Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η εριστικότητα της διαλεκτικής
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Δεκ 30, 2015 10:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Φυσικά,αν η Κατίνα αναρωτιόταν για την κατάντια της,δε θα ήταν Κατίνα!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
mark
Πρύτανης


Εγγραφή: 23 Ιούλ 2012
Δημοσιεύσεις: 2337

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Δεκ 31, 2015 3:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Ναι, θα ήταν ... καντίνα! Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
eleonora
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Οκτ 2009
Δημοσιεύσεις: 910
Τόπος: Των Ονείρων...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 05, 2016 8:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η εριστικότητα της διαλεκτικής Απάντηση με Συμπερίληψη

iason έγραψε:
Δεν αναφέρομαι στο γνωστό έργο του Σοπενάουερ, αλλά πιο πέρα, στην ίδια τη φύση της διαλεκτικής καθ΄ εαυτής, ως απόρροια της ίδιας της φύσεως του σκεπτομένου ανθρώπου.

Για την διαλεκτική έχουν υπάρξει διάφορες προσεγγίσεις, αλλά το κοινό υπόβαθρο είναι η πόλωση. Το σύνηθες είναι αυτή η πόλωση να εκφράζεται ως σύγκρουση. Στην πράξη, το "Θέση > Αντίθεση > Σύνθεση" παραμένει άπιαστο όνειρο.

Είναι τελικά δυνατόν να κατακτήσουμε την σύνθεση; Νομίζω πως όχι. Σε έναν κόσμο που γίνεται όλο και πιο βίαιος, όλο και πιο κτηνώδης, η σκέψη του δρώντος ανθρώπου θα ακολουθήσει την φυσική πεπατημένη: το δρόμο της σύγκρουσης.

Διαψεύστε με! Shocked


Razz

Χωρίς να διαβάσω τις παρεμβάσεις που έχουν μεσολαβήσει - θα το κάνω στη συνέχεια - απαντώ κατευθείαν στην αρχική τοποθέτηση:
Η φιλοσοφική - αλλά και η φιλολογική - ερμηνεία του προσδιορισμού (θέση - αντίθεση - σύνθεση), δεν έχει να κάνει με την τελική συμφωνία των συνδιαλεγόμενων σε μια κοινή αντίληψη για το αντικείμενο της διαμάχης, αλλά στην αντικειμενική παραγωγή μιας άποψης για τα πράγματα που επικρατεί επάνω από τις αρχικά διατυπωμένες και κερδίζει τις εντυπώσεις απέναντι σε αυτές.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Μαρξ δεν υπήρξε ποτέ βαθυστόχαστος φιλόσοφος - όπως άλλωστε δεν υπήρξε εμβριθής οικονομολόγος. Ήταν ένας ικανότατος δημοσχιοσεσίτης και ένας αποτελεσματικός πολιτικός, στον τότε μικρόκοσμο των σοσιαλιζόντων κινημάτων. Επιβλήθηκε σε αυτά' και μέσω αυτών επιβλήθηκε στην κοινή συνείδηση σαν οραματιστής και υψηλός διανοητής, ενώ ήταν απλός λογοκλόπος και ικανότατος διαστρεβλωτής' όπως άλλωστε και οι επίγονοί του.
Η προσέγγιση της έννοιας της διαλεκτικής δεν ήταν δικιά του αλλά των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων' και το μόνο που έκανε ήταν μια πασαλιψατέρ διαστρέβλωσή της, που όμως για πολιτικούς λόγους επικράτησε και διαδίδεται σαν μοναδική και αδιαμφισβήτητη.
Στην πραγματικότητα η διαλεκτική είναι ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία με τα οποία ο άνθρωπος μπορεί να επανασυνδεθεί με τον δημιουργό Θεό του, αφού με αυτήν μπορεί να αμφισβητήσει τις ίδιες τις πεποιθήσεις του και να τον αναγνωρίσει κάτω από μια άλλη γωνία' όχι εκείνη της τυφλής και άλογης πίστης, αλλά της κατάρριψης των αυταπατών της μεγαλοσύνης του και της μοναδικότητάς του (του ανθρώπου). Και έτσι, να βρεθεί ξανά στην πίστη, την συνειδητή όμως και την απαλλαγμένη από αμφιβολίες.
Να συμπληρώσω μονάχα, ότι η συνήθης διαδικασία που προτείνεται από τον πρακτικό μαρξισμό και έχει επικρατήσει έμμεσα ή άμεσα σαν παγκόσμια κοσμοθεωρία, (θέση - αντίθεση - σύνθεση), παραλείπει σκόπιμα την βασική συνιστώσα της διαίσθησης' καθώς και την άλλη που μόνο λίγοι άνθρωποι έχουν καταφέρει να κατακτήσουν, δηλαδή της ολοκλήρωσης.
Και αυτά απαντούν στο τελικό ερώτημα του εισηγητή:
Αυτά τα εργαλεία, είναι που μπορούν με κόπο να γίνουν κοινό κτήμα μιας ανθρωπότητας που εκπαιδεύεται με την σκληρή αγάπη και να της ανοίξουν τον δρόμο για τον τελικό σκοπό, τη, θέωση.




