Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Για το χώρο του Πανεπιστημίου
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
epikritis
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 404
Τόπος: αττικη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 11, 2006 8:44 am    Θέμα δημοσίευσης: ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ Απάντηση με Συμπερίληψη

ειστε υπερ ή κατα της ιδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων (μη κρατικων-μη κερδοσκοπικων, καθαρα ιδιωτικων)?
_________________
philosophy to the real world is what masturbation is to sex
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
MoHDa
Αντιπρύτανης


Εγγραφή: 17 Μάρ 2003
Δημοσιεύσεις: 108
Τόπος: Κι εδώ κι αλλού...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Δεκ 11, 2006 3:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είμαι υπέρ, αν και ψάχνοντας στο συγκεκριμένο φόρουμ μπορείς να βρεις επιθετικές αναφορές μου κατά των ιδιωτικών της Αγγλίας για παράδειγμα.
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα Yahoo Messenger
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Δεκ 15, 2006 9:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Είμαι υπερ του σωστού ΑΕΙ. Πρώτα πρέπει να οριστεί το επίπεδο σπουδών και μετά να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο των δημόσιων ΑΕΙ...
Κατόπιν όποιος θέλει να δημιουργήσει ιδιωτικό ΑΕΙ, θα πρέπει να πιάσει το επίπεδο.
Το επίπεδο μιας σχολής είναι συνδιασμός αρκετών πραγμάτων, αλλά σημασία έχει η αποδοχή των αποφοίτων από την αγορά εργασίας.
Τα ΑΕΙ δεν παρέχουν γενικές γνώσεις ως εφόδιο μιας ζωής, αλλά εξειδικευμένες γνώσεις για την στελέχωση προσωπικού με ειδικές απαιτήσεις ανάλογες των σπουδών, σε παραγωγικές δραστηριότητες. Εντός των παραγωγικών δραστηριοτήτων, η επιμόρφωση συνεχίζεται. Με τα νέα δεδομένα και την ευελιξία της αγοράς, οι απόφοιτοι αν και ειδικευμένοι πρέπει να έχουν επιπρόσθετες γνώσεις, που μπορούν να αποκτήσουν έξω από την παραγωγή και για τον λόγο της αλλαγής σταδιοδρομίας.

Το ζητούμενο σήμερα είναι ότι η τεχνολογία έχει επιφέρει δραματικές εξελίξεις και τα βαριά σχήματα των ΑΕΙ "πολυτεχνείο", "πανεπιστήμιο", δημιουργούν ικανούς μεν σε γνώσεις, αλλά ανίκανους να καλύψουν τις σημερινές απαιτήσεις.Μέσα σ΄αυτά τα ελαφρότερα ΤΕΙ, έχουν δυναμική να παίξουν ένα ρόλο, αλλά λόγω της αδιαφορίας των δυνατών μαθητών του λυκείου να τα επιλέξουν, καθώς και της ανήθικης στάσης της κοινωνίας ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα., έχουμε παραγωγή πτυχίων κορνίζες.

Η ανήθικη στάση της κοινωνίας που αναφέρω είναι ως προς το καυτό σημείο...ποιός ορίζει τα διακιώματα! Μέχρι σήμερα τις σχολές τις δημιούργησε το κράτος και τα δικαιώματα τα επικύρωσε μετά από σύμφωνη γνώμη "συντελεστών"...αυτών δηλαδή που σχετίζονται με το ρόλο της κάθε σχολής, αλλά δεν είναι απόφοιτοι αυτής της σχολής, αλλά άλλης "βαριάς" σχολής, που δεν σκοπεύει να χαρίσει δικαιώματα!

Λέμε λοιπόν τώρα...τι μας αρέσει...δημόσιο ή ίδιωτικό...ΑΕΙ...και δεν συζητάμε για την "ανήθικη" στάση που αναφέρω. Το τελευταίο τοίχος άμυνας των παλιών "βαριών" επαγγελματιών είναι το δημόσιο ΑΕΙ. Γιατί ως προς την ανήθικη στάση, κάποιες ντιρεκτίβες της Ε.Ε. θα φέρουν την κατάσταση στην απαίτηση για ελαφριές σχολές βλέπε ΤΕΙ. Θα αναγκάσουν δηλαδή τα ΑΕΙ να γίνουν ΤΕΙ...Η τυχόν επιπλέον εξειδίκευση θα περάσει στην επιμόρφωση στην εργασία...γιατί πράγματι το ζήτημα αύριο θα είναι η ευελιξία στην εργασία άρα και η ανάγκη για πολλές επιμορφώσεις!

Με γνώμονα ότι τα ΑΕΙ θα ελαφρύνουν...τα ιδιωτικά ΑΕΙ δεν θα έχουν πρόβλημα να δημιουργηθούν...Οι σημερινοί καθηγητές (του δημοσίου) φωνάζουν πως τα ιδιωτικά ΑΕΙ δεν θα είναι "βαριά", και πως τα δικά τους ΑΕΙ θα ξεπέσουν....θα ελαφρύνουν...και το εμφανίζουν για κακό! Απεναντίας όμως αυτό είναι το σωστό. Οι φωνές των καθηγητών δεν είναι για τις σχολές αλλά για τα δικαιώματα μετά από αυτές!

Το φαινόμενο των προστατευτικών καθηγητών μπορεί να εξηγηθεί. Αλλά δεν είναι ο τόπος κατάλληλος!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Bugman στις Τρι Νοέ 25, 2008 4:56 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ARISTOVOULOS
Καθηγητής


Εγγραφή: 12 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 64

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 17, 2007 1:18 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
Το επίπεδο μιας σχολής είναι συνδιασμός αρκετών πραγμάτων, αλλά σημασία έχει η αποδοχή των αποφοίτων από την αγορά εργασίας.Τα ΑΕΙ δεν παρέχουν γενικές γνώσεις ως εφόδιο μιας ζωής, αλλά εξειδικευμένες γνώσεις.

