Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Γενεση Φιλοσοφικων Λογισμων

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 08, 2018 7:04 pm    Θέμα δημοσίευσης: Γενεση Φιλοσοφικων Λογισμων Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Χωρις αντιλογο

Σημαινει λογος μοναχικος
Λογος που δεν επιδεχεται καμια αντιρρηση
Κι αρα κατανοουμενος αποδεικνυεται αληθης
Για τον καθενα
Που εχει λογο
Και καταλαβαινει τι λεει ( ο ιδιος )
Και συνεπως καταλαβαινει τι λεει και ο ( οποιοσδηποτε ) άλλος
Κι αρα και αυτος που εκφερει το λογο το μοναχικο
Στον οποίο δεν μπορει να αντιταξει κατι
Μια και αυτο που λεει ο μοναχικα εκφραζομενος ειναι αληθες
Για ολους

Κατα συνεπεια ο λογος χωρις αντιλογο ειναι μια πανανθρωπινη αληθεια
Κι αρα αφορα σε μια πραγματικοτητα που τη βιωνει ο καθε λογικος
Η οποία αποτελει μερος της καθημερινοτητας του
Αναποσπαστο
Χωρις την οποία δεν γινεται να υπαρξει στον κοσμο
Ειναι αδιανοητο να μπορει να εκφραστει στον κοσμο χωρις αυτη
Κι αρα ειναι μερος της υπαρξης του
Της φυσικης
Της βασισμενης στη λογικη του
Με την οποία κινειται στον κοσμο
Γιατι η λογικη ειναι αυτη που τον καθιστα ιδιαιτερο μεσα στον κοσμο
Η λογικη ειναι αυτη που του επιτρεπει να ζει και να κινειται με αξιωσεις επιβιωσης
Κι αρα με αξιωσεις δρασης του μεσα στον κοσμο με βαση τη λογικη του
Ως αποτελεσμα της επιβιωσης του σ΄αυτον
Η οποία επιβιωση του χαρακτηριζεται απο τη λογικη του
Μια και δεν γινεται να κανει κατι χωρις αυτην
Απο το ελαχιστο μεχρι το μεγαλυτερο δυνατο

Και το ελαχιστο οσο και το μεγαλυτερο δυνατο ειναι αποδειξη της λογικης του
Γιατι μόνο ο λογικος μπορει να εχει αντιληψη αυτων των δυο εννοιων
Αλλά και καθε άλλης εννοιας
Με δεδομενο οτι καθε εννοια εχει σαν βαση της τη λογικη
Και αποτελει τον καρπο της λειτουργιας της λογικης
Σε ενα επιπεδο που δεν εχει να κανει αμεσα με τον κοσμο
Αυτον που αντιλαμβανεται ο ( καθε ) λογικος με τις αισθησεις του
Τις φυσικες
Γιατι υπαρχει και κοσμος μη δυναμενος να γινει αντιληπτος με τις αισθησεις αυτες
Πραγματικοτητες δηλαδη μη απτες με τις γνωστες μας αισθησεις
Εκ των οποίων εκπορευονται τα ερεθισματα για την δημιουργια των εννοιων
Οι οποιες αρα εννοιες αποτελουν τις εικονες αυτων των υπερβατικων πραγματικοτητων
Που εκφραζονται δια μεσου συμβατικων παραστασεων
Εστω κι αν περιοριζονται στην αρχη μόνο σε λεξεις
Γνωστες ...
Νοουμενες ...
Και κατανοητες ...
Εις τροπο ωστε να αποδιδεται το νοητικο τους φορτιο με δρωμενα καθημερινοτητος
Απο τον λογικο
Που τις κατανοει
Εφαρμοζοντας τη λογικη του επι των εννοιων αυτων

Που ειναι αρχικα διατυπουμενοι λογοι
Χωρις φανερη εκπορευση απο καποιον αλλο λογικο σχηματισμο
Αλλα με κατευθυνση προς καθε νου
Που μπορει να στρατευεται στην κατανοηση τους
Και στην αποκομιση εστω και του ελαχιστου εξ αυτων κερδους
Με αποτελεσμα την αλλαγη στη ζωη του κατοχου του
Οσο κι αν ειναι αμυδρη
Σε σχεση με αυτα που τον "κατατρωνε" πραγματικα
( τον κατοχο του νοουντος νοος )
Απορροφωντας του το χρονο του
Ενω ο ιδιος θελει να κανει άλλα
( ο κατοχος του νοουντος νοος )
Αλλά δεν ειναι στο χερι του
Και αγωνιζεται να εξοικονομησει αυτον τον ελαχιστο για αυτον προσωπικο χρονο
Χωρις ομως να μπορει να απαλλαγει απο τις ζωτικες εγνοιες του και τις σκοτουρες

Δυσκολες καταστασεις
Οι βιοτικες μεριμνες

Και σ΄αυτο βεβαιως ουδεις λογικος, νοων και κατανοων εχει αντιρρηση Cool


φιλοσοφικος λογισμος
Οι δυσκολες καταστασεις και οι βιοτικες μεριμνες ειναι ζωτικο στοιχειο της ανθρωπινης πραγματικοτητος



.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την skapaneas στις Τετ Μάϊ 16, 2018 9:25 am, επεξεργάσθηκε 3 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 13, 2018 1:16 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Χωρις παραλογο

Σημαινει χωρις την παρουσια τινός μη λογικου
Δηλαδη καποιου πραγματος που αντικειται στη λογικη
Και τους κανονες της
Αυτους που εχουμε θεσπισει ...
... για να θεωρουμε οτι κατι ανηκει στη σφαιρα της αποδοχης μας νοητικα
Και αρα αυτων που ειναι μεσα στα ορια οσων θεωρουμε φυσικα
Και προσεγγισιμα
Απο μας
Και αρα αυτων που ειμαστε σε θεση να χειριστουμε
Στη ζωη μας
Πραγματικα

Συνεπως ...
... χωρις παραλογο σημαινει ολα τα πραγματα που βρισκονται μεσα στη σφαιρα του εφικτου

Οπότε καθε στοιχειο της σφαιρας αυτης ειναι υλοποιησιμο
Γιατι ειναι δοκιμασμενο
Και αρα εχει υποστει μια τουλαχιστον φορά εφαρμογη
Απο καποιον λογικο
( ανθρωπο )
Ασχετα αν εχει κριθει εκ των υστερων ως μη ανηκον στη σφαιρα των κοινωνικως παραδεκτων
Διοτι :
άλλο το λογικα παραλογο
άλλο το ατομικα παραλογο
άλλο το κοινωνικα παραλογο
άλλο το κοσμικα παραλογο
άλλο το υπερβατικα παραλογο ...

