Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ellinika - Agglika Panepistimia
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Για το χώρο του Πανεπιστημίου
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
pankom
Υφηγητής


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 13

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 13, 2003 8:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ellinika - Agglika Panepistimia Απάντηση με Συμπερίληψη

Kalispera. Tha ithela na kanw kapoia sxolia, pragmata pou exw paratirisei sxetika me to Elliniko ekpaideftiko systhma kai me to antistoixo aggliko.
Eimai foititis stin Agglia, pragma to opoio itan kathara epilogi mou kai oxi apotelesma tou oti gia paradeigma den perasa se kapoia sxoli stin Ellada. Se 15 meres pernw to ptyxio mou.

1. Prin apo to Panepistimio
Ligoi anagnwrizoun to poso kali (sta xartia toulaxiston) einai i ekpaideysi twn paidiwn sto gimnasio kai likeio. Parolo pou ta 2 teleftea xronia mou sto sxoleio, opou egine kai i metarithmish akolouthousa ena diethnes systhma, to IB, mporw na sas pw oti oi Ellines exoun tin dinatotita, mesw aftis tis vathmidas: a) na apofasisoun apo arketa nwris kai na katastalaksoun sto ti theloun na kanoun. Otan dld matheneis apo to gimnasio kiolas fisikh, antrwpologia, xhmeia, kai egw den kserw ti allo sou epitrepei na sximatiseis mia gnwmi sxetika me to ti theleis na asxolitheis. b) na 'sinithisoun' stin piesh tou na exoun polla pragmata sto kefali tous an thelete. c) To vasikotero, na exoun polles gnwseis, genikes tha tis pw (Tha mou peite ti me endiaferoun ta petrwmata pou mathena stin geologia....OXI me endiaferoun kai as spoudazw ena teleiws diaforetiko mathima, giati me kanoun pio enimero gia ton kosmo).
To xy agglaki (i oti allo) den to exei afto to advantage, vgenei apo to sxoleio kserwntas poso kanei 2+2 alla exei agnoia gia pragmata pou emeis thewroume aftonoites genikes gnwseis.

2. Eisagwgi sta panepistimia
Ta panepistimia stin agglia einai idiwtika (parakalw oxi politika sxolia). Polla einai sto xrimatistirio kiolas!!! Afto to thewrw thetiko, dioti se antimetwpizoun oxi mono san foitith pou thelei na mathei kati, alla kai san pelati, ston opoio einai ypoxrewmenoi na parexoun ekpaidefsi. Etsi loipon gia tin eisagwgi se aggliko panepistimio den kardioxtypas na deis tis vaseis, apla kaneis mia aitisi, sou leei to panepistimio ti zitaei apo esena, kai an ta katafereis, tote se pernei (to antistrofo peripou apo tin Ellada). Etsi, an egw thelw na mpw sto xy panepistimio, kserw ti stoxous na valw, kai den kathomai na koitaw poies itan oi persines vaseis. An pali to panepistimio kanei prosfora se 100 atoma kai apo afta ta 80 kataferoun na petyxoun afta pou zitaei, akoma kai an to panepistimio exei 60 kenes theseis, exei desmeftei na parei kai tous 80.

3. Student Unions
PANTODYNAMES. Mporoun apo to na diwksoun kathigiti me tin prwti, na epireasoun kathe apofasi tou panepistimiou etc. Me to na eisai melos sto union tou panepistimiou sou exeis mexri kai ekptwseis se magazia se oli tin Agglia!, peran twn typikwn ftinwn eisitiriwn etc.

4. Esties
Exw akousei peristatika antrwpwn pou pernoun dwmatio se estia se Elliniko panepistimio, kai meta to noikiazoun se allodapous. Alithevei afto? Stin agglia, parolo pou tis plirwneis xrisafi, sou prosferoun apo internet, mexri polles fores TV. To kyriotero, 24 to 24oro asfaleia. Den mporei kapoios gia paradeigma ektos panepistimiou kan na plisiasei to ktirio xwris na tou zitithei taftotita. Etsi PROFANWS proselkioun kai kosmo afta ta panepistimia.

5. Mathimata
Den kserw poses polles ergasies exoun oi foitites sta Ellinika panepistimia, alla sta agglika bomvardizomaste me ergasies. Exw xasei ametrita vradia me frappe kai Elliniki mousikh na palevw na prolavw deadline. Afto to vriskw thetiko, giati se presarei wste na antapekseltheis mellontika se oti sou xreiastei. Polloi kathgoroun to oti stin Agglia vgazoume to idio ptyxio se 3 xronia enw stin Ellada xreiazontai 4, opote afto simenei oti to diko mas einai kai ypodiestero. Kai nai, exw sta 3 xronia 19 mathimata enw stin Ellada einai girw sta 50 an den kanw lathos. Apla skeftite oti stin Ellada gia paradeigma yparxoun seires mathimatwn px. Oikologia I, Oikologia II etc., enw stin Agglia ta mathimata einai simptigmena.

6. Ylh
Kala organwmeni, kai stin arxi kathe 'course' mas dinoun ena filladio me to i ta vivlia pou prepei na exoume, ti akrivws tha didaxtoume se kathe mathima, pote kai pws tha vroume tous kathigites gia tyxon apories (kai einai panta ekei stis wres pou tha mas dwsoun, de pa na exoun grapsei kai 15 vivlia kyrie Mpampiniwti!). Ta de vivlia, parolo pou mporei na kostizoun kai se polles periptwseis kai €100 to kathena einai apistefta kala dialegmena kai kalogrammena (kai den einai sinithos tou kathigiti pou didaskei to mathima). Einai omws vivlia pou sigoura sou menoun sto mellon, kai oxi tou Organismou...

7. Egkatastaseis
Enas tomeas pou ta panepistimia sinagwnizontai einai oi egkatastaseis pou prosferoun. Gymnastiria, terasties ethouses me ypologistes, apisteftes taxythtes internet, parka, limnes, idiwtika lewforeia, bar (pub gia tin akriveia!!!), etaireies security, terasties vivliothikes kai ametrita alla.

8. Kommatopoiish twn foititwn
(kai oxi Politikopoiish). Akouw filous pou einai se Ellinika panepistimia gia DAP, PASP kai alla, kai den katalavenw giati stin Ellada prepei na ginetai afto. Poios einai o skopos tis kommatopoiishs afths kai poio to ofelos gia ton foitith? Ekdromes i kati vathitero?

9. Didaktra
Oloi pistevoun oti stin Agglia plirwnoume ta kerata mas se didaktra. Stin Amerikh isws nai, edw oxi. Edw ta didaktra einai £1100, peripou €1900, alla to thema einai oti afto einai to maximum, kai peftei analoga me to eisodima twn goneiwn sou. Eilikrina, oi poio polloi foitites den plirwnoun tpt, egw anoikw stin elite pou dinei £72 = €120 ton xrono!!!! Einai psixoula se sxesi me afta pou mou prosferoun. Pistevw akravanta oti ta idia lefta me twra panw katw tha plirwna an apo tin Athina pou zw spoudaza stin Alexandroupoli gia paradeigma. Vevaia, emeis plirwnoume tis ektipwseis me €0.10 tin selida, enw nomizw stin Ellada einai tsampa (vevaia pigenete sta magazaki eksw apo ta TEI Athinwn sto Aigaleo na rwtisete kai tha trelathite...!)

10. Organwsi, Eksetaseis etc.
Ta panta einai se diktio ypologistwn, apo tis simeiwseis tou kathe mathimatos mexri to programma twn eksetasewn. To thetiko me to sigkekrimeno einai to oti epeidi to programma to vgazei ypologistis, apokleiete gia paradeigma na grafei kapoios 2 mathimata tin idia mera...)

11. Kathigites
Yparxoun pantou kakoi kathigites, skliroi stin vathmologia kai kathe karidias karidi, einai profanes. Sovinistes, kaloproeretoi, xarismatikoi, adiaforoi.....To thema einai oti stin Agglia thewroun timi tous pou didaskoun se panepistimio, kai oxi to meso gia mia kali sintaksi.

