Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
'ATHEOS<aL> Υφηγητής
Εγγραφή: 16 Σεπ 2004 Δημοσιεύσεις: 15
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 16, 2004 6:52 pm Θέμα δημοσίευσης: Ti kserete gia to enneagramma ; |
|
|
8elw na ma8w poio polu gia to enneagramma .
Einai poliploko kai mistipio , giayto zitaw na pite kati s'ayto . _________________ To kathe ti einai kati , kai to tipota einai kati
OI nomoi ths fishs xoris telos
SE kathe thetiko yparxei tolaxiston ena arnitiko
kai se kathe arnitiko yparxei tolaxiston ena thetiko. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2004 12:09 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Για να μπεις λίγο στο νόημα θα πρέπει να δεις τους αριθμούς με τον αρχαίο τρόπο. Σαν δηλαδή γενεσιουργές αιτίες γεωμετρικών σχημάτων και την μονάδα σαν την εμπεριέχουσα αιτία όλων των αριθμών. Έτσι θα έχουμε την μονάδα σαν ένα κύκλο (μοιάζει με το μηδέν συμφωνώ) και τους εκάστοτε αριθμούς σαν τους διαιρέτες του. Έτσι το 3 είναι ένα τρίγωνο εγγεγραμμένο στον κύκλο και το εννέα ένα εννεάγωνο
Έτσι για έναν αρχαίο μαθηματικό το 3 ας πούμε δεν είναι απλά 3 μονάδες αλλά κάτι που αντιστοιχεί στο πλήθος (3 μονάδες) και κάτι που αντιστοιχεί στην μορφή (το 3 σαν ένα πράγμα τώρα που αντιστοιχεί βέβαια στον κύκλο). Έτσι και το εννεάγωνο είναι εννέα γωνίες μέσα στον κύκλο αλλά επειδή το εννέα είναι επίσης 3 υψωμένο στην δευτέρα δύναμη μπορεί να παρασταθεί σαν 3 τρίγωνα μέσα στον κύκλο, σχήμα με ενδιαφέρουσες γεωμετρικές ιδιότητες, όπως το πεντάγωνο που παριστάνεται στην μέση (δυστυχώς δεν μπορώ να το δείξω εδώ) που είναι ο ίδιος ο περίφημος χρυσός αριθμός. _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Kouros Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2004 Δημοσιεύσεις: 639 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2004 12:39 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το εννεάγραμμα είναι ένα σύμβολο, το οποίο παρουσίασε για πρώτη φορά στην Δύση στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Έλληνας φιλόσοφος Γεώργιος Γκουρτζίεφ. Περιγράφει την σχέση δύο βασικών συμπαντικών νόμων. Του νόμου του τρία και του νόμου του εφτά, οι οποίοι σύμφωνα με τον Γκουρτζίεφ επενεργούν πάνω σε κάθε φαινόμενο.
Ο Έλληνας φιλόσοφος φέρνει μια πρόταση ενεργητικής παρουσίας του ανθρώπου στον σύγχρονο κόσμο, θεωρώντας σαν ύψιστη αξία την ανάπτυξη της συνείδησής του.
Το εννεάγραμμα υποδεικνύει με ακρίβεια, τα στάδια που διανύει η διαδικασία της ανάπτυξης.
Κατά την διάρκεια της δεκαετίας του '60 ο Χιλιανός ψυχίατρος Oscar Ichazo, συνέδεσε το εννεάγραμμα με την ψυχοθεραπεία, τοποθετώντας ανθρώπινους τύπους πάνω στο σύμβολο.
Έκτοτε η Εννεαγραμματική ψυχολογία έχει αποκτήσει το εύρος μιας παγκόσμιας επιστήμης και έχει ενταχθεί στον κύκλο σπουδών των πιο γνωστων πανεπιστημίων στην Αμερική.
Αν τώρα σε ενδιαφέρει να εμβαθύνεις περισσότερο, μπορείς να αγοράσεις το βιβλίο του Δημήτρη Περετζή "Ο Γκουρτζίεφ σήμερα. Συνείδηση και εννεάγραμμα" των εκδόσεων Αρχέτυπο, καθώς και το "Αναζητώντας τον κόσμο του θαυμαστού" του Πήτερ Ουσπένσκυ (εκδόσεις Πύρινος κόσμος), όπου περιέχεται ολόκληρη η διδασκαλία του Γκουρτζίεφ και φυσικά γίνεται αναφορά και στο εννεάγραμμα. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Medousa Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 343
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2004 12:46 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Κούρε,ποιός είναι ο νόμος του τρία και ο νόμος του εφτά? _________________ Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Kouros Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2004 Δημοσιεύσεις: 639 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2004 6:15 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σύμφωνα με τον Γκουρτζίεφ medousa, ο νόμος του τρία είναι ο θεμελιώδης νόμος που δημιουργεί όλα τα φαινόμενα σε όλη την ποικιλία ή ενότητα όλων των κόσμων.