Το οποιο σημαινει οτι το παραλογο καθε φορα εξαρταται απο τους κανονες ...
... που εχουν τεθει ως κριτηρια αποδοχης καποιου πραγματος
Και λειτουργιας μας με βαση αυτα
Και φυσικα λειτουργιας μας σε ενα χωρο όπου αυτα τα κριτηρια θεωρουνται ως τα εκ των ων ουκ ανευ
Και χωρις τα οποια ( κριτηρια ) ο χωρος αυτος δεν μπορει να υφισταται
Οπότε το παραλογο ειναι ο,τι χαρακτηριζει το υπερ ( εκτος ) ενος συγκεκριμενου πλαισιου λειτουργιας
Και συνεπως διασφαλιζει τον περιορισμο της δρασης της λογικης μεσα σε αυτο το συγκεκριμενο εκαστοτε πλαισιο
Διοτι η λογικη ειναι μεν αυτη που οριζει τους κανονες λειτουργιας ενος πλαισιου ...
... αλλά η θεληση ειναι αυτη που περιοριζει τη λογικη μεσα σε αυτο το πλαισιο
Οπότε θεληση και λογικη ειναι δυο διαφορετικα πραγματα
Με την πρωτη να επιβαλλεται στη λογικη
Και τη δευτερη να καθιστα αχρηστη τη θεληση χωρις την παρουσια της

Αρα θεληση και λογικη ειναι δυο οψεις του ιδιου νομισματος
Αυτου της δημιουργιας
Με τη θεληση να κρατα τη δυναμη μεσα στους κανονες της δημιουργιας
Και τη λογικη να οριζει τους κανονες δρασης της δυναμης
Συνεπως παραλογο σε καθε περισταση ειναι αυτο που κρινεται ως μη αναγκαιο προς δημιουργια
Το μη ενδεικνυομενο προς πραγματωση σε συγκεκριμενες συνθηκες
Ειναι το συνολο των δομημενων ιδεων που αντιβαινουν σε μια δεδομενη και λειτουργουσα πραγματικοτητα
Και επομενως ( και κατ΄ αντιδιαστολη ) το "χωρις παραλογο" ...
... ειναι το συνολο των δομημενων ιδεων που ειναι οντως συμβατες με την κοινα αποδεκτη πραγματικοτητα


φιλοσοφικος λογισμος
Το παραλογο ειναι θεμα συμβασης



.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 17, 2018 4:33 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Χωρις διαλογο

Σημαινει χωρις ανταλλαγη λογου
Σημαινει λογος χωρις μια άλλη αποψη στο εν λογω θεμα
Αυτο που αφορα ο αρχικος λογος
Γιατι προφανως υπαρχει λογος αρχικος
Ο οποίος ως εκ της ιδιοτητος του ( χωρις διαλογο ) δεν επιδεχεται αντιρρηση
Δηλαδη ο εκφερων τον αρχικο λογο ( τον χωρις διαλογο ) ειναι αυτος που δεν δεχεται οποιαδηποτε αντιρρηση
Οχι βεβαια οτι δεν μπορει να υπαρξει αντιρρηση ...
Αλλά ο αρχικος ομιλητης δεν ακουει ο,τιδηποτε άλλο επ΄αυτου που ομιλει
Ή
Διοτι οι ακουοντες αυτον δεν θελουν ή δεν μπορουν ή δεν τολμουν να αντιρρησσουν

Κι αρα ο χωρις διαλογο λογος ειναι ο μονος που ακουγεται
Ο μόνος που ηχειται στο χωρο
Και γενικοτερα στο περιβαλλον
Στο οποίο επερχονται αλλαγες μοναδικες
Και κυριως μονοσημαντες
Ως προς την αρχικη προθεση του εκφεροντος αυτον
Οσο ασημαντες κι αν θεωρειται οτι ειναι ( αυτες οι αλλαγες )
Διοτι ο εξηχουμενος λογος μεταφερει ενεργεια
Διαμορφωμενη
Κι αρα εχουσα ( η ενεργεια ) συγκεκριμενη δομη μεταφερομενη
Μεσα απο το υλικο μεταδοσης
Που συμβατικα και στο επιπεδο μας ( το ανθρωπινο ) ειναι ο αερας ( φυσιολογικα )
Τον οποίο και αλλοιωνει προκειμενου να διαδοθει
Παρα περα
Γιατι αυτη ειναι η φυση του λογου
Να μεταφερεται στο χωρο που προσφερεται ως υποστρωμα διαδοσης αυτου
Γιατι μη ξεχναμε οτι ο λογος ειναι πρωταρχικα ηχος
Κι αρα κυματισμος στο υλικο που μας περιβαλλει
Το οποίο πριν την διαδοση του λογου εχει ( κι αυτο ) μια συγκεκριμενη ( δικη του ) δομη
Αλλά μετα τη διαδοση του λογου η δομη αυτη ( του του υποστρωματος διαδοσης ) εχει αλλαξει
Οσο κι αν φαινεται οτι η δομη παραμενει αναλλοιωτη
Γιατι μπορει να τη βρισκουμε αναλλοιωτη ( τη δομη του υλικου ) εξεταζοντας την πριν και μετα τη μεταφορα του λογου ( δι΄αυτου )
Αλλά εχοντας περασει δια αυτης η ενεργεια του ηχουμενου λογου την εχει καταστησει "μετα-λογικη δομη"

Κι αυτο βεβαιως συμβαινει οχι μονο αποκλειστικα με το λογο
Αλλά με καθε ηχο που παραγεται και εκπεμπεται στο περιβαλλον
Αρα με καθε ζωντανο οργανισμο
Και ακομα πιο γενικα με καθε λειτουργουσα δομη
Που σημαινει συστημα το οποίο δεχεται ενεργεια απο καπου και την αξιοποιει μεταλλακτικα
Διοτι οπωσδηποτε και παντοτε καθε δομη πραγματικη δεχομενη ενεργεια την μεταλλασσει
Μια και διαφορετικα δεν εχει νοημα η υπαρξη της στον κοσμο
Δηλαδη δεν μπορει να υπαρξει κατι πραγματικα μόνο και μόνο ως παρουσια ...
... αθεατη, απαρατηρητη, ανανιχνευτη

Κατα συνεπεια ολα οσα υπαρχουν εκπεμπουν ηχο ...
... τελικα
Ειτε τον ακουμε ειτε οχι
Ειτε τον αντιλαμβανομαστε ειτε οχι
Ειτε το συνειδητοποιουμε ως γεγονος αναγκαιο της υπαρξης τινός ειτε οχι
Κι αυτος ο εκμπεμπομενος, υφ΄ ολων των υπαρκτων, ηχος ειναι λογος
Μη νοουμενος κατ΄ αρχην οταν ακουγεται ως ηχος
Αλλά και μη επιδεχομενος διαλογο οταν γινεται αντιληπτο ( θεωρητικα εστω ) οτι καθε πεμπομενος ηχος ειναι λογος
Και ο λογος, που δεν επιδεχεται διαλογο αυτος ο λογος, ειναι οτι μας ειναι αγνωστη ( γενικα ) η διαλεκτος του λογου των οντων
( και προφανως καθε ειδος οντων, εχει τη δικη του διαλεκτο )
Εξαιρουμενων βεβαια των διαλεκτων των ανθρωπων
( Ως προς το αγνωστο τους σε μας )
Κι αυτων οχι ολων
Γιατι υπαρχουν γλωσσες ανθρωπων που ειναι μεν νοουμενες ως εργαλεια επικοινωνιας αλλά ακατανοητες ως λογος


φιλοσοφικος λογισμος
Ενιοτε λογος νοουμενος φαινεται ακατανοητος



.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 22, 2018 6:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Χωρις Επιλογο