Afta mou erxontai sto mialo afti tin stigmi. Den thelw na pareksigithw kai na fanei oti oute snomparw oute thewrw ta Ellinika panepistimia ypodiestera. Den tha mporousa, exoun vgalei lampra talenta kai xarismatikous epistimones. Apla pistevw akradanta oti kapoia pragmata prepei na ta ksanaskeftoun kapoioi, se sxesi me tin ekpedefsi stin Ellada, pou kaka ta psemata, exei mia istoria ekatontadwn xrwnwn.

Eyxaristw Poly
PanKom (from the cold northwestern coast)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 14, 2003 8:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τα λόγια σου ήταν απαραίτητο να ακουστούν εδώ στην Ελλάδα και στο κοινό των Ελλήνων φοιτητών.

Συμφωνώ ότι η ιδιωτικοποίηση έχει πολλά προτερήματα, ένα από τα οποία είναι ο ανταγωνισμός και η στενή σύνδεση με την ενεργή παραγωγική διαδικασία. Επιπλέον ο καθηγητής ξέρει ότι αν δεν παράγει έργο παίρνει τον πούλο κατά το κοινώς λεγόμενον. Επιπλέον αν δεν παράγει έργο μπορεί να κατεβεί βαθμίδες, πράγμα που θα ήταν εξευτελιστικό.

Εδώ υπάρχει η σιγουριά και το κωλοανάθρεμμα του δημοσίου. Εδώ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙΣ ΕΡΓΟ γιατί χαλάς την πιάτσα και οι συνάδελφοί σου θα σε βάλουν καραούλι (το έχω δει με τα μάτια μου πολλές φορές).

Επιπλέον εγώ στα 4 χρόνια των σπουδών μου είχα να γράψω μόνο μία υποχρεωτική εργασία που ούτε καν εξετάστηκε! ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ!

Θα ήθελα ωστόσο να σου επισημάνω ότι στην ελληνική πραγματικότητα η ιδιωτικοποίηση μπορεί να επιφέρει σοβαρούς κινδύνους. Θα είναι άλλη μια αφορμή για διαπλεκόμενα -μετά από τα δημόσια έργα και τις παράνομες αναθέσεις-. Όλα τα πανεπιστήμια θα τα πάρουν ο Κόκκαλης και ο Βαρδινογιάννης, ο Λαμπράκης και ο Τεγόπουλος. Θα καταστραφούμε!

Εδώ χρειάζεται πρώτα εξυγίανση του δημόσιου βίου και της πολιτικής και μετά όλα τα άλλα.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 19, 2003 2:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: κλαπ κλαπ κλαπ Απάντηση με Συμπερίληψη

Αγαπητέ,
Πραγματικά θαυμάζω όλα αυτά που μας είπες, όχι διότι μου προσδίδουν καμία γνώση, αλλά για την πνευματική σου μονοκαλλιέργεια...
Πράγματι, οι Αγγλοσάξονες κάνουν θαύματα στον εγκέφαλο του κόσμου, αυτό που δέχεσαι δεν ονομάζεται καλλιέργεια, ξεκόλλα από την ηλίθια αντίληψη ότι η παιδεία είναι service, EINAI KEKTHMENO ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ μας!!!
Ειμαι πανευτυχής που έδωσα εξετ'ασεις και μπηκα στη Μυτιλήνη και κανείς ελιτιστής δεν με επέλεξε στα 17 μου μέσα από ένα βιογραφικό που είχε ετοιμάσει επί πληρωμή κάποιο προπαρασκευαστικό κολλέγιο στην Αθήνα!!!
Τα Student Unions στην Ελλάδα ονομάζονται Σύλλογοι Φοιτητών και είμαστε η μοναδική χώρα που έχουν οι φοιτητές δικαίωμα συμμετόχης, λόγου και ψήφου σε ολόκληρη την Ευρώπη (η χρήση αυτού του δικαιώματος είναι λανθασμένη).
Η στέγαση στην Ελλάδα είναι δωρεάν για όσους δικαιούνται, ενώ και η σίτιση τείνει να γίνει για όλους δωρεάν!!!
Το ζήτημα με τις εργασίες που θέτεις, είναι ανάλογα με το ίδρυμα που φοιτείς, μιλώντας προσωπικά, αναφέρω πως από τα 43 μαθήματα που έχω περάσει σε 3,5 χρόνια, τα 4 δεν είχαν και υποχρεωτική εργασία...
Αυτό με την ύλη, που αναφέρεις δεν τον καταλαβαίνω, στα Ελληνικά πανεπιστήμια η ύλη καταρτίζεται από ομάδες εξεχόντων επιστημόνων του κάθε χώρου και σίγουρα εγω ως φοιτητής δεν μπορώ να γνωρίζω αν είναι καλά οργανωμένη ή πλήρης και πολλά άλλα τέτοια, άλλωστε η γνώση είναι ανεξάντλητη για να θεωρείται η ύλη πλήρης...
Στην Ελλάδα τις εγκαστάσεις του Κάθε Πανεπιστημίου της χτίζει και τις συντηρεί το κράτος, κρατώντας το κεφάλαιο μακρυά από την παιδεία.
Κομματοποίηση των φοιτητών...
Δεν ξέρω πως το βλέπεις εσύ, αλλά προτιμώ ο κόσμος να αναζητά το μέλλον του ακόμα και μέσα από παρρχυμένεκομματικές αηδίες παρά να τρέχει στις Pubs και να γίνεται λιώμα καθώς παρακολουθεί στην TV τη σφαγή του Ιρακινού λαού...
Δίδακτρα!!!
Η παιδεία στο Συνταγμα της Ελλάδας ορίζεται ως Δημόσια και Δωρεάν, αγαθό που έχουν όλοι οι άνθρωποι δικαίωμα πρόσβασης!
Για δε... δεν το ήξερες ε; Εμένα ο μπαμπάς μου έχει λεφτά του κολλητού μου δεν έχει τόσα πολλά, η ποιότητα της εκπαίδευσής μας είναι η ίδια!!!
Γιατί άλλο Imperial College και άλλο Brighton College, το πιασες;
Αυτά με την οργάνωση που σχετίζονται και με τη δυναμική των φοιτητών υπάρχουν και σε άλλο μου post...

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΠΟΥΛΙΕΤΑΙ
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
puppy22
Λέκτωρ


Εγγραφή: 20 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 30
Τόπος: Manchester, UK

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 20, 2003 8:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Agaphte MoHDa,

8aumazw epishs th diki sou monokaliergeia kai pio sugkekrimena th diki sou plush egkefalou pou dustuxws se katalavainw dioti den ftais esu gia ta paramu8ia pou sou poulane oi ka8hghtes sas kata th diarkeia twn spoudwn sou.....

Anyway epeidh h alh8eia 8ewrw panta pws einai kapou sth mesh den 8a katsw na sou pw exeis dikio h adiko.... oute 8a katsw na uperaspistw to palhkari pou ksikinise to post.... 8a pw apla th gnwmh mou san enas aplos Mhxanologos Mhxanikos tou ekswterikou ton opoio to Ellhniko kratos den ton 8elei na ergastei sthn xwra tou giati leei to TEE (Texniko Epimelhtirio Ellados) de me 8ewrei mhxaniko tou epipedou tou EMP dioti fusika den exw thn polupo8hth isotimia, kai enw mou dinei ta epagkelmatika dikaiwmata.... entoutis den me 8ewrei mhxaniko....?!?!?!?!?

Enas neos o opoios den exei idea apo ergasies kai ergasthria ta opoia paragoun ereuna.... PARAGOUN EREUNA....... osa xronia kai na exei spoudasei.... oti ptuxia kai na exei apoktisei.... den 8ewreite ikanos episthmonas.....

Auto den to lew egw..... etsi einai se oles tis tritokosmikes xwres opws: Ameriki, Agklia, Germania, Gallia, Italia, Ispania, Filandia, Souhdia, Dania ka8ws episis kai h E.E. ektos fusika apo thn prwtoklasath Ellada pou leei oti ama den exeis isotimia Ellhnikou panepistimiou den eisai ikanos....

Gnwrizw atoma ta opoia xwris ka8olou ergasiakh empeiria..... ginontai meloi tou TEE, gnwrizw epishs atoma ta opoia exoun ptuxio apo to MIT, metaptuxiako kai PhD sto Imperial tou Londinou, me apisteutes dhmosieuseis, kai omws den mporoun na egrafoun sto IMechE kai sto DVI (ta antistixa TEE aglias kai germanias ....) giati polu apla den exoun EXPERIENCE.......

