Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Ο διωγμός των ιδεών του Ελληνικού Πνεύματος

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ξένα έργα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 23, 2005 12:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ο διωγμός των ιδεών του Ελληνικού Πνεύματος Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ
Ο θρησκευτικός φανατισμός ήταν (και είναι ακόμα για πολλά εκατομμύρια τυφλών πιστών) η αιτία να θυσιαστούν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι στη Δύση και στην Ανατολή. Οι διωγμοί των «αιρετικών», (έτσι βάφτιζαν αυτούς που ήθελαν να εξοντώσουν), με μαζικές η ατομικές εκτελέσεις, οι «Ιεροί πόλεμοι», η «Ιερά εξέταση» πήραν μεγαλύτερη έκταση στη Δύση, αλλά και στην Ανατολική Ορθόδοξη εκκλησία όπου συνέβαιναν γεγονότα αντίστοιχα, όπως π.χ. αυτά του 9 ΟΥ αιώνα μ.Χ. Το κράτος, κατά τους χρονογράφους της εποχής, έρμαιο στα χέρια του Πατριαρχείου εξόντωσε πάνω από 100 χιλιάδες «αιρετικών» Παυλικανων που δεν ασπάζονταν την Ορθοδοξία. Δόθηκε διαταγή να σχηματιστούν ομάδες ενόπλων και να επαναφέρουν τους «αιρετικούς» στον «ίσιο δρόμο» της Ορθοδοξίας η να τους εξοντώσουν. Δεκάδες χιλιάδες υποβλήθηκαν σε φρικτά βασανιστήρια .Τους γδέρνανε, τους πνίγανε στη θάλασσα η τέλος τους δολοφονούσαν.
Ένα από τα πρώτα θύματα του θρησκευτικού φανατισμού ήταν η φημισμένη για την πολυμάθεια και την ομορφιά της ΥΠΑΤΙΑ. Ήταν μαθηματικός και φιλόσοφος . Είχε γράψει βιβλία φιλοσοφικά, μαθηματικά και αστρονομίας.(«Υπόμνημα εις Διόφαντον», «Αστρονομικός Κανών» και αλλά, που καταστράφηκαν. Η Υπατία έμεινε πίστη στον Ελληνισμό , αυτό ήταν το έγκλημα της....
Το πλήθος των φανατικών μοναχών της Αλεξάνδρειας , με την συγκατάθεση του Πατριαρχείου , της επιτέθηκε στο δρόμο το 414 μ.Χ. και την σκότωσε με τρόπο θηριώδη: «αποδυσαντες τε ,την εσθητα οστρακοις ανειλον ...», την κομμάτιασαν και την κάψανε !
Οι διωγμοί κατά των εθνικών πιστών του Ελληνισμού και των «αιρετικών» συνεχίστηκαν. Κορυφώθηκαν κατά τον 6 Ο αιώνα, στην εποχή του Ιουστινιανού .
Το 529 , κλείστηκε η ανώτερη φιλοσοφική σχολή της Αθήνας και οι τελευταίοι δάσκαλοι στάλθηκαν στην εξορία. Το 489 είχε κλείσει προηγουμένως η σχολή της Έδεσσας.
Όλα τα κέντρα Ελληνικής παιδείας εξαφανίστηκαν. Το 425 είχε ιδρυθεί στην Κωνσταντινούπολη ανώτερη χριστιανική σχολή. Και κατά τον 6Ο αιώνα ακόμα μια σχολή στο Πατριαρχείο.
