Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
timestotimes Πρύτανης
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010 Δημοσιεύσεις: 1951
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 9:05 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε: |
Οι ιδεες κατά τον Πλάτωνα είναι οντότητες.
Η νόηση είναι ιδιότητα, ικανότητα, εργαλείο αντίληψης.
Πώς μπορούμε να πούμε ότι είναι το ίδιο πράγμα, νόηση & ιδέα ? |
Τα οντα του Πλάτωνα χωρίζονται σε αισθητά και νοητά. Τα νοητά είναι οι ιδέες. Δηλαδη η γεωμετρια, δηλαδή τα μαθηματικά (βλ., για παραδειγμα, τετράεδρο, οκτάεδρο, εικοσάεδρο, κύβος και δωδεκάεδρο). Τα εχει πει αυτά και ο ouliathis και ο ιωαννης. Λεει, λοιπόν, ο πλατωνας..
Και, αν συγκριμωμεν την ιδέαν του κόσμου και τον θεον, δυναμεθα να ειπωμεν, ότι, καίτοι είναι εν και το αυτό, λογικως όμως ο νους, ο Θεός, είναι προτερος του νοητου, επομένως είναι η πρώτη αιτία των πραγμάτων.
Ο νους λοιπον ειναι ο θεος. Ο πιο ισχυρος. Αυτός για τον οποιο "μιλαει" και ο δημοκριτος. Αυτος που συνθετει τα πραγματα και τα κανει αισθητα. Γι αυτο και τον ορίζει σαν πρωτη αιτια. Το νοητό ειναι η μαθηματικη εικονα που εχουμε για τον κοσμο. Επειδή, ομως, ο Πλατωνας δεν ητανε παλαβός, σαν τον σκαπανέα, κανει σαφή καποια πραγματα.
1) Ταυτιζει τον θεό με την ιδέα. Διαπιστώνει, δηλαδη, οτι ο θεός είναι γεωμετρια και μαθηματικα.
αν συγκριμωμεν την ιδέαν του κόσμου και τον θεον, δυναμεθα να ειπωμεν, ότι, καίτοι είναι εν και το αυτό
2) Τοποθετεί τον θεό πάνω απο το νοητο, δηλαδή την μαθηματικη εικονα που εχουμε γι αυτον. Πρωτη αιτια ο θεος και η νοηση ακολουθει.
λογικως όμως ο νους, ο Θεός, είναι προτερος του νοητου
Τωρα.. η συνολικη εικονα του κοσμου (η ιδεα του κοσμου, που λεει) στον πλατωνα εχει να κανει και με τους πυθαγόρειους, οι οποιοι μιλησαν για την γεωμετρια του χωρου, για παραδειγμα τις αποστασεις μεταξυ των πλανητων.
Και για να μη παρεξηγηθουμε.. Κι ο Αινσταιν, οπως και αλλοι φυσικοι, αναφερονται στον θεο, αλλα εχουν δηλωσει οτι δεν πιστευουν στην συμβατικη εννοια του θεου. Μαλλον εννοουν γεωμετρια και μαθηματικα... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 9:48 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
timestotimes έγραψε: | Επειδή, ομως, ο Πλατωνας δεν ητανε παλαβός, σαν τον σκαπανέα, κανει σαφή καποια πραγματα |
Ελπιζω οτι αντιλαμβανεσαι τη σημασια αυτης σου της αυθορμητης συγκρισης
Παράθεση: | Και για να μη παρεξηγηθουμε..
Κι ο Αινσταιν, οπως και αλλοι φυσικοι, αναφερονται στον θεο, αλλα εχουν δηλωσει οτι δεν πιστευουν στην συμβατικη εννοια του θεου.
Μαλλον εννοουν γεωμετρια και μαθηματικα... |
Και ποια ειναι η συμβατικη εννοια του θεου που δεν πιστευουν οι φυσικοι στους οποίους αναφερεσαι ...
