Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΥΦΛΗ ΠΙΣΤΗ...... 2
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 20, 2017 8:04 am    Θέμα δημοσίευσης: ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΥΦΛΗ ΠΙΣΤΗ...... 2 Απάντηση με Συμπερίληψη

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΥΦΛΗ ΠΙΣΤΗ...... 2


Το βασικό ερώτημα είναι, αν μέσω της παιδείας που υποχρεωνόμαστε να έχουμε, γινόμαστε έτσι, που να μην μπορούμε, και τελικά να μην θέλουμε να είμαστε σκεπτόμενα άτομα με αντικειμενική κρίση και θέση.
Αν το εκάστοτε «σύστημα» εξουσίας με τις αξίες και τα πρότυπα που «περνάει» μέσω παιδείας, μας θέλει δυναμικές, ενεργητικές πνευματικές δημιουργικές οντότητες η όχι.

Αν σε προσωπική βάση «βολευόμαστε» με εύκολες απαντήσεις που χαϊδεύουν τα αυτιά μας μέσα από παραδόσεις και μύθους, έναντι της διαρκούς βασανιστικής προσπάθειας απόκτησης αντικειμενικής γνώσης.
Αν τέλος η υπέρμετρη συναισθηματική διαμόρφωση του «εγώ» μας, όσον αφορά την αντίληψη των πραγμάτων, εξυπηρετεί εμάς η τους άλλους.

Αν η «ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας», εξηγείται και από το γεγονός ότι ο αμαθής που διψά για αντικειμενική γνώση, έχει περισσότερες πιθανότητες να την αποκτήσει στο καθαρό μυαλό του, από τον ημιμαθή παραπληροφορημένο, αποπροσανατολισμένο και βραχυκυκλωμένο στη γνώση άτομο, που πρέπει πρώτιστα να αποβάλλει τον μύθο των «γνώσεων» και αντιλήψεων του. Πράγμα δύσκολο έως αδύνατον και που αφορά σχεδόν το σύνολο των ανθρώπων πλην ορισμένων εξαιρετικών περιπτώσεων.

Όλες οι απαντήσεις για την ΑΛΗΘΕΙΑ βρίσκονται μέσα από τη βαθιά γνώση της Φύσης. Όσο περισσότερο εισχωρούμε σ’ αυτή τη γνώση, τόσο και η ΑΛΗΘΕΙΑ των πραγμάτων, μας απομακρύνει από τον μύθο της εικονικής μας πραγματικότητας.
Πόσο εύκολη υπόθεση όμως είναι η γνώση αυτή για τον καθένα από μας; Καθόλου έως ελάχιστα και για πολύ λίγους στο σύνολο μας.

Η άγνοια μας είναι φυσικό και επόμενο να γίνεται παράγοντας τυφλής πίστης, όλων εκείνων που μας διδάσκουν και που θεωρούμε «φωτισμένους», χωρίς ωστόσο και να είναι αντικειμενικά, αφού αδυνατούν να αποδείξουν η να τεκμηριώσουν το οτιδήποτε μέσα απ΄ τις μεταφυσικές η «μυστηριακές» τοποθετήσεις τους.

Η εικόνα των πραγμάτων η φαινομένων στην αντίληψη μας, ακολουθεί όπως έχει προαναφερθεί στην ιστορική εξέλιξη του πολιτισμού μας, δυο κυρίως κατευθύνσεις. Η μια προσπαθεί να ερμηνεύσει τα φαινόμενα με γνώμονα και «λογικοφανή βάση» το ιδεατό, φανταστικό, υποθετικό, χωρίς καμία προσπάθεια τεκμηρίωσης του φαινομένου, μέσω της γνώσης και της απόδειξης. (Δεν έχει άλλωστε, ούτε ενδιαφέρεται να έχει αντικειμενική γνώση γι’ αυτό.
Το αναγάγει μοιρολατρικά σε μυστήριο «Θεϊκής βούλησης» για το «καλό», η «Σατανικής» για το «κακό».
Έχει απόλυτη ΑΓΝΟΙΑ ερμηνείας του φυσικού φαινομένου, της αιτίας και των συνθηκών που το προκαλούν (και που υποτιμά συνειδητά), έναντι του μεταφυσικού ιδεατού που προσπαθεί να ερμηνεύσει – εξηγήσει και να διαδώσει παράλληλα ως δογματική μη αμφισβητούμενη «αλήθεια» μέσω παιδείας ....

Είναι η «παρά-φιλοσοφία» των συνειδητά η όχι υποκριτών «διδασκάλων» που κυριαρχούν στην αντίληψη των πολλών απαίδευτων του κόσμου. Αυτός ο «παρά-φιλοσοφικός» δρόμος, οδηγεί σε αποπροσανατολισμό την αντίληψη απ’ την αντικειμενική πραγματικότητα, στην απαξίωση της ζώσας ζωής, έναντι της υποσχόμενης «καλύτερης» μεταθανάτιας....
Η άλλη κατεύθυνση φιλοσοφικής προσέγγισης της ΑΛΗΘΕΙΑΣ, είναι αυτή της επιστημονικής έρευνας και γνώσης των πραγμάτων, που απαντά τεκμηριωμένα και ΜΟΝΟ με αποδείξεις.

