάζω τη λογική.


Σαφως και παραβιαζεις την Τυπικη Λογικη γραφοντας :
Παράθεση:

1)"Είμαι μια ειδική περίπτωση ενός φυσικού νόμου που ήδη γνωρίζετε"

2)"Είμαι μια περίπτωση ενός φυσικού νόμου που δε γνωρίζετε κι ο οποίος δεν καταργεί τους νόμους που ήδη γνωρίζετε"

3)"Είμαι μια περίπτωση ενός φυσικού νόμου που καταργεί τους νόμους που ήδη γνωρίζετε".

καθ' οσον δεν συναγεται απο τη διατυπωση του 3 οτι ο φυσικος νομος που καταργει τους γνωστους νομους ειναι και αυτος γνωστος.

Και αν μεν δεν ειναι γνωστος τοτε ισχυουν αυτα που γραφω παραπανω ( παραθεση ).

Αν δε ειναι γνωστος, μια και δεν υπαρχει αλλο περιθωριο απο το 3ο Νομο της Τυπικης Λογικης, τοτε αυτος δεν μπορει να καταργει τους υπολοιπους, γιατι κατι τετοιο καθιστα το συστημα της πραγματικοτητος αντιφατικο.
Οι νομοι ενος και του αυτου συστηματος δεν μπορουν να αναιρουν ο ενας τον αλλο ( 2ος Νομος Τυπικης Λογικης ).
Και οι Φυσικοι Νομοι, ειναι οι Νομοι της Πραγματικοτητας που ειναι ενιαια και μοναδικη και απαρακαμπτη !
Οπως λεμε και δεχομαστε χωρις αμφιβολια οτι ισχυει.

Αρα η 3η περιπτωση που αναφερεις ειναι απολυτως εκτος Τυπικης Λογικης !

Επομενως το θαυμα ( ή παραξενο ) ειναι ολοσδιολου μεσα στα πλαισια του 2.
Και αποτελει προϊον εφαρμογης ενος Νομου αγνωστου που δεν παραβιαζει αλλους φυσικους νομους.
Αυτο σημαινει οτι ο Νομος αυτος ο Αγνωστος και ο " θαυματουργικος" ( ή... παραξενοποιος ; ; ; ), καλυπτει ενα ευρυτερο πεδιο απο το νομο που υπερβαινεται χωρις να καταλυεται, στα πλαισια του οποιου ( ευρυτερου νομου ) το αντικειμενο που "υφισταται" το θαυμα αλλαζει "φυση" ( ή παρουσια ) και αναμορφωνεται δομικα με τροπο θαυμαστο απο τη σκοπια της ισχυος του υποδεεστερου νομου.

π.χ. Η οικονομικη κριση αφορα στη χωρα μας ολοκληρη ( ευρυτερο πεδιο ) κι εμεις μολονοτι δουλευουμε με τον ιδιο ρυθμο ή και περισσοτερο, γινομαστε φτωχοτεροι.



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Απρ 14, 2011 7:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φίλε Σκαπανέα,

για τους νόμους που ήδη ξέρουμε προκύπτουν δυο περιπτώσεις:

1)Παράξενα γεγονότα,που αποτελούν μια ειδική περίπτωση των νόμων που ξέραμε,κάτω από συνθήκες που δεν ξέραμε,χωρίς ν' αναιρούν αυτούς τους νόμους.

2)Παράξενα γεγονότα που αναιρούν αυτούς τους νόμους.


Εφόσον,λοιπόν,οι περιπτώσεις 1 και 2 έχουν κοινό τους νόμους που ήδη ξέρουμε,μπορούν να ιδωθούν ως μια γενική περίπτωση,η αντιφατική της οποίας είναι η περίπτωση των νόμων που δεν ξέρουμε.Δεν υπάρχει,λοιπόν,τρίτη ενδιάμεση περίπτωση.


Για να μην μπλέκουμε θεωρητικά,μπορείς να σχολιάσεις το παράδειγμα που έφερα με το ανοσοποιητικό σύστημα;
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 12421
Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 15, 2011 11:29 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
έγραψε:
Φίλε Σκαπανέα,

για τους νόμους που ήδη ξέρουμε προκύπτουν δυο περιπτώσεις:

1)Παράξενα γεγονότα,που αποτελούν μια ειδική περίπτωση των νόμων που ξέραμε,κάτω από συνθήκες που δεν ξέραμε,χωρίς ν' αναιρούν αυτούς τους νόμους.

2)Παράξενα γεγονότα που αναιρούν αυτούς τους νόμους.


Εφόσον,λοιπόν,οι περιπτώσεις 1 και 2 έχουν κοινό τους νόμους που ήδη ξέρουμε,μπορούν να ιδωθούν ως μια γενική περίπτωση,η αντιφατική της οποίας είναι η περίπτωση των νόμων που δεν ξέρουμε.Δεν υπάρχει,λοιπόν,τρίτη ενδιάμεση περίπτωση.