Η γεωμετρια και τα μαθηματικα ειναι αυτη η συμβατικη εννοια την οποια δεν πιστευουν ;
ή
Η γεωμετρια και τα μαθηματικα ειναι η αντισυμβατικη εννοια την οποία αποδεχονται ως "απεικονιση" του θεου ;
Στη σχετικη αναφορα σου ( 2η παραθεση ) δεν αφηνεις περιθωρια για το τι ακριβως εννοεις ...
... οταν εκφραζεις την προσωπικη σου αποψη οπως διαφαινεται με το " Μαλλον εννοουν ..."
.............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι .............. _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
timestotimes Πρύτανης
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010 Δημοσιεύσεις: 1951
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 9:50 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Να πας στον αγύριστο! Με παρανοϊκούς, δεν μιλάω... |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 9:58 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
timestotimes : Ναι βγαίνει λογικό συμπέρασμα. Εδώ δεν έχω πλέον απορία. Το κείμενο του Πλάτωνα με την επεξήγηση σου, μου έγινε πλήρως κατανοητό. Ευχαριστώ.
Πάμε τώρα στον Σκαπανεα.
Όλοι μας έχουμε κάποια ελαττώματα.
Το δικό σου π. Χ είναι να μην μπορείς ακόμη να δέχεσαι τον συνάνθρωπο σου με όλα τα ελαττώματα του.
Του Σκαπανεα είναι, η αδυναμία του να εκφράζεται συνθετικά & συνοπτικά.
Για τούτο ευθύνεται η υπέρμετρη φαντασία του, την οποία αδυνατεί ακόμη να ελέγχει.
Όλα αυτά σύμφωνα βέβαια με την ταπεινή μου αντίληψη. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 10:16 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε: | Του Σκαπανεα είναι, η αδυναμία του να εκφράζεται συνθετικά & συνοπτικά.
Για τούτο ευθύνεται η υπέρμετρη φαντασία του, την οποία αδυνατεί ακόμη να ελέγχει. |
Να μη ρωτησω τωρα τι σημαινει η συνθετικη & συνοπτικη σου εκφραση : υπερμετρη φαντασια : και γιατι αυτη αποτελει αδυναμια ; _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 10:26 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Συνοπτικα & συνθετικά σημαίνει με λίγα λόγια, το ζουμί, διότι τα πολλά κουράζουν.....,,
Η υπέρμετρη φαντασία είναι έμφυτο χάρισμα.
Όμως αφού αυτός που το έχει εσύ, διαπυστωνει ότι οι συνάνθρωποι του, επικοινωνούν δίχως φαντασία, θα πρέπει να μάθει να την ελέγχει, ώστε να μην τον χαρακτηρίζουν αρνητικά...,,
Εκεί φυσικά που συναντά ομοιογενει ατομα, μπορεί και επιβάλλεται να βάζει οδηγό την φαντασία του.....,, |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 10:26 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
... _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος
Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Τρι Ιαν 15, 2019 11:00 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 10:57 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Υπέρμετρη φαντασία, φαντάζομαι πράγματα πέρα από την πραγματικότητα που βιωνω, διότι αυτή δεν ικανοποιεί την διάνοια μου.
Φυσιολογική, να την γράψω έτσι, φαντασία, αυτή που προσπαθεί να εξηγήσει την πραγματικότητα την οποία βιωνω, με ορθολογιστικο τρόπο και αποφεύγει στοιχεία και δεδομένα, που δεν εξηγουνται με την κοινή λογική μέθοδο..., |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 11:01 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
Ο.Κ
Καλη συνεχεια !
.............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι .............. _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010 Δημοσιεύσεις: 798
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 11:41 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skapaneas έγραψε: | [list] ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
[/list Δεν γνωρίζω ]
Ο.Κ
Καλη συνεχεια !
.............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι .............. |
Αν πιστεύεις ότι έχεις να προσφέρεις στο θεμα, δεν επιτρέπεται να αποχωρήσεις.
