Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Επί Παντός Επιστητού καί Μή
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Δεκ 24, 2006 8:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Περί αλήθειας 3.
Εν Αρχή ήν ο Λόγος και ο Λόγος ήν πρός τόν Θεόν και Θεός ήν ο Λόγος. (Το κατά Ιωάννην Άγιον Ευαγγέλιο). Χριστιανισμός.
Άρα η αλήθεια βρίσκεται στο Λόγο (Θεό). Τί Είναι όμως αυτός ο Λόγος;
(Υπερβατικό): Ο Ιησούς Χριστός εστάλθη στή Γή, γιά να διδάξη τον Λόγον του Θεού, την Αγάπη.
(Θρησκεία): Μόνον εφαρμόζοντας την διδαχή 'αγαπάτε αλλήλους' κερδίζετε μόρια για να μπορέσετε να διεκδικήσετε μία θέση στην Ουράνια Βασιλεία.
(Υπερβατικό):Ο Ιησούς κατείχε το τρισσό αξίωμα. Τού Μέγιστου Αρχιερέα, τού Μέγιστου Προφήτη και τού Βασιλέως. Αυτά ο Ιησούς ώς Χριστός (Χρισμένος) τα είχε από την φύση του.
(Θρησκεία): Διά της βάπτισης του ο κάθε Ορθόδοξος Χριστιανός λαμβάνει και το Χρίσμα (Χρίεται ο δούλος τού Θεού...). Είναι πλέον και αυτός Χρισμένος, κατέχει και αυτός το τρισσό αξίωμα.

Μά, θά αναρωτηθούμε, και οι Καθολικοί; Το ίδιο κ' αυτοί;
Όχι βέβαια. Αυτοί ναί μέν έχουν το βάπτισμα αλλά όχι το χρίσμα. Πιστεύουν βλέπεις στο filioque (εκ τού Πατρός και εκ τού Υιού εκπορεύεται το Πνεύμα). Καμμία σχέση με την δική μας Τριαδική Θεότητα, καμμία επαφή με την δική μας Ορθή Γνώμη (εκ τού Πατρός, δι' Υιού, εν Αγίω Πνεύματι).
Άν τώρα θέλει ο Καθολικός να γίνει Ορθόδοξος, μπορεί απλώς να χρισθεί. Δέν χρειάζεται να ξαναβαπτισθή.
Αυτή είναι η αλήθεια της θρησκείας μας σήμερα. Η Γνώμη τού Θά Είναι. Πάνω σ' αυτή προσπαθούν να γνωματεύσουν τά παιδιά μας. Γνώση πουθενά. Φυσικά αυτή η Αλήθεια εγράφη από ιερείς και παρα φύσιν αναχωρητές 500-600 χρόνια μετά τον Χριστό. Κι' αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σάν τέλεια δικαιολογία όποτε χρειασθεί.

Ο Λόγος του Θεού λοιπόν, σε καμμία περίπτωση δεν Είναι αυτό πού μας παρουσιάζεται σήμερα απο τους "αντιπροσώπους Του". Ο Χριστός, είτε τον δούμε Θεό είτε Άνθρωπο (μέγας μύστης, άριστος γνώστης φιλοσοφικών κειμένων), ποτέ δεν θα προέβαλε τον ΦΟΒΟ και τον ΕΚΒΙΑΣΜΟ ώς μέσα για την ανακάλυψη της Αλήθειας.

Θα συνεχίσω.
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ στις Κυρ Δεκ 31, 2006 12:32 am, επεξεργάσθηκε 3 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
sakaflias71
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 812
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 25, 2006 4:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ έγραψε:
Περί αλήθειας 3.
Εν Αρχή ήν ο Λόγος και ο Λόγος ήν πρός τόν Θεόν και Θεός ήν ο Λόγος. (Το κατά Ιωάννην Άγιον Ευαγγέλιο). Χριστιανισμός.
Άρα η αλήθεια βρίσκεται στο Λόγο (Θεό).


Αυτά είναι κλασσικά παραδείγματα εσφαλμένης χρήσης της γλώσσας. Ομοίως μπορεί να πει κάποιος ο Ριβάλντο είναι Θεός, επειδή η πρόταση αυτή δεν περιέχει καμμιά πληροφορία. Προτάσεις που δεν περιέχουν πληροφορία μπορούν να ερμηνευτούν κατά το δοκούν από τον οποιονδήποτε για να οικοδομήσει οποιαδήποτε κοσμοθεωρία ή θρησκεία θέλει.

Αν όμως πει κάποιος :
Ολύμπιε, Επειδή:
Παράθεση:
Εν Αρχή ήν ο Λόγος και ο Λόγος ήν πρός τόν Θεόν και Θεός ήν ο Λόγος.

το σπίτι σου ανήκει σε μένα.

- Ώπα, θα πει ο Όλυμπιος, τι λες ρε μέγαλε; Η πρόταση που είπες δεν έχει νόημα, είναι ψευδής.
- Γιατί βρε Ολύμπιε, επειδή τώρα η πρόταση μεταφέρει πληροφορία και επειδή τυχαίνει η πληροφορία να σε αφορά, λές ότι δεν έχει νόημα;
- Δηλαδή μπορούμε να λέμε προτάσεις που δεν έχουν νόημα (αερολογίες) φτάνει να μη μας αφορούν, να μιλάνε για κάτι μακρινό, αόριστο και αφηρημένο.
- Άρα λοιπόν δέχεσαι ότι η πρόταση : ο Ριβάλντο είναι Θεός μπορεί να ισχύει, από την στιγμή που δεν αφορά την περιουσία σου;