Σύμφωνα με τον νόμο αυτόν, κάθε φαινόμενο, σε όποια κλίμακα και σε όποιο κόσμο και να συμβαίνει (εδώ ο όρος ο όρος Κόσμος χρησιμοποιείται με την σημασία που του απέδωσαν οι πυθαγόρειοι, ως το σύνολο δηλαδή όλων των διαστάσεων της ύπαρξης, φυσικών, ψυχικών πνευματικών, και όχι μόνο των φυσικών όπως χρησιμοποιείται σήμερα), από τα μοριακά ως τα κοσμικά φαινόμενα, είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού ή της συνάντησης τριών διαφορετικών αρχών και αντίθετων δυνάμεων.
Η πρώτη δύναμη ονομάζεται θετική, η δεύτερη παθητική και η τρίτη εξουδετερωτική, ή εξισορροπιστική.
Ο νόμος του εφτά ή νόμος της οκτάβας, είναι ο άλλος θεμελιώδης νόμος του σύμπαντος, η δράση του οποίου είναι ανάλογη με την μουσική κλίμακα και εξηγεί ή αποτυπώνει την εξελικτική η ανελικτική διαδικασία οποιουδήποτε φαινομένου.
Σύμφωνα με τον νόμο αυτόν, οποιαδήποτε διαδικασία κόσμος, η φαινόμενο, μπορεί να παρατηρηθεί ότι προχωράει όπως οι νότες της μουσικής κλίμακας, σαν μια δόνηση δηλαδή που αναπτύσεται σε επτά βήματα, ανάμεσα στα οποία σε συγκεκριμένες θέσεις παρεμβάλλονται δύο κενά διαστήματα η σημεία επιβράδυνσης του κραδασμού.
Τα κενά αυτά διαστήματα αντιστοιχούν στα ημιτόνια της μουσικής κλίμακας ανάμεσα στο ντο και στο σι και ανάμεσα στο φα και στο μι.
Προκειμένου συνεπώς να προχωρήσει μια διαδικασία, είναι απαραίτητο στα δυο κενά σημεία να έρχονται και να δρουν εξωτερικές δυνάμεις ώστε να γεφυρώνεται το κενό και η διαδικασία να μην αποκλίνει από την αρχική της πορεία.
Αν π.χ. αποφασίσεις να ξεκινήσεις μιά δράση προς έναν σκοπό και δεν γνωρίζεις αυτά τα κενά διαστήματα για να χρησιμοποιήσεις μεγαλύτερη θέληση ή να ζητήσεις βοήθεια, τότε η δράση σου θ'αρχίσει να παρεκλίνει από τον αρχικό σου σκοπό και πολύ πιθανόν να καταλήξει ακόμα και στο αντίθετο απ'αυτό που επεδίωκες.
Χρησιμοποιεί μάλιστα το ιστορικό παράδειγμα του Χριστιανισμού, για να δείξει πως ενω αυτός ξεκίνησε σαν μια θρησκεία αγάπης και σαν ένας δρόμος πνευματικής ανάπτυξης, κατέλυξε στις ιερές εξετάσεις και και στην σημερινή εκκοσμίκευσή του.
Κοντολογίς ο νόμος του τρία μας λέει για τις τρεις δυνάμεις που απαιτούνται για την δημιουργία ενός φαινομένου και ο νόμος του εφτά εξετάζει την πορεία αυτού του φαινομένου μέσα στον χρόνο.
Ο Γκουρτζίεφ θεωρούσε πως όποιος καταλαβαίνει πλήρως τους δύο νόμους, έχει το κλειδί για την κατανόηση των πάντων, γιατί θα μπορεί να καταλαβαίνει πως δημιουργήθηκε κάθε φαινόμενο, την θέση του στον κόσμο και τα αποτελέσματά του.