Οι επιστήμες σ’ αυτές τις σχολές μεταβλήθηκαν σε κλάδους της θεολογίας .... Κυρίως στον τομέα των φυσικών επιστημών γινόταν φοβερή διαστροφή. Συντάχθηκαν χριστιανικές εγκυκλοπαίδειες που λέγονταν «Εξαήμεροι» η «Ομιλίαι εις την εξαήμερον» που βασίζονταν στο μύθο της Βίβλου για την δημιουργία του κόσμου σε έξι ημέρες . Η μαζική καταστροφή των αρχαίων πηγών ήταν θανάσιμο πλήγμα, που δόθηκε στην αρχαία Ελληνική σκέψη και στον παγκόσμιο πολιτισμό. Ένα μέρος της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας είχε καεί το 47 π.Χ. με την πυρπόληση του Αιγυπτιακού στόλου από τον Ιούλιο Καίσαρα.
Έμειναν όμως χιλιάδες βιβλία, που ήταν αρκετά για την ανασύνδεση και συνέχιση της αρχαίας επιστημονικής παράδοσης. Η καταστροφή όμως που έγινε το 391 μ.Χ. από τους χριστιανούς, με προτροπή του επίσκοπου Θεόφιλου, ήταν πραγματικά ανεπανόρθωτη συμφορά.
Πυρπολήθηκε το περίφημο Σεραπειο, με όλους τους θησαυρούς του. Η καταστροφή συμπληρώθηκε από το μουσουλμανικό θρησκευτικό φανατισμό , κατά τον 7Οαιώνα. Οι καταστροφές βιβλίων συνεχίστηκαν. Ιδιαίτερα κατά τον 8Ο και 9Ο αιώνα, οι θρησκευτικές αγριότητες, που συνόδευαν την κοινωνική πάλη ανάμεσα στους εικονομάχους και τους εικονολάτρες, προκάλεσαν την εξαφάνιση χιλιάδων βιβλίων , που χαρακτηρίζονταν «αιρετικά», «εθνικά», «βέβηλα» !
Κατά τον 4Ο ,5Ο και 6Ο αιώνα , ο χριστιανισμός κερδίζει την τελική νίκη του κατά του Ελληνισμού. Γίνονται ωμοί διωγμοί, όσων παρέμεναν πιστοί στο ορθολογιστικό Ελληνικό Πνεύμα, της επιστημονικής ΑΛΗΘΕΙΑΣ των πραγμάτων, του οποίους κατηγορούσαν σαν ειδωλολάτρες, τρομοκρατούσαν πόλεις και χωριά, και επέβαλαν μέσω αυτού του κλίματος στις συνειδήσεις των ανθρώπων, την χριστιανική τους βάφτιση σαν αυτονόητη ενέργεια προκειμένου να αποφύγουν την κοινωνική τους απομόνωση. Παρ’ όλα αυτά το Βυζάντιο παραμένει ακόμα το θησαυροφυλάκιο του αρχαίου πολιτισμού και γίνεται προσπάθεια δημιουργικής συνέχισης του.
Ο γιατρός Ορειβάσιος συνέταξε ιατρική εγκυκλοπαίδεια από 70 βιβλία. Κατά τους διωγμούς, θα πάθαινε ότι και η Υπατία, αν δεν πρόφταινε να φύγει απ’ την Κωνσταντινούπολη. Άλλοι γιατροί - συγγραφείς, όπως ο Ποσειδόνιος , ο Αλέξανδρος Τραλλιανός και άλλοι, προσπαθούσαν να υπερασπίσουν τις κατακτήσεις της αρχαίας επιστήμης και να κάνουν γενικεύσεις βασιζόμενες στην δική τους πραχτική. Τα έργα του Τραλλιανού μεταφράστηκαν αργότερα στα λατινικά, στα αραβικά, στα εβραϊκά και στα συριακά. Την ίδια εποχή ζει στο Βυζάντιο ο εγκυκλοπαιδιστής Ησύχιος.
