Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Πλατωνική Πολιτεία
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 20, 2013 2:56 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δ/Γ
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την SARUMAN στις Κυρ Αύγ 18, 2013 6:52 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 20, 2013 3:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
πως μπορεί να μην φαντάζεται κάτι που ο ίδιος περιγράφει??


Μα συγνώμη, αλλά το γεγονός ότι κάποιος περιγράφει δεν σημαίνει και ότι το φαντάζεται οπωσδήποτε σε όλες του τις λεπτομέρειες σε όλο το εύρος. Δεν είναι αυταπόδεικτο. Εκτός και αν είμαστε υποχρεωμένοι λόγω βαρέως ονόματος να δεχτούμε το θέσφατο.
Εγώ πιστεύω ως πιο πιθανό ότι την διάβασες βιαστικά και δεν εξήγαγες όλα τα συμπεράσματα. Δεν την έχω διαβάσει αλλά και ούτε όποιος την χιλιοδιαβάζει είναι σίγουρο πως άγεται στα ορθά, όπως και αυτός που δεν την διάβασε δεν βρίσκω εξωπραγματικό να θεωρήσω ως ουσιαστική παράλειψη (εάν όντως υφίσταται τέτοια παράλειψη) ότι η φιλοσοφία αναφέρεται μόνον ως θεραπεία και όχι ΚΑΙ ως πρόλειψη.....
_________________
”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ

http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Clement Duval
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιούλ 2013
Δημοσιεύσεις: 866

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 20, 2013 6:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

SARUMAN έγραψε:
Clement Duval έγραψε:
SARUMAN έγραψε:
Για να δούμε όμως ποιά είναι η γνώμη του Πλάτωνος για τη δημοκρατία
Πάλι διαστρεβλώνεις αισχρά τους αρχαίους συγγραφείς για να δικαιώσεις και καλά τις δικές σου νοσηρές αντιλήψεις, ΓΕΛΟΙΕ ΦΑΣΙΣΤΑ??


Aντε ρε γελοίο υποκείμενο που δεν ξέρεις ουτε καν τι σημαίνει φιλοσοφία και δεν ανοιξες βιβλιο ποτέ σου που θα μου πεις εμένα ΕΣΥ ΑΜΟΡΦΩΤΕ ΗΛΙΘΙΕ για τους αρχαίους συγγραφείς.
Και μην τους πιάνεις στο βρωμόστομα σου γιατι μολύνεις τα ιερά ονοματα τους παλιοαλήτη
Ειδαμε κι εσένα που τους θεωρείς ιερούς και τους έχεις διαστρεβλώσει τόσο ΑΙΧΡΑ που τρίζουνε τα κόκκαλά τους, ΚΩΛΟΦΑΣΙΣΤΑ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kaneis
Πρύτανης


Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004
Δημοσιεύσεις: 2376

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 21, 2013 7:06 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Πλατωνιστή κάτι άλλο που ξέχασα είναι ότι ο Πλάτων δεν μπορεί να κατηγορηθεί για απολυταρχισμό για τον λόγο ότι έθεσε σαν άρχοντες τους φιλοσόφους, την λογική έρευνα με άλλα λόγια. Ο ολοκληρωτισμός βασίζεται σε μια απόλυτη αλήθεια την οποία κατέχει ο άρχοντας και όχι στην έρευνα.
_________________
ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Platonistis
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 11 Ιούλ 2013
Δημοσιεύσεις: 26

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 22, 2013 1:39 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

kaneis έγραψε:
Πλατωνιστή κάτι άλλο που ξέχασα είναι ότι ο Πλάτων δεν μπορεί να κατηγορηθεί για απολυταρχισμό για τον λόγο ότι έθεσε σαν άρχοντες τους φιλοσόφους, την λογική έρευνα με άλλα λόγια. Ο ολοκληρωτισμός βασίζεται σε μια απόλυτη αλήθεια την οποία κατέχει ο άρχοντας και όχι στην έρευνα.