Αν σε έθιξε η άποψη μου, η σε προσβάλλει, να μου γράψεις, πως αντιλαμβάνεσαι εσύ αυτά που έγραψα για σένα ?
Εγώ γράφω πάντοτε καλοπροαίρετα, η τουλάχιστον αυτό επιδιώκω και προσπαθώ..., |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
skapaneas Πρύτανης
Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007 Δημοσιεύσεις: 12421 Τόπος: Εδώ ........ Χρόνος: Τώρα ....... Τρόπος: Απλά + Λαϊκά
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 12:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ έγραψε: | Αν πιστεύεις ότι έχεις να προσφέρεις στο θεμα, δεν επιτρέπεται να αποχωρήσεις.
Αν σε έθιξε η άποψη μου, η σε προσβάλλει, να μου γράψεις, πως αντιλαμβάνεσαι εσύ αυτά που έγραψα για σένα ?
Εγώ γράφω πάντοτε καλοπροαίρετα, η τουλάχιστον αυτό επιδιώκω και προσπαθώ..., |
Εκτιμω τη σταση σου
Και τη θεωρω αψογη, γι΄ αυτο και σχολιασα με τοσο αναλυτικο τροπο την τελευταια φορα
Αλλά θεωρω οτι ο,τι ειχα να πω και στα δυο σου θεματα που ειναι ανοικτα ολοκληρωθηκε
Και παλι καλη συνεχεια και στα δυο
σημειωση
απο το σχολιο μου που αναφερω πιο πανω,
και αρκετα μετα τη δημοσιευση του,
εισεπραξα προσωπικα και κατανοητικα,
μια "εικονα" περι της δημιουργιας γενικα,
η οποία ομολογουμενως ...
... χωρις το σχολιο μου στη σκεψη σου με αφορμη τον Πλατωνα και τη δημοσιευση του,
αυτο θα ηταν αδυνατο
.............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι .............. _________________ Ο ανθρωπος ειναι ο λογος του συμπαντος |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 12:50 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
skapaneas έγραψε: | ..... "Παντα δυνατα τω πιστευοντι" ( Μαρκ. θ, 23 ) .....
gianiss έγραψε: | Είναι χάσιμο χρόνου, να αποδείξω σε κάποιον που θεωρεί τον εαυτό του ..... μη υπαρκτό , ότι όντως υπάρχει |
Δεν καταλαβες
Δεν θελω να αποδειξεις οτι υπαρχω εγω
Θελω να αποδειξεις οτι υπαρχεις εσυ
.............. Ειναι δικαιωμα καθε νοημονος να πιστευει ο,τι θελει και ουδεις εχεφρων μπορει να υποδεικνυει σε άλλο νοημονα τι να πιστευει και τι οχι .............. |
Σου εξήγησα πολλές φορές τον “λόγο” , αυτό που οφείλει να ισχύει για ΚΑΘΕ νοήμονα , οπουδήποτε και οποτεδήποτε σε ολόκληρο το Σύμπαν, μια τέτοια οντότητα υπάρξει .
Η ΑΠΟΛΥΤΗ αυτή βεβαιότητά μου , προκύπτει από τον “λόγο” , που είναι κοινός παντού, τον ίδιο “λόγο” που εσύ δεν μπορείς να εντοπίσεις, γιατί πολύ απλά , δεν έχεις την απαιτούμενη ικανότητα.
Αυτό που σου πρότεινα λοιπόν , ήταν να αποδείξεις ΕΣΥ ο ίδιος στον εαυτό, αν πράγματι υπάρχεις ή όχι. Αν ΔΕΝ μπορείς να το κάνεις εσύ αυτό , ΔΕΝ έχει κανένα νόημα να στο αποδείξω εγώ, γιατί δεν θα το καταλάβεις .