Κατά τον 6 Ο αιώνα , ο Ιωάννης ο Φιλόπονος γράφει βιβλία φιλοσοφίας, μαθηματικών και ρητορικής. Σχολιάζει τον Αριστοτέλη και αντικρούει τους νεοπλατωνικούς. Παρ’ όλο που παρουσιάζεται σαν υπερασπιστής της θρησκείας κατηγορείται ότι δεν είναι ....Ορθόδοξος . Στην ίδια περίοδο του 6 ΟΥ αιώνα ο Ιωάννης Στοβαίος συντάσσει το «Ανθολόγιον» τεραστία συλλογή αποσπασμάτων από 500 περίπου αρχαίους συγγραφείς . Πολύτιμο απάνθισμα, που από αυτό σώθηκαν αρκετά κείμενα από τα βιβλία που αφάνισαν οι διωγμοί. Όλες αυτές και άλλες επιστημονικές προσπάθειες αποτελούν κατάφωρη αντίθεση με τα θλιβερά δείγματα των «Εξαήμερων» και της «Χριστιανικής Τοπογραφίας» του Κοσμά του Ινδικοπλεύστη, που γράφτηκε τον 6 Ο αιώνα και είχε μεγάλη διάδοση σε όλο τον Μεσαίωνα. Μ’ αυτό το βιβλίο παρουσιαζόταν η Γη σαν επίπεδο παραλληλόγραμμο , που απ’ όλες τις πλευρές του περιβάλλονταν από θάλασσα . Πέρα από εκεί είναι τα σύνορα του Παράδεισου.....


Ο Αρίσταρχος ο Σάμiος, ο Ίππαρχος, ο Ερατοσθένης ΑΧΡΗΣΤΕΥΟΝΤΑΝ για να σωθεί το «κύρος» της Εβραϊκής κοσμογονίας ......
Κατά τον 7 Ο ,8 Ο και 9 Ο αιώνα, διαμορφώνεται στο Βυζάντιο η φεουδαρχική κοινωνία. Οι διωγμοί έγιναν οξύτεροι κατά την εποχή των εικονομαχιών. Τον 7 Ο αιώνα εφευρέθηκε το εμπρηστικό μίγμα, που ονομάστηκε «Υγρό πυρ». Ο γιατρός Παύλος Αιγινήτης συνέταξε ιατρική εγκυκλοπαίδεια που μεταφράστηκε από τους Άραβες.
Τα κεφάλαια για την χειρουργική και την μαιευτική ήταν πρωτότυπες εργασίες για την εποχή. Σε αντίθεση με την προσπάθεια αυτή, γράφονταν αλλά βιβλία, που προσπαθούσαν να συνδυάσουν την ιατρική επιστήμη με την θεολογία.... Οι δυο αιώνες έβδομος και όγδοος , ονομάστηκαν «σκοτεινοί» για το Βυζάντιο και τον πολιτισμό του. Είναι η περίοδος των πιο άγριων διωγμών κατά των «αιρέσεων». Ασφαλώς θα υπήρχαν και αλλά έργα κατά την περίοδο αυτή , αλλά εξαφανίσθηκαν .
Αυτά που διασώθηκαν είναι κυρίως τα έργα των ιδεολογικών εκπροσώπων της νικήτριας νέας θρησκείας και εξουσίας του Χριστιανισμού.
Κατά τον 9 Ο αιώνα παρουσιάστηκε ένα είδος φιλολογικής «αναγέννησης» , με την επαναλειτουργία της Σχολής και με την σημαντική εργασία περισυλλογής αρχαίων κειμένων που έγινε από τον πατριάρχη Φώτιο. Η περίφημη βιβλιοθήκη , η «Μυριόβιβλος» όπως ονομάστηκε , αποτελέστηκε από 300 περίπου φιλολογικά δοκίμια, με βιογραφικές σημειώσεις για τους συγγραφείς, με περικοπές βιβλίων, με κριτική των κειμένων . Εργασία εξαιρετικά πολύτιμη, επειδή σ’ αυτή παρουσιάζονται έργα που κατόπιν χάθηκαν. Η εργασία αυτή μαζί με το μεγάλο λεξικό του Σουίδα του δέκατου - ενδέκατου αιώνα , αποτέλεσαν σοβαρότατη προσπάθεια για να περισωθούν μερικά πολύτιμα λείψανα απ’ τον αρχαιοελληνικό πλούτο, που είχε συντριβεί και εξαφανιστεί κατά την μακρότατη περίοδο της φανατικής επίθεσης του χριστιανισμού κατά της «ειδωλολατρικής» όπως την χαρακτήριζαν, Ελληνικής σκέψης. Υπήρξαν και άλλοι που συνέχισαν αυτή την προσπάθεια, όπως ο επίσκοπος Θεσσαλονίκης Ευστάθιος, που σχολίασε τον Όμηρο και τον Πίνδαρο (12ΟΣ αιώνας) και άλλοι.