Πολύ σωστό αυτό
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Platonistis
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 11 Ιούλ 2013
Δημοσιεύσεις: 26

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 23, 2013 9:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Χθες πέρασα μια όμορφη μέρα στην Αθήνα, πήρα ένα αγαλματίδιο του Πλάτωνα, επισκέφτηκα το φημολογούμενο δεσμωτήριο του Σωκράτη και περπάτησα στην Ακαδημεία...ωραίες στιγμές
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Clement Duval
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιούλ 2013
Δημοσιεύσεις: 866

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 24, 2013 9:10 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Θα μπορούσες να τράβαγες φωτό και να άνοιγες εδώ ένα φωτογραφικό θέμα με την περιοδεία σου εκεί.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Platonistis
Επιστημονικός Συνεργάτης


Εγγραφή: 11 Ιούλ 2013
Δημοσιεύσεις: 26

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 24, 2013 11:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Μπορώ να ανεβάσω φωτογραφίες που τράβηξα...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Clement Duval
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιούλ 2013
Δημοσιεύσεις: 866

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Ιούλ 25, 2013 8:54 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

τότε θα ήταν πραγματικά πολύ ενδιαφέρον σε ένα ξεχωριστό θέμα..
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
SARUMAN
Πρύτανης


Εγγραφή: 14 Απρ 2013
Δημοσιεύσεις: 1729
Τόπος: THE WHITE CITY OF THE KINGS

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 17, 2013 8:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Δ/Γ
_________________
Κάθε αρχαία θρησκευτική ή μάλλον φιλοσοφική λατρεία αποτελούνταν από μία εσωτερική ή μυστική διδασκαλία και ένα εξωτερικό ή δημόσιο τυπικό λατρείας
http://www.youtube.com/watch?v=ZIMoQHpvFQQ


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την SARUMAN στις Κυρ Αύγ 18, 2013 6:52 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ayrton Senna
Πρύτανης


Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013
Δημοσιεύσεις: 2218

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Αύγ 18, 2013 3:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

SARUMAN έγραψε:
Αγαπητε πλατωνιστή.

Είναι χαρά μου που συνομιλούμε πάλι για τον Μέγα Πλάτωνα.
Πράγματι το συμποσιο είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα του ,γιατί είναι το έργο εκείνο που ο Πλάτων ομιλεί περί του θείου έρωτος,δηλαδή του έρωτος προς τις ιδέες που κατά τον Πλάτωνα είναι οι Θεοί.
Θα θίξω τα πιο σημαντικά σημεία του διαλόγου κατά τον οποίο διεξάγεται μια σειρά από τοποθετήσεις για τη φύση ,την αξία και τον ιστορικό προσδιορισμό του έρωτος και οι οποίες καταλήγουν στην Διοτίμα (η ιέρεια που τιμά το Δια όπως λέει και το όνομα) η οποία αναλύει τη μυητική αγωγή του ανθρώπου από τον υλικό στον ουράνιο έρωτα των Ιδεών.

Αρχίζω με την τοποθέτηση του σοφιστή Παυσανία ,ο οποίος διαχωρίζει τον έρωτα σε υλικό και ουράνιο.
Ο Παυσανίας διακρίνει δυο Αφροδίτες.
Η μια η Πανδημος είναι αυτή που αντιστοιχεί στον υλικό έρωτα ,τον έρωτα της σάρκας που όπως ο ίδιος λέει κυριαρχεί στους χυδαίους ανθρώπους.
Η άλλη η Ουράνιος Αφροδίτη αντιστοιχεί στον ουράνιο έρωτα που είναι ανώτερος του υλικού.
Ο ουρανιος έρωτας είναι ο ομοφυλοφιλικός έρωτας και η παιδεραστία.
Γι αυτό και η ουράνια Αφροδίτη είναι η Κόρη του ουρανού χωρίς μητέρα ,δηλαδη η κόρη ενός ερωτα χωρίς γυναίκα.
Ο σοφιστής λοιπόν Παυσανίας διατυπώνει την άποψη ότι η ομοφυλοφιλία και η παιδεραστία είναι ο θείος έρως ,ενώ η ερωτική πράξη μεταξύ ανδρός και γυναικός είναι ο χυδαίος σαρκικός έρως.
Πρέπει εδώ να θυμηθείς ποιοι ήταν οι σοφιστές.
Οι σοφιστές είναι οι αμοραλιστές της εποχής ,οι διδάσκαλοι εκείνοι οι οποίοι χρησιμοποιώντας την ρητορική τέχνη ,την οποία γνωριζαν πολύ καλα ,αντέστρεφαν όλες τις καθιερωμένες αξίες και παρουσίαζαν το καλο ως κακό και το κακό ως καλό.
Διεστρεφαν τις ηθικές αξίες παρουσιάζωντας μεσω της ρητορικής τέχνης το ανήθικο και διεστραμένο ως ηθικό και φυσιολογικό.
Ετσι κι εδώ ο σοφιστής Παυσανίας παρουσιάζει με ρητορικά σχήματα και εμπνευσμένα επιχειρήματα την φαυλότητα της ομοφυλοφιλίας και της παιδεραστίας ως θείο έρωτα.