Kai erxomai egw kai sas lew..... sthn Ellada 8ewroume tous eautous mas toso anwterous pou den thn xreiazomaste? posoi apo tous ekpedutikous exoun kanei ma8hmata prwtou apoktisoun to ptuxio tous.... h exoun doulepsei se mia etaireia se ena texniko grafeio kapou telos pantwn ston antistixo tomea tous... kai na doun.... ta pane kala? den ta pane kala?

File mou 8a sou pw kati..... NAI sthn Agklia h ekpaideush einai epixeirhsh.... nai hmouna o pelaths..... nai ta ma8hmata htan ligotera....nai isws na mhn exw emva8unei toso oso sto ellhniko panepistimio..... nai isws akoma kai to Master pou exw apo to UMIST ka8ws kai ta papers pou exoun dhmosieutei na mhn ta 8ewreite antaksia me auta pou 8a ekane antistoixa kapoios apo to EMP sthn ellada....
Se rwtaw omws.... ksereis estw kai enan..... sthn ellada na exei perasei apo Interview kai Assesments Centres gia na proslh8fh se etaireia?
Profanws den gnwrizeis ti einai to Assesment Centre..... alla se plhroforw oti sigoura me den 8a to pernage kanenas apo ellhniko panepistimio..... einai o 4os xronos pou ergazomai.... kai paroles tis dhmosieuseis kai to metaptuxiako kai to first class degree.... molis twra.... pou kleinw 4 xronia pragmatikis douleias.... 8a me grapsoun sto ephmelhtirio......

Fusika.... sthn Ellada 8a eksakolou8oun na me 8ewroun ligotero ikano apo ton fetino apofoito tou EMP......

Gia na katalaveis to mege8os ths hli8iotitas sto sundiasmo: Ekpaideush-Epagklematiki apokatastash..... akou auto....:

To kainourgio aerodromio El. Venizelos oloi to kseroume kai oloi to 8aumazoume..... O enas apo tous treis arxitektones tou ergou einai enas germanos pou douleuei edw kai 12 xronia sthn ellada exontas kanei spoudes sth germania ws mhxanikos. To ellhniko kratos loipon dextike thn meleth tou ergou tou kai oloi kamarwnoume gia to apotelesma.... Autos o an8rwpos ekane aithsh na graftei sto TEE, h apanthsh tou TEE: "Lupoumaste alla den plirite tis proupo8eseis egrafhs sto epimelhtirio mas. Prepei na kserete oti to TEE 8elei kai krataei ena upsilo epipedo kai giauto ta meloi mas plhroun autes tis ypshles apaitiseis." (einai apo ena paliotero ar8ro sthn efhmerida TA NEA)

twra apo kei kai pera.... vgale monos sou ta sumperasmata alla se parakalw..... apo th stigmh pou den gnwrizeis to pws leitourgoun ta ksena panepisthmia na leipoun ta sxolia peri monoklaiergeias..... vges ligo apo to virtual ellhniko kosmo pou zeis kai anoikse ta matia sou.....

Protimw na ta pinw se pub bar para na vazw louketo sto panepistimio mou kai na sterw apo tous allous th gnwsh, h na petaw giaourtia sto ka8e politiko pou episkeptete to panepistimio mou kai einai anti8eths pratkshs.... epishs protimw na kserw oti den exw deuterh eukairia na ksanaparw ena ma8hma..... apo to na kserw oti mporw na to dwsw apeires fores mexri na to perasw.....

Zhtaw pragmatika sugnwmh an eipa kati pou se prosvale, apla deksou thn apopsh enws aplou an8rwpou pou apla eixe thn eukairia na dei pws einai kai h allh pleura.....
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
pankom
Υφηγητής


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 13

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 20, 2003 11:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kalispera kai pali.

Tha ithela na apantisw se kapoia pragmata se sxesh me afta pou egrapse o MoHDa.

Παράθεση:
"Πράγματι, οι Αγγλοσάξονες κάνουν θαύματα στον εγκέφαλο του κόσμου, αυτό που δέχεσαι δεν ονομάζεται καλλιέργεια, ξεκόλλα από την ηλίθια αντίληψη ότι η παιδεία είναι service, EINAI KEKTHMENO ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ μας!!! "

Kanena thavma den kanoun oi agglosaksones ston egkefalo kanenos, kai toulaxiston den exw sinantisei kanenan pou ektos me to na einai perifanos gia mia kali ekpaidefsi pou pernei, einai kai kavalimenos... Kai den eipa oti den einai dikaiwma olwn mas i paideia, giati ta KEFALEA???

Παράθεση:
Ειμαι πανευτυχής που έδωσα εξετ'ασεις και μπηκα στη Μυτιλήνη και κανείς ελιτιστής δεν με επέλεξε στα 17 μου μέσα από ένα βιογραφικό που είχε ετοιμάσει επί πληρωμή κάποιο προπαρασκευαστικό κολλέγιο στην Αθήνα!!!

Gia katse, exeis ligo mperfeftei, kanenas den me epelekse. To sistima einai diaforetiko sto eksis: Anti na grapseis kai na vgoun kapoies vaseis, sou lene tis vaseis prin grapseis eksetaseis, kai an tis peraseis se pernoun. Gia mena, opws eipa itan thetiko, giati ethese enas stoxos. Kanenas 'elitistis' den me epelekse kai oute eskasa lefta se kanena foundation.

Παράθεση:
Τα Student Unions στην Ελλάδα ονομάζονται Σύλλογοι Φοιτητών και είμαστε η μοναδική χώρα που έχουν οι φοιτητές δικαίωμα συμμετόχης, λόγου και ψήφου σε ολόκληρη την Ευρώπη (η χρήση αυτού του δικαιώματος είναι λανθασμένη).

H MONADIKH XWRA? e? ma se oles tis xwres exoun oi foitites dikaiwma simetoxhs, logou kai psifou.

Παράθεση:
Στην Ελλάδα τις εγκαστάσεις του Κάθε Πανεπιστημίου της χτίζει και τις συντηρεί το κράτος, κρατώντας το κεφάλαιο μακρυά από την παιδεία.

Simfwnw mazi sou kai me ton afham sto oti tha ypirxan provlimata kai epiptwseis me to na mpei to kefalaio stin paideia. Afto pou ithela na simeiwsw egw me to sxetiko sxolio itan oti me to na exei ena panepistimio tin morfi kai sistasi epixeiriseis, ginetai efikto ena systhma kaliteris organwsis tou xwrou. Den einai aparaitito na mpei kefalaio apo Kokali etc., as ginoun ta panepistimia Dhmosies epixeiriseis Idiwtikou dikaiou, na fovithoun kai ligo oi anwteroi gia tis theseis tous... Akoma, etsi tha mporouse na ginei kai kaliteri diaxeirish tou proypologismou.

Παράθεση:
Κομματοποίηση των φοιτητών...
Δεν ξέρω πως το βλέπεις εσύ, αλλά προτιμώ ο κόσμος να αναζητά το μέλλον του ακόμα και μέσα από παρρχυμένεκομματικές αηδίες παρά να τρέχει στις Pubs και να γίνεται λιώμα καθώς παρακολουθεί στην TV τη σφαγή του Ιρακινού λαού...

Wraia sterewtipa exeis sto mialo sou, apo cart-postal ta exeis dei? Gia pes mou, nomizeis oti oi aggloi mono afto kanoun, pigenoun se pub kai mpekropinoun? Ksereis posa pragmata sou dinei tin efkairia to KATHE aggliko panepistimio na kaneis? Apo athlimata pou den eixa ksanaakousei stin zwi mou, kallitexnikes anazitiseis, kai para polla alla. Oso gia to oti parakolouthoune stin TV tin sfagi tou Irakinou laou....Me douleveis? Koita tis dimoskopiseis.... H KSEXASES TO OTI PRIN TO POLEMO, 3500000 laos katevike sto Londino kai diamartirithike.

Παράθεση:
Για δε... δεν το ήξερες ε; Εμένα ο μπαμπάς μου έχει λεφτά του κολλητού μου δεν έχει τόσα πολλά, η ποιότητα της εκπαίδευσής μας είναι η ίδια!!!

