Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
KOSTAS GIAVASOGLOU Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Ιούν 2011 Δημοσιεύσεις: 186
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 05, 2020 1:53 pm Θέμα δημοσίευσης: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ |
|
|
Από μια υποκειμενική προσωπική αντίληψη η οποία σίγουρα δεν περικλείει όλα τα στοιχεία αυτής
Ορισμός της Παιδείας
Πως βλέπετε την παιδεία; Τι ρόλο μπορεί να έχει στη διαμόρφωση χαρακτήρων και συνειδήσεων. Τι ρόλο μπορεί να έχει στη διαμόρφωση του κοινωνικού γίγνεσθαι και στην πορεία της χώρας μας.
Μια σωστή παιδεία είναι εφικτό να επηρεάσει την πορεία της κοινωνίας προς το καλύτερο.
Παιδεία είναι η ηθική, πνευματική, ψυχολογική, καλλιέργεια και σωματική βελτίωση του ανθρώπου, επί τη βάσει Αρχών και Αξιών σταθερών που έχουν διαμορφωθεί σε βάθος χρόνου, με ομοιόμορφη, σταθερή άσκηση, με την πλήρη και σταθερή πεποίθηση περί της ορθότητας αυτών, επί τη βάσει της περί δικαίου αντίληψης της κοινωνίας διαμορφωμένης σε μια Πολιτεία.
Είναι οι παραδόσεις, ήθη και έθιμα, οι θεσμοί, οι Κανόνες Δικαίου και ο νομικός πολιτισμός, η ιστορία, ο πολιτισμός, η καλλιέργεια. Όλα αυτά τα στοιχεία που άπτονται της ιστορίας της γλώσσας της εθνικής συνείδησης.
Παιδεία είναι η καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος συνεργασίας, αλληλεγγύης, αλτρουισμού, ανιδιοτέλειας, συναγωνισμού για το καλό και το άριστο, η προστασία, των αδυνάτων, η αγαθοεργία και η συμπόνοια σε όσους δυστυχούν.
Παιδεία είναι όταν το ατομικό συμφέρον υποτάσσεται στο συλλογικό και αυτό στο συμφέρον μιας κοινωνίας οργανωμένης σε κράτος. Είναι η αναγνώριση της ανωτερότητας του κοινού συμφέροντος από το ατομικό αλλά και το συμφέρον των ολίγων. Είναι η έλλειψη δικαιωματισμού και συντεχνιακής νοοτροπίας.
Παιδεία είναι η μεταφορά του Μύθου της Πολιτείας του Πλάτωνα στις σύγχρονες κοινωνικές δομές ως ιδέα παιδευτική των αρχών που άπτονται της ιδέας της Δικαιοσύνης και η προσαρμογή των πολιτειακών δομών επί τη βάσει των αξιών αυτών.
Παιδεία είναι η βιωματική μελέτη όλων των αρχαίων κλασικών κειμένων και η μεταφορά αυτών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με επεξήγηση από τους διαμορφωτές συνειδήσεων.
Υπέρτατη αρχή της Παιδείας από την οποία τα πάντα απορρέουν είναι η Χριστιανική Αρχή του Ιησού Χριστού <<Αγάπα τον πλησίον σου ως σε αυτόν>> Είναι η αρχή που δείχνει ότι όλοι μας είμαστε μέλη μιας ολότητας και πάντα τα πραττόμενα υπό ενός εκάστου εξ ημών την επηρεάζουν άμεσα συνολικά.
Είναι η ηθική διδασκαλία του Σωκράτη τα κείμενα του Πλάτωνα Φαίδων περί Ψυχής, ο Τίμαιος του Πλάτωνα, οι Νόμοι του Πλάτωνα, Η Ιλιάδα η Οδύσσεια, Η διδασκαλία του Αριστοτέλη τα Ηθικά Νικομάχεια, ο Επιτάφιος του Περικλέους και άλλα πολλά.
Είναι η προσπάθεια όλων μας να ανακαλύψουμε την Ιδέα της Ευδαιμονίας όπως την δίδασκε ο Αριστοτέλης.
Παιδεία είναι η προσέγγιση του ανθρώπου ως ενιαία ψυχοσωματική οντότητα και η ανακάλυψη της ευδαιμονίας μέσα στη φύση του. Είναι η κατ’ αρετήν ενέργεια της ψυχής. Ευδαιμονία και Αρετή συναντώνται και αλληλοεξαρτώνται.
Παιδεία είναι η κατάκτηση της ευδαιμονίας μέσα από την αρετή.
Παιδεία είναι ο εθισμός στην Αρετή και η απόκτηση κριτηρίου προσέγγισης αυτής όπως η αριστοτελική μεσότητα.
Μεσότητα στέκεται μεταξύ έλλειψης και υπερβολής και άπτεται του Μέτρου.
Παιδεία είναι η Διδασκαλία των διανοητικών αρετών όπως Σοφία, Σωφροσύνη, ενδυνάμωση της ευφυίας, και την μνήμης, της κρίσης κλπ.