Κατοπιν παίρνει το λόγο ο ιατρός Ευριξύμαχος και μας εισαγάγει τωρα σε μια νέα θέαση του έρωτος.
Αναγάγει τον έρωτα από την συνήθη μορφή του ανάμεσα στους ανθρώπους στον έρωτα για όλο το σύμπαν.
Εφόσον ο έρωτας τονίζει μπορεί να είναι υλικός δηλαδη αισχρός αλλά μπορεί να είναι και θείος δηλαδή ουράνιος(όχι βεβαια όπως τον εννοεί ο σοφιστής ) αρα η ιατρική πρέπει να αποβλέπει να τονώνει και να δυναμώνει τον υγιή και θείο έρωτα και να θεραπέυει τον υλικό.
Η νόσος προέρχεται από τον υλικό έρωτα ενώ η υγεία από τον θείο .
Εδώ παρατηρούμε ότι ανεβαίνουμε ένα σκαλί στην ιεραρχική κλιμακα του έρωτος σύμφωνα με τον Πλάτωνα.
Σύμφωνα με τον Σοφιστή Παυσανία ο θειος έρως είναι η ομοφυλοφιλία και η παιδεραστία.
Σύμφωνα με τον Ερυξίμαχο ο θείος έρως είναι ο έρως του ανθρώπου προς το σύμπαν και ότι περιέχει αυτό.

Και τώρα πάμε σε ένα πολύ ενδιαφέρον τμήμα του διαλόγου ,που είναι η τοποθέτηση του Αριστοφάνη.
Και λέω πολύ ενδιαφέρον γιατί εδώ μέσω του λόγου του Αριστοφάνη ο Πλάτων αποδυκνύει ότι ήταν ένας Μύστης μεγάλης βαθμίδας και γνώριζε απόρρητα αρχαία μυστικά που φυσικά απαγορευόταν να τα δημοσιοποιήσει και για αυτό τα προβάλλει ως τοποθέτηση του Αριστοφάνη σε έναν ασχετο με αυτά διάλογο όπως το Συμπόσιο.
Το ίδιο έκανε κι ένας άλλος μεγάλος Μύστης της αρχαιότητας ο Αισχύλος ο οποίος φανέρωνε μυστικά των ελευσινίων μυστηρίων στα έργα του και γλυτωσε το θανατο μόνο και μόνο επειδή ήταν του γένους των Ευμολπιδών δηλαδή των ιερέων των ελευσινίων μυστηρίων.
Μεσω του Αριστοφάνους λοιπον ο Πλάτων μας παρουσιάζει εδώ τα πρώτα ανθρώπινα γένη της χρυσής και της αργυρής εποχής της ανθρωπότητας.
Τα ανθρώπινα αυτά γένη έζησαν πριν από 60.000.000 περίπου χρόνια και δεν είχαν τίποτα κοινό με τον σημερινό άνθρωπο.
Παραθέτω το σχετικό απόσπασμα