Κατά τον δέκατο, τον ενδέκατο και δωδέκατο αιώνα ,δημιουργήθηκε μια γενικότερη τάση πλατύτερης χρησιμοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Εκδόθηκαν διάφορα απανθίσματα και εγκυκλοπαίδειες. Μέσα σ’ αυτή την προσπάθεια εντάσσονται και οι εργασίες του Σουιδα και του Ευστάθιου. Σ’ αυτή την εποχή έζησε και η πιο πολυσύνθετη και αντιφατική μορφή του βυζαντινού διανοούμενου Μιχαήλ Ψελλού. Πρότυπο εγκυκλοπαιδιστή , που κατέχει όλες τις γνώσεις της εποχής του, μα που κατέχεται από την δουλικότητα του αυλοκόλακα και εκπροσωπεί το διαφθαρμένο αυλικό περιβάλλον εκείνης της εποχής.
Στα έργα του, ασχολήθηκε με όλα τα ζητήματα: έγραψε ιστορικά ενθυμήματα, εκατοντάδες μικρά έργα φυσικής, αγρονομίας, φυσιολογίας, φιλοσοφικές πραγματείες, ακόμα και έργα....δαιμονολογίας . Οι φιλοσοφικές του απόψεις πλησιάζουν στον ιδεαλισμό των νεοπλατωνικών. Θαύμαζε τον Πρόκλο αλλά η λογική του ήταν απόπειρα προσαρμογής της λογικής του Αριστοτέλη. Τα μαθήματα κοσμικής μόρφωσης που είχε γράψει ο Ψελλός (αριθμητική, γεωμετρία, αστρονομία και μουσική), μεταφράστηκαν κατά τον 16 Ο αιώνα στα λατινικά και αποτέλεσαν το γνωστό «κουαντρίβιουμ» βασικό βιβλίο εκπαίδευσης στις λεγόμενες «ελευθέριες γνώσεις ».
Την εποχή εκείνη άρχισε να ασκείται κάπως πιο ελεύθερη κριτική στα θρησκευτικά δόγματα, και το θεοκρατικό Βυζαντινό κράτος παίρνει αυστηρά μέτρα σε όσους το επιχειρούν. Τον συγγραφέα Ιωάννη Ίταλο τον 11 Ο αιώνα που διαμαρτυρήθηκε για τον εξαναγκασμό που επέβαλλε ο θρησκευτικός δογματισμός, τον κατηγόρησαν σαν αιρετικό, τον αναθεμάτισαν και τον έκλεισαν αναγκαστικά σε μοναστήρι. Εκδόθηκε τότε νόμος που απαγόρευε κάθε διδασκαλία που δεν επιβεβαιωνόταν απ’ τη «Αγία Γραφή» και τις αποφάσεις των Συνόδων. Κατά τον 13Ο αιώνα, ύστερα απ’ την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους βανδαλιστές η καταστροφή όλων των αξιών του πολιτισμού, η εξαφάνιση επιστημονικών χειρογράφων κλπ.. ήταν ένα ακόμα φοβερό πλήγμα για την ανθρώπινη σκέψη. Στη διάρκεια των 57 χρόνων διακυβέρνησης του κράτους από τους Λατίνους , η Κωνσταντινούπολη έπαψε να είναι η «Παγκόσμια πρωτεύουσα».