Είναι ο εθισμός στις ηθικές αρετές όπως της Δικαιοσύνης, της Πειθαρχίας της ανδρείας της μεγαλοψυχίας.
Παιδεία είναι η συμμετοχή στη διαμόρφωση των θεσμών , των Νόμων και στη διακυβέρνηση της Πολιτείας.
Για τον λόγο αυτόν οι νέοι από την νεαρά ηλικία πρέπει να μάθουν την λειτουργία της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και να συμμετέχουν σε ομάδες υπό την επίβλεψη των παιδαγωγών. Εκεί θα εκλέγονται αντιπρόσωποι νομοθετικού βουλή και θα σχηματίζεται κυβέρνηση η οποία θα επιτελεί την εκτελεστική εξουσία. Και θα γνωρίζουν τις πολιτειακές δομές εν γένει και τον διαχωρισμό των εξουσιών σε μια συντεταγμένη πολιτεία.
Οι νέοι θα εξασκούνται στην άμυνα και στις πολεμικές τέχνες ώστε να αποκτήσουν καλύτερη κυριαρχία επί του εαυτού τους και να μεγιστοποιήσουν τις δυνάμεις τους για να είναι σε θέση να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους απέναντι στην Πολιτεία εάν και όταν αυτή τους χρειαστεί.
Παιδεία είναι το Γνώθι Σαυτόν και στις δυνατότητες εκάστου με την βοήθεια παιδαγωγών. Κάθε παιδί είναι μια ξεχωριστή και μοναδική οντότητα με θετικά και αρνητικά. Τα θετικά οφείλουμε να ενισχύσουμε και τα αρνητικά να περιορίσουμε. Μέσα σε όλη αυτή την έρευνα θα πρέπει να φροντίσουμε ώστε να δημιουργηθούν ομάδες για κοινές εργασίες μέσα από την αλληλοσυμπλήρωση των ικανοτήτων των παιδιών.
Παιδεία είναι διάγνωση όλων εκείνων των πολιτιστικών στοιχείων ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος σε πολιτιστικό επίπεδο του έργου που έχει επιτευχθεί από την προηγούμενη γενιά. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
JollyRoger Πρύτανης

Εγγραφή: 09 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 3610
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 05, 2020 2:00 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
νομιζω χωραει μεγαλη συζητηση σχετικα με το αν τελικα αυτος ο εκπαιδευμενος ειναι ελευθερος _________________ "επανάληψη μήτηρ μαθήσεως"
Reboot! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
mars Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 218
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 08, 2020 8:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Αποχή από την φυσική παιδεία… σημαίνει και πλήρης αποχή
από συμπαντικό και κοινωνικό γίγνεσθαι. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
KOSTAS GIAVASOGLOU Πρύτανης
Εγγραφή: 19 Ιούν 2011 Δημοσιεύσεις: 186
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 08, 2020 9:53 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
JollyRoger έγραψε: | νομιζω χωραει μεγαλη συζητηση σχετικα με το αν τελικα αυτος ο εκπαιδευμενος ειναι ελευθερος |
Άλλο παιδεία και άλλο εκπαίδευση. Παιδεία είναι ευρύτερη έννοια και περικλείει την ευρύτερη καλλιέργεια και είναι συνδεδεμένη με την ελευθερία. εκπαίδευση είναι γνώση των επιστημών και εξειδίκευση. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
mars Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 218
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 03, 2020 8:15 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
¨Η αιτία είναι ότι η ελίτ των κοινωνιών, επιστήμονες πολιτικοί
καλλιτέχνες, δεν έχουν ήθος.
Εκείνο το ποικιλόδειρο αηδονάκι, που ο Ηράκλειτος το έλεγε
δαίμονα και θεό στον άνθρωπο, έπαψε να λαλεί και να πεταρίζει
στις αυλές και στα περιβόλια.
Και στο αντίπερα, ψοφημολογούν και τρώνε στην αγορά
αραδαριές οι κουρούνες.
Κανένας αρχοντόπουλος και κανένας ντελής δεν βγαίνει πια
να λαφοκυνηγήσει στα όρη την γνώση, την τιμή την ειλικρίνεια
στην πηγή και στην βάση της.
Στην origo et fons.
Η αιτία είναι ότι τα παιδιά μας γεννιούνται λευκά σαν το νωπό
χιόνι, και οι ενήλικοι εμείς τα βουτάμε στην κολυμπήθρα της παιδείας
γιομάτη κατράμι και πίσσα.
Κιόλας με τα έξι του χρόνια το γέννημα κατάντησε έκτρωμα.