Σημαινει λογο που δεν εχει τελος καταληκτικο
Σημαινει λογο που δεν επιστεγαζεται με ενα συγκεκριμενο αποτελεσμα
( οριστικο )
Κι αρα δεν μπορει να εχει ενα οριο τελικο
Αν και φαινεται οτι καταληγει καπου ( ο λογος χωρις επιλογο )
Αλλά μόνο φαινεται
Γιατι στην ουσια του αυτος ο λογος εχει συνεχεια
Χωρις να ειναι προδιαγεγραμμενο εξ αυτου ποιά ειναι η συνεχεια
Οταν διατυπωνεται
( το νοημα του )
Αλλά οπωσδηποτε στο τελος του αφηνει υπονοιες οτι καπου αλλού οδηγειται ( το "πραγμα" )
Αφηνει δηλαδη μια υποψια οτι κατι ακομα υπολοιπεται
Κι αρα απο μονος του ( ο λογος χωρις επιλογο ) εξωθει στο παρα περα
Εστω κι αν αυτο δεν γινεται αντιληπτο απο τον εκφεροντα το λογο ( αυτον )
Ο οποίος ακολουθωντας τη ροη του αρχικου λογου εργαζεται
Διατυπωνοντας τα νοηματα που εκπορευονται απο αυτον
Ο οποίος τιθεται ως αρχη με τον ιδιο ακριβως τροπο που διατυπωνεται το νοημα του
Απο τον γραφοντα
Τον εκαστοτε γραφοντα
Γιατι ο ιδιος λογος ο αρχικος μπορει να προσεγγιζεται απο διαφορες κατευθυνσεις
Λογικες
Πραγμα που σημαινει απο διαφορους νοημονες
Καθενας των οποίων εχει τη δικη του προσεγγιστικη γραμμη
Και αποκομιζει διαφορετικα νοηματα απο τον ιδιο αρχικο λογο
Διοτι καθενας ( μας νοημων ) εχει διαφορετικες αφετηριες προσεγγισης ( λογικης )
Κι αρα καταγραφει αυτο που αντιλαμβανεται με διαφορετικο τροπο
Χωρις να λαβαινεται υπ΄ οψη ( βεβαια ) οτι και ο τροπος αντιληψης ειναι διαφορετικος
Για τον καθενα

Εξ ου και οι πολλες διαμαχες στον κοσμο
Οι οποίες ειναι χωρις ουσια ουσιαστικη
Που σημαινει χωρις αποχρωντα λογο γενικοτερο
Για τους αντιμαχομενους
Στις οποιες ( διαμαχες ) ο καθε αντιμαχομενος κοιταζει το ιδιον συμφερον
Και αδιαφορει για το τι συμβαινει στο περιβαλλον
Οπως και να το εκλαμβανει
Γιατι σε καθε διαμαχη ο τελικος αποδεκτης των συνεπειων ειναι το περιβαλλον
Όποιος και αν ειναι ο νικητης
Και υπαρχουν παντοτε συνεπειες
Παρα τα φαινομενικα κερδη της μιας ή της άλλης πλευρας
Διοτι για το περιβαλλον δεν υπαρχει μια και άλλη πλευρα

Υπαρχουν μόνο οντα λογικα που σκεφτονται και δρουν μικροψυχα
Χωρις να αντιλαμβανονται οτι ολοι ( οι αντιμαχομενες πλευρες ) ζουν φιλοξενουμενοι στον κοσμο
Τον οποίο δεν εφτιαξαν
Και συνεπως δεν εχουν το δικαιωμα και να τον καταστρεφουν
Γιατι καθενας μας εχει δικαιωμα αλλαγης σε ο,τι ο ιδιος εχει κατασκευασει
Ασχετα αν αυτη η αλλαγη οδηγησει και σε αυτο που λεμε καταστροφη
( της ιδιοκατασκευης )
Γιατι καταστρεφοντας καποιος κατι που ο ιδιος εχει αποκλειστικα δημιουργησει ...
... στην ουσια το χρησιμοποιει ως βημα για να παει παρα περα
Μιά και η οποιαδηποτε αλλαγη στα εργα του ισοδυναμει με τροποποιηση μεσα του
Στη λογικη και στη διανοια του
Και οπωσδηποτε εχει επιπτωσεις στον ιδιο
Ατομικα
Στο φυσικο του φορεα
Στο σωμα του
Με τον ενα ή τον άλλο τροπο
Αμεσα ή εμμεσα
Συνειδητα ή ασυνειδητα
Αλλά ...
... κανενας δεν θα του ζητησει το λογο για αυτο
Ομοιος του
Λογικος
Γιατι καθενας ( λογικος ) μπορει να διαχειριζεται τον εαυτο του ελευθερα
Απολογουμενος μόνο σε αυτον που του εδωσε τον εαυτο ( το σωμα το φυσικο )
Όποιος και να΄ ναι

Γιατι βεβαια ερχομενοι στον κοσμο τα βρισκουμε ολα ετοιμα
Ασχετα αν εχουμε την ψευδαισθηση οτι ειμαστε δημιουργοι ...
... με δεδομενο οτι στην πραγματικοτητα τιποτα απ΄ο,τι μας περιβαλλει δεν εχουμε δημιουργησει προσωπικα
Κι αποδειξη αυτου ειναι πως ο,τι κι αν κατασκευαζουμε στον κοσμο υποκειται στο νομο της φθορας ...
( ... ανεξαρτητα απο μας )
Και καταληγει παντοτε στην ιδια πρωταρχικη μορφη
Μπαινοντας και παλι στον κυκλο καποιας "ψευδο"-δημιουργιας μας ( τουλαχιστον )
Στην ωρα του
Που δεν καθοριζεται απο μας
Αλλά απο το περιβαλλον
Με τις δυναμεις που διαθετει
Γιατι διαθετει δυναμεις το περιβαλλον
Τις οποίες δεν ειμαστε σε θεση να ελεγξουμε
Οσο κι αν πιστευουμε οτι ειμαστε "καποιοι"
Γιατι το περιβαλλον ο,τι κι αν κανουμε εχει παντοτε κρυμμενο ασο
Ενα ή και περισσοτερους
Και συνεπως εχει παντοτε την καταλληλη απαντηση σε ο,τι κι αν νομιζουμε πως κανουμε
( ως ανθρωποι και οντα λογικα επι της γης )


φιλοσοφικος λογισμος
Το περιβαλλον ειναι απροβλεπτο



.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάϊ 27, 2018 6:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Χωρις προλογο

Σημαινει χωρις εισαγωγη λογου
Δηλαδη χωρις προλεγομενα
Επι ενος θεματος
Το οποίο απασχολει τον ομιλουντα
Και για το οποίο αφιερωνει φαια ουσια, οπως λεγεται, για να το εκφρασει
Με την εννοια οτι κατασκευαζει ενα σωρο εννοιες ...
... για να μπορεσει να μεταφερει ικανοποιητικα το αντικειμενο του στους ακροατες του
Τους οποίους βεβαια και απασχολει "τρωγοντας" τους το χρονο
Οπως "χαραμιζει" και το δικο του χρονο ...
... για να προβει σε ολο αυτο το εγχειρημα

Χωρις λοιπον προκαταρτικα, που προετοιμαζουν σχετικα τους ακροατες, ομιλει
Παραλειποντας ολα εκεινα τα στοιχεια τα οποία καθιστουν πιο ευληπτο το θεμα το οποίο αναπτυσσει
Και καθιστα ευκολοτερο για τους ακουοντες τουτο να σχηματισουν σαφεστερη εικονα περι του τίνος ακουνε
Διοτι αυτος ειναι και ο προορισμος του λογου
Να μεταφερει εικονα μιας πραγματικοτητος σε ενα ή περισσοτερους νόες
Μιας πραγματικοτητος,
που δεν ειναι δυνατο να προσεγγιστει διαφορετικα απο τους ακουοντες περι αυτης παρα μόνο εικονικα
Τουλαχιστον αρχικα
Διοτι στη συνεχεια οι ακροατες εχοντες σχηματισει μια αποψη περι αυτης ...
... μπορουν αν θελουν και ειναι στο χερι τους και στην ικανοτητα τους,
να αποκτησουν ίδια εμπειρια αυτης της πραγματικοτητος
Και ετσι να κρινουν κατα ποσο ο ομιλητης που τους ενημερωσε ηταν σαφης ή ασαφης