Στο εννεάγραμμα περιγράφονται οι δύο θεμελιώδεις νόμοι και γι'αυτό ο Γκουρτζίεφ υποστήριζε πως αν βρεθούν δυο άνθρωποι μπορούν να σχεδιάσουν και να χρησιμοποιήσουν το εννεάγραμμα ώστε να διαπιστώσουν ποιος από τους δύο είναι σοφότερος, άρα ποιος είναι ο δάσκαλος και ποιός ο μαθητής. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Medousa Πρύτανης
Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 Δημοσιεύσεις: 343
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2004 10:38 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μήπως υπάρχει κάποιο site,στο οποίο μπορούμε να δούμε το εννεάγραμμα? _________________ Θέληση είναι εκείνο που σε υποχρεώνει να νικάς,όταν το λογικό σου ,σου λέει οτι έχασες. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Kouros Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2004 Δημοσιεύσεις: 639 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Σεπ 17, 2004 4:37 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
medousa έψαξα αρκετά, για να βρω μια ιστοσελίδα αποκλειστικά για το εννεάγραμμα.
Η μόνη που βρήκα να φωτίζει λίγο το θέμα, αν και αναμειγμένη με τις εμπειρίες της συγγραφέως και με κάποιες ιδιαίτερες προσωπικές της απόψεις, τις οποίες μπορεί κάποιος να παραβλέψει αν θέλει, είναι η κάτωθι.
Επιμένω όμως, επειδή θεωρώ το εννεάγραμμα μεγάλη υπόθεση, αν θέλει κάποιος να πληροφορηθεί σωστά γι'αυτό, να ξεκινήσει από τα βιβλία που πρότεινα.
http://myenneagramma.tripod.com/9/e9.html |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Ouliathis Πρύτανης
Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 18, 2004 12:27 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Είδα την σελίδα που πρότεινε ο Κούρος και για την ώρα δεν θα σχολιάσω τίποτα πάνω σ αυτό αλλά θα αναλύσω αυτόν τον νόμο του 3 που έχει βέβαια την βάση του στον Πλάτωνα και σε αυτήν του την δήλωση. «Δύο μόνον καλώς συνίστασθαι τρίτου χωρίς ου δυνατόν» Τι εννοεί εδώ; Εννοεί τον λόγο που συνδέει 2 επιφανειακούς αριθμούς και μπορεί να είναι μόνο ένας. Λέγοντας επιφανειακούς εννοούμε εξεταζόμενους ως προς το πλάτος, αρχή του οποίου είναι το 3 γιατί 3 σημεία κάνουν μια επιφάνεια η οποία βέβαια είναι τρίγωνο. Αλλά τι είδους τρίγωνο; Ένα ορθογώνιο σκαληνό όπως φαίνεται στην φυσική σειρά των αριθμών 1,2,3,4,5,6,7 κλπ, όπου οι δύο πρώτοι δεν είναι αριθμοί αλλά αρχές, όπως στην γεωμετρία το σημείο και η γραμμή είναι η αρχή των σχημάτων. Έτσι έχουμε την μονάδα σαν αρχή της ομοιότητας και την δυάδα σαν αρχή της διαφοράς ακριβώς επειδή λόγω του διαχωρισμού της από την μονάδα αποβαίνει εξ αιτίας αυτού διαφορετική όπως έλεγαν οι πυθαγόρειοι. Για αυτόν τον λόγο την αποκαλούσαν τόλμη. Πρώτος δε αριθμός ο 3 Αφού όμως το 3 είναι η αρχή του πλάτους τότε το 4 είναι βέβαια η αρχή του ύψους. Έτσι έχουμε τώρα ένα τρίγωνο με βάση 3 ύψος 4 και υποτείνουσα τι? Το 5 βέβαια όπως βγαίνει από το πυθαγόρειο θεώρημα 3 στο τετράγωνο συν 4 στο τετράγωνο ίσον 25, και τετραγωνική ρίζα του 25 ίσον με 5. Για όλους αυτούς τους λόγους το τρίγωνο είναι τέτοιο όπως περιγράφηκε και όχι άλλο. Τέτοιο τρίγωνο έχει φυσικά εμβαδόν 6 το επόμενο ψηφίο στην φυσική σειρά. Και φυσικά το άθροισμα των πλευρών της ορθής γωνίας είναι 3+4 δηλ 7 ο αριθμός που περικλείει την ορθή γωνία.