Η αιτία είναι πως κατεβάσαμε από τον θρόνο του τον ευγενικό
Νου και στην θέση του στυλώσαμε το παχύ μας έντερο…..¨
[ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ, ΓΚΕΜΜΑ]
Πλούταρχος, περί παίδων αγωγής.
https://vivliothikiagiasmatos.files.wordpress.com/2012/02/cf80cebbcebfcf8dcf84ceb1cf81cf87cebfcf82-cf80ceb5cf81ceaf-cf80ceb1ceafceb4cf89cebd-ceb1ceb3cf89ceb3ceaecf82.pdf |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
mars Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 218
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 04, 2020 12:13 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Η εθνική μας σχιζοφρένεια
Ποιός είναι ο Γρηγόριος ο Ε΄;
Είναι ο πατριάρχης που έσκασε από το κακό του, γιατί τον εμποδίσαν
και δεν επρόφταξε να αφορίσει το Ρήγα.
Το μεγαλομάρτυρα Ρήγα.
Ποιός είναι ο Γρηγόριος ο Ε΄;
Είναι ο πατριάρχης που βλέπουμε τον ανδριάντα του μπροστά
στο εθνικό πανεπιστήμιο.
Δίπλα στο Ρήγα.
Πού ξανακούστηκε τέτοιο κυλώνειο άγος !
Ο Λεωνίδας κι ο Εφιάλτης αγκαλιά.
Η ελληνική σχιζοφρένεια αγαλματοποιημένη μπροστά στα πόδια
της ελληνικής παιδείας.
Μπροστά στο αγνό βάθρο του μέλλοντος των παιδιών μας.
Αυτή η συμβολική στιγμή και εικόνα, ο Γρηγόριος Ε΄ δίπλα
στο Ρήγα μπροστά στο πανεπιστήμιο, είναι το σύμβολο παλλάδιο
της μουλαροσποράς μας.
Ο καημένος ο Κολοκοτρώνης.
Είπε κάποτε πως μια μέρα το πανεπιστήμιο θα γκρεμίσει το παλάτι.
Λάθος σοφέ, μου γέρο.
Γιατί αφόντας εστήσανε μπροστά στο πανεπιστήμιο τον πατριάρχη,
η νεότερη Ελλάδα είχε παίξει πια τη ζαριά της στο Ρουβικώνα.
Είχε πάρει το δρόμο της.
Τη στράτα του κακού και της ανεμοζάλης.
Η Ελλαδοελλάδα αποσύρθηκε, άκρα πικραμένη και περήφανη.
Και άφηκε την Εβραιοελλάδα να ξερογλείφεται σα μαϊμού απάνου
στη σκηνή του καραγκιόζη:
Γειά σου, μάνα μου Ελλάς,
Είμαι κλεφτοφουκαράς.
Η σμαρδή και φαναριώτικη πολιτική στον Αγώνα, με Μαυροκορδάτο
και Κωλέττη και παπάδες, θα περάσει ύστερα, και θα δώσει
το ρυθμό και τον τόνο της στην πολιτική ιστορία της «νεότερης Ελλάς».
Φατρίες, κομματισμός, αριβισμός, βουλευτοτσιφλικάδικα.
Εθνική αφασία, ξενοκίνητα νήματα της μαριονέττας, το αγγλόφιλο,
το γαλλόφιλο, το ρωσόφιλο. Πολιτική του ρουσφετιού
και της ασυδοσίας, δουλοφροσύνη, λεονταρισμοί, απαξία,
ιδιοτέλεια. Ό,τι ανθίζει πια, κι ό,τι καρπίζει σήμερα στη χώρα.
Νούλες και κουλούρηδες, χάχηδες και σάκηδες, ντόρες και ντορήδες.
Περάστε κόσμε.
Έξω από τα λίγα αργά φωτεινά διαλείμματα.
Το αγγελικό και μαύρο φως του ποιητή.
Που ο ένας θα περάσει μια Κυριακή πρωί μπροστά στον αη-Σπυρίδωνα.
Που ο άλλος θα ειπεί κατάδακρυς: ώστε λοιπόν, ανθ’ ημών Γουλιμής!
Και ο τρίτος θα σημειώσει σιωπηλά στο καλεντάρι του:
1 Νο-εμβρίου 1920.
Η τελευταία πράξη της τραγωδίας, η ταφόπλακα δηλαδή
που σκέπασε το φονικό, ανάλογη με την ταφόπλακα του 843
που έθαψε την αρχαία Ελλάδα, ήταν το διάταγμα του ελλληνικού
κράτους να ονομάσει το Υπουργείο για τη μόρφωση των παιδιών μας
Υπουργείο των εκκλησιαστικών.
Και λίγο αργότερα Υπουργείο εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων.
Και τούτο το άνομο όνομα και νόημα τέρας το φέρνει μέχρι σήμερα.
Η εθνική σχιζοφρένεια υπογράφτηκε και σφραγίστηκε με τη μεγάλη
του Κράτους σφραγίδα.
Ακούσατε πουθενά σε Ευρώπη ή σε Αμερική, σε Σαχαλίνη,
Ταγκανίκα ή Εσκιμώους, η παιδεία ενός έθνους, η μεγάλη ελπίδα
και το μυστήριο των μυστηρίων του, να μπερδεύεται
με το αντερί και το ράσο;
[ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ, ΓΚΕΜΜΑ] |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
|