Razz Twisted Evil Embarassed Twisted Evil Razz
_________________
Εδώ, στην αγκαλιά της δυνατής τούτης γης που οι θαλασσινοί άνεμοι σέρνονται πάνω της...
Rainer Maria Rilke
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 05, 2016 9:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η εριστικότητα της διαλεκτικής Απάντηση με Συμπερίληψη

eleonora έγραψε:

Αυτά τα εργαλεία, είναι που μπορούν με κόπο να γίνουν κοινό κτήμα μιας ανθρωπότητας που εκπαιδεύεται με την σκληρή αγάπη και να της ανοίξουν τον δρόμο για τον τελικό σκοπό, τη, θέωση.


eleonora έγραψε:
Υπάρχει ένας συνδυασμός χημικής και φυσικής διαδικασίας, στην οποία δεν μπορεί να αντισταθεί κανένα φυσιολογικό άτομο. Και δεν γράφω για τις ηλίθιες πρακτικές βασανισμού, τύπου ηλεκτροσόκ ή ξυλοδαρμού, που ικανοποιούν μόνο τα σαδιστικά ένστικτα άρρωστων ανθρώπων και οπωσδήποτε δεν φέρνουν αποτέλεσμα. Περιλαμβάνει την χρήση ενός εναίσιμου φαρμάκου κατά πολύ ισχυρότερου από την κλασσική πεντοθάλη και μια απλή οδοντογλυφίδα κάτω από τα νύχια.
Μόνο άνθρωποι που μπορούν να περιέλθουν σε βαθύ διαλογισμό είναι σε θέση να αντισταθούν σε αυτόν τον συνδυασμό' και τέτοιοι άνθρωποι δεν θα έμπλεκαν ποτέ σε τρομοκρατικά δίκτυα, αφού έχουν αφήσει πίσω τους την περιστασιακή πολιτική.



Μιλάμε για την αποθέωση της "θέωσης",όχι αστεία! Με λίγα λόγια:η κόλαση η δική σου είναι η δική μου θέωση!
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
eleonora
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Οκτ 2009
Δημοσιεύσεις: 910
Τόπος: Των Ονείρων...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 05, 2016 11:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η εριστικότητα της διαλεκτικής Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:

Μιλάμε για την αποθέωση της "θέωσης",όχι αστεία! Με λίγα λόγια:η κόλαση η δική σου είναι η δική μου θέωση!