Kai stin Agglia to idio. Kala eisai toso tyflwmenos pou den diavazeis ti grafw? Otan exeis lefta plirwneis didaktra, ta idia se kathe panepistimio. Otan den exeis, DEN PLHRWNEIS kai apolamvaneis tin IDIA ekpaidefsi. Dikaiotato to vriskw egw. Kai ase tis eirwnies...

Παράθεση:
Γιατί άλλο Imperial College και άλλο Brighton College, το πιασες;

Oxi, den to epiasa. Ti ennoeis? Ta idia lefta exei to Imperial, ta idia kai to Brighton. Kai oi katatakseis pou yparxoun, an ennoeis afto, den einai episimes, tis vgazoun oi efimerides...


Afta, kai pragmatika den katalavenw ton fanatismo kai tin toso eirwniki sou diathesi. Opws anefera sto proigoumeno mail, den ithela oute na thiksw osous anagnwrismena kanoun kapoia prospatheia gia ptyxio kai stis 2 kai se opoiadipote alli xwra, kai apla eipa tis skepseis mou. Poio einai to provlima sou esena? Den kontrara kanenan kai oute eipa oti kati einai kalitero. Protaseis gia sizitish ekana...
[/quote]
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 20, 2003 3:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: χμμμ Απάντηση με Συμπερίληψη

Αφού το θέσατε το θέμα επί προσωπικού, θα σας απαντήσω με προσωπικά επιχειρήματα.

Αρχικά, θα σας παραθέσω τις εμπειρίες μου:

Πρώτον, έχω ζήσει στο εξωτερικό.
Δεύτερον, δεν έχω επισκεφθεί, (ή καλύτερα δεν έχω ζήσει) μόνο στη σημερινή Ρωσία.
Τρίτον, η μητέρα μου έχει σπουδάσει στο Βέλγιο και η αδερφή μου είναι ερευνήτρια του Αντικαρκινικού Ινστιτούτου του Λονδίνου (1ο πτυχίο Αθήνα, Master στο Imperial και διδακτορικό στο ίδιο) και από 15/7 θα είναι στο Harvard.
Τέταρτον, έχω απορρίψει υποτροφία για το Πολυτεχνείο του Μονάχου.

Και από εδώ και πέρα ξεκινάει η απάντηση.

puppy22: Από τις πρώτες κιόλας γραμμές της απάντησης σου και η ανάλυση που ακολουθεί, φαίνεται η ριζική διαφορά μας για το πως αντιλαμβανόμαστε την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι φανερό πως πιστεύεις πως το Πανεπιστήμιο είναι ένα προπαρασκευαστικό στάδιο για την ένταξη του ατόμου στην αγορά εργασίας, δηλαδή επενδύεις (εσύ, οι γονείς σου, κάποιος) χρήματα τα οποία αναμένεις να βγάλεις αμέσως μετά από την αποφοίτηση σου...
Μάλλον ο Καβάφης παραείναι πεζός για να σε πείσει για την αξία του ταξιδιού (τώρα είναι η πρώτη φορά που ειρωνεύομαι)...
Όπως πολύ εύκολα λοιπόν καταλαβαίνεις, όλο σου το κείμενο σχετικά με την αναγνωρισιμότητα του διπλώματος σου στην αγορά εργασίας και τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτά, μου είναι παντελώς αδιάφορα. Σπουδάζω για την καλλιέργεια, τη μόρφωση, τον τρόπο σκέψης, τη γνώση, την επιστημονική αναγνώριση, την οικονομική επιβίωση, καλύτερα αυτοτέλεια) (η σειρά δεν είναι τυχαία).
Στο μοναδικό σημείο που συμφωνώ μαζί σου είναι για την απόλυτη απάντηση μου, στην απόλυτη πρωτολογία του pankom.
Θεωρώ τα σχόλια σχετικά με τις γνώσεις μου κατά πρώτον στα αγγλικά και στη συνέχεια στο αγγλικό σύστημα ως μη γενόμενα, αφού οι εμπειρίες μου αποδεικνύουν πως δεν έχουν αξία.
Δεν μπαίνω στο παιχνίδι των ερωταπαντήσεων, διότι είναι ατέρμονο, γα παράδειγμα, ξέρεις κανέναν που να έχει κοπεί σε μάθημα στην Αγγλία; προσωπικά εγώ δεν ξέρω...
Μένω σε αυτό που λες "ναι ήμουν πελάτης", επέτρεψε μου λοιπόν να λέω "Ναι είμαι εραστής της γνώσης"...
Και τώρα παραθέτω την επιλογή μου για να καταλάβεις πως σκέφτομαι, τώρα τελειώνω το Πανεπιστήμιο (χωρίς καθυστέρηση), έχω βρει δουλειά για ένα χρόνο πάνω στον τομέα που έχω σπουδάσει και έχω ήδη αποφασίσει πως του χρόνου εφόσον δώσω εξετάσεις και κριθώ πως είμαι ικανός να συνεχίσω τις σπουδές δωρεάν μου σε ένα από τα έξη ιδρύματα στον κόσμο που με ενδιαφέρουν, τότε θα συνεχίσω.

pankom: Δεν έχω να σου απαντήσω πολλά γιατί έμεινες στα μικρά αυτών που αναφέρω, ωστόσο οφείλω:

Το imperial και το brighton δεν έχουν τα ίδια λεφτά, μπες ανά πάσα στιγμή στα site τους.
Το imperial και το brighton δεν έχουν το ίδιο επίπεδο, αγνοώντας τις εφημερίδες (και τον οργανισμό αξιολόγησης που υπάρχει στην Αγγλία και σύμφωνα με αυτόν δημιουργούνται αντίστοιχοι οργανισμοί και στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.) αναπαράγω τα λόγια των Πρυτάνεων (συγνώμη αν δεν είναι ο ακριβής όρος αυτός για την Αγγλία) του I.C., του UCL και ενός ακόμα να αποχαρακτηριστούν ως Univ. of London γιατί το επίπεδο των υπολοίπων είναι ιδιαίτερα χαμηλό.
Στη σύγκλητο του εκάστοτε πανεπιστημίου στην Ελλάδα υπάρχουν τόσοι φοιτητές όσοι και διδάσκοντες, σύμφωνα με το νόμο πλαίσιο για την παιδεία του 81, που προέρχεται από την πρώην ΕΣΣΔ.
Τα χρόνια που έζησα στο εξωτερικό αν σε κάποιους φαίνονται ως Card postal, εμένα απλά είναι η ζωή μου, και δεν ξεχνώ τα "ζώα" του Σαββατοκύριακου και της φτηνής Ελλάδας, των οποίων κοινός παρανομαστής είναι η κυριαρχία του οινοπνεύματος στο νευρικό τους σύστημα ως τρόπο διαφυγής από τη μιζέρια της καθημερινότητας τους. Αρνούμαι να δω τον κόσμο μέσα από την TV σας και σε πόλεις των 10.000.000 να κατεβαίνουν στο δρόμο για τους άδικούς πολέμους 300.000 μετανάστες και αυτά είναι τα δύο τρανταχτότερα παραδείγματα που δικαιολογούν τον όρο "πνευματική μονοκαλλιέργεια".
Ναι όντως δεν αρνήθηκες την ύπαρξη του δικαιώματος για κανέναν, απλά φρόντισες να το καπρώσεις αγοράζοντας το.
Και αναρωτιέμαι αν θέλατε να κάνετε διαφήμιση τι άλλο θα λεγατε για τα Αγγλικά Πανεπιστήμια...

Αυτά τα λίγα από εμένα, ελπίζω να σας κάλυψαν οι απαντήσεις μου...
Με εκτίμηση,
s.f.

Υ.Γ. Παραθέτω το κείμενο του Daniel MONTEUX "Η ανώτατη εκπαίδευση δεν είναι εμπόρευμα" σε μετάφραση των Δώρα Λαφαζάνη και Μυρτώ Βλαστού-Λαφαζάνη.

>Daniel MONTEUX, Γαλλία
· Syndicat National de l'Enseignement Superieur-DSU
· ATTAC-France
· Espaces Marx


Η ανώτατη εκπαίδευση, κατέχει στρατηγική θέση στην κοινωνία των αρχών του 21ου αιώνα.