Και αν σήμερα επάνω σε αυτήν την πρόταση φτιάξω την θεωρία του Ριβαλντισμού, πω ότι ο κόσμος χωρίζεται σε δύο μέρη στην συνήθη ύλη και στις Ριβαλντοιδέες,
Ότι ο παράδεισος είναι στο επουράνιο γήπεδο Καραισκάκη, όπου ο πιστός μετά θανάτον θα παίζει μπάλλα με τον Ριβάλντο, και οικοδομήσω πάνω σε τέτοιες αερολογίες μια θρησκεία, η οποία θα έρθει, επίσημα και κρατικά και με ένα τάγμα πάνοπλων πιστών Ριβαλντιστων, στον τότε Όλυμπιο να του ξαναπεί:

Όλυμπιε,
Παράθεση:
επειδή ο Ριβάλντο είναι θεός, το σπίτι σου ανήκει στη θρησκεία μας,

τότε με την κάνη στο κρόταφο, ο τότε Όλυμπιος θα πει όχι μόνο ότι ο Ριβάλντο είναι θεός, όχι μόνο θα βαφτιστεί, αλλά θα το λένε και οι απόγονοι του μετά από 2500 χρόνια.
_________________
Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 25, 2006 6:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Laughing Laughing Laughing
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ στις Σαβ Ιαν 27, 2007 3:40 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 27, 2006 10:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΚΡΙΘΗΚΑΤΕ ΑΝΑΞΙΟΙ ΑΥΤΟΥ Laughing Laughing Laughing
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ στις Σαβ Ιαν 27, 2007 3:41 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 29, 2006 12:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το δικό μου θέμα λέγεται Σαβούρα....
Τι εστί σαβούρα;
'Ολοι μας με τα χρόνια μαζεύουμε διάφορα πράγματα, και τα ονομάζουμε σαβούρα...γιατί είναι άχρηστα. Η ύπαρξη της σαβούρας σημαίνει πολλά πράγματα. Από ενέργεια που σπαταλήθηκε μέχρι και χαμένα μεροκάματα για ν ασημιουργηθεί η συνολική παγκόσμια σαβούρα!

Και ενώ στην αρχαιότητα ό,τι δεν χρειάζονταν ο άνθρωπος το έκαιγε, σήμερα έχουμε μια τάση να το ανακυκλώνουμε, να μετατρέπουμε τη σαβούρα σε χρήσιμη πρώτη ύλη. Αυτή η επιδίωξη της ανακύλωσης ξεκίνησε από την διαπίστωση πως οι πηγές υλικών τελειώνουν. Εκεί λοιπόν που υπήρχαν ροές υλικών από τις πηγές στους καταναλωτές μέσω ενδιάμεσων σταθμών επεξεργασίας, εμφανίζεται η επαναροή υλικών. Συνήθως η επαναροή είναι πολλές φορές μεγαλύτερη σε ρυθμό (μάζα ανά χρόνο, παροχή), και εδώ στο γενικό είναι πράγματι πολύ μεγαλύτερη. Ο ρυθμός που εξάγουμε ύλες είναι μεγαλύτερος από τον ρυμό που θάβουμε ύλες, έτσι το πλεόνασμα θα έπρεπε να ήταν ο ρυθμός κατανάλωσης υλών, όμως επειδή προσθέτουμε και την επαναροή ο ρυθμός κατανάλωσης είναι πολύ μεγαλύτερος. Αυτή η διαδικασία δείχνει ότι όσο υπάρχουν οι διαδικασίες ανακύκλωσης, τα τεχνικά έργα και οι κατασκευές υποστήριξης, θα μπορεί να ελέγχεται η κατανάλωση, να ισοσκελίζονται οι ανάγκες υλών με τις ανάλογες ύλες. Σημαντικό λοιπόν σημείο ελέγχου εκτός από την ποιότητα είναι και η αδιάλειπτη ροή των υλών, ο έλεγχος των δρόμων του εμπορίου.

Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι αν οι δρόμοι του εμπορίου πάθουν τέτοιο κακό και διακόψουν το εμπόριο, αμέσως θα βρεθούμε όλοι προ εκπλήξεως, οι πηγές να μην μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του κόσμου. Το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί θα κάνει την επαναροή των υλών να μηδενιστεί. Αυτό λοιπόν που κάνουν τα μεγάλα κράτη είναι να φρουρούν τους δρόμους από θάλασσα με αεροπλανοφόρα, και από ξηρά με αεροπορικές βάσεις και πεζικό.

Παρόμοιο ζήτημα ανακύκλωσης είναι και ο λόγος. Αν και οι πηγές του λόγου μπορούν να αναζητηθούν σε κρότους και άλλους άναρθρους ήχους, ο αρθρωτός λόγος είναι μια κατασκευή με επαναρροή...(εκπαίδευση). Οι δρόμοι της εκπαίδευσης είναι πια σημαντικά περισσότεροι και πιο γρήγοροι, με το διαδίκτυο. Η φύλαξη των δρόμων αυτών είναι απαραίτητη, για να ανακυκλώνεται ο λόγος. Σε αντίθετη περίπτωση, η απουσία ελέγχου θα οδηγήσει σε ακατανόητες καταστάσεις, όπου θα βασιλεύει η σιγή. Ο άνθρωπος λοιπόν που έχει το πλεονέκτημα να αρθρώνει λόγο κοιτάει να διατηρήσει την επικοινωνία με κάθε τρόπο.

Έτσι ενώ πάνω στη γη όλα τα άλλα πλην του ανθρώπου όντα, είναι απομονωμένα τοπικά, ο άνθρωπος σε ύλες και λόγο είναι δικτυωμένος σε παγκόσμια κλίμακα.

Αν λοιπόν κανόνας είναι να μην δικτυώνεται ένα ον...αλλά να χρησιμοποιεί ότι βρίσκει μπροστά του, και να επικοινωνεί με ότι βλέπει μπροστά του..(εκφράζοντας συναισθήματα όπως οι πήθικοι), ο άνθρωπος αποτελεί εξαίρεση του κανόνα.

Ομοίως και η γη αποτελεί εξαίρεση ενός κανόνα που λέει ότι οι πλανήτες είναι απλά μάζες που έλκονται μεταξύ τους, αφού έχει όντα που έλκονται και απωθούνται με σύνθετο τρόπο!