Είναι ο επίπονα δύσκολος δρόμος στην ανακάλυψη της γνώσης αλλά και ο μόνος σωστός που οδηγεί στην ΑΛΗΘΕΙΑ.

Είναι η επιστημονική ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ του εκάστοτε σήμερα, με προοπτική και στόχο την ουτοπιστική γνώση της ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ του αύριο, μέσω της διαρκούς προσπάθειας των ανθρώπων εκείνων που βρίσκονται στην αιχμή της ορθολογιστικής επιστημονικής μελέτης, έρευνας και εφαρμογής.

Αν η βάση των επιχειρημάτων μας στηρίζεται σε συναισθηματικές φορτίσεις εξαρτώμενες κυρίως της όποιας ανασφάλειας μας, (ατομικής, οικογενειακής, κοινωνικής, εθνικής κλπ), δεν θα μπορέσουμε ποτέ αντικειμενικά να δούμε την ΑΛΗΘΕΙΑ των πραγμάτων που βρίσκεται έξω από αυτές.

Αυτή η ΑΛΗΘΕΙΑ φοβίζει τον απαίδευτο αμαθή-ημιμαθή, παραπληροφορημένο , αποπροσανατολισμένο άνθρωπο, να μένει ψυχολογικά κυρίως, προσκολλημένος στη «σιγουριά» της παράδοσης.

Η συντήρηση και διατήρηση της παράδοσης ,εκφράζει την αμυντική προδιάθεση του ατόμου η της κοινωνικής ομάδας, το «φρένο» σε κάθε καινοτομία στην εξέλιξη των πραγμάτων από φόβο προς το «νέο» και άγνωστο από τη μια, και κατά δεύτερο, της ανατροπής η μεταφοράς συμφερόντων προς άλλες κατευθύνσεις που δεν ευνοούν το εκάστοτε κατεστημένο αξιών, σε οικονομικές, θρησκευτικές, πολιτικές, στρατιωτικές, εθνικές η άλλες σκοπιμότητες.

Η σύγκρουση συμφερόντων σε ατομικό η κοινωνικό επίπεδο, δημιουργούν το «μέγα πρόβλημα συνεννόησης». αντιπαράθεση αυτή καθ΄ εαυτή, σε ατομική η κοινωνική βάση δηλώνει την φυσική μας υπόσταση και λειτουργία απ’ τη νομοτέλεια της ύπαρξης μας.

Της διαφορετικότητας μας, που καθορίζει το «εγώ» μας, έναντι κάθε άλλου, καθώς και την αναμενόμενη απ’ αυτό το γεγονός αντιπαράθεση ιδίων κυρίως συμφερόντων η επίπλαστων συναισθηματικών φορτίσεων.
Η αντιπαράθεση λόγου-αντίλογου, θέσης-αντίθεσης, άλλοτε γίνεται παράγοντας προόδου και άλλοτε οπισθοδρόμησης η στασιμότητας. Η επιβολή της μιας η της άλλης θέσης, εξαρτάται πάντα απ’ τη θέση « ισχύος των αντιπάλων ».

Το επίπεδο παιδείας, εμπειρίας και πνευματικής καλλιέργειας του ατόμου, άρα και της αντίστοιχης αντίληψης και εκτίμησης των πραγμάτων, κάνουν τη συνεννόηση δύσκολη υπόθεση.
Όπου όμως και αν αυτή γίνεται, έχει περιστασιακή βάση σύμπλευσης κοινού βραχυπρόθεσμου συμφέροντος η συναισθηματικών φορτίσεων, αλλά πάντα με ορίζοντα συγκεκριμένο και με «ημερομηνία λήξης».

Η ένταξη του ατόμου σε «ομάδα», καλύπτει εν μέρει τις ανασφάλειες του αλλά δεν τον αφομοιώνει πλήρως, στερώντας την διαφορετικότητα της προσωπικότητας του. Την προτάσσει σε στιγμές που κρίνει ότι διακυβεύονται οι θέσεις που εκφράζουν τα συμφέροντα η τα συναισθήματα του.

Η ομαδοποίηση, κομματικοποίηση, η ακόμα «ποδοσφαιροποίηση» της κοινωνίας, δεν συνεπάγεται σε καμία περίπτωση και απόλυτη συμφωνία μεταξύ των μελών της κάθε ομάδας και σε όλα όσα την αφορούν.
Το κάθε μέλος έχει δική του γνώμη στα επί μέρους ζητήματα, αλλά πολλές φορές και σ’ εκείνα των γενικών αρχών που στην πορεία βγαίνουν στην επιφάνεια και δημιουργούν άλλου είδους εμφύλιες συγκρούσεις, για να επιβεβαιώσουν έτσι την διαρκή πάλη της διαφορετικότητας και της εξέλιξης μέσω αυτής.