Ενω ξεκινωντας ετεινα να συμφωνησω με την θεση "σημασια εχει η αποδοχη των αποφοιτων απο την αγορα εγασιας" οταν την συνδιασα με την επομενη προταση κατι δεν μου κολαγε. Very Happy
Σημερα παρατηρουμε το φαινομενο μαθητες να τελeιωνουν το λυκειο με εξοχη βαθμολογια, να πηγαινον στο πανεπηστημιο παιρνωντας το πτυχιο τους και να παραμενουν αυτο που καποιος θα αποκαλουσε "ξυλα απελεκητα". ...Πτυχιουχοι κ αριστοι μαθητες να μην εχουυν ιδεα απο ιστορια, φιλοσοφια,οικονομια, φυσικες επιστημες αλλα απλα να εχουν συγκεντρωσει ενα συνοθυλευμα απο αταξινομητες εξειδικευμενς γνωσεις με αποτελεσμα να μην αναπτυσουν τη σκεψη και τη κριτικη ικανοτητα τους νιωθωντας αποδιοργνωμενοι μεσα στο κοσμο.
Μιλαω εκφραζωντας και μια προσωπικη πικρα καθως ειμαι σπουδαστης σε ΤΕΙ πληροφορικης αυτα που διδασκομαστε ειναι να παταμε κουμπακια. Πραγματα που και μια μαιμου μπορει να συνηθισει να κανει, χωρις κανενα επηστημονικο και θεωρητικο υποβαθρο. Οσοι ξερουμε τι μας γινεται πανω στο αντικειμενο που σπουδαζουμε το καταφεραμε με προσωπικη ενασχοληση και πολλες φορες ξερουμε περισσοτερα απο τους καθηγητες μας που ειναι εκτακτοι, απληρωτοι και σπουδαγμενοι σε αλλα επιστημονικα αντικειμενα.
Η παιδεια θα επρεπε να προσφερει τις γενικες γνωσεις που θα ειναι εφοδιο για τη ζωη ενος νεου ανθρωπου. Η μορφωση ειναι και προσωπιη υποθεση (αυτομορφωση) αλλα ειναι απαραιτητο να ειναι και κοινωνικη επιταγη.
Βεβαια η αποδοχη των αποφοιτων απο την αγορα εργασιας ειναι βασικοτατο κρητηριο αλλα δεν αντικατοπτριζει σημερα το επιπεδο των σχολων. Μπορουν να μπουν εδω δεκαδες προβληματισμοι. Με τι ορους γινεται αυτη η αποδοχη; Με δωδεκαωρη, ανασφαλιστη, λιγοπληρωμενη εργασια; Οταν τα πτυχια δεν εχουν καθορισμενα επαγγελματικα δικαιωματα και τα τμηματα συγκεκριμενα επιστοιμονικα αντικειμενα με ποια κρητηρια γινεται η αποδοχη; Πως ειναι διαμορφωμενη η αγορα εργασιας και ποια κρητηρια θετει αυτη η ιδια για τους πτυχιουχους; Η εκαιδευση, η ερευνα που γινεται στα πανεπηστημια κατευθηνεται προς το οφελος των λαικων αναγκων, του ανθρωπου, της γνωσης (που θα εχει χρησιμοτητα και θα βελτιωνει τους ορους ζωης);.....Τελικα σημερα μια σχολη που εξασφαλιζει μια θεση εργασιας παρεχει εκπαιδευση ( ειναι κρητηριο η αποδοχη )?....
Φυσικα ολους μας ενδιαφερει να εξασφαλισουμε μια δουλεια και να επιβιωσουμε αλλα ειναι αυτο αρκετο για να λεμε πως το εκπαιδευτικο συστημα ειναι καλο? Για το γεγονος οτι η εργασια που θα εξασφαλισουμε δεν θα μας ικανοποιει ( απο αποψη μισθου, ωραριου, ασφαλισης) ευθηνεται το εκπαιδευτικο συστημα;
Ποια θα επρεπε να ειναι η συνδεση εκπαιδευσης και παραγωγης, σκοπος της παραγωγης θα πρεπει να εινaι η κερδοφορια των επιχειρησεων ή η συνολικη ευημερια. Αν σκοπος της παραγωγικης διαδικασιας πρεπει να ειναι η κερδοφορια των επιχειρησεων τοτε καλος το εκπαιδευτικο συστημα παραγει αμορφωτουσ, ανειδικευτους και χωρις επαγγελματικα δικαιωματα πτυχιουχους. Αν οχι, τοτε πρεπει να ερμηνευσουμε την ποιοτητα του εκπαιδευτικου συστηματος με βαση την οικονομια και τι τροπο παραγωγης που διαμορφωνει την κοινωνια.
.....Αν χρησιμοποιησουμε τις λεξεις εκπαιδευση, επιστημη, εργασια με την ιδανικη ( πραγματικη ) τους σημασια και υστερα ρωτησουμε ενα σπουδαστη αν πιστευει πως εκπαιδευται σε ενα επιστημονικο αντικειμενο ωστε αργοτερα να βγει στη παραγωγη και με τις γνωσεις του να παραγει αγαθα χρησιμα για τη κοινωνια η απαντηση θα ειναι αρνητικη !.....
.....Οσον αφορα για τα ιδιωτικα ΑΕΙ και ολες τις τελευταιες αναδιαρθωσεις στην εκπαιδευση απο το σχολειο μεχρι τα μεταπτυχιακα τιποτα δεν ειναι τυχαιο και ολα συνδεονται μεταξυ τους. Ξεκαθαρος στοχος ειναι η υποβαθμιση, ξεπουλιση της εκπαιδευσης, η χειραγωγησης της, η υποδουλωση της στα κρητηρια αποδοχης της αγορας (που διεπεται απο συγκεκριμενους νομους). Θα σημανουν ακομα χειροτερους ορυς σοπουδων και ακομα χειροτερους ορους εγασιας. ... Εδω τα "δημοσια" ιδρυματα τωρα δεν εχουν επιστημονικα αντικειμενα και κατοχυρωμενα επαγγελματικα δικαιωματα, φανταστειται να μπουν στον "ανταγωνισμο" και τα ιδιωτικα. Ασε που εχουμε πηξει στα ιεκ. κες και διαφρα αλλα ψευτοκολεγια.
...!...Επαγγελματικη/τεχνικη εκπαιδευση δεν πρεπει να υπαρχει? Αυτοι δηλαδη που δεν θα μπουν στο ΑΕΙ/ΤΕΙ ( βλεπε την αισχρη βαση του 10) δεν θα πρεπει να λαβουν καποια τεχνικη ειδικευση για να εργαστουν? Θα πρεπει να τρεξουν στα ιεκ ή στα ιδιωτικα και να τα σκασουν?....
Θεωρω ενα ανθρωπο που προερχεται απο τη μεση λαικη οικογενεια κ παιρνει θεση υπερ της αναθεωρησης του αρθου 16 του συνταγμ κ της ιδρυσης ιδιωτικων ΑΕΙ τουλαχιστον καταστροφικα παραπληροφορημενο. Το λεω αυτο σαν σπουδαστης που εργαζεται για να σπουδασει γνωριζωντας οτι δεν γινεται επιστημονας κ οτι το πιο πιθανον ειναι να συνεχισει το επαγγελμα του ατερα του παρα το αντικειμανο των σπουδων του.
_________________
ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΟΣΜΟ, ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ !


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ARISTOVOULOS στις Παρ Ιαν 19, 2007 10:58 pm, επεξεργάσθηκε 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 10:23 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Η εμπειρία μου από τη ζωή μου έδειξε ότι δεν υπάρχει "μεση λαικη οικογενεια",΄πόσο μάλλον που να σχετίζεται και με την εκπαίδευση.

Είναι της εποχής μας παράνοια η ηθελημένη καταλήστευση της τσέπης μας για το προνόμιο του να επικοινωνεί κανείς μια φορά στη χάση και στη φέξη με κάποιον "αγγλόγλωσσο", χωρίς καν να διανοηθούμε ότι μήπως εκείνος θα έπρεπε να ήταν "ελληνόγλωσσος". Με μια μικρή ομάδα διερμηνέων θα είχαμε αποφύγει τα εννιάχρονα δίδακτρα για τα φροντιστήρια. Ουσιαστικά χρειάζεται να γνωρίζει κανείς μια ξένη γλώσσα όταν έχει τεκμηριώσει τη χρησιμότητά της. Η χρησιμότητα μιας γλώσσας είναι η μεταφορά τεχνογνωσίας, το εμπόριο, η διερμηνία!

Σε όλο αυτό το μπάχαλο πληρωμής διδάκτρων για γλώσσες που διδάσκονται έτσι και αλλιώς από το σχολείο, η απαίτηση της "καλής γνώσης" θα μπορούσε να ικανοποιηθεί από το σχολείο με μια "νομική" παρέμβαση...βαθμός άνω του 15 στη ξένη γλώσσα θεωρείται "καλή γνώση". Διότι και στη πράξη αν δεν θεωρείται καλή γνώση τότε γιατί να διδάσκεται;

Φθάνουμε λοιπόν στο επίμαχο θέμα...Τι προτιμάει ο κόσμος, την καλή γνώση που μπορεί να δώσει ένας δημόσιας φορέας ή την επί πληρωμή γνώση που μπορεί να δώσει ο ιδιωτικός; Τι μάθαιναν οι γονείς με τα φροντιστήρια; Ότι το δημόσιο είναι κακό στην "εκπαίδευση", το "λίαν καλώς" το ίδιο το κράτος δεν το δέχεται στο απολυτήριο του λυκείου, θέλει πιστοποιήσεις τύπου lower κ.α. από ιδιωτικούς φορείς πιστοποίησης. Έτσι δεν θα παραξενευτεί καθόλου αν αύριο στις προσλήψεις ΤΕ και ΠΕ προσωπικού να ζητάει το κράτος και επαγγελματική πιστοποίηση ISO XXXX από ένα ιδιωτικό φορέα πιστοποίσης.

Το ζουμί δηλαδή είναι "ποιός ή ποιοί πρέπει να πιστοποιούν την τεχνική, επαγγελματική, τεχνολογική και επιστημονική εκπαίδευση;".

Αντι λοιπόν να σταθεί το υπουργείο εκεί, τι κάνει; Προσπαθεί να πιστοποιήσει τα ιδρύματα! Ως προς ποια ιδρύματα; Ως προς κανένα, αλλά θα οριστούν κριτήρια γενικά.

Λογικά για τα γενικά κριτήρια θα μπορούν οποιοι θέλουν να επιδείξουν ότι τα καταφέρνουν με τον ίδιο τρόπο που θα το κάνουν και τα δημόσια ΑΕΙ. Εδώ λοιπόν θα έχουμε δυο περιπτώσεις:
1. Πιστοποίηση σπουδών αποφοίτου από σχολή η οποία έχει ελεγχθεί από "ανεξάρτητο" φορέα πιστοποίησης.
2. Πιστοποίηση επιπέδου σπουδών αποφοίτου από "ανεξάρτητο" φορέα πιστοποίησης.

Και στις δυο περιπτώσεις θα παραμένει ο ανεξάρτητος φορέας πιστοποίησης. Η διαφορά θα είναι στο ποιός πληρώνει την πιστοποίηση. Στη δεύτερη περίπτωση το βάρος θα πέφτει στον απόφοιτο.

Το παράλογο όμως είναι ότι για την θεσμοθέτηση των κριτηρίων το υπουργείο διαπραγαματεύεται με τις δημόσιες σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ. Χωρίς να έχει αποφασιστεί φορέας πιστοποίησης, άρα ο ίδιος να έχει τα δικά του κριτήρια, εμφανίζεται το κράτος να θέλει να μαγειρέψει τα κριτήρια και να τα επιβάλει σε ένα "κατευθυνόμενο" φορέα πιστοποίησης. Οι καθηγητές των ΑΕΙ είναι πανέξυπνα άτομα, και ξέρουν να μαγειρεύουν τα κριτήρια! Θα εμφανίσουν έτσι έναν "ανεξάρτητο" φορέα πιστοποίησης, από μέλη συλλόγων καθηγητών, από όμορρες εκπαιδευτικές περιφέρειες, όπως γίνεται και με τις κρίσεις γιατρών, και σε ένα απογευματινό συμβούλιο θα συμφωνούν μια δεκάδα άπό αυτούς για το "αξιόμαχο" των σχολών. Για να σκεπάσει τα μάτια του κόσμου το υπουργεί θα μπορεί να στέλνει τους "αξιολόγους" για "επιμόρφωση περί της σύγχρονης αξιολόγησης σχολών" στο εξωτερικό.

Και όλα αυτά ξεκίνησαν από την ατολμία μιας εκ των κυβερνήσεων που πέρασαν να δεχτούν το αυτονόητο..."λίαν καλώς" στην ξένη γλώσσα στο σχολείο σημαίνει ακριβώς αυτό. Έτσι θα δέχονταν προς διορισμό στις υπηρεσίες του τον καθένα ως γνώστη ξένης γλώσσας με το βαθμό σ΄αυτήν εγγεγραμένο στο απολυτήριό του!
Επίσης...επαγγελματικά πτυχία πρέπει να δίνουν ιδρύματα σε συνδιαμό με επιχειρήσεις. Τα ΤΕΙ έχουν συμπεριλάβει την εξάμηνη πρακτική εργασία, στην οποία ο εργοδότης συμπληρώνει ένα βιβλίο όπου γράφει αναλυτικά τι και πόσο καλά εργάστηκε ο σπουδαστής. Αυτό το βιβλίο θα έπρεπε να έδινε το 50% του βαθμού πτυχίου. Ο εργοδότης θα "πιστοποιήσει" την ικανότητα τόσο του σπουδαστή, όσο και της σχολής. Δεν μπορεί να έχει άριστα στα μαθήματα ο σπουδαστής και να είναι πάτος στην πρακτική του (θα έχει δικαίωμα να την επαναλάβει, αν ήταν άρρωστος για παράδειγμα).