Το αμέσως επόμενο πιθανό στάδιο είναι να αποτελούμε επίσης εξαίρεση σε όλο το γαλαξία....και ίσως σε όλο το σύμπαν!

Και όλος αυτός ο συλλογισμός θα ήταν μονόδρομος αν δεν υπήρχαν υποψίες πως υπάρχουν και άλλα όντα που μπορούν να επικοινωνησουν μαζί μας. Γιατί τότε θα πρέπει να πάμε προς τα πίσω και η "μοναδικότητα", ή η εξαίρεση...να μην είναι έτσι. Αυτό θα σήμαινε πως δεν είμαστε μοναδικά όντα με δίκτυα υλών και και λόγου ακόμα και επί της Γης.

Αυτή η τελευταία σκέψη είναι πράγματη αιρετική...για κάποιες θρησκείες....Ο θεός αν είχε φτιάξει πολλά και διαφορετικά έλλογα όντα θα είχε και πολλούς "Χριστούς" για καθένα απ΄αυτά, και ίσως να αιτιολογούνταν το ότι εμφανίζεται στη χάση και στη φέξη....(έχει 2000 χρόνια να κάνει προς τα κάτω...θα έχει δουλειές αλλού). Επίσης όμως αυτό θα φανέρωνε ότι ο Θεός έχει και αυτός το δίκτυό του σε ύλες και λόγο, άρα είναι μια από τα ίδια με μας....Μαθηματικά οι πηγές του μπορεί να ειναι μηδενικές, η σαβούρα του μηδενική, και το μόνο που μπορεί να υπάρχει να είναι η επαναρροή....που μπορεί να είναι ακόμα και σε άπειρο ρυθμό, όλα δηλαδή να γυρνάνε! Αν μάλιστα υπάρχει αυτή ο θεός θα είναι ακριβώς αυτή....δεν θα χεριάζεται τίποτα άλλο, ούτε πρόσθετες ύλες, ούτε πρόσθετος λόγος!

Κοιτάχτε να δείτε τι σκέψεις βγαίνουν από τη σαβούρα...(σκουπίδια)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
abc
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Δεκ 2004
Δημοσιεύσεις: 1889

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 29, 2006 4:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΑΛΗΘΕΙΑ = Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ!!! (και των ... πικραμένων!!!)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sakaflias71
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 812
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 29, 2006 7:20 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Στο παρακάτω λινκ, υπάρχει μια συνέντευξη ένός πτυχιούχου μητροπολίτη.
Θα την κρίνω από θετικιστική πλευρά για να δούμε αν μπορούν να συνδυαστούν επιστήμη και θρησκεία:

http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14950&m=H04&aa=1

ΑΡΧΗ Χρόνου - ΑΡΧΗ Κόσμου - ΑΡΧΗ Ζωής
Παράθεση:
Η χριστιανική πίστη ως όχημα εκτόξευσης της ανθρώπινης συνείδησης έξω από τη «φυλακή» που λέγεται Σύμπαν. Η συνέντευξη του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικολάου, ο οποίος όμως υπήρξε επί έτη ερευνητής στο ΜΙΤ, στο Χάρβαρντ και στη NASA, δίνει σίγουρα φτερά στη σκέψη μας

«Αρχή Χρόνου - Αρχή Κόσμου - Αρχή Ζωής». Με αφορμή τη Γέννηση του Χριστού, αλλά και την αρχή του νέου έτους, σκεφθήκαμε να δώσουμε τον παραπάνω τίτλο στην κουβέντα μας με τον Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, και πρόεδρο της Επιτροπής Βιοηθικής της Εκκλησίας, πατέρα Νικόλαο.

Οδηγώντας όμως προς τη Μητρόπολη στα Σπάτα, όπου είχε ορισθεί η συνάντησή μας, μια φράση είχε καρφωθεί στο μυαλό μου: «Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες». Οχι, δεν είχα καμία αμφιβολία ότι μια συνέντευξη με τον Μητροπολίτη Νικόλαο είχε θέση στις επιστημονικές σελίδες της εφημερίδας. Στο κάτω κάτω, πόσοι επιστήμονες μπορούν να καυχηθούν ότι κατέχουν τέσσερα Master's και δύο διδακτορικά διπλώματα, το ένα αμιγώς επιστημονικό και το άλλο στη Θεολογία; Οτι συνδυάζουν σύγχρονη ερευνητική πείρα με ασκητική ζωή; Είχα όμως ένα δέος: επρόκειτο να μιλήσω με τον άνθρωπο που συνειδητά επέλεξε την ιεροσύνη από την επιστήμη - που είναι η δική μου επιλογή - και ενδόμυχα φαίνεται πως ετοιμαζόμουν για καβγά!

Με αυτή την εξομολόγηση αρχίσαμε την κουβέντα μας, αλλά όπως θα διαβάσετε παρακάτω, όχι μόνο καβγάς δεν έγινε μα ανοίχτηκαν καινούργιες προοπτικές...

Είναι ωραίο πράγμα να διαφωνούμε και νομίζω ότι είναι πιο ωραίο από το να συμφωνούμε σε όλα. Η αλήθεια δεν είναι γραμμική εξίσωση που έχει μία μόνο λύση...

- Αλλά;

«Αν και μία, έχει πολλές προσεγγίσεις, πολλές πτυχές και η φαινομενική διαφορετικότητα μπορεί να εκφράζει υγιή συμπληρωματικότητα. Συχνά οι εντάσεις των διαφορών οφείλονται στους εγωισμούς μας ή στην απολυτότητά μας και όχι στην ίδια την αλήθεια».

- Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που η επιστήμη φαίνεται να συγκρούεται με τη θρησκεία;

«Η κρίσιμη λέξη εδώ είναι η λέξη "φαίνεται"...».

