Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ VS ΠΛΑΤΩΝΙΚΟΥ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟΥ ΙΔΕΑΛΙΣΜΟΥ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2732
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούν 18, 2017 4:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
maxim97,

τα πολλά λόγια είναι φτώχια. Έχεις αποδείξεις από τα πρωτότυπα γραπτά του Πλάτωνα ότι ήταν θεοκράτης και προστάτης της ολιγαρχίας ή όχι;


Γιαννη μπορει να εχεις διαβασει αρκετα περι Πλατωνα ...αλλα όπως και να το κανουμε ο κυριος ηταν ΟΧΙ βεβαίως Θεοκράτης, με την εννοια που οι εβραιοχριστιανοι εφαρμοσαν στην ανατολικη και δυτικη Ρωμαικη αυτοκρατορια..... ασφαλως και ΟΧΙ. Ιδεαλιστης οσον αφορα την Αιγυπτιακή θεωρηση περι υπαρξης και αθανασιας ψυχης και προπαγανδιστης της καθως και ΜΕΝΤΩΡΑΣ ΤΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ με την "Πολιτεια" του περι "Αριστων" ...εξ ου αριστοκρατίας....αποδεικνυουν την φιλοσοφικη του προσεγγιση , με την οποια συμφωνει βεβαίως -βεβαίως και ο εβραιοχριστιανισσμος .....διοτι του κολλαει "γαντι" για να μπορει να επικαλείται πως εκφραζει "φιλοσοφικη" σχολη και μαλιστα με Ελληνικες ριζες...

https://stardust30.wordpress.com/2008/09/28/idealismoskaiylismos/
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
gianiss
Πρύτανης


Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011
Δημοσιεύσεις: 5345

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούν 19, 2017 1:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Παράθεση:
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Σ' αυτό συμφωνεί κι ο ίδιος ο Πλάτων,αφού και για εκείνον η ύλη είναι αιώνια σε αιώνια αλληλεξάρτηση με τον Λόγο-ιδέες.


Η διαφορά μου με τον Πλάτωνα δεν είναι στον “λόγο” , αλλά τις “ιδέες” που αναφέρονται σε κάθε υπαρκτό.
Ο “λόγος” όπως τον εννοώ εγώ, με το νόημα της “λογικής” και όχι της “πνευματικής/θεολογικής/μεταφυσικής” έννοιας , είναι κοινός και ίδιος παντού .
Για παράδειγμα , διαίρεση με το “μηδέν” δεν μπορεί να νοηθεί από καμία οντότητα σε οποιοδήποτε σύμπαν, γιατί πολύ απλά η έννοια του (μηδέν) ,είναι παντελώς εκτός “λόγου”
Υπερβατικά όμως – σαν ιδέα- κάποιοι αφελώς την προτείνουν .
Με ανάλογο τρόπο ,έχουμε και τις “ιδέες” καλός/κακός , ψυχρός / ζεστός, ηθικός / ανήθικος , κοντός / ψηλός κλπ κλπ , που ουσιαστικά ΔΕΝ υπάρχουν , καθώς είναι σχετικές ανθρώπινες διαθέσεις / προσεγγίσεις..

Ο “λόγος” όπως τον εξετάζω εγώ, ενώ είναι καθοριστικός για τους νόμους της φύσης , κοινός και ίδιος παντού, παρόλα αυτά οι ίδιοι οι φυσικοί νόμοι θα μπορούσαν να διαφέρουν από κόσμο σε κόσμο , καθώς οι φυσικές τιμές θα μπορούσαν να οδηγούν σε αποτελέσματα “λογικά” , που θα οδηγούν δηλαδή σε σταθερά αποτελέσματα .
Αυτό όμως ΔΕΝ μπορεί να αλλάξει σε ένα ήδη υπαρκτό κόσμο.
Η σταθερά “άλφα” - για παράδειγμα -, υπάρχει “λόγος” που έχει αυτήν ακριβώς την τιμή, σε συνδυασμό πάντα με τις τιμές των άλλων σταθερών .
Θα μπορούσε θεωρητικά ,.να έχει διαφορετική τιμή , αν “πειράξουμε” τις τομές των άλλων.
Ο κόσμος όμως που θα προέκυπτε δεν θα άλλαζε τον “λόγο” που ορίζει πως σε ένα επίπεδο χώρο , το άθροισμα των γωνιών ενός τριγώνου να είναι 2 ορθές .
Για τον ίδιο “λόγο” , κάθε νοήμον και ευφυές ον που ενδεχομένως αναπτυχθεί σε οποιονδήποτε άλλο διαφορετικό από τον δικό μας κόσμο , οφείλει να εντοπίζει την αλήθεια πως “κάτι όντως υπάρχει” , ακόμα και με διαφορετικούς έστω φυσικούς από τους δικούς νόμους και σταθερές.

Αυτό γιατί θεωρώ πως ο “λόγος” καθορίζει τους νόμους και τις σταθερές και όχι το αντίθετο.
Οι “ιδέες” των πραγμάτων , μπορεί να διαφέρουν από κόσμο σε κόσμο , αρκεί να έχουν “λόγο” που θα υπάρχουν τα “πράγματα” , και φυσικά και οι “ιδέες” που θα σχηματίσουν να νοήμονα όντα για αυτά( τα πράγματα)

.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3
Σελίδα 3 από 3

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center