Συνοψίζοντας:
Πραγματικά η έννοια "σύνδεση εργασίας και σχολών" σημαίνει "πιστοποίηση και αποδοχή". Αντί λοιπόν το κράτος να ζητάει αυτό, μένει στο "πιστοποίηση" και επιδιώκει από μόνο της να γίνει και η "αποδοχή". Ουσιαστικά την "εργασία" την βγάζει εκτός από την πιστοποίηση, και η εργασία (εργοδοσία στην ουσία) θα στραφεί ή σε φήμη σχολής (οι σπουδαστές της να είναι περιζήτητοι), ή σε πιστοποιήσεις από ιδιωτικούς, πιθανόν ξένους φορείς πιστοποίησης. Το οποίο και με τη σειρά του το δημόσιο θα εντάξει (γιατί είναι γνωστό ότι ιδιωτικοφέρνει) τις πιστοποιήσεις αυτές στα απαραίτητα προσόντα για προσλήψεις.

Σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζω την πραγματική και δυνατή παραγωγή εκπαιδευτικού έργου από ιδιωτικό φορέα, τόσο στο θέμα της γενικής όσο και της εξειδικευμένης τεχνικής, τεχνολογικής και επιστημονικής εκπαίδευσης. Στηλιτεύω την πρακτική του κράτους και ημών περί της "πιστοποίησης και αποδοχής".
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ARISTOVOULOS
Καθηγητής


Εγγραφή: 12 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 64

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 5:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Bugman έγραψε:
...δεν υπάρχει "μεση λαικη οικογενεια",΄πόσο μάλλον που να σχετίζεται με την εκπαίδευση....Είναι της εποχής παράνοια η ηθελημένη καταλήστευση της τσέπης μας για το προνόμιο του να επικοινωνεί κανείς μια φορά στη χάση κ στη φέξη με κάποιο "αγγλόγλωσσο".....Με μια μικρή ομάδα διερμηνέων θα είχαμε αποφύγει τα εννιάχρονα δίδακτρα για τα φροντιστήρια....Φθάνουμε λοιπόν στο επίμαχο θέμα...Τι προτιμάει ο κόσμος, την καλή γνώση που μπορεί να δώσει ένας δημόσιας φορέας ή την επί πληρωμή γνώση που μπορεί να δώσει ο ιδιωτικός; .....

....Το προβλημα ειναι δηλαδη οτι αντι να εχουμε διερμηνεις τρεξαμε ολοι να μαθουμε αγγλικα? Κ εγω εμαθα αλλα ημουν πολυ μικρος για να το επιλεξω.. Το επελεξε η οικογενεια μου θα μου πεις... Αλλα εγω πιστευω οτι οπως κ οι υπολοιπες ελληνικες οικογενειες χειραγωγηθικε να το πραξει....
.....το προβλημα δηλαδη ειναι οτι ο κοσμος δεν προτιμαει την καλη γνωση? ...Η τη εκπαιδευτικο συστημα διαμορφωνει το κρατος για την κοινωνια?
....Τα προβληματα τηε εκπαιδευσης θα λυθουν, κατα τη γνωμη σου αν πιστοποιει τις γνωσεις των αποφοιτων η αγορα εργασιας? Γιατι απο τα λογια σου μια τετοια ταση αντιλαμαβνομαι :
Bugman έγραψε:
... Έτσι δεν θα παραξενευτεί καθόλου αν αύριο στις προσλήψεις ΤΕ κ ΠΕ προσωπικού να ζητάει το κράτος επαγγελματική πιστοποίηση ISO από ένα ιδιωτικό φορέα πιστοποίσης...Επίσης...επαγγελματικά πτυχία πρέπει να δίνουν ιδρύματα σε συνδιαμό με επιχειρήσεις. Τα ΤΕΙ έχουν συμπεριλάβει την εξάμηνη πρακτική εργασία, στην οποία ο εργοδότης συμπληρώνει ένα βιβλίο όπου γράφει αναλυτικά τι κ πόσο καλά εργάστηκε ο σπουδαστής. Ο εργοδότης θα "πιστοποιήσει" την ικανότητα τόσο του σπουδαστή, όσο κ της σχολής. Δεν μπορεί να έχει άριστα στα μαθήματα ο σπουδαστής κ να είναι πάτος στην πρακτική του...Σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζω την πραγματική κ δυνατή παραγωγή εκπαιδευτικού έργου από ιδιωτικό φορέα...

....Η υποκριτική καθιέρωση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ αύξησε ήδη την πελατεία των φροντιστηρίων. Όσο μάλιστα μεγαλώνουν τα κέρδη της παραπαιδείας τόσο λιγοστεύει η χρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου, που εξωθείται να επιβιώσει ανταγωνιστικά, προσελκύοντας «ιδιωτικούς» πόρους από επιχειρήσεις, την τοπική κοινωνία κ τους γονείς. Δεν απέχει πολύ η ώρα που η “αγαθοεργία” θα μετατραπεί σε “ιεροσυλία”, με την απροκάλυπτη παρέμβαση των επιχειρηματιών στο μορφωτικό έργο της εκπαίδευσης κ τη μετατροπή των σχολείων σε εμπορικά υποκαταστήματα των «χορηγών», όπως γίνεται στις ΗΠΑ κ πολλές χώρες της Ε.Ε. ....Ακόμη κ τα σχολικά κτίρια θα βγουν στον πλειστηριασμό. Μέσα από τις περιβόητες «συμπράξεις δημόσιου κ ιδιωτικού τομέα» ο ιδιώτης που θα αναλαμβάνει την ανέγερση κ συντήρησή τους, θα αποζημιώνεται με το παραπάνω νοικιάζοντας διάφορους σχολικούς χώρους για πάρκιγκ, καφετέριες, γυμναστήρια, μπόουλιγκ κ άλλες «μορφωτικές» λειτουργίες!
....Υποστηρίζω την ύπαρξη αποκλειστικά κ μόνο δημόσιου δωρεάν συστήματος Παιδείας. …..Σημερα όμως συγκεντρώνεται η προσοχή στο τι σημαίνει το άρθρο 16 αφου η λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων είναι ένα μείζον θέμα.. Στην ουσία δε χρειάζεται να γίνουν νεα πανεπιστήμια όμως στην Ελλάδα. Αρκει τα κολέγια που υπάρχουν κ αυτά που συνεργάζονται με το αμερικανικό κ τα βρετανικά να αναγορευτούν σε πανεπιστήμια.
....Η ιδιωτικοποιηση της εκπαιδευσης γινεται με πολλους τροπους. Ας ρωτησουμε πχ τη πανεπιστημιακή κοινότητα να μας δώσει στοιχεία για τα ποσά που τόσα χρόνια πάνε στα ΑΕΙ κ στα ΤΕΙ. Ποιοι τα διαχειρίζονται, πώς δέχτηκαν να τα διαχειρίζονται άτομα κ όχι ιδρύματα, συνολικά τι έρευνες έχουν γίνει, ποιοι συμμετέχουν σε αυτές, ποια είναι τα αποτελέσματα των ερευνών κ πώς αξιοποιούνται για το κοινωνικό όφελος.….Δεν είναι μορφή ιδιωτικοποίησης αυτό;….Τα κονδύλια να τα διαχειρίζονται άτομα;. …
....Οσο περισσοτερο εμπλεκεται ο ιδιωτικος παραγωντας στην εκπαιδευση (με οποιοδηποτε τροπο κ σε καθε βαθμιδα της) τοσο η εκπαιδευση θα υποβαθμιζεται .... Very Happy
....Πρεπει να κατοχυρωθει ο πληρης δημοσιος χαρακτηρας της εκπαιδευσης. Πως ομως θα γινει αυτο?
_________________
ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΟΣΜΟ, ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ !


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την ARISTOVOULOS στις Παρ Ιαν 19, 2007 11:01 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ARISTOVOULOS
Καθηγητής


Εγγραφή: 12 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 64

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 6:09 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

……Ο δημόσιος χαρακτήρας της Εκπαίδευσης κατοχυρώνεται με την αποκλειστικότητά του. Να μη χρειάζεται ούτε ένα ευρώ ο γονιός από τη στιγμή που το παιδί πάει παιδικό σταθμό, νηπιαγωγείο κ ενιαίο σχολείο. Λένε ορισμένοι να μη γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια κ σταματούν εκει. Μα όταν η ιδιωτική Παιδεία διαπλέκεται με τη δημόσια, γίνεται ο δημόσιος χαρακτήρας της να κατοχυρώνεται στην ανώτατη βαθμίδα; ....Η υπόθεση αυτή δεν αφορά μόνο τους φοιτητές κ τους πανεπιστημιακούς, αφορά την εργατική, τη λαϊκή οικογένεια.
……………Η αναθεώρηση του άρθρου 16 γίνεται γιατί υπάρχουν τυπικά συνταγματικά εμπόδια που πρέπει να φύγουν από τη μέση, ωστε οι επιχειρηματίες να έχουν πολύ καθαρό πεδίο.
…..Η τυποποίηση των προπτυχιακών σπουδών από τη θεωρητική τους τεκμηρίωση, με τη μετακύληση μαθημάτων στο μεταπτυχιακό επίπεδο, επιβεβαιώνεται σαν τάση στα αναθεωρημένα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημίων. Ωστόσο, αρκετά τμήματα μετακυλίουν σε μεταπτυχιακό επίπεδο τα όποια ψήγματα εφαρμογής της επιστήμης υπήρχαν... Πρόκειται για την υποβάθμισης των προπτυχιακών σπουδών μέσα από την διασπαση της θεωρίας από τη πράξη κ της μετατόπισης της ουσιαστικής επιστημονικής ειδίκευσης στο μεταπτυχιακό επίπεδο.
…..Τα χαμηλότατης στάθμης παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων που λειτουργούν σε συνεργασία με επιχειρηματίες, προβάλλονται σαν πρότυπο μίμησης για τα δημόσια. Η πρόβλεψη της Διακήρυξης για αναγνώριση τμηματικών σπουδών οδηγεί στην νομιμοποίησή τους. Η αναθεώρηση του άρθρου 28 του συντάγμ (κοινοτικό δίκαιο θα υπερισχύει του εθνικού), θα εξαλείψει οποιοδήποτε συνταγματικό εμπόδιο…..Με την αναγνώρισή τους, τα κολέγια θα γιγαντωθούν λειτουργώντας σα πολιορκητικός κριός για την προσαρμογή κ των κρατικών ιδρυμάτων στα πρότυπα «επιχειρηματικότητας».
...Βασική συνέπεια της υποβάθμισης των προπτυχιακών σπουδών είναι η διάσπαση της σχέσης πτυχίου κ επαγγέλματος. Η κατοχή ενός τίτλου σπουδών δε συνεπάγεται δικαίωμα στην εργασία. Για τις περισσότερες κατηγορίες των πτυχιούχων, είναι ήδη πραγματικότητα η ατομική αποτίμηση της επαγγελματικής τους ικανότητας, βάσει δήθεν «ουσιαστικών προσόντων», για τα οποία τον πρώτο λόγο έχει η «αγορά».
...Στα πλαίσια αυτά, ακόμη κ οι απόφοιτοι του δεύτερου-μεταπτυχιακού- κύκλου δε θα κατοχυρώνονται επαγγελματικά. Νομοθετική κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων έχουν βασικά μόνον οι γιατροί, οι μηχανικοί κ οι νομικοί. Ηδη στο χώρο των γιατρών κ των δικηγόρων ομως δρομολογούνται μέτρα περικοπής της πρόσβασης σε επαγγελματικά δικαιώματα (πρόσθετες εξετάσεις στους γιατρούς, σχολή δικηγορίας μετά την αποφοίτηση από τη Νομική, κλπ), μέτρα που προβλέπεται σύντομα να επεκταθούν... Επομένως, κανείς δε θα ναι πια επαγγελματικά κατοχυρωμένος. ..Το μονοπωλιακο κεφαλαίο θέλει λυμένα τα χέρια του από οποιαδήποτε δέσμευση κ εμπόδιο στη ληστρική επιδρομή εναντίον της εργασίας.
…...Το σημερινό επίπεδο ανάπτυξης της επιστήμης, δε χωρά στα στενά πλαίσια της καπιταλιστικής κυριαρχίας. Το συστημα διαστρέφει την επιστημη κ τη μετατρέπει σε τροχοπέδη της ανάπτυξής. Οι εξελίξεις της επιστήμης ξεσκεπάζουν το πόσο επικίνδυνη είναι για το μέλλον της ανθρωπότητας, η συνέχιση της κυριαρχίας ενός κοινωνικοοικονομικού συστήματος που εξάντλησε προ πολλού τα προοδευτικά του αποθέματα κ έχει βαθιά πια μπει στην περίοδο της κρίσης…Η διαστροφή του χαρακτήρα κ της αποστολής μιας επιστήμης καταναγκασμένης να υπηρετεί το κέρδος είναι στις μέρες μας ολοφάνερη, μέσα από τις τερατώδεις συνέπειες της εφαρμογής της. Η χρησιμοποίηση της επιστήμης για την ενίσχυση της εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης, οι τρελές αγελάδες, η τρύπα του όζοντος, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, η εκμετάλλευση του ανθρώπινου γονιδιώματος, το σύστημα Εσελον που δίνει τη δυνατότητα να αστυνομεύουν τη ζωή ολόκληρου του πλανήτη, οι βόμβες που σκορπούν το θάνατο εκατοντάδες χρόνια μετά τη χρήση τους αποδείχνουν πως η επιστήμη στα χέρια των μονοπωλίων μετατρέπεται σε διαρκή απειλή για το μέλλον της ανθρωπότητας…Στην της δήθεν κοινωνίας της γνώσης, ένα ελάχιστο ποσοστό της γνώσης χρησιμοποιείται για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής.
....Σκοπος της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι να διαμορφώνει επιστήμονες. Ανθρώπους ικανούς να αντιμετωπίσουν κάθε νέο πρόβλημα που θα συναντήσουν στην παραγωγική διαδικασία κ τη κοινωνική ζωή, που να μπορούν να συνεισφέρουν με πρωτότυπη επιστημονική σκέψη, δημιουργικότητα κ πρωτοβουλία, σ' ένα συνειδητό μετασχηματισμό της φυσικής κ κοινωνικής πραγματικότητας, στον πλουτισμό της ανθρώπινης γνώσης… Η πανεπιστημιακή δεν είναι μια απλή επαγγελματική εκπαίδευση. Το ειδοποιό χαρακτηριστικό της, αυτό που τη διαχωρίζει από τις προηγούμενες βαθμίδες της εκπαίδευσης, είναι η σύνδεσή της με την έρευνα.
Η ποσοτική κ ποιοτική διεύρυνση της Ανώτατης εκπαδευσης (της δημοσιας), αποτελεί ανάγκη κ δυνατότητα της εποχής μας. Ανάγκη, γιατί η επιστήμη επιδρά σε ολοένα κ περισσότερες σφαίρες της ανθρώπινης δραστηριότητας, ενώ ο κύκλος των αντικειμένων της επιστημονικής γνώσης διευρύνεται συνεχώς. Δυνατότητα, γιατί η γενικευμένη εφαρμογή της επιστήμης στην παραγωγή κ η θεαματική αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας απελευθερώνει χρόνο. Χρόνο που αντί να κατασπαταλιέται με την ανεργία, θα μπορούσε να αξιοποιείται δημιουργικά, με την επιμήκυνση του χρόνου εκπαίδευσης.
_________________
ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΟΣΜΟ, ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ !
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
so_young
Επίκουρος