Έτσι μαθηματικά μιλώντας έχουμε δημιουργήσει το πρώτο «ολόκληρο» συνδέοντάς το με τους κατάλληλους δεσμούς και ο Θεός μπορεί τώρα στο ψηφίο 7 να αναπαυθεί. Ο νόμος του 3 είναι το πυθαγόρειο θεώρημα αποτυπωμένο θα λέγαμε στην σειρά των φυσικών αριθμών όπως φάνηκε από τα παραπάνω. Ερώτηση. Πόσοι χριστιανοί ξέρουν πως όταν προσκυνούν την Αγία Τριάδα στην ουσία προσκυνούν το πυθαγόρειο θεώρημα; Όσο για τον νόμο του 7 από μια πρώτη ματιά αναφέρεται πάλι στον Πλάτωνα και στον Τίμαιο όπου συνθέτει αυτός την ψυχή του κόσμου. Μια ματιά σε αυτήν την σελίδα μόνο στα Αγγλικά δυστυχώς, θα δώσει μια καλή ιδέα περί τίνος πρόκειται με ωραία ακουστικά κιόλας παραδείγματα.
http://www.aboutscotland.com/harmony/prop.html _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Kouros Πρύτανης
Εγγραφή: 30 Ιούν 2004 Δημοσιεύσεις: 639 Τόπος: ΑΘΗΝΑ
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 18, 2004 4:59 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι δύο νόμοι, του τρία και του εφτά δηλαδή, έλκουν την καταγωγή τους από τους πυθαγόρειους, απλώς το εννεάγραμμα, ως το σύμβολο που ενώνει τους δύο αυτούς νόμους στο εσωτερικό του, εμφανίστηκε για πρώτη φορά δημοσίως από τον Γκουρτζίεφ. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 11, 2005 12:25 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ouliathis έγραψε: | Πόσοι χριστιανοί ξέρουν πως όταν προσκυνούν την Αγία Τριάδα στην ουσία προσκυνούν το πυθαγόρειο θεώρημα; |
Όλοι,βέβαια, γιατί όλοι αγαπούν τα Μαθηματικά,με ιδιαίτερη προτίμηση τον πολ/σμό των άρτων μέχρι και τα πιο δύσκολα:την αφαίρεση της λογικής! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
elit Πρύτανης
Εγγραφή: 06 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 126
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 11, 2005 10:56 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Πρύτανης
tora pia pou eisai pritanis , mporoume na erthoume pali se antiparatheseis... _________________ Απ' όλα τα χάη του κόσμου, λεύθερος θέλω να πλέω.. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
elit Πρύτανης
Εγγραφή: 06 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 126
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 11, 2005 11:20 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
lathos ekama prin kai me viasi apokrithika se sena... _________________ Απ' όλα τα χάη του κόσμου, λεύθερος θέλω να πλέω.. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης
Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 12, 2005 3:21 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Γεια χαρά! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
john Πρύτανης
Εγγραφή: 09 Δεκ 2003 Δημοσιεύσεις: 767 Τόπος: ΧΩρΑ Της λΗΘης
|
Δημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 12, 2005 8:48 pm Θέμα δημοσίευσης: autoparathrhsh kai trito mati |
|
|
exw agorasei kai ta 2 biblia pou anefere o kouros ...kai tou ouspensky kai to eneograma ...
einai polu duskola biblia ..gia ton aploustato logo tou oti ola auta pou anaferontai mesa einai pragmatikothta ..dhl basismenos sth gnwsh autwn twn bibliwn mporeis na anaptyxtheis eswterika ...na anaptyxtheis toso pou na na antilambanesai kapos alios ta pragmata ... twra egw sigoura de xerw ti akrivws shmainei auto ..
apo kei kai pera ...egw de katalabainw xristo apo auta ta biblia ...de mporw na balw xeri ston egefalo mou ..sto gourtzief eftasa apo ton osho ...h thewria tou gourtzief einai basismenh sthn autoparathrhsh tou eautou ...auto to katafernw mono otan katanalwnw xorto ... to opoio xalarwnei polu tous mus .. opou h xalarwsh einai aparaithth gia thn autoparathrhsh
einai polu endiaferon ola auta... alla pisteyw oti xreiazesai kapoio daskalo gia na anaptyxeis thn suneidhtothta sou ,de ginete aliws ..
opoios gnwrizei kana paradeigma basismenos sthn enthumhsh tou eautou as to pei..einai endiaferon (giati mia einai h didaskalia ..kai mia einai kai koinh h alhtheia) geia mas _________________ λενε πως η φιλοσοφια ξεκιναει με την αμφισβητηση ,,,ομως δεν βλεπω ποτε κανεναν να αμφισβητει τον ιδιο του τον εαυτο .. |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|