- Οι βιολόγοι είναι δαρβινιστές. Συμβιβάζεται ο δαρβινισμός με τη θρησκεία;

«Μου επιτρέπετε να ρωτήσω: πού δεν συμβιβάζεται; Στην περιγραφή της δημιουργίας του ανθρώπου μέσα στο βιβλίο της Γενέσεως;».

- Ας πούμε...

«Η Γένεση δεν είναι βιβλίο Φυσικής ή Βιολογίας. Η περιγραφή της δημιουργίας του ανθρώπου στα βιβλικά κείμενα είναι πολύ συνοπτική. Δύο μόλις στίχοι στο πρώτο κεφάλαιο και ίσως ένας στο δεύτερο. Αυτό είναι! Και η ουσία δεν κρύβεται στο "χουν από της γης", που ισχύει και για τα ζώα. Το σημαντικό που δεν υπάρχει στα ζώα είναι το ότι "ενεφύσησεν πνοήν ζωής" στον άνθρωπο και τον "έπλασε κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν Θεού". Από 'κεί και πέρα ποιο είναι το πρόβλημα; Η όποια ομοιότητα του ανθρώπινου σώματος με αυτό των πρωτίστων θηλαστικών; Αυτή είναι προφανής! Ο άνθρωπος έχει ομοιότητα με τα ζώα αλλά συγγένεια με τον Θεό. Μοιάζει με τα ζώα κατά το φθαρτό στοιχείο και την εγκόσμια εικόνα του και συγγενεύει με τον Θεό κατά το πρόσωπο, δηλαδή κατά την αιώνια και άφθαρτη εικόνα του. Και το σημαντικό είναι το δεύτερο!».

(Σχόλιο Σακαφλιά: Και ποιά είναι η απόδειξη για τα παραπάνω: οι Πλατωνικές αερολογίες περί κόσμου των ιδεών και ψυχής(ορατά και αόρατα, φθαρτά και άφθαρτα και άλλες μανιχαιστικές απόψεις)


- Αρχή του χρόνου σε λίγες μέρες. Τι σημαίνει για σας;

«Αρχή του έτους σημαίνει ανακύκλωση του χρόνου. Στον κόσμο, στο Σύμπαν, η αρχή του χρόνου, η πρώτη αρχή, τοποθετείται περίπου 13,7 δισεκατομμύρια χρόνια πριν. Και βέβαια, η αρχή του χρόνου και η αρχή του Σύμπαντος συμπίπτουν. Πρόκειται για το Μπιγκ Μπανγκ, τη μεγάλη έκρηξη, ένα μοναδικό γεγονός, που σηματοδοτεί την αρχή μας. Μια αρχή όμως την οποία, όταν προσεγγίζουμε με τις εξισώσεις μας, αυτές καταρρέουν. Εχουμε, όπως λέμε, ανωμαλία (singularity). Τελικά το μυστικό της αρχής του κόσμου θα παραμείνει άγνωστο. Ανάλογα και η αρχή της ζωής, η στιγμή της γονιμοποίησης. Τι ωραίο πράγμα! Για κάποιον λόγο η φύση κρατάει σημαντικά μυστικά για τον εαυτό της. Αυτό είναι εγγενής ιδιότητά της, όπως φαίνεται και στην αρχή της αβεβαιότητος του Χάιζενμπεργκ».

- Η οποία τι λέει;

«Είναι μια θεωρία που αποδεικνύει πως όταν με μεγάλη ακρίβεια προσδιορίσουμε τη θέση ενός σωματιδίου, τότε υποχρεωτικά κάνουμε λάθος στον προσδιορισμό της ταχύτητάς του. Και αντιστρόφως. Η φύση παίζει μαζί μας. Κάτι μας δίνει και κάτι μας κρύβει. Βρίσκω ότι αυτό είναι εκπληκτικό.

Αλλο παράδειγμα, το ερώτημα αν στο Σύμπαν υπάρχει και αλλού έλλογη ζωή. Οι ασύλληπτες διαστάσεις του αφενός και ο φραγμός του ορίου της ταχύτητας του φωτός αφετέρου θα μας κρατήσουν σε μία ίσως παντοτινή απομόνωση. Δεν μπορούμε ούτε να ανιχνεύσουμε άλλη ζωή ούτε και να επικοινωνήσουμε με τυχόν εξωγήινα όντα. Στην καλύτερη περίπτωση, ενδεχόμενη διαπίστωση ύπαρξης τέτοιων, λόγω των τεραστίων αποστάσεων, θα μας βοηθήσει να διαπιστώσουμε το παρελθόν τους και όχι την παρούσα τους κατάσταση. Για τέτοιους στόχους, το Σύμπαν φαίνεται να λειτουργεί ως φυλακή. Είμαστε μικροί, μπορούμε λίγα και αδυνατούμε να ξεφύγουμε από τα όριά μας! Με τη Φυσική και τη Βιολογία είμαστε καταδικασμένοι να διαπιστώνουμε τον γενικευμένο εγκλεισμό μας. Οι πόρτες εξόδου από τον φυσικό κόσμο πρέπει να διερευνηθούν σε άλλες περιοχές».

Σχόλιο Σακαφλιά: Δηλαδή αν δεν καταλάβατε: η Επιστήμη τεκμηριώνει τις κοντόφθαλμες, παράλογες απόψεις της θρησκείας. Αφού δεν σκοτώσαμε τον Γαλιλαίο ας τον κάνουμε δικό μας και ας κρατήσουμε ότι μας συμφέρει. Σαν κάτι άλλους (ονόματα δεν λέμε) που αφού κράτησαν ότι ήθελαν από τους προσωκρατικούς επιστήμονες στην συνέχεια έκαψαν αλύπητα τα έργα τους)

- Τις οποίες εσείς έχετε βρει;