Με τις δραματικές επιστημονικές και τεχνολογικές αλλαγές , την επανάσταση της πληροφορίας του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα, και με την παγκόσμια άνοδο της ζήτησης της κατάρτισης, το όραμα 'εκπαίδευση για όλους' γνώρισε την πιό θεαματική εξάπλωση. Το 1960 υπήρχαν στον κόσμο 13 εκατομμύρια φοιτητών · σήμερα πλησιάζουν τα 100, δηλαδή το 10% όλου του συνολικού πληθυσμού που φοιτά σε οποιαδήποτε βαθμίδα.

Όμως, η περίοδος αυτή της εξαιρετικής αύξησης είναι ταυτόχρονα εκείνη κατά την οποία, ως πρός την πρόσβαση στις ανώτατες σπουδές και στην έρευνα, το ρήγμα μεταξύ των βιομηχανικών χωρών και των λεγόμενων 'υπό ανάπτυξη' χωρών δεν σταμάτησε να βαθαίνει, εις βάρος μιάς ενδογενούς ανάπτυξης των λαών τού 'Νότου'. Στη δυτική Ευρώπη και τη βόρεια Αμερική, περισσότεροι από τους μισούς νέους έχουν πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση · στη Βραζιλία, 'ανερχόμενη' χώρα, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 8.

Μόνο το 20% του ανθρώπινου είδους οφελείται από ό,τι αποκαλείται 'κοινωνία της γνώσης'. Η "ηλεκτρονική μόρφωση" δεν μπορεί ν'αποτελέσει την θαυματουργή συνταγή, όταν ξέρουμε ότι στην Αφρική του 9% του παγκόσμιου πληθυσμού δεν αντιστοιχεί παρά το 0,4% των ηλ.υπολογιστών, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, με το 4% του παγκόσμιου πληθυσμού αντιστοιχεί το 26%.

Η ανώτατη εκπαίδευση είναι ένα πρωταρχικό κοινωνικό διακύβευμα, με πολιτισμικό και κοινωνικό ρόλο χωρίς προηγούμενο, αφού παράγει και μεταδίδει γνώσεις στους φοιτητές, διαχέει τη γνώση στην κοινωνία και αποτελεί το επιστέγασμα των εκπαιδευτικών συστημάτων. Οι δυνάμεις του κεφαλαίου και της οικονομικής παγκοσμιοποίησης θέλουν να την χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο της εξουσίας τους · το ανερχόμενο κοινωνικό κίνημα για έναν διαφορετικό κόσμο, δρά ώστε η εκπαίδευση στο σύνολό της, όπως το νερό, η υγεία και το περιβάλλον, να αναγνωριστεί ως αγαθό κοινό για την ανθρωπότητα.

Τα διακυβεύματα είναι ταυτόχρονα οικονομικά (η τεράστια αγορά της εκπαίδευσης), ιδεολογικά (το περιεχόμενο των σπουδών), πολιτικά (γνώσεις που κατάσχονται από μια μειοψηφία για να σταθεροποιήσει την εξουσία της ή οικουμενική κοινοκτημοσύνη της γνώσης Wink

**************

¶μεσες και μαζικές κινητοποιήσεις είναι λοιπόν επείγουσες και αναγκαίες, ώστε να εμποδίσουμε να ανοιχτούν στον ανταγωνισμό και το εμπόριο η εκπαίδευση, ο πολιτισμός, η υγεία, τα οπτικοακουστικά μέσα, όπως έχουν ήδη ανοιχτεί ή ανοίγονται αυτή τη στιγμή τα ταχυδρομεία, το τηλέφωνο, τα τραίνα, η ηλεκτρική ενέργεια.

Στην προοπτική της συνόδου του ΠΟΕ που θα γίνει το Σεπτέμβρη στο Μεξικό, οι 144 χώρες μέλη οφείλουν ως τις 31 Μαρτίου 2003 να καταθέσουν τις "προσφορές" τους για την "απελευθέρωση" των υπηρεσιών, για την διαπραγμάτευση των GATS. Είναι η προτεραιότητα της στιγμής.

Αναπτύσσονται αντιστάσεις : όμως υπό ποιές προϋποθέσεις θα μπορούσαν αυτές να αποτρέψουν την εφιαλτική αυτή προοπτική, όπως έγινε το 1998 με το σχέδιο ΜΑΙ (πολυμερείς συμφωνίες για τις επενδύσεις);

Ο ΠΟΕ, ο οποίος παρ'όλο ότι δεν ανήκει στο σύστημα των Ηνωμένων Εθνών, έχει υπερβολική εξουσία, ακόμα και δικό του δικαστήριο, δεν είναι ένα όργανο ρύθμισης. Είναι ένα όργανο απορρύθμισης που έχει ως σκοπό του να ανοίξει στον ανταγωνισμό, στο νόμο της αγοράς, όλους τους τομείς δραστηριότητας χωρίς καμιά εξαίρεση. Ελέγχεται από τα πιό ισχυρά κράτη, αρχίζοντας από τις ΗΠΑ, και άρα από τις πολυεθνικές και τις οικονομικές αυτοκρατορίες στις οποίες τα κράτη αυτά εκχώρησαν τις οικονομικές αρμοδιότητές τους.

Το όπλο του, οι GATS, στο κέντρο των οποίων υπάρχει η πρόβλεψη του "πιο προνομιακού κράτους" , υποχρέωνουν κάθε συμβαλλόμενη χώρα να παραχωρήσει, άνευ όρων, σε ξένους οικονομικούς παράγοντες που δρούν στην επικράτεια της, την ίδια ακριβώς μεταχείριση την οποία επιφυλάσσει στους δημόσιους και ιδιωτικούς εθνικούς παράγοντες (την "εθνική μεταχείριση").

Σ'αυτή τη βάση γίνονται οι διαπραγματεύσεις σε σχέση με τις δεσμεύσεις που κάθε χώρα απαιτεί ή προσφέρει στους εταίρους της. Από τη στιγμή που θα συμφωνηθούν, οι δεσμεύσεις είναι αμετάκλητες.

Η πίεση των δυνάμεων της αγοράς για να επιβάλουν τις περισσότερες δυνατές δεσμεύσεις είναι ανάλογη με το οικονομικό διακύβευμα, που υπολογίζεται για την εκπαίδευση σε 2000 δισ. δολάρια, ενώ η ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί το φιλέτο της αγοράς.

Για παράδειγμα, θα αναφέρω το επίσημο περιεχόμενο του αιτήματος που διατυπώθηκε από την αμερικανική κυβέρνηση σε σχέση με την ανώτατη εκπαίδευση, την εκπαίδευση ενηλίκων και την εκπαιδευτική αξιολόγηση: ένα πραγματικό τελεσίγραφο κατατέθηκε σε 44 χώρες, μεταξύ των οποίων οι 15 τις ΕΕ, το οποίο απαιτεί να καταθέσουν ένα πλήρη κατάλογο με δεσμεύσεις ανοίγματος των αντιστοίχων τομέων τους στον διεθνή ανταγωνισμό, και ζητά από αρκετές από αυτές (Ιαπωνία, Ισραήλ) να αναγνωρίσουν τα διπλώματα που απονέμονται από "πιστοποιημένα" ιδιωτικά ιδρύματα ή να άρουν τους περιορισμούς που ισχύουν στη συμετοχή ξένων εταίρων (Κίνα, Τουρκία, Φιλιππίνες, Μεξικό).

Πίσω από αυτά τα αιτήματα, υπάρχει όλη η πίεση των lobbies όπως ο 'Coalition of Services Industries' (CSI) και του παραρτήματός του, της 'National Cοmmittee for International Trade in Education' (NTICE) τόσο ισχυρών στην κυβέρνηση Μπους όσο και το πετρελαϊκό lobby του Τέξας. Στην Ευρώπη έχουμε την εργοδοτική οργάνωση UNICE και το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Υπηρεσιών (EFS).