Είναι τόσο απλό για τους νοήμονες , τόσο ακαταλαβίστικο για τους άλλους
Δεν μπορώ να σε βοηθήσω άλλο πάνω σε αυτό
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 1:01 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
timestotimes έγραψε: | Ωραιος ο Ηρακλειτος. Αλλα δεν νομιζω οτι ο Πλατωνας τον αναιρει. |
Ε! πως......
Όταν ο πρώτος (ο Πλάτων) θεωρεί τον “θεό” (την ιδέα του θεού , ) σαν πρώτη “αιτία” των πραγμάτων (του κόσμου) , ενώ ο άλλος (ο Ηράκλειτος) αποφαίνεται- με μεγάλη μάλιστα βεβαιότητα - ότι δεν υπάρχει πρώτη αιτία του κόσμου, αλλά ο κόσμος αυτό και οτιδήποτε άλλο υπάρχει ... “ην αεί και εστίν και έσται πυρ αείζωον” .
Δες την ΑΠΟΛΥΤΗ βεβαιότητα του .. “ην αεί και εστίν και έσται”.
Πρόκειται για τρομερή διάνοια .
Άλλα λέει ο ένας , άλλα ο άλλος .
Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
Υ.Γ
Δεν είναι στην δική μου “φιλοσοφία” , ο σχολιασμός σπουδαίων Ελλήνων φιλοσόφων, ακόμα και για αυτούς που δεν συμφωνώ.
Με τσίγκλισε όμως η αναφορά σου, ότι τάχα ο Χόκινγκ ήταν άσχετος με την φιλοσοφία.
Πως θα μπορούσε να ισχύει αυτό , για μια τόσο ξεχωριστή διάνοια ?
Κάπου αλλού λες για τον Αϊνστάιν, και τον ... “θεό” του.
Ο ίδιος Αϊνστάιν είχε δηλώσει κατηγορηματικά ότι θα μπορούσε να δεχθεί τον “θεό” του Σπινόζα, αλλά οπωσδήποτε όχι τον θεό της βίβλου, που το θεωρούσε μυθοπλασία ευκολόπιστων
Το “θα μπορούσε να δεχθεί”, θα πει ότι εντοπίζει μια λογική τεκμηρίωση στον θεό του Σπινόζα , σε αντίθεση με την τυφλή πίστη στο θεό της βίβλου, και όχι ότι “πιστεύει” στον θεό του Σπινόζα.
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
timestotimes Πρύτανης
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010 Δημοσιεύσεις: 1951
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 1:45 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ειπα εγω οτι ελεγαν τα ιδια? Μα αυτη ηταν και η ομορφια της τοτε φιλοσοφιας. Οι διαφορετικες αποψεις.
Για τον Χόκινγκ δεν δεν θα συνεχισω γιατι ηδη στο εξηγησα. Το ιδιο θεωρω οτι εξηγησα και για τον θεο του Αινσταιν. Τωρα αν εσυ επιμενεις να μην καταλαβαινεις, πες μου... τι να κανω εγω? |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 15, 2019 2:06 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ε! τι να κάνω?
Να επιμείνω ότι δεν κατάλαβα αυτό που είπες?
Οφείλω να δεχθώ αυτό που λες , ότι Πλάτων δεν αναιρεί τον Ηράκλειτο.
Αυτό είπες.
Άρα ο “κόσμος” του Ηρακλείτου είχε αιτία τον “θεό” του Πλάτωνα.
Αυτό λες.
Δύσκολο να το καταλάβω , αλλά έτσι θα είναι μια και το λες εσύ, που τα ξέρεις αυτά
Γιατί να χαλάμε τις καρδιές μας?
Όσο για τον άσχετο με την...... φιλοσοφία Χόκινγκ, καλά κάνεις και δεν το συνεχίζεις , γιατί κάτι θα έχεις ακούσει , το ίδιο ισχύει και για τον “θεό” του Αϊνστάιν που φαίνεται να ξέρεις τι θεό “πίστευε”
Θα κάτσουμε να χαλάμε τις καρδιές μας για ... τόσο ασήμαντες διαφορές
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|