Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Ποια η πορεία της Ιστορίας; |
1. Ευθύγραμμη προς ένα Τέλος |
|
7% |
[ 1 ] |
2. Κυκλική υποταγμένη στους αντικειμενικούς νόμους της Φύσης |
|
0% |
[ 0 ] |
3. Και τα δύο παραπάνω μαζί; |
|
30% |
[ 4 ] |
4. Άλλο και θα εξηγήσω |
|
30% |
[ 4 ] |
5. Ακόμα το σκέφτομαι |
|
30% |
[ 4 ] |
|
Σύνολο Ψήφων : 13 |
|
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 07, 2013 10:59 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μα δε σου προσάπτω κάτι κακό. Το ότι η έννοια της ανθρωπότητας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι στη βάση της χριστιανικής σκέψης είναι γεγονός. Δε σε κατηγορώ ότι είσαι χριστιανός.
Αντίθετα μάλιστα, όπως λέει o Γιάννης, εγώ, εσύ όπως σε καταλαβαινω, απομακρυνόμαστε από τη χριστιανική εσχατολογία όταν αποκεντρώνουμε τον άνθρωπο και θεωρούμε σημαντικό παράγοντα τον τυχαιακο. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 07, 2013 3:19 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | @Spyros,
Σωστός. Νομίζω πως μία τέτοια μίνι τελεολογία την αντέχουμε ε;
|
Γενικά, διαπιστώνω ότι σε ότι συζητάμε ή σκεφτόμαστε, πάντα καταλήγουμε σε ένα σύνορο, πέρα από το οποίο δεν μπορούμε τίποτα να αποδείξουμε.
Τότε εισερχόμαστε στη χώρα των πεποιθήσεων και της πίστεως.
Υπάρχει το εξής πρόβλημα που δεν μπορούμε να λύσουμε:
Διαπιστώνουμε γύρω μας ένα λογικό σύμπαν, δηλαδή ένα σύμπαν που έχει τους νόμους του και εκδηλώνεται με βάση αυτούς.
Αυτή από μόνη της η διαπίστωση γεννά τον σπόρο της τελεολογίας:
"Έχουμε να κάνουμε με μία λογική υπερ-μηχανή (σύμπαν) που κυβερνάται και υπακούει σε επίσης λογικούς νόμους"
Μας φαίνεται λογικό επομένως (αν και δεν μπορούμε να το αποδείξουμε αυστηρά) ότι "μια" υπερ-λογική, ένας Λόγος, υπερβαίνει τον κόσμο και το σύμπαν.
Αυτή η πεποίθηση, δίνει μια λογική διέξοδο, είναι μια λύση, επειδή δεν παραβιάζει ούτε την εμπειρία μας, αλλά ούτε τη λογική μας.
Αντίθετα, η πίστη στην απόλυτη τυχαιότητα (την οποία επίσης δεν μπορούμε να αποδείξουμε αυστηρά), παραβιάζει και την εμπειρία μας (υπάρχει η τάξη που όλοι διαπιστώνουμε στον κόσμο και στη ζωή μας) αλλά και τη λογική μας αφού εάν δεν υπήρχε τάξη και λογική, θα ήταν αδύνατον ο εγκέφαλός μας να έκανε αυτή τη στιγμή αυτόν τον διάλογο.
Δε θα μπορούσε καν να υπάρχει κανένας διάλογος, ποτέ.
Αλλά και η οποιαδήποτε μελέτη της Ιστορίας ή της Κοινωνιολογίας ή της Ψυχολογίας θα ήταν εντελώς άχρηστη και άνευ νοήματος.
Γιατί να μελετάμε ιστορία αφού τα πάντα γίνονται τυχαία, οπότε δεν έχουμε σε τίποτα να ωφεληθούμε από "διδάγματα" του παρελθόντος; ..
Είναι αυτό που νομίζω πολύ λακωνικά διαπίστωσε ο κανεις:
Παράθεση: | Την αυξανόμενη σύνθεση μπορείς να την πεις και πνευματικότητα του κόσμου, νοητότητα της φύσης, υπέρβαση της ανάγκης και με άλλους τρόπους.