«……. Πρωτίστως πρέπει να καταλάβετε καλά την φύση του ανθρώπου και τις περιπέτειές της. Παλαιά δηλαδή ο οργανισμός μας δεν ήταν ο ίδιος, όπως τώρα, ήταν διαφορετικός. Πρώτα πρώτα τα φύλα των ανθρώπων ήταν τρία, και όχι όπως σήμερα δύο, αρσενικόν και θηλυκόν. Υπήρχεν ακόμη και ένα τρίτο, αποτελούμενο απ' αυτά τα δύο. Το όνομά του μένει ακόμη, το ίδιο όμως έχει εξαφανισθεί: το ανδρόγυνο. Ήταν τότε ένα ξεχωριστό φύλο, και συνδύαζε και στην εμφάνιση και στο όνομα τα δύο άλλα, το αρσενικό και το θηλυκό. Τώρα δεν υπάρχει παρά μόνον σαν λέξη και χρησιμοποιείται σαν ύβρις. Έπειτα ολόκληρος ο κορμός του κάθε ανθρώπου ήταν στρογγυλός και είχε ολόγυρα ράχη και πλευρές. Είχε τέσσερα χέρια και άλλα τόσα σκέλη και δύο πρόσωπα επάνω σ' ένα λαιμό κυλινδρικό, όμοια και απαράλλακτα, που έβλεπαν προς αντίστροφη κατεύθυνση το καθένα, και ένα κρανίο επάνω από τα δύο πρόσωπα, και αυτιά τέσσαρα και διπλά γεννητικά όργανα και όλα τ' άλλα, όπως θα μπορούσε κανείς επί τη βάσει αυτών να φαντασθεί. Μετεκινείτο δε όχι μόνον όρθιο, όπως τώρα, αν ήθελε προς την μία ή προς την αντίθετη διεύθυνση. Αλλά, όποτε αποφάσιζε να τρέξει γρήγορα, όπως οι ακροβάτες γυρίζουν τα πόδια προς τα επάνω σαν τροχός και κάνουν τούμπες, έτσι και τότε στηρίζονταν και στα οκτώ τους άκρα και μετακινούνταν πολύ γοργά περιστροφικά……. »

Τέλος έρχεται η σειρά της ιέρειας Διοτίμας να μιλήσει για τον έρωτα των Ιδεών δηλαδη τον πραγματικό θείο έρωτα που είναι αυτός του ουρανιου κόσμου των Θεών.

Η Διοτίμα ήταν γνώστρια της “πυθαγόρειας αριθμοσοφίας”, κατά τον Ξενοφώντα δεν ήταν άπειρη των πλέον δυσκολονόητων γεωμετρικών θεωρημάτων («ουκ άπειρος δυσσυνέτων διαγραμμάτων έστι»).
Αλλά και ο Πρόκλος θεωρεί τη Διοτίμα «Πυθαγορική»
Η Διοτίμα ήταν η ιέρεια εκείνη που έκανε τον καθαρμό των Αθηναίων μετά το λοιμό του 429 π.Χ. Το όνομα Διοτίμα είναι επίσης δηλωτικό δράσεων για την ισότητα ανδρών και γυναικών, γιΆ αυτό και η Διοτίμα είναι η μόνη γυναίκα που συμμετέχει στο ανδροκρατούμενο Συμπόσιο

ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΤΙΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ Ο ΠΛΑΤΩΝ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ

«………Σε αυτά μεν του Έρωτα τα μυστήρια θα ήταν ίσως δυνατόν και συ, Σωκράτη, να μυηθείς. Για την ανώτατη όμως μύηση και αποκάλυψη, χάριν της οποίας και αυτά γίνονται, εφΆ όσον ακολουθεί κανείς την ορθή οδό, δεν είμαι βέβαιη, αν θα είχες τις δυνάμεις. Οπωσδήποτε" είπε "εγώ θα σου τα εκθέσω και δεν θα υστερήσω σε καλή θέληση. Προσπάθησε τώρα και συ να με παρακολουθήσεις, αν μπορείς.
Οφείλει λοιπόν" είπε "όποιος ακολουθεί την ορθή γιΆ αυτό το έργο οδό, νΆ αρχίζει μεν από νέος να πλησιάζει τα ωραία σώματα.
Και πρώτον μεν, εφΆ όσον σωστά τον καθοδηγεί ο καθοδηγητής του, να ερωτεύεται ένα και μόνο σώμα, και εδώ να ζητά να γεννήσει σκέψεις ωραίες.
Έπειτα νΆ αντιληφθεί, ότι η ωραιότητα, που ενυπάρχει σε αυτό ή εκείνο το σώμα, έχει αδελφική συγγένεια προς την ωραιότητα του άλλου σώματος και ότι, εφΆ όσον μέλλει να συλλάβει γενικά την ωραιότητα της εξωτερικής εμφάνισης, θα ήταν μεγάλη ανοησία να μην αναγνωρίζει σαν μία και την αυτή την καλλονή που υπάρχει σε όλα τα σώματα.
Όταν δε το αντιληφθεί αυτό, θα γίνει εραστής όλων των ωραίων ανθρώπων και θα μετριάσει την σφοδρή εκείνη προσήλωση προς ένα πρόσωπο. Θα την θεωρήσει κατώτερή του και ανάξια λόγου. Μετά από αυτό θα μάθει να θεωρεί το κάλλος της ψυχής άξιο μεγαλύτερης τιμής παρά το σωματικό.
ΚατΆ αυτόν τον τρόπο και αν βρει κάποιον, που έχει σωστή ψυχή, παρουσιάζει δε έστω και μέτρια θέλγητρα, να το θεωρεί αρκετό και να του χαρίζει τον έρωτα και την φροντίδα του, ώστε να γεννά και να ζητεί να βρει λόγους τέτοιους, που θα εξυψώσουν την νεολαία.
Έτσι θα υποχρεωθεί πάλι νΆ αντικρύσει το κάλλος, που υπάρχει στις πράξεις και στους θεσμούς, και να κάμει την παρατήρηση, ότι το συνέχει όλο συγγένεια εσωτερική, ώστε να θεωρήσει το σωματικά ωραίο σαν κάτι ευτελές.
Μετά τις πράξεις θα τον οδηγήσουν προς τις γνώσεις, ώστε να ιδεί επίσης και το κάλλος των γνώσεων και να εκτείνει το βλέμμα προς την πιο πλατειά περιοχή του κάλλους – όχι πλέον προς το κάλλος ενός και μόνου, όπως ένας υπηρέτης του σπιτιού, ώστε ικανοποιούμενος με το κάλλος ενός παιδαρίου ή ορισμένου ανθρώπου ή ενός τρόπου ζωής και υποδουλωμένος σε αυτό, να είνΆ ευτελής και στενόκαρδος.
ΑλλΆ αντίθετα, με το βλέμμα γυρισμένο προς το απέραντο πέλαγος της ωραιότητας και από το θέαμα εκείνου εμπνευσμένος, να γεννά πλήθος από ωραίους και υψηλούς λόγους και σκέψεις μέσα σΆ έναν ανεξάντλητο πόθο πνευματικότητας, έως ότου, ενισχυμένος στο στάδιο αυτό και ωριμασμένος, αντικρύσει την επιστήμη εκείνη, την μία και μόνη, της μιας ωραιότητας, που είναι περίπου τέτοιου είδους.