Η διαφορετικότητα, μέσω της «συγγένειας» των πραγμάτων, σε ότι αφορά τους νόμους λειτουργίας της φύσης, έλκει τα «αντίθετα» (είτε αφορά τα έμβια όντα, είτε την ύλη – ενέργεια γενικώς) σε «ένωση» μεταξύ των, αλλά ταυτόχρονα εμπεριέχεται και το στοιχείο της «αποσύνθεσης», της σύγκρουσης, η απαξίωσης, ως απόλυτα φυσικού αποτελέσματος, αν και όταν διαφοροποιούνται κάποιοι παράμετροι.

Στις ανθρώπινες σχέσεις, συμβαίνει ακριβώς το ίδιο γεγονός, όπου η «ένωση» προϋποθέτει «κοινό συμφέρον» των συμβαλλομένων, για λόγους βιολογικούς ,συναισθηματικούς, οικονομικούς, θρησκευτικούς, εθνικούς κλπ .
Μακροσκοπικά η μικροσκοπικά το ίδιο σενάριο με άλλες παραμέτρους, λειτουργεί, αναπτύσσεται, μεταλλάσσεται σ’ ολόκληρο το σύμπαν, όπου φαινομενικά δείχνει να ισορροπεί, (για χρονικό διάστημα μη παρατηρούμενο άμεσα) ενώ στην πραγματικότητα η διαφορά ενεργειακής δυναμικής των στοιχείων που το αποτελούν, το κάνει χρονικά και υπό προϋποθέσεις να εξελίσσεται διαρκώς.

Εξέλιξη που σημαίνει «κίνηση», χωρίς απαραίτητα να οδηγεί πάντα προς το «καλύτερο», μιας και η «δοκιμή» του τελικού αποτελέσματος βρίσκεται μόνιμα υπό αίρεση, κάτω απ’ την ανάγκη προσαρμογής σε άλλες παραμέτρους και συνθήκες .
Παγιωμένες καταστάσεις σε όλα όσα αφορούν το σύμπαν δεν υπάρχουν και ισχύει για τους πάντες και τα πάντα, καθώς ασφαλώς και βιολογικά για τη ζωή και τον άνθρωπο.
Η αντίληψη μας για όλα αυτά, είναι πάντα ανάλογη της ΓΝΩΣΗΣ που έχουμε. Η άγνοια, μας κάνει ευάλωτους στην παραπληροφόρηση και στον αποπροσανατολισμό μας από την ουσία της ΑΛΗΘΕΙΑΣ των πραγμάτων.
Με «οδηγό» τον φόβο και το δέος για το άγνωστο, δεν μπορούμε παρά να προσδοκούμε θαύματα στα «μέτρα» μας, από «δυνάμεις» Θεϊκές, Σατανικές , Μαγικές κλπ.

ΣΥΓΓΡΑΦΗ: Μάξιμος Παχατίρογλου
Μηχανολόγος – Εκπαιδευτικός
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 20, 2017 11:15 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
Είναι η επιστημονική ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ του εκάστοτε σήμερα, με προοπτική και στόχο την ουτοπιστική γνώση της ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ του αύριο, μέσω της διαρκούς προσπάθειας των ανθρώπων εκείνων που βρίσκονται στην αιχμή της ορθολογιστικής επιστημονικής μελέτης, έρευνας και εφαρμογής.


Η επιστήμη είναι και εμπειρική, μάλλον περισσότερο εμπειρική παρά ορθολογιστική. Ο ορθολογισμός περισσότερο στο μεταφυσικό παραπέμπει, ο Πλάτωνας π.χ. ήταν ορθολογιστής - δε νομίζω πως υπάρχει άλλος πιο ορθολογιστής από αυτόν. Μετά βγήκαν οι άγγλοι εμπειριστές - Χιουμ - και ο Καντ ο οποίος ήταν μισό εμπειριστής, μισό ορθολογιστής. Και κάπου εκεί στον Διαφωτισμό, η αιώνια διαμάχη εμπειριστών-ορθολογιστών θάφτηκε, για να επικρατήσει η εικόνα του "ορθολογιστή" ως κάποιου ανθρώπου με τα χαρακτηριστικά του "ελεύθερου" πνεύματος, απαλλαγμένου από τα δεσμά της τυφλής πίστης, του άθεου. Η αλήθεια είναι πως ό,τι και να είναι ο μοντέρνος "ορθολογιστής", αυτός δεν έχει καμία σχέση με τον ορθολογιστή του παρελθόντος που ήταν συνώνυμο του μεταφυσικιστή.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 20, 2017 1:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:
Παράθεση:
Είναι η επιστημονική ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ του εκάστοτε σήμερα, με προοπτική και στόχο την ουτοπιστική γνώση της ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ του αύριο, μέσω της διαρκούς προσπάθειας των ανθρώπων εκείνων που βρίσκονται στην αιχμή της ορθολογιστικής επιστημονικής μελέτης, έρευνας και εφαρμογής.