Αυτή η πορεία προς το βάθος είναι που σε κάνει να ξέρεις που πας, διαισθητικά όμως. |
_________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
troian Πρύτανης
Εγγραφή: 05 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 2267 Τόπος: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 07, 2013 3:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | @troian,
Στην ιστορία πώς θα το περνούσες πιο συγκεκριμένα για να καταλάβω;
Πχ Στην Αίγυπτο τώρα με αυτά που διαδραματίζονται κάποιοι φιλόσοφοι είδαν την έλευση ενός συμβάντος με την έννοια ότι δίνεται η ευκαιρία για κάτι καινούργιο πέρα από τα καθιερωμένα, αρκεί οι άνθρωποι να διατηρήσουν την πίστη τους στο Συμβάν. Προσέγγιση ιδιαίτερα μεσσιανική,εσχατολογική και άρα χριστιανική.
Μία αρχαιοελληνική προσέγγιση θα έβλεπε κύκλους σύμφωνα με τους νόμους της φύσης, με τα γνωρίσματα του ανθρώπου που δεν αλλάζουν είναι προκαθορισμένα από τη φύση. Έτσι, τα γεγονότα στην πλατεία Ταχρίρ δεν είναι κάτι ριζικά νέο και μάλιστα, επιβεβαιώνεται αυτό από τότε που ξεκίνησαν, αφού έχουμε συγκρούσεις επί συγκρούσεων και μάλιστα δεν υπάρχει κάτι ομοιογενές που θα ξεκινήσει το νέο, ιδίως αν αναλογιστούμε και τις πολλές κακοποιήσεις των γυναικών που λαμβάνουν χώρα.
Στην πρώτη περίπτωση, η δημιουργικότητα βρίσκεται στην Ελπίδα πέραν των δεδομένων καταστάσεων. Αλλά για πόσο καιρό θα δίνουμε άφεση αμαρτιών σε μία τέτοια ελπίδα αφού δεν εκπληρώνεται;
Στη δεύτερη, ερμηνεύουμε τα γεγονότα από πολλές πλευρές, οικονομική, πολιτική, ψυχολογική κτλ αλλά η δημιουργικότητα συμβαίνει στο πλαίσιο της μίμησης της Φύσης.
Στο ένα έχουμε Ελπίδα και Πίστη, στο δεύτερο έχουμε Φύση και Μοίρα.
Τελικά, δε διαφέρουν και πολύ με την έννοια ότι κάθε περίπτωση έχει το Θεό της... | Νομίζω πολύ σωστά το θέσατε με τον γιαννις σαν πιθανότητες, σαν δυνατότητες. Ένα γεγονός (ιστορικό) έχει τα αίτια του ΑΛΛΑ μάλλον έχει και βαθμούς ελευθερίας και αυτό μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι ο λόγος έχει σαν ιδιότητα την αντίληψη της σκοπιμότητας.
Θα έβαζα και Καντ στην κουβέντα μας αλλά ίσως όταν τελειώσω μια μίνι διατριβή που έχω διακόψει τον τελευταίο μήνα και μάλλον θα συνεχίστει από Οκτώβριο. _________________ μακεδονίτικα πουλιὰ λαλοῦν μακεδονίτικα |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 07, 2013 4:55 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
SARUMAN έγραψε: | μου θυμίζεις τον νεοφωτιστο όταν έλεγε ότι άλλο το ΕΑΜ και άλλο το ΚΚΕ. |
Δεν ήταν μόνον ο Νεοφώτιστος που το υποστηρίζει αυτό αλλά είμαστε τουλάχιστον άλλοι δύο. Νομίζω σε έναν βαθμό ο troian και ένας άλλος - θα έπρεπε να τα ξανακοιτάξω.
Δεν μπορεί επουδενί να διαγραφεί ο αγώνας ΕΑΜιτών που δεν ανήκαν επουδενί στο ΚΚΕ. Ότι και να γίνει όσο και αν δεν αρέσει. Η Ιστορία δεν είναι θέμα ευαρέσκειας. Τουναντίον η ηθελημένη παραποίηση της Ιστορίας είναι απ'τις πλέον εγγυημένες επιλογές για κυκλικότητα της ανθρώπινης Ιστορίας.