Razz

Αν εξαιρέσουμε τα ανούσια ευφυολογήματα, που στ' αλήθεια διαφωνούμε?
Στα περιστασιακά ζητήματα όπως το προσφυγικό - μεταναστευτικό έχεις να αντιπαραθέσεις μόνο γενικόλογες θεωρίες χωρίς υλική υπόσταση, απέναντι σε δικές μου συγκεκριμένες και ανοικτά διατυπωμένες προτάσεις.
Στα φιλοσοφικά - όπως αυτό - περιορίζεσαι σε έναν ανεπαρκή σαρκασμό, σε μια χωρίς απάντηση ειρωνεία.
Δεν ξεφεύγω με την ευκολία που μου προσφέρεις από αυτό το πρόβλημα με το να ανταποκριθώ με το ίδιο έντονο ύφος και τρόπο, απέναντι σε έναν άνθρωπο που τον σέβομαι για τον παλιότερο τρόπο εμπεριστατωμένης επιχειρηματολογίας των απόψεών του.
Αναρωτιέμαι μόνο μήπως παρόμοια ερωτήματα βασανίζουν και εσένα' και σκέτα τα απωθείς με μια άρνηση που σου παράγει τέτοιου τύπου απαντήσεις για να μην υποχρεωθείς να τα αντιμετωπίσεις...




Evil or Very Mad Twisted Evil Razz Twisted Evil Evil or Very Mad
_________________
Εδώ, στην αγκαλιά της δυνατής τούτης γης που οι θαλασσινοί άνεμοι σέρνονται πάνω της...
Rainer Maria Rilke
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
eleonora
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Οκτ 2009
Δημοσιεύσεις: 910
Τόπος: Των Ονείρων...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 06, 2016 12:20 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Razz

Αλλά για να σου απαντήσω και στο καθεαυτό:
Δεν είναι η "κόλαση" του άλλου η δική μου θέωση. Αυτές είναι οι καλβινιστικές - μανιχαϊστικές στην ουσία τους θεωρίες - που πάνω τους βασίστηκε όλο το ιδανικό του "δυτικού πολιτισμού", εκείνου που τόσο έντονα τον αντιπαλεύουν οι μοντέρνοι φιλοσοφούντες, αλλά και σε αυτόν στηρίζονται για ιδέες και απολαβές.
Η δική μου προσπάθεια, όχι για θέωση ή για αγιότητα, αλλά μόνο για αυτογνωσία και κατάκτηση μιας ταπεινότητας που δεν είναι στον χαρακτήρα μου, έχει τις ρίζες της στην αυθεντική και καρδιακή Ορθοδοξία' εκείνη των αληθινά άγιων και όχι της εξουσιαστικής εκκλησίας.
Η αναζήτηση του αυτονόητου και λογικού στα τρέχοντα προβλήματα, καθόλου δεν την αντιπαλεύει. Και το να βοηθήσω με τις γνώσεις που έχω αποκτήσει για τον εντοπισμό και την τιμωρία ανθρώπων που δεν σέβονται την ζωή και την ευτυχία άλλων συνανθρώπων τους και εγκληματούν απέναντι σε αυτές τις επιδιώξεις, με κάνει υπερήφανη και δεν μου προξενεί κανένα ηθικό πρόβλημα.




Embarassed Embarassed Razz Embarassed Embarassed
_________________
Εδώ, στην αγκαλιά της δυνατής τούτης γης που οι θαλασσινοί άνεμοι σέρνονται πάνω της...
Rainer Maria Rilke
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 06, 2016 1:06 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

α) Σου απάντησα με συγκεκριμένα επιχειρήματα στις δήθεν ρεαλιστικές προτάσεις για τους πρόσφυγες αλλά δε συνέχισες το διάλογο. Η ρίζα του προβλήματος αποκρύπτεται,όμως:όσο υπάρχουν βίαιες επεμβάσεις στη Μέση Ανατολή, το πρόβλημα θα διαιωνίζεται , όποια κατασταλτικά μέτρα κι αν πάρεις.