Η επιστήμη είναι και εμπειρική, μάλλον περισσότερο εμπειρική παρά ορθολογιστική. Ο ορθολογισμός περισσότερο στο μεταφυσικό παραπέμπει, ο Πλάτωνας π.χ. ήταν ορθολογιστής - δε νομίζω πως υπάρχει άλλος πιο ορθολογιστής από αυτόν. Μετά βγήκαν οι άγγλοι εμπειριστές - Χιουμ - και ο Καντ ο οποίος ήταν μισό εμπειριστής, μισό ορθολογιστής. Και κάπου εκεί στον Διαφωτισμό, η αιώνια διαμάχη εμπειριστών-ορθολογιστών θάφτηκε, για να επικρατήσει η εικόνα του "ορθολογιστή" ως κάποιου ανθρώπου με τα χαρακτηριστικά του "ελεύθερου" πνεύματος, απαλλαγμένου από τα δεσμά της τυφλής πίστης, του άθεου. Η αλήθεια είναι πως ό,τι και να είναι ο μοντέρνος "ορθολογιστής", αυτός δεν έχει καμία σχέση με τον ορθολογιστή του παρελθόντος που ήταν συνώνυμο του μεταφυσικιστή.



Θα περίμενα αλλου είδους κριτικη στο κειμενο μου φιλε.....Καταλαβαίνεις πως "ορθολογισμος" σημαίνει κατ' ουσία ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ ερμηνείας των φαινομένων, που εκ των πραγμάτων βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση της "ιδεαλιστικής" σχολής Πλατωνικής σκέψης και έκφρασης. Οσο για τον "ορθολογισμο" του....καλύτερα να μην το συζητήσουμε....Εχω άλλη αποψη ...
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 20, 2017 1:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Καλά, αν δε σου αρέσει ο Πλάτωνας, υπάρχουν και άλλοι διάσημοι ορθολογιστές. Αντιγράφω από τη wiki:

1. Pythagoras (570 - BCE)
2. Plato (427 - 347 BCE)
3. Aristotle (384 - 322 BCE)
4. Post-Aristotle: Avicenna (980 - 1037), Maimonides (1135 - 1204), Thomas Aquinas (1225 - 1274)
5. Hugo Grotius (1583 - 1645)
6. René Descartes (1596 - 1650)
7. Baruch Spinoza (1632 - 1677)
8. Gottfried Leibniz (1646 - 1716)
9. Immanuel Kant (1724 - 1804)

https://en.wikipedia.org/wiki/Rationalism#History

Ενώ αν βάλουμε rationalism στο google, βγάζει:

rationalism

the practice or principle of basing opinions and actions on reason and knowledge rather than on religious belief or emotional response.
"scientific rationalism"

PHILOSOPHY
the theory that reason rather than experience is the foundation of certainty in knowledge.

THEOLOGY
the practice of treating reason as the ultimate authority in religion.

Μετάφραση:

ορθολογισμός

η πρακτική ή αρχή του να βασίζεις απόψεις και δράσεις στη λογική και τη γνώση παρά στη θρησκευτική πίστη ή τη συναισθηματική αντίδραση.
"επιστημονικός ορθολογισμός" (1)

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
η θεωρία πως η λογική παρά η εμπειρία είναι το θεμέλιο της βεβαιότητας στη γνώση. (2)

ΘΕΟΛΟΓΙΑ
η πρακτική του να χειρίζεσαι τη λογική ως την απόλυτη αυθεντία στη θρησκεία. (3)

------

Βλέπουμε λοιπόν πως εσύ μιλάς για το (1) - επιστημονικός ορθολογισμός, ενώ στη φιλοσοφία και τη θεολογία, ορθολογισμός είναι κάτι το διαφορετικό.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
timestotimes
Πρύτανης


Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010
Δημοσιεύσεις: 1951

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 20, 2017 4:59 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

COOKING

Cooking or cookery is the art, technology and craft of preparing food for consumption with or without the use of heat. Cooking techniques and ingredients vary widely across the world.


* ωραίο κείμενο maxim
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 20, 2017 6:30 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

χαχα, δεν έβαλες τη μετάφραση όμως! Razz
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 20, 2017 6:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:
χαχα, δεν έβαλες τη μετάφραση όμως! Razz


Μεταφραση από google.....


Το μαγείρεμα ή η μαγειρική είναι η τέχνη, η τεχνολογία και η τέχνη της παρασκευής τροφίμων για κατανάλωση με ή χωρίς τη χρήση θερμότητας. Οι τεχνικές μαγειρέματος και τα συστατικά ποικίλλουν σε ολόκληρο τον κόσμο.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Ιούλ 21, 2017 11:30 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:


Βλέπουμε λοιπόν πως εσύ μιλάς για το (1) - επιστημονικός ορθολογισμός, ενώ στη φιλοσοφία και τη θεολογία, ορθολογισμός είναι κάτι το διαφορετικό.