Διοτι "παιζει" κι αυτο
Ο ομιλητης δηλαδη, ο ομιλων χωρις προλογο, αλλά και καθε ομιλητης,
να ειναι σκοπιμα ασαφης ωστε να συσκοτισει τα πραγματα
Και σ΄αυτο μπορει να συμβαλλει αποτελεσματικα η απουσια προλογου στο θεμα
Ωστε οι ακροατες,
να μη προλαβουν να εγκλιματιστουν στο αντικειμενο που αφορα η ομιλια που θα ακολουθησει
Με αποτελεσμα πολλες πληροφοριες απο την ομιλια να μη γινει μπορετο να γινουν αμεσα κατανοητες
Και αρα να διαφυγουν ανεκμεταλλευτες
Διοτι σε αυτο ακριβως συμβαλλουν οι πληροφοριες που ερχονται στο νου
Στο να γινουν κατανοητες και να προσθεσουν και τη δικη τους ψηφιδα νοητικης εικονας
Στην ολη εικονα περι του θεματος

Αρα ο ομιλων χωρις προλογο, θελει να μιλησει χωρις να μεταφερει την ακριβη εικονα των λεγομενων του
Καταλαμβανοντας δηλαδη εξ απηνης τους ακροατες του
Οι οποίοι απροετοιμαστοι υφισταται νοητικο σοκ
Και μεχρι να επανελθουν μεσολαβει, νοητικα παντα, ενα κενο
Το οποιο δεν καλυπτεται με τιποτα αφου η ροη του λογου συνεχιζεται
Και ολα σχεδον τα ενδιαμεσα στοιχεια μεχρι την αποκατασταση επικοινωνιας χανονται
Ανεπιστρεπτι

Και συνεπως σοβαρα στοιχεια για την μεταφερομενη πραγματικοτητα παραμενουν σε αφανεια
Σκοπιμη
Και αρα ηθελημενη
Διοτι ο ομιλητης επιλεγει τουτο
Με προθεση να ειναι ενταξει με ολους
Και με τον εαυτο του, γιατι μιλησε για το θεμα
Και με τους ακροατες του, γιατι τους ενημερωσε
( εστω και πλημμελως )
Και με τους εντολοδοχους του, της αποκρυψης των πληροφοριων
Γιατι βεβαια κανείς δεν προβαινει σε μια ενημερωση ελλιπη χωρις να υπαρχει δολος
Εστω κι αν αυτο αποκαλειται συνηθως : μη φανερωση ολης της αληθειας
Διοτι άλλο να μη φανερωνει κανείς ολη την αληθεια για λογους προστασιας των ακροατων ...
Και άλλο να μη φανερωνει κανείς ολη την αληθεια απο την αρχη,
απροκαλυπτα και επιθετικα
Διοτι το να μπαινει κανείς στο θεμα του μιλωντας σε καποιον που δεν το περιμενει, ειναι επιθεση
Κι αρα εχει συμφερον απο την αποκρυψη της αληθειας
Εχει συμφερον απο την καλυμμενη παραπλανηση
Κι αρα ο ομιλων χωρις προλογο εχει αναγκη τους ακροατες του
Και θελει να τους εξαπατησει

Γιατι αυτο ειναι στην ουσια η ομιλια χωρις προλογο : εξαπατηση
Δηλαδη απατη
Εις βαρος καποιων που του παρεχουν την εμπιστοσυνη τους
Κι αρα εις βαρος καποιων που πιανονται αφελεις
Οπως οι ψηφοφοροι
( συνηθως )
Οι οποίοι σκοπιμα και κατ΄ επαναληψη εξαπατωνται απο τους πολιτικους
Που επιδιωκουν την εκλογη τους
Και ταζουν λαγους με πετραχηλια
Κι οταν καταφερουν και εκμαιευσουν την ψηφο των πολιτων τοτε κανουν τα "δικα" τους
Κι αυτο που επιβαλλει το προσωπικο τους συμφερον
Ξεχνωντας ολες τις υποσχεσεις τους
Και τα ταματα τους
Στο λαο
Ο οποίος ως εκ τουτου ειναι μονιμως θυμα ...
... γιατι ελπιζει στα λόγια των ανθρωπων ...
( των πολιτικων )
... και θελει να πιστευει ...
( ο λαος )
... οτι καποιοι απο αυτους ...
( τους πολιτικους )
... ενδιαφερονται οντως για αυτον
Μα ειναι δυνατον ;
Οπως αυτος ...
( ο λαος και παλι )
...θελει το καλο του ...
( ως λαος )
... και ελπιζει στους πολιτικους δινοντας τους την εξουσια ...
... ετσι και οι πολιτικοι θελουν το δικο τους καλο ...
... και εκμεταλλευονται την εξουσια τους ...
... τη δοτή
Γιατι καποια στιγμη κι αυτη η εξουσια τους ( η δοτή ) τελειωνει
Και τοτε ερχεται η ωρα του απολογισμου
Και τοτε χωρις περιστροφες ο λαος κρινει και αποφασιζει
Και αποφαινεται
Κατηγορωντας τους ( τους πολιτικους ) απεριφραστα
Γιατι αυτο ειναι η κατηγορια : λογος χωρις προλογο


φιλοσοφικος λογισμος
Ειναι αδυνατο να κατηγορησεις καποιον φιλοσοφωντας


[ Το καλο οταν φιλοσοφεις οντως ειναι οτι δεν μπορει να υπαρξει αντιπαλος ( στον αιωνα τον απαντα, οπως λεμε ) Cool ]


.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 03, 2018 6:32 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Χωρις αναλογο

Σημαινει χωρις προηγουμενο
Χωρις αντιστοιχο
Σε κατι που εχει γινει
Σε κατι που εχει συμβει
Ή σε κατι που προκειται να συμβει
Ή και συμβαινει ακομα
Αρα μιλαμε για κατι πρωτοτυπο
Για κατι που δεν εχει περασει απο το μυαλο κανενος ( εστω )
Κι αρα για μια πραγματικοτητα που ακομα και ως ιδεα ειναι απολυτως νεα
Πραγμα που σημαινει μια πραγματικοτητα εξωκοσμικη
Με την εννοια της υλικης μορφης της

Γιατι ειναι φανερο οτι άλλο μια πραγματιικοτητα ( οποιαδηποτε πραγματικοτητα ) κι άλλο το υλικο της αντιστοιχο
Ακομα κι αν προκειται για πραγματικοτητα ηδη υλοποιημενη καπου στον κοσμο αλλά οχι στο δικο μας περιγυρο
Διοτι ο καθενας εχει τη δικη του πραγματικοτητα
Μεσα στην οποία μπορει να κινειται και να δρα κατα βουληση
Χωρις να δινει λογαριασμο σε κανενα
Εχοντας τον απολυτο ελεγχο σε καθε στοιχειο αυτης της πραγματικοτητος
Η οποία δεν θα υπηρχε αν ο ιδιος δεν ειχε συντελεσει σε αυτην με την παρουσια του
Αρα μιλαμε για μια πραγματικοτητα απολυτα συνυφασμενη με την υπαρξη μας