Η αποδοχή αυτών των απαιτήσεων θα είχε ως αποτέλεσμα το ολοκληρωτικό ανοιγμα του τομέα της εκπαίδευσης στον ανταγωνισμό, στις χώρες όπου υπάγεται ακόμα σε δημόσιο έλεγχο. Θα είχε επίσης ως αποτέλεσμα την πλήρη απαγόρευση της ανάκλησης των ιδιωτικοποιήσεων στις χώρες όπου έχουν ήδη επιβληθεί το ΔΝΤ και η Παγκόσμια Τράπεζα…

Όσο για τις Ηνωμένες Πολιτείες αυτές μπορούν ανά πάσα στιγμή να αυτοεξαιρεθούν από την "απελευθέρωση" που προσπαθούν να επιβάλουν στους άλλους, ενεργοποιώντας την παράγραφο 301 του ομοσπονδιακού νόμου για το εμπόριο.

Στην πραγματικότητα, τα ανοίγματα που ζητούν, απορρέουν από μια στρατηγική μονομερούς κατάκτησης των αγορών των άλλων και, όπως και στην γεωργία, προστασίας της δικής τους αγοράς.

Βέβαια, στην εκπαίδευση, ο ανταγωνισμός του ιδιωτικού τομέα, το βάρος των ιδιωτικών επιχειρήσεων και οι ιδιωτικοποιήσεις, δεν περίμεναν τις GATS για να εμφανιστούν. Παντού κερδίζουν έδαφος, επωφελούμενα απο την αποδυνάμωση του δημόσιου τομέα, που υποσκάπτεται από τον περιορισμό των επενδύσεων και από την υποβάθμιση του κοινωνικού και πολιτισμικού του περιβάλλοντος : δομικές αναδιαρθρώσεις υπο την αιγίδα της ΠΤ και του ΔΝΤ, βάρος του δημόσιου χρέους, θεσμοθετημένες λογικές της αγοράς, και σύμφωνο λεγόμενης σταθερότητας στην ΕΕ… αλλά και ρόλος των ευρωπαικών θεσμών που προωθούν τον ανταγωνισμό της αγοράς.

Όμως οι GATS ετοιμάζουν ενα ποιοτικό άλμα : το ολοκληρωτικό άνοιγμα στον ανταγωνισμό, την πλήρη απελευθέρωση, την υποχρέωση για τον δημόσιο τομέα να λειτουργεί με τα πρότυπα της αγοράς, ή να εξαφανιστεί.

Πώς να απαντήσουμε στην πρόκληση ;

Δεν μπορούμε να απαντήσουμε όπως θέλουμε, ούτε με το να εγκλωβιστούμε στον κλάδο κινδυνεύοντας να μας καταπιεί ο κορπορατισμός, ούτε με το να περιοριζόμαστε σε μια ρητορική και σε μεμονωμένες δράσεις, με την ευκαιρία των μεγάλων διεθνών συνόδων. Ολα αυτά είναι αναγκαία, αλλά ανεπαρκή.

Διότι οι αντίπαλοι μας ασκούν μία ισχυρή πίεση για να συγκαλύψουν τους στόχους τους κάτω από επιχειρήματα όπως : η κοινή λογική, ο τεχνικός χαρακτήρας των αλλαγών, ή το αναπόδραστο των φιλελεύθερων επιλογών.

Πρέπει λοιπόν ταυτόχρονα :

1.- Να ανπτύξουμε μια εκ θεμελίων κριτική των φιλελεύθερων επιλογών και των συνεπειών τους

- σε ποιές κοινωνικές και περιβαλλοντικές καταστροφές οδηγεί η απορρύθμιση ;

- η εκπαίδευση : εμπορευματοποιημένο ατομικό αγαθό ή διαρκής κοινωνική επένδυση ;

-ο δήμοσιος τομέας : μαύρη τρύπα στην οποία χάνονται τα χρήματα των φορολογούμενων, ή εργαλίο για εξισωτικές και βιώσιμες απαντήσεις στις κοινώνικες ανάγκες ;

πώς να δεχτούμε τη μείωση των πόρων για την δημόσια εκπαίδευση :

-όταν το παγκόσμιο ακαθάριστο προιόν αυξάνεται απο 1 εώς 2 % το χρόνο

-όταν κάθε μέρα 2 δισ. δολάρια αλλάζουν χέρια στα διεθνή χρηματιστήρια…

-όταν το χρέος των χωρών του Νότου έχει ήδη αποπληρωθεί 3 ή 4 φορές χωρίς κάν να αρχίσουμε να μιλάμε για το χρέος του Βορρά προς τον Νότο για 5 αιώνες αποικιακής λεηλασίας

- όταν, τέλος, η στρατιωτικές δαπάνες αποροφούν 700 δισ. δολάρια το χρόνο..

2.- Να ριζώσουμε την αντίσταση στην αναζήτηση και την διατύπωση εναλλακτικών προτάσεων στη δικτατορία του χρήματος, με στόχο να κάνουμε εφικτή μιά άλλη εκπαίδευση για έναν και σε έναν άλλο κόσμο, κόντρα στην παγκοσμιοποιημένη φιλελεύθερη αταξία.

Ο δρόμος προς το στόχο αυτό δεν συμβιβάζεται με τις φιλελεύθερες πολιτικές για τις οποίες η εκπαίδευση δεν είναι, στο κάτω-κάτω, παρά ένα εμπόρευμα όπως κάθε άλλο… οι μαθητές και οι φοιτητές είναι πελάτες που πληρώνουν, και το διδακτικό προσωπικό είναι 'ανθρώπινο κεφάλαιο' υπό την επιτήρηση των χρηματιστηριακών δεικτών.

Εμείς όμως δεν περιοριζόμαστε σε μιά λογική απλής αμφισβήτησης : αυτοί καταστρέφουν και εμείς θέλουμε να χτίσουμε.

Αμφισβητούμε την νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική τάξη, για να την αντικαταστήσουμε με ένα άλλο όραμα που έχει ως κέντρο του την ολοκλήρωση των ατόμων και την πλήρωση των θεμελιακών λαϊκών αναγκών, μεταξύ των οποίων και η εκπαίδευση.

Σ'αυτή τη λογική, μεγαλώνουν οι ευθύνες μιας ανώτατης εκπαίδευσης, ανεξάρτητης από τις δυνάμεις του χρήματος, παραγωγού γνώσης για όλους, παιδαγωγικά καινοτόμου, ικανής να μορφώσει καλύτερα τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, ικανής επίσης να κινητοποιηθεί ως ειδικός και ως αξιολογητής στην υπηρεσία της πολιτείας : διεκδικούμε περισσότερα δημόσια μέσα.

- Αυτή η άλλη εκπαίδευση είναι η αναγνώριση, εδώ και από τώρα του απαράγραπτου και αναφαίρετου δικαιώματος του κάθε ατόμου και του κάθε λαού σε μία εκπαίδευση δημόσια, δωρεάν και πλήρη.

- Αυτό σημαίνει οτι η εκπαίδευση οφείλει να αναγνωριστεί ως κοινό αγαθό της ανθρωπότητας, πράγμα που δικαιολογεί την υπαγωγή της στο δημόσιο έλεγχο μέσα σε ένα διευρυμένο δημόσιο χώρο.

- Αυτό συνεπάγεται την οικουμενική απαίτηση για πρόσβαση όλων στην γνώση, και άρα την πραγματική πάλη ενάντια σε κάθε τι που την παρεμποδίζει : αναλφαβητισμός, αποκλεισμός, ανισότητες.

- Την απαίτηση επίσης για μετασχηματισμό του περιεχομένου, στην κατεύθυνση της κριτικής ιδιοποίησης της γνώσης, της δημιουργίας πολιτών με προσόντα και της συνεισφοράς της, τόσο στην ολοκλήρωση των ατόμων όσο και στην βιώσιμη ανάπτυξη και στη διάσωση του περιβάλλοντος.

- Αυτό σημαίνει επίσης ότι υπέρτατος στόχος και κινητήρια δύναμη είναι η δημοκρατία, η συμμετοχή στις επιλογές και στις αποφάσεις, τόσο στην πολιτεία όσο και στην επιχείρηση.