Για να μην μπλέκουμε θεωρητικά,μπορείς να σχολιάσεις το παράδειγμα που έφερα με το ανοσοποιητικό σύστημα;

1
Νομοι που δεν γνωριζουμε

2
Νομοι που γνωριζουμε
α
"Συνθηκες που δεν γνωριζαμε", σημαινει επιπλεον ( θετοι ) νομοι ( περιορισμοι ) μεσα στο πεδιο των ηδη γνωστων και ισχυοντων νομων.
Τα παραξενα γεγονοτα ειναι απορροια ολων αυτων των επιπλεον περιορισμων.
Κινουμαστε λοιπον μεσα σε ενα υποσυνολο του συνολου των εφαρμογων των γνωστων νομων.
Το παραξενο, με την εννοια του ασυνηθιστου και μη παρατηρηθεντος μεχρι εκεινη τη στιγμη, οφειλεται στους επιπλεον περιορισμους που θετουν οι συνθηκες που δεν γνωριζαμε.
β
"Γεγονοτα ( "παραξενα" ) που αναιρουν τους γνωστους νομους", σημαινει γεγονοτα σε συνθηκες που ( δεν ακολουθουν, δεν υπακουουν ) διαφευγουν των γνωστων νομων.
Και εφ' οσον το καθε τι για να γινει, ακολουθει νομοτελειακα εναν τουλαχιστον νομο, αρα αυτα τα γεγονοτα που διαφευγουν των γνωστων νομων, ακολουθουν ενα τουλαχιστον αγνωστο νομο.
Επομενως η περιπτωση β δεν αποτελει δυνατοτητα στο 2 ( Γνωστοι Νομοι ), αλλά εντασσεται καθαρα και απροκαλυπτα στο 1 ( Αγνωστοι Νομοι ).

Επομενως Ιωαννη οι περιπτωσεις στο 1 δεν ειναι αυτες που αναφερεις αλλά οι ακολουθες :
Νομοι που γνωριζουμε -> συνθηκες που γωριζουμε -> γεγονοτα αναμενομενα ( γνωστα = παρατηρημενα + μελετημενα )
Νομοι που γνωριζουμε -> συνθηκες που δεν γωριζουμε -> γεγονοτα μη αναμενομενα ( παραξενα )

Αυτο που μενει λοιπον, ειναι να "ονομαστουν" θαυματα τα "παραξενα" γεγονοτα που ακολουθουν μη γνωστους νομους και οι οποιοι ειναι βεβαιο οτι υπαρχουν και λειτουργουν εφ' οσον κανενα γεγονος ( συμβατικο, παραξενο ή "παραξενο" ) δεν συμβαινει χωρις τη επηρεια καποιου νομου.

Κατα συνεπεια των παραπανω Ιωαννη η θεραπεια ενος "πασχοντος" ατομου χωρις ανοσοποιητικο συστημα, με δεδομενο οτι η θεραπεια βασιζεται παντοτε στο ανοσοποιητικο συστημα που ειναι ενας εγγενης νομος σε καθε φυσιολογικα δομημενο οργανισμο, ακολουθει ως γεγονος ( η θεραπεια ) ενα νομο που δεν εντασσεται μεσα στα πλασια των νομων του συγκεκριμενου ατομου.
Αρα η θεραπεια του ατομου ως γεγονος μη υποκειμενο στους νομους του ατομου, δεν ειναι παραξενο αλλά "παραξενο".
Και τουτο γιατι το ατομο αυτο δεν εντασσεται μεσα στο συνολο των φυσιολογικα δομημενων ατομων και λογω ( καποιων ) ειδικων συνθηκων θεραπευεται, αλλά βρισκεται ολοκληρωτικα εξω απο το συνολο αυτο ( των φυσιολογικα δομημενων ατομων ) και αρα υποκειται θεραπευομενο σε μη γνωστους νομους.
Αρα προκειται για θαυμα !



ΕΝΟΤΗΤΑΤΩΝΠΑΝΤΩΝ
_________________
Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Παρ Απρ 15, 2011 5:25 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Tetragonos
Πρύτανης


Εγγραφή: 30 Νοέ 2010
Δημοσιεύσεις: 960

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Απρ 15, 2011 2:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ιωάννη ,

Παρομοιάζεις το αφύσικο με το θαύμα και εν συνεχεία λες πως δεν έχουμε δει ποτέ κάτι αφύσικο. Αλλά για λόγους τακτικής δεν το αποκλείεις.
Καλή η τακτική του σκεπτικισμού δεν λέω , κάνει καλό παιχνίδι.
(Στέκομαι σκεπτικός απέναντι στον σκεπτικισμό και γουστάρω που οι σκεπτικιστές δεν μπορούν να το κάνουν)

Έχει γνωρίσει ποτέ κανένας κάτι αφύσικο;
Πως μπορεί να γίνει αυτό αφού τα αισθητήρια που θα το συλλάβουν θα είναι του φυσικού κόσμου;
Μπορούν τα αισθητήρια του φυσικού να συλλάβουν κάτι που δεν μπορεί να περιγραφεί από την φύση τους;

Αυτό που λέω , είναι πως τελικά δεν υπάρχουν αφύσικα πράγματα , και αν υπάρχουν εμείς δεν μπορούμε να τα αντιληφθούμε καθώς με το που γίνουν αντιληπτά έγιναν φυσικά.

Τώρα θες να αλλάζει η φύση μας ώστε να συλλαμβάνει σημερινά «αφύσικα» πράγματα , θες να αλλάζει η δική τους «αφύσικη» φύση και να γίνεται φυσική, ότι θες.

Αλλά για να γίνουν αντιληπτά θα πρέπει να έχουμε κοινή φυσικότητα.


Είναι σαν να διανοείσαι κάτι το αδιανόητο.
Αφού είναι αδιανόητο πως το διανοείσαι ;
και
Αφού το διανοείσαι πως είναι αδιανόητο;

Όταν λοιπόν λέω πως το θαύμα είναι σύμβαση μεταξύ των ανθρώπων
εννοώ πως τελικά διανοούμαστε κάτι που σαφώς και δεν είναι αδιανόητο
και το οποίο μπορούμε να διανοηθούμε
απλά όσο είναι νεόφερτο από την σφαίρα του αδιανόητου το αποκαλούμε θαύμα.
Μόλις το συλλάβουμε με την νόησή μας πλήρως παύει να είναι.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Μεταφυσικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 4 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center