Εγγραφή: 22 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 45
Τόπος: κοντα στο τελος της νυχτας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 16, 2007 10:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: ... Απάντηση με Συμπερίληψη

poios sou leei oti o apofoitos lykeiou me poly kalh vathmologia einai kati parapano apo enan me metria...
sto lykeio mathenoun ilithia pragmata kai ksodeyoun ton xrono tous sthn parapaideia..
theloun na idrysoun idiwtika gia thn kalyterh leitourgia ths oikonomias k oxi ths paideias..
Olh ayth h idea ths sygekrimenhs metarrythmishs,vasizetai sthn "symorfwsh" twn foithtwn panw se ena plaisio antagwnismou,sthn aneleytheria ekfrashs kai ousiastikhs morfwshs,(thn epikeimenh diafthora), thn symfwnia mesw etairiwn gia thn stadiodromia twn foithtwn kai thn allotriwsh ths ennoias ths paideias..
Olo ayto den exei kammia sexesh me thn paideia pou exei skopo na "anoiksei to myalo" tou anthrwpou alla antitheta exei sxesh me thn symorfwsh,thn xeiragwghsh kai ton elegxo twn foithtwn apo tous orous ths agoras....me liga logia dhmiourgei mixanakia...robot...
_________________
'Οσο μεγαλυτερη ισχυ αποκτας
τοσο πιο αδυναμος καλλιτεχνης γινεσαι
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
SimonSays
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 164
Τόπος: Άρλινγκτον, Βιρτζίνια, ΗΠΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 20, 2007 6:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Αν ιδιωτικά πανεπιστήμια επενδύσουν και προσθέσουν έστω και ένα ευρώ στα ισχύοντα πενιχρά ποσά για την εκπαίδευση είμαι σαφώς υπέρ. Η Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια εξάγει επιστήμονες με αποτέλεσμα να πρέπει να εισάγει επιστήμη. Γιατί αυτά τα φωτεινά μυαλά να μην έχουν κάποιες αξιόλογες σχολές στην μέσα στη χώρα τους να διαπρέψουν;

Πόσα ακόμα χρόνια άραγε θα ακούμε τις ίδιες απόψεις για το ίδιο θέμα χωρίς να γίνεται τίποτα; Όσο συνεχίζεται η απραξία θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τους καλύτερους επιστήμονες μας να φεύγουν για άλλα κράτη και άλλες σχολές που έχουν τα μέσα να τους υποστηρίξουν.
_________________
Απόψεις Ελλήνων Άθεων (blog): atheoi.ORG
Η πρώτη κοινότητα για Έλληνες άθεους: http://groups.myspace.com/GreekAtheists
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
so_young
Επίκουρος


Εγγραφή: 22 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 45
Τόπος: κοντα στο τελος της νυχτας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 21, 2007 2:48 am    Θέμα δημοσίευσης: .. Απάντηση με Συμπερίληψη

ayto pou ypostirizeis den mou leei k tipota...vasika ta logia sou dinoun thn entypwsh pws diakatexesai apo thn idea aytou tou nomou kai eyrytera ths skepshs ayths,afou vasizesai stous episthmones vlepontas tous ws emporeymata gia poulima...
Wstoso,me ton nomo plaisio ayto den tha isxysei.
To kratos skopima den dinei tosa xronia lefta gia thn paideia (afou ta trwne aytoi -kyvernhseis-) kai oyte exei skopo na dwsei,gi ayto proxwraei kai se ayton ton koufio nomo,ferontas panw tou thn onomasia "metarrythmish" pou entypwsiazei kathe ayti pou akouei aplws(xwris na krinei)...
Ektos twn allwn,to thema einai oti exei polla arnhtika stoixeia (ektos apo to oti einai antisyntagmatikos) gia na stathoume sto sygekrimeno zhthma ths xrhmatodothshs pou etheses,an kai einai apo xeri xameno...
oloi aytoi oi foithtes pou vgainoun stous dromous nomizeis pws vgainoun gia havale kai pws tous aresei na xanoun etsi eksamina?