Να λοιπόν μία λαμπρή επιλογή για ευθύγραμμη ή σπειροειδή πορεία δηλαδή πορεία εξέλιξης και μη πισωγυρίσματος : η εκούσια ανάγνωση και αποδοχή δυσάρεστης Ιστορίας. _________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 07, 2013 5:20 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
@Ayrton,
Την τελευταία σου καταληκτική φράση την προσυπογράφω, αν με τον όρο εξέλιξη είναι αυτό μόνο που λες ότι δηλ. η ιστορία είναι ένα ποτάμι που δε γυρίζει πίσω χωρίς όποια υπόνοια ότι σώνει και καλά ο άνθρωπος πηγαίνει προς το καλύτερο. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 07, 2013 5:24 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
@Spyros,
ρώτησα και τον Kaneis αλλά ακόμη δεν απάντησε.
Πώς πρέπει να γίνεται το ιστορείν κατά τη γνώμη σας;
Η μία θέση που σχηματοποιείται από την "πλευρά μας" είναι ότι μπορούμε να μιλούμε για πιθανότητες μελλοντικές χωρίς την πλήρωση κάποιου ευρύτερου σχεδίου.
Εσείς σε τι θα διαφοροποιούσασταν; _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 07, 2013 7:09 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Rakis,
Αν μιλάμε για μια επιστημονική θεώρηση της ιστορίας τότε θα λέμε για μια συστηματική μέτρηση μοτίβων, δηλαδή καταστάσεων σε επαναλήψεις. Ας δεχτούμε πως οι καταστάσεις που μετέχουμε δεν είναι δικής μας έμπνευσης ή δημιουργίας, αλλά προϊόν συνύπαρξης. Η ιστορία δίνει με απλά λόγια τη συνύπαρξή μας ως άνθρωποι στο χώρο μας και στο χρόνο. Χωρίς την ιστορία η συνύπαρξη θα υπήρχε. Η ιστορία είναι μια συμβατική θέση του ανθρώπου που εξιστορεί ως προς τα γεγονότα της συνύπαρξης. Αυτό σημαίνει πως άλλα άτομα θα εξιστορούν διαφορετική ιστορία ακόμα και αν πολλά γεγονότα είναι γνωστά σε όλους.
Προσπαθώ να καταλάβω τι είναι αυτό που αναζητείς από την αρχή της συζήτησης! Όταν συζητάς Rakis για τους Ισπανούς που πήγαν στην Νότιο Αμερική με τις αρρώστιές τους, κάνεις ένα λάθος κατά τον τρόπο που σκέφτομαι....ότι αυτή η αναφορά υποθέτεις ότι δηλώνει την μη ανθρώπινη παρεμβατικότητα στην ιστορία, αλλά ουσιαστικά αυτό είναι άσχετο με αυτό που συζητάμε (να γιατί προσπαθώ να σε καταλάβω). Και είναι άσχετο γιατί άλλο πράγμα η αιτιολόγηση των γεγονότων..π.χ. πέθαναν οι ινδιάνοι από παιδικές ασθένειες που έφεραν οι Ισπανοί, από την ιστορία που κατέγραψαν οι ινδιάνοι σε σχέση με την ιστορία που κατέγραψαν οι Ισπανοί. Οι ινδιάνοι δεν αναθεώρησαν την ιστορία τους επειδή ήρθε ένα γεγονός. Ούτε οι Ισπανοί έκαναν κάτι τέτοιο. Οι παραδόσεις των ανθρώπων που είναι μια προβολή των επιδιώξεων των πατέρων προς τους γιους και τις κόρες, δεν θα αλλάξει επειδή κάποιος ξένος παρεμβαίνει στην εξέλιξή τους. Οι κατακτητές φυσικά και θα επιβάλλουν αλλαγές αλλά αυτές τελικά θα είναι εκατέρωθεν, δηλαδή θα γίνουν πολιτισμικές ανταλλαγές. Οι ανταλλαγές αυτές αλλάζουν τα γεγονότα, αλλά δεν δημιουργούν μια κοινή ιστορία. Παραμένει ο κάθε πολιτισμός με την δική του ιστορία και αυτά τα γεγονότα μπαίνουν σε κάθε ιστορία με ξεχωριστές αιτιολογίες από τις άλλες ιστορίες.