Εξαιρείς από τον ορθολογισμο σωστα την Θεολογια.....Για την φιλοσοφια όμως εχω μερικες ενστασεις που θα ηθελα να δω τις δικες σου τεκμηριωμένες θεσεις γι' αυτην.

Θεωρω πρωτίστως πως η αρχη ολων των επιστημων είναι η φιλσοφια ...από την οποια πηγαζουν ολες οι ιδεες που προτίθενται να επαληθευτουν η όχι μεσω της επιστημονικης λογικης, εφαρμογης απόδειξης. Θεωρω πως στην φιλοσοφικη σκεψη χρειαζομαστε ΓΝΩΣΕΙΣ τέτοιες που να μην αποτελούνται από μυθεύματα ιδεαλιστικης , θρησκευτικης η αλλης σκοταδιστικης αντίληψης, παρα μονο καθαρα ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ
ΒΑΣΗΣ για να έχουν ΑΞΙΑ περαιτέρω διερεύνησης....

Κουφιες ιδεες φανταστικου περιεχομενου ΠΡΕΠΕΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ να αποκλείονται στην φιλοσοφια ....πραγμα που δυστυχως στην πραγματικοτητα δεν συμβαινει διοτι οι περισσοτεροι εχουν παιδεια θεοκρατικου σκοταδισμου και νομιζουν πως οι ΒΛΑΚΕΙΕΣ τους και οι αρρωστημένες φαντασιώσεις τους αποτελουν "φιλοσοφικο" προβληματισμο....Δες για παράδειγμα τους φιλους στο φορουμ όπως είναι οι Σκαπανεας, Σπυρος, Σκακος, κλπ "σοφοι"....
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 22, 2017 11:57 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι κι εγώ έτσι πιστεύω, πως η φιλοσοφία είναι πάνω από όλα. Το πρόβλημα όμως είναι πως τι είναι φιλοσοφία, τι επιστήμη, τι λογική, γνώση, απόδειξη κλπ, δε γνωρίζουμε ακριβώς, οι έννοιες αυτές είναι κάπως μπερδεμένες. Γι' αυτό στην επιστήμη χρησιμοποιούνται κάποιες μεταφυσικές αρχές, η μεταφυσική είναι άλλωστε μέρος της φιλοσοφίας και μόνον αυτής, ενώ ονομάζεται επίσης οντολογία. Ο Αριστοτέλης, ο οποίος ήταν ο πρώτος που έβαλε τις βάσεις για την επιστημονική έρευνα, διέκρινε σε 3 τις θεωρητικές επιστήμες: Η μία είναι τα μαθηματικά, η άλλη η φυσική ενώ η τρίτη και καλύτερη που βασιλεύει πάνω στις άλλες δύο, η μεταφυσική, την οποία ονόμασε θεολογία. Όλα αυτά τα γράφει στο βιβλίο του που μας είναι γνωστό ως "ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ". Η μεταφυσική δηλαδή ξεκίνησε ως μέρος της επιστημονικής σκέψης. Αργότερα, η μεταφυσική/θεολογία, με τον ερχομό των χριστιανών, ξέφυγε από το επιστημονικό της χαρακτήρα και κομμάτι, για να μιλήσει για αυτά τα 3 που λέει ο Καντ, την ύπαρξη του θεού, την αθανασία της ψυχής και την ελεύθερη βούληση, αυτή είναι η λεγόμενη παραδοσιακή μεταφυσική, άσχετη με την επιστημονική μεταφυσική. Αυτά τα γράφει ο Καντ στο βιβλίο του "Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΘΑΡΟΥ ΛΟΓΟΥ", μια κριτική στον ορθολογισμό δηλαδή και τη μεταφυσική κατ' επέκταση, στο οποίο βιβλίο επίσης λέει κάπου πως αν όλα χαθούν και διαλυθούν στον κόσμο, το μόνο που θα μείνει είναι η μεταφυσική. Επίσης, για μια ιστορική και κριτική ανάλυση της μεταφυσικής σκέψης, μπορεί να διαβάσει κανείς το βιβλίο του Παναγιώτη Κονδύλη "Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗ ΝΕΟΤΕΡΗ ΣΚΕΨΗ", που το πιάνει από τους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους και σταματά στον διαφωτισμό. Να τελειώσω λέγοντας πως η μεταφυσική έχει κατηγορηθεί για τη μη αποδειξιμότητα και τη μη τεκμηρίωση των ισχυρισμών της, κάτι που διαπιστώνει μεταξύ άλλων και ο Καντ, οπότε είναι πολλοί αυτοί που την απορρίπτουν ως επιστήμη. Το πρόβλημα όμως είναι πως η επιστήμη βασίζεται σε αυτές τις έωλες μεταφυσικές αρχές, δεν μπορεί να κάνει και διαφορετικά άλλωστε, με τους επιστήμονες να διαφωνούν μεταξύ τους ως προς την αρχή. Αυτό φαίνεται καθαρά τελευταία με τις εκατοντάδες διαφορετικές ερμηνείες της κβαντομηχανικής που υπάρχουν, η καθεμιά από αυτές βασίζεται σε διαφορετικές μεταφυσικές αρχές, γι' αυτό και είναι διαφορετικές οι ερμηνείες αυτές. Κάποιοι φυσικοί το θεωρούν αυτό ντροπιαστικό για την επιστήμη τους, να υπάρχει δηλαδή μια τόσο μεγάλη διαφορετικότητα στις ερμηνείες της κβαντομηχανικής - ανέκαθεν στη φυσική υπήρχαν παραπάνω από μια ερμηνεία, αλλά όχι και εκατοντάδες! - γιατί έτσι θεωρούν πως εξισώνεται η φυσική με τη θρησκεία, με μια κυρίαρχη άποψη και πολλές αιρετικές, και εξ' αυτού του λόγου ζητούν χρηματοδότηση και κονδύλια για να γίνουν εξονυχιστικά πειράματα που εύχονται πως θα αποκλείσουν πολλές ερμηνείες και θα επιστρέψουν τη φυσική στη φυσική της θέση.