«Οχι, ακριβώς! Εγώ την πόρτα μου την ψάχνω... Αγαπώ πολύ έννοιες όπως το "άπειρο", το "αιώνιο", το "τέλειο". Με μαγεύουν. Το "άπειρο" δεν είναι φυσική έννοια. Φυσική έννοια είναι το "μικρό" ή το "μεγάλο". Το "άπειρο" αποκτά διαστάσεις μεταφυσικές. Αντίστοιχα και το "αιώνιο" και το "τέλειο". Μας υπερβαίνουν οι έννοιες αυτές. Υπάρχει αρμονία στον κόσμο, αλλά όταν υπάρχει ο θάνατος και η φθορά δεν υπάρχει τελειότητα. Παρ' όλα αυτά, η λύση στο πρόβλημα της κατανόησης του κόσμου είναι η προσέγγιση αυτών των εννοιών: της αιωνιότητας, του απείρου και της τελειότητας, που βρίσκονται στο μεθόριο του φυσικού και του επέκεινα. Εγώ ελπίζω να τις προσεγγίσω περισσότερο μέσα από την Εκκλησία και τη Θεολογία παρά μέσα από τη Φυσική και τη Βιολογία. Η επιστήμη είναι θαυμάσιο όργανο για να εκφράσει το πάρα πολύ μεγάλο και το μικρό, το πρόσφατο και το παλιό, το σχεδόν τέλειο και το πολύ όμορφο. Αλλά όχι από 'κεί και πέρα».

- Πάντως, όταν μιλάτε για την επιστήμη, μιλάτε με τρόπο που δείχνει μια ιδιαίτερη αγάπη...

«Μεγάλη αγάπη. Η επιστήμη έχει μια γοητεία, είναι μια ευλογία, αλλά το μεγαλείο της δεν κρύβεται τόσο σε αυτό που γνωρίζουμε όσο στην κρυμμένη αίγλη αυτού που αγνοούμε. Ενας καλός ερευνητής που ψηλαφεί το όριο της γνώσης δεν μαγεύεται τόσο από αυτό που κατανόησε, όσο από αυτό που υποψιάζεται πως αγνοεί. Ετσι κατακτάται το νέο και το άγνωστο. Επιστήμη σημαίνει τόλμη στην ανακάλυψη, ταχύτητα στο καινούργιο και διεισδυτικότητα στο άγνωστο. Ποιος μπορεί να τη φρενάρει και γιατί να κάνει αυτό το λάθος; Εκείνο που πρέπει να κάνουμε δεν είναι να στερήσουμε την επιστήμη από την ελευθερία της, αλλά μετά συνέσεως να χειριστούμε τις τεχνολογικές εφαρμογές της. Πράγμα που δεν στηρίζεται ούτε στη γνώση ούτε στην κατανόηση, αλλά στη συνείδηση του ανθρώπου, στην αίσθηση του καλού και του κακού, του ψεύτικου και του αληθινού, του ασήμαντου και του ουσιαστικού, στοιχείων που πάλι μας οδηγούν προς έννοιες και ιδιώματα που σχετίζονται με τον Θεό».

Σχόλια Σακαφλιά: Δεν σχολιάζω άλλο. νοιώθω μια αηδία.

- Πιστεύετε ότι απειλείται η Εκκλησία από την Επιστήμη;

«Η Εκκλησία δεν απειλείται, γιατί η αλήθεια δεν απειλείται. Αν η Επιστήμη απειλεί την αλήθεια, τότε απειλείται και η Εκκλησία. Αν η Επιστήμη συμμαχεί με την αλήθεια, τότε συμμαχεί και με την Εκκλησία. Ακούμε συχνά να γίνεται λόγος για το τέλος του Θεού. Τέλος θα μπορούσε να έχει η Επιστήμη που ασχολείται με τα πεπερασμένα και πιστεύει πως το τέλος του ανθρώπου είναι τέλος. Οχι ο Θεός. Στην Εκκλησία, τέλος σημαίνει αρχή και τελείωση».

- Σε πρακτικό επίπεδο, το Κέντρο Βιοηθικής της Εκκλησίας πιστεύετε ότι μπορεί να συμβάλει στη συνετή διαχείριση των επιστημονικών επιτευγμάτων;

«Κατ' αρχάς το Κέντρο Βιοηθικής περισσότερο είναι Κέντρο βιοηθικού προβληματισμού. Δηλαδή μελετά το τι κάνει η επιστήμη, ποιες οι προοπτικές και ποιες οι συνέπειες των επιτευγμάτων της. Δεν έχει ως σκοπό να κάνει πολιτική ή να επηρεάσει αποφάσεις. Είμαστε πολύ μικροί για κάτι τέτοιο. Απλά συμμετέχουμε στον κοινωνικό διάλογο και καταθέτουμε επεξεργασμένες απόψεις. Νομίζω πάντως ότι το Κέντρο θα πρέπει να μετεξελιχθεί σε ένα γενικότερο Κέντρο διαλόγου της επιστήμης, της τεχνολογίας και της ανάπτυξης με την Ορθόδοξη θεολογική αλήθεια. Αυτό, πιστεύω, θα καταδείξει πως ο άνθρωπος αναδεικνύεται ως αιώνια πνευματική αξία. Εχω την εντύπωση ότι οι τεχνολογίες όπως τις διαχειριζόμαστε σήμερα δεν βοηθούν στην καλλιέργεια και στην πνευματική απελευθέρωση του ανθρώπου. Μάλλον ισχυροποιούν το βαρυτικό πεδίο του εγωισμού μας και μας παγιδεύουν».

- Η Εκκλησία απελευθερώνει τον άνθρωπο;

«Η λάθος Εκκλησία φτιάχνει δούλους! Εκκλησία που δεν φτιάχνει ελεύθερους ανθρώπους, που δεν πλαταίνει την καρδιά και δεν διευρύνει τον νου, έχει πρόβλημα με την ταυτότητά της, με το όνομά της. Λέει στην Αγία Γραφή "γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς"... Δεν γνωρίζω κανέναν άλλον εκτός από την Εκκλησία που να ελευθερώνει πραγματικά τον άνθρωπο».