β) Είναι δυνατόν να υποστηρίζεις σύγχρονες μεθόδους βασανιστηρίων ώστε ν' αποσπαστούν πληροφορίες; Όποιο κάθαρμα κι αν νομίζεις ότι ανακρίνεται,υπάρχει ή όχι το τεκμήριο της αθωότητας που ακυρώνεται με τα βασανιστήρια;
Αλλά ακόμα κι αν αποδειχτεί η ενοχή του,ποιος σου εγγυάται ότι
οι σύντροφοί του δε θα πάρουν εκδίκηση για τα βασανιστήρια που πέρασε με άλλη τρομοκρατική ενέργεια;
Και στο κάτω κάτω ,ποια αρχή είναι αυτή που δε θα μπει στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει τέτοια βία ακόμα και σε αθώους; Δε γνωρίζεις ότι ο άνθρωπος απολαμβάνει το σαδισμό,όταν του δοθεί η εξουσία ,πόσο μάλλον η νομιμοποιημένη εκδοχή της ως "αντιτρομοκρατική";


γ) Τέλος,δεν έχω πρόβλημα με την ταπεινότητα ,αν δε μεταπίπτει σε μαζοχισμό,αλλά ταπεινός κυνισμός,όπως η επιλεκτική ηθική σου καταδίκη των "κακών" για να βγουν λάδι οι "καλοί", μου ακούγεται σχήμα οξύμωρο!
Αν η ταπεινότητα χειραγωγείται σε συμμόρφωση με την αδίστακτη οικονομική εξουσία,τότε είναι τύποις κι όχι αυθεντική !
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
eleonora
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Οκτ 2009
Δημοσιεύσεις: 910
Τόπος: Των Ονείρων...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 06, 2016 4:40 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
α) Σου απάντησα με συγκεκριμένα επιχειρήματα στις δήθεν ρεαλιστικές προτάσεις για τους πρόσφυγες αλλά δε συνέχισες το διάλογο. Η ρίζα του προβλήματος αποκρύπτεται,όμως:όσο υπάρχουν βίαιες επεμβάσεις στη Μέση Ανατολή, το πρόβλημα θα διαιωνίζεται , όποια κατασταλτικά μέτρα κι αν πάρεις.

β) Είναι δυνατόν να υποστηρίζεις σύγχρονες μεθόδους βασανιστηρίων ώστε ν' αποσπαστούν πληροφορίες; Όποιο κάθαρμα κι αν νομίζεις ότι ανακρίνεται,υπάρχει ή όχι το τεκμήριο της αθωότητας που ακυρώνεται με τα βασανιστήρια;
Αλλά ακόμα κι αν αποδειχτεί η ενοχή του,ποιος σου εγγυάται ότι
οι σύντροφοί του δε θα πάρουν εκδίκηση για τα βασανιστήρια που πέρασε με άλλη τρομοκρατική ενέργεια;
Και στο κάτω κάτω ,ποια αρχή είναι αυτή που δε θα μπει στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει τέτοια βία ακόμα και σε αθώους; Δε γνωρίζεις ότι ο άνθρωπος απολαμβάνει το σαδισμό,όταν του δοθεί η εξουσία ,πόσο μάλλον η νομιμοποιημένη εκδοχή της ως "αντιτρομοκρατική";


γ) Τέλος,δεν έχω πρόβλημα με την ταπεινότητα ,αν δε μεταπίπτει σε μαζοχισμό,αλλά ταπεινός κυνισμός,όπως η επιλεκτική ηθική σου καταδίκη των "κακών" για να βγουν λάδι οι "καλοί", μου ακούγεται σχήμα οξύμωρο!
Αν η ταπεινότητα χειραγωγείται σε συμμόρφωση με την αδίστακτη οικονομική εξουσία,τότε είναι τύποις κι όχι αυθεντική !


Razz

Αχ Θεέ μου, πάλι θα με αναγκάσεις να ακουστώ επηρμένη και ξερόλα, ενώ μόνο θα γράφω αυτό που αληθινά ισχύει:
Αναγκάζομαι να σε αντικρούσω στην κρίση σου για μένα. Συμβαίνει να ξέρω κάτι για τα θέματα που αναφέρεις' μάλιστα δε εκ των "έσω" του βαθύτερου παράγοντα δημιουργίας τους.

Από αυτή τη γνώση προέρχεται και η αποφασιστικότητά μου να κλείσουν οριστικά τέτοιοι τυχοδιωκτισμοί της πρακτικής της χώρας που κατοικώ. Τυχοδιωκτισμοί που οφείλονται ακριβώς στην άγνοια της ψυχοσύνθεσης των λαών αυτής της περιοχής του κόσμου, την εύκολη αντιμετώπισή τους ως χειραγωγήσημων με μια απλοϊκή πολιτική χειρισμού των πληθυσμών.