----

Ααα, αναφέρεσαι στα τρία Σ ... Τι να σου πω για αυτούς! Αυτούς τους ενδιαφέρει μόνο το παραδοσιακό μεταφυσικό κομμάτι που έλεγε και ο Καντ - ύπαρξη θεού, αθανασία ψυχής, ελεύθερη βούληση. Ε, ό,τι θέλει ο καθένας!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 23, 2017 8:00 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark

ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ .....ΠΩΣ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΠΩΣ ΚΟΛΛΑΝΕ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟΝ......

Μονο τα παπαδαρια που θελουν να προβάλλονται και καλα ως ¨επιστήμονες" λενε τέτοιες ΠΑΠΑΡΙΕΣ .και αναφέρονται - όπως κι' εσυ στην αβεβαιοτητα των επιστημόνων περι κβαντομηχανικής θεωρίας.....Φιλε η επιστημη εχει το δικαίωμα να υποθετει ότι θελει....αν όμως αδυνατεί να τεκμηριωσει να αποδειξει την αρχικη υποθεση της....η ιδια η επιστημη το κραταει στην ακρη και δεν το εντάσσει στα δεδομενα της. Οι ρασοφόροι ΕΥΚΑΙΡΙΑ ζητουσαν να αμφισβητησουν την ορθοτητα της επιστημης γενικως λεγοντας πως αφου δεν μπορουν να εξηγησουν το φαινομενο....τοτε να μην το παιζουν "θεοι" κλπ μαλακιες....Λες και γνωριζουν οι ιδιοι (φωτισμένοι από τον θεο τους) περι κβαντομηχανικής ....
Οι οποιες διαφωνιες που μπορει να υπαρχουν μεταξυ των επιστημόνων γινεται παραγοντας ερευνας πριν καταληξουν σε τελικα συμπερασματα ... Το γεγονός αυτό όχι μονο δεν υποβαθμιζει τις επιστημονικες θεσεις αλλα αντίθετα τις αναβαθμιζει συνεχως μεχρι τελικου ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΟΥ θετικου η αρνητικου αποτελέσματος.

Σύμφωνα με ορισμό του Κάντ:
«Ο διαφωτισμός είναι η έξοδος του ανθρώπου από την ανηλικιότητα, που οφείλεται σε δικό του φταίξιμο».
«Τόλμησε να χρησιμοποιήσεις την διάνοια σου».
Κυρίαρχο ζήτημα είναι να ελευθερωθεί ο νους από την κατάσταση της νηπιακής εξάρτησης του, απ’ τις «αυθεντίες» των θεοκρατών που η ανθρώπινη διάνοια πρέπει να απαλλαγεί , ανακτώντας την ανεξαρτησία της.

Προ πάντων, απ’ τη ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ πρόληψη και την μισαλλοδοξία των Εκκλησιών. Την απεριόριστη και αυθαίρετη εξουσία των απόλυτων μοναρχών, το καταθλιπτικό βάρος του σκοταδισμού και της υποδούλωσης της σκέψης των ανθρώπων στην παράδοση και στα ταμπού της.
Ο διαφωτισμός περιορίζεται αυστηρά στον κόσμο του ανθρώπου και της φύσης. Όλες οι ιδέες μας προέρχονται από τις αισθήσεις. Δεν υπάρχουν έμφυτες ιδέες, βαλμένες στην ψυχή του ανθρώπου από τον θεό και γι΄ αυτό έξω και ανεξάρτητες από την εμπειρία».
«Η ΑΡΧΗ που προκαλεί την ανάπτυξη όλων των ικανοτήτων του ανθρώπου (και όχι μόνο), είναι η αίσθηση, δηλαδή η επενέργεια που ασκεί επάνω του ο εξωτερικός κόσμος».