Τα πιο εκπληκτικά γεγονότα έρχονται όταν αποφασίζουν κάποιοι να ενωθούν κάτω από μια σημαία. Που σημαίνει ότι αποφασίζουν να δουν την ιστορία ως κοινή ιστορία με τους άλλους, με τρόπο που τις δικές τους διαφορετικές μικρές ιστορίες να τις βλέπουν κοινότυπες, συνηθισμένες. Π.χ. όλοι οι Έλληνες τρώνε φασολάδα...και αυτή η ιστορία είναι τόσο κοινότυπη που αν κάποιος ρωτήσει για το τι κάνουν οι Έλληνες αυτό δεν θα αναφερθεί, δεν αποτελεί δηλαδή ένα γεγονός σημασίας! Η ιστορία λέγεται για γεγονότα που θεωρούνται από τον αφηγητή ότι έχουν σημασία. Ομοίως αυτοί που αποφασίζουν ότι έχουν κοινή ιστορία, θεωρούν τις διαφορές τους άνευ σημασίας.
Συζητάω από την πλευρά του ανθρώπου. Το πως εντάσσει τα γεγονότα που μετέχει σε μια ιστορία, μια αφήγηση. Όμως Rakis αναφέρεσαι στον Χριστιανισμό και σε ένα σχέδιο, την πλήρωση ενός σχεδίου. Αυτά όμως βρίσκονται μέσα στις αφηγήσεις ως επεξηγήσεις που δηλώνουν ορισμένα γεγονότα ως σημάδια. Δηλαδή ένα συμβάν μπορεί κάποιος να το θεωρήσει ως θεϊκό σημάδι, ότι η ύπαρξή του βοηθάει το "επουράνιο" σχέδιο. Αυτή είναι μια ερμηνεία. Η ερμηνεία δεν είναι το συμβάν! Η ιστορία που θα καταγράψει κάποιος άλλος για το ίδιο συμβάν μπορεί να διαφέρει. Είναι απελπιστικό ίσως, αλλά ουδείς μπορεί να ισχυριστεί ότι γνωρίζει επακριβώς την ιστορία του κόσμου...ή ότι θα το κάνει κάποτε! Πώς λοιπόν είναι δυνατόν βάσει αυτής της αδυναμίας να είναι κάποιος σε θέση να συλλάβει το "σχέδιο", αν υπάρχει, που ακριβώς μας λέει πώς τελειώνει η ανθρωπότητα; Κατά τη γνώμη μου η αδυναμία αυτή κάνει ελκυστική την ιδέα ότι μπορεί να υπάρχει σχέδιο. Αν δεν μπορεί κάποιος να το βρει λόγω αδυναμίας δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει! Όμως από την πλευρά του ανθρώπου το μη δυνατό δεν συνυπάρχει με το γεγονός. Η ιστορία γράφεται πάνω στα γεγονότα, σε πράγματα που έχουν γίνει, και σε αυτά μπορεί να μπουν ακόμα και μυθικές ή θεολογικές διαστάσεις. Αυτές οι διαστάσεις είναι μέρος της αφήγησης και εξυπηρετούν την επικοινωνία του ανθρώπου, τις ανθρώπινες ανάγκες.
Σε καμία λοιπόν περίπτωση η εξιστόρηση των γεγονότων με όλα τα θεολογικά ή μυθολογικά στοιχεία δεν μπορούν να αναδείξουν την πορεία των γεγονότων, αν επιτελούν για παράδειγμα ένα σχέδιο. Όμως ο άνθρωπος έχει την ανάγκη να αιτιολογεί, να αφηγείται ιστορίες και να θεωρεί κάποια άλλα άτομα ότι έχουν "γράψει" κοινή ιστορία. Η κοινή ιστορία οδηγεί σε συμμαχίες, σε κοινούς αγώνες, σε αλληλοστήριξη.