Πρέπει να προχωρήσουμε, τέλος, προς μία ανώτατη και γενική εκπαίδευση, βαθιά ανανεωμένες. Αυτό απαιτεί να δράσουμε ταυτόχρονα και στους παράπλευρους εξωτερικούς παράγοντες του σημερινού εκπαιδευτικού ελλείμματος σε όλα τα επείπεδα. Δηλαδή να δράσουμε σε ό,τι εμποδίζει την πρόσβαση ή γεννά την σχολική και πανεπιστημιακή αποτυχία : φτώχεια, στέγη, εργασία, σεξιστικές, ρατσιστικές ή εθνοτικές διακρίσεις, παιδική εργασία. Για να προχωρήσουμε, πρέπει οπωσδήποτε να επιλύσουμε τα προβλήματα που εμποδίζουν την εκπαίδευση και τα οποία είναι, πριν απ'όλα, προβλήματα κοινωνίας και πολιτισμού.

************

Τέλος, για να έχουμε αποτελέσματα βιώσιμα και εις βάθος, είναι επείγον και αναγκαίο να διευρύνουμε τα μέτωπα της μάχης και των συμμετεχόντων. Να κινητοποιήσουμε την κοινωνία :

· με τους θεσμούς και το περιβάλλον τους

· με τους κατοίκους, τα σωματεία, τις τοπικές αρχές που μπορούν να αποτελέσουν τοπικούς πόλους αντίστασης στην φιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση

· να ξεπεράσουμε τις περιφρακτικές λογικές, με ένα διάλογο χωρίς αποκλεισμούς και φραγμούς, με αμοιβαία κατανόηση και σεβασμό

· να γνωστοποιήσουμε τις πρωτοβουλίες μας που πολλαπλασιάζονται

· να συνοδεύσουμε την αντίσταση με προτάσεις

· να δυναμώσουμε την πάλη μας στο χώρο και στο χρόνο, να της δώσουμε διάρκεια, να την παγκοσμιοποιήσουμε

Ο χρόνος πιέζει : θα μπορέσουμε να απαντήσουμε στην πρόκληση ;

Πρέπει άμεσα :

- να απαιτήσουμε μορατόριουμ στις τρέχουσες διαπραματεύσεις

- να καταγγείλουμε την αδιαφάνεια τους και την απουσία οποιουδήποτε δημοκρατικού ελέγχου-να υιοθετήσουμε και να απαιτήσουμε να αναγωριστεί μία ξεκάθαρη αντίληψη για την έννοια του δημόσιου τομέα-να απαιτήσουμε να εξαιρεθεί ο δημόσιος τομέας από την εφαρμογή των GATS
_________________


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την MoHDa στις Κυρ Μάϊ 25, 2003 5:58 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
puppy22
Λέκτωρ


Εγγραφή: 20 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 30
Τόπος: Manchester, UK

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 20, 2003 8:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

File MoHDa,

auto akrivws pou eipes, erasths ths gnwshs, pistepse me h mallon dior8wse me... den sto exei dhmiourgisei to Ellhniko panepisthmio.... auto prospa8w na sou eksigisw..... enw 8a eprepe.......

Apo thn allh omws mallon kai esu ta vlepeis ligo monopleura, h epoxes tou 1700 kai tou 1800 pou oi foitites opoiadipote episthmh kai na spoudazoun htan "filosofoi" exei perasei.....

Ston 21 prwto aiwna pou zoume h gnwsh einai to meson kai oxi autoskopos.... einai to meson gia na kanei to viwtiko sou epipedo kalutero (kai den anaferomai sta oikonomika).

Den to vriskw san pay-back thn ekpaideush.... den eipa kati tetoio... anafer8ika sthn agora ergasias giati polu apla den me afinoun na kanw auto pou mou aresei.... den me afinoun na prosferw auta pou egw 8elw na dwsw se sena kai ston diplano sou kai sto ka8e diplano sou, mh prospa8eis na me peis pezo epeidh 8elw na zisw toso kala wste na mporw na prosferw auta pou mporw.....!

Sigoura to taksidi einai to pio simantiko, alla to na xaseis to proorismo sou einai eksisou sumantiko..... Twra 8a mou peis poios eimai egw pou 8a diapseusw auto pou eipe o kavafhs...... den ton diapseudw.... apla tou dinw allh ermhneia......

Pistepse me eimai pio oneiropolos apo oti mporeis na diakrineis apo ta legomena mou kai pistepse me epishs oti gnwsh kai xrhma kai oti allo trigura apo auta einai apla to meson.... to meson gia na ftaseis ekei pou 8eleis kai oneireutei.......

Profanws thn ekpaideush esu thn vlepeis ka8olikh kai adiaireth, kiomws xwrizete sta duo.....

Xwrizete se autous pou 8a xrhsimopoihsoun thn gnwsh pou tous parexei h ekpaideush gia na kanoun th zwh twn allwn pio eukolh outws wste na mporoun oi deuteroi na ikanopoihsoun th dipsa gia gnwsh h opoia sto mellon 8a dieukolinei akoma pio polu autous 8a 8elisoun na xrhsimopoihsoun th gnwsh...... kai outw ka8e kshs...... einai apla enas kuklos..... eite stis 0 moires eisai eite stis 360..... eisai sto idio akrivws shmeio..... apla to onomazeis diaforetika.......

Kai gia na apistrepsw sto arxiko 8ema (na mh mas pei kai o Fraud psuxologika asta8eis) kanenas den kanei diafhmhsh thn ekpaideush kamias xwras..... Apla des to oti prospa8oume na deiksoume sthn ellada ta 8etika..... outws wste an ginoun apply sthn ellhnikh ekpaideush isws na ginei kaluterh..... Fusika 8ewrw oti prepei na ginei kai to antistrofo....

Fusika kai den gnwrizw kanenan pou na kopike se aggliko panepistimio (sto proptuxiako panta... kai oxi sto metaptuxiako.... ekei allazoun ta pragmata akoma kai sthn agglia) to 40% omws twn atomwn pou gnwrisa sto proptuxiako mou toulaxiston apla den phran to ptuxio gia to opoio ksekinisan.... koinws apetuxan giati isws na mhn aksizan h na mh tous phgaine h episthmh pou epeleksan...... sthn ellada omws aksizeis den aksizeis..... sou tairiazei h oxi..... to ptuxio 8a to pareis..... Kai just because to exeis sta xeria sou sou anoigei portes.....

Sugnwmh gia to oti xrhsimopoihsa se kapoia shmeia agglika.... alla merikes fores skeftomai sta agglika...... eidika otan to oinopneuma kuriarxh sto aima mou autes tis wres (oxi den eimai eirwnikos.... apla auth h tsikoudia htan swsto nektar.... Very Happy ) kai oxi den eimai krhtikos.... peiraiwtaki eimai......

Anyway pisteuw oti an kai ek prwths opsews diafwnoume, ousiastika kataligoume sta idia.... apodeiksh oti isws telika h allh, h anti8eth apopsh den einai kati diaforetiko.... apla einai h oklhrwsh ths apopshs pou exeis eu8hs eksarxhs..... (auto to teleutaio to skeftika monos mou....) Exclamation Very Happy

Kalo sou vradu

I. P.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 21, 2003 4:47 am    Θέμα δημοσίευσης: χμμμ Απάντηση με Συμπερίληψη

Πρωτολόγησα, δευτερολόγησα, τέλειωσα. Είναι καλύτερα να ακουστούν και άλλες απόψεις επί του θέματος...

*puppy22 δε διαφωνώ μαζί σου για την σύγκλιση των εκπαιδευτικών συστημάτων, αλλά σημειώνω πως ο κύκλος έχει 360 μοίρες και επομένως σίγουρα υπολείπεται μία από τη μηδενική ως την 360ή...

Τα λέμε...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
puppy22
Λέκτωρ


Εγγραφή: 20 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 30
Τόπος: Manchester, UK

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 21, 2003 7:00 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

shmeiwsh: to mhden den yparxei.... einai kati to opoio o an8rwpos orise gia ta ma8hmatika outws wste na mporesei na dhmiourgisei to arnhtiko sunolo twn ari8mwn...... ara to 0 apo to 360 den apexei ka8olou.... tautizete.....

cu around
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 21, 2003 10:47 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

παιδιά επειδή με ενδιαφέρει αυτό με το μηδέν από φιλοσοφικής άποψης δεν ανοίγετε ένα καινούριο post? Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Atlanian
Υφηγητής


Εγγραφή: 21 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 17
Τόπος: Θεσσαλονικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 21, 2003 10:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

lambanw ton logo:

skopos mas den einai i katatropwsi tou allou alla i idia pneumatiki e3ypswsi.