Από που προκυπτει πως ο Καντ αναφέρεται μεταφυσικα-ιδεαλιστικα ...εγω δεν το βλεπω...
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 23, 2017 8:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ρε φίλε δεν έχεις ιδέα γενικά τι παίζει ε; Rolling Eyes

Έχεις διαβάσει κανα βιβλίο φιλοσοφίας ποτέ σου;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 24, 2017 6:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:
Ρε φίλε δεν έχεις ιδέα γενικά τι παίζει ε; Rolling Eyes

Έχεις διαβάσει κανα βιβλίο φιλοσοφίας ποτέ σου;



Ως φαινεται εσυ εχεις διαβασει φιλοσοφια στο σχολειο σου η σε καποια θεολογικη σχολη η εν παση περιπτωση σε καποια φιλοσοφικη σχολη με δασκαλους αναλογου του δικου σου επιπεδου, σε αντιληψεις εβραιοχριστιανικης παιδειας, και μετα απ' όλα αυτά εχεις και την εντυπωση πως μπορεις κι' εσυ να φιλοσοφεις παπαγαλίζοντας αυτά που σε διδαξαν οι "σοφοι" καθηγητες σου.....

Εγω φιλε που δεν εχω διαβασει φιλοσοφια αλλα μπορω να φιλοσοφω μεσα από τον εντονο προβληματισμο μου για την ΑΛΗΘΕΙΑ των πραγματων να κρινω με επιχειρηματα τα οσα λεω και να εχω αποψη από τις μεχρι σημερα γνωσεις και εμπειριες μου σου λεω πως η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ δεν αρκει μονο να διαβαζεται αποστηθίζοντας τα διαφορα τσιτατα φιλοσοφων ....νομιζοντας ετσι πως ως καλος μαθητης....γινεσαι και ο ιδιος φιλόσοφος....
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 25, 2017 1:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ε λοιπόν αν είχες διαβάσει φιλοσοφία, τότε δε θα σου φαινόταν ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ ΠΩΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΟΛΛΑΝΕ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ... Ούτε θα ρώταγες από πού προκύπτει πως ο Καντ αναφέρεται στη μεταφυσική.

Ο Καντ, ο οποίος το 1783, μετά τη συγγραφή της Κριτικής του Καθαρού Λόγου το 1781, βλέποντας πως οι σχολιαστές του βιβλίου του δεν το είχαν καταλάβει, προσπάθησε να το κάνει πιο απλό γράφοντας το "Προλεγόμενα σε μια οποιαδήποτε Μελλοντική Μεταφυσική που θα είναι ικανή να αναδυθεί ως Επιστήμη", και το "Τα Μεταφυσικά Θεμέλια των Φυσικών Επιστημών" το 1786, μεταξύ άλλων.

Να λοιπόν που κολλάει και παρακολλάει.

Από κει και πέρα ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει, ελευθερία λόγου έχουμε άλλωστε, και εγώ γνωρίζω πολλούς που δεν είναι επιστήμονες μα καταρρίπτουν τον Αινστάιν, ενώ άλλοι που δεν είναι φιλόσοφοι καταρρίπτουν με την ίδια ευκολία τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, ε γιατί όχι και τον Καντ, οπότε τι σημαίνει αυτό; Πως μπορούμε να κάνουμε ό,τι γουστάρουμε ανεξάρτητα του τι ισχύει και τι όχι, ε καλό δεν είναι αυτό;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 26, 2017 7:29 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

mark έγραψε:
Ε λοιπόν αν είχες διαβάσει φιλοσοφία, τότε δε θα σου φαινόταν ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ ΠΩΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΟΛΛΑΝΕ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ... Ούτε θα ρώταγες από πού προκύπτει πως ο Καντ αναφέρεται στη μεταφυσική.

Ο Καντ, ο οποίος το 1783, μετά τη συγγραφή της Κριτικής του Καθαρού Λόγου το 1781, βλέποντας πως οι σχολιαστές του βιβλίου του δεν το είχαν καταλάβει, προσπάθησε να το κάνει πιο απλό γράφοντας το "Προλεγόμενα σε μια οποιαδήποτε Μελλοντική Μεταφυσική που θα είναι ικανή να αναδυθεί ως Επιστήμη", και το "Τα Μεταφυσικά Θεμέλια των Φυσικών Επιστημών" το 1786, μεταξύ άλλων.

Να λοιπόν που κολλάει και παρακολλάει.

Από κει και πέρα ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει, ελευθερία λόγου έχουμε άλλωστε, και εγώ γνωρίζω πολλούς που δεν είναι επιστήμονες μα καταρρίπτουν τον Αινστάιν, ενώ άλλοι που δεν είναι φιλόσοφοι καταρρίπτουν με την ίδια ευκολία τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, ε γιατί όχι και τον Καντ, οπότε τι σημαίνει αυτό; Πως μπορούμε να κάνουμε ό,τι γουστάρουμε ανεξάρτητα του τι ισχύει και τι όχι, ε καλό δεν είναι αυτό;



Σου επαναλαμβανω πως η φιλοσοφια, απλα μπορει να «διαβαζεται» αλλά το γεγονός αυτό σε καμια περίπτωση δεν καταξιωνει τον αναγνωστη της παράλληλα, ως ικανο να παραγει φιλοσοφικο στοχασμο και μαλιστα επιστημονικα τεκμηριωμένο….οπως προτάσσει η εννοια και πρακτικη της επιστημης.