Με την εννοια αυτη λοιπον της δικης μας πραγματικοτητας, καθε άλλο υπαρκτο αντικειμενο εκτος αυτης ειναι εξωκοσμικο
Για μας
Ακομα κι αν προκειται για αντικειμενο που κλεινεται ερμητικα απο τη "διπλανη" πορτα εξω ...
... απο τη δικη μας πραγματικοτητα

Ενα τετοιο λοιπον αντικειμενο μη υπαρχον επ΄ουδενι στη δικη μας πραγματικοτητα ειναι χωρις αναλογο στον κοσμο μας
Κι αρα καθε κατασκευη που γινεται απο μας ( στη δικη μας πραγματικοτητα ) ειναι πρωτοτυπη
Ακομα κι αν η ιδεα ειναι δίπλα μας υλοποιημενη "καπου"
Οπότε η ουσια του χωρις αναλογο αναφερεται στις δικες μας δρασεις
Και αρα σε καταστασεις μας που δεν εχουν προηγουμενως πραγματωθει απο μας
Και αρα δεν μπορουμε να παραδειγματιστουμε σε καμια περιπτωση απο την εμπειρια μας
Και απο τα μαθηματα που θα ειχαμε παρει αν μας ειχε ξανασυμβει

Πραγμα που σημαινει οτι απαιτειται απο μας μια ιδιαιτερη προσοχη σε ο,τι κανουμε
( εργαζομενοι στο χωρις αναλογο )
Γιατι κανοντας κατι στην πορεια της δρασης μας της σχετικης δεν μπορουμε να το ξεκανουμε
Για να το "θεσουμε" και παλι σωστα
Και πως ακομα και τα λαθη μας στην πορεια πραγματωσης του πρωτοτυπου ειναι και αυτα πρωτοτυπα
Και μη διαγραψιμα
Οπως και καθε τι στη ζωη

Γιατι ολα τα πραγματα που γινονται στη ζωη ειναι μη αναστρεψιμα
Και αφηνουν το στιγμα τους ειτε το θελουμε ειτε οχι
Ενεργειακα κατα βαση
Γιατι ακομα και υλικα να ειναι τα λαθη μας ( κατασκευαστικα ) οι δομες οι υλικες που προκυτπουν ( απο τα λαθη μας ) ανακυκλωνονται
Και καταλυονται
Αλλά οι λειτουργιες που εν τω μεταξυ κινητοποιουνται ...
( για την καταλυση τους, των λανθασμενων κατασκευων μας ) ...
...
ειναι μοναδικες και μη αναστρεψιμες
Ακομα κι αν εχουν συμβει και παλι στο παρελθον ...
... ή συμβαινουν παραλληλα ...
... για τη διαγραφη των δικων μας λαθων

Κι αυτο για οι συνθηκες που γινεται το καθε τι ειναι μοναδικες
Και ανεπαναληπτες
Ασχετα αν για μας ειναι δεδομενες και τις περναμε στα ψιλα
Διοτι ο,τι συμβαινει μεσα στον κοσμο ειναι μερος μιας ευρυτερης ροης
Η οποία ειναι μονοδρομη
Τουλαχιστον για τα δικα μας δεδομενα
Και τη δικη μας αντιληψη
Και το δικο μας σκεπτικο
Ή καλυτερα : τροπο του σκεπτεσθαι
Μια και το σκεπτεσθαι για μας ειναι μονοσημαντο
Και ανεπαναλητο
Και μια ροη που δεν προκειται με τιποτα και οσο και να το θελουμε να την επαναλαβουμε
Ακομα κι αν εχουμε κρατησει πληρη καταγραφη της πρωτης μας σκεπτικης διεργασιας
Γιατι ακομα κι αν την επαναλαβουμε πανομοιοτυπα ( λεμε τωρα ) αυτη η επαναληψη δεν ειναι ιδια με την πρωτη
Κι αυτο γιατι ειναι δευτερη
Και το δευτερο, που ειναι επομενο του πρωτου, δεν ειναι πρωτοτυπο
Διοτι το δευτερο εχει αναλογο του το πρωτο
Αρα ο,τι ειναι πρωτο ειναι πρωτοτυπο
Και συνεπως : καθε τι που χαρακτηριζεται πρωτο ειναι χωρις αναλογο


φιλοσοφικος λογισμος
Ουδεις αντιγραφεας ανοιγει δρομο



.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούν 07, 2018 6:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Χωρις μονόλογο

Σημαινει λογο μη μοναχικο
Αρα λογο που συνοδευεται απο ενα άλλο λογο
Διαφορετικο απο τον πρωτο
Γιατι αν ειναι ιδιος ...
( εστω )
... ερχεται δευτερος
Και αρα ειναι μερος ή στοιχειο μιας επαναληψης
Αλλά κι αν δεν ειναι ιδιος,
παλι ειναι στοιχειο ...
( αυτος ο μη ιδιος λογος )
... ομοιως μιας επαναληψης
Αποτελει μερος του φαινομενου ...
( του συγκεκριμενου )
... ("συν")εκφερομενου λογου
Ανεξαρτητα απο το περιεχομενο του καθενος
( επι μερους λογου )

Πραγμα που σημαινει οτι ο χωρις μονολογο ομιλων ...
( γιατι υπαρχει ομιλων, εφ΄οσον το φαινομενο χαρακτηριζεται : χωρις μονολογο : το οποίο υποδηλωνει οτι υπαρχει λογος )
... ανηκει σε ... μια συστοιχια εκφεροντων λογο
Δηλαδη σε ενα πληθος ομιλουντων που "αντιλεγουν" ο ενας στον άλλο
Με την εννοια της προσεγγισης ενος θεματος απο διαφορετικες κατευθυνσεις
Πραγμα που σημαινει οτι "μιλαμε" για μια συλλογικη αναλυση
Κατι δηλαδη που απασχολει πολλους και κοιταζεται μεσα απο το πρισμα του καθενος
Ωστε να βρεθει ενα μοτιβο δρασης που ικανοποιει ολους τους μετεχοντες
Και αρα τους λυνει το προβλημα που εγειρει το ειδικο ζητημα που εχουν προς συζητηση

Μια και καθε ζητημα βασιζεται σε ενα προβλημα
Και καθε προβλημα αναδυεται οταν εχουμε ...
( μιά τουλαχιστον )
... κατασταση γεφυρωσης
Οταν δηλαδη υπαρχει αναγκη μεταβασης απο τοπου εις τοπον, χωρις να υπαρχει ...
( ταυτοχρονα και )
... δρομος σχετικος
Αρα η αναγκαιοτητα της μεταβασης δημιουργει ενα ζητουμενο
( το δρομο )
Και οταν αυτο το ζητουμενο γινεται αντικειμενο λογου τοτε εχουμε ζητημα
Αρα καθε ζητημα αποτελει ενα ζητουμενο που διερευναται
Κατα συνεπεια χωρις μονολογο, στην ουσια σημαινει : συλλογικα διερευνωμενο ζητημα

Κι αρα μιλαμε για μια συνελευση οντων λογικων ...
... με αντικειμενο τη συλλογικη μεταβαση τους σε μια περιοχη συλλογικου απεγκλωβισμου τους
Απο ενα αδιεξοδο που βρισκεται μπροστα τους
Και το οποίο ειναι αδυνατο να αντιμετωπιστει επιτυχως απο ενα και μόνο μελος ...
( οποιοδηποτε )
... της κοινωνιας αυτης
Γιατι η κοινωνια ειναι ο ευρυτερος σχηματισμος των ατομων που συνερχονται και συνομιλουν
Και η οποία κοινωνια συνδεεται με πολυ περισσοτερους δεσμους απο το συνομιλειν
Και ισχυροτερους
Ενας των οποίων και οχι βεβαια ο ισχυροτερος ειναι και το συνερχεσθαι