Με την ανασύσταση όμως της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, μέχρι την κατάληψη της Πόλης απ’ τους Τούρκους, δημιουργήθηκαν προϋποθέσεις οικονομικής και πολιτιστικής προόδου. Ο Μάξιμος Πλανούδης , ο Μανουήλ Μοσχόπουλος , ο Ισαάκιος Αργυρός, ο Ιωάννης Πεδιάσιμος και άλλοι, έγραψαν εργασίες για την αριθμητική, τη γεωμετρία, την τριγωνομετρία, και την αστρονομία. Γράφτηκαν ιατρικά έργα με βάση την βαθύτερη μελέτη του ανθρώπινου οργανισμού. Ένα βιβλίο φαρμακολογίας του Νικολάου Μυρεψού μεταφράστηκε στα λατινικά και το χρησιμοποιούσαν στην ιατρική σχολή του Πανεπιστήμιου των Παρισίων ως τον 17 Ο αιώνα. Τότε εμφανίζονται οι πρώτες ουμανιστικές κοσμοθεωρίες στα έργα των Χρυσολωρά, Θεόδωρου Μετοχίτη, Δημητρίου Τρίκλινου και άλλων. Ο μεγάλος βυζαντινός φιλόσοφος Γεώργιος Γεμιστός (Πλήθωνας) που προσπάθησε να αποσπασθεί από τα θεολογικά δόγματα, καταφέρθηκε εναντίων των μοναχών και διατύπωσε σχέδια κοινωνικής και πολιτικής μεταρρύθμισης.
Όλη αυτή η προοδευτική κίνηση έπαιρνε πολλές φορές έντονη μορφή μαζικής εξέγερσης.. Παράδειγμα χαρακτηριστικό αποτελεί το δημοκρατικό κίνημα των Ζηλωτών, που κράτησε 7 χρόνια την εξουσία στη Θεσσαλονίκη. (1342 - 1349). Η αντίδραση των φεουδαρχών αριστοκρατών και του κλήρου, σε ότι αφορούσαν τις κοινωνικές μεταρρυθμίσεις προς όφελος των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, έγινε σκληρότερη. Η μυστικιστική θεωρία των «Ησυχαστών» με αρχηγό τον Γρηγόριο Παλαμά, κήρυσσε τον μυστικισμό και τη φυγή απ’ τη ζωή. Στους «Ησυχαστές» αντιτάχθηκε ένα προοδευτικό κίνημα με αρχηγό τον Βαρλαάμ, που δίδασκε ότι τη φύση των υλικών πραγμάτων μπορούμε να την κατανοούμε χωρίς την «αποκάλυψη» και τόνιζε την ανάγκη μελέτης του αρχαίου Ελληνικού πνεύματος, της ορθολογικής εξήγησης των φαινομένων τους. Η Τουρκική κατάχτηση του ρασοφορεμένου Βυζαντινού κράτους, σταμάτησε αυτή την εξέλιξη της επιστημονικής αντίληψης των πραγμάτων, της ζωής και του σύμπαντος, και η ανθρωπότητα χάνει την ιστορική ευκαιρία μετά από 15 αιώνες χριστιανικής θεοκρατικής «αντίληψης», να προχωρήσει στη αντικειμενική γνώση και απ’ αυτή στην ΑΛΗΘΕΙΑ και στην πρόοδο των κοινωνιών όλου του κόσμου.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την maxim_97 στις Πεμ Ιούν 23, 2005 4:24 pm, επεξεργάσθηκε 3 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 23, 2005 4:13 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΣΧΟΛΙΑ .......
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
Toni
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005
Δημοσιεύσεις: 172

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούν 24, 2005 9:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δεν γνωρίζω την βιβλιογραφία που επέλεξες αλλά απ'ότι βλέπω είναι έγκυρη και πλήρης.
Σημαντικό βιβλίο για όσους θέλουν να ασχοληθούν με το θέμα είναι "Η εγκληματική ιστορία του χριστιανισμού" το εργο περιλαμβάνει 7 ή 9 τόμους εκ των οποίων οι 2 αναφέρονται στον ορθόδοξο χριστιανισμο και διατίθονται από τις εκδόσεις Κάκτος.

Πολλές φορές αναλογιζόμενος τα παραπάνω εύχομαι πραγματικά να υπήρξε ο χριστός ως θεάνθρωπος και να ερχόταν ξανά στη γή για την τελική κρίση.Τότε θα εκπλήσονταν όλοι(οι περισσότεροι τουλάχιστον) οι χριστιανοί διότι είναι σίγουρο πως δεν θα τους έσωζε όπως θα περίμεναν και θα τους έριχνε όλους στην κόλαση.Τότε θα αναλάμβαναν δράση οι παπάδες και θα τον ξανασταύρωναν...
_________________
Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.

Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
dim mam
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2005
Δημοσιεύσεις: 1711
Τόπος: καλαματα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 04, 2005 3:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εξυπνο σχολιο φιλε Toni.Οταν ο Χριστος, ο μεγαλυτερος για την αποψη μου ηθικος φιλοσοφος και ο σημαντοκοτερος ανθρωπιστης με αληθινη αγαπη(θελω να πιστευω) για τον ανθρωπο ανεφερε την φιλοσοφια του, οι ανθρωποι μαλλον δεν ειδαν οτι τους ελεγε αλλα μαλλον αυτα που ηθελαν να δουν.Ητοι Θεους-τιμωρους(η μωρια στο μεγαλειο της) τρομοκρατικα σχεδια για τους πιστους, μισονεϊσμο, φοβο προς την ανθρωπινη γνωση κ.α.Ετσι καταληξαμε στην στειρα πιστη, στην μισαλλοδοξια και στους βασανισμους,διωγμους...
_________________
''Οταν λέω ποίηση δεν εννοώ κάποιο λογοτεχνικό είδος. Ποίηση είναι ένας ξεχωριστός τρόπος να συνειδητοποιείς τον κόσμο...'' (Αντρέι Ταρκόφσκι)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 05, 2005 12:23 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ο μεγαλύτερος ηθικός φιλόσοφος;Τότε θα πρέπει μετά απ' αυτόν όλοι οι ηθικοί φιλόσοφοι να αναμασούσαν τα λόγια του.Κι όμως,η φιλοσοφία πήρε κι άλλους δρόμους,όχι μόνο χριστιανικούς.
Ο μεγαλύτερος ανθρωπιστής;Τον Ρήγα Φεραίο τον βασάνιζαν 2 μήνες,χωρίς να προδώσει συντρόφους και ιδέες,όχι μόνο 3 ημέρες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
dim mam
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Ιούν 2005
Δημοσιεύσεις: 1711
Τόπος: καλαματα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 11, 2005 1:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ας δουμε το ζητημα απαλλαγμενο απο την μεταφυσικη πλευρα, απλως ως αντικειμενικοι παρατηρητες(κατασταση βεβαια δυσκολη καθως διεπομαστε ολοι απο υποκειμενισμο εφ΄οσον ειμαστε διαφορετικες υπαρξεις).Στον Χριστο βλεπω(ή θελω να βλεπω οπως ειπαμε) εναν ανθρωπο που βλεπει τον συν-ανθρωπο.Με τις μεταφυσικες πραξεις του οπως τις ονομασαν δηλωσε μια πληθωρα πραγματων.Κατ΄αρχας δεν προκειται για μεταφυσικες πραξεις αλλα για πειραματα αυθυποβολης με τα οποια ανεδειξε την δυναμη της σκεψης του ανθρωπου.Απο αυτην την αποψη τον ονομαζω ουμανιστη καθως επισης και ηθικο επειδη η ηθικη του τονιζε το βασικοτερο ον.Τον ανθρωπο με καθαρα ανθρωποκεντρικη χροια.Αναμενω και τις αποψεις σας...