- Μπορείτε να μας πείτε δυο λόγια για το νόημα των Χριστουγέννων;

«Οτι τελικά ο Θεός κάνει τρία πράγματα: εγχρονίζεται (εισέρχεται στον χρόνο), εγχωρείται (εισέρχεται στον χώρο) και ενανθρωπίζεται (επιλέγει να εισχωρήσει στην ιστορία και στον κόσμο ως άνθρωπος). Θα μπορούσε να επιλέξει άλλον τρόπο για να εκφράσει την παρουσία Του. Ο Θεός δεν παρεμβαίνει, αλλά ο Ιδιος μπαίνει στην ιστορία, στον χώρο, στον κόσμο, ενδύεται την ανθρώπινη φύση για να μπορέσει ο άνθρωπος να βγει από τον χώρο, να εξέλθει από τον κόσμο, να απελευθερωθεί από τους περιορισμούς της ανθρώπινης φύσης του. "Ανθρωπος γίνεται Θεός, ίνα τον Αδάμ Θεόν απεργάσηται", για να κάνει Θεό τον άνθρωπο, να τον μπολιάσει με θεοειδή στοιχεία. Φανταστείτε έναν άνθρωπο που ζει τα επέκεινα από τον χρόνο, το αιώνιο, τα έξω από τον χώρο, το άπειρο, και τα πέραν από τους περιορισμούς των ανθρωπίνων αδυναμιών, το τέλειο, το άγιο! Αυτός μπορεί να κάνει και καταπληκτική επιστήμη και έρευνα, όσο και αν σας φαίνεται παράξενο. Επειδή ζει την αλήθεια, ευκολότερα εισχωρεί στη γνώση. Αυτό κάνει η πνευματική ζωή. Πνευματική ζωή δεν σημαίνει ηθική ζωή, σημαίνει απελευθέρωση από τα πάσης φύσεως δεσμά. Σημαίνει εκτόξευση και ταχύτητα διαφυγής...».

- Οι άνθρωποι όμως είμαστε μικροί και πεπερασμένοι...

«Ετσι φαινόμαστε! Μπορούμε όμως να μην είμαστε: φανταστείτε να γίνουμε θεόμορφοι, αιώνιοι και άπειροι. Αυτή είναι η δυνατότητά μας, γι' αυτό και η Εκκλησία δεν υποστέλλει το μήνυμά της. Μιλά για αγιότητα, για μετά θάνατον κατάσταση, για οικείωση με τον Θεό, για αξιοποίηση από τον άνθρωπο των δυνάμεων του Θεού. Εμείς αυτά τα αγνοούμε. Δυστυχώς, η έπαρση της επιστήμης μας κάνει να αρκούμαστε μόνο στα του φυσικού κόσμου και στα της λογικής. Και αυτό μας αδικεί. Καλύτερα αληθινός παπάς σε κοιμητήριο παρά καταπληκτικός βιολόγος σε εργαστήριο έρευνας για τη ζωή. Φοβερό πράγμα η πρόκληση του θανάτου! Για την Επιστήμη σημαίνει τέλος. Για την Εκκλησία σημαίνει πέρασμα, όχι στην άλλη ζωή, αλλά στην όντως ζωή. Σημαίνει νέα αρχή. Μοιάζει σαν τη γέννηση, την έξοδο από τη μήτρα της μητέρας, από την εμβρυϊκή κατάσταση στο φως του κόσμου. Στον θάνατο του μικρού παιδιού, στον τραγικό, στον ομαδικό, στον ξαφνικό, η κοινή λογική καταρρέει. Για αυτήν η κηδεία είναι εγκόσμιο κοινωνικό γεγονός. Αντίθετα, η άλλη λογική έχει παρηγοριά και ελπίδα. Δίνει στον πόνο αντοχή. Κάνει τον θάνατο ζωή, μεταμορφώνει το τέλος σε αρχή. Δεν είναι υπέροχο αυτό;».

- Για να επιστρέψω στα πεζά, πώς σας φαίνονται όλα αυτά τα νέα για τα βλαστικά κύτταρα και τις δυνατότητες που ανοίγουν;

«Οτιδήποτε γίνεται σεμνά, με καλοσύνη και αγάπη για να προσφέρουμε υγεία στους ανθρώπους είναι καλοδεχούμενο. Αν όμως το κάνουμε για να φτιάξουμε εμείς τον τέλειο άνθρωπο, για να παίξουμε λίγο με τη ζωή, αυτή θα μας εκδικηθεί. Το θράσος να διαχειριζόμαστε τη ζωή ως θεοί είναι το μεγάλο λάθος. Η θεότητα χαρίζεται, δεν διεκδικείται, ούτε υφαρπάζεται. Αυτό έχει σχέση με τα Χριστούγεννα: έρχεται ο Θεός και δωρίζει τη θεότητά Του. Αν τη δεχθείς ως δώρο, την παίρνεις. Αν τη διεκδικήσεις αλαζονικά, τη χάνεις. Τι μεγάλη αλήθεια! Ο Θεός κρύβεται με ταπείνωση μέσα σ' ένα βρέφος. Δεν φιλοδοξούμε να τον κατακτήσουμε. Απλά τον σεβόμαστε και τον περιμένουμε. Κάτι ανάλογο θα μπορούσαμε να πούμε και για τα έμβρυα. Τα προεμφυτευτικά έμβρυα. Το μεγάλο θέμα δεν είναι η απάντηση στο σχολαστικό ερώτημα πότε αρχίζει η ζωή. Αυτό μας υπερβαίνει. Το ερώτημα είναι πώς θα σεβαστούμε το κάθε έμβρυο ως πρόσωπο και ως ανθρώπινο είδος. Ακόμη και ένα άρρωστο έμβρυο. Τα έμβρυα δεν τα καταστρέφουμε για να τα σώσουμε, αλλά τα σεβόμαστε για να σωθούμε. Αν η έρευνα κυριαρχείται από σεβασμό, ας κάνει ό,τι θέλει. Η Ορθόδοξη παράδοση δεν παρέχει συνταγές· καλλιεργεί συνειδήσεις. Περιποιείται την εικόνα χωρίς να φυλακίζεται στις πινελιές».