Διοτι κανείς δεν μιλαει για κατι με άλλον, αν δεν εχει κατι να μοιρασει μαζι του
Κι αρα το ζητουμενο, για το οποίο συνερχονται οι μη μονολογουντες, προερχεται απο τη συμβιωση τους την κοινωνικη
Πραγμα που σημαινει οτι η πολλαπλοτητα τους ειναι αυτη που γενναει το προβλημα
Και αρα το ζητημα
Δηλαδη το γεγονος οτι πολλα διαφορετικα ατομα αποφασιζουν να συμβιωσουν
Ακολουθωντας προφανως καποιους κανονες
Κοινους
Οι οποίοι δεν ειναι απαρατητο να θεσπιστουν οταν το ατομο ειναι ενα και μοναδικο
Κι αρα δεν υπαρχει κοινωνια
Και αναγκη συμβιωσης
Ουτε βεβαια και λογος
Γιατι ο λογος δεν εχει λογο υπαρξης σε ενα ατομο μόνο
Μια και ο λογος αποτελει συνδετικο στοιχειο διαφορετικων πραγματικοτητων
Μη πραγματικο παντα
Που σημαινει οτι ο λογος δεν ειναι δυνατον ...
( συμβατικα τουλαχιστον )
... να αποκτησει ποτέ αντικειμενικη - υλικη μορφη
Πολυ δε περισσοτερο για ενα και μονο ατομο
Το οποίο δεν εχει αναγκη να γεφυρωσει καποιο χασμα
Αρα δεν εχει και αναγκη και να μιλησει
Και να κατασκευασει γεφυρα
Γιατι παντα ο λογος λειτουργει γεφυρωματικα
Οπότε ανταλλασσομενος αναμεσα δυο καταστασεις μπορει να εκληφθει ως αντιλογος
( ο καθενας των δυο )
Και συνεπως ο θεωρουμενος μονόλογος ενος ατομου ειναι στην ουσια "απαντηση" σε ενα (εκ)λαμβανομενο λογο
Που προερχεται απο την "αντιπέρα οχθη"
Αυτη που ζηταει τη γεφυρωση
Και προκαλει τον υποτιθεται μονολογουντα να γεφυρωσει το χασμα τους
Και αρα καθε μονολογος ειναι μερος μιας συνομιλιας που το πρωτο της μερος διαμορφωνεται στο νου του "μονολογουντα"
Πραγμα που σημαινει οτι οταν ο ανθρωπος ...
( φαινεται να )
... μονολογει στην πραγματικοτητα συνομιλει με καποιον που θελει βοηθεια
( γεφυρωματικη )
Και με δεδομενο οτι ο ανθρωπος ειναι ο φορεας του λογου...
... ο ανθρωπος ειναι αντικεινικα η κατασταση : χωρις μονόλογο


φιλοσοφικος λογισμος
Ο ανθρωπος εκ φυσεως ειναι γεφυροποιος



.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 10, 2018 6:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Νοητικα ασυλληπτο
πηγη : http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=197341#197341

Ειναι αυτο που δε συλλαμβανει ο νους
Ειναι αυτο που δεν μπορουμε να αντιληφτουμε
Ειναι αυτο που δεν μπορουμε να περιγραψουμε
Και αρα ειναι αυτο που δεν χωραει στη διανοια μας
Αυτο για το οποίο δεν εχουμε τα καταλληλα λογια για να το αποδωσουμε
Κι αρα βρισκεται μεσα στα ορια της εμπειριας μας, αλλά δεν καλυπτεται απο το λεξιλογικο μας εξοπλισμο
Διοτι δεν περιλαμβανει σχηματα γνωστα μας και τετριμμενα
Απο την καθημερινοτητα μας και απο το περιβαλλον μας
Και συνεπως αδυνατουμε να το μεταφερουμε λεκτικα

Αρα το νοητικα ασυλληπτο ειναι υπαρκτο
Ειναι πραγματικοτητα που ακτινοβολει
Οπως και ολα τα πραγματα που αντιλαμβανομαστε
Αλλά η ακτινοβολια του ειναι ακατανοητη για μας
Και συνεπως δεν ειναι δυνατον στην πραγματικοτητα αυτη ...
( που αντιλαμβανομαστε )
... να αποδωσουμε με τη μία,
καποια γνωστη εικονα
Ή καποια γνωστη κατασταση
Ωστοσο εχουμε αντιληψη της υπαρξης της
Και προσπαθουμε να την κλεισουμε στην πιο κοντινη προς αυτην ( τη βιουμενη πραγματικοτητα ) περιγραφη
Για αυτο και λεμε νοητικα ασυλληπτο

Δηλωνοντας με αυτο τον τροπο την αδυναμια μας να την εξεικονισουμε
Με καποιο τροπο κατανοητο σε άλλους που θελουν να μαθουν το βιωμα μας
Κι εμεις απλα τους λεμε : δεν υπαρχουν λογια για να περιγραψουμε οτι βιωσαμε
Γιατι αυτο ειναι στην ουσια το νοημα του νοητικα ασυλληπτου
Κι αρα ειναι ξεκαθαρο πλεον οτι το νοητικα ασυλληπτο ειναι ενα βιωμα απεριγραπτο
Τουλαχιστον σε πρωτη φαση

Γιατι και μεχρι τωρα μιλαμε για το νοητικα ασυλληπτο, αλλά εχουμε πει ενα σωρο πραγματα
Με σκοπο να προσεγγισουμε αυτο το μυστηριο
Που ειναι βιωμα
Οπως και καθε μυστηριο
Και αρα υπαρκτο
Γιατι αν δεν ειναι υπαρκτο δεν μπορουμε να αναφερομαστε σε αυτο
Μια και ως ανυπαρκτο ...
( συμβατικα τουλαχιστον )
... δεν μπορει να διεγειρει την αντιληψη μας
Η οποία προφανως και ειναι διαφορετικη απο την νοηση μας
Η οποία νοηση μας μπορει να ειναι αδυνατο να περιγραψει καποιες φορες κατι
Αλλα αν και για την αντιληψη μας ειναι αδυνατο κατι, τοτε απλα δεν το αντιλαμβανομαστε
Και συνεπως δεν μπορουμε καν να μιλαμε για αυτο
Πραγμα το οποίο σημαινει οτι δεν μπορουμε να του δωσουμε "πατημα" στο λογο μας
Δηλαδη δεν μπορουμε να του δωσουμε ουτε καν ονομα

Κι αρα ...
... και μόνο μιλωντας για αυτο που δεν αντιλαμβανομαστε ...
... δειχνουμε οτι υπαρχει κατι που ξεπερναει και αυτη ακομα την αντιληψη μας
Κι αρα ουτε καν το βιωνουμε
Συμβατικα βασικα
Και ... νοητικα στη συνεχεια
Το οποίο σημαινει οτι εκτος απο τις συμβατικες αισθησεις μας και τις νοητικες αισθησεις μας, εχουμε και άλλες αισθησεις
Παντελως αγνωστες καθ΄οιοδηποτε τροπο στην αντιληψη μας