Στην πραγματικότητα, αυτοί οι άνθρωποι καταλαβαίνουν μόνο τη γλώσσα της ισχύος που επιβάλλεται με τα όπλα. Αυτός είναι ο κόσμος που αντιλαμβάνονται' και μόνο σε ένα τέτοιο μπορούν να ανταποκριθούν. Οι μέθοδοι που ακολουθήθηκαν ως τώρα μόνο σαν αδυναμία έγιναν κατανοητές. Επίσης υπήρξαν χρήσιμες για τους καλοπληρωμένους "έμπορους ασφάλειας".

Δεν γράφω για τους πολιτισμένους Σύρους που εξαναγκάστηκαν στην προσφυγιά από μια απάνθρωπη και αδιέξοδη πολιτική επιλογή δηλαδή της άσκεφτης υποστήριξης των Τουρκικών επιδιώξεων από τις δυτικές δυνάμεις.
Αλλά αν ανάμεσά τους κρύβονται και όσοι έχουν διαφορετικές επιδιώξεις, είναι δική τους ευθύνη να τους απομακρύνουν' και αυτό μπορεί να τους καταστεί σαφές μόνο με την εφαρμογή μιας βίας που μπορεί να μην είναι επιθυμητή αλλά γίνεται αναπόφευκτη.

Μπορώ να σου πω μόνο ότι έχεις κάποιο σχετικό - όχι απόλυτο - δίκιο στις επισημάνσεις σου για το Μεσανατολικό' και ότι με αδικείς όταν δε κατανοείς ήδη γνωρίζω τις διαφορές Σουνιτών, Σιιτών και άλλων Μουσουλμανικών δογμάτων, καθώς έχω μια κάποια εμπειρία για το θέμα από βιβλιογραφικές αλλά και επιτόπιες μελέτες.
Άλλωστε, έχω πρόσβαση στη γνώση και τις συμβουλές του καλύτερου μελετητή που υπάρχει αυτή τη στιγμή για τέτοια θέματα' αν και δεν συμφωνούν πάντα οι τελικές γνώμες που σχηματίζουμε...

Νομίζω ότι χωρίς - οπωσδήποτε - να έχω πια καμιά σχέση με κάποια κομματική πολιτική, κάτι θα μπορέσω να προσφέρω και εγώ η χαζουλοξανθοκόκκινη στην διαφοροποίηση της αντίληψης εκείνων που διαμορφώνουν τις πραγματικές επιλογές' όποια και αν είναι η περιστασιακή επιλογή του "Μεγάλου Άπλυτου", ήτοι του πληθυσμού που εκλέγει τον "αρχηγό" των ευλογημένων USA.

Τέλος να συμπληρώσω. ότι στο κυνήγι των τρομοκρατών δεν υπάρχουν "αθώοι". Όσοι/ες κατέχουν πληροφορίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην αποτροπή τέτοιων εγκλημάτων και δεν τις παρέχουν στις αρμόδιες αρχές για λόγους θρησκευτικού / εθνολογικού / οικογενειακού / προσωπικού εξαναγκασμού, είναι συνυπεύθυνοι/ες για την ίδια την πράξη ή την πρόθεση για αυτήν.