_________________
''Οταν λέω ποίηση δεν εννοώ κάποιο λογοτεχνικό είδος. Ποίηση είναι ένας ξεχωριστός τρόπος να συνειδητοποιείς τον κόσμο...'' (Αντρέι Ταρκόφσκι)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΓΕΡΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2005
Δημοσιεύσεις: 740
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 26, 2005 11:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Ο μεγαλύτερος ηθικός φιλόσοφος;Τότε θα πρέπει μετά απ' αυτόν όλοι οι ηθικοί φιλόσοφοι να αναμασούσαν τα λόγια του.Κι όμως,η φιλοσοφία πήρε κι άλλους δρόμους,όχι μόνο χριστιανικούς.
Ο μεγαλύτερος ανθρωπιστής;Τον Ρήγα Φεραίο τον βασάνιζαν 2 μήνες,χωρίς να προδώσει συντρόφους και ιδέες,όχι μόνο 3 ημέρες.
ΙΩΑΝΝΗ
Προσεξε γιατι ΦΑΝΑΤΙΣΜΕΝΟΣ (τυφλος πνευματικα) δεν ειναι δυστυχως προνομιο μονο των <πιστων>
Ο <χορτασμενος> φανατικος απιστος ειναι σιγουρα ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ
_________________
Αλλο τα ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ κι αλλο τα ΠΑΧΥΑ ΛΟΓΙΑ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΓΕΡΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2005
Δημοσιεύσεις: 740
Τόπος: ΚΡΗΤΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 26, 2005 11:24 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δηλαδη αν καταλαβα καλα προ χριστου ο ανθρωπος ηταν ευτυχισμενος??
Και θα ξαναγνει μετα το τελος του χριστιανισμου??
Φτου ρε γαμωτο. Κακη εποχη γεννηθηκα.
Τουλαχιστον ΤΩΡΑ ΞΕΡΩ!!!!!!!
_________________
Αλλο τα ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ κι αλλο τα ΠΑΧΥΑ ΛΟΓΙΑ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Oblivion
Νεοφώτιστος


Εγγραφή: 06 Μάϊ 2006
Δημοσιεύσεις: 1

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 07, 2006 12:12 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

maxim_97 έγραψε:
ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΣΧΟΛΙΑ .......


Κατα τους βυζαντινους ,το όνομα «Έλλην» ειχε νόημα υβριστικό και αποκρουστικό.
Το Βυζάντιο (θεωρούσε εχθρικό) των Ελλήνων όνομα,ταυτιστηκε με το ονομα ειδωλολάτρης, οπως αναφερει ο ιστορικός
Κωνσταντίνος Παπαρηγόπουλος. «Ανόσιους, μυσαρούς, παμμίαρους» αποκαλούσαν τους Έλληνες οι αυτοκρατορικοί νόμοι και οι εκκλησιαστικοί πατέρες.
Ο Αθανάσιος κατακεραύνωνε τους «μιαρούς» Έλληνες... ο Γρηγόριος ο
Ναζιανζηνός στηλίτευσε την «κίβδηλον ποίησιν» των αρχαίων... , να μου κοπει το χερι παρα να φιλησω ελληνιδα γυναικα.,
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος θεωρούσε πως Χριστιανισμός και Ελληνισμός είναι ασυμβίβαστοι.
Ακόμα και κορυφαίοι διανοητές, όπως ο πατριάρχης Φώτιος (9ος αιώνας)
έγραφε πως οι Ρώσοι, προτού εκχριστιανισθούν, είχαν ελληνική δόξα, ενώ ο «φιλοπλατωνικος Μιχαήλ Ψελλός 11ος αιώνας έιπε πως οι
Κινέζοι ήταν. «Έλληνες το δόγμα»!!!