Αρα υπαρχουν κομματια στον εαυτο μας που ειναι απολυτως ως εξω απο ο,τιδηποτε μπορουμε να αντιληφτουμε
Και συνεπως, αυτο που ειναι εμεις αλλά εξω απο καθε μας αντιληψη περι του τι ειμαστε, ειναι το νοητικα ασυλληπτο
Διοτι για να μπορουμε να νοησουμε κατι, πρεπει τουλαχιστον να ξερουμε κατι για αυτο
Και μετα με αναλυση του, καπου μπορουμε να καταληξουμε
Μεσω της κατανοησης
Με την οποια ειμαστε σε θεση να διεισδυουμε μεσα στο καθε τι που ειναι ελαχιστα γνωστο ...
... και να το μεγενθυνουμε
Αποκαλυπτοντας κατι σταδιακα ...
... το οποίο φυσικα ταιριαζει σε μας ...
Μιά και εμεις το προσεγγιζουμε με τον εξοπλισμο που διαθετουμε

Γιατι αν αφησουμε άλλους να το προσεγγισουν ...
... με το δικο τους τροπο ...
... τοτε ο,τι κι αν μαθουμε για αυτο απο αυτους, θα ειναι προσαρμοσμενο στις δικες τους τις δυνατοτητες ...
... και οχι στις δικες μας
Κι αρα θα ειναι δικη τους γνωση και οχι δικη μας
Θα ειναι λογος και εικονες που θα αφορουν το δικο τους βιωμα και οχι απο το δικο μας ...
Με αποτελεσμα οποιαδηποτε εφαρμογη απορρεουσα απο τα δικα τους εργα ...
... να μας εντασσει στο δικο τους ερευνητικο δυναμικο ...
... που προφανως ειναι ξενο απο το δικο μας ...
... το οποίο ...
( δικο μας )
... υπαγορευεται κατ΄ευθειαν απο το DNA μας ...
... που ειναι και η βασικη αιτια της υπαρξης μας
... και στο οποίο στηριζουμε οχι μόνο αυτο που ειμαστε στον κοσμο ...
... αλλά και το γεγονος οτι ειμαστε στον κοσμο ...
Και συνεπως το νοητικα ασυλληπτο ειναι το που ειμαστε και αν ειμαστε πριν γεννηθουμε


φιλοσοφικος λογισμος
Φυσιολογικα παντα, βασιζουμε τη γεννηση μας ως γεγονος στην πίστη μας


Ασυλληπτο, ε ; Mr. Green ( νοητικα ... εννοειται ... Cool )


.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 13, 2018 9:51 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Νοημα μοναδικο
πηγη : http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=197349#197349

Εικονα νοητικη που ειναι ανεπαναληπτη
Εικονα δηλαδη σχηματισμενη στο νου που δεν υπαρχει άλλη εκδοχη της
Κι αρα ειναι η ιδια για ολους τους νοημονες
Αυτους δηλαδη που νοουν και μπορουν με την κατανοηση να σχηματιζουν εικονες των νοουμενων και κατανοουμενων

Οι οποίες βεβαια εικονες νοητικες, διαφερουν απο τις αντιστοιχες τους τις πραγματικες
Και διαφερουν λογω της προλευσης τους
Διοτι οι μεν εικονες οι πραγματικες προερχονται απο πραγματα που ηδη υπαρχουν
Ενω οι εικονες οι νοητικες προερχονται απο "πραγματα" που δεν υπαρχουν
Τουλαχιστον για τον νοουντα και εξεικονιζοντα στο νου του
Και τα οποία ανυπαρκτα πραγματα προσεγγιζονται αρχικα με το βιωμα και στη συνεχεια με το λογο
Και αργοτερα ...
... μεσω της κατανοησης ...
... μορφοποιουνται στο νου
Με τη βοηθεια βεβαια συστατικων που προερχονται απο εικονες της πρωτης κατηγοριας
Αλλά συνθετουν στην ολοτητα τους μια εικονα στο νου που δεν ανταποκρινεται ως συνολο σε κατι πραγματικο

Αυτη λοιπον η εικονα της δευτερης κατηγοριας ...
... διερμηνευομενη καταλληλα ...
... παραπεμπει σε μια διαδικασια που ειναι ανυπαρκτη ως την στιγμη της πρωτης εμφανισης της
( ως διαδικασιας )
Κι αυτη η διερμηνεία αποτελει και το νοημα στην ουσια αυτης της διαδικασιας

Οταν λοιπον μιλαμε για νοημα μοναδικο ...
... αναφερομαστε σε μια τετοια διερμηνευτικη διαδικασια ...
... η οποία δεν εχει ποτέ ξαναϋπαρξει
Κι αρα αναφερομαστε σε μια νοητικη εικονα απολυτως πρωτοτυπη
Και αρα ...
... ως μη προϋπαρχουσα στο νου ...
... ειναι αδυνατον να εχει υποστει ...
... οποιαδηποτε διερμηνευτικη διαδικασια ...
... η οποία ...
( διαδικασια )
... της επιτρεπει την υλοποιηση επι της πραγματικοτητας
( στην κυριολεξια, μεσα στην πραγματικοτητα )

Ετσι λοιπον το νοημα το μοναδικο ...
... αποτελει την εικονα τη νοητικη ...
... και τη διερμηνευτικη της διαδικασια ...
... που μπορει να την φερνει αποτελεσματικα στην πραγματικοτητα ...

... ενος πραγματος ...

... που ποτέ πριν στο παρελθον δεν εχει ξαναϋπαρξει...
... καθ΄οιονδηποτε τροπο
Κι αρα μιλαμε για ενα πραγμα ...
( με την ευρεια εννοια )
... εξωπραγματικο
( με τη συμβατικη εννοια )
Κι αρα ενα πραγμα ανυπαρκτο συμβατικα
Καθ΄οιονδηποτε τροπο

Αρα μιλαμε για μια νοητικη εικονα ...
... με συμβατικα γνωστα μερη ...
... η οποία στο συνολο της ανταποκρινεται σε κατι μη συμβατικο
Και αρα μιλαμε για ενα "πραγμα" ...
... το οποίο ...
... σε ενα τουλαχιστον γνωστο εκ της συμβατικης πραγματικοτητας αντικειμενο ...
( πραγμα )
... "προσθετει" κατι αντικειμενικα υπαρκτο και αρα γνωστο ...
... το οποίο συνολικα ομως ( πραγμα και ... εξαρτημα ) ...
... δεν συνανταται σε καμια περιπτωση στην πραγματικοτητα

Αρα εχουμε "κατι" που ειναι αφυσικο για τα γνωστα μας πραγματα
Κατι δηλαδη που αν υπαρχει και λειτουργει αποτελει μετεξελιξη του βασικου συστατικου του
Οπως ειναι για παραδειγμα ο σουπερμαν για την ανθρωπινη πραγματικοτητα
Ο οποιος ειναι μοναδικος και ως εκ τουτου ανεπαναληπτος για τα ανθρωπινα πραγματα
Και στην ιδια κατηγορια ανηκουν και ολοι οι άλλοι "υπερ-ηρωες" ...
... που εκπηγαζουν απο την ανθρωπινη φαντασια
( οπως λεμε )
Αρα : καθε υπερ-ηρωας υπαρκτος στα χαρτια προερχομενος απο την ανθρωπινη επινοητικοτητα ειναι ενα νοημα μοναδικο


φιλοσοφικος λογισμος
Καθε δομουμενος υπερ-ηρωας απεικονιζει νοητικα το δημιουργο του



.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
skapaneas
Πρύτανης


Εγγραφή: 13 Μάϊ 2007
Δημοσιεύσεις: 11519
Τόπος: Ελευθερος Στοχαστης <=> 0.0^β

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 18, 2018 5:45 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