Εγώ λοιπον, ο «αδιάβαστος» στην φιλοσοφία, λεω πως δεν γινεται να νοείται η φιλοσοφια ως επιστημη αν η βαση του λογου της δεν στηριζεται στην επιστημονικα τεκμηριωμενη γνωση ,στον ορθολογιαμο και στην πρακτικη ωφελιμότητα της για την κοινωνια…

Διαφορετικα φιλε αν ο κάθε ασχετος με την επιστημη, ελεγε τα δικα του υποκειμενικα φανταστικα, ιδεαλιστικα σεναρια για το οτιδηποτε …τοτε ναι και βεβαιως ακομα και οι θεολογοι γινονται φιλοσοφοι όπως βεβαιως και δυστυχως για την φιλοσοφια στη χωρα μας και όχι μονο συμβαινει.

Εγώ λοιπον ως «αδιάβαστος» που είμαι, εξακολουθω να μην βλεπω ακομα και σ’ αυτά που αναφερεις για τον Καντ, πως και που κολλαει η μεταφυσικη με τον επιστημονικο τεκμηριωμενο ορθολογισμο.

Η μεταφυσικη (ιδεαλισμος) αναφερεται σε υποθεσεις που οι περισσοτερες απ’ αυτές – αν όχι ολες – δεν εχουν τιποτα και ουτε ενδιαφερονται να αποδειξουν το οτιδηποτε εστω κι’ αν προσπαθουν αρχικα να θετουν ερωτηματα που δεν βρισκουν απαντησεις από την επιστημη….
ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ εως οτου επαληθευτουν η όχι από την επιστημη και γινουν ετσι αποδεκτες η οχι. Μονο τοτε μπορουμε να αναφερουμε την συνεισφορα της αρχικης «μεταφυσικης» υποθεσης, πως συνδέει και βοηθάει, προάγει την επιστημη

Ναι ασφαλως ο καθενας μπορει να λεει ο,τι θελει και αυτό εξηγείται από το γεγονός πως Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ του καθενος εκ των πραγματων είναι διαφορετικη λόγω κυριως της διαφορετικοτητας των εμπειριών, της γνωσιολογικής επάρκειας, της πνευματικής καλλιέργειας, της νοητικής κατεύθυνσης, (ιδεαλιστικής, θεολογικης, η υλιστικής αντικειμενικής τεκμηριωμένης επιστημονικής) και αλλων παραγοντων.

Άλλωστε αυτή η διαφορετικότητα δινει αφορμές για ωφέλιμες αντιπαραθέσεις η στειρες και πολλες φορες ανούσιες κοντρες που οδηγουν στο τιποτα….Για πολλους πχ ο Πλατωνας θεωρείται «μέγιστος » των φιλοσόφων ….Ο δασκαλος του Σωκρατης που ο ιδιος δεν εγραψε ΤΙΠΟΤΑ ….θεωρειται εξ ισου η μεγαλυτερος του Πλατωνα που ηταν και ο μοναδικος που εγραψε αντ’ αυτου….

Ο ιδεαλιστης μεταφυσικος φιλοσοφος Πλατωνας, με την «Πολιτεια» του δειχνει καθαρα την κοσμοαντιληψη του για την ιδανικη κοινωνικη δομη …που ευνοουσε τελικά τους «αριστους» στην κορυφη της εξουσιας…Ολιγαρχης και όχι δημοκρατης ο Πλατωνας.

Προσωπικα δεν με εκφραζει η ιδεολογια της φιλοσοφιας του. Εσυ τωρα πιθανοτατα να τον εχεις εντελως αντιθετη άποψη …Επομενως το να συμφωνησουμε με εννοιες όπως «μεταφυσικη ιδεαλιστικη θεωρηση των πραγματων», η «επιστημονικος τεκμηριωμενος ορθολογισμος» είναι μάταιη υπόθεση.
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 26, 2017 9:44 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

maxim_97 έγραψε:

Ο ιδεαλιστης μεταφυσικος φιλοσοφος Πλατωνας, με την «Πολιτεια» του δειχνει καθαρα την κοσμοαντιληψη του για την ιδανικη κοινωνικη δομη …που ευνοουσε τελικά τους «αριστους» στην κορυφη της εξουσιας…Ολιγαρχης και όχι δημοκρατης ο Πλατωνας.



Αν είχες διαβάσει την "Πολιτεία" θα ήξερες ότι ο Πλάτων διαχωρίζει το ιδανικό πολίτευμα από την ολιγαρχία ,όχι μόνο στα λόγια αλλά με συγκεκριμένους νόμους: ούτε περιουσία μπορούν να έχουν κι έχουν αξιολογηθεί ως οι πιο ενάρετοι μέσα απ' τους θεσμούς και τη ζωή της κοινότητας.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2, 3, 4, 5  Επόμενο
Σελίδα 1 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center