Προσπάθησε όμως" πρόσθεσε "να εντείνεις την προσοχή σου, όσο μπορείς περισσότερο.
Όποιος λοιπόν κατά την σπουδή της τέχνης της ερωτικής οδηγηθεί σε τούτο το σημείο, βλέποντας σωστά, την μία μετά την άλλη, τις διάφορες μορφές του ωραίου, όταν προχωρήσει πλέον προς το τέρμα της ερωτικής μυσταγωγίας, θΆ αντικρύσει ξαφνικά ένα κάλλος θαυμασίας φύσεως, εκείνο ακριβώς, Σωκράτη, το κάλλος, χάριν του οποίου καταβλήθηκαν και όλες οι προηγούμενες ταλαιπωρίες, το οποίο πρώτα μεν υπάρχει αιώνιο και δεν υπόκειται ούτε σε γένεση ούτε σε αφανισμό, ούτε σε αύξηση ούτε σε ελάττωση, έπειτα δεν είναι ωραίο από μια άποψη, άσχημο από την άλλη, ούτε ωραίο σήμερα, αύριο όχι, ούτε σχετικά με τούτο ωραίο, σχετικά μΆ εκείνο άσχημο, ούτε εδώ ωραίο, εκεί άσχημο, σάν να ήταν για μερικούς ωραίο, ενώ γιΆ άλλους άσχημο.
Ούτε αφΆ ετέρου θα του παρουσιασθεί το ωραίο υπό την μορφήν ενός προσώπου ή χεριών ή κάτι άλλου σωματικού, και ούτε υπό την μορφή ενός λόγου ή μιας επιστήμης, ούτε πάντως σαν να υπάρχει σε ένα διαφορετικό ον, σε ένα έμψυχο π.χ ή σε ένα τοπίο ή στον ουρανό ή σε κάτι άλλο.
Αλλά σαν κάτι που υπάρχει μόνο του, αυτοτελώς, με τον εαυτό του, ενιαίο στην μορφή, αιώνιο, όλα δε τΆ άλλα τα ωραία μετέχουν εκείνου κατά κάποιον τέτοιο τρόπο, ώστε, με την γένεση και τον αφανισμό εκείνων, εκείνο μήτε αύξηση μήτε ελάττωση καμία να υφίσταται μήτε κανένα άλλον επηρεασμό.
Όταν λοιπόν χάρις στην ορθή εφαρμογή της αγάπης των παιδιών, ανεβεί από τα φαινόμενα εδώ κάτω, και αρχίσει νΆ αντικρύζει εκείνο το κάλλος, προσεγγίζει σχεδόν, θα έλεγα, το τέρμα. Διότι αυτό ακριβώς είναι η ορθή οδός προς τα ερωτικά, είτε αυτοβούλως βαδίζεις είτε οδηγείσαι από άλλον, νΆ αρχίζεις από τα ωραία εδώ κάτω εν όψει εκείνης της ωραιότητας και νΆ ανεβαίνεις διαρκώς, μεταχειριζόμενος, βαθμίδες, σα να λέμε, από το ένα προς τα δύο και από τα δύο προς όλα τα ωραία σώματα, και από τα σώματα τα ωραία προς τις ωραίες πράξεις και από τις πράξεις προς τις μαθήσεις τις ωραίες, έως ότου από τις μαθήσεις φθάσεις σε εκείνη τελικά την μάθηση, η οποία είναι μάθηση εκείνου του απολύτου κάλλους, όχι άλλου, και γνωρίσεις αυτό το ίδιο το κάλλος το απόλυτο.

Σε αυτό το στάδιο της ζωής, αγαπητέ Σωκράτη" είπε η ξένη από την Μαντίνεια "παρά οπουδήποτΆ αλλού, αξίζει η ζωή του ανθρώπου, με την θέα του κάλλους του απολύτου.
Αν τύχει κάποτε και το δεις, θα σου φανεί πως δεν συγκρίνεται με χρυσό ή φορέματα πολυτελή, με τα ωραία παιδιά και τους εφήβους, στων οποίων τη θέα χάνεις τώρα τα λογικά σου και πρόθυμος είσαι, και συ και πλήθος άλλοι, όταν βλέπετε τους αγαπημένους σας και βρίσκεσθε διαρκώς μαζί τους, αν ήταν τρόπος, μήτε να τρώγετε μήτε να πίνετε, και μόνο νΆ απολαύετε την θέα και την συντροφιά τους.
Φαντάσου" είπε "τώρα αν κανενός του δινόταν η χάρη νΆ αντικρύσει το απόλυτο κάλλος, άδολο, καθαρό, αμιγές, όχι ανακατωμένο με γήινες σάρκες και χρώματα και κάθε άλλη ματαιότητα θνητή, αλλά αν μπορούσε νΆ αντικρύσει το κάλλος το απόλυτο στην θεία μοναδικότητα της μορφής του! Θα ήταν, φαντάζεσαι, χωρίς αξία, η ζωή ενός ανθρώπου" είπε "που έχει το βλέμμα του προς τα εκεί και εκείνο βλέπει με το όργανο που πρέπει, και μΆ εκείνο βρίσκεται μαζί; Ή ξεχνάς" πρόσθεσε "ότι εδώ, και μόνο εδώ, θα έχει το χάρισμα, βλέποντας με ό,τι είναι ορατή την ωραιότητα, να γεννά όχι φαντάσματΆ αρετής, αφού δεν είναι φάντασμα αυτό που αγκαλιάζει, αλλά την αληθινή, αφού την αλήθεια αγκαλιάζει; Και όταν γεννήσει και αναθρέψει αρετή αληθινή, έχει την δυνατότητα να γίνει ο αγαπημένος των θεών και, όσο είναι θεμιτό σε έναν άνθρωπο, να γίνει κι εκείνος αθάνατος"…….. »



_________________
”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ

http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, 6
Σελίδα 6 από 6

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center