Υπάρχει μια ψευδαίσθηση ότι αντί της κοινής ιστορίας, ως βάση για την συνένωση σε κοινωνία των πολιτών, να μπορεί σε μια σύγχρονη κοινωνία, οι οικονομικές, πολιτισμικές ακόμα και φυλετικές διαφορές, να θεωρηθούν ασήμαντες επειδή υπάρχουν κανόνες, δικαιώματα, τα οποία μια αρχή τα προστατεύει για όλους. Και αυτό γιατί η αρχή δεν είναι ανεξάρτητη από τις δυνάμεις εκείνες που υποστηρίζονται από ομάδες που έχουν κοινή ιστορία. Δεν είναι ανεξάρτητη η αρχή γιατί τα άτομα που τηρούν τις αρχές προέρχονται από προνομιούχες ομάδες. Η επίκληση ενός θεϊκού νόμου, όπου ο άνθρωπος απολαμβάνει δικαιώματα, γίνεται από άτομα που έχουν θεσπίσει ξεχωριστά δικαιώματα γι΄αυτούς. Ουσιαστικά το παιχνίδι εξουσίας παίζεται με τον μανδύα του ανθρωπισμού. Δυστυχώς όμως οι οικονομικές, πολιτισμικές ακόμα και φυλετικές διαφορές δεν είναι ασήμαντες. Η εξουσία το γνωρίζει και επιδιώκει την ύπνωση μέσω αυτού του μανδύα. Όταν όμως ο μανδύας δεν μπορεί πια να κρύψει, γιατί η εξουσία ασκείται από αδύναμα άτομα ή τα προβλήματα είναι πολύ μεγάλα, τότε γίνονται ανατροπές. Μια τέτοια ανατροπή θα βιώσουμε στους μήνες που έρχονται. Το τελευταίο σκεπτικό έχει να κάνει με ένα μοτίβο. Αυτό για το οποίο αναφέρθηκα στην αρχή. Μπορεί για μένα να γίνει αυτή η ανατροπή αλλά για άλλους να περάσει απαρατήρητη. Η εξουσία παίζει σε πολλά επίπεδα, στην οικογένεια, στο καφενείο, στην εργασία, στο δήμο, στο κράτος. Δεν μιλάμε για κυκλική ιστορία αλλά για επανάληψη μιας λογικής σειράς γεγονότων, με άλλους συντελεστές, όπως η εφαρμογή μιας συνάρτησης F(x) με άλλο x.
Τέλος πάντων..περιμένω τον Rakis να εξηγήσει που το πάει!!!!!!!! _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Ιούλ 07, 2013 7:12 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
@Bugman,
σε δυο σειρές μπορείς να μου πεις τι θέλεις να κάνω;
Γιατί είναι μεγάλο το σεντόνι και χάνομαι.
Αν μπορείς να τα απαριθμήσεις κιόλας. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 08, 2013 1:09 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | η ιστορία είναι ένα ποτάμι που δε γυρίζει πίσω χωρίς όποια υπόνοια ότι σώνει και καλά ο άνθρωπος πηγαίνει προς το καλύτερο. |
Παράθεση: |
6.54 My propositions serve as elucidations in the following
way: anyone who understands me eventually recognizes
them as nonsensical, when he has used them—as
steps—to climb up beyond them. (He must, so to speak,
throw away the ladder after he has climbed up it.)
.. |
_________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
kaneis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 2376
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 08, 2013 6:49 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis συμκφωνώ νομίζω, ότι υπάρχει σκοπός δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τα αποτελέσματα είναι προκαθορισμένα, το μέλλον αβέβαιο το βλέπω. Ο ιστορικός ίσως θα μπορούσε να φιλοσοφεί και λίγο, ώστε να καταλαβαίνει τους εσωτερικούς λόγους των γεγονότων και όχι να κάνει απλά καταγραφή. Η ιστορία μπορεί να γίνει κουτσομπολιό αλλιώς, καταγραφή χωρίς νόημα _________________ ο ηλιος δεν σηκωνει τα πεπλα αλλα τα φανερωνει |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 08, 2013 7:30 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ayrton Senna έγραψε: | rakis έγραψε: | η ιστορία είναι ένα ποτάμι που δε γυρίζει πίσω χωρίς όποια υπόνοια ότι σώνει και καλά ο άνθρωπος πηγαίνει προς το καλύτερο. |
Παράθεση: |
6.54 My propositions serve as elucidations in the following
way: anyone who understands me eventually recognizes
them as nonsensical, when he has used them—as
steps—to climb up beyond them. (He must, so to speak,
throw away the ladder after he has climbed up it.)
.. |
|
Α με κολακεύεις.
Αφού μ' έριξες από το γκρεμό του Ζίζεκ, τώρα με ανεβάζεις στη σκάλα του Βίτγκε.
Βέβαια, δε νομίζω να μαι τόσο τολμηρός όσο ο Βίτγκενστάιν. Σε αυτό το ποστ ψάχνω μία σκάλα για να ανεβοκατεβαίνω!
_________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 08, 2013 7:32 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
@kaneis,
thanks,
θα σκεφτώ λίγο τα συγκλίνοντα και θα προτείνω κάτι. _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
gianiss Πρύτανης
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2011 Δημοσιεύσεις: 6073
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 08, 2013 9:19 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ποια η “λογική” της ανάγκης ύπαρξης ενός σκοπού?