- Αν υποτεθεί ότι η αρχή του χρόνου σηματοδοτεί την εποχή που κάνουμε τον απολογισμό μας ή παίρνουμε τις αποφάσεις μας, υπάρχει κάτι που θα θέλατε να πείτε ως άνθρωπος που έχει βιώσει και την επιστήμη για πολλά χρόνια και την ιεροσύνη τώρα;

«Θεωρώ πως ό,τι είχα να πω το είπα. Απλά, η αρχή του έτους είναι συμβατική. Γιατί τέτοιες αρχές υπάρχουν πολλές. Ο χρόνος όμως έχει αρχή, αλλά δεν έχει τέλος. Το ίδιο και ο κάθε άνθρωπος. Αυτό είναι το σημαντικό. Αντικρίζουμε την αρχή μας με τον σεβασμό της ύπαρξης και το μέλλον με το δέος της άληκτης προοπτικής. Οσο για την επιστήμη, αυτή αξιοποιείται όταν η χαρά της ανακάλυψης οδηγεί στον σεβασμό της φύσης και στην αποκάλυψη της αληθινής ελευθερίας μας ως προσώπων και ως διαχειριστών του ανθρωπίνου είδους το 2007. Το κάθε έτος και η κάθε στιγμή μόνον τότε αξίζουν, όταν παραπέμπουν στον μέλλοντα αιώνα· και η επιστημονική λογική μόνο τότε φωτίζει, όταν αναδεικνύει την άλλη λογική».

_________________
Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 29, 2006 7:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Περί Αλήθειας 4.
Αυτοί είναι οι δρόμοι πού οδηγούν στην εύρεση της Αλήθειας.
Ο δρόμος μέσω της μάθησης τού ΕΙΝΑΙ και ο δρόμος μέσω της θεώρησης τού ΘΑ ΕΙΝΑΙ.
Διαλέγετε και παίρνετε.

Οι Έλληνες φιλόσοφοι, παρά τις κατά καιρούς "διαμάχες" τους και κατ' ορισμένους "υπερβολές" τους, κατάφεραν να προσανατολίσουν την ανθρωπότητα στο δρόμο της Αλήθειας. Οι μετέπειτα διανοητές είχαν πιό δύσκολο έργο, διότι ενδιάμεσα παρενεβλήθησαν θρησκείες και θεωρίες που αντί να βοηθούν, αποπροσανατόλιζαν. Μία από τις θεωρίες, που στο site μας πολύ αρέσκονται να αναφέρουν και να κατηγορούν, είναι αυτή τού 'δυϊσμού'.

Η περί 'δυϊσμού' θεωρία αναπτύχθηκε στούς Ρωμαϊκούς χρόνους για να δικαιολογηθή η διαρχία εξουσίας. Δύο αυτοκράτορες, δύο σκέψεις, δύο προτάσεις, δύο λύσεις. Αμέσως τα "σαϊνια" πιάσαν το νόημα και άρχισαν να παρεμβάλουν τόν νέο τρόπο σκέψης μεσ' τα αρχαία κείμενα. Προσωπικά τούς καταλαβαίνω και τούς συγχωρώ. Τούς αντιλαμβάνομαι ώς προελαύνοντες βαρβάρους πού, θέλοντας να ταυτοποιήσουν την ύπαρξη τους, ερμήνευσαν και προέβαλαν ότι καταλάβαιναν απο την ΜΙΑ σκέψη, τον ΕΝΑΝ πολιτισμό. Ας μην λησμονούμε την παρουσίαση της θεωρίας του "νεοπλατωνισμού", πού αν μή τί άλλο δεν είχε ούτε ένα σημείο επαφής με τήν Πλατωνική σκέψη. Δεν θέλω να γίνω κακός και γι' αυτό τα αναφέρω όσο πιό γλυκά γίνεται.

Έπρεπε λοιπόν και η Ελληνική σκέψη να φέρεται διαρχία, να δικαιολογεί την θρησκεία, να συμπαρίσταται σ' αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων. Υπαγορεύουμε λοιπόν 'από ύλη και από Νού' (το Παπικό filioque) και υποβιβάζουμε 'από ύλη διά τού Νού'. Γάτες όμως οι δικοί μας Ορθόδοξοι (έστω νεοέλληνες βλέπεις), κρατάνε πισινή με το 'από τόν Θεό διά τού Υιού'. Έδεσε το πράγμα. Δέν μάς κουνάει τίποτα τώρα. Είμαστε σ' όλα μέσα. Εκείνους πού δέν συγχωρώ είναι οι νεοέλληνες, πού με το πρώτο έρισμα πού θα τούς δωθεί, αντί να ενεργοποιήσουν τις αρχαίγονες συνάψεις του εγκεφάλου τους και να σκεφθούν Ελληνικά, αποστασιοποιούνται από τον Πολιτισμό τους, αναλώνονται στο πιπίλισμα της καραμέλας πού τούς έχουν δώσει.
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ στις Κυρ Δεκ 31, 2006 12:33 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 29, 2006 8:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ ΚΑΙ ΜΗ..."
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ στις Σαβ Δεκ 30, 2006 4:31 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
sakaflias71
Πρύτανης


Εγγραφή: 07 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 812
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 29, 2006 8:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

διάβασες τι λέει ο μητροπολίτης ή τζάμπα έκανα την παράθεση: Shocked

Παράθεση:
Μοιάζει με τα ζώα κατά το φθαρτό στοιχείο και την εγκόσμια εικόνα του και συγγενεύει με τον Θεό κατά το πρόσωπο, δηλαδή κατά την αιώνια και άφθαρτη εικόνα του. Και το σημαντικό είναι το δεύτερο!