                        Ανθρωπος = ον με κατανοηση και πίστη σε οσα παραγει

Φθεγματα σοφων
πηγη : http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?p=197355#197355

Σημαινει : λογοι χαρακτηριστικοι ανθρωπων που λενε την αληθεια
Λογοι σημαντικοι ανθρωπων που γνωριζουν οτι λενε την αληθεια
Εχουν επιγνωση πως ο,τι λενε ειναι η αληθεια
Τουλαχιστον γι΄αυτους
Κι αρα ειναι οι λογοι αυτοι ταυτοσημοι με τις εμπειριες τους

Ταυτοσημοι ακριβως, οχι βεβαια ...
... μια και εμπειρια και λογος ειναι πραγματα διαφορετικα ...
... και αλλης κατηγοριας το ενα απο το άλλο
Η εμπειρια σχετιζεται παντα και μόνο με τη συναισθηση της υπαρξης ενος αντικειμενου
Ο λογος παλι ειναι το αντικειμενο που παραγει ο νους που επεξεργαζεται τη συναισθηση της εμπειριας
Οπότε άλλη ποιοτητα η μιά ...
( ο λογος )
... κι αλλά η εμπειρια

Ωστοσο ο σοφος γνωριζει πολυ καλα οτι και τα δυο ειναι αληθεια
Και η εμπειρια του
( διοτι το γνωριζει οτι του εχει συμβει )
Και ο λογος του
( αφου ο ιδιος τον εχει παραξει )
Και γνωριζει πολυ καλά και το πως τον εχει παραξει
Και τον τροπο με τον οποίο εχει χαραξει στο χαρτι ...
( όποια φυση κι αν εχει )
... τις λεξεις του

Και λεω όποια φυση κι αν εχει το χαρτι ...
... γιατι μπορει απλα να μιλαει σε καποιον ...
... και οι λεξεις του να χαρασσονται στο μυαλο του ακροατη του και στη συνειδηση του
Οπότε η λεξη χαρτι εχει πολυ ευρυτερη σημασια απ΄ο,τι εννοουμε συνηθως

Οπως και πολλες άλλες λεξεις και εκφρασεις στη ζωη μας
Οχι πως άλλα λεμε και άλλα εννοουμε ...
( που και αυτο μπορει να συμβαινει ...
... και οχι σπανια ...
... ηθελημενα ή αθελητα )

... αλλά οτι άλλα λεμε και εννοουμε εμεις μιλωντας ...
... και αλλιως τα εκλαμβανει ο καθε αναγνωστης τους ...
... και ακροατης μας
Πραγμα που σημαινει οτι ο καθενας μας ...
... αντιλαμβανεται απο καθε λογο που πεφτει στην αντιληψη του ...
... ο,τι μπορει και δυναται να καταλαβει

Το ιδιο συμβαινει φυσικα και με τα λογια τα χαρακτηριστικα των σοφων
Αλλά ...
... τα λογια ή φθεγματα των σοφων ...
... χτυπανε φλεβα πιο ευκολα, πιο γρηγορα και πιο "βαθια" ...
... απο τα λογια ολων μας τα καθημερινα
Τα οποία ...
( λογια μας, τα καθημερινα )
... ειναι μαλλον επιδερμικα οσον αφορα τον ανθρωπο
Και μαλλον ειναι αρκετα απλο να καταλαβουμε ...
... οτι τα ιδια λογια μας ...
( τα καθημερινα )
... θα μπορουσε να τα χρησιμοποιησει και οποιοδηποτε άλλο ειδος λογικο ...
... ευρισκομενο στη θεση μας απο αποψη πολιτισμου και συνθηκων

Εδω ομως δεν μιλαμε για οποιοδηποτε άλλο ειδος ...
( κι ουτε θα μπορουσαμε να μιλησουμε και να μπουμε στην "ψυχολογια" του )
... παρα μόνο για τον ανθρωπο
Κατα συνεπεια ...
... τα λογια των σοφων,
μας "λενε" κατι ...
... διοτι μιλανε για το ειδος μας
Και μας αποκαλυπτουν μερικες πτυχες αυτου που ειμαστε ...
... τις οποίες δεν μπορουμε να αντιληφτουμε μονοι μας,
αμεσα και ευκολα ...
... μεσα στην παραζαλη μας την καθημερινη

Αρα τα λογια των σοφων ειναι τυπου αυτογνωσιακου
Δηλαδη ...
... εχοντας διεισδυσει ...
( οι σοφοι )
... λιγο περισσοτερο στον εαυτο τους ...
... ως μελη αυτονομα του πανανθρωπινου σωματος ...
... γνωριζουν κατά τι περισσοτερο τη φυση του ανθρωπου

Κι αρα ειναι σε θεση να μιλησουν πιο περιεκτικα για τον ανθρωπο

Με αποτελεσμα οι λογοι τους να βρισκουν πιο ευκολα μεγαλυτερη αποδοχη απο μας τους κοινους θνητους
Οπότε ...
( κατα καποιο τροπο μυστηριο )
... ειναι οι οδηγοι μας ...
... στην κατανοηση του εαυτου μας

Γιατι δεν μιλαμε φυσικα για το σωμα μας ...
( ως εαυτο μας )
... αλλά γι αυτο που μας καθιστα ως ειδος μοναδικους μεσα στο συμπαν της υπαρξης
Οσο μερος του συμπαντος ειμαστε σε θεση κι εμεις βεβαια να αντιληφτουμε
Γιατι προφανως ...
... δεν μπορουμε να αποκλεισουμε την υπαρξη και άλλων ειδων ...
( λογικων εννοειται, εκτος απο ο,τιδηποτε άλλο μπορει να ειναι )
... τα οποία εχουν μεγαλυτερη γνωση του συμπαντος απ΄ο,τι εμεις

Συνεπως ...
... οι σοφοι ...
... ανηκουν μαλλον σε αυτη ...
... την καστα των οντων,
που γνωριζουν περισσοτερα απο μας τους κοινους θνητους
Και ξεχωριζουν απο τα λεγομενα τους,
αν και εμφανισιακα μοιαζουν με μας ...
... σωματικα

Εχοντας ομως ...
( οι σοφοι )
... δυνατοτητες διεισδυσης κατω απο την επιφανεια του σωματος ...
... στον πραγματικο εαυτο του ανθρωπου ...
... ειναι πιο προχωρημενοι απο το μεσο ανθρωπο ...
... κατα πολυ
Και αρα ευκολα μπορουμε να σκεφτουμε οτι ...
... μπορει να ειναι εξωγηϊνοι σε ειδκη αποστολη
Διοτι ...
... πως αλλιως να εξηγησουμε οτι τα λογια τους ειναι διαχρονικα ;
Και πως αλλιως μπορουμε να εξηγησουμε ...
... οτι εχουν καταφερει να κυριαρχησουν στο χρονο ;

Αρα ...
... τα φθεγματα των σοφων ...
... κρυβουν το μυστικο κλειδι της λειτουργιας του χρονου



φιλοσοφικος λογισμος
Η σοφια ειναι ο προαγγελος της αιωνιοτητος



.................................................... Εσο ειλικρινης ............... Πραττε αει καλλιον δυνατον ............... Κατανόει το μη νοουμενον ..................................................
_________________
Ο ανθρωπος ζει χρησιμοποιωντας το απειρο πρακτικα ασφαλως : { β + β^(1/0) = [[ Ε ]] = 0^2 }
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center