Με ποια στοιχεία δηλαδή, οδηγούμαστε σε ένα τέτοιο συμπέρασμα?
Η μόνη “λογική” που εγώ διακρίνω , είναι η λογική της επικράτησης της σταθερότερης κατάστασης .
Ενδεχομένως και της ποιο οικονομικής, αν αυτή δεν αντιμάχεται την σταθερότητα.
. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
spyros Πρύτανης
Εγγραφή: 21 Αύγ 2008 Δημοσιεύσεις: 3896 Τόπος: Μακεδονία
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 08, 2013 12:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
rakis έγραψε: | @Spyros,
ρώτησα και τον Kaneis αλλά ακόμη δεν απάντησε.
Πώς πρέπει να γίνεται το ιστορείν κατά τη γνώμη σας;
Η μία θέση που σχηματοποιείται από την "πλευρά μας" είναι ότι μπορούμε να μιλούμε για πιθανότητες μελλοντικές χωρίς την πλήρωση κάποιου ευρύτερου σχεδίου.
Εσείς σε τι θα διαφοροποιούσασταν; |
Θα απαντήσω μόνο για τον εαυτό μου.
Εαν ξανασκεφτείς την φρακταλ εικόνα που έδωσα, θα καταλάβεις τον τρόπο με τον οποίο εγώ προσεγγίζω την ιστορία.
Για μένα, τελεολογική θεώρηση της ιστορίας σημαίνει η αποδοχή ότι η ανθρώπινη ιστορία δεν είναι μια επιλογή τυχαίων γεγονότων, αλλά είναι η επιλογή εκείνων των φαινομενικά τυχαίων γεγονότων τα οποία επιτρέπουν τον ομοιομορφισμό και την κατα κλίμακα επαναληπτικότητα.
Με άλλα λόγια, οι συμπτώσεις και οι συγκυρίες, είναι το πλαίσιο που αντιλαμβάνεται όποιος αδυνατεί να δει πιο μακρυά και πιο ολιστικά τα πράγματα και τα γεγονότα.
Σε μια πρώτη ανάγνωση φαίνονται ως συμπτώσεις, αλλά όταν διαχρονικά μας δίνουν τις ίδιες μορφές, τότε δεν είναι πλέον συμπτώσεις.
Φαίνεται δηλαδή σαν να υπάρχει μια "υπερκοσμική" καθοδήγηση σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο, η οποία κατευθύνει όλη την ανθρώπινη ιστορία σε αυτήν την ελικοειδή ή σπειροειδή μορφή.
Και το ενδιαφέρον σε όλη αυτήν την προσέγγιση είναι ότι δεν μπορεί να αποδειχτεί ούτε η ορθότητα ούτε το λάθος της.
Σου αφήνει αυτήν την αίσθηση της διαίσθησης, που είναι ακόμα πιο απελευθερωτική από την όποια λογική απόδειξη.. _________________ Μανή, Θεκέλ, Φάρες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ayrton Senna Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Μάϊ 2013 Δημοσιεύσεις: 2218
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 08, 2013 12:42 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
gianiss έγραψε: | Ποια η “λογική” της ανάγκης ύπαρξης ενός σκοπού?
Με ποια στοιχεία δηλαδή, οδηγούμαστε σε ένα τέτοιο συμπέρασμα?
Η μόνη “λογική” που εγώ διακρίνω , είναι η λογική της επικράτησης της σταθερότερης κατάστασης .
Ενδεχομένως και της ποιο οικονομικής, αν αυτή δεν αντιμάχεται την σταθερότητα.
. |
Σε πείραξε η ζέστη ?
Γιατί δεν επικρατεί η σταθερότερη κατάσταση εδώ μέσα παρά τις διαγραφές ?
Πες μου τώρα ότι θεωρείς το filosofia.gr συζυγές με την Μανωλάδα και άρα ως Ιστορικό ζεύγος επιτυγχάνεται η σταθερότητα με συν από εδώ και πλην από εκεί ...
έλα ρίξε κανά χαριτωμένο amber alert να σε ιδώ να σε χαρώ τσιφτετέλι οπυργο νινανάϊ γιάβρουμ νινανάϊ νάϊ _________________ ”Οι φασίστες του μέλλοντος θα είναι οι αντιφασίστες” . Τσώρτσιλ
http://dwpl.deviantart.com/art/LENIN2-172844451 |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|