kai ase tis paratakseis...yparxoun ousiastika provlhmata..aytoi pou vgainoun stous dromous tolmoun enw h ypoloiph koinwnia pou kanei ta panta gia na volepsei ton kwlo ths apla koitaei tous foithtes k opoion skeptomeno anthrwpo yparxei akoma kai tous perigela..
legontas "ta paliopaida den kseroun ti na kanoun kai vgainoun k ta spane"...

poioi ta spane?
ti spane?
Giati?
ti menei?
ti htan?
ti eixan na poun?

eiste sigouroi gia ola ayta?
tha apanthsete thetika enw vlepete mono eidhseis....
krima


An kathe poliths analogizotan estw k ligo thn apanthrwph,banaysh kratikh via pou louzei thn koinwnia kathimerina kai sthn ousia apeythinetai stous anthrwpous pou agwnizontai gia ta dikaiwmata tous kai den exoun papsei na skeftontai (osoi dld apeminan ap tous anthrwpous),tote tha ksernage...pono kai apognwsh



osoi pisteyoun oti exoume dhmokratia as kathisei spiti tou,mprosta sthn thleorash tou gia akomh mia mera,osoi amfivaloun gi ayto estw kai ligo,as tolmhsoun...
Yparxoun akomi ΑΝΘΡΩΠΟΙ
pou tha ton vohthisoun...
_________________
'Οσο μεγαλυτερη ισχυ αποκτας
τοσο πιο αδυναμος καλλιτεχνης γινεσαι
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
SimonSays
Πρύτανης


Εγγραφή: 24 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 164
Τόπος: Άρλινγκτον, Βιρτζίνια, ΗΠΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 21, 2007 4:48 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν κατακρίνω καθόλου τους φοιτητές που διαμαρτύρονται έννομα με σκοπό την αφύπνιση του κόσμου. Δικαίωμα τους είναι και καλά κάνουν αφού τους αφορά το ζήτημα άμεσα.

Κατακρίνω τη πολιτική ηγεσία που δεν έχει βρει μια λύση τόσο καιρό. Έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που ήμουν στο λύκειο και μονίμως ακούω τα ίδια επιχειρήματα πέρα δόθε για την ιδιωτική παιδεία με ελάχιστες παραλλαγές. Αλλάζουν οι ηγεσίες και κάθε κυβέρνηση παρουσιάζει το δικό της "επαναστατικό" σχέδιο και μιλάνε όλοι και δεν γίνεται ποτέ τίποτα.

Όσο για την εξαγωγή επιστημόνων απλώς θα σε ρωτήσω που εργάζονται και διαπρέπουν οι περίσσότεροι κορυφαίοι Έλληνες επιστήμονες. Όχι στην Ελλάδα-αλλά στις ΗΠΑ. Δεν το κάνουν επείδή "πουλήθηκαν", αλλά επειδή τα πανεπιστήμια εδώ στις ΗΠΑ -ιδιωτικά και δημόσια- τους δίνουν τα μέσα για να διαπρέψουν. Και δεν είναι μόνο οι κορυφαίοι. Αν δεν κάνω λάθος η Ελλάδα έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά φοίτησης στο εξωτερικό στον κόσμο.

Όσο λοιπόν στην Ελλάδα δεν γίνεται τίποτα ουσιαστικό θα συνεχιστεί η έξοδος όσων έχουν τη δυνατότητα και την ευκαιρία να πάνε αλλού να σπουδάσουν.
_________________
Απόψεις Ελλήνων Άθεων (blog): atheoi.ORG
Η πρώτη κοινότητα για Έλληνες άθεους: http://groups.myspace.com/GreekAtheists
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Δάκης Μαυροφρείδης
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 2627
Τόπος: Αθήνα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 20, 2007 3:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους. Ιδιωτικά ΑΕΙ με τον τρόπο που θέλουν να τα ιδρύσουν οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο. Όλα τα ΑΕΙ σε Ευρώπη και Αμερική είναι ΔΗΜΟΣΙΑ. Πάμε τώρα στις απορίες

1. Πώς εξηγείται η ύπαρξη διδάκτρων: Τα δίδακτρα για τα ξένα πανεπιστήμια που πληρώνουν οι φοιτητές είναι το 7-10% όλου του κόστους παραμονής τους εκεί. Το 90% προέρχεται από funds και ανθρώπους που συνέδεσαν το όνομά τους με το ίδρυμα.

2. Τι γίνεται στην Αμερική: Στην Αμερική υπάρχουν τριών ειδών ιδρύματα, τα ΑΕΙ, τα Polytechnics και τα κολλέγια. Τα δύο πρώτα είναι δημόσια. Τα κολλέγια είναι και ιδιωτικά αλλά σε καμιά περίπτωση δε θεωρούνται ισάξια με τα υπόλοιπα. Στα κολλέγια π,χ, δε διεξάγεται έρευνα. Τέτοιων ειδών ιδρύμα θέλουν να ανοίξουν εδώ.

Φιλάκια
_________________
Δεν υπάρχει τίποτα πιο θαυμαστό και αξιόλογο από την ανάδειξη του ωραίου. Αρκεί, ο σκοπός της ίδιας της πράξης να μην αναλώνεται μέσα σε μια ανερμάτιστη και φλύαρη ματαιοδοξία

Δ.Μ.

http://d-mavrofrides.simplesite.com
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
thermosifounas
Υφηγητής


Εγγραφή: 12 Ιούλ 2007
Δημοσιεύσεις: 11

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 22, 2007 8:57 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δάκης Μαυροφρείδης έγραψε:
Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους. Ιδιωτικά ΑΕΙ με τον τρόπο που θέλουν να τα ιδρύσουν οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο. Όλα τα ΑΕΙ σε Ευρώπη και Αμερική είναι ΔΗΜΟΣΙΑ. Πάμε τώρα στις απορίες

1. Πώς εξηγείται η ύπαρξη διδάκτρων: Τα δίδακτρα για τα ξένα πανεπιστήμια που πληρώνουν οι φοιτητές είναι το 7-10% όλου του κόστους παραμονής τους εκεί. Το 90% προέρχεται από funds και ανθρώπους που συνέδεσαν το όνομά τους με το ίδρυμα.