(Gnwrizoume oti i elliniki glwssa exei aparamilo plouto k parallila o graptos logos stereitai amesou synais8imatos kai ekfrasews. Min ta pairnoume ola toso tis metritois kai as eimaste akribologoi...boh8aei pisteyw)

eimaste emeis, allwste, pou exoume
"Nostimon Imar"

xairetw
_________________
"....σε γνωριζω απο την κοψη του σπαθιου την τρομερη...", Δ.Σολωμος.

Tertium Datur
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 22, 2003 7:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: ... Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
skopos mas den einai i katatropwsi tou allou alla i idia pneumatiki e3ypswsi.

(Gnwrizoume oti i elliniki glwssa exei aparamilo plouto k parallila o graptos logos stereitai amesou synais8imatos kai ekfrasews. Min ta pairnoume ola toso tis metritois kai as eimaste akribologoi...boh8aei pisteyw)

eimaste emeis, allwste, pou exoume
"Nostimon Imar"


Καλή η γενικότητα του λόγου σου, αλλά ποια είναι η άποψη σου;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
maya
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 09 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 101
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 23, 2003 7:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kalhspera s olous!

Kanw kapoia sxolia panw stis apopseis pou diabasa xwris kamia diathesh proswpikhs epitheshs pros kapoion sugkekrimena.. Smile

- Oi esties sthn Agglia den einai pantou kales. Exw akousei apo gnwstous periptwseis viasmou, ksulou klp metaksu foithtwn kai asxetwn pou mphkan xwris kanena problhma kai elegxo. Oute ta panepisthmia einai pantou organwmena. Apla einai se allo epipedo anorganwta (oxi ola, oute panta).

- H stegash sthn Ellada einai dwrean (h polu fthnh) otan exeis meso. (papadeigma: Hgoumenitsa 3 foithtes se esteia kathe xrono... katalabaineis ti ginetai).

- Gia poia dwrean paideia milame? Oi goneis tou 99% twn shmerinwn foithtwn edwsan arketa muria gia na perasei to paidi tous... kapou... Epishs h paideia poulietai alla den eimaste emeis pou amesa plhrwnoume. Koita ti ginetai me tous perissoterous kathhghtes.

- Oso gia ton Irakino lao ki oi Ellhnes apo thn TV koitousan otan gurizan apo thn poreia (osoi summeteixan). [Vrhka ena mono magazi pou den serbire amerikanika pota ws diamarturia (kserw tis apopseis sas, alla einai mia ekfrash diamarturias)].

- Ergasies uparxoun se kapoies sxoles, alla leipoun apo polles pou den tha eprepe.. Egw exw ptuxiakh alla exw basimes uponoies oti o diakekrimenos autos episthmonas pou eixa gia kathhghth apla thn ksefullise (an ekane ki auto). Nai gia mena thn ekana, MoHDa, alla einai apogohteutiko.

- pankom: "H KSEXASES TO OTI PRIN TO POLEMO, 3500000 laos katevike sto Londino kai diamartirithike."
MoHDa: "...να κατεβαίνουν στο δρόμο για τους άδικούς πολέμους 300.000 μετανάστες ..."
H diafora ston arithmo einai aplo lathos? Den akousa posoi katebhkan alla tha m endiefere na to dieukrinhsete. Euxaristw.
Na mh sxoliasw oti h dikh mas poreia sthn Athhna egine se treis doseis apo diaforous kommatikous xwrous, dioti kaneis den katadexotan na paei "m autous".

- Pros plhroforhsh sas egw kserw anthrwpous pou den doulepsan oso xreiazotan kai kophkan se mathhmata sthn Agglia (se proptuxiako epipedo).
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Salvador Dei
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 23 Μάϊ 2003
Δημοσιεύσεις: 2

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 23, 2003 7:57 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Kalispera se olous

Kat'arxas file Mohda apla loipame gia to poso monopleura blepeis ta pragmata. Se ola ta sistimata iparxoun mionektimata kai pleonektimata, stin periprosi auti exw tin entiposi oti apla den theleis na dexteis ta pithana pleonektimata tou agglikou sistimatos, koinos an den penepseis to spiti sou tha pesei na se plakwsei. Twra an den mporeis na breis mionektimata sou prwtinw na riskeis mia matia stis diafores "dimosieuseis" tou site autou.

Oson afora tin politikopoiisi/kommatopoiisi twn foititwn stin ellada tin briksw aisxri katw apo to plaisio to opoio ginete/pragmatopoiite. Kat'arxin antitithomai se ola auta pou akouw (eimai kai egw foititis stin agglia) gia ti proselkisi foititwn/psifwn. Den to briskeis ilithio ta meloi twn ekastote kommatwn na proselkioun foitites me auto ton tropo??? (File psifise mas kai tha se kanoume parea, youpi!!!) Deuteron, pisteuw oti oi "sineleuseis", pou theoritika einai ena meso lipseos apogasewn, exoun ginei anousies, kai exoun katantisei politikes diamaxes. Triton, exw tin entiposi pws oi sineleuseis pleon einai i "o paradisos tou foititi", logo tou oti xanei mathima. An autes itan se wres pou oi foitites den eixan mathima tha pigene kaneis, pera apo tous politika bamenous??? xmmm.....

An den kanw lathos anaferthikes, se proigoumeni sou dimosiesi, stis ergasies pou exoun oi foitites stin ellada. Loipon, koita stin agglia polla mathimata eksetazontai ite kata to imisi me tis ergasies pou dineis kata ti diarkia tis xronias ite katholika apo autes. Opote mallon einai entelos anousio an oxi ilithio na sigkrineis tis ergasies sta ellinika kai agglika panepistimia. Telos, exw akousei, pws polles fores apla oi ergasies pou dinete einai mia apli antigrafi kapoias ergasias palioterou foititi. An auto to kaneis stin agglia apla paizeis to kefali sou gia na se diwksoun (malista sto panepistimio pou eimai exei faei podi ellinas foititis gia auto to logo, exeis dei pote kati tetoio stin ellada? mpa e?)

Telos, simfwnw oti ekpaideusi oute poulietai oute agorazete. Koita omws ti eipe o Pankom, plirwnei 75 lires to xrono, to opoio antistixei 148 drxm tin imera gia ta 3 terms pou exoume. Wx malakia paixtike e??? Pou tha brw miso euro na diathesw tin imera??? Kala milame gia polla lefta pantos. Deuteron, nomizw oti ekanes niski gia diaforetikes tarifes sta didaktra, pragma to opoio den isxiei, ite eisai stin oxfordi ite sto luton ta idia lefta plirwneis gia to ptixio sou. Twra, oson afora ta metaptixiaka edw oi times diaferoun, alla episeis paizei kati to opoio legete scholarship (upotrofia koinos) tin opoia ws epitopliston den tin perneis me meso. Episis i epilogi sou i oxi gia kapoio metaptixiako ginetai ME AKSIOKRATIKOUS tropous (kati mou leei auto alla stin elleda sinithos den to blepw).

P.S. Autes einai oi theseis mou mano se auta pou exeis grapseis, den einai tpt parapanw apo idees, kai den exoun skopo na sou allaksoun tis idees, einai mia alli apospi apla.

Lancs
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 24, 2003 5:21 am    Θέμα δημοσίευσης: ... Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν πρόκειται να απαντήσω, μόνο να κάνω μία μικρή παρατήρηση θέλω.
Πριν μου απαντήσετε ξανά, σας παρακαλώ να διαβάσετε και τις θέσεις μου για τα υπόλοιπα θέματα, κυρίως αυτό που εκφράζεται στη σελίδα ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ!!!
Και βέβαι περιμένω να απαντήσουν και άτομα που σπουδάζουν στην Ελλάδα και στις χώρες του πάλαι ποτέ Συμφώνου της Βαρσοβίας...

Υ.Γ. Βλέπω πως για τις απόψεις του Monteux, δε γράφετε τίποτα...
Και μία γενική συμβουλή, οι γενικεύσεις δε βοηθούν στην αντικειμενικότητα παρουσίασης των γεγονότων...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Για το χώρο του Πανεπιστημίου Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4  Επόμενο
Σελίδα 1 από 4

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center