Και να σου συμπληρώσω πως η ίδια η ορολογία της λέξης "τρομοκρατία", συναρτάται αρχικά με το κράτος' σε μια αρχική εκδοχή με το Ρωμαϊκό με τον πασίγνωστο Κικέρωνα εναντίον του Κατιλίνα και των συνεργών του αλλά και προηγουμένως με τον Σύλλα και τον Μάριο και στη συνέχεια με τη δράση των ιθυνόντων της Γαλλικής Επανάστασης απέναντι σε όσους είχαν διαφορετικές απόψεις' με ολοκλήρωση αυτής της απεχθούς πρακτικής εξάσκησης της πολιτικής από τον Τρότσκι και τον Στάλιν.
Ο ίδιος ο Χίτλερ και οι κουτσαβάκηδες συνεργάτες του δεν ήσαν παρά ερασιτέχνες ακόλουθοι σε αυτή την συνεχόμενη διαδικασία κατάχρησης της κρατικής εξουσίας για την εξυπηρέτηση της μισαλλοδοξίας και της προσωπικής / ιδεοληπτικής αυτοεπιβεβαιώσης.
Είχε υπάρξει και στη δικιά μας ιστορία το "Κυλώνειον Άγος", αλλά και μόνο ο χαρακτηρισμός του σαν τέτοιο και η ακόλουθη πολιτική δράση για την αντιμετώπισή του, διαφοροποιεί το ελληνικό πνεύμα από αυτά τα φαινόμενα. Επίσης και κάθε μορφή πολιτικής τρομοκρατίας που παρουσιάστηκε στη συνέχεια καταδικάστηκε με τον πιο απόλυτο τρόπο από όλους τους ιστορικούς και τους σχολιαστές.
Για μένα, κάθε χρήση ικανοτήτων και γνώσεων που αποτρέπει τέτοια γεγονότα από το να διαδραματισθούν, είναι όχι μόνο επιτρεπτή αλλά και υποχρεωτική.




Twisted Evil Twisted Evil Razz Twisted Evil Twisted Evil
_________________
Εδώ, στην αγκαλιά της δυνατής τούτης γης που οι θαλασσινοί άνεμοι σέρνονται πάνω της...
Rainer Maria Rilke
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης


Εγγραφή: 12 Μάρ 2004
Δημοσιεύσεις: 18523

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Απρ 06, 2016 5:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

eleonora έγραψε:


Στην πραγματικότητα, αυτοί οι άνθρωποι καταλαβαίνουν μόνο τη γλώσσα της ισχύος που επιβάλλεται με τα όπλα. Αυτός είναι ο κόσμος που αντιλαμβάνονται' και μόνο σε ένα τέτοιο μπορούν να ανταποκριθούν. Οι μέθοδοι που ακολουθήθηκαν ως τώρα μόνο σαν αδυναμία έγιναν κατανοητές. Επίσης υπήρξαν χρήσιμες για τους καλοπληρωμένους "έμπορους ασφάλειας".


"Αδυναμία"; Τι άλλο πρέπει να κάνουν οι Μεγάλες Δυνάμεις σ' αυτόν τον άτυχο τόπο,που εξαιτίας της ενεργειακής του φύσης έχει υποστεί το εγκληματικό τους πατρονάρισμα εδώ και πολλές δεκαετίες;Στηρίζουν επαίσχυντες θεοκρατικές δικτατορίες για να παίρνουν φθηνά τον μαύρο χρυσό,δημιουργούν πολέμους κρατών για ν' ανεβοκατεβάζουν την προσφορά και τη ζήτηση κατά το δοκούν και εμφυλίους ("διαίρει και βασίλευε"),χαράζουν σύνορα και τροφοδοτούν το Ισραήλ με οικονομική και διπλωματική ισχύ για να διαιωνίζεται η παραπάνω κατάσταση μέσω μιας ρατσιστικής κρατικής υπόστασης,εξοπλίζουν φονταμενταλιστές για προβοκάτορες και δοκιμάζουν τις στρατιωτικές τους δυνάμεις λίγο πριν μοιράσουν τα εδάφη στα διπλωματικά σαλόνια.

Τους έχουν αλλάξει τα φώτα κι αυτό λέγεται "αδυναμία";


eleonora έγραψε:

Δεν γράφω για τους πολιτισμένους Σύρους που εξαναγκάστηκαν στην προσφυγιά από μια απάνθρωπη και αδιέξοδη πολιτική επιλογή δηλαδή της άσκεφτης υποστήριξης των Τουρκικών επιδιώξεων από τις δυτικές δυνάμεις.
Αλλά αν ανάμεσά τους κρύβονται και όσοι έχουν διαφορετικές επιδιώξεις, είναι δική τους ευθύνη να τους απομακρύνουν' και αυτό μπορεί να τους καταστεί σαφές μόνο με την εφαρμογή μιας βίας που μπορεί να μην είναι επιθυμητή αλλά γίνεται αναπόφευκτη.


