Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Darkmind Πρύτανης

Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 22, 2010 1:23 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πες ακριβώς αυτο που θες και για τον Γοργία για να δούμε. Δεν εννοούσα ότι έβρισε κανένα, ότι προσπαθούσε να δείξει σε κάποιους οτι είναι μωρόπιστοι, αρα τους θεωρούσε μωρόπιστους έστω κι αν δεν τους το έλεγε ευθέως. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης

Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 22, 2010 1:38 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το είπα παραπάνω,σχολιάζοντας το "Ελένης Εγκώμιον".
Αφήνουμε το "μωρόπιστος" στην άκρη,λοιπόν,και ορίζουμε κάτι άλλο για τον άνθρωπο που παραδέχεται πως έκανε λάθος και θέλει να μάθει. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Darkmind Πρύτανης

Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 22, 2010 3:25 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μα ο Γοργίας δεν σχετίστηκε με ανθρώπους που έβλαψαν τους Αθηναίους, ούτε επιτέθηκε στους δημοκρατικούς θεούς.
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε: |
Αφήνουμε το "μωρόπιστος" στην άκρη,λοιπόν,και ορίζουμε κάτι άλλο για τον άνθρωπο που παραδέχεται πως έκανε λάθος και θέλει να μάθει. |
Για ποια περίπτωση μιλάς; _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης

Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 22, 2010 3:31 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Για τους συνομιλητές του Σωκράτη. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Darkmind Πρύτανης

Εγγραφή: 05 Μάρ 2007 Δημοσιεύσεις: 1671
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 22, 2010 3:39 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Μαθητές ή συνομιλητές; Γιατί για τους συνομιλητές δεν μπορούμε όντως να ξέρουμε αν ήταν κάποιος σοφός ή όχι. Στην Απολογία του λέει "..προσπάθησα να του δείξω οτι δεν είναι σοφός, αλλά έτσι με αντιπάθησε.."
Αυτο εμείς δεν μπορούμε να το εξακριβώσουμε, ούτε για τις άλλες τέτοιες περιπτώσεις. _________________ Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος
«Η φιλοσοφία στο βαθμό που παραμένει φιλοσοφία δεν μπορεί να συστήσει άμεσα βήματα αλλαγών. Προκαλεί αλλαγές μόνο όσο παραμένει θεωρία. Δεν είναι η θεωρία επίσης μια αυθεντική μορφή πρακτικής;» Theodor W. Adorno |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης

Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 22, 2010 3:45 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Απ' τα έργα του Πλάτωνα δε φαίνεται κάποιο είδος προσβολής των συνομιλητών από τα λόγια ή το ύφος του Σωκράτη. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
rakis Πρύτανης
Εγγραφή: 22 Ιαν 2008 Δημοσιεύσεις: 2857
|
Δημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 22, 2010 5:52 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Γιάννη,
τα όσα λέω προκύπτουν από τη φιλοσοφία του Γοργία , που είναι φιλοσοφία του παιγνίου.
Ο Γοργίας είναι στην ουσία ένας διονυσιακός-τραγικός φιλόσοφος.
Νταρκ ,
ωραία και τα όσα γράφεις στο μπλογκ σου.
Ταιριάζουν με το πώς βλέπω Πρωταγόρα και Γοργία _________________ Truth springs from argument amongst friends
http://rakis1.wordpress.com/ |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Ouliathis Πρύτανης

Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούν 21, 2011 10:11 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ψάχνετε ακόμα για τον λόγο θανάτου του Σωκράτη; Γιατί δεν ρωτάτε τον Θουκυδίδη, που και πιο κοντά στα γεγονότα ήτανε και συνεπώς κάτι παραπάνω θα ήξερε. Ιδού λοιπόν πως περιγράφει τα τελευταία χρόνια του πολέμου, τότε δηλαδή που θανατώθηκε ο Σωκράτης
Παράθεση: | 3. Ο εμφύλιος πόλεμος, λοιπόν, μεταδόθηκε από πολιτεία σε πολιτεία. Κι όσες πολιτείες έμειναν τελευταίες, έχοντας μάθει τι είχε γίνει αλλού, προσπαθούσαν να υπερβάλουν σ’ επινοητικότητα, σε ύπουλα μέσα και σε ανήκουστες εκδικήσεις.
4. Για να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους άλλαζαν ακόμα και την σημασία των λέξεων. Η παράλογη τόλμη θεωρήθηκε ανδρεία και αφοσίωση στο κόμμα, η προσωπική διστακτικότητα θεωρήθηκε δειλία που κρύβεται πίσω από εύλογες προφάσεις και η σωφροσύνη προσωπίδα της ανανδρείας. Η παραφορά θεωρήθηκε ανδρική αρετή, ενώ η τάση να εξετάζωνται προσεκτικά όλες οι όψεις ενός ζητήματος θεωρήθηκε πρόφαση για υπεκφυγή. |
Και ακόμα
Παράθεση: | Προσποιούνταν έτσι ότι υπηρετούν την πολιτεία, ενώ πραγματικά ήθελαν να ικανοποιήσουν προσωπικά συμφέροντα και αγωνίζονταν με κάθε τρόπο να νικήσουν τους αντιπάλους τους. Τούτο τους οδηγούσε να κάνουν τα φοβερώτερα πράγματα επιδιώκοντας να εκδικηθούν τους αντιπάλους τους, όχι ως το σημείο που επιτρέπει η δικαιοσύνη ή το συμφέρον της πολιτείας, αλλά κάνοντας τις αγριότερες πράξεις, με μοναδικό κριτήριο την ικανοποίηση του κόμματός τους. Καταδίκαζαν άνομα τους αντιπάλους τους ή άρπαζαν βίαια την εξουσία, έτοιμοι να κορέσουν το μίσος τους. Καμιά από τις δύο παρατάξεις δεν είχε κανέναν ηθικό φραγμό κι εκτιμούσε περισσότερο όσους κατόρθωναν να κρύβουν κάτω από ωραία λόγια φοβερές πράξεις. Όσοι πολίτες ήταν μετριοπαθείς θανατώνονταν από την μια ή την άλλη παράταξη, είτε επειδή είχαν αρνηθή να πάρουν μέρος στον αγώνα είτε επειδή η ιδέα και μόνο ότι θα μπορούσαν να επιζήσουν προκαλούσε εναντίον τους τον φθόνο. |
Κάτω απ αυτό το πολιτικό περιβάλλον ήταν που καταδικάστηκε ο Σωκράτης. Ένας γέρος δηλαδή 72 χρονών, που όσο ήταν νέος και πιο δραστήριος σίγουρα, δεν τον πείραζε κανένας, αλλά στα τελευταία χρόνια της ζωής του κάποιοι ανακάλυψαν πως ήταν επικίνδυνος γα την ομαλή ζωή της πόλης!!!
Ήμαρτον κύριε!!!!! Άρα είναι δυνατόν να μην ξέρει τι λέει εδώ ο Θουκυδίδης; _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης

Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούν 22, 2011 4:13 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Και γιατί έδωσαν αμνηστία στους συνεργάτες των Τριάκοντα; _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
Ouliathis Πρύτανης

Εγγραφή: 04 Οκτ 2003 Δημοσιεύσεις: 3832 Τόπος: Κύπρος
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 04, 2011 7:37 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Σε μένα απευθύνεται η ερώτηση; _________________ Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πρύτανης

Εγγραφή: 12 Μάρ 2004 Δημοσιεύσεις: 18523
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Σεπ 04, 2011 2:07 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Ναι. _________________ Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι' αλάργα βάσανα πολλά.
(Κώστας Βάρναλης) |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
 |
|