Ποιός είναι αυτός που τεμηρίωσε αυτά τα αστεία πράγματα για αιώνια και άφθαρτα όντα;
Δεν είναι ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης;
Αυτοί δεν είναι οι πνευματικοί πρόδρομοι του χριστιανισμού και του κάθε λογής ιδεαλισμού;
Ο Πλάτωνας δεν είναι ο Λιακόπουλος της αρχαιότητας; (Πυραμίδες, Ατλαντίδα και ότι άλλη σαχλαμάρα θες, πέραν των συμποσίων και των κρασοκατανύξεων με την Διοτίμα και την Ασπασία)

Σου ζητώ να συγκρίνεις την παραπάνω βλακεία με την ατομική θεωρία του Δημόκριτου! Θεωρείς ότι υπάρχει σύγκριση μεταξύ επιστήμης και βλακείας;
Νομίζεις τυχαία δεν έχουμε ούτε μια σελίδα από βιβλία του Δημόκριτου:

Ποιοί Ρωμαίοι και ποιοί Χριστιανοί, ξέρεις πότε εμφανίστηκαν αυτοί;
Μέχρι τότε πως λεγότανε η Ακαδημία που αλώνιζε στον αρχαίο κόσμο,
και ποιός ήταν ο ιδρυτής της:

ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΛΑΕΡΤΙΟΣ 9,40(Εκδόσεις Ζήτρος, Τόμος 1):

Παράθεση:

Ο Αριστόξενος ισχυρίζεται στα Ιστορικά Υπομνήματα του ότι ο Πλάτωνας θέλησε να κάψει τα συγγράμματα του Δημόκριτου, όσα μπόρεσε να συγκεντρώσει. Όμως ο Αμύκλας και ο Κλεινίας, οι Πυθαγόρειοι, τον εμπόδισαν, με το επιχείρημα ότι κάτι τέτοιο θα ήταν ανώφελο. Γιατί τα βιβλία τα κατείχαν ήδη πολλοί.

_________________
Αυτό που περιφρονείς, γιαυτό θα σε θυμούνται.
FRANK HERBERT
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 29, 2006 8:53 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΟΛΥΜΠΙΕ ΑΠΟΛΩΝ,
κρίσεις επί του ύφους των συζητητών όταν αυτές έχουν γενικό περιεχόμενο και όχι προσωπικό δεν τις συζητάμε τις κρατάμε για τον εαυτό μας!
Ο abc μιλάει γενικά, εσύ ειδικά για αυτόν...εγώ ειδικά για σένα....λοιπόν αφού σβήσεις το δικό σου μήνυμα θα σβήσψ και το δικό μου....και άσε τον οποιονδήποτε να έχει τη δική του γνώμη επί γενικών θεμάτων!
Ευχαριστώ για την κατανόηση
Bugman
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 29, 2006 9:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Laughing Laughing Laughing
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ στις Σαβ Ιαν 27, 2007 3:41 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 30, 2006 12:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

"ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ ΚΑΙ ΜΗ..."
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ στις Σαβ Δεκ 30, 2006 4:32 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 30, 2006 10:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν αναγνωρίζεις τη διαφορά του περιεχόμενου και του ύφους αυτού, τότε θα πιάσει τόπο η παρατήρησή μου!
Δεν έχω τίποτα εναντίον του περιεχόμενού σου. Είναι μάλιστα πολύ ενδιαφέρον. Το ύφος όμως δεν το ελέγχεις. Αυτη είναι η παρατήρησή μου. Και η παράκλησή μου είναι να προσπαθήσεις προς αυτόν τον τομέα, την διατήρηση του ύφους αφαιρόντας τα περιττά.
Για παράδειγμα η αναφορά σου σε έναν υποθετικό "βιβλιομεταφορέα" που παραποίησε ένα ρητό ήταν εντελώς άστοχη. Τι σημαίνει "παραποίησε ένα ρητό"... ως προς ποιόν παραποίησε; Ως προς τη δική σου θεώρηση πως ένα ρητό ουδέποτε το αλλάζουμε; Μήπως αναφέρθηκε σε ένα παραποιημένο ρητό λέγοντάς μας ψευδώς ότι αυτό είναι και το γνήσιο; Υπάρχει δηλαδή πουθενά απάτη; Και εντέλει τι σχέση έχει ο "βιβλιομεταφορέας"; Είναι τίτλος βλακείας ή εξυπνάδας, είναι επάγγελμα για γέλια; Είναι κάτι που για σένα είναι υποτιμητικό; Με την αναφορά σου θεωρείς ότι η παρουσία του Abc υποτιμά την παρουσία σου στο φόρουμ;

Μήπω ςπρέπει να σου θυμίσω ότι μπορείς να ανόίξεις ένα Blog στο filosofia.gr και να γράψεις και να ορίσεις τι θα είναι γραμμένο εκεί, όπως θέλεις;

Εδώ λοιπόν ουδείς είναι χειρότερος ή καλύτερος. Ουδείς έχει τη γνώση να κρίνει τις γνώσεις των άλλων. Αυτό όμως που όλοι καταλαβαίνουν είναι το ύφος. Και το ύφος μπορει να γίνεται καυστικό, χαρούμενο, δραματικό, αλλά και ταπεινωτικό, εκνευριστικό, προσβλητικό. Δεν μπορώ να θεωρήσω ότι σκόπιμα είχες προσβλητικό ύφος, αλλά να δείξω αυτό που πραγματικά καταλαβαίνω, ότι είχες προσβλητικό ύφος.
Το δικό μου μέλημα είναι να υπάρχει μια ισορροπία πνευμάτων στο φόρουμ...αν δεν το έχεις καταλάβει!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ
Πρύτανης


Εγγραφή: 31 Οκτ 2006
Δημοσιεύσεις: 1300

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Δεκ 30, 2006 12:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Laughing Laughing Laughing
_________________
Μ' ΑΥΤΟ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΡΙΓΑ
ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝ' Τ' ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ στις Σαβ Ιαν 27, 2007 3:42 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Συζητήσεις για Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Επόμενο
Σελίδα 2 από 18

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center