Και όταν, το 968, απεσταλμένοι του Πάπα εγχείρισαν στον αυτοκράτορα
Νικηφόρο Φωκά γράμματα του Ποντίφικα με την προσφώνηση «αυτοκράτωρ των Ελλήνων», ο Φωκάς τους έριξε στη φυλακή!

Ο μέγας λογοθέτης (πρωθυπουργός) του Ανδρόνικου Β' Παλαιολόγου,
Θεόδωρος Μετοχίτης (αρχές 14ου αιώνα), θεωρούσε τους Έλληνες «εχθρούς του κράτους» και ευχόταν να «εξολοθρευθούν με την βοήθειαν του Θεού», ενώ ο προοδευτικός θεολόγος Βαρλαάμ (14ος αιώνας) θα κατηγορηθεί, ανάμεσα στ' άλλα, και σαν «ελληνομανής».

Και ο Γεννάδιος Σχολάριος (ο κατοπινός πρώτος πατριάρχης της
Οθωμανοκρατίας), όταν ρωτήθηκε, τρία χρόνια πριν απ' την Άλωση, αν είναι Έλλην, απάντησε με αποστροφή: «... αν με ρωτήσει κανείς τι είμαι απαντώ,
Χριστιανός είμαι».

Και ο ιστορικός Παύλος Καλλιγάς στο βιβλίο του «Μεσαιωνικός βίος του
Ελληνικού Έθνους» λέγει: «Αυτούς τους διώκοντας τον Χριστιανισμόν
Τούρκους, αποκαλεί η Εκκλησία "νέους Έλληνας", διότι το όνομα Έλλην ήτο τότε συνώνυμον τω αντιχρίστω... Οι περισωθέντες επίσημοι αναθεματισμοί του ελληνικού ονόματος, αποδεικνύουν ότι οι ακαταλόγιστοι εκείνοι άνθρωποι ενόσουν (έπασχαν από) αληθή ελληνοφοβίαν»....
Ολοι οι αυτοκρατορες του βυζαντιου ηταν απο την ανατολη-σλαβοι και ανθελληνες.
Ο πατριαρχης γρηγοριος ο Ε' αφορησε την ελληνικη επανασταση, ο αρχιεπισκοπος ΙΕΡΟΝΥΜΟΣ απεδιδε στον ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ της χουντας το ΣΤΑΥΡΟ του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ (η μεγαλυτερη διακριση της εκκλησιας για να τιμησει ανθρωπο).
Ο χριστιανισμος εχει διαπραξει μεγαλα εγκληματα εφαμμιλα του ναζισμου αλλα ζουμε σε θεοκρατικο καθεστωτος τυπου αγιατολαχ εχουν κανει τετοια πλυση εγκεφαλου στον ηλιθιο κοσμο που τους πιστευει ακομα , εχουμε ενα ειδος μεσαιωνα στις μερες μας , επιπλεον δυσκολα βρισκεις βιβλια που να περιγραφουν λεπτομερως αυτες τις αποψεις που καταθετουμε εδω ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Bugman
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003
Δημοσιεύσεις: 13585
Τόπος: Καλλιθέα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 08, 2006 12:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το πρόβλημα "ανθέλληνας" το έχουν μόνοι οι έλληνες;
Μπορεί κανείς να εξηγήσει τι σημαίνει "ανθέλληνας" και ποιες λέξεις γνωρίζουμε για τους τούρκους, τους ιταλούς, τους αμερικάνους... π.χ. "αντιτούρκος", "ανθιταλός","αντιαμερικάνος"; (μόνο το τελευταίο μου πάει καλά γραμματικά...)
_________________
Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!

Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ξένα έργα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center