Από ποιους εξοπλίζεται το ISIS; Από τους Σύριους;



eleonora έγραψε:

Τέλος να συμπληρώσω. ότι στο κυνήγι των τρομοκρατών δεν υπάρχουν "αθώοι". Όσοι/ες κατέχουν πληροφορίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην αποτροπή τέτοιων εγκλημάτων και δεν τις παρέχουν στις αρμόδιες αρχές για λόγους θρησκευτικού / εθνολογικού / οικογενειακού / προσωπικού εξαναγκασμού, είναι συνυπεύθυνοι/ες για την ίδια την πράξη ή την πρόθεση για αυτήν.
...
Για μένα, κάθε χρήση ικανοτήτων και γνώσεων που αποτρέπει τέτοια γεγονότα από το να διαδραματισθούν, είναι όχι μόνο επιτρεπτή αλλά και υποχρεωτική.


Χάνεις το δάσος,πάλι,που σου περιέγραψα πιο πάνω.Οκ,αυτό θέλουν και οι διεθνείς χωροφύλακες,δικαίωμά σου να συνταχθείς μαζί τους για να νιώσεις λίγη ασφάλεια.Και η σκακιέρα θα ορίζεται από αυτούς εσαεί και τα παιδιά μας θα πέφτουν στις μάχες για την "ελευθερία" των κερδών τους .Τι νόμιζες; 'Οτι αξίζουμε περισσότερο από τους λαούς της Μέσης Ανατολής; Το ίδιο αναλώσιμοι είμαστε κι όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούμε όλοι τόσο πιο γρήγορα θα ξεβρομίσει η Γη από τους "ελευθερωτές" της.
_________________
Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Απρ 11, 2016 12:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η εριστικότητα της διαλεκτικής Απάντηση με Συμπερίληψη

eleonora έγραψε:


Razz


Ας μην ξεχνάμε ότι ο Μαρξ δεν υπήρξε ποτέ βαθυστόχαστος φιλόσοφος - όπως άλλωστε δεν υπήρξε εμβριθής οικονομολόγος. Ήταν ένας ικανότατος δημοσχιοσεσίτης και ένας αποτελεσματικός πολιτικός, στον τότε μικρόκοσμο των σοσιαλιζόντων κινημάτων. Επιβλήθηκε σε αυτά' και μέσω αυτών επιβλήθηκε στην κοινή συνείδηση σαν οραματιστής και υψηλός διανοητής, ενώ ήταν απλός λογοκλόπος και ικανότατος διαστρεβλωτής' όπως άλλωστε και οι επίγονοί του.
Η προσέγγιση της έννοιας της διαλεκτικής δεν ήταν δικιά του αλλά των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων' και το μόνο που έκανε ήταν μια πασαλιψατέρ διαστρέβλωσή της, που όμως για πολιτικούς λόγους επικράτησε και διαδίδεται σαν μοναδική και αδιαμφισβήτητη.




Rolling Eyes Rolling Eyes

Ξέρεις την θέση του Μαρξ για την σχέση της φιλοσοφίας με την πραγματική ζωή, τώρα γιατί λες ότι λές, εσύ ξέρεις.





Λένιν εισαγωγή στο 3ο συνέδριο της κομσομόλ:
«Η διδασκαλία μας δεν είναι δόγμα, μα καθοδήγηση για δράση», έτσι έλεγαν πάντα ο Μαρξ και ο Ενγκελς, που δίκαια ειρωνεύονταν την αποστήθιση και την απλή επανάληψη «διατυπώσεων», ικανών στην καλύτερη περίπτωση μόνο να προδιαγράφουν τα γενικά καθήκοντα, που τροποποιούνται αναπόφευκτα από τη συγκεκριμένη οικονομική και πολιτική κατάσταση της κάθε ιδιαίτερης περιόδου του ιστορικού προτσές.