2. Τι γίνεται στην Αμερική: Στην Αμερική υπάρχουν τριών ειδών ιδρύματα, τα ΑΕΙ, τα Polytechnics και τα κολλέγια. Τα δύο πρώτα είναι δημόσια. Τα κολλέγια είναι και ιδιωτικά αλλά σε καμιά περίπτωση δε θεωρούνται ισάξια με τα υπόλοιπα. Στα κολλέγια π,χ, δε διεξάγεται έρευνα. Τέτοιων ειδών ιδρύμα θέλουν να ανοίξουν εδώ.

Φιλάκια


Καλά ότι θέλει λέει ο καθένας εδώ μέσα.

Στην Αμερική υπάρχουν 3 ειδών ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα – universities, liberal arts colleges και community colleges.

Τα C.Cs είναι 2ετη και οδηγούν σε associates degree. Είναι “ανοιχτά” απο την άποψη εισαγωγής. Τα δίδακτρα είναι πολύ χαμηλά (απο 20-80 $ ανα credit hour με 3-4 credit hour το μάθημα). Μετά αν κάποιος θέλει κάνει transfer σε 4ετες πανεπιστήμιο. Σε αρκετές πόλεις/πολιτίες υπάρχουν σχέσεις μεταξύ πανεπιστημίων και C.C.s που κάνει το transfer process ακόμα πιο εύκολο. Το άλλο θετικό είναι ότι δίνουν την δυνατότητα σε άτομα που δεν ήταν «καλοί» μαθητές στο λύκειο να ξαναπροσπαθήσουν.

Το liberal arts colleges είναι ακριβώς τα ίδια με τα πανεπιστήμια αλλα έχουν πολύ μικρό αριθμό φοιτητών, είναι συνήθως ιδιωτικά και δεν έχουν μεταπτυχιακά προγράμματα. LACs οπως το Amherst, Williams, Swarthmore, Pomona, κτλ είναι σχεδόν τοσο elite όσο και το Ηarvard, Princeton, Yale, etc. Οι περισσότεροι φοιτητές αυτών είναι cross admits. Απλα το lifestyle είναι διαφορετικό με ένα μεγάλο 4ετες.

Τα πανεπιστήμια είναι .... πανεπιστήμια. Ένας undergrad φοιτητής στο Harvard για παράδειγμα είναι ουσιαστικά φοιτητής στο Harvard College που αποτελεί κομμάτι του Harvard University. Δεν υπάρχει διαχωρισμός πανεπιστημίου – κολεγίου όπως αναφέρεις. Ο όρος κολέγιο απλά δηλώνει ότι δίνει bachelor.

Τώρα για τις υπόλοιπες άσχετες δηλώσεις. Τα περισσότερα elite πανεπιστήμια είναι ιδιώτικα. Με εξαίρεση τα Cal, Virginia, UCLA και Michigan οι λίστες των top unis είναι γεμάτες με ιδιωτικά. Αυτή την στιγμή πέρα απο συγκεκριμένα τμήματα δεν υπάρχουν δημόσια που να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις.

Επίσης δημόσια (federal) χρήματα πέρνουν όλα τα πανεπιστήμια στα πλαίσια έρευνας. Τα State Unis πέρνουν λεφτά απο την πολιτεία στην οποία βρίσκονται. Αυτό απλά σημαίνει λιγότερα δίδακτρα και χαμηλότερα admissions criteria για φοιτητές που είναι πολίτες της ίδιας πολιτείας. Ένας φοιτητής για παράδειγμα απο το Illinois που πάει στο Berkeley πληρώνει out of state tuition και μπορεί να του στοιχίζει περισσότερα απο ένα ιδιωτικό. Συνήθως τα μεγάλα ιδιωτικά δίνουν καλύτερη οικονομική βοήθεια. Αυτή την στιγμή τα δημόσια πανεπιστήμια στην Αμερική υποφέρουν για διάφορους λόγους που βαριέμαι να αναλύσω.

Eκτός απο καμιά δεκαριά, κανένα άλλο πανεπιστήμιο δεν είναι δωρεάν. Το μεγαλύτερο κομμάτι οικονομικής βοήθειας είναι σε μορφή δανείων. Eκτός φυσικά και αν κάποιος κερδίσει κάποιο merit based scholarship (που στα top unis δεν υπάρχουν παρά κάποιες μικρές εξαιρέσεις).

Ο διαχωρισμός πολυτεχνείου – πανεπιστημίου που κάνεις είναι ανύπαρκτος. Υπάρχουν όντως σχολές που είναι κυρίως engineering αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι δεν έχει άλλα majors. Πχ κάποιος μπορεί να πάει στο MIT και να τελειώσει linguistics και κάποιος άλλος μπορεί να πάει στο Johns Hopkins U και να τελειώσει electrical engineering.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 22, 2007 12:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

thermosifounas
σηκώνεις το θερμόμετρο των αντιδράσεων.
Πάντα πίστευα αυτά που ακριβώς γράφεις...αλλά δεν είχα μάρτυρα να τα αποδείξω!
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
marakos
Πρύτανης


Εγγραφή: 02 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 368

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Φεβ 06, 2008 4:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Οπως υπάρχει βασική,μέση ,ανώτερη αλλά και φροντιστηριακή ΙΔΙΩΤΙΚΉ παιδεία,γιατί να μην υπάρχει και ανώτατη?
Οσοι γεύονται την Δημόσια και ¨δωρεάν¨¨παιδεία στην επαρχία,θα μπορουσαν να σπουδάσουν στην πόλη τους σε ιδιωτικό Πανεπιστήμιο,πολύ οικονομικώτερα.
Μερικά απο τα ¨¨καλά του σοβαρού διωτικού Πανεπιστημίου έναντι του Δημοσίου..
-Δεν μεταφέρονται μαθήματα
-Δεν υπάρχουνε ισόβιοι φοιτητές
-Δεν υπεισέρχεται ο κομματισμός
-Δεν γίνονται καταλήψεις
-δεν υφίσταται άσυλο για υπόλογους πράξεων κάθε μορφής βίας
ΥΓ Εχω επισκεφθεί Δημόσιο Πανεπιστήμιο στο εξωτερικό και λυπάμαι για την σύγκριση με τα δικά μας ,τουλάχιστον ώς προς την εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση των κτιρίων τους,που δεν ειναι κρυμένα πίσω απο αφισοκολήσεις και συνθηματα στους τοίχους.
Θα στενοχώρησα ίσως κάποιους και ίσως λιθοβοληθώ,αλλά αυτή ειναι η προσωπική μου γνώμη επι του θέματος.
_________________
ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ-ΕΛΠΙΖΩ-ΜΑΧΟΜΑΙ-ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΙ-ΑΜΦΙΣΒΗΤΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Για το χώρο του Πανεπιστημίου Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3  Επόμενο
Σελίδα 1 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center