Δε το λες και αδιαμφισβήτητα
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
eleonora
Πρύτανης


Εγγραφή: 19 Οκτ 2009
Δημοσιεύσεις: 910
Τόπος: Των Ονείρων...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 12, 2016 4:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Η εριστικότητα της διαλεκτικής Απάντηση με Συμπερίληψη

troian έγραψε:
eleonora έγραψε:


Razz


Ας μην ξεχνάμε ότι ο Μαρξ δεν υπήρξε ποτέ βαθυστόχαστος φιλόσοφος - όπως άλλωστε δεν υπήρξε εμβριθής οικονομολόγος. Ήταν ένας ικανότατος δημοσχιοσεσίτης και ένας αποτελεσματικός πολιτικός, στον τότε μικρόκοσμο των σοσιαλιζόντων κινημάτων. Επιβλήθηκε σε αυτά' και μέσω αυτών επιβλήθηκε στην κοινή συνείδηση σαν οραματιστής και υψηλός διανοητής, ενώ ήταν απλός λογοκλόπος και ικανότατος διαστρεβλωτής' όπως άλλωστε και οι επίγονοί του.
Η προσέγγιση της έννοιας της διαλεκτικής δεν ήταν δικιά του αλλά των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων' και το μόνο που έκανε ήταν μια πασαλιψατέρ διαστρέβλωσή της, που όμως για πολιτικούς λόγους επικράτησε και διαδίδεται σαν μοναδική και αδιαμφισβήτητη.




Rolling Eyes Rolling Eyes

Ξέρεις την θέση του Μαρξ για την σχέση της φιλοσοφίας με την πραγματική ζωή, τώρα γιατί λες ότι λές, εσύ ξέρεις.





Λένιν εισαγωγή στο 3ο συνέδριο της κομσομόλ:
«Η διδασκαλία μας δεν είναι δόγμα, μα καθοδήγηση για δράση», έτσι έλεγαν πάντα ο Μαρξ και ο Ενγκελς, που δίκαια ειρωνεύονταν την αποστήθιση και την απλή επανάληψη «διατυπώσεων», ικανών στην καλύτερη περίπτωση μόνο να προδιαγράφουν τα γενικά καθήκοντα, που τροποποιούνται αναπόφευκτα από τη συγκεκριμένη οικονομική και πολιτική κατάσταση της κάθε ιδιαίτερης περιόδου του ιστορικού προτσές.

Δε το λες και αδιαμφισβήτητα


Razz

Ξαναδιάβασε το τσιτάτο που παραθέτεις, κάτω από έναν φακό απλής λογικής. Εκείνο που λέει, είναι ότι αν δεν μας αρέσει η η πραγματικότητα απλά πρέπει να την παρουσιάσουμε έτσι που να ταιριάζει σε ότι μας αρέσει.
Μάλλον επιβεβαιώνει αντί να αναιρεί όσα γράφω στα προηγούμενα, για την διαστροφή που επέφερε ο πολιτικός - και πολιτιστικός ιδιαίτερα - μαρξισμός στον τρόπο του σκέπτεσθαι και του πράττειν των ανθρώπων...




Razz Twisted Evil Embarassed Twisted Evil Razz
_________________
Εδώ, στην αγκαλιά της δυνατής τούτης γης που οι θαλασσινοί άνεμοι σέρνονται πάνω της...
Rainer Maria Rilke
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
troian
Πρύτανης


Εγγραφή: 05 Ιαν 2011
Δημοσιεύσεις: 2267
Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Απρ 12, 2016 8:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Το οτι θα χρησιμοπποιούσες και την ρητορική των ναζι για πολιτιστικους μαρξισμούς δεν το περιμενα, αλήθεια.

Κατα τα άλλα είναι γνωστή η θέση για τον φουερμπαχ αν δεν χειραφετήσουμε την αποκτηθησα γνωση ωστε να κινησουμε την ιστορια καθως θελουμε τοτε όλη η γνωση είναι αχρηστη.
_________________
μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Ελεύθερες Απόψεις Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5
Σελίδα 5 από 5

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center